Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko lähihoitajalla tai sh:n palkalla varaa pitä

Lähettäjä: Äyh 
Päivämäärä:   9.8.20 22:43:22

ä hevosta? Edes harraste, ilman kilpailua ym.

  Re: Onko lähihoitajalla tai sh:n palkalla varaa pitä

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   9.8.20 22:47:09

Sh brutto esim. 2700€, kyllä tuolla rahalla jo hevosta pitää ja varaa matkustellakin joskus jne.

Tallipaikka edullinen, 350€ kk tallivuoroja tehden, muutamia kisoja vuodessa harrastusmielessä mutta riittäisi rahkeet vähän enempäänkin halutessa.

Jos haluat luxuspuitteet ja valmennusta useasti viikossa niin saa olla jo aika kovat tulot. Ei sh edes ole mikään varsinainen kitupalkkalainen, esim. myyjät tienaa monesti paljon vähemmän. Työn vaativuuteen nähden tosin palkka kehno.

  Re: Onko lähihoitajalla tai sh:n palkalla varaa pitä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.8.20 22:51:44

2700 eurolla kyllä. Mutta verot pois niin käteen jää hädin tuskin 2000e. Jos asuu kalliissa asunnossa ja omistaa auton niin en usko, että jää rahaa hevoseen.

  Re: Onko lähihoitajalla tai sh:n palkalla varaa pitä

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   9.8.20 23:02:23

Minulla jää käteen 2000e ja on hevonen. Oli jo sillon, kun tienasin vähemmän.

  Re: Onko lähihoitajalla tai sh:n palkalla varaa pitä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.8.20 23:06:19

2 heppaa kotona, lähihoitaja, ja vielä äitiyslomalla. Bruttotulot 1600e/kk.

  Re: Onko lähihoitajalla tai sh:n palkalla varaa pitä

Lähettäjä: u 
Päivämäärä:   9.8.20 23:14:15

Riippuu omista asumiskustannuksista mihin muuhun jää rahaa

  Re: Onko lähihoitajalla tai sh:n palkalla varaa pitä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.8.20 23:15:53

Oon lähihoitaja. Brutto oli viime vuonna keskimäärin kuukaudessa (eli mitä jää verojen jälkeen käteen) 2300€.

  Re: Onko lähihoitajalla tai sh:n palkalla varaa pitä

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   9.8.20 23:28:20

"Brutto oli viime vuonna keskimäärin kuukaudessa (eli mitä jää verojen jälkeen käteen) 2300€."

Ei. Brutto on se summa josta ei ole vähennetty veroja. Netto on se käteen jäävä osuus, se minkä verran "nettoat". Ja kovasti epäilen että voiko täysipäiväisesti ympäri vuoden työskentelevän lähärin palkka olla suurempi kuin minun palkkani, joka on reilu 3t bruttona ja noin 2t nettona. Opiskelijana ehkä, kun vuositasolla tulot on pienet ja vero% sen vuoksi pienempi.

  Re: Onko lähihoitajalla tai sh:n palkalla varaa pitä

Lähettäjä: Sh 
Päivämäärä:   9.8.20 23:30:53

Taas brutot ja netot iloisesti sekaisin, huoh... verot ym.vähennykset vähennetään sinulta BRUTTOpalkasta ja se mitä jää on NETTOpalkka!!

  Re: Onko lähihoitajalla tai sh:n palkalla varaa pitä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.8.20 23:33:24

Lähettäjä?

Päivämäärä9.8.20 23:28:20

"Brutto oli viime vuonna keskimäärin kuukaudessa (eli mitä jää verojen jälkeen käteen) 2300€."

Ei. Brutto on se summa josta ei ole vähennetty veroja. Netto on se käteen jäävä osuus, se minkä verran "nettoat". Ja kovasti epäilen että voiko täysipäiväisesti ympäri vuoden työskentelevän lähärin palkka olla suurempi kuin minun palkkani, joka on reilu 3t bruttona ja noin 2t nettona. Opiskelijana ehkä, kun vuositasolla tulot on pienet ja vero% sen vuoksi pienempi.

<--- no hups meni väärin tuo netto ja brutto. :D
Mut mun bruttohan oli viime vuonna vuoden tulot jaettuna kuukaudelle yli 3000€. Muistaakseni se oli joku 3200€

  Re: Onko lähihoitajalla tai sh:n palkalla varaa pitä

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   9.8.20 23:36:39

Missä lähihoitaja tienaa yli 3000 kuussa?! Tulen sinne heti, terveisin sh.

  Re: Onko lähihoitajalla tai sh:n palkalla varaa pitä

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   9.8.20 23:46:04

Ite hoitoalalla ja palkka 2500e/kk (hieman tietty vaihtelee riippuen lisistä) ja hyvin oon pärjänny vaikka hevosen omistankin. Hevosella myös vuokraaja, mikä tietty helpottaa hieman kustannuksissa eikä tarvitse vuorotyön kanssa stressata jos ei joka pv kerkeä tallille. Mut jos on valmis tekemään uhrauksia ettei älyttömästi matkustele tai ostele uusia vaatteita kokoajan niin hyvin tässä pärjää.

  Re: Onko lähihoitajalla tai sh:n palkalla varaa pitä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.20 00:17:18

No tänä vuonna oon tähän mennessä tienannut 25 000€ (tarkka 24 973€)
Eli se jaettuna yhdelle kuukaudelle tekee 3657€
Toki loppuvuodesta varmaan tasaantuu et hiukan laskee tuo mikä tulee olemaan keskimääräinen kuukaudelle jaettu brutto.

Oon siis lähihoitajana kotihoidossa.

  Re: Onko lähihoitajalla tai sh:n palkalla varaa pitä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.20 00:18:20

Hups siis tekee 3567€

  Re: Onko lähihoitajalla tai sh:n palkalla varaa pitä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.20 00:57:47

Ainakin 80% oman tuttavapiirin hevosenomistajista on lähäreitä ja hoitsuja. Osalla 2-3 heppaa, osa kisaa ja yhdellä on oma tallikin parilla hevosella. Hepoilla on merkkikamaa yllä yms.

  Re: Onko lähihoitajalla tai sh:n palkalla varaa pitä

Lähettäjä: u 
Päivämäärä:   10.8.20 04:31:32

Taas täällä lähärit saa samaa palkkaa kuin erikoistuvat lääkärit erikoissairaanhoidossa :-D

  Re: Onko lähihoitajalla tai sh:n palkalla varaa pitä

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.8.20 07:15:16

Sairaanhoitajana palkka 2500 kuussa bruttona. Käteen jää yleensä 1800-1900. Siitä asumiskulut noin 800 e kuussa, joten sillä lopulla enää meidän kaupungissa hevosta elätä, jos haluaa jotain säästöönkin näin yksineläjänä.

  Re: Onko lähihoitajalla tai sh:n palkalla varaa pitä

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   10.8.20 07:26:59

Miksi ei olisi varaa? Kyllähän vaikka laitoshuoltaja pystyy pitämään hevosia.

  Re: Onko lähihoitajalla tai sh:n palkalla varaa pitä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.20 08:34:56

U / niin no näin mun palkkalaskelmassa lukee

  Re: Onko tai sh:n palkalla varaa pitä

Lähettäjä: Kerttu 
Päivämäärä:   10.8.20 08:44:37

On kyllä kovapalkkainen lähäri. Missä päin Suomea tuollaiset palkat on kotihoidossa ja onko yksityinen työnantaja? Itsellä sairaanhoitajana erikoissairaanhoidossa netto n. 2000/kk.

Ja alkuperäiseen kysymykseen, on oma hevonen, se asuu edullisessa pikkutallissa ja itsellä omistusasunto josta maksan vain yhtiövastikkeen ja juoksevat kulut.

  Re: Onko lähihoitajalla tai sh:n palkalla varaa pitä

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   10.8.20 09:03:13

Sehän riippuu myös tallipaikan hinnasta. Mulla jää käteen alle 2000 kuussa. Mutta asun maalla ja teen myös tallivuoroja. Kisaamiseenkin jää rahaa.
Helsingissä ei olisi varaa tähän.

  Re: Onko lähihoitajalla tai sh:n palkalla varaa pitä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.20 11:13:13

Toisilla on, toisilla ei. En uskaltaisi pitää, jos omat kokonaismenot olisi kuukausitasolla jo isot ja hevosen peruskustannukset olisivat tonnin tuntumassa.

Tällä hetkellä itsellä vara pitää mukavasti yhtä hevosta ja valmentautua suht järkevästi, koska sekä omat että hevosen kustannukset suhteellisen pienet.

  Re: Onko lähihoitajalla tai sh:n palkalla varaa pitä

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   10.8.20 11:16:54

Osa lähäreistä tekee kotihoidossa yrittäjinä alihankintaa isoille firmoille (mm. mun sisko) ja laskutus on sitten sen mukaista kun saa valkata mm. kaikki illat, sunnuntait, arkipyhät jne...

  Re: Onko lähihoitajalla tai sh:n palkalla varaa pitä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.20 11:28:54

Juu mut mä oon ihan kunnallisella puolella töissä. Kotihoidossa yhdessä kaupungissa töissä. En siis missään yksityisessä enkä etenkään yrittäjänä

  Re: Onko lähihoitajalla tai sh:n palkalla varaa pitä

Lähettäjä: sh 
Päivämäärä:   10.8.20 12:18:05

No mun palkkakuitissa lukee tälle vuodelle tuloja 39500e...tekee about 4900e/kk bruttona että ihan hyvin sillä hevosen pitää täysihoidossa ja isossa kaupungissa :)

  Re: Onko lähihoitajalla tai sh:n palkalla varaa pitä

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   10.8.20 12:23:14

Ei ainakaan mun palkalla. Käteen jää 1500-1800€, joskus jos on oikein hurjana ja tekee paljon pyhiä ja öitä niin käteen saattaa jäädä 2000e. Mutta harvemmin sellaista jaksaa, kun haluan ihan vapaa-aikaakin viettää enkä asua työpaikalla.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.