Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lyricaa unettomuuteen

Lähettäjä: tähti 
Päivämäärä:   1.3.21 22:20:13

Onko kellekään muulle määrätty Lyricaa unettomuuteen? Lääkäri puhui vain pregabaliinista, joten en tajunnut mistä lääkkeestä on kyse. Mulla ei ole kipuja eikä epilepsiaa eikä mitään ahdistuneisuutta. Kaikkea mahdollista on kokeiltu jo, joten ilmeisesti tämä nyt oli ainoa mitä oli enää jäljellä.

Ja ei, mikään jumppaaminen, ruokavalio, lämmin maito tai mikään muukaan ei auta tähän hätään kun univaikeudet johtuvat kahden perussairauden yhdistelmästä sekä aivojen toimintahäiriöstä. Kahta ensimmäistä voi hoitaa huonosti ja viimeisintä ei mitenkään. Tästä johtuen nukkuminen menee aina lääkkeillä.

  Re: Lyricaa unettomuuteen

Lähettäjä: Lilli 
Päivämäärä:   2.3.21 14:53:57

Olen terve, mutta kärsin kroonistuneesta ei elimellisestä -unettomuudesta. Parin vuoden ajan olen käyttänyt Lyrica+Opamox yhdistelmää ja nukkunut yllättävän hyvin. Olen nukkunut varmaan jo 10 vuoden ajan lääkkeillä. Lääkkeitä on vaihdettu välillä. Minulla oli pahat ennakkoajatukset Lyricasta, mutta tällä hetkellä olen tosi tyytyväinen. Tosin en tiedä, nukkuisinko pelkällä Lyricalla. Minulla on ajoittaista ahdistusta, joten rauhoittava lääke rentouttaa. Annostus illalla Lyrica 3x75 mg ja Opamox 2x15 mg. Tällä lääkityksellä nukun yleensä 6 tuntia hyvin yhtäjaksoisesti. En siis herää (tai en ainakaan muista heränneeni) aamuyöllä miettimään ikäviä asioita. Lääkärini (psykiatri, unilääketieteen erityispätevyys) mukaan Lyrica sopii toisille todella hyvin. Nukun sen kanssa paremmin kuin Zopinox & Opamox kombinaatiolla.
Kokeile rohkeasti. Tunnen tuskasi. Unettomuutta ei toivo pahimmalle vihamiehelleenkään.

  Re: Lyricaa unettomuuteen

Lähettäjä: Plop 
Päivämäärä:   3.3.21 01:56:39

Aiheuttaa muuten sit riippuvuutta ja sivuvaikutukset voivat olla koviakin. Todella yleinen päihdekäytössä, etenkin opioidien kanssa. Toleranssi tulee nopeasti ja määrät kasvaa. En suosittele missään nimessä aloittamaan. Toki jos ei mitään muutakaan vaihtoehtoa ole.

  Re: Lyricaa unettomuuteen

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.3.21 05:30:45

Suurin osa ihmisistä ottaa lääkkeen lääkärin ohjeen mukaan eikä suurentele ominpäin määriä. Jos narkkarit näin tekevät, se ei ole normaalien ihmisten vika. Ja kuka tässä väitti vetävänsä opioideja kaveriks?

  Re: Lyricaa unettomuuteen

Lähettäjä: Ulla 
Päivämäärä:   3.3.21 07:36:47

Yritettiin en halunnut kuten ei muitakaan vastaavia. Mieluummin vähemmillä unilla kuin kemikaaleilla.

  Re: Lyricaa unettomuuteen

Lähettäjä: Lilli 
Päivämäärä:   3.3.21 16:59:22

Mulla ei ole ollut minkäänlaisia sivuvaikutuksia. Toki unettomuuden hoidossa annostus on tosi alhainen.

"Lähettäjä: Ulla
Päivämäärä: 3.3.21 07:36:47

Yritettiin en halunnut kuten ei muitakaan vastaavia. Mieluummin vähemmillä unilla kuin kemikaaleilla."

Hieno homma, Ulla, jos pärjäät vähillä unilla. Minä en selviytyisi työssäni ilman unta. Parin yön valvomisen jälkeen sitä on itselleen ja muille vaaraksi. Tavarat putoilevat kädestä ja muisti pätkii pahasti.

  Re: Lyricaa unettomuuteen

Lähettäjä: Ulla 
Päivämäärä:   3.3.21 17:27:44

Näillä menty vuosia,vaihdevuodet vaivaa.Ja töissä pitää käydä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.