Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voiko Suomessa ostaa auton, kun...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.1.21 16:15:27

...ei ole vakituista asuinpaikkaa Suomessa, pelkkä mökki?

  Re: Voiko Suomessa ostaa auton, kun...

Lähettäjä: ./ 
Päivämäärä:   15.1.21 18:12:03

Ei taida onnistua, mutta ihan varma en ole. Ainakaan en voinut tuoda autoa ulkomailta niin, että asuin itse edelleen vakituisesti ulkomailla.

  Re: Voiko Suomessa ostaa auton, kun...

Lähettäjä: Tane 
Päivämäärä:   15.1.21 19:52:40

Kyllä voi, ketään ei kiinnosta missä asut, kunhan maksat autosta kaikki verot.
Ulkomaisella ( eli verottamattomalla ) autolla ajamisessa on sitten rajoituksia.

  Re: Voiko Suomessa ostaa auton, kun...

Lähettäjä: Tane 
Päivämäärä:   15.1.21 19:58:00

Ei taida onnistua, mutta ihan varma en ole. Ainakaan en voinut tuoda autoa ulkomailta niin, että asuin itse edelleen vakituisesti ulkomailla.

Ihan hyvin olisit voinut auton tuoda, kunhan olisit maksanut siitä autoveron.
Mutta silloin kun ns. muuttoautoja sai tuoda verovapaasti ( auto piti hankkia ennen vuotta 2015 ja tuoda suomeen viimeistään 2017 aikana ), niin silloin piti olla vakituinen osoite suomessa, että sai muuttoauton veroedun.

  Re: Voiko Suomessa ostaa auton, kun...

Lähettäjä: eristä 
Päivämäärä:   15.1.21 20:03:43

"tuoda" voi muutama kk aikaa ajella ja ulkoistaa auto Suomesta ennen veroseuraamuksia

  Re: Voiko Suomessa ostaa auton, kun...

Lähettäjä: ./ 
Päivämäärä:   15.1.21 20:09:47

"Ihan hyvin olisit voinut auton tuoda, kunhan olisit maksanut siitä autoveron.
Mutta silloin kun ns. muuttoautoja sai tuoda verovapaasti ( auto piti hankkia ennen vuotta 2015 ja tuoda suomeen viimeistään 2017 aikana ), niin silloin piti olla vakituinen osoite suomessa, että sai muuttoauton veroedun."

Ok, tulli oli kyllä asiasta eri mieltä, kun asiaa aikoinaan selvittelin. Sitten onnistui, kun siirsin auton Suomessa asuvan lähiomaisen nimiin. Autosta siis maksettiin autovero ihan normaalisti, mutta ei silti onnistunut tullin mukaan. Muuttoauton toin sitten myöhemmin, kun itse muutin Suomeen.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.