Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   23.11.20 11:58:01

Enpä olisi uskonut näin käyvän... kyseessä on kaverimies, jonka olen tuntenut noin 7 vuoden ajan. Meidän välillä ei ole ikinä ollut mitään kipinöintiä eikä kiinnostusta, näin olen ainakin luullut. Hän on ollut ainoita miespuolisia kavereitani, jonka kanssa olen pystynyt puhumaan ja olemaan avoimesti ajattelematta, että hän haluaisi jotain enemmän kuin kaveruutta. Ihmisenä tykkään hänestä, ulkonäöllisesti ei nappaa yhtään enkä siis ole missään vaiheessa tuntenut mitään vetoa häneen.

Perjantaina mies oli luonani, pelattiin pelejä ja syötiin. Pari viikkoa sitten oltiin käyty pitkät keskustelut siitä, että on vaikeaa löytää kumppania, joku kevytkin suhde kävisi mutta ei niitäkään niin vaan löydy. Nyt mies alkoi taas puhua tästä aiheesta, tai ennemminkin kyseli että onko minulla jotain meneillään ja haluaisinko jonkun kevyen suhteen. Olin vähän ihmeissäni, koska tosiaan oltiin käyty nämä asiat juuri pari viikkoa sitten läpi. Silloin sanoin että ei ole mitään pakottavaa tarvetta löytää ketään, mutta toki jos joku sopiva löytyy niin miksi ei. Tätä samaa selitin, mies alkoi jankkaamaan että etkö nyt kuitenkin haluaisi, ja kierrellen kaarrellen ehdotti, että mehän voitaisiin aloittaa tällainen kevyt suhde.

Tää tuli ihan puun takaa, en tiennyt yhtään mitä sanoa. Sönkötin sitten jotain että enpä ole ikinä ajatellut tällaista, sitten vaihdettiin puheenaihettta. Mies ei meinannut tajuta lähteä, vaikka valittelin väsymystä, lopulta ymmärsi ja eteisessä vielä sanoi jotain tyyliin "älä ota sitä ehdotusta liian vakavasti". Seuraavanakin päivänä vitsaili jotain asiaan liittyen, ei huvittanut vastata mitään.

Sunnuntaina ajattelin, että tää asia on pakko selvittää, ja laitoin viestin jossa selitin tilanteen. Eli minä olen aina ajatellut, että meidän välillä ei ole eikä tule olemaan mitään. Siksi olin todella ihmeissäni ehdotuksesta, ja toivon ettei tuollaista tapahdu enää. Onneksi mies tajusi pahoitella asiaa, ei tiedä mikä häneen meni ja kuulemma jälkeenpäin ärsytti. Perusteli korona-ajan yksinäisyydellä.

Minulle jäi tästä todella p.ska maku suuhun. Näköjään tämäkään nyt ei sitten ollut pelkkä kaveripohjainen suhde. Ärsyttää!

Onko teille käynyt näin? Miten olette reagoineet, miten jatkaneet tästä eteenpäin?

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: Sumutar 
Päivämäärä:   23.11.20 12:01:22

Noin siinä käy. Ennemmin tai myöhemmin.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.11.20 12:04:46

No mitä tuosta nyt sitten?
Jos toinen jättää jo asian sikseen niin anna olla ja jatkakaa normaalisti.
Huh huh

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.11.20 12:05:55

Mieheni on sanonut aina, että (hetero)mies ei voi olla naisen kaveri ilman taka-ajatuksia ja on tämä tullut itsekin huomattua.

Eri asia sitten, että miten kukin kohdallaan toimii ja suhtautuu. On minulla oikein toimivia ystävyyssuhteita miesten kanssa, mutta olen tehnyt hyvin selväksi asian alusta asti, että tämä on vain kaveruutta.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: **** 
Päivämäärä:   23.11.20 12:20:32

Ei se normaali kaveruus vaan näytä onnistuvan ainoaltakaan heteromieheltä ikään katsomatta, vaikka kuinka yrittäisit alusta asti paukuttaa toisen päähän, että et hae muuta kuin kaveruutta. Mulla ainakin menee kaveruudesta tyystin maku, jos tietää, että toinen kuitenkin kieli pitkällään kuitenkin odottaa enemmän.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   23.11.20 12:22:41

Näköjään pitäisi aina tehdä selväksi että ollaan vain kavereita, vaikka ikinä ei olisi ollut mitään viitteitä siitä, että kiinnostusta olisi. Tämän miehen kanssa en tosiaan ollut kokenut tällaista tarpeelliseksi.

Miehiä pidetään usein olentoina, jotka ei vain voi itselleen mitään, ja totta kai haluavat kaikkia kavereitaan jos mahdollisuus tulee. Olen pitänyt tätä ajattelutapaa oksettavana, ja halunnut ajatella, että miehilläkin olisi järki päässä kenelle voi ehdotella ja kenelle ei. No ei näköjään ole... =/ Harmittaa ihan älyttömästi, ja pelkään että tässä käy niin kuin **** kirjoitti enkä pysty enää olemaan normaalisti tämän miehen kanssa.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.11.20 12:30:23

En minä nyt näkisi tuota erityisen kamalana. Molemmat olitte kevyttä suhdetta vailla ja mies sitten ehdotti, että jospa auttaisitte toisianne. Ei kai hän mitään kuolematonta rakkauttaan tunnustanut?

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.11.20 12:30:43

Sinkku nainen ja sinkku mies ovat kavereita ja mies kysyy että miten oisi pienet sutinat. Mikä on taas ongelma?

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   23.11.20 12:31:56

-: ei niin, mutta tuli silti aivan puun takaa ja ahdistaa. Ollaan puhuttu monesti tällaisista asioista ihan samalla lailla kuin puhun naispuolisten kavereitteni kanssa, sillä oletuksella että ollaan yleisellä tasolla.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.11.20 12:33:29

Hei / no tuo oli aika nätti ehdotus. Ja jos jättää asian sikseen niin mitä kamalaa nyt täs on

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   23.11.20 12:33:32

Jos teille ei ole mikään ongelma, että pitkäaikaiset kaverit yhtäkkiä ehdottelee, niin kiva juttu. Minulle on. Kysyin tässä, onko muilla samanlaisia kokemuksia, ja miten olette jatkaneet eteenpäin ;)

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.11.20 12:36:37

No kertaalleen on vähän samalla tavalla käynyt. Työkaveri ja muuten kaveri on todenneet, että kyllähän sitä jotain vois ja minä sanoin että ei kiitos. Ei siinä sen enempää.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.11.20 12:39:23

Jos kerran kieltäytyä voi ja kaikki ok, niin pitääkö siitä sitten tehdä niin... syväluotaavan vaikea kokemus? Koska mikään ei ole enää niinkuin ennen...eiku

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: mym 
Päivämäärä:   23.11.20 12:40:42

Mulla on monia kaverimiehiä.

Mun mielestä ylireagoit. On aivan normaalia, että vaikka aiemmin ei olisi ollut mitään romanttisia tunteita, niin niitä kehittyy, kun oppii tuntemaan toisen hyvin ja ihastuu toisen sisimpään. Näin ei käy kaikkien kohdalla, mutta jos sä jotenkin erityisesti viehättäisit häntä ulkonäöllisesti, teidän välillä olsi alusta asti ollut jotain muuta kuin friendzonea.

Ethän säkään ketään satuta sillä, että ryhdyt kevytsuhteeseen jonkun toivomasi miehen kanssa. Kunnioitat häntä miehenä ja ihmisenä, vaikka tekee mieli häntä seksuaalisesti. Lähinnä kunnianosoitus sua kohtaan, että kaverimies uskaltaisi näyttää sulle täysin uuden puolen itsestään.

Pipoa löysemmälle! Soita, ja pyydä lenkkiseuraksi, sano, ettet halua menettää kivaa ihmistä elämästäsi. Sano, että itse toivot, että uskaltaa edelleen puhua sulle kaikesta. Toivottavasti ei vaan koe, ettei enää kelpaa sulle mihinkään, kun uskalsi olla rehellinen.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   23.11.20 12:41:09

No eihän tuo nyt maailmaa kaada tai pitäisi jäädä edes paskaa makua suuhun. Ajattele nyt vaikka itsesi miehen tilanteeseen, sinulle olisi syntynyt tuollaisia ajatuksia ja uskaltautuisit ottamaan ne esille ja vastaanotto olisi tuollainen. Kyllä sillä miehelläkin on tunnemaailma ja tunteet ja varmaan tuntee olonsa nyt epämukavaksi. Jatkat vaan normaalisti elämää, teithän asian jo selväksi ettei sinua kiinnosta ja pidät häntä vaan kaverina.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.11.20 12:45:46

Jos se on ongelma, niin ehkä se olisi kannattanut ottaa joskus kaverin kanssa puheeksi, että on niin kovin estynyt. Normaaleille ihmisille ei ole ongelma, että kaverien kanssa voi olla ehdotuksia ja sutinoitakin, tai jos ei halua, niin kieltäytyminenkään ei maailmaa kaada.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   23.11.20 12:51:34

Mikä sua tarkalleen ottaen ärsyttää siinä, että se mies tykkää susta niin paljon, että on ihastunut ja haluaisi suhteen? Sekö, että sä et halua vaiko se, että menetit kaverimiehen?

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   23.11.20 12:52:12

Kaveri etsii luultavasti lenkkikaverit jatkossa muualta. Toisaalta vaikka oltas oltu kavereita maailman synnystä asti niin mikään ei estä tunteiden kehittymistä. 7 vuodessa on kerinnyt hyvinkin ihastua sinuun,jollain vaan menee kauemmin.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   23.11.20 13:06:25

No niin, olen siis kovin estynyt, tiukkapipoinen ja myös täysi idiootti, kun olen kuvitellut että miehen kanssa voisi olla pelkkää kaveruutta. Kiitos näistä lämmittävistä kommenteista.

"syväluotaavan vaikea kokemus" - päivän naurut :D

Jos teille on ihan mahdotonta ymmärtää, että tällainen puun takaa tuleva ehdotus voi olla jollekin ahdistava (ja ei, elämäni ei ole täysin pilalla tämän takia, mutta kyllähän tällainen voi ahdistaa ja pyöriä päässä varsinkin alussa), ei tarvitse kommentoida mitään. Edelleen haluaisin kuulla kokemuksia siitä, miten ystävyys on sujunut jatkossa.

Miksi muuten aina naisten kokemuksia vähätellään tällaisissa tapauksissa? "Älä oo tollanen, miksi sä oot noin vaikea, siis mikä ongelma tuo nyt on?" Puistattavaa.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   23.11.20 13:11:25

Ymmärrän, että tuosta voi tulla olo että mies ei olekaan aito kaveri. Mutta oman kokemukseni jälkeen ymmärrän paremmin ja en sinuna ahdistuisi.

Itsellenikin on käynyt noin ja kaverisuhteet olen sitten lopettanut vihjailuun. Kunnes erään kerran kävi niin, että olin ollut 8kk ilman seksiä - yritin itse ehdottaa kaverimiehelle josko voitaisiin vähän nussiskella :D Ihan ilman taka-ajatuksia siis, olisin halunnut seksiä ja jatkaa kaveruutta. Ystävää kohtaan ei ole koskaan ollut mitään tunteita tms, vaan kyse oli puhtaasti fyysisestä tarpeesta.

En siis enää lainkaan koe, että halu harrastaa seksiä toisen kanssa jotenkin estäisi ystävyyden. Se toki estää jos ystävyyden motiivi on päästä harrastamaan seksiä toisen kanssa, mutta ei tuo sinunkaan tilanne siltä kuulosta. Eli rauhassa vaan kaveruutta jatkamaan! En itsekään ymmärtänyt, että aidosti voi vaan haluta helpottaa omaa ja toisen oloa ja silti täysin platoniset fiilikset ennen kuin itse olin t o d e l l a puutteessa ja epätoivoinen!

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.11.20 13:18:36

"Edelleen haluaisin kuulla kokemuksia siitä, miten ystävyys on sujunut jatkossa."

Ihan täysin samalla tavalla kuin ennenkin. Minulle siis jokunen kaveri tarjosi ihan kevyttä hommaa, ei ollut tunteita pelissä tai muuta. Minun puolesta kaikki oli siis hyvin eikä heitäkään jääneet pakit ahdistamaan.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.11.20 13:20:58

Minulle on sekä mies- että naispuolinen kaveri ehdottanut vähän samanmoista. Kieltäydyin kohteliaasti ja ystävyys molempien kanssa on jatkunut ihan samanlaisena kuin aiemmin. Ei ahdista enkä ole ajatellut sitä jälkeenpäin. Yksi kevytmielinen ehdotus ei tarkoita sitä, että kaverilla olisi oikeasti ja jatkuvasti taka-ajatuksia jostain enemmästä.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.11.20 13:27:12

Sille on ihan nimikin kun kaverit harrastavat seksiä keskenään, joku varmaan kuullutkin sellaisen sanonnan kuin friends with benefits.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: No... 
Päivämäärä:   23.11.20 13:30:46

Juuri tästä syystä minulla on yksi ainoa kaverimies ja hän on homo.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: "" 
Päivämäärä:   23.11.20 13:32:58

Entä jos kaveri ajatteli että sinä haluaisit ehdottaa muttet uskalla? Jos hän tulkitsi nämä teidän keskustelut aiheesta niin? Ymmärrän kuitenkin vaivaantuneisuutesi asiasta.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   23.11.20 13:34:22

Alkoihan tähän tulla vähän fiksumpaakin kommenttia, kiitos! Suurella osalla siis ystävyys jatkunut ihan normaalisti, kiva kuulla.

"Sille on ihan nimikin kun kaverit harrastavat seksiä keskenään, joku varmaan kuullutkin sellaisen sanonnan kuin friends with benefits."

Kyllä, jopa minä olen kuullut ja jopa joskus ollut tällaisessa "suhteessa". Se ei tarkoita, että alkaisin tällaiseen ihan jokaisen kaverini kanssa ;)

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: Ravimies 
Päivämäärä:   23.11.20 13:37:59

Tässä voisi olla seuraavaan Mielensäpahoittaja-kirjaan sopiva aihe. Pitänee vihjaista Tuomas Kyrölle, että tsekkaa tämän topikin.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.11.20 13:43:37

Jos on jopa ollutkin sellaisessa suhteessa, niin kahta suuremmin ihmettelen mikä tämän kaverin ehdotuksessa sitten meni pieleen? Eihän se voi itse mitenkään käsittää että se on ok, mutta ei juuri häneltä.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   23.11.20 13:49:05

Ravimies: jep, laitappa ehdotus menemään :)

.: pieleen meni se, etten ollut yhtään tietoinen, että mies ajattelee tällaista kanssani, enkä ole hänestä myöskään yhtään kiinnostunut muuten kuin kaverina. Hän on ollut minulle kuten sanottua yksi harvoista mieskavereista, joiden kanssa ei ole tarvinnut ikinä ajatella, että kohta tulee ehdotus muusta kuin kaveruudesta. Siksi olin niin ihmeissäni, ja ehkä tuli myös tunne, että älä nyt sinäkin aloita vonkaamista.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: Mielensäpahoittaja 
Päivämäärä:   23.11.20 13:49:39

Pitäkää tunkkinne...eiku.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   23.11.20 14:13:05

Jos on jopa ollutkin sellaisessa suhteessa, niin kahta suuremmin ihmettelen mikä tämän kaverin ehdotuksessa sitten meni pieleen? Eihän se voi itse mitenkään käsittää että se on ok, mutta ei juuri häneltä.

^ Tämä. Oletan että kyse on nyt lähinnä siitä ettei kaveri ulkonäöllisesti sytytä aloittajaa eikä niinollen itse halua. Komeammalta kaverilta sama ehdotus olisi siis todnäk ollut aivan ok ja kenties olisi kelvannutkin. Kun epäviehättävä kaveri yrittää, loukkaannutaan niiiin että!

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   23.11.20 14:15:54

No eihän se ihmisten välinen kanssakäynti niin mene, että saat ehdotuksia vain niiltä, jotka _sinua_ kiinnostavat. Miten ihmeessä edes kuvittelet sen olevan mahdollista?

Miten se miehen olisi pitänyt tietää, kiinnostaako sinua vai ei, jos ei suoraan kysy? Varsinkin, kun varta vasten olet jo kertonut, että kevytsuhteelle olisi käyttöä. Nyt sait asiallisen ehdotuksen, johon voit asiallisesti kieltäytyä ja elämä jatkuu sen suuremmitta ahdistuksitta.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.11.20 14:16:15

"pieleen meni se, etten ollut yhtään tietoinen, että mies ajattelee tällaista kanssani, enkä ole hänestä myöskään yhtään kiinnostunut muuten kuin kaverina. Hän on ollut minulle kuten sanottua yksi harvoista mieskavereista, joiden kanssa ei ole tarvinnut ikinä ajatella, että kohta tulee ehdotus muusta kuin kaveruudesta. Siksi olin niin ihmeissäni, ja ehkä tuli myös tunne, että älä nyt sinäkin aloita vonkaamista."

Ei ne miehet ihan ajatuksia lue kuitenkaan.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: 654 
Päivämäärä:   23.11.20 14:21:02

Mul on ollut vain muutama kaverimies. Jossai vaiheessa he ovat aina antaneet ymmärtää että seksikin kiinnostaa kanssani.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   23.11.20 14:29:39

"^ Tämä. Oletan että kyse on nyt lähinnä siitä ettei kaveri ulkonäöllisesti sytytä aloittajaa eikä niinollen itse halua. Komeammalta kaverilta sama ehdotus olisi siis todnäk ollut aivan ok ja kenties olisi kelvannutkin. Kun epäviehättävä kaveri yrittää, loukkaannutaan niiiin että!"

Siis tarkoittaako se, että olen joskus ollut fwb-suhteessa, että alan siihen automaattisesti kaikkien kaverieni kanssa? Ko. mies ei sytytä, sen olen jo sanonut. En ole "loukkaantunut niin että", olo on vain sellainen että mitä hittoa juuri tapahtui, ja ahdistaa se, pystynkö olemaan normaalisti miehen seurassa jatkossa.

"Miten se miehen olisi pitänyt tietää, kiinnostaako sinua vai ei, jos ei suoraan kysy? Varsinkin, kun varta vasten olet jo kertonut, että kevytsuhteelle olisi käyttöä. Nyt sait asiallisen ehdotuksen, johon voit asiallisesti kieltäytyä ja elämä jatkuu sen suuremmitta ahdistuksitta."

Ei voi tietää kysymättä, olet oikeassa. En ole mitenkään mainostanut, että etsin kevytsuhdetta, vaan todennut että jos joku sopiva osuisi kohdalle, voisi sellainen olla kiva. En ajatellut, että mies voisi ajatella minun viittaavaan tällä häneen. Pitääpä jättää tällaiset puheet jatkossa kokonaan.

Tiedoksi nyt kaikille, että tämä ei ole minulle mikään suuren suuri ahdistus, joka haittaisi elämää ;) Saa kai sitä ajatella ja pyöritellä asioita, vaikka ne eivät olisi mitään maailman suurimpia huolenaiheita.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.11.20 14:34:55

Unohda koko juttu. Minulla on paljon ystäviä molemmista sukupuolista ja esimerkiksi parhaan ystäväni (mies) kanssa olen joskus menneisyydessä harrastanut seksiä. Ei vaikuttanut suhteeseemme mitenkään ja ystäviävolemme yhä. Jotkut olen tuntenut jopa 20 v, eikä koskaan ole ollut muuta, kuin ystävyys. Hirveän moni täällä nyt taas yleistää hassusti ja kuvittelee, että jokaisella miehellä on taka-ajatuksia.

Ymmärrän, että pahoitit mielesi, mutta ei tuon tarvitse välejänne pilata. Mies kokeili kepillä jäätä ja se siitä. Sinä hämmennyit tästä, mutta älä ota asiaa niin vakavasti. Kyllä asiat voi jatkua, kuten ennenkin.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.11.20 14:40:29

Minulle ehdotteli kaverimies. Ollaan molemmat varattuja ja sanoin että ei käy, en halua mitään.

Seuraavana päivänä miehen kaverit tulivat läksyttämään minua että minun täytyy jättää mies rauhaan ja lopettaa stalkkaaminen! :D Mies ei puhu minulle enää yhtään mitään eikä edes huomaa olemassaoloani. Ei sinänsä haittaa mutta outoa että aikuinen mies ottaa pakeista noin paljon itseensä.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   23.11.20 14:42:35

Ällö: kiitos kommentistasi ja siitä, ettet pidä minua täytenä idioottina kuten monet :) Eiköhän tämä tästä mene ohi, jutustahan on tosiaan vasta pari päivää.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.11.20 14:46:38

"Siis tarkoittaako se, että olen joskus ollut fwb-suhteessa, että alan siihen automaattisesti kaikkien kaverieni kanssa?"

"Ei voi tietää kysymättä, olet oikeassa. En ole mitenkään mainostanut, että etsin kevytsuhdetta, vaan todennut että jos joku sopiva osuisi kohdalle, voisi sellainen olla kiva. En ajatellut, että mies voisi ajatella minun viittaavaan tällä häneen."

Te keskustelitte (useasti?) kevytsuhteista ja siitä, että sellaisen saattaisit haluta. Ja mies yritti kaikin tavoin varovasti lähestyä aihetta, että jos sattuisi niin haluaisitko. Miten varovasti tätä olisi pitänyt kysyä?

"En ole "loukkaantunut niin että", olo on vain sellainen että mitä hittoa juuri tapahtui, ja ahdistaa se, pystynkö olemaan normaalisti miehen seurassa jatkossa."

Muista sitten tehdä tämä selväksi miehellekin jos alat oudoksi. Koska minusta mies ei tulkinnut tuossa tilannetta mitenkään väärin, sinä vaan olet jotenkin todella sulkenut silmäsi tältä mahdolliselta tulkintatavalta.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   23.11.20 14:53:14

-: olen todellakin sulkenut silmäni, ei tosiaan ole tullut mieleenkään että hän voisi haluta jotain muuta kuin kaveruutta. Ollaan muuten oltu myös yhdessä saunassa jokusen kerran, eikä sielläkään ole ollut yhtään mitään vipinää.

Hän on myös ollut minulle se kaveri, jolle olen usein avautunut muiden miesten hölmöilyistä ja iskuyrityksistä. Yritän nyt olla "alkamatta oudoksi", katsotaan miten menee.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: Oho 
Päivämäärä:   23.11.20 15:33:23

Itse ainakin olen aina ajatellut niin että miehen kanssa platoninen ystävyyssuhde onnistuu vain, jos kumpikaan ei viehäty toisesta ulkoisesti lainkaan. Tullut todistettua omassa kaveripiirissä hyvin monesti. Kirjaimellisesti kaikki ne kaverimiehet, joiden kanssa on tullut vietettyä aikaa enemmän ja kaveruussuhde syventynyt läheisemmäksi, ovat ennemmin tai myöhemmin alkaneet flirttailla, ehdotella ja lähennellä. Huolimatta siitä että olen parisuhteessa enkä todellakaan etsi mitään sutinaa. En ole näistä kuitenkaan ikinä millään lailla loukkaantunut, vaikka osa tapauksista onkin tulleet vähän puun takaa. Pidän ihan luonnollisena sitä että ihastuu henkilöön jota pitää varsin mukavana ja hyvännäköisenä. Ja mistä sitä tietää vaikka joku naispuoleinenkin ystävä olisi ihastunut, mutta ei sitä vain ikinä ilmaise. Pitäisikö varmuuden vuoksi jäädyttää välit kaikkiin kavereihin, koska ikinä ei voi olla täysin varma onko joku kiinnostunut seksuaalisessa mielessä?

Ja siis ihan yhtä lailla omassakin kaveripiirissä on naisia, jotka ovat ihastuneet kaverimieheen (saamatta vastakaikua tunteilleen), eli kyllä miehetkin voisivat sanoa ettei platoninen ystävyyssuhde toimi naisten kanssa. Usein vain miehet ovat rohkeampia ilmaisemaan toiveensa ihan toivottomassakin tilanteessa, kun taas naiset monesti piilottavat tunteensa jos eivät voi olla 100% varmoja toisen osapuolen tuntemuksista.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: Uskoisin 
Päivämäärä:   23.11.20 15:39:25

No nyt. Jos tää olisi toisinpäin niin ikuiset vihat ja homoksi haukut tulisi ihan sata varmasti.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   23.11.20 16:01:17

"Pitäisikö varmuuden vuoksi jäädyttää välit kaikkiin kavereihin, koska ikinä ei voi olla täysin varma onko joku kiinnostunut seksuaalisessa mielessä?"

Ei tietenkään. Olen edelleen kaveri parin miehen kanssa, jotka olivat aikoinaan minusta kiinnostuneita. Erona tähän topikin puheenaiheena olevaan mieheen se, että näiden muiden kanssa en ole ollut läheskään niin läheinen, heille en ole kertonut luottamuksellisia juttuja toisiin miehiin liittyen jne. Eli jotenkin heidän tapauksessaan on ollut helpompi vain sivuuttaa nämä ehdottelut ja jatkaa kaveruutta.

Ehkä tätä topikin miestä olisi parempi kutsua ystäväksi kuin kaveriksi.

Uskoisin: ei minulta ainakaan. Kavereissani on myös mies, johon olin aikoinaan ihastunut, mutta joka ei halunnut minua. En ole tästä mitenkään katkeroitunut tai vihainen vaan ollaan hyviä kavereita. Se ei tee kenestäkään homoa jos ei halua olla kanssani :D

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.11.20 16:01:48

Hei, eipä kestä. Et ole idiootti. Hämmentynyt, yllättynyt ja ehkä vähän pettynyt, mutta idiootti sinä et ole. On aina pieni kriisi, kun henkilö, jolta odottaa tiettyä käytösmallia käyttäytyykin toisin.

Olen itse oman parisuhteeni kanssa joutunut käymään vastaavan kriisin suhteen alussa (eli miehestä paljastui asia, jota en olisi uskonut) ja se oli minulle todella iso isku. Oli hyvä opetus jäädä pohtimaan omaa itseään, reaktioitaan ja sitä, miksi tilanteeseen reagoi niin vahvasti, kun mikään tekemäni tai sanomani ei menneisyyttä voisi muuttaa. Päätin jatkaa eteenpäin ja antaa asian olla. En ole katunut päätöstäni.

Siksi neuvon myös sinua miettimään mielessäsi, miksi tämä vaikutti sinuun niin vahvasti ja sitä, että ei tuon tarvitse muuttaa mitään väliltänne, ellet itse niin halua. Aika auttaa.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   23.11.20 16:11:31

Hups, tuo edellä kirjoittanut joo olin siis minä :)

Ällö: kyllä, vähän pettynyt kuvaa hyvin tämänhetkistä tunnetta. No, yritän päästä tästä nyt yli ja eteenpäin.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.11.20 16:12:40

Hä? minusta aloittaja käyttäytyi todella ikävästi ja otti asian AIVAN liian vakavasti.

Siis olette kuitenkin ilmeisesti kummatkin ihan aikuisia ihmisiä? Mikä tuossa nyt on niin hirveän kamalaa? Se, että joku mies mielellään panisi sua, ei tarkoita sen enempää eikä sen suurempia tunteita eikä siitä tarvitse mitään ongelmaa tehdä! Eikä sen tarvitse teidän ystävyyteen mitenkään vaikuttaa. Ettehän te edes ole tehneet mitään.

Minusta tuolla reagoinnillasi loukkasit kaverisi seksuaalisuutta. Sinusta hänen seksuaalisuutensa on jotain ällöttävää ja likaista ja vastenmielistä ja sua alkaa ahdistaa ja inhottaa ajatuskin. Pidät mykkäkoulua, ajat tiehensä.

Itse olisin vain sanonut siinä hetkessä ihan rennosti, että en halua, ei tuu tapahtuu. Ja siinä se. Sit voi jatkaa kuin ennen ja unohtaa koko juttu. Miksi tehdä jotain draamaa tästäkin.

Draamattomuudella osoittaisit sitä, että kysymys oli ihan ok. Hänkin saa kysyä tuollaisen kysymyksen ja teoreettisesti on ihan mahdollista että olisit vastannut toisin ja ehkä joku muu joskus tulevaisuudessa vastaa toisin.

Ja mielestäni tuo ei ole mikään este ystävyydelle. "Voisin panna tuota" ei tarkoita, että on ihastunut.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.11.20 16:17:16

Aloittaja, näinhän se on tehtävä. Itse tosiaan petyin yhteen miehen tekemään asiaan kovasti ja kirjoittelikin tänne silloin ja puhuin myös ystävälleni asiasta. Kyseinen tapaus oli ollut jo vuosia sitten, eikä liittynyt nykyisyyteen mihinkään, mutta ajatuksen tasolla koin sen sietämättömänä. Petyin, suutuin ja jopa ahdistuin ja meinasin lopettaa suhteen. Kuitenkin pystyimme asiasta puhumaan ja annoin ajan kulua. Kaikki on nyt pari vuotta myöhemmin hyvin ja jokainen voi oppia virheistään. Ystäväsi ei varmasti halua sinua menettää, joten tosiaan neuvon jatkamaan ystävyyttä, vaikka nyt tuntuukin kurjalta. Kaikkea hyvää sinulle!

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: Turre 
Päivämäärä:   23.11.20 16:27:49

Ei heteromies voi olla naisen kanssa vain kaveri. Nainen, joka muuta luulottelee on sinisilmäinen. Ennemmin tai myöhemmin käy näin, kuten aloittajalle.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: Huoh. 
Päivämäärä:   23.11.20 16:30:06

Ennemmin tai myöhemmin käy näin, kuten aloittajalle.

- Niin, mahdottoman kurja kohtalo onkin, etenkin kun kaiken tuon taustoituksen lukee. Jaxuja.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   23.11.20 16:39:12

"Minusta tuolla reagoinnillasi loukkasit kaverisi seksuaalisuutta. Sinusta hänen seksuaalisuutensa on jotain ällöttävää ja likaista ja vastenmielistä ja sua alkaa ahdistaa ja inhottaa ajatuskin. Pidät mykkäkoulua, ajat tiehensä."

En ajattele näin enkä ole hänelle näin sanonut. Se, etten halua aloittaa hänen kanssaan suhdetta, ei tarkoita että pitäisin häntä ällöttävänä ja likaisena. En ole pitänyt mykkäkoulua, vaan eilen laitoin viestiä kun halusin selvittää asian. Siihen yhteen lauantaiseen huumoriviestiin en vastannut, koska ei tehnyt mieli laskea leikkiä asiasta.

Sanoin aivan asiallisesti, että ehdotus tuli yllätyksenä ja toivon ettei näin käy toista kertaa. Miten olen siis loukannut hänen seksuaalisuuttaan? En ole todellakaan laittanut hänelle mitään "hyi h*n likainen perverssi, en halua kuulla susta enää ikinä" -tyyppistä viestiä.

Mutta väännelkää tätä toki ihan miten tykkäätte. Kaikki oli varmaan minun syytäni, koska olen mennyt miehen kanssa puhumaan aiheesta kevyet suhteet ja täten oikein houkutellut hänet kysymään että mitenkä olisi, ihan vain jotta voisin lytätä hänet ja sitten valittaa täällä ;) Mukavaa illanjatkoa kaikille, palaan huomenna katsomaan mitä olette keksineet :)

Ällö: kiitos ymmärryksestä :)

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   23.11.20 18:30:52

Yleensä käy niin että jos suhteesta tulee vähänkään läheisempi, mukaan tulevat miehillä myös seksuaaliset toiveet. Osa miehistä osaa peittää ne, mutta kyllähän mies yleensä toivoo tai ainakin haaveilee ystävänaisestaan myös seksuaalisesti. Joskus ystävyys voi johtaa fwb-suhteeseen, ei siinä ole mitään likaista tai väärää.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.11.20 18:34:39

Luin vain aloituksen. Ihan jokainen fiksu nainen tietää että mies haluaa aina kaverinaiselta seksiä ellei ole aseksuaali. On tosi naiivia sinulta ajatella muuta. Jokainen kaverimies on ajatellut kaverinaisesta seksuaalisia asioita.

Kokemattomat ja nuoret naiset eivät tätä aina tajua. Itsekin lapsellisena parikymppisenä luulin vielä muuta. Se on kyllä pettymys. Miehet ovat typeriä.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: uuytr 
Päivämäärä:   23.11.20 18:59:33

"Lähettäjä: Mies
Päivämäärä: 23.11.20 12:51:34

Mikä sua tarkalleen ottaen ärsyttää siinä, että se mies tykkää susta niin paljon, että on ihastunut ja haluaisi suhteen? Sekö, että sä et halua vaiko se, että menetit kaverimiehen?"

Minua tuollaisessa tilanteessa ärsyttäisi se, että kaverimies pitäisi minua niin idioottina, että paremman puutteessa alkaisin hänelle mällipatjaksi, panopuuksi, nussittavaksi nukeksi. Kun ei keneltäkään muultakaan saa. Ettei hän missään vaiheessa ole halunnut minusta muuta kuin runkkulelun.

En haluaisi olla tuollaisen miehen kaveri enää tuollaisen "aletaanko pillustelemaan kun en minä keneltäkään muultakaan saa? Olisi kiva jos olisi joku vakitussu" -ehdotuksen jälkeen.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.11.20 19:02:59

uutyr, oliko tässä mies puhunut noin?

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.11.20 20:23:39

Tavallaan ymmärrän sinua. Varsinkin jos ystävä on sinulle kuin sisko tai veli, niin kyllä se vaan saattaa tulla vähän järkytyksenä kun toinen alkaakin ehdotella. Kyllähän niitä seksuaalisia ajatuksia varmaan jokaisella heteromiehellä naispuolisista kavereistaan on, mutta eri asia on se, tuoko niitä esille.

Minullekin on käynyt pari kertaa vähän vastaavasti, myös silloin kun olen ollut parisuhteessa tai jopa tämä toinen osapuoli ollut... Ystävyys jatkui kyllä, kun oltiin ensin käyty asioita läpi. Tilannetta ehkä helpotti, että näissä tilanteissa kaverimies kyllä jo tiesikin, ettei vastakaikua ole luvassa.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.11.20 20:40:05

"En ajattele näin enkä ole hänelle näin sanonut. Se, etten halua aloittaa hänen kanssaan suhdetta, ei tarkoita että pitäisin häntä ällöttävänä ja likaisena."

Ei niin, mutta se, että kommentoit, ettet enää ikinä halua vastaavaa. Haluat keskustella vakavasti, et laskea leikkiä, haluat että toinen lähtee välittömästi pois tuon jälkeen ja avaudut siitä vielä tänne. Oletko oikeasti joku pentu kun tämä sinua on niin kauheasti järkyttänyt?

Miksi asia oikeasti järkyttää sinua noin paljon? Miksi et vain vastannut "ei kiitos", heittänyt aiheesta läppää ja jatkanut elämää. Miksi suhtaudut tähän asiaan niin vakavasti?

Onko sinulla jotain ongelmia oman seksuaalisuuden kanssa, jos ystävyys tuntuu tuon jälkeen jotenkin vaikealta ja menet ihan lukkoon.

Eikö ole hyvä, että ihmiset tekevät aloitteita ja kysyvät toisiaan niin ystävyyssuhteisiin, seksisuhteisiin kuin romanttisiinkin? Eikös se ole vain hyvä kokeilla asioita eikä vain voivotella yksikseen tekemätät mitään. Koskaan ei voi tietää etukäteen lämpeneekö toinen vai ei.

Miltä sinusta tuntuisi, jos saisit samanlaiset pakit? Toinen alkaisi heti karttaa sinua verrattuna siihen, että asiaan suhtauduttaisiin kevyesti.

Mä nyt suosittelen aloittajaa katsomaan peiliin ja miettimään mikä omassa pääkopassa heittää, kun näinkin normaali ja arkipäinen asia järkyttää. Ja kyllä myös saman sukupuolen kanssa voi joskus tulla ihastumisia tai seksuaalista vetovoimaa. Ne vain kuuluvat elämään. Ihmiset haluavat toisiaan ja aina halut ei kohtaa. Ei siitä sen isommin pidä järkyttyä, jos joku sellainen haluaa sinua, jota itse et halua.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: mies 
Päivämäärä:   23.11.20 20:41:55

"Lähettäjä: Turre

Päivämäärä23.11.20 16:27:49

Ei heteromies voi olla naisen kanssa vain kaveri. Nainen, joka muuta luulottelee on sinisilmäinen. Ennemmin tai myöhemmin käy näin, kuten aloittajalle."

Ei ainakaan Turren kaltaisten kanssa. Heteromiehille ei ole vierasta edes ehdotella kylpytynnyrikokeiluja toisille heteromieskavereillekaan ilman että kukaan tekee siitä ongelmaa. Sitten on nämä Turret ja aloittajat, joille se merkitsee kaveruuden loppua.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   24.11.20 10:37:05

Hyvää huomenta :D Mielenkiintoista, miten monen mielestä minä olen toiminut tilanteessa täysin järjettömällä tavalla. Teille on ilmeisesti ihan utopiaa, että ihmiset voivat reagoida tilanteissa eri tavoin. Jos teille on ihan normaalia, että ystävät ehdottelevat, niin okei, minulle ei ole. Kaiken maailman puolitutuilta ja joiltain kavereilta ehdotuksia on tullut, niihin osaan kyllä sanoa ei kiitos enkä mieti niitä sen pidempään. Mutta hyvien ystävien kanssa minulla ei ole ennen ollut tällaista tilannetta. Toistan nyt itseäni, mutta tilanne tuli ihan puun takaa. Siksi en oikein tiennyt mitä sanoa. Hieno juttu, jos teillä on valmiina joka tilanteeseen sopivaa sanottavaa.

Joidenkin mielestä olisi pitänyt vain nauraa asialle ja antaa olla. Sekö on asiallista nauraa miehelle tuossa tilanteessa? Sehän vasta olisi ollut loukkaavaa. Toisekseen ketuttaa suuresti, että naisia usein käsketään ottamaan kaikki miesten mokailut huumorilla. Miten usein edelleen kuulee kommentteja kuten "älä oo tollanen tosikko, etkö ymmärrä huumoria" ja tässäkin topikissa viljelty "mikä sun ongelma on, siis miten tää voi olla jollekin ongelma?" Miten muuten suhtaudutte esim. siihen, jos työkaveri ehdottelee tai läpsii perseelle? Otatteko senkin vain huumorilla? Koska miehet ei vain voi itselleen mitään?

Tätä foorumia lukiessa olen saanut mutenkin sellaisen kuvan, että miehille ei saisi mitään sanoa, nehän loukkaantuu eikä uskalla enää ikinä tehdä eikä sanoa mitään. Huoh. Onko miehet teidän mielestä jotain pikkulapsia?

Totta kai sanoin miehelle, etten jatkossa halua tällaisia lähestymisyrityksiä. Ei olisi pitänyt sanoa vai? Sittenhän tilanne vasta olisikin hänelle epäselvä. Jos en olisi sanonut näin, olisi varmaan jatkossa odotettavissa uusia ehdotuksia, ja olisi totta kai taas minun vikani, kun en ole tehnyt ekalla kertaa selväksi että ei kiinnosta :D Olen saanut itsekin pakkeja, ne kuuluu elämään.

En heittänyt miestä saman tien ulos, kuten jotkut täällä ovat ymmärtäneet. Puhuttiin välillä muista asioista, kello oli yli 22 ja hän oli ollut jo monta tuntia luonani. Olin oikeasti jo aika väsynyt ja haukottelin. Yleensä mies on tajunnut ihan itse sanoa tuossa vaiheessa, että hän lähtee kotiin, nyt kuitenkin vaan istui ja istui. Lopulta kuitenkin sanoi lähtevänsä ja eteisessä selitteli jotain että älä ota liian tosissaan.

En ymmärrä, miksi oletatte tämän olevan mulle joku elämää suurempi asia, ja että olen nyt lopettamassa ystävyyttä? Tarkoittaako se, että teen HT-nettiin topikin, että en muuta ajattelekaan kuin tätä, elämäni on pilalla jne? Suurin osa topikeista on ihan arkisista asioista. Tilanne on minulle uusi, ja mietin että onko jatkossakin yhtä helppoa olla miehen kanssa kuin tähän mennessä.

Tässä nyt siis vielä kerran rautalangasta selitettynä.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   24.11.20 10:52:49

No kyllä tuo nyt aika suurelle asialle kuulostaa teikäläiselle, kun siitä pitää monen viestin verran vääntää. Okei, sä oot todennut kaverille, että ei nappaa. Mitä sitä enää vatvomaan. Tuskin se kaverisi suhun on mitenkään pakkomielteisien ihastunut mutta kun kerran olette puhuneet asiasta niin ajatteli, että jos vaikka onnistaisi. Ja tuskin edes kovin vakavalla mielellä kysyi.

No olette asian selvittäneet (ja selvittäneet ja selvittäneet) niin eiköhän kaverille tullut selväksi, että on ydinjätteen tasoista kamaa teikäläiselle.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   24.11.20 10:55:11

Ydinjätteen tasoista kamaa? Voi luoja. Sitähän se tosiaan tarkoittaa jos en halua sänkyyn hänen kanssaan :D

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   24.11.20 14:29:04

Jaa, kyllä mun kaverisuhde miespuoliseen on onnistunut ja pysynyt ihan kaverisuhteena ilman mitään ehdotuksia ja taka-ajatuksia. Tutustuttiin kun oltiin 17 ja aina ollaan seurusteltu tahoillamme. Edelleen näin 40v ollaan ystäviä, molemmat naimisissa. Hän minun parhaan ystävän kanssa ja on minun puolison kanssa ystävystynyt myös. Ei meillä koskaan ole ollut mitään seksuaalista kipinää, ystävyyttä vain.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: uutyr 
Päivämäärä:   25.11.20 19:11:49

"Lähettäjä: -
Päivämäärä: 23.11.20 19:02:59

uutyr, oliko tässä mies puhunut noin?"

Ei tarvitse sanoa ääneen, kun huomaa, mitä hän on vailla. Tuo "voitaisiinko me olla vähän läheisempiä toisillemme" on vain kiltti tapa kysyä "anna ees sinä mulle pillua kun en keltään muulta saa".

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   25.11.20 19:45:22

Unohda koko homma ja eteenpäin, kun ei olis sitä tapahtunutkaan.

Se, että kaverisi ehdotti tuota sinulle, ei tarkoita että sinäkään olisit erityisemmin viehättävä hänen mielestään, mutta koska olette keskustelleet aiheesta ja kumpikin on ollut samaa asiaa vailla, hänelle on tullut mieleen, voisiko teistä olla ns. Apua toisillenne ja heittänyt tämän ilmoille.

Nyt teet asiasta vain liian ison numeron itse, kuten moni jo tuonut ilmi yllä.

Te olette ystäviä, tunnette toisenne hyvin, pystytte puhumaan, niin se on voinut olla ongelman ratkaisussa vain sen hetken päähän juolahdus, että kaksi kärpästä samalla iskulla.

Itsellä ollut paljon poikia/miehiä kaverina ja osalle olen antanut pakit, yhden kanssa, jolle pakit annoin, on nykyinen aviomieheni. Parhaasta ystävästä tuli paras aviomies.

Yksi ystävä, josta tiedän, että olisi myös suhteeseen halunnut kanssani, ei koskaan kysynyt. On silti asian mulle kertonut ja ei se ole meidän ystävyyteen vaikuttanut.
Se nyt vain menee niin, että pitkän suhteen salaisuus on myös se, että puoliso ei ole pelkkä puoliso, vaan myös ystävä. Mutta kaikista ystävistä ei silti voi tulla se puoliso.

Ota sen kantilta, että teillä luottamus pelaa, kun uskaltaa puhua sinulle myös tuollaisia ajatuksia. Minusta kun tuo ei kauhean isolta asialta kuulosta. Eikä nyt isommalla ehdottelulta, ennemminkin aiheeseen liittyvältä ehdotukselta..

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.11.20 19:48:32

uutyr, tulipahan sinun asenteesi selväksi. Onneksi tuo säälittävyys ja likauisuus on vain sinun päässäsi.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.11.20 19:53:50

Kyllä tuo kuulostaa siltä että olet tehnyt kärpäsestä härkäsen ja käyttäydyt kuin kaverisi oli jotenkin seksuaalisesti ahdistellut sinua kun todellisuudessa sanoit haluavasti kevyen suhteen ja hän vain kysyi haluaisitko sellaisen HÄNEN kanssaan.

Tyyppi kuulostaa ihan fiksulta ja asiallisesta kaverilta ja on yrittänyt kaikin tavoin paikata ja tyynnyttää tilannetta kun huomasi järkytyksesi. Hiukan käy jopa sääliksi, ei ole hänelle ihan helppo tilanne. Ensin pakit ja sitten vielä ehkä ystävyys katkolla vaikka ei tehnyt mitään väärin.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: Muhvi 
Päivämäärä:   25.11.20 20:04:37

Ymmärrän aloittajaa. Ihan kivannäköisistä, mukavaluonteisista naisista melkein kaikki joutuvat jossain määrin kuulemaan huutelua kaupungilla ja tuntemaan limaisia katseita ja muutenkin olemaan välillä ikävän tietoisia rinnoistaan ja peffoistaan. On ikään kuin turvasatama, että jossain on kiva ystävämies, jolta voi ehkä saada miesnäkökulmaa eri asioihin ja jonka kanssa voi jutella kaikesta silti huolimatta, että hän yrittää jotain. Kun tämä pilvilinna romahtaa, tulee ikävän tietoiseksi siitä, että hän olikin ihan samanlainen kuin muut miehet.

Uskon, että on olemassa ihan aitoa ystävyyttä miesten ja naisten välillä - ja aidolla tarkoitan siis sitä, että ystävyyden lisäksi ei ole muita tunteita tai haluja. Mutta uskon myös, että se on paljon harvinaisempaa kuin joskus kuvittelin. Naisista suuri osa haluaa miehen joko kokonaan tai ei ollenkaan, kun taas miehille on hyvin yleistä, että seksi kelpaa vaikka kaverinaiselta eikä tarvitse olla edes mikään hot. Ja tähän tietoon törmätessämme meidän naisten maailmankuva vähän murtuu ja se tuntuu ikävältä.

Täällä on selvästi kahdenlaista suhtautumista. Osa on sitä mieltä, että ongelmaa ei ole. Näille henkilöille siis ystävyys voi sisältää myös seksuaalista halua ja siksi he eivät näe mitään ongelmaa. Joillekin jopa seksin harrastaminen "ystävän" kanssa on ihan piece of cake ja normipäivä. Minulle, sinulle ja joillekin muille ystävyys taas tarkoittaa lämmintä suhdetta ilman seksuaalisia ajatuksia, ja siksi meille on inhottavaa, jos joku ystävänä pitämämme alkaakin ehdotella.

Sinulla on oikeus määritellä, millaista ystävyyttä haluat. Ei ole mikään pakko olla niin moderni, että haluaa jatkaa kahdenkeskisen ajan viettämistä miehen kanssa, joka on sanonut haluavansa sinut sänkyynsä.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   25.11.20 20:21:21

Ja tähän tietoon törmätessämme meidän naisten maailmankuva vähän murtuu ja se tuntuu ikävältä

Murru ihan keskenäsi. Minulle ja varmaan monelle muullekin naiselle seksi ei ole mitään niin likaista ja sairasta, että mikään murtuu jos mieskaveri ilmaisee kiinnostuksensa. Kunhan ottaa mahdolliset pakit kiltisti vastaan. On ehdoteltu minullekin ja kaveruus on sen jälkeen jatkunut, pitkäaikaisimman mieskaverini kanssa yli 20 seksitöntä vuotta jo. Siinä kun murrutte tämmöisiin jos välttämättä haluatte, aika moni pääsee kuitenkin yli moisesta hirrrrmu lllloukkauksesta ihan jopa ponnistelematta.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: f-zoned 
Päivämäärä:   25.11.20 20:21:36

Muhvi, huomioi että aloittaja on harrastanut ystäviensä kanssakin seksiä, kunhan nämä ovat olleet seksuaalisesti viehättäviä. Tämä kyseinen ystävämies ei tajunnut olevansa aloittajan mielestä luotaantyöntävä ja siksi tämä draama.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   25.11.20 20:23:33


Erittäin vahvasti tämä:

Muhvi, huomioi että aloittaja on harrastanut ystäviensä kanssakin seksiä, kunhan nämä ovat olleet seksuaalisesti viehättäviä. Tämä kyseinen ystävämies ei tajunnut olevansa aloittajan mielestä luotaantyöntävä ja siksi tämä draama.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: **__** 
Päivämäärä:   25.11.20 20:45:00

Myös mua ovat lähes kaikki kaverimiehet yrittäneet. Osalle olen myös antanut. En ole koskaan tehnyt siitä mitään ongelmaa, jos mies on ollut kiinnostunut, ainoastaan kerran olen joutunut laittamaan välit poikki kun naimisissa oleva kaverimies olisi halunnut seksiä kanssani, eikä hän vielä sadannellakaan kerralla tajunnut etten minä halua. En vain voinut alkaa varatun kanssa suhteeseen.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: Muhvi 
Päivämäärä:   25.11.20 20:56:44

H: Jos keskityt enemmän lukemiseen ja vähemmän puhisemiseen, huomaat, että puhuin koko ajan osasta naisia enkä suinkaan kaikista. Suurestakin osasta kyllä, mutten edelleenkään kaikista. Ihan ajan haaskausta on siis tulla möyhöttämään, että kyllä juuri sinä voit harrastaa seksiä kaverien kesken. Poikkeuksia kun on aina.

Enkä ole missään vaiheessa puhunut, että ihminen murtuu, vaan maailmankuva (tässä tapauksessa se, mitä ajattelee miesten ja naisten välisestä ystävyydestä). Siinäkin siis hutkit ihan itse keksimääsi olkiukkoa.

Myöskään en ole väittänyt, että seksi on "limaista" ja "sairasta", vaan se on hieno asia, jota kuitenkaan kaikki eivät ole valmiita tekemään kaveriensa kanssa ja jonka ajatteleminen kaverin kanssa tehtäväksi tuntuu monesta vastenmieliseltä. Niin, joko mainitsin siitä olkiukosta, ja tiedätkö mitä se tarkoittaa...

Aloittaja sanoi joskus olleensa suhteessa (käsitin, että yhden kerran), jossa ei seurusteltu mutta harrastettiin seksiä. En sitten tiedä, oliko se FWB-suhde vai ennemminkin ihan vain puhdas seksisuhde.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   25.11.20 21:03:39

Opettele itse lukemaan. En ole missään kohtaa sanonut harrastaneeni seksiä kavereitteni kanssa. Vaan että sitä on ehdotettu, minkään siitä murtumatta. Edes niitten ehdottajien, koska kaveruus on jatkunut jopa kymmeniä vuosia pakkien jälkeenkin. Aloittaja sen sijaan on ollut valmis seksiin kaverinsakin kanssa, joten aika paksua nyt olisi itkeä rikottua ystävyyttä ja muita murtumisia, kun toinenkin kaveri on hyvin nätisti ehdottanut. Eihän siinä ole muuta eroa kuin että tämänkertainen mies ei kiinnostanut sillä tavalla. Se siitä ja elämä jatkukoon.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   25.11.20 21:07:49

Tässä siis vielä aloittajan viesti siitä omasta kaveripanostaan. Jos sekin jäi niinkuin lukematta.

Lähettäjähei
Päivämäärä23.11.20 13:34:22

Alkoihan tähän tulla vähän fiksumpaakin kommenttia, kiitos! Suurella osalla siis ystävyys jatkunut ihan normaalisti, kiva kuulla.

"Sille on ihan nimikin kun kaverit harrastavat seksiä keskenään, joku varmaan kuullutkin sellaisen sanonnan kuin friends with benefits."

Kyllä, jopa minä olen kuullut ja jopa joskus ollut tällaisessa "suhteessa". Se ei tarkoita, että alkaisin tällaiseen ihan jokaisen kaverini kanssa ;)

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   25.11.20 21:13:04

H:ta harmittaa, kun sai nenilleen tuosta möyhäämisestään ja nyt yrittää möyhätä lisää ja todistaa että hän kyllä osaa lukea eikä kirjoita perustelemattomia väitteitä ja muut taas eivät osaa lukea... Kyllä sä H ihan itse väitit sellaisia asioita, joita Muhvi ei missään ole väittänyt. Miksi tuollainen pillastuminen ja aggressiivinen kirjoitustapa?

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   25.11.20 21:17:21

Nimimerkin vaihto auttaa kun lukeminen tuottaa ongelmia? :)

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.11.20 22:54:38

"Ymmärrän aloittajaa. Ihan kivannäköisistä, mukavaluonteisista naisista melkein kaikki joutuvat jossain määrin kuulemaan huutelua kaupungilla ja tuntemaan limaisia katseita ja muutenkin olemaan välillä ikävän tietoisia rinnoistaan ja peffoistaan. On ikään kuin turvasatama, että jossain on kiva ystävämies, jolta voi ehkä saada miesnäkökulmaa eri asioihin ja jonka kanssa voi jutella kaikesta silti huolimatta, että hän yrittää jotain. Kun tämä pilvilinna romahtaa, tulee ikävän tietoiseksi siitä, että hän olikin ihan samanlainen kuin muut miehet."

Eli vertaat seksuaalista ahdistelua ihan normaaliin ja kohteliaaseen aloitteeseen? Seksuaalinen ahdistelu on vallan käyttöä, jossa uhri on objekti, pelkkää pintaa. Ei ajatteleva ja tunteva kokonainen ihminen. Tekijä käyttä toista puhtaasti omiin mieltymyksiinsä.
Ystävämies arvostaa sinua ihmisenä, välittää sinusta ja näkee sinut muutenkin kuin pintana tai objektina. Kun hän tekee aloitteen, kysyen olisiko tasa-vertainen molempia tyydyttävä seksuaalinen kanssakäyminen ok (joko parisuhde mielessä tai fwb) niin miten ihmeessä hän muuttuu sinua objektoivaksi ja valtaa käyttäväksi häiriköksi? Ovatko myös kaikki poikaystävät ja aviomiehet logiikkasi mukaan ahdistelijoita ja limaisia? Toki ihminen saattaa rakennella pilvilinnojaan muista ihmisistä milloin mistäkin aiheista. Pilvilinnan voi rakentaa vaikka siitä, että toinen on aina iloinen ja reipas. Kun sitten toinen palaakin loppuun niin se oma "pilvilinna" romahtaa ja ystävyys oli siinä. Vai? Tässä voi valheellisten pilvilinnojen rakentelija itse miettiä kumpi objektisoi ja ketä.

"Uskon, että on olemassa ihan aitoa ystävyyttä miesten ja naisten välillä - ja aidolla tarkoitan siis sitä, että ystävyyden lisäksi ei ole muita tunteita tai haluja."

Tämä kertookin paljon ajatusmaailmastasi. Itse en ymmärrä miten edes seksi saati seksuaalinen halu tekisi ystävyydestä millään tavalla epäaidompaa. Miten se pyyhkii kaiken sen hyvän ystävyyden väliltänne pois? Miten se mitätöi kaiken? Ja onko myös avioparien ystävyys jotenkin epäaidompaa, kun harrastavat seksiä? On ystävyyttä, mikä voi olla aitoa tai feikkiä ja on seksuaalista halua tai olla olematta. Nämä voivat esiintyä missä vain yhdistelmässä yhdessä tai erikseen. On toki niitäkin jotka valehtelevat ystävyydestä tai välittämisestä vain päästäkseen sänkyyn. Sellainen on hyväksikäyttöä ja nämä Muhvin kirjoitukset kuulostaa siltä, että olisit kokenut sellaista.

Minä näen ystävyyden sellaisena, että toinen hyväksytään ja nähdään kokonaisena juuri sellaisena kun hän on. Ei omien pilvilinnojen kautta eikä filttereiden ja kulissien takaa vaan aitona. Kaikkea ei toki tarvitse tehdä, mutta ei tarvitse pelätä jotain osaa itsessään ja piilotella jotakin. Ystävä hyväksyy toisen sellaisena kuin hän on ja rakastaa häntä juuri sellaisena. Ja hyväksyy myös ystävänsä seksuaalisuuden. Tämä ei tarkoita sitä, että ystävän kanssa pitäisi harrastaa seksiä vaan sitä, että ymmärtää myös ystävän olevan seksuaalinen olento ja suhtautuvan siihen ymmärtävästi. Niinpä ei ole mikään yllätys jos ystävä (mies tai nainen) kertoo halustaan tai tunteistaan. Nämä voi torjua, mutta asian ei tulisi järkyttää tai inhottaa, sillä sellainen se toinen ihminen on. Ystävää ei tulisi pitää minään sukupuolettomana, aseksuaalisena eunukkina, jos hän ei oikeasti sellainen ole. Sellainen suhtautuminen on itsekästä.

"Sinulla on oikeus määritellä, millaista ystävyyttä haluat. Ei ole mikään pakko olla niin moderni, että haluaa jatkaa kahdenkeskisen ajan viettämistä miehen kanssa, joka on sanonut haluavansa sinut sänkyynsä."

Ei tietenkään tarvitse. Omat ystävänsä saa valita täysin vapaasti. Myös esimerkiksi homoksi paljastuneen ystävän saa jättää siihen paikkaan, kun tieto inhottaa itseään.

Tai en tiedä onko tämä sitten joku rumien tyttöjen ongelma. Itse ainakin olen tottunut siihen, että miehet, lähes poikkeuksetta pitävät minua haluttavana. Minusta se on ihan normaalia ja ei mitenkään estä normaalia ystävyyttä. Normaali, fiksu ja kiva mies ei ole mikään kuolaava setämies, ei ahdistele, ei jää jankkaamaan eikä muutenkaan käyttäydy oudosti. En näe mitään estettä ystävyydelle. Minua ei myöskään haittaa olla lesbojen tai bi ihmisten ystävä eikä minua haittaa vaikka hekin haluaisivat minua. Seksuaalinen ahdistelu erikseen, mutta sitä eivät ystävät harrasta.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   26.11.20 01:54:43

No, kauhian monesti nämä tilanteet menee niin, että mies on kiinnostunut naisesta ja jaksaa odotella tilaisuutta "kaverina" . Nainen taas on kaveri sellaisen miehen kanssa, joka ei kiinnosta siinä mielessä ollenkaan. Ja siitä iskuyrityksestä on sitten vaikea palautua tavalliseen rentoon kaverisuhteeseen. Omalla kohdalla on käynyt näin useamman kerran.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: Todellakin. 
Päivämäärä:   26.11.20 08:20:35

Toivottavasti ajatustenlukutekniikka kehittyy pian, jotta saamme miessiat vihdoin vastuuseen ällöttävistä seksuaalisista ajatuksista jotka loukkaavat oikein ajattelevien naisten maailmankuvaa. Ahdistelua törkeimmästä päästä.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: ghj 
Päivämäärä:   26.11.20 09:33:32

"Mä nyt suosittelen aloittajaa katsomaan peiliin ja miettimään mikä omassa pääkopassa heittää, kun näinkin normaali ja arkipäinen asia järkyttää."

Olen kai erittäin estynyt, kun en ole ymmärtänyt, että nykyään tavatessa ystäviä pohditaan juodaanko kahvit vai nussitaanko.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   26.11.20 10:03:09

"On ikään kuin turvasatama, että jossain on kiva ystävämies, jolta voi ehkä saada miesnäkökulmaa eri asioihin ja jonka kanssa voi jutella kaikesta silti huolimatta, että hän yrittää jotain. Kun tämä pilvilinna romahtaa, tulee ikävän tietoiseksi siitä, että hän olikin ihan samanlainen kuin muut miehet."

Tämä Muhvin kirjoitus kuvaa hyvin sitä, millainen olo mulla oli perjantaina miehen lähdettyä. Kiitos :)

Niin, olen siis ollut muutama vuosi sitten fwb-suhteessa yhden kaverini kanssa. Ilmeisesti osan teistä mielestä en voi nyt antaa pakkeja kenellekään muulle kaverilleni olematta täysi p.ska. Koska jos olen ollut yhden kanssa, voin saman tien olla kaikkien kanssa? Miksi minun pitäisi mennä sänkyyn jonkun kanssa, joka ei viehätä minua? Kavereiden viehättävyys sen sijaan on ihan samantekevää.

Ehkä minua "pelottaa" tässä myös se, miten mies käyttäytyy seurassani jatkossa. Voinko kertoa hänelle jatkossakin miesasioistani ilman että hän kommentoi tyyliin "niin, minäkään en kelvannut" tms? Tämä jää nähtäväksi.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   26.11.20 10:05:21

Lopettakaa tuo liioittelu, en pidä miestä likaisena ja ällöttävänä. Vai ajatteletteko itse kaikista täysin mustavalkoisesti joko "kuuma, menisin sänkyyn tuon kanssa" tai "likainen ja ällöttävä"?

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   26.11.20 10:09:02

Eihän kyse ole siitä ettetkö saisi antaa pakkeja. Kyse on siitä että itkusi tuon miesystävän kuvaamattoman törkeistä ajatuksista on aika outoa, kun toiselta kaverimieheltä sama toiminta oli ihan tervetullutta.

Eli ei sinulle ole ongelma, että kaverimies kiinnostuu sinusta seksuaalisesti. Kunhan saat itse päättää että kuka heistä, koska sinua järkyttää vain tämän ei-kiinnostsvan tyypin lähestyminen.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   26.11.20 10:37:06

"itkusi tuon miesystävän kuvaamattoman törkeistä ajatuksista on aika outoa"

Jep, juuri näinhän olen sanonut. Kuvaamattoman törkeät ajatukset :D

Kirjoitin itse tuossa ylempänä vähän huonosti ulkonäköön liittyen. Tuosta saa varmaan sen käsityksen, että ko. miehen ulkonäkö oli tässä se ratkaiseva tekijä.
Toisaalta siinä mielessä varmaan onkin, että jos olisin ollut miehestä kiinnostunut tutustumisvaiheessa, ystävyys ei olisi ehkä edennyt näin pitkälle.

Se mun aiempi fwb alkoi ennemminkin niin, että molemmat oli kiinnostuneita heti tutustumisvaiheessa, mutta huomattiin, että enempään kuin fwb:hen meistä ei ole. Eli tilanne oli eri kuin tämä kyseinen.

Kuten Mie kirjoitti:
No, kauhian monesti nämä tilanteet menee niin, että mies on kiinnostunut naisesta ja jaksaa odotella tilaisuutta "kaverina" . Nainen taas on kaveri sellaisen miehen kanssa, joka ei kiinnosta siinä mielessä ollenkaan. Ja siitä iskuyrityksestä on sitten vaikea palautua tavalliseen rentoon kaverisuhteeseen. Omalla kohdalla on käynyt näin useamman kerran.

Mie: miten teidän kaveruudelle siis kävi näissä tilanteissa? Onko hiipunut?

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.11.20 10:41:20

Jos kaverimiehet ei suoraan ehdottele, sitten ne ovat jollain tapaa kontrolloivia tai haluavat vaikuttaa suhde-elämään, eli ovat kumminkin kiinnostuneita. :D Tämä on oma kokemus, ei enää kaverimiehiä ollenkaan.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.11.20 12:06:17

"Toisaalta siinä mielessä varmaan onkin, että jos olisin ollut miehestä kiinnostunut tutustumisvaiheessa, ystävyys ei olisi ehkä edennyt näin pitkälle.

Se mun aiempi fwb alkoi ennemminkin niin, että molemmat oli kiinnostuneita heti tutustumisvaiheessa, mutta huomattiin, että enempään kuin fwb:hen meistä ei ole. Eli tilanne oli eri kuin tämä kyseinen."

Tiesikö tämänkertainen kaverimies tämän? Teillä voi tässä hyvinki nolla vain ihan viaton kulttuuriero, että hän ei tiennyt että sinun mielestäsi vanhan tutun kanssa ei enää siirytä mihinkään muuhun malliin kuin kaverina oloon.

Sen, miten mies käyttäytyy myöhemmin voi näyttää vain mies itse. Itselleni tuo on käynyt pari kertaa, kummallakaan ei mitään vaikutusta kaveriuteen myöhemmin.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   26.11.20 12:10:50

-: en ole kertonut miehelle muuta, kuin että minulla oli joskus fwb-suhde. Tuo mitä sanoit on varmaan ihan totta. Ja näinhän se on että aika näyttää :) Kiitos järkevästä kommentista!

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   26.11.20 12:13:09

"No, kauhian monesti nämä tilanteet menee niin, että mies on kiinnostunut naisesta ja jaksaa odotella tilaisuutta "kaverina" "

Minusta on surullista, että et luota ystävääsi enempää. Tämän takia ajattelet että koko ystävyytenne olisi ollut feikkiä. Todellako ajattelet että miehellä voi olla vain kull tai aivot, mutta ei molempia? Aika oksettavaa ajatella omasta ystävästä noin, että se on vain kärkkynyt koko ajan pillun perässä ilman aitoa ystävyyttä.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.11.20 12:14:39

Kiitos. Ja nyt jos mietit, että olette paljon puhuneet kevyistä suhteista, olet sanonut että sinullakin sellainen oli kaverin kanssa, onko ihan käsittämätön tilanne että tämä kaveri ajatteli, että teillä saattaa olla samanlainen suhtautuminen tähän ja varoen ja kohteliaasti kysyi haluaisitko tällaisen järjestelyn?

Koska miehet ei lue ajatuksia.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   26.11.20 12:37:11

Emme me kovin paljoa ole kevyistä suhteista puhuneet, varmaan yksi-kaksi kertaa, ja siinä yhteydessä sanoin, että mulla oli joskus fwb-suhde. Eihän tämä mikään käsittämätön tilanne ole, mutta kuten sanottua oli minulle yllättävä.

Miksi olen jauhanut asiaa täällä monta päivää? Siksi, että suuri osa kommentoijista on ymmärtänyt asian niin väärin ja vetänyt kummallisia johtopäätöksiä. Itse asiassa teidän kommentit on ahdistaneet enemmän kuin itse tilanne :D

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: < 
Päivämäärä:   26.11.20 13:19:35

Jos on noin herkkäsielu niin ei kannata kaveerata miesten kanssa. EIkä lesbonaisten. (oletan röyhkeästi että olet nainen). Mä oen nainen ja mulla valtaosa kavereista on miehiä. Osa pidemmän ajan takaa kavereita, osa lyhyemmän. Joidenkin kanssa tullut sama tilanne vastaan joko heti alussa tai eim yhden kanssa 5v kaveruuden jälkeen. Ihmisluonto vaan on sellanen, joskus syvä kiintymys ja ystävänrakkaus sekoittuu haluun saada enemmän vastakkaiselta sukupuolelta. Siinä ei ole mitään väärää eikä paheksuttavaa, ei kukaan mitään tunteilleen mahda. Jos enemmän haluava osapuoli ei tee mitään röyhkeää (hiplaa tms ilman lupaa) ja droppaa aiheen saatuaan pakit ja jatkaa elämää, voi ystävyys jatkua ihan kuin ennenkin. Olen minäkin ihastunut miespuoliseen kaveriin joka jäi vaan kaveritasolle lopulta.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   26.11.20 14:02:47

No , riittääpä tuosta aiheesta vääntämistä. Joku nainen sanoi aikoinaan,
että miehen pitää tehdä aloite. Kyl se siitä sitten. Ei ne vehkeet
käytössä kulu, pian toimeksi.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: Eth 
Päivämäärä:   26.11.20 14:30:21

Mullekin tuli mieleen aloituksesta, että nainen kertonut kaverille että olis kiva jonkun miehen kansaa. Kaveri miettii että kun on mies, niin mikäs siinä kaverinaista vähän puutteessa jeesata.
Raaputtaa niinku selkää ku toinen valittaa että kutittaa. Kohteliaasti tarjoaa apua. Ja sit nainen ahdistuu. Kyllä tässä ny nainen käyttäytyy tökerösti.
Olis sanonut alunpitäenkin kaverimiehelle millainen mies on etsinnässä niin tietää että omat kriteerit ei riitä.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.11.20 14:52:21

Mulla tulee tällaisesta draamailusta "yyyyh se tykkäs musta!!!" mieleen joku ala-aste ja tyttö- ja poikabakteerit. Kaikenlaiset tunteet kuuluu elämään, eikä siinä sen enempää.

Eli kaverimiehesi ei ole tehnyt mitään sopimatonta. Hän on käyttäytynyt ihan fiksusti luetun perusteella ja näytti yllättyvän kun suhtauduit asiaan niin voimakkaasti.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: xXx 
Päivämäärä:   26.11.20 15:25:54

Mä en ymmärrä, miksi pitää pahastua siitä, että joku ehdottaa seksiä. Mä tuntisin itteni kyllä pikemminkin imarrelluksi.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: Ligeia 
Päivämäärä:   26.11.20 15:44:36

Mielestäni aloittajan mies ei tehnyt väärin ehdottaessaan kevyttä suhdetta. Lisäksi mielestäni hän hoiti tilanteen hienosti siinä kohtaa kuin annoit pakit. Tosin ei hänen olisi tarvinnut pahoitella - jos toisesta tykkää ei ole väärin sanoa sitä, kunhan ei sitten kieltävän vastauksen jälkeen jää ahdistelemaan. Miehen seuraavan päivän vitsailuakin aiheesta pidän itse tahdikkaana liikkeenä: vitsailun kautta voi kaverisuhde olla helpompi palauttaa ennalleen; huumori on erinomainen siltojen rakentaja.

Ymmärrän aloittajaa siinä mielessä, että ei ole helppoa olla kaverisuhteessa jossa nyt tietää, että toinen haluaisi jotain muutakin. Se voi tuntua todella ristiriitaiselta. Itse olen ollut useammin kuin kerran samassa tilanteessa... tulee vähän syyllinenkin olo jotenkin, tekisi mieli sanoa, että "Anteeksi kun nyt en vaan onnistu rakastumaan sinuun". Ja sitten on taas niitä ystävyyssuhteita (miehiin, molemmat heteroita), joissa itsellä on aavistus, että toinen haluaa jotain muutakin, mutta ei varmuutta, kun toinen ei sano. Paljon helpompaa, jos toinen tunnustaa tunteensa, ja sitten voidaan asiasta tehdä päätöksiä suuntaan tai toiseen, tilanteesta riippuen. Jos aloittajan kaverilla on alkanut aloittajaa kohtaan olemaan enemmänkin romanttisia tunteita, olisit sinä sen huomannut ennemmin tai myöhemmin joka tapauksessa ja sekin olisi voinut olla ahdistavaa. Helpompi näin - vaikka ei helppoa, sen ymmärrän.

Heteromiehen ja heteronaisen välisestä ystävyyssuhteesta sanoisin, että ne voivat toimia oikein hyvin, vaikka koko eliniän. MUTTA kyllä niissä on aina tai lähes aina pieni lisäelementti, joka tulee siitä, että edustetaan vastakkaista sukupuolta. Kyllä ihminen sen verran on eläin. Enkä nyt tarkoita "lisäelementillä" sitä, että vähintään toinen olisi salaa ihastunut toiseen, vaan jotain paljon alitajuisempaa, joka kyllä helposti voi muuttua romanttiseksi, jos olosuhteet ovat kohdallaan (molemmat sinkkuja, molemmat vastaavat riittävästi toistensa ulkoisia ja muita mieltymyksiä, syntyy pikkuhiljaa ihastus tms.). Eikä tämä ole mikään ihmekään. Kyllähän kahden naisenkin välisessä ystävyydessä on biologinen elementti, se ainutlaatuinen naisten välinen "liittolaisuus", "siskous". Myös miesten välisissä ystävyyssuhteissa! "Poikien jutut" ja se tietty "veljeys". Joskus enemmän, joskus vähemmän - yksilöistä riippuu - mutta kyllä nämä tekijät ovat yleensä olemassa.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: luoja 
Päivämäärä:   26.11.20 15:47:00

Tiedättekös, kun te ette voi määrätä, mitä joku tuntee jossain itselleen uudessa tilanteessa. Täällä on kyllä empatiakyky huipussaan, täytyy sanoa. On itse asiassa aika törkeää vähätellä toisen tuntemuksia. Plus että sysäätte tilanteessa kaiken vastuun naiselle, kun itse asiassahan tässä mies on törttöillyt. Sitten miehelle ei edes olisi saanut sanoa, että käytös oli ei-toivottua, kun sille tulee paha mieli ja sen seksuaalisuus tuhoutuu. Ristus mitä mää taas luin.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   26.11.20 15:47:08

"Mullekin tuli mieleen aloituksesta, että nainen kertonut kaverille että olis kiva jonkun miehen kansaa. Kaveri miettii että kun on mies, niin mikäs siinä kaverinaista vähän puutteessa jeesata.
Raaputtaa niinku selkää ku toinen valittaa että kutittaa. Kohteliaasti tarjoaa apua. Ja sit nainen ahdistuu. Kyllä tässä ny nainen käyttäytyy tökerösti.
Olis sanonut alunpitäenkin kaverimiehelle millainen mies on etsinnässä niin tietää että omat kriteerit ei riitä."

Tämä vahvasti. Tuskin siinä kaverimiehen puolelta on sen kummemmasta kyse.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   26.11.20 16:10:02

Plus että sysäätte tilanteessa kaiken vastuun naiselle, kun itse asiassahan tässä mies on törttöillyt.

Öö. Selvä, sovitaan siis että seksin hyvin kohtelias ehdottaminen tutulle ihmiselle, pakit silti nätisti hyväksyen, on törttöilyä. Kysymättäkään ei tietenkään voi keneenkään käydä kiinni. Joten kun kaikki nyt lopettavat törttöilyn eli ehdotukset seksistä ja parisuhteista, kuten sitä myöten myös molempien harrastamisen, ongelma poistuu eikä kenenkään mieli enää pahoitu. Tadaa.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: Xyz 
Päivämäärä:   26.11.20 16:10:24


"Mullekin tuli mieleen aloituksesta, että nainen kertonut kaverille että olis kiva jonkun miehen kansaa. Kaveri miettii että kun on mies, niin mikäs siinä kaverinaista vähän puutteessa jeesata.
Raaputtaa niinku selkää ku toinen valittaa että kutittaa. Kohteliaasti tarjoaa apua. Ja sit nainen ahdistuu. Kyllä tässä ny nainen käyttäytyy tökerösti.
Olis sanonut alunpitäenkin kaverimiehelle millainen mies on etsinnässä niin tietää että omat kriteerit ei riitä."

Näin miehen näkökulmasta: tämä.
Ei se mies välttämättä ole kuolannut perääsi vuosia tai ehkä ajatellut sinua romanttisessa mielessä ennen kuin juttelitte noista kevyistä suhteista. Helposti siinä käy mielessä, että tutun ja turvallisen ihmisen kanssa, jonka kanssa muuten ollaan ilmeisesti hyvin samalla sivulla, juttu voisi toimia juurikin tuollaisena kevyenä sutinana. Sanoit ei, mies ymmärsi pakittaa, eihän tuossa käynyt sen pahemmin.

  Re: Kaverimies ehdotteli (OS)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.11.20 16:21:33

" Plus että sysäätte tilanteessa kaiken vastuun naiselle, kun itse asiassahan tässä mies on törttöillyt. Sitten miehelle ei edes olisi saanut sanoa, että käytös oli ei-toivottua"

Tämähän se onkin, kun mies EI OLE törttöillyt vaan käyttäytynyt täysin asiallisesti. Ja on epäkohteliasta alkaa selittää siitä oliko toivottua vai ei, sillä niin kauan kun ihmiset eivät lue toistensa ajatuksia pitää asioita sanoa ääneen. Silläkin riskillä, että kaikki ei aina ole kivaa. Kohteliaat pakit riittävät täysin. Lisäksi voi ihan hyvin joka sanoa, että käytös (aloitteen tekeminen) on kunnioitettavaa, vaikka tässä ihmissuhteessa vastaus onkin tämä. Aloitteen tekeminen seksiin ei lähtökohtaisesti ole huonoa käytöstä (on tietysti tilanteita ja asetelmia missä se sitä on), varsinkaan ystävien kesken ja asiallisesti ja arvostaen tehtynä.

Törttöilystä olisi kyse, jos mies olisi käynyt kysymättä kiinni kourimaan aloittajaa. Nyt mies kysyi ihan fiksusti. Miten muuten ihmiset luulevat ihmisten löytävän kumppaneita, jos kohtelias aloitteen tekeminenkin on epätoivottua ja huonoa käytöstä?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.