Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Päivittäiset rytmihäiriöt

Lähettäjä: Huu 
Päivämäärä:   25.11.20 20:57:27

Sain ensimmäisen lapseni vuosi sitten ja olen nyt vuoden aikana huomannut päivittäisiä rytmihäiriöitä. Kerran päivässä suunnilleen tulee, yleensä makuulla ollessa. Lisälyönnit, tulee tarve yskäistä. Pitääkö mennä lääkäriin? Juuri äskenkin tuli monta pompahdusta peräkkäin, yleensä vaan yksi. Tuntui että sydän tulee rinnasta ulos.

Onko nämä vaarallisia? Soitan varmaan huomenna lääkäriin, mutta kuitenkin kysyn onko täällä kellään kokemusta?

  Re: Päivittäiset rytmihäiriöt

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   25.11.20 21:04:57

Mulla on noita päivittäin, laittaa pahimmillaan juurikin yskimään. Niitä ei ole tutkittu mitenkään, olen vain päätellyt että ovat hyvälaatuisia, kun tulevat lähinnä levossa. Joskus harvoin kevyessä rasituksessa eli tyyliin kävellessä. Sydämeni on ultrattu muista syistä ja ainakin ultrassa itse sydän oli terve.

  Re: Päivittäiset rytmihäiriöt

Lähettäjä: Karo 
Päivämäärä:   25.11.20 21:07:58

Mulla johtui raudanpuutteesta. Kannattaa mittauttaa ferritiini

  Re: Päivittäiset rytmihäiriöt

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   25.11.20 21:10:23

Ei siitä lääkäristä ole mitään haittaa eli soita ihmeessä. Todennäköisesti kuitenkin hyvänlaatuisia lisälyöntejä yms. Mitkä johtuvat hormooneista, väsymyksestä ja stressistä.

  Re: Päivittäiset rytmihäiriöt

Lähettäjä: hupsis 
Päivämäärä:   25.11.20 21:42:42

Ei ole vaarallista, noi on hyvänlaatuisia lisälyöntejä ja todennäköisesti liittyy lapsiarkistressiin. Stressiä pois, ei siinä muu auta. Tai sietää, koska ei ole vaarallista.

  Re: Päivittäiset rytmihäiriöt

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   25.11.20 21:44:52

Magnesiumin puute ?

  Re: Päivittäiset rytmihäiriöt

Lähettäjä: Tervepukki 
Päivämäärä:   25.11.20 21:51:06

Liikunnan puute. Sydän on lihas, se tarvitsee töitä. Jos ei liiku säännöllisesti, niin, että syke nousee ja sydän pumppaa kunnolla, se alkaa herkästi lepatella omiaan. Sisätautilääkäri sanoi. Mulla menee just noin. Lisäksi vaikuttaa stressi, valvotut yöt, kofeiini ja jotkut lääkkeet, mm. efedriiniä sisältävä yskänlääke.

  Re: Päivittäiset rytmihäiriöt

Lähettäjä: Liina 
Päivämäärä:   25.11.20 23:08:22

Minulla ollut stressaavissa tilanteissa elämässä. Lähteneet sitten itsestään.

  Re: Päivittäiset rytmihäiriöt

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   25.11.20 23:18:40

Ei päde ainakaan mulla, että liikunnalla saisi rytmihäiriöt kuriin. Harrastan liikuntaa monipuolisesti päivittäin ja olen liikkunut koko ikäni aktiivisesti, ei mitään vaikutusta.

  Re: Päivittäiset rytmihäiriöt

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   26.11.20 00:55:42

Home?

  Re: Päivittäiset rytmihäiriöt

Lähettäjä: Huu 
Päivämäärä:   26.11.20 01:55:44

Mulla vaikuttaa stressi, refluksi ja ilmeisesti sen myötä jumit lapaluiden alueella, lakritsi/salmiakki ja tauot magnesiumin käytössä tai liian pieni magnesiumin käyttömäärä.

Uudet oireet kannattaa aina tsekata lääkärillä. Mutta ei kyllä itseltänikään ole nuita satunnaisia mutta silti suht yleisiä lisälyöntejä tutkittu koskaan.

  Re: Päivittäiset rytmihäiriöt

Lähettäjä: Huu 
Päivämäärä:   26.11.20 01:56:53

Ja hups, pahoittelut juuri samasta nimimerkistä kuin aloittajalla! :D

  Re: Päivittäiset rytmihäiriöt

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.11.20 08:20:18

Mulla on harvoin rytmihäiriöitä ja jos on, saan ne häviämään, kun vedän mahdollisimman hitaasti keuhkot täyteen, pidätän hetken hengitystä ja puhallan mahdollisimman hitaasti ulos. Muutama hallittu toisto, ja sinne meni.

  Re: Päivittäiset rytmihäiriöt

Lähettäjä: tt 
Päivämäärä:   26.11.20 08:54:22

Lisälyönnit on hyvin yleisiä ja monesti vaarattomia, itsellänikin on tuollaisia. Kannattaa tarkistaa kuitenkin kun sydämestä on kyse.

  Re: Päivittäiset rytmihäiriöt

Lähettäjä: Äiti 
Päivämäärä:   26.11.20 13:32:57

Mulla alkoi 6 v sitten. Vauva oli kuollut 2 kk aiemmin. Ajattelin että joku särkyneen sydämen oireilu.
Edelleen tulee päivittäin, sydän tutkittu. Sipuli joskus pahentaa, samoin pinnallinen hengitys ja väsymys. Kumartuessa vedän keuhkot täyteen ilmaa, helpottaa.

  Re: Päivittäiset rytmihäiriöt

Lähettäjä: liv 
Päivämäärä:   26.11.20 13:39:30

Mulla alkoi myös rytmihäiriöt pari viikkoa sitten ja koko ajan paheni.
Sain lääkkeen niitä varten tarvittaessa otettavaksi.

Nyt on taas ihana olla, kun rinnassa ei muljahtele koko aikaa :)

Holtteri mun pitäs hakea päiväksi ja kilpirauhasarvot lääkäri haluaa tarkistaa.

Ferritiini mun pitää omaan piikkiin käydä tarkistamassa jossain.

  Re: Päivittäiset rytmihäiriöt

Lähettäjä: hoo 
Päivämäärä:   26.11.20 14:03:39

Mulla ollut vuosikaudet teini-iästä saakka. Ei vaarallista mutta todella harmillista. Lääkitys (Metohexal) ollut yli 10 vuotta, sillä pysyy suht hyvin kurissa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.