Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jatkanko opiskelua vai menenkö töihin?

Lähettäjä: Hukassa 
Päivämäärä:   25.11.20 23:58:59

Olen 23-vuotias ratsastuksenohjaaja, täysin leipääntynyt ja tälle alalle en jää. Nyt mietin että haenko töihin kaupan kassalle vai opiskelenko lisää?

Pohjalla mulla on vaan rats.ohjaajan paperit joten en voi hakea työpaikkaa missä olisi koulutus vaatimuksena.
Itse haluaisin hyvän sisätyön millä oikeasti tienaa, nään itseni johtotehtävissä, jopa ehkä joskus pomona omassa yrityksessä.
Olen kuitenkin hyvin surkea ihan perus matikassakin, kertotaulut tulee ehkä jos tarpeeksi miettii.

Liiketoiminnan ammattitutkinto ehkä kiinnostaisi mutta onko se yhtä tyhjän kanssa? Mitä alaa suosittelette?
En edes tiedä mitä suurimpaan osaan ammateista vaaditaan koulutukselta eli turha sanoa esim. Tradenomi sillä ei mitään hajua mihin siitä voi työllistyä

  Re: Jatkanko opiskelua vai menenkö töihin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.11.20 00:08:56

Eliiii olet paska matematiikassa, kuitenkin liiketalous, jossa numerot isossa osassa kiinnostaa? Et osaa googlettaa mihin milläkin tutkinnolla työllistyy, varmaan ei mitään käryä liikeideasta oman yrityksen kannalta ja ainoa mitä olet tehnyt on lappanut paskaa ja heppaillut alkeistunteja.

Mutta että ihan johtotehtäviin siitä sitten. Varmaan sulla kuvitelmat esimiestyöstäkin Disney -channelista. Jotain realismia pliis.

  Re: Jatkanko opiskelua vai menenkö töihin?

Lähettäjä: Hukassa 
Päivämäärä:   26.11.20 00:11:33

Kai sitä nyt herranjumala saa haaveilla? En minä tarkoittanut että nyt ensi keväänä mä olen johtotehtävissä. Se vaan on tullut todettua tässä kun oon ollut muilla töissä että oman firman haluan joskus. Ja ei, liikeideaa ei vielä ole mielessä vaikka sitä olen kovasti yrittänyt pyöritellä

  Re: Jatkanko opiskelua vai menenkö töihin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.11.20 00:44:38

Miksi haluat oman firman?

  Re: Jatkanko opiskelua vai menenkö töihin?

Lähettäjä: Kehvatsu 
Päivämäärä:   26.11.20 00:57:34

Kyllä opiskella aina kannattaa, edes yrittää. Aina voi lopettaa jos tuntuu liian hankalalta.

  Re: Jatkanko opiskelua vai menenkö töihin?

Lähettäjä: Saanko 
Päivämäärä:   26.11.20 04:01:18

Mitä enempi olet opiskellut niin sen suurempaa työttömyys rahaa saa ja eläkettä.

  Re: Jatkanko opiskelua vai menenkö töihin?

Lähettäjä: rhw 
Päivämäärä:   26.11.20 09:44:09

Kaverini on aivan paska matikassa mutta luki itsensä silti merkonomiksi ja työskentelee palkanlaskijana. Ei hän siitä työstään nauti ja miettii alanvaihtoa, mutta helppo toimistotyö ja palkka 2500 e kuussa.

  Re: Jatkanko opiskelua vai menenkö töihin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.11.20 10:42:33

Mun luokalla on useampikin sellainen, jolla matikka on heikompi. Pärjäävät silti ihan hyvin. Mulla taas kielet tökkii, en osaa ruotsia enkä englantia. Ja pitäisi joku kielikurssi ottaa vielä valinnaiseksikin.

  Re: Jatkanko opiskelua vai menenkö töihin?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   26.11.20 12:28:21

Opiskele ainakin joku tutkinto. Kaupallisen koulun jälkeen voi työllistyä monenlaisiin hommiin. Jos yrittäjyys kiinnostaa, niin hae johonkin yritystalouden linjalle.

  Re: Jatkanko opiskelua vai menenkö töihin?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   26.11.20 14:13:09

Merkonomin tai tradenomin koulutus on kätevä "yleismies Jantusen" tutkinto, jolla voi työllistyä monensorttisiin tehtäviin. Riippuen omista kiinnostuksen kohteista ja siitä, mihin alueeseen erikoistuu opinnoissa (hr-puoli, taloushallinto, johtaminen, markkinointi jne.). Ei tarvitse olla matikkanero että pääsee kursseista läpi. Liiketalous on hyödyllinen ja monpuolinen ala, siitä on hyvä ponnistaa yrittäjyyden polulle.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.