Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Korvaus pysyvästä haitasta. Mikä ja summa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.3.21 10:58:38

Oletko saanut tai tiedätkö jonkun kuka on saanut tapaturmavakuutuksesta korvauksen pysyvästä haitasta? Millainen vaiva oli ja paljonko korvaussumma?

  Re: Korvaus pysyvästä haitasta. Mikä ja summa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.3.21 12:10:25

^Millainen vaiva on? Onko esim pysyviä kipuja, vai sormi irti?

  Re: Korvaus pysyvästä haitasta. Mikä ja summa?

Lähettäjä: Sh tamma 
Päivämäärä:   3.3.21 12:15:24

Keskivaikea päävamma tuli talliyrittäjänä,haittaluokkaa en muista. Korvauksia 25000euroa. Olin 2v työkyvyttömänä,tuo summa riitti juuri ja juuri elämiseen,hevosista suurin osa meni myyntiin.

  Re: Korvaus pysyvästä haitasta. Mikä ja summa?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.3.21 13:19:57

Pysyvästä haitasta reilun tonnin korvaus. Kyseessä arvet, osa kasvoissa.

  Korvaus pysyvästä haitasta. Mikä ja summa?

Lähettäjä: me 
Päivämäärä:   3.3.21 14:27:47

Liikenneonnettomuus, haittataso 2, jalkapöytä ruuvattu, haittaa harrastuksia lopun elämän. Kosmeettiset haitat: leikkausarvet jalkapöytä ja jalan sivu, lonkka (otettiin luuainesta), arvet pohkeessa, pysyvät mustelmat reisissä. 7000€.

  Re: Korvaus pysyvästä haitasta. Mikä ja summa?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   3.3.21 14:28:38

Kannattaa olla todella tarkkana ottaako kertakorvausta vastaan. Myöhemmin ei tule saamaan mitään korvauksia, jos vakuutusyhtiö katsoo vaivan johtuvan tuosta vanhasta jutusta, joka on jo korvattu. Mikä tahansa tapahtuma saadaan käännettyä jo korvatuksi. Esim. jos pitäisi saada vaikka lääkärikäynneistä tai magneettikuvauksesta vakuutuskorvausta, ei sitä enää saa. Tuollaista tonnia-kahta ei kannata edes ottaa vastaan.

  Re: Korvaus pysyvästä haitasta. Mikä ja summa?

Lähettäjä: tuuraaja 
Päivämäärä:   3.3.21 14:29:59

haittaluokka 1, 480 e. peukalo ei liiku, jäykistetty. Pinsettiote ei onnistu.

  Re: Korvaus pysyvästä haitasta. Mikä ja summa?

Lähettäjä: Yrittäjä 
Päivämäärä:   3.3.21 14:45:21

Päävamma täälläkin takana. Päätös korvauksista tuli todella nopeasti. Ei todellakaan tarvinnut vuosia odotella. Tästä tosin jo 15v aikaa,Tapiolassa oli vakuutukset.
Kertakorvaus 20 000 euroa.
Ja edelleen saan kaikki tuohon vammaan sopivat kulut vakuutukseen . Eli mm kontrollikäynnit puolen vuoden välein sairaalaan plus matkakorvaus. Vakuutusyhtiötä en tosin voi ikinä vaihtaa,koska ikinä en mistään vahingosta tulisi mitään saamaan. Aina laittaisivat sen päävamman piikkiin...

  Re: Korvaus pysyvästä haitasta. Mikä ja summa?

Lähettäjä: me 
Päivämäärä:   3.3.21 14:46:28

Mulle kyllä sanottiin vakuutusyhtiöstä, että mikäli esim nuo ruuvit joudutaan ottamaan pois, niin se menee siihen samaan liikennevakuutukseen, mistä tämä kaikki muukin on mennyt. Totta on tuo, että pysyvä haitta ym voidaan arvioida vasta vuosi tapahtuman jälkeen ja minun kohdalla siihen meni melkein 2 vuotta, koska leikkaus tehtiin vähän vajaa vuosi onnettomuudesta väärin luutumisen vuoksi.
Olen myös tuon korvauspäätöksen jälkeen hakenut siitä vakuutuksesta korvauksia, jotka tähän onnettomuuten on liittynyt ja ne tuli ilmi vasta paljon myöhemmin.

  Re: Korvaus pysyvästä haitasta. Mikä ja summa?

Lähettäjä: Arpinaama 
Päivämäärä:   3.3.21 14:50:50

Ai, pelkistä arvistakin saanut korvausta. Mulla kasvot tosi arpiset onnettomuuden jäljiltä mutta ei näistä mitään korvausta ole saatu. Ei kyllä ole varmaan aikoinaan edes haettu.

Kuinkahan pitkän ajan päästä korvauksia voi hakea?

  Re: Korvaus pysyvästä haitasta. Mikä ja summa?

Lähettäjä: Sh tamma 
Päivämäärä:   3.3.21 14:51:38

Onnettomuus sattui 2005. Lääkärin lausunnot olivat jo vakuutusyhtiöllä ja asia käsittelyssä ennenkuin pääsin edes sairaalasta pois. Olin 2kk sairaalassa.
Ei tarvinnut rahoja kauaa odotella.
En saanut mitään sairaslomakorvausta enkä muitakaan korvauksia. Eihän aivovammainen osannut mitään tukia hakea eikä ollut ketään kuka niitä olisi puolestani hoitanut. Naapurit ja tallitytöt olivat hoitaneet hevoset. Ja minä olin vain onnellinen että olin hengissä. En minä mitään korvauksia ajatellut. Olin tyytyväinen siihen kertakorvaukseen ja siihen että vakuutusyhtiö maksoi sairaalakulut.

  Re: Korvaus pysyvästä haitasta. Mikä ja summa?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   3.3.21 20:21:01

Työtapaturmasta jalkaan jäi ikävä arpi. Työpaikan vakyhtiöstä 3000€pysyvän haitan korvausta. Oma vakyhtiö ei alkuun ois korvannu mitään, mut ku valitettiin ja liitettiin toisen vakyhtiön puoltava päätös ni korvasivat 5000€

  Re: Korvaus pysyvästä haitasta. Mikä ja summa?

Lähettäjä: sivusta 
Päivämäärä:   3.3.21 22:56:30

Sormen jäykistys. 2000€.

  Re: Korvaus pysyvästä haitasta. Mikä ja summa?

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   3.3.21 23:18:33

Mä muuten korjaan lausuntoani eli kyse oli tietenkin pysyvästä kosmeettisesta haitasta ja summa oli n.1400 .

  Re: Korvaus pysyvästä haitasta. Mikä ja summa?

Lähettäjä: Kati 
Päivämäärä:   4.3.21 00:15:24

Selän luudutuksesta 7500 korvausta tapaturman jälkeen, kaikki fysioterapiakäynnit ja lääkkeet ja jos tilanne muuttuu niin uusi lisäkorvaus..

  Re: Korvaus pysyvästä haitasta. Mikä ja summa?

Lähettäjä: Sillai 
Päivämäärä:   4.3.21 14:27:56

Onko lisää?

  Re: Korvaus pysyvästä haitasta. Mikä ja summa?

Lähettäjä: Mrs. Playitsafe 
Päivämäärä:   4.3.21 14:34:52

Kaverilta puri ratsastuskoulun poni peukalosta palan, jouduttiin amputoimaan ylin nivel. Tästä on kauan aikaa, korvaus oli tietääkseni 20000 - 30000 mk.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.