Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Nala 
Päivämäärä:   28.12.20 01:46:48

Tässä vedellään parisuhteen viimeisiä rippeitä, ja mies on uhannut tehdä elämästäni @!#$ä.

Mies ei kuulemma edes vittuillakseen aio poistua mun asunnosta, äsken uhkasi heittää mut makuuhuoneesta pihalle, kun siellä on hänen sänkynsä. Mies siis ei ole kirjoilla täällä ollenkaan.

Olen kuulemma heikko, sairas ja kaikki aika mun kanssa on ollut pelkkää paskaa. Kuulemma olen nyhtänyt miehen kuiviin, olen vain valehteleva sekopää. Itsetuntoni on hyvin heikko, ja siitäkin kuulin nyt lisää haukkumisen muodossa.

Nyt mies siis selvinpäin, muttei ole aikomustakaan poistua mihinkään, eikä ole ollut koko päivänä vaikka niin eilen lupasi.
Eilen oli pahempi riita, jossa puolin ja toisin tönittiin toisiamme.

Mutta kuulemma mä olen vain raivohullu, kuinka mä olen seonnut ja kuinka mä kävin hänen päälle.

Mä haluan tästä eroon, mahdollisimman siististi ja helposti, vaikkei sellasta ratkaisua taidakaan enää olla. Mua pelottaa, mua pelottaa ihan tosi paljon mitä toi saa vielä aikaan, mun perhesuhteissa ja töissä.

Mä en halua elää tälläistä elämää, mä haluan olla joskus vapaa tästä kaikesta, mutta tän suuren päätöksen tekoon tarvisin vain jostain voimia, mutten tiedä mistä niitä saa. Mä en enää tiedä mitä mä teen, enkä saa nyt taaskaan nukuttua, kun haluisin vain olla vapaa.

En mä tiedä mitä mä tällä haen, vähiten haukkumista, koska sitä olen kuullut jo riittämiin. Ja tulen kuulemaan lisää.

Oon vaan niin @!#$ loppu.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.12.20 01:48:06

Soitat ihan ensiksi poliisille.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   28.12.20 01:48:39

Oletko poliisista kuullut?

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   28.12.20 01:48:52

Soitto Häkeen. Heti.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Nala 
Päivämäärä:   28.12.20 01:58:12

Kynnys soittaa poliisille on jotenkin tosi suuri, kun mun mielestä pitäisi ymmärtää poistua ja kun on itse niin luvannut.

Jatkuvasti se tuolta huutelee, että toivottavasti oon tyytyväinen päätökseeni ja on niin iloinen päästessään eroon musta, muttei kuitenkaan lähde.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   28.12.20 01:59:14

Ei näköjään ymmärrä. Soita Häkeen.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.12.20 02:04:31

Kuka oikeesti jaksaa tähän aikaan yöstä trollailla? Jos siellä oikeesti olisi henkisesti väkivaltainen mies AP olisi jo soittanut poliisit hakemaan että pääsee nukkumaan.

Älkää ruokkiko tätä!

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Ks 
Päivämäärä:   28.12.20 02:10:50

"Kuka oikeesti jaksaa tähän aikaan yöstä trollailla? Jos siellä oikeesti olisi henkisesti väkivaltainen mies AP olisi jo soittanut poliisit hakemaan että pääsee nukkumaan."

Samassa tilanteessa olleena: ei se ollut ihan noin yksinkertaista vaan soittaa ja pyytää poliisia hakemaan herra pois.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Nala 
Päivämäärä:   28.12.20 02:10:50

Oli mies täällä tai ei, niin uni tulee yhtään sen nopeammin. Kello kun on noin paljon, niin eipä liiemmin viitsi ketään herätellä.

Mielummin saisin miehen kerralla kokonaan pois, koska nyt uhkasi jo kääntää koko asunnon itse, enkä mä saa koskea hänen tavaroihin.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.12.20 02:17:44

Ks, samassa tilanteessa myös olleena miten niin ei ole? Lukittaudut vessaan puhelimen kanssa, soitat 112 että väkivaltaiseksi ruvennut miesystävä ei suostu poistumaan. Odotat vessassa poliiseja. 70% todennäköisyydellä jos mies kuulee puhelun lähtee ihan itsenäisesti.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Tellu 
Päivämäärä:   28.12.20 02:18:15

Helppo hoitaa sillä, ettei mies ole kirjoilla. Onnittelut siitä, ihan oikeasti! Kylmäävä tilanne, joka toivottavasti ratkeaa pian! Soitto hätäkeskukseen välittömästi, niin vievät miehen putkaan. Se on sinun koti, tavarat voit viedä vaikka perässä poliisiasemalle..

Sitten vaan soittoa häkeen aina, kun mies tulee tai uhkaa tulla raivoilemaan sinun luo.

Kun mies on saatu pois, suosittelisin valitettavasti muuttoa uuteen kotiin ja sitä ennen osoitetietojen sekä puhelinnumeron salaiseksi laittamista, jotta ei saa uutta kotiosoitettasi selville.

Älä myöskään kerro tutuille tai kavereille, mihin olet muuttamassa (korkeintaan omalle perheelle) jotta mies ei voi kiristää näiltä tietoa.

Tässä nyt ensihätään ohjeita.

Toivottavasti voit tosiaan muuttaa pois, jotta et joudun pelkäämään että mies alkaa vaikka vaania kodin kulmilla ja hyökkää raivoamaan sinulle puskista pihalle tai miksei vaikka rappuun jos pääsee sinne jollain ilveellä.

Huolesi on aitoa, mitä tästä voi seurata. Valitettavasti poliisi on voimaton näissä jutuissa ennen, kuin jotain kamalaa tapahtuu.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.12.20 02:19:13

"ei viitsi ketään herätellä", mitenkä ei muka ole trolli :D ei kukaan oikeasti luule et ne 112-päivystäjät ja poliisit nukkuu öisin. Heräävät vaan APn vuoksi auttamaan....

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.12.20 02:32:05

Soita poliisille heti. Nämä tilanteet eskaloituvat Suomessa ihan säännöllisesti siihen, että nanen kuolee. Tuskin kaikki nämä uhrit olisivat uskoneet edes hankalasta miehestään sitä, ennen kuin se todella tapahtui ja oli jo liian myöhäistä. Asunnossasi olevat miehen tavarat eivät missään tapauksessa estä sitä, että poliisi voi viedä hänet pois. Hän voi tarvittaessa hakea tavaransa pois myöhemmin poliisin saattamana.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.12.20 02:46:31

Luuserimiehet yrittävät aina uhriutua ja väittää, että nainen on se raivopää, joka huutaa, lyö ja hakkaa.

Reality check: mies on fyysisesti vahvempi, joten mies ei jää alakynteen.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.12.20 02:52:36

Poliisi voi antaa miehelle lähestymiskiellon (välitön, heti paikan päällä annettava lähestymiskielto), vaikka mies OMISTAISI asunnon tai olisi siellä kirjoilla.

Lähestymiskielto on alun perin otettu Suomen lainsäädäntöön juuri siksi, että väkivaltaiset miehet hakkasivat vaimojaan.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   28.12.20 09:29:58

Soitto Häkeen tosiaan ja pyydät poliiseja ottamaan avaimen mieheltä pois. Voi rulla hakemaan tavarat myöhemmin.
Älä jää odottelemaan, jos tosiaan puhuu noin sekavia koko ajan.
Vai onko tilanne rauhoittunut?

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Kingsland 
Päivämäärä:   28.12.20 09:35:17

mikä siellä on tilanne?

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   28.12.20 09:37:43

Oletko nyt riidan aikana saanut päähäsi, että miehen pitää poistua? Onko hänellä asunto, jonne mennä? Oliko sänky siis hänen? Onko muuta tavaraa?

Miten kukaan voi järjestää muuton keskellä yötä?

On miehiä ja naisia, jotka käyttävät valtaansa juuri asumisoikeudella kiristäen ja ihmisiä, jotka ei asunnosta lähde.

Kerrot myös itse töniväsi toista? Miksi?

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   28.12.20 09:38:01

Huom! Jos mies olisi kirjoilla asunnossa, häntä ei voi estää pääsemästä asuntoonsa takaisin, vaikka poliisit akuutissa tilanteessa veisivätkin.

Eli AP, on luojan lykky jos henkilö ei kirjoilla asunnossasi ole (väestörekisterin mukaan!), joten jos ei suostu poistumaan ja jatkaa uhkailujaan, voit tosiaan soittaa poliisin hakemaan hänet pois. Eikä ole pakko päästää takaisin sisään.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Nala 
Päivämäärä:   28.12.20 10:03:46

Mä lähdin itse haukkaamaan happea, ajelin ja olin autossa. En enää reagoinut miehen huuteluihin.

Ja meinasin, etten kavereille voi soittaa, kun kaikki lähtivät töihin.

Mies nukkuu edelleen, tai ei ainakaan ole poistunut makkarista ollenkaan.

Ja en ole ylpeä siitä, että olen itsekin töninyt, yritin poistua pihalle asunnosta, kun mies ensimmäisen kerran tönäisi, ja riuhraisi, jonka jälkeen tönäsin. Hävettää se paljon, koska keneenkään ei saa koskea.

Miehellä on putkiremontti menossa asunnossa ja tarkoitus oli helmi-maaliskuulla muuttaa yhteen virallisesti.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Kvn 
Päivämäärä:   28.12.20 10:07:19

No pääsikö miehestä eroon? Kutsu lukkoseppä paikalle heti vaihtamaan lukot ettei äijä pääse takaisin.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: mii 
Päivämäärä:   28.12.20 10:12:19

Älä mene kotiin yksin, vaan pyydä joku mukaasi. Ystävä sai vastaavassa tilanteessa sairaalahoitoa vaativat vammat, kun mies pahoinpiteli hänet.

Ellei mies poistu nyt vapaaehtoisesti niin soitto häkeen ja sen jälkeen lukkojen uudelleen sarjoitus. Sovitte päivän jolloin mies voi hakea tavaransa, jos aiot olla paikalla niin edelleen, älä tee sitä yksin. Ja kuvaa asunto etukäteen jos mies päättää alkaa riehua ja rikkoa paikkoja, kuvat tukevat rikosilmoitusta jos joudut sen tekemään.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Nala 
Päivämäärä:   28.12.20 10:15:12

Mies oli ainakin eilen vakaasti sitä mieltä, että hänellä pitää olla avain, koska tavaroita on täällä. Ja niin kauan kun hän on itse ne hakenut ja pakannut ihan viimeisenkin antaa sen vasta takaisin? Onko noin todella?

Mä sain yhdelle ystävälle oksennettua kaiken, joka on tietoinen siitä mitä täällä on tapahtunut.

Nyt täytyisi vaan itse pitää se selkäranka ja tahto eroon pääsystä, mutta tuntuu olevan tosi vaikeaa, kun välillä jo miettii josko vika onkin mussa.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   28.12.20 10:15:53

Kavereita mukaan sinne asuntoon, mielellään miespuoleisia, ja pyydät ystävällisesti äijää poistumaan. Aivan varmasti löytyy tuttavapiiristä joku joka suostuu tulemaan mukaan, vaikka sitten töiden jälkeen ja sitä ennen et mene kotiin. Tavaroiden haun sovitte myöhemmin, etkä enää ikinä päästä miestä sisälle asuntoon.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Forevigt 
Päivämäärä:   28.12.20 10:17:16

No eihän se mies nyt tietenkään lähde sitten. Se on kestettävä kunnes putkiremontti on ohi. Muttet muuta tietenkään yhteen. Ja varmistat että mies lähtiessään antaa avaimet ja vie tavaransa pois. Jos mies on hankala, muistutat häntä rauhallisesti tilanteesta, että autat häntä antamalla asuinpaikan ja että miehen tulisi käyttäytyä rauhallisesti.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: ) 
Päivämäärä:   28.12.20 10:18:58

Ei, miehellä ei ole oikeutta avaimeen vaikka asunnossa olisi hänen tavaroitaan. Hänellä on oikeus hakea tavarat sovitusti, mutta ei oikeutta herrastella asunnossask miten haluaa, eikä oikeutta kulkea omin lupineen.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   28.12.20 10:20:35

Sussa ei ole vikaa!
Miehelle EI tarvitse antaa avainta vaan se pitää ottaa HETI POIS jos sellainen on. Vaikka huoneistossasi olisi miehen kulta-aarre, sinun ei tarvitse päästää häntä sisälle tai antaa pitää avainta, tavarat voit antaa kyllä ilman avaintakin. Käske tänään keräämään tavaransa (ne jotka saa heti mukaan, vie vaikka pari ikea-kassia mennessäsi) ja loppujen hakemisesta sovitte sen kaverisi läsnäollessa. Jos mies ei suostu lähtemään ilman kaikkia kamojaan, kantakaa ne vaikka rappukäytävään. Ei ole sinun ongelmasi sen jälkeen.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: 789 
Päivämäärä:   28.12.20 10:26:52

"No eihän se mies nyt tietenkään lähde sitten. Se on kestettävä kunnes putkiremontti on ohi."

No ei tietenkään ole kestettävä! Mies majoittuu jonkun muun kaverinsa tai sukulaisensa luo tai hommaa itselleen jonkin muun väliaikaisen asunnon, jos ei kotiinsa voi mennä.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: mii 
Päivämäärä:   28.12.20 10:27:04

Ei, älä nosta miehen kamoja rappukäytävään (siellä ei saa säilyttää tavaraa) äläkä pihalle, vaan sovi hakupäivä niille joita mies ei saa mukaansa.

Avainta miehellä ei ole oikeutta pitää hallussaan, mutta jos kyseessä on avain mistä saa itse teettää kopiota niin sarjoituta varmuuden vuoksi lukot uudelleen.

Ja edelleen, ellei mies poistu vapaaehtoisesti niin soitto häkeen, kerrot tilanteen, poliisi tulee poistamaan ei-kirjoilla olevan henkilön asunnosta.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Nala 
Päivämäärä:   28.12.20 10:28:56

No, mikäli hänen tavaroihin kosken, niin kuulemma tulen sitä katumaan ja kovasti. Sekä korvaamaan hänelle kaiken, mikäli ne ulos täältä nostan.

Miehellä on kyllä paikka minne mennä, nyt jo remontinkin aikana. Tästä olen keskustellut hänen äitinsä kanssa. Toki se oli eri tilanne, mutta tässä suhteessa on siis ollut kolmas pyörä, joka on ollut alkoholi. Ja kuulemma minä olen taas outo ja epänormaali kun voin olla selvinpäin niin viikolla, ja viikonloppuisin, kun kuulemma KUKAAN ei niin tee.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: mii 
Päivämäärä:   28.12.20 10:32:32

Joo, kaipaat selkeästi vain kuuntelijaa etkä ratkaisua.

Älä silti mene tuonne asuntoon vaikket saa tällä hetkellä asialle tehtyä mitään, pääsetkö perheenjäsenen tai ystävän luo? Lupaa se, itsesi tähden.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Nala 
Päivämäärä:   28.12.20 10:33:11

Ehdotin hänelle siis jo, että pakkaa nyt välttämättömimmät tavarat mukaansa, ja alan pakkailemaan loppuja kasaan. Ja mikäli haluaa sisälle vielä tulla tarkistamaan, niin ottaa myös jonkun mukaansa.

Tämä ei kuulemma käy, vaan hän tulee itse kun hänelle sopii, avaimella sisään siis. Ja aikoo käydä jokaisen kaapin ja nurkan läpi kotaisin ettei tänne vaan jää mitään. Ja kuulemma mun tavaroilla ei siinä vaiheessa ole merkitystä. Eikä kuulemma tarvitse sivusta katsojia paikalle, vaan tulee sitten uudelleen niin, että saa yksin penkoa.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Nala 
Päivämäärä:   28.12.20 10:34:59

Voi olla että nyt vaan haluan oksentaa kaiken, jotta saan neuvoja tulevaan. Aikoo todella tehdä mun elämästä @!#$ä jos nyt heitän hänet pihalle.

Mä olin siis jo yötä kotona, ja nyt lähdössä ystävää hakemaan tänne, jotta saan turvaa.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Ripiit 
Päivämäärä:   28.12.20 10:43:10

Hyvä, että saat ystäväsi turvaksi! Pääsisitkö kenenkään luo evakkoon tärkeimpine tavaroinesi? Jos äijä tulee hakemaan kamojaan ja hajottaa omaisuuttasi, niin se on kuitenkin pieni paha sen rinnalla, että hän päättääkin hajottaa sinut. Vaikka parasta kyllä olisi soittaa poliisit hakemaan ukko mäkeen, hankkia vähintään turvaketju oveen tai sarjoittaa lukot uudelleen. Sen jälkeen ukko saisi hakea kamansa, KUN sinä päätät ja kun sinulla on vähintään yksi kaveri turvana.

Vika ei ole sinussa, vaikka tuo ketale niin väittää. Kuvittelee vielä voivansa sanella, miten kulkee _sinun_ asunnossasi ja kohtelee sinua ja omaisuuttasi.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: 789 
Päivämäärä:   28.12.20 10:44:00

No mies näyttää tekevän jo tällä hetkellä suhteessa ollessanne elämästäsi h-vettiä!

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: pruu 
Päivämäärä:   28.12.20 10:46:45

Järjestä ensin itsesi turvaan. Asunto ja tavarat ovat toisarvoisia.

Mene hotelliin, kaverille, vanhemmille, turvakotiin. Älä vastaa miehelle mitään mihinkään.

Avainta hänellä ei ole oikeutta pitää vaikka olisi tavaroita kuinka. Laita miehelle kirjallisesti pyyntö poistua tiettyyn aikaan mennessä asunnosta. Soita poliisille ja kysy toimintaohjeita sieltä. Poliisi voi tulla ilmoittamasi kellonaikaan varmistamaan, että mies on poistunut tai poistuu asunnosta ja luovuttaa avaimen.

Jos tästä tulee ruma juttu, niin muista että kaiken olisi hyvä olla kirjallisena. Valokuvat, viestit, kaikki.

Laita esim viestiin: "Tänään 28.12. pyydän sinua, Xxxx Xxxx poistumaan asunnostani Osoite 24, 2536 Paikkakunta kello 14:00 mennessä. Pyydän myös palauttamaan hallussasi olevat avaimet. Tämä tekstiviesti on lähetetty 28.12. klo 11.00."

Pysy itse rauhallisena ulkoisesti, älä uhkaa omaa turvallisuuttasi. Älä mene asuntoon yksin.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Penni 
Päivämäärä:   28.12.20 10:49:04

Avain pois mieheltä ja puoli tuntia aikaa kerätä kamansa ja poistua lopullisesti. Nyt ihan oikeasti ne poliisit paikalle ja lakkaa olemasta tuollainen vätys!!!!!

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.12.20 10:56:22

Se poliisi voi laittaa miehen antamaan avaimen sulle. Soita poliisit paikalle!

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Nala 
Päivämäärä:   28.12.20 10:58:30

En mä halua sen penkovan mun kodissani enää yhtään, sillä mä itse haluaisin vaan pakata ne sen tavarat ja hän nostelee ne autoonsa ovelta. Pelkään ettei suostu.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.12.20 10:59:19

Poliisin kannattaisi ottaa avain pois ennenkuin mies teettää siitä kopion.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Nala 
Päivämäärä:   28.12.20 11:00:57

Oho, karkasi.

Mutta tuskin se siihen suostuu, kun on jo vahvasti ladellut ehdot kuinka tässä toimitaan.

Mä en vaan tajua miten joku viitsii olla toisen asunnossa, kun on hyvin selkeästi ilmoitettu ettei haluta hänen siellä olevan. Tai en mä itse jäisi kenenkään nurkkiin, mikäli oltaisiin suoraan sanottu että häivy. Mä keräisin tavarani ja lähtisin kyllä asap.

Pelkään ihan tosi paljon mitä se tekee sen jälkeen ku on tavaransa saanut pois täältä. Se tulee pilaamaan mun koko elämän tulevaisuudessa.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.12.20 11:05:41

Nyt soitat häkeen ja kerrot että olet parisuhdeväkivallan kohteena päihteitä väärinkäyttävän miesystävän taholta joka ei ole kirjoilla luonasi. Mies on sinun asunnossasi eikä suostu poistumaan, uhkailee sinua mm paikkojen ja tavaroidesi hajotuksella, käynyt sinuun käsiksi yrittäessäsi aiemmin poistua asunnosta, ei luovuta avainta pois etkä tiedä missä olisit turvassa etkä saa häntä kotoasi pois. Kyllä ne varmaan tulee nostamaan sen ulos.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   28.12.20 11:10:42

No, ainoa tapa päästä tuosta tilanteesta irti olisi se poliisille soitto. Ottavat äijältä avaimen ja saa lähestymiskiellon ja olisit turvassa. Mutta inkunänkynrussunrussun, et haluuu. Joten nautipa hel*vetistäsi sitten kun et tahdo siitä eroon.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.12.20 11:12:39

Ditten blokkaat tuon tyypin puhelimessa, somessa, sähköpostissa. Puhelimessa kannattaa blokata tuntemattomien soitot asetuksista kokonaan niin ei voi soitella prepaideista. Kun menet kotiin, katso, luottokorttisi ja pankkitunnuksesi ym ovat tallessa. Vaihda salasanasi kaikkeen. Katso läppärisi olevan lukossa. Muista ilmoittaa huoltoon etteivät vain laske tyyppiä sisälle millään verukkeella. Kerro perheellesi ja kaikille ystävillesi sekä kiellä antamasta mitään tietoja itsestäsi.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   28.12.20 11:13:03

Miksi et soita poliisille?

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: ???? 
Päivämäärä:   28.12.20 11:14:00

AP, pelkäät että miehesi tekee elämästäsi @!#$ä tämän jälkeen?
No mitäs se elämäsi tällä hetkellä sitten on?! Joudut pelkäämään omassa kotonasi etkä saa aikaiseksi heivata äijää ulos.

Nyt niskasta kiinni ja soitto häkeen edellisillä neuvoilla.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.12.20 11:14:21

Ap ei "kehtaa"

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: ) 
Päivämäärä:   28.12.20 11:17:03

P O L I I S I . Heti.

Ota järki käteen vaikka nyt pelottaakin. Miten se mies muka voi sinun elämäsi pilata, kun poliisi kantaa pihalle ja ottaa avaimen pois ka kirjoittaa lähestymiskiellon? Ei mitenkään. Mies puhuu koska puhumalla saa sinut pelkäämään ja tekemää kuten hän haluaa. Mies pilaa elämäsi tasan niin kauan kuin sinä annat hänen tehdä sen.

Sen sijaa jos nyt annat miehen jäädä asuntoon, hän voi ihan oikeasti tuhota tavaroitasi kostona ja kusta jääkaappiin. Jos taas poliisi hakee, mitään tällaista ei tapahdu.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.12.20 11:24:29

Soita nyt poliisille, poliisi ottamaan mieheltä avaimet pois ja kertomaan ehdot tavaroiden hausta. Mies ei niitä latele.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Miisu 
Päivämäärä:   28.12.20 11:30:54

Onko mies kirjoilla asunnossasi?

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Nala 
Päivämäärä:   28.12.20 11:31:11

Ollaan nyt lähdössä ystävän kanssa mun luokse, on ainakin joku turva ja rohkeampi soittaja mukana kuin minä.

Hävettää, ettei osaa erota ilman virkavaltaa, ja täytyy mennä asiat näin monien mutkien kautta.

En halua mitään merkintöjä tai merkkejä tälläisestä, ja pelottaa mitä kaikkea tuo vielä keksiikään suutuspäissään.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   28.12.20 11:32:26

No ei sinulle siitä mitään merkintöjä tule.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Noo. 
Päivämäärä:   28.12.20 11:33:43

Älä ole nössö

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: ) 
Päivämäärä:   28.12.20 11:37:53

"Hävettää, ettei osaa erota ilman virkavaltaa, ja täytyy mennä asiat näin monien mutkien kautta.

En halua mitään merkintöjä tai merkkejä tälläisestä, ja pelottaa mitä kaikkea tuo vielä keksiikään suutuspäissään."

Aloittaja. Vedä henkeä.

Se on miehen häpeä eikä sinun, että hän pakottaa sinut soittamaan virkavallan kantamaan aikuisen miehen ulos kämpästäsi.

Mitä hiton merkintöjä sinä pelkäät? Ei poliisien soittaminen ole rikos. Rauhoitu.

Mies ei keksi suutuspäissään yhtään mitään. Hän pelottelee sinua, koska saa sinut sillä tottelemaan. Kun et tottele, miehellä ei ole mitään kortteja pelattavana, kun polisiisetä kantaa kauluksesta.

Hyvä että sinulla on kaveri mukana.

Ihan oikeasti, älä usko sanaakaan mitä mies sanoo. Millään hänen sanomisellaan ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa. Miksi ihmeessä uskoisit vihaista juoppoa? Kyllä sinä aikuisena ihmisenä tiedät, miten maailma toimii, ei mies voi siihen vaikuttaa vaikka kuinka uhittelee.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: pruu 
Päivämäärä:   28.12.20 11:58:24

Poliisi tulee auttamaan sinua. Et ole syyllinen mihinkään eikä sinulla ole mitään hävettävää. Poliisitkin on ihmisiä ja kohtaavat tälläistä jatkuvasti. He osaavat suhtautua näihin ja antavat varmasti sinulle hyviä ohjeita ja neuvoja.

Tee itsellesi lista, ja tee siitä tärkeimmät asiat tänään.

- puhelinnumero ja osoite salaisiksi
- vapaaehtoinen luottokielto
- lukkojen sarjoitus
- huoltoon ilmoitus, ettei ketään saa päästää asuntoosi
- lähestymiskielto miehelle
- estä hänet joka paikassa
- tarkista pankkitunnuksesi, passi jne. Pankkitunnukset voit pyytää uudelleen, voi olla esim. ottanut kuvan niistä
- vaihda salasanat joka paikkaan ja tee tileistäsi yksityisiä

Eiköhän mies rauhoitu ajan kanssa ja normaalit pelästyvät jo virkavaltaa.

Älä välitä nyt tavaroista. On ihan yhdentekevää, jos mies pilaa jotain sinun tavaroitasi tai hänen tavaroitaan jää luoksesi. Älä tappele tuollaisesta asiasta. Älä vastaa lainkaan.

Myöhemmin, kun on lähtenyt asunnostasi, pakkaat kaiken itse ja viet vaikka äidilleen.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.12.20 12:13:22

Ei se mies poliisille mitään ehtoja sanele. Mies toimii niinkuin poliisi sanoo halusi tai ei. Tuossa yllä oli hyvä lista mitä voit tehdä itsesi suojelemiseksi. Lukkojen sarjotus ja luottokielto mm.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Ripiit 
Päivämäärä:   28.12.20 12:24:36

Ymmärsinkö oikein, että päätit soittaa poliisin? Hyvä! Sanoit, että hävettää, ettet osaa erota ilman virkavaltaa. Miten niin et osaa, sinähän olet tarjonnut miehelle jo monta asiallista vaihtoehtoa. Ukko se tässä on, joka ei osaa erota ja vielä kehtaa käyttäytyä kuin mikäkin törkimys (en sano että sika, se olisi loukkaus sioille).

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Hopmaisk 
Päivämäärä:   28.12.20 12:24:53

Niin ne aina sanoo, että pilaavat elämäsi. Ja aina ne pilaa omansa, kun ero tulee. Jännä, miten ne valheet mitä se on sulle syöttänyt, ei olekaan todellisuus.

Jos et aio soittaa poliisia, kuten et ole tekemässä, et voi muuta kuin ihmetellä miksei se äijä lähde. Kun se ei lähde eikä jätä rauhaan ennen kuin siihen puuttuu ulkopuolinen viranomainen. Se menee ja tulee miten haluaa ja pitää sinua löysässä hirressä niin pitkään kuin annat pitää, et saa avainta etkä mitään ilman sitä poliisia.

Nyt kun olet oksentanut tämän ystävällekin, sinun olo helpottuu ja alat pohtimaan, onko se nyt niin paha. Kuitenkin mies oli mukava päivän kesällä 2003. Kyllä sen voimalla jatkaa.

Tiesitkö, että tuollaisessa suhteessa eläessäsi aivosi ovat huijaantuneet uskomaan, että se vähä ja harvinainen hyvä mitä siitä saa, on niin loistava palkinto, että sitä kuuluu tavoitella. Sen takia väkivaltaisesta ja/tai narsistisesta suhteesta on vaikea lähteä.

Me ei tiedetä minne soittaa se poliisi, joten pyydä vaikka ystävääsi soittamaan.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   28.12.20 12:26:53

"Ei se mies poliisille mitään ehtoja sanele."

Ei tosiaankaan, eikä sanele aloittajallekaan. Aloittaja, paina nyt kaaliisi kerrasta, että asunto on sinun, ei hänen. SINÄ päätät milloin hän hakee romunsa pois, ei hän. Jos mies ei asunnosta suostu poistumaan, soitat poliisit paikalle hakemaan hänet, ja kun mies on viety, soitat välittömästi seuraavaksi lukkosepälle joka tulee joko vaihtamaan kämppään uudet lukot tai sarjoittamaan vanhat niin että mies ei enää omilla tavaroillaan sisään pääse.

Tarkkaan ottaen, jos tavaroista tulee riitaa, hän ei lakiteknisesti voi vaatia niitä itselleen ellei pysty todistamaan että omistaa ne. Sinun ei ole pakko palauttaa niitä ellet halua, mutta on sitten eri asia kannattaako riitaa lietsoa sillä että itse käy hankalaksi. Näin sanoi lakimies eräälle ystävälleni kun hänellä mies kävi hankalaksi eron yhteydessä samaan tapaan kuin sinunkin miehesi.

Sinun ei myöskään ole mikään pakko päästää miestä sisään ellet halua, ja jos hän käy uhkaavaksi, soittoa poliisille ja hankit lähestymiskiellon. Mies ei sitä välttämättä noudata, mutta jos niin käy, soitat poliisille joka kerta kun niin tapahtuu. Sanktiot kovenevat.

Jos nyt annat periksi miehelle ja alistut kynnysmaton osaan, et ikinä tule pääsemään irti siitä roolista, ja väkivalta, sekä henkinen että fyysinen, tulevat vain jatkumaan jatkumistaan. Ja paras keino siihen on soittaa poliisi hakemaan mies ulos asunnosta ja kutsua lukkoseppä.

Ylempänä on lueteltu koko joukko muita hyviä neuvoja joiden avulla voit suojella itseäsi kajahtaneelta kollilta. Joka tapauksessa sinun on päästävä eroon hänestä, muuten hän vielä tuhoaa sinut kuten uhkasikin.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Hopmaisk 
Päivämäärä:   28.12.20 12:27:45

Aloittaja päättyi soittamaan poliisin? Hienoa! Se on hyvä askel eteenpäin.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   28.12.20 12:56:45

Päivitähän tänne miten sujui ja että olet kunnossa.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Nala 
Päivämäärä:   28.12.20 13:14:36

Tultiin ystäväni kanssa tänne, mies alkoi pukemaan ja pakkasi yhden kassin mukaansa, valtaosa tavaroista on siis täällä vielä.

Äsken soitteli ja kyseli voiko ne olla remontin valmistumiseen saakka ja ilmoitin ettei voi. Kuulemma olen nyt jo kerinnyt nussimaan hänen sängyssä joten joudun sen häneltä lunastamaan. Kysyin vain oliko muuta asiaa, ja sieltä alkoi tulla sellainen haukkumaryöppy ettei tosikaan, joten löin luurin kiinni.

Ystävä on tässä vielä hetken, mutta mietin todella mitä teen nyt seuraavaksi. Alanko pakkaamaan kamoja, vai annanko hänen tehdä sen? Mikäli mies ilmoittaa tulostaan niin kerkiän saamaan apuja ja tukea, mutta jos tulee yllättäen, niin voi olla hankalampaa.

Ajoittain tulee sellaisia ahdistus-/tärinäkohtauksia, tuntuu ettei saa happea. Tuntuu, että mussa tosiaan on vika ja mä olen käyttäytynyt huonosti ja väärin. Että mun pitäisi pyytää anteeksi ja anella. Että mä en pärjää ilman miestä elämässäni. Tää on niin kamalaa etten enää tiedä kuinka päin olla. Eikä suinkaan helpota se, että tiedän tän pahanolon jatkuvan vielä pitkään.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.12.20 13:20:24

"Tultiin ystäväni kanssa tänne, mies alkoi pukemaan ja pakkasi yhden kassin mukaansa, valtaosa tavaroista on siis täällä vielä."

No niin, heti kun laitat vastaan, mies tottelee kuin koiranpentu. Hyvä aloittaja, jatka samaan malliin!

"Mikäli mies ilmoittaa tulostaan niin kerkiän saamaan apuja ja tukea, mutta jos tulee yllättäen, niin voi olla hankalampaa."

Mies saa tulla SINUN asuntoosi vasta ja vain silloin, kun SINÄ annat hänelle siihen luvan! Mies ei ilmaannu paikalle ilman lupaa. Voit halutessasi pakata tavarat etukäteen, mutta mies ei saa hakea niitä omine hyvineen vaan vain silloin, kun se sopii sinullekin.

"Ajoittain tulee sellaisia ahdistus-/tärinäkohtauksia, tuntuu ettei saa happea. Tuntuu, että mussa tosiaan on vika ja mä olen käyttäytynyt huonosti ja väärin. Että mun pitäisi pyytää anteeksi ja anella. Että mä en pärjää ilman miestä elämässäni. Tää on niin kamalaa etten enää tiedä kuinka päin olla. Eikä suinkaan helpota se, että tiedän tän pahanolon jatkuvan vielä pitkään."

Voi aloittaja. Ymmärrän, että sinusta tuntuu pahalta, mutta et ole tehnyt mitään väärää! Mies on tehnyt väärin ja sinä olet joutunut keräämään palaset. Kyllä sinä pärjäät, pärjäät parhaillaankin, vaikka tuntuukin pahalta.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   28.12.20 13:20:37

Eli miehellä on edelleen avain?
Miksi et pyytänyt sitä pois?
En jäisi yksin asuntoon.
Kysy Häkestä apua, että saat avaimen pois.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Nala 
Päivämäärä:   28.12.20 13:37:25

Ei suostunut antamaan avainta pois.

Viestiä ja puhelua vaan tulee, kuinka olen nyt nussinut hänen sängyssä ja mun pitää siitä maksaa sille.

En mä tiedä. Mä en enää tiedä mitä teen, jotta oisin riittävän vahva siihen, etten sorru. Tekisi mieli laittaa joku tyhjentävä viesti asioista, mitkä on mennyt pieleen, mutta tiedän kuulevani vain tyhjiä lupauksia ja asioita joita haluan kuulla. Tietyiltä osin sitä salaa toivoisi saavansa sen anteeksipyynnön, ja sen kaiken, mutta haluan päästä tästä eroon, koska en voi jatkuvasti elää pelossa ja alkoholinhuuruisen miehen johdatella mun elämää.

Tää on yhtä @!#$ä, enkä mä enää osaa ajatella järjellä.

Oon yöllä jo lueskellut läheisriippuvuudesta ja siitä kaikesta mitä se tuo tullessaan. Osuu ja uppoaa ihan täysin.

Mä vaan haluisin kaiken olevan hyvin.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: waytogo! 
Päivämäärä:   28.12.20 13:38:42

Hyvä AP! Puolet hommasta on jo hoidettu!
Mikäli miehellä on vielä avain, asenna saman tien oviketju. Kirjallisesti eli tekstarina/whatsappina sovitte milloin hän voi tulla tavaransa hakemaan, ja silloin pidä huoli, että sinulla on kaveri kotona etkä ole yksin. Milloinkaan muulloin kuin tuolloin etukäteen sovittuna aikana sinun ei tarvitse miestä päästää sisälle, etkä varmana muuten päästäkään, lupaathan?

Itse pakkaisin kaikki miehen tavarat saman tien ja kasaisin eteiseen jolloin ne voi vain luovuttaa ovesta, olisi aivan kamalaa päästää miestä penkomaan kotiin. Nosta vaikka se sänkykin eteiseen odottamaan pystyyn jos vaan mahdollista. Mikäli mies väittää että asunnossasi on edelleen hänen tavaroitaan senkin jälkeen, hänen täytyy ne pystyä yksilöimään ja osoittamaan että ne todella ovat hänen. Et missään nimessä päästä miestä "pakkaamaan kamojaan" asuntoosi vaan hoidat sen nyt heti itse, niin saat hänet helposti siivottua myös mielestäsi pois.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Mirri 
Päivämäärä:   28.12.20 13:41:10

Aloittaja, nyt tsemppiä vaan! Olet jo ison kynnyksen yli, älä valahda siitä takaisin. Yritä sopia kirjallisesti etukäteen (tekstarilla) aika milloin mies tulee ja miten pakkaus menee. Silloin ehdit varautua ja saat faktaa jos alkaa riehumaan että olet tai et ole pakannut tavaroita.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: waytogo! 
Päivämäärä:   28.12.20 13:42:19

Etkä tosiaankaan laita mitään viestejä asioista, ainoa kommunikointi sinun puoleltasi on se, milloin äijä voi tulla tavaransa hakemaan. Et sano yhtään mitään muuta, etkä kuuntele haukkumisia tai mitään muitakaan puheita.
Yritä saada avain pois mieheltä, laita vaikka kaverisi sitä hakemaan, ja sano syyksi että vuokranantaja vaatii sitä ehdottomasti.

Kaikki on ihan hyvin jo nyt! Olet saanut äijän ulos fyysisesti sieltä, nyt vielä pakkaat kamat ja pidät huolen, että saat avaimen. Myös lukkojen uudelleensarjoitus on hyvänä vaihtoehtona, mutta se saattaa maksaa jonkin verran. Sillä saisit kuitenkin lopullisen mielenrauhan. Kysy vuokranantajaltasi!

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.12.20 13:44:37

Sarjoita lukko uudelleen ja estä miehen yhteydenotot paitsi silloin, kun itse haluat olla häneen yhteydessä. Sano vaikka, että nyt et viikkoon ole tavoitettavissa ja pist estot päälle. Viikon päästä katsot sitten viestit kun sinulla on ollut aikaa hengähtää ja kasata itsesi.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Noo. 
Päivämäärä:   28.12.20 13:53:17

Hyvä. Älä vastaa mitään tuollaisiin typeriin viesteihin

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   28.12.20 13:53:55

Nala, mies nimenomaan haluaakin sinun uskovan ettet mitenkään voi tulla toimeen ilman häntä. Totuus on kuitenkin se, että sinä pärjäät paljon paremmin (!) ilman häntä! Kunhan pääset hänestä eroon ja ehdit rauhoittua kaiken hänen aiheuttamansa mielipahan ja muun harmin jälkeen huomaat elämäsi olevan paljon rauhallisempaa ja tasapainoisempaa.

Teit aivan oikein lyödessäsi hänelle luurin korvaan kun hän alkoi haukkua sinua! Tee niin jatkossakin, älä jää kuuntelemaan solvauksia tai uhkailuja, vaan kylmästi luuri korvaan joka kerta kun kielenkäyttö menee törkeäksi.

Äläkä missään nimessä päästä miestä kämppääsi ellei SINULLA ole joku turvanasi. Jos mies tuo jonkun mukanaan, en itse päästäisi sisälle kumpaakaan. Ei voi tietää millainen tyyppi se miehen kaveri on. Laukkuun mahtuvia tavaroita kyllä pakkaisin valmiiksi, ne voisi jättää oven taakse odottamaan jos mies soittaa ja sanoo haluavansa tulla. Mutta muista, että jos mies vain ilmoittaa että "minä tulen nyt", sinulla on täysi oikeus ilmoittaa hänelle, että ei muuten käy. Jos hän sen sijaan kysyy, voiko tulla, niin sitten ok, mutta hänellä ei ole valtaa marssia taloon kuin omaansa.

Niin tai näin, jos mies nyt kerran lähti, soita sinne lukkosepälle ja pyydä käymään asap. Se on ainoa keino varmistaa ettei mies pääse omilla avaimillaan sisään milloin huvittaa. Jos ovessasi on turvalukko, käytä sitä, tai ellei ole, laita vaikka laudanpätkä ovenkahvan alle niin että sitä ei saa käännettyä alas. Vaikka oven lukon avaisikin avaimella, ovea ei silti saa auki.

Ja muista aina, että sinä et ole tehnyt tässä mitään väärää, mieshän se tässä sekoilee, et sinä. Sinun ei tarvitse pyydellä häneltä anteeksi yhtään mitään, et ole hänelle velkaa mistään. Tuollaiset miehen kaltaiset tyypit ovat taitavia saamaan muut tuntemaan itsensä arvottomiksi p*skoiksi kaikin puolin, vaikka tosiasiassa he itse ovat sellaisia. He pyrkivät korostamaan omaa olematonta erinomaisuuttaan sillä että he polkevat toiset maahan, mitä syvemmälle lokaan sen parempi heille. Vika ei (heidän mielestään) ole koskaan heissä, vaan aina siinä vastapuolessa. Kun jokin ei sujukaan heidän mielensä mukaan syy on aina muiden. Tuollaisten tyyppien puheisiin ei voi luottaa eikä heitä kannata uskoa missään asiassa. Älä sinäkään usko. Olet jo nostanut pääsi pystyyn heittämällä hänet ulos. Pidä siitä kiinni ja pidä pääsi pystyssä vastedeskin, äläkä anna periksi hänen haukkumistensa ja uhkailuidensa edessä.

"Keskaria kolloille"- asenne toimii oikein hyvin, kunhan saat kunnolla siitä kiinni. Eiköhän se sisuuntuminenkin vielä sieltä esiin putkahda (sinulla itselläsi), ja siinä vaiheessa huomaat ettei tämä niin maata kaatava juttu olekaan, vaan vain lähinnä ärsyttävä. Kunhan pääset siihen asti, olet jo käytännössä voittanut tämän pelin. Ja sekös miestä harmittaa!

Tuli pitkä teksti. Anteeksi.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Nala 
Päivämäärä:   28.12.20 13:54:24

Mulla tulee tili vasta viimeinen päivä, eikä nyt yllättäen joulun jälkeen ole käteistä juurikaan, kun miehen vuoro oli käydä kaupassa ja hoitaa loppu kuu. Onneksi on s-ryhmän lahjakortteja tallessa vielä.
Ostin juuri säästöillä uuden tietokoneen tammikuussa alkavia opiskeluja varten, joten niistäkään ei ole isommin hyötyä. Toki tiedän, että pärjään, mutta sanotaanko etten suunnitellut asioiden menevän ihan näin...

Uutta sänkyä katselin itselleni ja koitan saada myyjän kanssa sovittua josko voisi tuoda. Käytettynä se on pakko nyt ostaa.

Mietin vaan miten kummassa tulen selviämään ja oppimaan elämään yksin? Olen likimain kaiken rakentanut yhteisen tulevaisuuden eteen ja sen mukaan tehnyt siirtoja elämässäni.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Ripiit 
Päivämäärä:   28.12.20 13:57:19

Hyvä, aloittaja, olet voiton puolella. Tee niinkuin joku tuossa ehdotti, että pakkaat kamat valmiiksi eteiseen josta mies saa ne noutaa silloin, kun sinä annat luvan ja kun sinulla on kaveri tukenasi. Tavaroita ei ilmeisesti voi toimittaa miehen äidin luo? Hanki tosiaan se turvaketju tai pyydä seppä heti sarjoittamaan lukot uudelleen. Saat mielenrauhan, kun tiedät ettei mies pääse omine lupineen sisälle. Mä luulen, että tuossa tilanteessa niillä miehelle jääneillä avaimillakaan ei ole väliä, jos lukot sarjoitetaan jolloin avain ei enää käy niihin.

Nyt tuntuu paskalta ja kauhealta, mutta veikkaanpa että myös helpottuneelta. Olet tehnyt suuren palveluksen itsellesi. Olisivatpa kaikki naiset yhtä rohkeita.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Nala 
Päivämäärä:   28.12.20 13:57:21

Ja siis edellinen on viittausta tuohon lukkojen sarjoittamiseen. Kun aloitan opiskelut, niin tulot tipahtavat roimasti, eikä sen kaltaisille kuluille ole juuri sijaa laskettu. Sillä toivoisin, ettei niin pitkälle täytyisi mennä.

Jätin soittopyynnön tuosta turvaketjusta ja sen asentamisesta vuokrayhtiöön, josko he osaisivat neuvoa.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   28.12.20 13:57:45

Äsken soitteli ja kyseli voiko ne olla remontin valmistumiseen saakka ja ilmoitin ettei voi. Kuulemma olen nyt jo kerinnyt nussimaan hänen sängyssä joten joudun sen häneltä lunastamaan. Kysyin vain oliko muuta asiaa, ja sieltä alkoi tulla sellainen haukkumaryöppy ettei tosikaan, joten löin luurin kiinni.

Mitä vi--ttua :D sanoisin että no TOTTA TURISET. Kutsunpa vielä tuon naapurin jorman käymään samoin tei ja kiitos samoin sulle, oot ihku. :D
Jestas lataisin takasin vähä pökköä pessään :D

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: waytogo! 
Päivämäärä:   28.12.20 13:58:00

Pärjäät yksin paljon paljon paremmin, kuin olisit ikinä pärjännyt tuon miehen kanssa! Nyt sinun tarvitsee huolehtia vain itsestäsi ja siitä mitä SINÄ haluat, ei kenestäkään muusta. Se on vapauttavaa, kunhan sisäistät asian.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Hopmaisk 
Päivämäärä:   28.12.20 14:01:55

Niin on monet muutkin ja lopulta selvinneet paljon paremmin yksin.

Muutos tuntuu nyt pelottavalle ja pahalle, mutta usko pois, tulee olemaan paras päätös ikinä päästä tuosta miehestä eroon. Ei kotonaan kuulu joutua pelkäämään.

Onko ystävälläsi / tutullasi vaikka patjaa lainata? Joku sänkykin on lopulta sellainen että ei sitä heti tarvita, kunhan pääsee ensin äijän paskiaisesta ensin kunnolla eroon.

Jotenkin on vaikea käsittää, että yksin olemista pelkää niin paljon, että mieluummin on noin kuluttavassa ympäristössä. Mutta ihmismieli on jännä.

Tsemppiä tulevaan. Ja älä kuuntele yhtäkään miehen itkuvirttä, nuo osaa puhua juuri mitä haluat kuulla. Jos mies yhtään aavistaa, että olet "entä jos" tuulella, kohta olet taas samassa tilanteessa.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Nala 
Päivämäärä:   28.12.20 14:05:12

En halua provosoida yhtään enempää miestä, hän on jo uhkaillut satuttavansa ja pilaavansa mun elämän ihan lopullisesti.

Kummatkin oltiin selvinpäin, ja itse olen ainakin edelleen. Toisen puolesta en voi lupailla mitään tai sanoa varmaksi, ettei olisi jo auennut.

Kuten sanottu, miehellä on jonkinlainen ongelma alkon kanssa, ei pysty olemaan viikolla tai vkl juomatta ja hänestä se on epänormaalia. Minä puolestaan käytän nykyään Alkoa suht vähäisesti, miehen mielestä liian vähän. Nuoruusvuosina sitä kerkesi kumoamaan ihan riittämiin, ja nyt viimeisimmät vuodet käyttö on ollut liki olematonta. Alkoholi on ollut usein riidan aiheuttajana, koska itse toivoisin yhteistä tekemistä ilman sitä ja mies puolestaan ei näe mahdollisuuksia siihen. Pelkästään jo se on saanut aika ajoin eroajatuksia päähäni, koska haluaisin yhdessä tehdä ja olla selvinpäin, enkä pienessä tai isommassakaan pöhnässä.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Nala 
Päivämäärä:   28.12.20 14:10:47

Kyllä sitä tarvittaessa nukun vaikka sohvalla, kuten jo kaksi yötä niin olen tehnytkin. Selkä ei vaan sitä tunnu kestävän, mutta se on kaiken rinnalla pienin murhe.

Sitä tässä eniten pelkäänkin, haluan kuulla sen anteeksipyynnön ja sen että katuu, mutta tiedän sen olevan reitti vain takaisin paluuseen.

Ja ehkä arvata saattaa, niin ei ole ensimmäinen kerta kun mies lähtee, ja tilanne on vastaavan kaltainen. Ja silloin joka kerta toistunut sama kaava, että muutaman päivän ajan tulee hyvin negasävytteistä viestiä, mun haukkumista ja puheluita missä kerrotaan mun olevan paska. Sitten tulee se anteeksipyytelyvaihe ja ne sanat ladellaan kuin kirjasta mitä mä haluan kuulla. Uskotellaan ja vannotaan kuinka kaikki muuttuu ja samassa muistetaan jo mainita, etten minäkään syytön ole. Lopulta sorrun takaisin samaan vanhaan, ja oravanpyörä on sitä myöden selvä.

Nyt taas kun lukenut noita haukkuja, osaa ajatella järjellä. Jo muutaman hetken päästä sekin voi olla toisin ja märehdin vain menetettyä.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Noo. 
Päivämäärä:   28.12.20 14:15:19

Tuo on sairasta. T. 21 v saman miehen kanssa eikä ole tarvinnu tuollasta tekstiä kummankaan suoltaa

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Kvn 
Päivämäärä:   28.12.20 14:18:23

Pidä ne haukkumisviestit tallessa niin että löydät ne helposti. Heikkona hetkenä voi sitten käydä lukemassa hieman tosiasioita.

Vaihda puhelinnumero heti kun pääset miehestä eroon, numero salaiseksi ja niille joille annat uuden numeron sanot, ettei sitä saa antaa kenellekään.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.12.20 14:21:38

Pidä tämä ketju mielessä, kun mies alkaa pyytelemään anteeksi.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   28.12.20 14:21:40

NALA! Lue tämä ketju ja huomaa ensinnäkin, kuinka tsemppaavaa viestiä saat meiltä tuntemattomilta. Sen jälkeen huomaa, mikä on meidän kaikkien mielestä se ainoa ratkaisu: nyt j*malauta tämä on viimeinen kerta, se on loppu nyt, etkä kuuntele miestä enää yhtään!! Et todellakaan aloita tuota oravanpyörää taas alusta. Sinussa ei ole mitään vikaa! Jokapäiväinen tai jokaviikonloppuinen alkoholinkäyttö ei ole sellaista, jota tulisi sietää.

Nyt et anna sille miehelle minkäänlaista mahdollisuutta niihin lepertelyihin, etkä sen puoleen haukkumiseenkaan, vaan blokkaat äijän ja katkaiset yhteydenpidon.

Jumankauta nainen! Me kaikki luotetaan suhun! Tässä ei ole kuin yksi oikea tapa toimia ja se on miehen unohtaminen täysin ja elämässä eteenpäin siirtyminen. Mies tekee sinut sairaaksi.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.12.20 14:21:52

""Ajoittain tulee sellaisia ahdistus-/tärinäkohtauksia, tuntuu ettei saa happea. Tuntuu, että mussa tosiaan on vika ja mä olen käyttäytynyt huonosti ja väärin. Että mun pitäisi pyytää anteeksi ja anella. Että mä en pärjää ilman miestä elämässäni. Tää on niin kamalaa etten enää tiedä kuinka päin olla. Eikä suinkaan helpota se, että tiedän tän pahanolon jatkuvan vielä pitkään."

Tiedän tuon tunteen. Omakin eksä eron uhatessa riehui, haukkui, alisti, sanoi ettei minulla ole mitään ilman häntä. Olin kuulemma tuomittu olemaan yksin surkean elämäni kanssa. Kuinkas kävikään, olen miljoona kertaa onnellisempi ja itsevarmempi ilman eksää. Elämä menee loistavasti eteenpäin.

Älä usko tuollaista pskaa, hyvä ihminen :D

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Minnea 
Päivämäärä:   28.12.20 14:23:41

Selkeinä hetkinä ymmärrät itsekin, miten epäterve teidän sihde on, mutta sitten läheisriippuvaisuus nostaa päätään ja haluat siihen elämään takaisin, koska se on kaikessa kamaluudessaan kuitenkin tuttua. Yksin eläminen näyttäytyy sinulle nyt isona ja pelottavana möykkynä, mistä ei saa kiinni. Tarvisit todellista etäisyyttä kaikesta, jotta hiljalleen näkisit, millainen teidän suhde oikeasti on.

En tiedä, kuinka monta kertaa haluat tämän saman kuvion pyörivän ympäri uudestaan ja uudestaan. Sekö siinä on oikeasti sitä ihaninta, kun mies parin päivän päästä katuu ja pyytelee anteeksi? Että se on se huippuhetki, jolloin sinä tunnet itsesi hyväksi ihmiseksi, kun annat miehen palata. Tiedän tämän _kokemuksesta_. Mieti ja mieti vielä uudestaan ja vielä kolmannen kerran, mitä _sinä_ haluat elämältäsi.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.12.20 14:28:39

Soita poliisille, että saat apua avaimen saamiseen mieheltä.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Noo. 
Päivämäärä:   28.12.20 14:29:06

Vuoden päästä oot jo tyytyväinen ratkaisuusi. Älä luovuta

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.12.20 14:29:52

112 kautta saa yhteyden sosiaalipäivystykseen ja sosiaalityöhön. Jos olet vuoden alusta opiskelijan tuloilla eihän sulla ole lukkojen vaihtoon varaa. Soita sinne ja pyydä yhteyttä sosiaalityöhön ja kerro avaintesi olevan uhkailevalla miehellä joka ei ole antanut pois.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Nala 
Päivämäärä:   28.12.20 14:32:11

"vuoden päästä" tuntuu niin @!#$ piinalliselta ajatukselta, kun nyt jo jokainen tunti on taistelua etten sorru vastaamaan edes sen verran, että puolustaisin itseäni näissä panemishommissa.

Mä haluan päästä vapaaksi tästä, mutten haluaisi kokea tätä tuskaa ja pelkoa.

Mietin jo soittoa johkin psykologille, mutta koronan vuoksi tästä tuskin kovin äkkiä minnekään pääsee.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.12.20 14:34:11

https://www.naistenlinja.fi/palvelut/puhelinpalvelu/

Naisten linjalla on puhelinpalvelu ja chatti, jonne voi soittaa aina jos pelottaa tai joku uhkailee. Ovat auki nytkin.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   28.12.20 14:41:43

Mies tietää ihan tasan tarkkaan puhuvansa p*skaa panemishommista, ja nimenomaan odottaakin, että vastaat. Osaa vetää oikeista naruista, tuntee sinut niin hyvin. Entä jos ekaa kertaa nyt ikinä tekisit niin kuin oikeasti pitää, ja jättäisit tuollaisen ihmisen täysin huomiotta? Koet tuskaa ja pelkoa nyt, mutta ymmärräthän, että tulet kokemaan sitä vielä uudelleen, ja uudelleen, ja uudelleen, kunnes teet sen lopullisen irtioton miehestä. Nyt olet tehnyt siitä jo suurimman osan, ja kun kestät vielä siihen asti että mies on hakenut tavaransa ja saat lukot vaihdettua, sinun ei tarvitse tuntea noin enää ikinä. Voit blokata miehen elämästäsi sen jälkeen aivan täysin! Miehellä ei ole sen jälkeen MITÄÄN valtaa sinuun!

Soita ihmeessä johonkin, esim. tuolta löytyviin väkivallan uhreille tarkoitettuihin numeroihin. Sinä olet kokenut henkistä ja fyysistä väkivaltaa, soittosi ei taatusti ole turha, ja numerot on tarkoitettu juuri tuon kaltaisia tilanteita varten:

https://urly.fi/1S5i

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.12.20 14:45:33

"Se haukkuminen on juuri sitä miehen tuskaa. Rakastaa sinua, eikä haluaisi erota. Siksi on parasta, että kysyt mieheltä, onko hän valmis kehittämään meidän suhdetta ja lopettamaan alkoholin käytön. Jos vastaa kyllä, niin sitten terveyskeskukseen aika ja lääkäriltä Antabus tabletit."

Haukkuminen ei ole miehen tuskaa vaan vallankäyttöä. Mies pelottelee ja lyttää aloittajaa, koska silloin aloittaja on liian heikko ja peloissaan jättääkseen miehen. Mikään antabuskuuri ei tällaista tilannetta pelasta.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.12.20 14:46:24

Älkää nyt hittovie neuvoko tuota ap ressukkaa kestämään enää tuommosta kammottavaa!

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Apua 
Päivämäärä:   28.12.20 14:57:58

*** antoi hyviä linkkivinkkejä, mistä voit saada apua. Ensi- ja turvakodit antavat myös tukea ja neuvontaa. Et ole yksin, tsemppiä ja rohkeutta!

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.12.20 15:06:01

Jos et nyt vaihdata lukkoja niin sähän ihan kerjäät miehen paluuta sinne... Ens kerralla se pieksee sut vielä pahemmin.
Lukot vaihtoon ja mies estoon!

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Dun 
Päivämäärä:   28.12.20 15:08:31

Älä JMT viitsi suoltaa tuollaista paskaa. Olit jossain toisessakin topicissa puolustelemassa miehen huonoa käytöstä parisuhteessa, jos oikein muistan.

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   28.12.20 15:11:39

Ole aloittaja vahva niinkuin oletkin ja viisaasti hijaa, eli et vastaa viesteihin, lainaa vaikka rahaa jotta voit vaihdattaa lukot, etkä suostu kuin sovitusti että hän tulee hakemaan tavaransa eli et suostu siihen et pamahtaa yhtäkkiä paikalle vaan että siel on joku sun tukena. Oon valitettavast tavannut tämän ihmistyypin ja voin vannoa et tuut huokasemaan kun tää on ohi. Mut sä oot itse oikeesti nyt se parempi ja vahvempi

  Re: Mies ei suostu lähtemään asunnostani

Lähettäjä: Vanha 
Päivämäärä:   28.12.20 16:24:16

Sarjoita lukot heti! Jos sinulla ei nyt ole rahaa, pyydä vanhemmiltasi ja/tai kavereiltasi lainaa.
Riippuen lukkotyypistä mies on hyvinkin ennättänyt teetättää kopioita avaimesta.
Ei se uudelleen sarjoitus maksa maltsita.
Ja jos on Iloq, niin käsittääkseni sen ssrjoitus tapahtuu näppärästi käymättä paikan päällä (?)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.