Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: Voi vitt... 
Päivämäärä:   24.11.20 19:47:01

Oma lapsi ja isäpuolensa, mieheni, jatkuvasti toistensa kurkussa kiinni (ei fyysisesti, sanallisesti). Onko tässä muuta vaihtoehtoa kun laittaa lusikat jakoon. Tosi raastavaa henkisesti kuunnella jatkuvasti kun naputetaan toiselle joka asiasta.

Teini-ikäinen tyttö ja aikuinen mies, että jaksavat. Nyt jo alkanut mies kuittailemaan siitä että minä ja lapsen isä ei osata, kyetä kasvattamaan. Argh. Jumankautsi mä olen poikki.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   24.11.20 19:49:03

Heittäisin tuollaisen miehen ulos.

Teinit ovat todella rasittavia ja voin kuvitella, että ihmiselle, joka ei ole lapsen biologinen vanhempi, se on vielä raskaampaa. Mutta lapsi on lapsi ja menee miehen edelle.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   24.11.20 20:08:19

Lapsella ei ole varmaan kovin hyvä olla kotona tällä hetkellä, kun ilmapiiri on tuo. Haluatko aiheuttaa lapselle pahimmillaan traumoja?

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.11.20 20:09:30

Mies pihalle jos ei osaa käyttäytyä aikuismaisesti.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: Mimm 
Päivämäärä:   24.11.20 20:11:30

Mies pihalle, lapsi testaa kumpi on sinulle tärkeämpi hän vai mies. Mies on lapselle vieras ihminen joka tullut perheeseen

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: Voi vitt... 
Päivämäärä:   24.11.20 20:13:34

Niin...., ollaan kuitenkin jo pidempään (monia vuosia) oltu kyseisen miehen kanssa yhdessä ja asuttu yhdessä. Tähänkö tämä nyt kaatuu?

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   24.11.20 20:14:45

Miehen täytyy ruveta käyttäytymään kuin aikuinen tai omaan asuntoon asumaan. Teineillä on muutenkin rankkaa hormoneineen ja kaikki on niin äärimmäistä.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: Ööh 
Päivämäärä:   24.11.20 20:21:06

Onko se teini muuten täysin viaton tässä kinastelussa? Ei se niinkään voi mennä että kakara saa vedellä naruista miten lystää ja toiset ei saa sanoa mistään.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: Voi vitt... 
Päivämäärä:   24.11.20 20:23:41

No ei se teini ole viaton, ei varmasti äiti eikä myöskään se isäpuoli. Arjessa kuitenkin kohtuuttoman kuormittavaa jatkuva taistelu ja nokittelu, oli syy kenen vaan.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.11.20 20:30:55

Mies on kuitenkin aikuinen, hänen pitäisi osata käyttäytyä paremmin kuin teini. Jos molemmat käyttäytyvät lapsellisesti, mies pihalle.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.11.20 20:31:11

Ensin teet selväksi että näin ei enää saa käydä edes kertaakaan ja tulet aina valitsemaan lapsesi, jos toistuu niin saman tien ero.

Menet nyt heti juttelemaan asian miehen kanssa selväksi.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   24.11.20 20:44:41

Aika mahdoton vastata, kun ei ole tietoa onko vika vaan siinä, että lapsella murrosikä ja siksi ongelmia. Ilmeisesti kuitenkin vuosia välit olleet hyvät aikaisemmin.

Lapsella kuitenkin on biologinen isä? Voisiko olla isän luona välillä enemmän? Pieni etäisyys voisi rauhoittaa tilannetta. Teini voi myös kaivata omaa aikaa ja ehkä sitä siis isän luona enemmän? Usein tilanne rahoittuu parin kolmen vuoden aikana kuitenkin. Liekö sen takia tarvitsee sentään parisuhteesta erota.

Itselläni tuo saattaa olla edessä, kun miehellä 10 ja 6 vuotiaat lapset. Nytkin 6 vuotias alkaa huutamaan, että haluaa äidin luo, jos ei saa juuri sitä ruokaa mitä vaatii, asiat ei mene juuri hänen suunnitelman mukaan jne. Murrosiässä voi siis myös tulla ongelmia. Tosin ongelma ei liity minuun mitenkään, vaan siihen, että meillä ei suostuta joka vaatimukseen ja äiti joustaa enemmän.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.11.20 20:49:36

Mä taas olen sitä mieltä, että aina ei ole vika pelkästään aikuisissa. Myös niiltä lapsilta voi vaatia asiallista käytöstä. Tietysti sen mukaan, mihin lapsi kehityksensä puitteissa pystyy mutta ei voi lähteä siihen, että lapsi saa perseillä ihan miten tahtoo ja aikuiset vain sopeutuvat. Eihän tällainen peli (yleensä) vetele ydinperheissäkään, miksi sitten uuden kumppanin kanssa. Aloittajan tapauksessa kävisin läpi tilanteen molempien kanssa ja sopisin selkeistä säännöistä, jotka koskevat myös sitä teiniä eikä vain isäpuolta.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: Mooli. 
Päivämäärä:   24.11.20 20:53:33

Perheasiain neuvottelukeskukseen yhteys ja juttelemaan koko porukka. Setvikää mikä puhuttavissa on, mutta ammattilainen apuun.

Jos ei helpota, mies muualle asumaan.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.11.20 20:57:30

Meillä oli samanlainen tilanne muutama vuosi sitten... Tämä alkoi, kun saimme uuden mieheni kanssa lyhyellä aikavälillä kaksi yhteistä lasta ja samaan aikaan tyttäreni alkoi kasvaa pikkuhiljaa murrosikään. Mies alkoi siis kohdella omia lapsiaan ja tytärtäni eri arvoisesti, vaikka aiemmin oli ollut myös tyttärelleni kuin isä. Tilanne kärjistyi siihen pisteeseen, että mies alkoi naputtamaan lähes joka päivä ihan pelkästään siitä, että tytön täytyi myös käyttää suihkua sekä vessaa ja hän myös kyttäsi, mitä tyttö syö ja kuinka paljon. Tilanne oli todella ikävä ja se normalisoitui vasta sitten, kun tyttö muutti 16 vuotta täytettyään pois kotoa. Nykyään tyttö on täysi-ikäinen ja välit isäpuolen kanssa normaalit ja hyvät. Usko minun ja miehen väliseen suhteeseen oli kyllä tiukilla tuolloin pahimpaan aikaan. Mutta kyllä tuo teidänkin tilanne voi vielä parantua. Tuollainen tuntuu olevan hyvin yleistä.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   24.11.20 21:23:02

Piste: Sähän olet helmen löytänyt! Oot siis todella antanut miehesi kytätä sun tyttären suihkussa ja vessassa käyntejä, ja laskea mitä hän syö!? Kipeimmin juttuja mitä oon pitkään aikaan kuullut.

Sä et taida raukka edes tietää, mitä on normaali ja hyvä, et enpä laskis sen varaan ettei tuosta ajasta oo mitään traumaa tytölle jäänyt.

Ihan uskomatonta, kuinka jotkut on niin miehen kipeitä että antavat kohdella jopa omia lapsiaan kuin p*skaa.

Häpeä, jos osaat.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   24.11.20 21:28:54

Sanon vielä tähän, ettei kukaan muuta kotoa 16-vuotiaana kotoa muuta kuin karkuun kotioloja. Ja sä oot tosiaan sallinut tuon kaiken. Oksettava olet.

Aloittaja: Voit tosiaan ottaa tästä ”äidistä” mallia, tai sit kertoa miehelle et jollei hän pysty hillitsemään itseään lapsen (jota nuori edelleen on) seurassa, niin tietää varmaan missä ovi sijaitsee.

Mä en ikinä antais lapsen isän edes kohdella mun lasta noin. Tosin mitään tuollaisia vaikeuksia ei ole ollut, koska on tullut hieman käytettyä kuitenkin harkintaa sen suhteen, kenen kanssa lisääntyy.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: Sumutar 
Päivämäärä:   24.11.20 21:33:07

Mies pihalle!

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   24.11.20 21:34:43

Surullista lukea, että 16v joutunut kotiolojen takia muuttaa pois. Varmasti jättänyt arvet henkisesri, kun äiti ei ollut pitämässä puolia.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.11.20 21:36:54

Hyi, toivottavasti piste mätänee 20 vuotta yksin hoitokodissa kun on hylännyt lapsensa.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: Mimm 
Päivämäärä:   24.11.20 21:39:59

Pisteen lapselle jäänyt ikuiset arvet. Koskaan ei tule unohtamaan millaisen kohtelun lapsena sai. Vaikka nyt välit muka hyvät.
.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.11.20 21:40:57


Lähettäjä
Päivämäärä24.11.20 21:34:43

Surullista lukea, että 16v joutunut kotiolojen takia muuttaa pois. Varmasti jättänyt arvet henkisesri, kun äiti ei ollut pitämässä puolia.

Nyt on oltava samaa mieltä, tyttöparka

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: Gardon 
Päivämäärä:   24.11.20 21:59:14

Teitä on kolme keskenkasvuista ainakin henkisesti. Miksi te aikuiset pelaatte teinin peliä. Nyt stoppi siihen.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: Mona 
Päivämäärä:   24.11.20 22:05:15

": Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa
Lähettäjä...

Päivämäärä24.11.20 20:49:36

Mä taas olen sitä mieltä, että aina ei ole vika pelkästään aikuisissa. Myös niiltä lapsilta voi vaatia asiallista käytöstä. Tietysti sen mukaan, mihin lapsi kehityksensä puitteissa pystyy mutta ei voi lähteä siihen, että lapsi saa perseillä ihan miten tahtoo ja aikuiset vain sopeutuvat. Eihän tällainen peli (yleensä) vetele ydinperheissäkään, miksi sitten uuden kumppanin kanssa. Aloittajan tapauksessa kävisin läpi tilanteen molempien kanssa ja sopisin selkeistä säännöistä, jotka koskevat myös sitä teiniä eikä vain isäpuolta."

Samaa mieltä! Teinit osaavat todella vedättää, vittuilla, kiristää ja osoittaa mieltään ellei tahtomansa mene läpi! Tokikaan miehen ei pitäisi mennä mukaan, mutta jos jatkuu pitkään niin kyllähän se hermojen päälle käy ja jonkun on laitettava stoppi sille. Mutta ei missään tapauksessa niin että teini saa tahtonsa läpi jos vaan sen voi välttää :O
Meidän tapauksessa jos miehen teini-ikäinen poika ei saa tahtoaan läpi, ilmoittaa lähtevänsä äidilleen. Jota me ei tietenkään voida eikä halutakaan kieltää, ( asuu meillä pääsääntöisesti ) mutta äitinsä on sitten jo luvannut sen mistä minä tai isänsä kiellettiin... Eli kiertää vain asian noin, kun isänsä ja minä haluttaisi pitää jonkinlaista järjestystä ja esim koulupäivinä aikataulua, ei mennä kavereille yöksi viikolla, siivota huonettaan, tms eli ei mitään natsihommia kuitenkaan...
Noh, saa nähdä mihin vielä menee... :/

Mutta jos miehen kanssa muuten menee ok, en todella tuon takia jättäisi! Jossain vaiheessa niitten teinienkin on opittava elämään kuin ihmiset ja kohtelemaan toisia kuten kuuluu, mitä aiemmin sen helpompaa kaikille.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: Baa 
Päivämäärä:   24.11.20 22:07:06

Lähettäjä.

Päivämäärä24.11.20 20:57:30

Meillä oli samanlainen tilanne muutama vuosi sitten... Tämä alkoi, kun saimme uuden mieheni kanssa lyhyellä aikavälillä kaksi yhteistä lasta ja samaan aikaan tyttäreni alkoi kasvaa pikkuhiljaa murrosikään. Mies alkoi siis kohdella omia lapsiaan ja tytärtäni eri arvoisesti, vaikka aiemmin oli ollut myös tyttärelleni kuin isä. Tilanne kärjistyi siihen pisteeseen, että mies alkoi naputtamaan lähes joka päivä ihan pelkästään siitä, että tytön täytyi myös käyttää suihkua sekä vessaa ja hän myös kyttäsi, mitä tyttö syö ja kuinka paljon. Tilanne oli todella ikävä ja se normalisoitui vasta sitten, kun tyttö muutti 16 vuotta täytettyään pois kotoa. Nykyään tyttö on täysi-ikäinen ja välit isäpuolen kanssa normaalit ja hyvät. Usko minun ja miehen väliseen suhteeseen oli kyllä tiukilla tuolloin pahimpaan aikaan. Mutta kyllä tuo teidänkin tilanne voi vielä parantua. Tuollainen tuntuu olevan hyvin yleistä

^ Ihan kuin mun elämääni nuoruusvuosina, paitsi että sisarpuolet oli nuorempia. No mun vesaakäyntejä ja ruokia ei laskettu, mutta esim. hiusten pesu päivittäin oli "kiellettyä" (kuluu vettä), välipaloja ei saanut syödä jne. Muutin omilleni myös 16-vuotiaana.

Arvatkaa mitä? Mä en ole yhtään katkera ja aikuistumisen myötä meistä tuli isäpuolen kanssa läheiset. Olen saanut apua, tukea ja arvostusta. Ja mulla on isäpuolen kanssa nykyään enemmän yhteistä kuin siskollani, joka on isäpuoleni biologinen lapsi.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.11.20 22:11:22

"Arvatkaa mitä? Mä en ole yhtään katkera ja aikuistumisen myötä meistä tuli isäpuolen kanssa läheiset. Olen saanut apua, tukea ja arvostusta. Ja mulla on isäpuolen kanssa nykyään enemmän yhteistä kuin siskollani, joka on isäpuoleni biologinen lapsi."

Kiva että kävi noin hyvin kohtelusta huolimatta. Koetko, että sinua kohdeltiin reilusti ja kasvattaisitko oman lapsesi samalla tavalla? Siitähän tässä on kyse.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.11.20 22:48:09

"Mä taas olen sitä mieltä, että aina ei ole vika pelkästään aikuisissa. Myös niiltä lapsilta voi vaatia asiallista käytöstä."

Millä luulet, että se lapsi oppii käyttäytymään, kun aikuinen näyttää pelkkää huonoa esimerkkiä? Tietenkin lapsia neuvotaan ja ohjataan käyttäytymään asiallisesti, mutta esimerkki on siinä kaikkein ratkaisevimmassa roolissa. Kasvatusongelmat nimenomaan on aina siellä vanhempien päässä, myös vastuu avun hakemisesta, jos tilanne on liian haastava.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: äiti 
Päivämäärä:   24.11.20 22:55:58

Ja tämä on se syy, miksi vannoin itselleni, ettei yksikään kaksilahkeinen muuta saman katon alle ennen kuin lapseni ovat aikuisia ja maailmalla.

Tai no. Pari yritelmää vuosien varrella oli, mutta kummatkin kaatuivat siihen, kun asetin lapseni miesten vaatimusten edelle. Minulle ei kukaan tule sanomaan, kuinka kasvatan lapseni. Heillä oli hyvä isä, vaikka parisuhde kaatuikin ja yhdessä kasvatimme lapsista hienoja aikuisia.

Kyllä käy sääliksi aloittajan tytärtä, samoin kuin pisteen lasta.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: Muusa 
Päivämäärä:   25.11.20 00:03:08

Aloittaja ei taida paljoa lastaan rakastaa. Normaali äiti on AINA lapsensa puolella, ja vaatii siltä ah niin rakkaalta mieheltä asiallista käytöstä lastaan kohtaan.
Älä ihmettele jos lapsi ei aikuistuttuaan halua olla sun kaa tekemisissä. Koska sä olet pettänyt lapsesi silloin kun hän tarvitsi sua.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.11.20 01:05:49

"Lähettäjä: -
Päivämäärä: 24.11.20 22:48:09

"Mä taas olen sitä mieltä, että aina ei ole vika pelkästään aikuisissa. Myös niiltä lapsilta voi vaatia asiallista käytöstä."

Millä luulet, että se lapsi oppii käyttäytymään, kun aikuinen näyttää pelkkää huonoa esimerkkiä? Tietenkin lapsia neuvotaan ja ohjataan käyttäytymään asiallisesti, mutta esimerkki on siinä kaikkein ratkaisevimmassa roolissa."

Olet aivan oikeassa. Mun pointtini olikin siinä, että MYÖS lapsilta voi ja pitää vaatia asiallista käytöstä. Ei voi lähteä tuollaiselle "olen aina lapseni puolella" -linjalle, jos siinä lapsessa(kin) on vikaa. Perhekuvioista riippumatta monet lapset osaavat olla todella hankalia ja kun tällaisia tilanteita selvitetään, niin pitäisi pitää mielessä myös lapsen osuus. Aloittajan tapauksessa miehellä on paljon tsemppaamista, mutta niin on teinilläkin. Teini ei kuitenkaan ole mikään syyntakeeton imeväinen vaan ihminen, joka on esimerkiksi rikosoikeudellisessa vastuussa tekemisistään. Ei välttämättä ihan vielä, mutta hyvin pian joka tapauksessa.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.11.20 01:20:49

Aloittajalle tsemppiä! Meillä oli vastaava tilanne kun itse olin teini. Olin muuten hirveän kiltti teini, isäpuolen kanssa otettiin yhteen. Eikä edes mitenkään pahasti, mutta jatkuvaa kinaa. En tosiaan tiedä miten äitini hermot kestivät. Ohan rehellisesti suurin syy oli minussa. Kunhan vaan härnäsin isäpuolta, pli hauskaa kun hermostui niin helposti. Äiti piti kyllä minun puolta, mutta sain kyllä minäkin kuulla kunniani välillä. Ei todellakaan olisi äidin tarvinnut jättää miestään, olipahan mulla joku jonka kanssa kinata kun sisaruksia ei ollut.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: Bee 
Päivämäärä:   25.11.20 03:48:37

Mistä he riitelevät?

Entä jos nyt aikuisten kesken sopisitte yhteiset säännöt näihin asioihin mistä mies ja teini riitelee. Sitten pidätte kiinni niistä asioista yhdessä. Teinit koettelee rajojaan ja tarvitsevat ympärilleen yhtä köyttä vetäviä aikuisia.
Ei tässä varmaan nyt mitään puolia tarvitse valita, vaan lyödä yhteiset säännöt kaikkille.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: Baa 
Päivämäärä:   25.11.20 07:46:57

"Kiva että kävi noin hyvin kohtelusta huolimatta. Koetko, että sinua kohdeltiin reilusti ja kasvattaisitko oman lapsesi samalla tavalla? Siitähän tässä on kyse."

En koe, että minua olisi kohdeltu reilusti, tai että kaikissa kielloissa/säännöissä olisi edes ollut mitään järkeä. Enkä käyttäisi itse samoja kasvatusmetodeja. Mä en vaan ole nähnyt mitään järkeä siinä, että olisin jäänyt hautomaan perhehistoriaa omassa päässäni ja luomaan katkeruuden tunteita. Isäpuoleni toimi minua kohtaan väärin, mutta olen ajatellut, että se oli virhe, joita ihmiset joskus elämässään tekee. Ja toisaalta, oli mulla myös ihan turvallinen lapsuus ja nuoruus, kun oli katto pään päällä, ruokaa kaapissa, tehtiin perheenä asioita ja sain mahdollisuuden opiskella ja harrastaa. Kodissamme ei ollut väkivaltaa tai päihteiden haittakäyttöä.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   25.11.20 08:00:25

Siitäpä vasta mahtava aikuinen kasvaakin, kun teini huomaa, että perseilyllään saa äitin heittämään miehensä pihalle. Ihan oikeasti, teini ei ole enää mikään pikkuvauva miltä ei voi vaatia mitään käytöstapoja!

Tuokin on ihan älytöntä, että joku yh-mutsi täällä huutaa, että kukaan ei tule minulle sanomaan miten lapsia kasvatan. No ilmankos uusi parisuhteesi ei ole kestänyt. Olet halunnut vaan elättäjän itsellesi mutta hänellä ei ole ollut mitään sanavaltaa lasten asioihin. Raha on epäilemättä kelvannut niiden lastenkin kustannuksiin. Ei kukaan fiksu aikuinen sellaista katsokaan. Jos meinataan uusperhettä pyörittää, niin kyllä myös niillä uusilla puolisoilla täytyy olla sananvaltaa siihen, miten lapset heidän kotona ovat ja toimivat.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: Voi vitt... 
Päivämäärä:   25.11.20 08:09:51

Aloittaja tässä.

En nyt koe että lapseni tästä mitenkään traumatisoitunut. Lähinnä tilanne on rasitus minulle, kuunnella kokoajan nokittelua ja olla se jolle se toinen (joko mies tai lapsi) avautuu kun toinen sitä ja toinen tätä. Ihan näen yhtälailla molempien heidän toiminnassa vikaa, niin miehen kun lapsenkin, kumpikaan ei toimi oikein. Kyllä lapsikim varmasti perseilee ja kokeilee, mitä tapahtuu mistäkin, mies taas toivoisi ilmeisesti että minä laitan lapsen ruotuun ja teen jotain ihmetaikoja sen suhteen että heidän välillään ei kitkaa ole.

Ovat nyt ottaneet toisens vaan silmätikuksi, ja räkyttävät jokaisesta asiasta toisilleen. Se ottaa pattiin, enkä jaksa kuunnella. Lapsi on jo sen ikäinen että ajatuksen pitäisi jollain tavalla luistaa, ja olen kehottanut miettimään miten se elämä muuttuisi jos jouduttaisiinkin tästä kuviosta muuttamaan (lapsen mielilausahdus kun nykyään on että hän muuttaa, muutetaan pois). Välillä tekisi mieli molempia pyöräyttää kerran kunnolla että syttyisi jotkut valot siellä päässä, tai vaihtoehtoisesti lähteä itse yksinään muutamaksi päiväksi hermolomalle kun yksinkertaisesti vaan aivan loppu kuuntelemaan sitä jatkuvaa nokittelua.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: Hani 
Päivämäärä:   25.11.20 08:20:37

Mun äiti löysi uuden miehen ja muuttivat yhteen ollessani 5 v. Mä en koskaan, lapsenakaan, tullut tuon miehen kanssa toimeen (siinä on kyllä miehellä ihan peiliin katsomisen paikka jos ei osaa olla ihmisiksi 5-vuotiaan kanssa). Monta vuotta emme puhuneet toisillemme sanaakaan, olimme kuin ilmaa toisillemme. Miestä ei kiinnostanut luoda minuun minkäänlaista suhdetta, ainoat asiat jotka minulle sanoi olivat kieltoja, vähättelyä, nauroi ilkeästi jne. Saattoi myös tukistaa ja oli muutenkin ihan natsi. En saanut esim. pitää haarukkaa oikeassa kädessä ja veistä vasemmassa vaikka minun oli paljon helpompi syödä niin (syön vieläkin niin). Sitten suuttui minulle kun sotkin koska en osannut käyttää haarukkaa kunnolla vasemmalla kädellä.

Kun olin teini rupesin sanomaan vastaan (en kovin rumasti, enkä koskaan huutanut/haistatellut tms) josta äitini suuttui minulle. Lopulta erään riidan päätteeksi (äiti ei ollut silloin kotona) mies nosti minut kurkusta seinää vasten. Kerroin äidille, mies väitti että minä olin lyönyt häntä (läpsin häntä kasvoihin että hän päästäisi irti). Tästä on 20 vuotta aikaa mutta muistan vieläkin sen jääkylmän ja yksinäisen tunteen kun minua ei edes oma äiti uskonut ja minä en ollut millään tavalla tärkeä. Tunsin itseni aivan näkymättömäksi, vihasin itseäni ja halusin kuolla.

Muutin kotoa heti lukion jälkeen enkä tuon jälkeen enää tavannut tuota miestä, en puhunut hänestä, en suostunut käymään kotona jos hän oli siellä. (Mies kuoli muutama vuosi sitten, en käynyt hautajaisissa)

Mun vinkki aloittajalle: muuttakaa miehen kanssa erilleen siksi aikaa että teini asuu vielä kotona. Vaikka teini onkin suht. vanha hän on silti lapsi ja epäkypsä ja hänellä on huono olo. Kenenkään lapsen/nuoren ei pitäisi joutua asumaan aikuisen ihmisen kanssa jota ei voi sietää. Se tuhoaa perusturvallisuuden tyystin ja vaikka lapsesi ei nyt oireile eikä ole mielestäsi traumatisoitunut, TÄMÄ JÄTTÄÄ JÄLKENSÄ.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   25.11.20 08:22:11

Lähettäjä: Gardon
Päivämäärä: 24.11.20 21:59:14

Teitä on kolme keskenkasvuista ainakin henkisesti. Miksi te aikuiset pelaatte teinin peliä. Nyt stoppi siihen."

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: piijohdin 
Päivämäärä:   25.11.20 08:33:24

"..tai vaihtoehtoisesti lähteä itse yksinään muutamaksi päiväksi hermolomalle kun yksinkertaisesti vaan aivan loppu kuuntelemaan sitä jatkuvaa nokittelua."

Tee tämä! Tai sitten laitat miehen ja teinin kahdestaan jollekin mökille tai vaellukselle viikoksi.
Kuulostaa siltä, että väleissä on selvitettävää, ja toisaalta, aikuisen (eli miehen) on tässä tilanteessa myös loppupeleissä oltava se, joka antaa periksi ja oikeasti yrittää tehdä asialle jotain.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.11.20 08:39:39

" Se ottaa pattiin, enkä jaksa kuunnella. Lapsi on jo sen ikäinen että ajatuksen pitäisi jollain tavalla luistaa, ja olen kehottanut miettimään miten se elämä muuttuisi jos jouduttaisiinkin tästä kuviosta muuttamaan (lapsen mielilausahdus kun nykyään on että hän muuttaa, muutetaan pois)."

Oletko sanonut samaa miehelle? Että miten elämä muuttuisi, jos tilanne ei rauhoitu ja joudutte teinin kanssa muuttamaan pois? Hypoteettisesti?

Teini on täysin mustavalkoinen eläin, jonka mielestä on epäreilua, että häntä nälvitään ja kytätään omassa kodissaan, eikä hän ymmärrä, että _hänen_ pitäisi ensin parantaa tapansa että aikuinen mies alkaisi kohdella häntä asiallisesti. Teini ei vain toimi niin, että hän olisi tässä tilanteessa aikuisempi ja alkaa käyttäytyä paremmin, että isäpuoli kokisi olonsa mukavaksi ja käyttäytyisi paremmin. Se on aikuisen tehtävä. Miehen pitää olla reilu teiniä kohtaan, että teini voi käyttäytyä hyvin.

Ja tässä olen täysin teinin puolella.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: Yyteri 
Päivämäärä:   25.11.20 08:51:38

Taas huomaa, miten yh:t saa vaan jämämiehiä

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   25.11.20 08:52:06

"Teini-ikäinen tyttö ja aikuinen mies, että jaksavat. Nyt jo alkanut mies kuittailemaan siitä että minä ja lapsen isä ei osata, kyetä kasvattamaan. Argh. Jumankautsi mä olen poikki."

Ulos tuo mies!

Mulla isä löysi uuden naisen kun olin asunut jo 15v poissa kotoa. Silti kun tapasin hänet, iski kauhea ahdistus päälle. Ja olin ihan aikuinen! Lapsuudenkodissani asuikin nyt ihan vieras ihminen, joka oli alkanut sisustaa taloa mieleisekseen. Se on ihan ymmärrettävää, koska se on hänenkin kotinsa. Mutta kyllä se silti ahdisti. Voin vain kuvitella, miten ahdistavaa lapsilla ja nuorilla on, kun kotiin tulee täysin vieras ihminen asumaan. Ja ihminen, josta ei vielä pidä :( Ja jos aikuiset ei osaa tuossa tilanteessa olla tukena ja antaa teinille aikaa, niin varmasti tullaan tuohon tilanteeseen. Päälle vielä se, että kaikki ei vaan tule toimeen.

Nuori on selkeästi ollut vuosia jo stressissä, omassa kotonaan. Ei voi olla kovin hyväksi tilanne.

Nyt minusta kuulostaa sille, että molemmat osapuolet pöydän ääreen ja sinun johdolla luotte yhteiset säännöt. Molemmat lupautuu käyttäytymään. Aikuiset pitävät yhtä linjaa ja sääntöjä. Samalla aikuiset myös kertovat lapselle, miten hänestä välittävät. Ja sen tulee näkyä myös arjessa. Myös sen isäpuolen puolelta.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: jj 
Päivämäärä:   25.11.20 09:09:36

Miehen pitäisi pystyä nyt olemaan se aikuinen ja kasvaa tilanteen yli. Nyt hän on alentunut teinin kanssa samalle tasolle ja hän ja teini kamppailee äidin huomiosta. Ei näin. Mies on aikuinen ja toinen kasvattaja. Murrosikä tuo omat haasteensa ja kun teini kapinoi, se on rajojen hakemista ja myös paljon turvallisuuden tunnetta. Nyt mies ei ole se kasvattaja johon teini saa turvallisesti "törmätä" joten hänen käytöksensä vain lietsoo teiniä pahempaan.
Tämä ei tarkoita että teini saisi käyttäytyä miten vain, ihan päinvastoin mutta ei lapsen kanssa lähdetä kinaamaan. Vanhemmat luo rajat ja pelisäännöt, on selkeät rangaistukset eli syy-seuraus.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: Xx 
Päivämäärä:   25.11.20 09:19:58

Mies härkkiköön kakaraa miten tahtoo. Se rankkulista ipanalle heti voimaan, rahat, ruuat ja vaatteet lukkojen taa. Miehelle teet selväksi, että hänen puolella olet.
Parissa kuukaudessa se äpärä löytää jonkun teinejä pyörittävän namusedän joka tarjoaa petipaikan ja huumeita. Pääsette siitä lopullisesti eroon ja äippä saa jatkossakin kikulia. Saisi kai sitä muualtakin, ja toisellakin tavalla. Mutta tällä tavalla heppaäitylit toimii.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: Voi vitt... 
Päivämäärä:   25.11.20 09:23:38

Xx:n kommentti saa todella taas muistamaan, mikä keskustelujen taso tällä palstalla on ja kuinka on parempi olla avautumatta yhtään mitään.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.11.20 09:23:43

Olin 14v, kun äiti löysi uuden miehen ja muutettiin toiselle paikkakunnalle. Seuraavat 5 vuotta olikin sitten aika hirveät. En edes jälkikäteen muista riitojen aiheita, mutta minun ja äidin miehen välillä oli jatkuvasti riitoja ihan kaikesta.

Hän oli esim. kerran lyönyt päänsä pihalla ja selitti äidilleni, että minä olin heittänyt häntä kivellä päähän. Karkasin tuolloin kotoa, koska se epäreiluus tuntui hirveän pahalta, kun oma äiti suoraan uskoi minun tehneen jotain sellaista. Mies oli sitten jälkikäteen naureskellen kertonut, että oli lyönyt päänsä ihan itse.

Olin aina ollut todella hiljainen kiltti nössykkä. Uudessa koulussa jouduin aika pian yhden tyttöryhmän kiusaamaksi. Oireilin senkin vuoksi kotona ja käyttäydyin varmasti vaikeasti. Mutta tämä mies otti ruutia alle ihan kaikesta, mitä sanoin, tai tein. Puuttui minun ja äidin väleihin. Kun purkasin pahaa oloani, niin muistutti, että vika löytyy peilistä ym.

Sitten alkoi "suojelemaan" äitiä minulta ja puuttui joka asiaan naama punaisena raivoten ja käski minun painua helvettiin, koska pilaan heidän elämänsä. Juoksi raivoten paikalle ihan pienistäkin asioista, jos kuuli minun vähänkin korottavan ääntä mistä syystä tahansa.

Muutaman kerran minä olin ollut kuulemma niin vaikea, että hän lähti lammelle tappamaan itseään. Tällä kai yritti herättää äitiä heittämään minut pihalle, kun hänellä on niin vaikeaa. Vahti kaikkea, mitä tein. Esim. kuinka paljon käytän vettä, tai sähköä (kävi ruuvaamassa esim. huoneestani kaikki lamput irti).

lista olisi loputon.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   25.11.20 09:30:19

ai kauheeta . ! Otan kovasti osaa :( Ei tuollaista pitäis joutua lapsen tai nuoren kokemaan :( Toivottavasti nykyisin elämäsi on seesteisempää ja koet turvallisuuden tunteita eikä tuosta ole jäänyt hylkäämistraumaa.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.11.20 09:56:34

Onko sulla . nykyään minkälaiset välit äitiisi ja hänen miesystäväänsä?

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.11.20 10:06:27

Voisiko aloittaja vastata saamiinsa asiallisiin kommentteihin, eikä pelkästään niihin kaikkein kärjistetyimpiin? Eihän Xx täysin väärässäkään ole, vaikka näyttää homman aika ikävässä valossa.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.11.20 10:38:12

Tuosta ajasta on yli 20 vuotta aikaa ja äidin kanssa on hyvät välit (aina ollut kaikesta huolimatta). Emme toki voi puhua noista ajoista, koska "liian raskasta". Isäpuolen kanssa tulemme toimeen, mutta välit ovat etäiset.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   25.11.20 11:04:54

"Parissa kuukaudessa se äpärä löytää jonkun teinejä pyörittävän namusedän joka tarjoaa petipaikan ja huumeita. Pääsette siitä lopullisesti eroon ja äippä saa jatkossakin kikulia. Saisi kai sitä muualtakin, ja toisellakin tavalla."

Hyvin sanottu.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   25.11.20 11:11:50

Aloittaja: ei se traumatisoituminen näy mitenkään ulospäin. Usein tramatisoitunut ei tajua sitä edes itse! Sehän siinä suurin ongelma onkin.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.11.20 11:12:49

Ei aina tarvitse olla edes kyse isäpuolen väkivaltaisuudesta. Minä "sain" isäpuolen teini-iän myllerryksissä, ja vaikka isäpuoli olikin todella inhottava kaikin puolin, inhottavinta oli kumminkin ne pienet asiat. Olin tottunut olemaan äidin kanssa kahden, ja se "vapaus" väliltämme katosi. Enää ei voinut puhua yhtä vapaasti samoista aiheista kuin ennen, vaikka menkoista tai muista tyttöjen jutuista. Olin ja olen edelleen melko häveliäs, ja tuolloin olin vasta tullut sinuiksi oman kehoni muutosten kanssa ja pystyin niistä äidille puhumaan. Mutta ihan ylipäänsä kaipasin sitä normaalia, kahdenkeskistä jutustelua ilman että mies kommentoi tai edes kuuli puheitamme. Miehellä oli aika kamaliakin mielipiteitä (esim. rasismi), joten en enää halunnut puhua äidin kanssa yhtä vapaasti kuin ennen.

Sitten ihan yleinen kodin ilmapiiri: en enää halunnut olla yhtä vähissä vaatteissa kuin ennen tai tulla suihkusta pelkkä pyyhe päällä. Olin koko ajan vähän varuillani. En kehdannut esimerkiksi syödä yhtä paljon kuin olisin normaalisti syönyt, ja jouduin suodattamaan aika paljon teini-iän tunteitani "vieraan edessä". Ja toisinaan sitten toki meni hermotkin.

Mies lähti sitten parin vuoden kuluttua, mutten koskaan enää päässyt samoihin ja yhtä vapaisiin väleihin äitini kanssa.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: jnt 
Päivämäärä:   25.11.20 11:15:02

Kenen on kämppä?

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   25.11.20 14:55:11

"En nyt koe että lapseni tästä mitenkään traumatisoitunut. Lähinnä tilanne on rasitus minulle, kuunnella kokoajan nokittelua ja olla se jolle se toinen (joko mies tai lapsi) avautuu kun toinen sitä ja toinen tätä. Ihan näen yhtälailla molempien heidän toiminnassa vikaa, niin miehen kun lapsenkin, kumpikaan ei toimi oikein. Kyllä lapsikim varmasti perseilee ja kokeilee, mitä tapahtuu mistäkin, mies taas toivoisi ilmeisesti että minä laitan lapsen ruotuun ja teen jotain ihmetaikoja sen suhteen että heidän välillään ei kitkaa ole.

Ovat nyt ottaneet toisens vaan silmätikuksi, ja räkyttävät jokaisesta asiasta toisilleen. Se ottaa pattiin, enkä jaksa kuunnella. Lapsi on jo sen ikäinen että ajatuksen pitäisi jollain tavalla luistaa, ja olen kehottanut miettimään miten se elämä muuttuisi jos jouduttaisiinkin tästä kuviosta muuttamaan (lapsen mielilausahdus kun nykyään on että hän muuttaa, muutetaan pois). Välillä tekisi mieli molempia pyöräyttää kerran kunnolla että syttyisi jotkut valot siellä päässä, tai vaihtoehtoisesti lähteä itse yksinään muutamaksi päiväksi hermolomalle kun yksinkertaisesti vaan aivan loppu kuuntelemaan sitä jatkuvaa nokittelua."

Lapsi ei välttämättä ole traumatisoitunut, mutta kyllähän tuo kertoo, että kaikki ei myöskään ole hyvin. Kyllä kodin pitäisi olla paikka, jossa pystyy olemaan oma itsensä ja pystyy olemaan rauhassa ilman että tarvitsee jatkuvasti riidellä jonkun kanssa.

Lapselta toki voi odottaa tietyntasoista käytöstä ja totta kai huonosta käytöksestä pitää ojentaa, mutta miten voi odottaa hyvää käytöstä, jos talouden aikuinen/aikuiset eivät näytä esimerkkiä? Teini on kuitenkin vielä lapsi ja vaikka tietyissä asioissa voi ollakin hyvin aikuismainen, moni asia, mm. tunnetasolla vielä kehittyy eikä teiniltä siksi voi odottaa samanlaista käytöstä kuin aikuiselta. Teini kuitenkin vasta opettelee näitä asioita. (Ja edelleenkin, huonosta käytöksestä kuuluu ojentaa, mutta myös hyväksyä että tietyntasoinen hankaluus kuuluu ikään).

Minä olisin siis ihan tosissani huolissani, jos kotiolot on tuollaiset. Ja jos ne on jo sinulle tosi stressaavat, mitä ne on teinille? (ja miehelle).

Mieheen verrattuna tuossa on myös se ero, että mies asuu sinun kanssa omasta tahdostaan. Hän voisi myös muuttaa pois. Lapsi taas ei voi noin vain muuttaa pois (ehkä jo haaveilee siitä, mutta se ei ole mikään pikkujuttu muuttaa pois kotoa nuorena). Hän ei siis tilanteessa ole millään tavoin vapaaehtoisesti.

Kyllä ehdottomasti siis keskustelisin nyt ensimmäisenä miehen kanssa, että mistä kenkä puristaa. Hänen kuuluisi olla turvallinen aikuinen, joka näyttää omalla käytöksellään esimerkkiä. Mikä siis on ongelmana?

Ja voin kertoa, että tuollaiset kotiolot voi oireilla paljon myöhemmin. Esim. itse en pitänyt koskaan isäpuolestani ja koin etten pystynyt kotona olemaan täysin oma itseni. Vetäydyin paljon sivuun ja myöhemmin sitten sairastuinkin masennukseen. Vielä 10 vuotta myöhemminkin tietyllä tavalla se vaikuttaa minuun, että kotiolot ei olleet sellaisen, että olisin voinut olla täysin rennosti. (Itsellä tämä näkyi nimenomaan vetäytymisenä, koska olen herkkä persoona ja välttelin aina riitatilanteita).

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: NiceD 
Päivämäärä:   25.11.20 15:41:05

Kuulostaa omalta lapsuudeltani, tuo on vain isäni. Eriarvoisuutta sisarusten välillä, kyttäämistä, syyllistämistä, .. Tämä sitten eskaloitui niin että mä päädyin myymään itseäni. Hain ilmeisestikin hyväksyntää ja tottakai kuulin 15 vuotiaana kivoja sanoja setäpapan suusta. Yök!

Nykyään äitin kanssa soittelen kerran kuussa/kahdessa. Isälle en ole soittanut sitten.. ja mun vanhemmat on edelleen Yhdes.

Olen katkera, koen että lapsuuteni on runneltu. Tiedänpä, mitä aion itse äitinä tehdä ja toimia

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: luumu 
Päivämäärä:   25.11.20 16:26:34

Aloittaja on vaan huono äiti. Ja lapsi maksaa siitä kovan hinnan.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: .ninni 
Päivämäärä:   25.11.20 18:10:32

Mulla oli tuollainen miesystävä hetken aikaan, päsmäröi ja mollasi teiniä jatkuvasti puuttuen jokaiseen tekemiseen ja jos lapsi jutteli mulle jotain, kommentoi asiaa heti.
Mulle valitti ettei saa mitään "otetta" häneen ja olisi halunnut että teini olisi omassa huoneessaan silloin kun mies oli meillä käymässä.
Ei siis todellakaan asuttu vielä saman katon alla mutta käytös oli ala-arvoista joten pistin ukon etsimään uutta parisuhdetta.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: RT 
Päivämäärä:   25.11.20 18:14:28

Mun äiti löysi uuden miehen, kun olin 12v. Alkuun kaikki oli mahtavasti. Äiti oli pitkään yh minulle ja isosiskolleni, ja opiskeli samalla yliopistossa uutta ammattia itselleen. Rahat oli tiukoilla, samoin äidin jaksaminen. Meidän biologinen isä häiriköi meitä kaikin mahdollisin tavoin ja uusi miesystävä toi tähän kaikkeen helpotusta. Sain myös vihdoin toivomani ylläpitohevosen, johon meillä ei aiemmin olisi millään ollut varaa. Siitä se alamäki sitten kuitenkin pikkuhiljaa lähti. Isäpuolella oli omia käsittelemättömiä traumoja, eikä halunnut tietyistä asioista puhua ollenkaan äitini kanssa (tämä myöhemmin minulle kerrottu siis).

Tykkäsin hänestä aluksi kovin, vihdoin ns. turvallinen isähahmo. Riidat oli samaa luokkaa kuin voisin tavallisessa teinin ydinperheessä kuvitella olevan, sitä rajojen hakua ja itse olin ”helppo” teini. Omat ongelmani ja ’v-mäisyyteni’ isäpuoltaan kohtaan alkoi äidin näkökulmasta yhtäkkiä. Minun näkökulmastani seksuaalisen hyväksikäytön jälkeen. Äiti sai tästä tietää vasta 12v myöhemmin, koska vetäydyin ja muutuin ilkeäksi, mutten koskaan puhunut asiasta ennen kuin aikuistuin.

Mitä haluan tällä sanoa on, että teinit voivat olla haastavia, mutta aina kannattaa kuunnella ja olla läsnä ja tukea. Vaikka kuinka äitinä/isänä rakastaisit uutta kumppania ja vaikka se uusi kumppani olisi kuinka ihana. Isäpuoleni oli erittäin hyvin toimeentuleva, miellyttävä ja yhteiskunnallisesti korkeassa asemassa oleva henkilö, joka varmasti kärsi tekemisistään omassatunnossaan, mutta kukaan ei tätä hänestä olisi uskonut. Lopulta joi itsensä hengiltä, ei minään deekuna vaan loppuun saakka kalliita viinejä juoden, kunnes keho ja mieli ei enää kestäneet.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   25.11.20 19:52:53

Aloittaja, sinä et ole se uhri tässä tilanteessa, vaan lapsesi. Miten kukaan voi olla noin epäempaattinen omaa lastaan kohtaan? Vai ettei ole traumatisoitunut... ja sitten varmaan vanhainkodissa ihmettelet, kun itsekäs lapsi ei käy vierailulla?

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.11.20 22:51:25

Ainokainen. Mä ainakin muutin kotoa pois 16v opiskelemaan eikä mulla ollut mitää pahaa sanottavaa kotioloissa asuttiin isän ja äitipuolen kanssa. Eikä Äitipuolen kanssakaan koskaa mitää riitaa ole ollut.

  Re: Lapsi ja isäpuoli jatkuvasti toistensa kurkussa

Lähettäjä: muumi 
Päivämäärä:   25.11.20 23:41:08

Aloittaja, etkä yhtään välitä lapsestasi? Miten voi olla noin tunnevammainen äiti?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.