Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Muutto? 
Päivämäärä:   9.8.20 00:53:21

Typeränä nuorehkona (30v.) naisena sekannuin varattuun mieheen, joka puhui vain huonoa parisuhteestaan sekä kihlatustaan. Ja minulle tietty kaikkea kaunista ja niin vakavaa meistä kahdesta. Salasuhde kesti vuoden ja loppui minun aloitteestani. No hommat levisi kuin jokisen eväät ja asiat tuli ilmi. Aluksi kaikki ok, kunnes miehen nainen tylytti minua puhelimessa (ei tässä mitään, ihan ymmärrettävää ja ok) mutta rupesi sitten tämä miehen kihlattu uhkailemaan. No minä tästä miehelle kerroin, että aion sen takia anoa töissä siirtoa, kun hänen kihlattunsa näin käyttäytyy ja sitten mieskin alkoi uhkailemaan.
Otin töissä asian puheeksi, asiat rupesi siellä etenemään niin soitin vuokranantajalleni asiasta ja kerroin kaiken. Vuokranantaja asiasta hermostui, ja soitti tälle miehelle, että loppuu se uhkailu. Vuokranantaja siis tuntee tämän miehen siitä asti kun mies ollut n.5-vuotias. Sovittiin vuokranantajan kanssa että katsotaan päivä kerrallaan, jos tilanne rauhottuisi ja voisin jäädä tähän. Aluksi kaikki näytti ok:lta, kunnes alkoi älytön mustamaalaaminen mikä vaikutti minun työhöni, ja sitten alkoivat autoilla ohi ajaessaan ns.perseilemään eli änkevät ohi vaikka tilaa ei ole ja tekevät tuota änkemistä vaikka minä annan heille tilaa mennä toista kautta mikä ei edes aiheuta kiertämistä. Että ei ole kaukana ollut että eivät autot osu toisiinsa.

Uhkailujen luonne pelottelua; "Jos sen teet niin sitten näät mitä tapahtuu", uhkaillaan poliiseilla perusteettomasti, oikeudenkäynneillä,uhkaillaan levittää mun henkilökohtaisia asioita kun kuulemma mies on nauhottanut meidän kahdenkeskisiä keskusteluja, kytätään esim.nainen sanonut että ajan liian usein työajan ulkopuolella täällä kotinurkilla (minulla on vapaatyöaika), syytellään että seuraan heitä autolla yms. Taustaksi että asutaan syrjäkylällä saman kadun varrella eli väkisin joskus ajan joko miehen tai miehen kihlatun perässä.

Ei tässä taida olla muuta vaihtoehtoa kuin vaan muuttaa? Kun ei tämä pariskunta tunnu lopettavan tuota touhuaan vaikka minä olen sitä pyytänyt ja kertonut että oikeasti aion muuttaa pois, ei auttanut vaikka vuokranantaja heille soitti. Onneksi työasiat järjestyy, mutta menee hetki ennenkuin pääsen muuttamaan pois. No oppia ikä kaikki. Saanut sentään arvokkaan läksyn tästä itse.
Harmi kun tämä pariskunta ei ole ottanut opikseen, vaan mies edelleen juoksee naapurikuntien baareissa iskemässä naisia vaikka niin mies vannoi että haluaa olla parempi mies, ei enää koska petä tms. No, eihän se yllätä että edelleen juoksee vieraissa.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   9.8.20 00:59:10

Poliisin puheille menisin minä

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Muutto? 
Päivämäärä:   9.8.20 01:08:20

Ö: Poliiseille menoa mietin kun uhkailut tapahtuivat mutta niistä on jo aikaa kolmisen kuukautta. En silloin mennyt, kun ajattelin että se heittäisi vaan ns.vettä myllyyn. Nyt kun aikaa on jo kulunut ja uhkailut loppuneet (kun estin heidät puhelimesta) mutta touhu on siirtynyt tuohon muuhun. Niin en tiedä onko nyt turha mennä poliisin juttusille asiasta...Jäkiviisaus on parasta. Olisi varmaan ptiänyt mennä heti, jos se oli laittanut stopin tälle kaikelle heti alkuun.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: JMT 
Päivämäärä:   9.8.20 01:21:31

Suhteenne alussa, eikö tullut mieleen, että mies ei ollut purkanut kihlaustaan. Nyt sitten joudut tilanteeseen ihan omaa syytäsi.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.8.20 01:34:06

Mä aina ihmettelen, että miten ihmiset kestää elää jossain jumalanhylkäämässä perämetsässä jossa kaikki on tuntenut toisensa koko elämänsä. Sitten kun tulee joku hätä ja huoli, niin juttuun vedetään mukaan vuokraisäntä, naapurin koiranulkoiluttaja, ala-asteen opettaja, kyläkauppias ja vielä rippikoulupappikin.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.8.20 07:11:55

Soitin vuokranantajalle asiasta :'D Koko kuvio on kuin jostakin telenovelasta tai saippuaoopperasta. No, ainakin tuli nyt kertaheitolla selväksi mitä voi pahimmillaan tapahtua, kun aloittaa sivusuhteen pikkupaikkakunnalla.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   9.8.20 07:14:53

^^ Kolmipiste, onneksi nämä ovat pikkupaikkakunnalla usein yksi ja sama henkilö :D:D:D

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.8.20 07:29:04

Pahimmillaan mustasukkaisuus on johtanut murhiin. Onhan tuo aivan käsittämätön tilanne ja kai sinun olisi paras muuttaa.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Kylla vaan 
Päivämäärä:   9.8.20 07:38:20

Poliisiasia, elleivät jätä sinua rauhaan. Hullu pariskunta, joka pistää salasuhteen sinun syyksesi, vaikka on kokonaan miehen valinta ja vika. Kaikki häiriöt poliisin tietoon jatkossa. Ei sinun tarvitse muuttaa yhtään mihinkään hullujen takia.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Shhh 
Päivämäärä:   9.8.20 08:08:20

No muuttaisin kyllä mielelläni

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Riitta 
Päivämäärä:   9.8.20 08:11:16

Kyllä sä voit vieläkin ilmoittaa poliisille asiasta ja kannattaakin. Tuohan on jo hengenvaarallista tuo autolla kiilailu.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Merviläinen 
Päivämäärä:   9.8.20 08:14:52

Syrjäkylillä kun tiedetään naapurien asiat paremmin kuin omat niin ihmettelen että et tiennyt etukäteen pariskunnan olevan hullu?

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: qexxon 
Päivämäärä:   9.8.20 08:23:28

"vaan mies edelleen juoksee naapurikuntien baareissa iskemässä naisia vaikka niin mies vannoi että haluaa olla parempi mies, ei enää koska petä tms. No, eihän se yllätä että edelleen juoksee vieraissa."

^
Jos saisit pettämisestä todisteita sille kihlatulle, niin ehkä loppuisi perseily.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: mari 
Päivämäärä:   9.8.20 08:35:57

No tottakai teet ilmoituksen poliisille. Kerrot autoilla kiilailuista ja aiemmasta uhkailusta.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Muutto? 
Päivämäärä:   9.8.20 08:44:20

* : No tottakai soitin vuokranantajalle asiasta kun hän menettää vuokralaisen, niin ilmoitin asiasta heti kun olin päättänyt muuttaa pois. Täällä kun ei ole edes helppo saada uutta vuokralaista pieni paikkakunta ja tosiaan vielä syrjäkylä. Joten koin asialliseksi ilmoittaa asiasta heti, että tietävät. Vuokranantajan tietysti kysyi miksi aion muuttaa kun olin siihen asti viihtynyt täällä erinomaisesti ja on vakityö. Enpä nähnyt syytä valehdella muuton syystä.

Kylla vaan: Salasuhteen pistivät täysin syykseni tai siitä tämä kihlattu minulle silloin meuhkasi. Mutta vaikka olisivat sitä mieltä, niin mielestäni uhkailut, mustamaalaminen, autojen kanssa perseily ei kuulu asiaan. Toki ymmärrän, että jos haluavat tilanteesta avautua ja puhua jollekin, mutta tarkoituksenmukaista mustamaalaamista ja ihmisten käännyttämistä toista vastaan en ymmärrä. Siinä olet oikeassa, että taitaa olla paras jatkossa olla yhteyksissä poliisiin. Mutta aion muuttaa, kun ei täällä ole mukava ole enää asua. Tosin hetken joudun asumaan vielä, että töissä siirto toiselle paikkakunnalle onnistuu (onneksi olen töissä isossa firmassa missä tämä on mahdollista).

Riitta: Niin ei kai asia sinänsä muutu vaikka itse uhkailuista on kulunut aikaa, kun on tuota muutakin tapahtunut niiden jälkeen. Itse vaan mietin, että kun en heti tehnyt rikosilmoitusta niin onko se näin jälkikäteen tulkittavissa vain "kiusaamiseksi"? Minulla ei tätä pariskuntaa mitään vastaan ole, mutta haluaisin kyllä että tuo kaikenlainen typerä touhu ja huono käytös loppuisi. Niin, ehkä poliisin pakeille meno on ainoa keino.

Merviläinen: En tiennyt. Olin juuri muuttanut tänne, kun mies alkoi ottamaan yhteyttä. Sitä ennen en ollut missään tekemisissä naapurien kanssa täällä. Paitsi yhden 70-vuotiaan naishenkilön, mutta hänen kanssaan puhutaan puutarhanlaitosta, marjastuksesta, ruuanlaitosta jne. Olen siis täysin ulkopaikkakuntalainen, töiden perässä tänne muuttanut kun aina halunnut asua maaseudulla. Eli en tuntenut täältä ketään.
Ja kyllä, hölmöhän olin kun miehen jutut uskoin.

qexxon: Enköhän ole läksyni oppinut, että tästä pariskunnasta kannattaa pysyä kaukana.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Muutto? 
Päivämäärä:   9.8.20 08:48:16

Shhh: Muuttohan tässä taitaa olla järkevä ainoa vaihtoehto. Harmittaa kyllä, kun täällä juuri saanut oman elämän mallilleen eli harrastustoimintaan päässyt mukaan, työpaikka on älyttömän kiva ja ihmiset siellä, muut naapurit tässä ovat mukavia ja tykkään asua maalla. Mutta eipä noista asioista mikään ole sen arvoista kun täällä asuminen on muuttunut ahdistavaksi tämän touhun takia, ja että en oikein uskalla liikkua jalan täällä kotinurkilla, ja autollakin liikkuminen stressaa noiden autolla änkemisten takia. Ja taitaa olla ainoa keino saada heidät lopettamaan niin se muutto pois.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: mari 
Päivämäärä:   9.8.20 08:53:02

Tuo autoilla kiilaminen ei ole mitään harmitonta kiusaamista vaan oikeasti vaarallista. Kai olet säilyttänyt uhkailuviestit?

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Muutto? 
Päivämäärä:   9.8.20 08:53:12

JMT: Kyllähän mies aina puhui kuinka aikoo ja haluaa erota, haluaa olla kanssani, voisi kosia minua jne. Asiasta puhuttiin monta kertaa, ja lopultahan se sitten minunkin tajuntaani iski, kun mitään ei tapahtunut että ei tule koskaan tapahtumaan ja satuja minulle on puhuttu. Jolloin suhteen mieheen lopetin.
Kuten todettu hölmö olin kun uskoin sanaakaan.

Muu onkin syytäni, mutta on aina jokaisen ihmisen oma valinta alkaa uhkailla, mustamaalata ja käyttäytymään huonosti. Se ei ole minun vikani, vaan tämän pariskunnan valinta on ollut noin toimia ja heidän valinta on ollut sitä myös jatkaa.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Muutto? 
Päivämäärä:   9.8.20 08:59:05

mari : Kun olisi uhkailut viestillä mutta ovat tapahtuneet kasvotusten tai puhelimessa. Ja aina kasvotusten uhkailleet jos ollaan miehen kanssa kaksin törmätty tai niin, että on mies ja nainen siinä. Enää en heitä tapaa yksin (tosin eipä ole ollut tarvetta olla tekemisissä paitsi yhdessä työasiassa minkä suhteen eivät osanneet asiallisesti olla minua kohtaan.Nyt töissä sovittu että en hoida asioita heidän kanssaan kun se on mahdotonta) ja puhelimessa olen estänyt heidät.

Tuo autoilla kiilailu on vaarallista, siinä olet oikeassa. Nyt olenkin alkanut kuvaamaan heitä kun ajavat ohitse, no siihenhän loppui se autoilla kiilailu kun tajusivat että kuvataan. Mutta raskasta sekin, että pitää pitää puhelinta kuvausvalmiina aina liikkuessa. Voisi kyllä ostaa jonkun GoPro-kameran tms?

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Mirri 
Päivämäärä:   9.8.20 09:02:11

Kyllä kannattaa ilmoittaa poliisille. Jos siellä omalla kylällä sattuu asumaan poliisi, hyvällä tuurilla hän tietää pariskunnan hulluudet ja saa heidät lopettamaan yhdellä juttelulla. Huonolla tuurilla taas on jomman kumman lähisukulainen, mutta virka teitä homma tietty etenee silti.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Kysyvä 
Päivämäärä:   9.8.20 09:24:13

"Aluksi kaikki ok, kunnes miehen nainen tylytti minua puhelimessa (ei tässä mitään, ihan ymmärrettävää ja ok) mutta rupesi sitten tämä miehen kihlattu uhkailemaan. No minä tästä miehelle kerroin, että aion sen takia anoa töissä siirtoa, kun hänen kihlattunsa näin käyttäytyy ja sitten mieskin alkoi uhkailemaan."
Siis onko tässä paletissa 4 ihmistä? Aika sotku tosiaan. Kumma ettei se miehen nainen ole tätä miehen kihlattua uhkaillut, vai onko se miehen puolisolle ok.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Muutto? 
Päivämäärä:   9.8.20 09:28:34

Mirri: Ihan varma en ole mutta mielestäni kylällä ei asu poliisia. Lähin poliisiasema löytyy 1h-1,5h matkan päästä. Mutta ehkä olisi sitten paikallaan olla yhteydessä poliisiin...

Kysyvä : Epäselvästi minulta kirjoitettu. Ei ole kuin 3 ihmistä osallisena: minä (se toinen nainen), mies ja hänen kihlattu/nainen. Tulee näköjään kirjoitettua tästä miehen naisesta kahdella termillä.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Kerppen 
Päivämäärä:   9.8.20 09:43:37

Miehen kihlattu ainakin ht-nettiläinen reaktiostaan päätellen.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Jaah 
Päivämäärä:   9.8.20 09:54:02

Poliisille ilmoitus ja alat pitää päiväkirjaa kaikesta sinuun kohdistuneesta. Tuo touhu varmaan laantuu kun miehen seuraava sivusuhde tulee ilmi.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.8.20 10:10:14

Osta nyt ainakin autokamera, alle satasella varmaan löytyy sopiva. Ja ilmoita poliisille. Hyvä vinkki on pitää kirjaa tapahtumista. Kuvakaappaukset viesteistä.

Ja muista, et ole tehnyt sinä mitään erityisen väärää, että olisi kellään tuollaiseen oikeutta. Mies tässä on se pettäjä.

Minusta tuo vaan ylipäätään kuulostaa todella huolestuttavalta touhulta, pidä itsestäsi huolta. Mietin, voisivatko olla väkivaltaisia.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Shhh 
Päivämäärä:   9.8.20 10:43:16

No jos muuten viihdyt niin eiköhän nuo rauhoitu ajastaan

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.8.20 10:45:54

Nauroin vedet silmissä :'D pikkukylän meininkiä.

Muuta pk-seudulle.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.8.20 10:59:13

Hei vähän valoja päälle nyt. Ei ainakaan mua naurata uhkailu ym. eikä mahdollisuus, että aloittaja löytyy metsästä mattorullaan käärittynä. Iisalmessa keväällä tapahtui vastaavan tyylisissä oloissa murha.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: nnn 
Päivämäärä:   9.8.20 12:22:47

Tämähän ei ole sun syytä millään tavalla vaan sen ukon. Ei sillä akalla ollut mitään syytä tylyttää sua puhelimessa. Ehkä toi pariskunta on mielenvikainen tai sukurutsattu.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.8.20 12:29:03

Ei se mitään kauhean kaunista käytöstä ole seurustella varatun kanssa, eikä sillä juuri kahvipöytäkeskusteluissa ylpeillä, mutta onko se moraalisesti nyt niin äärimmäinen synti, sellaisena en oikein osaa sitä pitää. Jos kyseessä olisi ollut tuntemasi naisen mies, niin silloin pitäisin asiaa aika kyseenalaisena. Jatkuvasti tuollaista tapahtuu, minkäs sille voi, ihmisistä kun on kyse. Miehet eivät kovinkaan usein jätä vaimojaan, vaikka ylläpitäisivät salasuhteita. Mutta yhä edelleen, se väärintekijä tuossa on mies.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.8.20 12:32:31

Kojelauta kamera autoon ja aina kuvaamassa.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.8.20 12:35:58

Minä kyllä muuttaisin pois, haluatko oikeasti elää ja asua tuollaisessa vihamielisessä ympäristössä? Johan se on henkisesti kuluttavaa sinulle.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.8.20 12:38:14

"Lähettäjä.

Päivämäärä9.8.20 10:45:54

Nauroin vedet silmissä :'D pikkukylän meininkiä.

Muuta pk-seudulle.
"
Voi tulla yllätyksenä, mutta aika monet haluaa asua siellä pikkukylässä.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Muutto? 
Päivämäärä:   9.8.20 12:47:20

Pitääpä tosissaan miettiä et olisi poliisin yhteyksissä ja alkaa pitää päiväkirjaa tapahtumista. Edelliset tapahtumien päivät vielä muistissa kun niiden jälkeen laittanut kaverille viestiä että on tää ihmeellistä touhua.

Olen kyllä samaa mieltä, että uhkailu ja muu pelottelu ei ole oikeutettua missään tilanteessa.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Muutto? 
Päivämäärä:   9.8.20 12:52:52

-:On tässä ainakin työasiat niin järjestelty, että olen muuttamassa pois kun on tämä tilanne niin stressaava ja ahdistava. Harmittaahan se kun muuten viihdyn ja juuri saanut elämän mallilleen harrastuksineen. Mutta ei se taida muu tosiaan auttaa kun se muutto.

Täytyy noite kojelauta kameroita katsella myös. Miettinyt myös riittäisikö pelotteeksi heille että laittaa esim. vanhan puhelimen kiinni kojelautaan...

. :Niin eihän se kaikkein kamalin synti ole mutta oisi voinu jättää välistä mutta hölmö uskoin miehen puheisiin kaikesta...

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: zxc 
Päivämäärä:   9.8.20 13:03:14

En ole asunut pikkukylällä, joten ehkä en voi asiaa oikeasti ymmärtää.

Mutta näin itse en nyt oikein ymmärrä miksi aloittaja niin vakavasti ottaa tuon asian.

Jos kyse on pääosin vain sanallisesta uhkailusta, siitä tuskin nyt on suurempaa haittaa. Voisiko miehellä esimerkiksi oikeasti olla jotain materiaalia keskusteluista jota hän voisi levittää ja josta oikeasti olisi jotain haittaa? Ja jos miehellä on tuollaista materiaalia, eikö hän itse joutuisi yhtä lailla häpeään, jos on ollut kesksutelussa mukana?
Poliisilla uhkailu on lähinnä huvittavaa, jos oiekasti ei mitään syytä siihen ole.
Työpaikalla voi kertoa, että tällaisen häirinnän kohteeksi on joutunut ja näin varmistaa että työnantaja ei ota liian tosissaan mustamaalausyrityksiä. Jos olet ollut hyvä työntekijä ja asiallinen työkaveri, miksi työnantaja uskoisi mitään mitä joku random henkilö hänelle kertoilee.
Haittaako se jotain, jos nainen kyttää koska menet töihin, siinäpähän kyttää.

Ainoa mikä kuulostaa oikeasti haitalliselta, on tuo autoilla perseily. Mutta jos kyse on jostain pikkutiestä ja ajat alhaista nopeutta, ei tässäkään todennäköisesti suurempaa vaaraa ole. Autoihin toki voi tulla kolhua. Kojelautakamera auttaa tähän, niin voi tarvittaessa todistaa poliisille, että kolari ei ollut sinun syy.

Lähinnä itsestä kuulostaa, että aloittaja on vaan heittänyt vettä myllyyn sillä, että on soittanut vuokranantajalle (joka taas edelleen lähtenyt kovistelemaan noita henkilöitä), ilmeisesti alistunut siihen että töissäkin jotain draamaa ja vielä sitten kertonut että muuttaa pois, ts. nainen voi kokea että kiusaamisesta on ollut hyötyä.
Jos kiusaaminen on vain tuollaista sanallista ollut, veikkaan että parempi tulos olisi voinut tulla sillä, että toteaa vaan tyynesti "joo soita vaan poliisille", "joo levitä vaan meidän keskustelut", "joo kerro vaan pomolle".
Itse sitten suojannut selustansa kertomalla tästä etukäteen pomolle ja muille tarvittaville henkilöille, jotta tietävät että joku hullu voi älyttömiä väitteitä esittää.

Tietysti asia on eri, jos oiekasti tuossa on väkivallan ja hengenvaaran uhka.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   9.8.20 13:25:19

Muistatteko mitä kävi Forssassa jokunen vuosi sitten. Mies jäi kiinni pettämisestä, pariskunnan nainen keräsi porukan ja otti miehensä mukaan ja käski miehensä raiskata tämän kolmannenpyörän, sairasta porukkaa, no pariskunnalla oli myös söpö hauva.....

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Muutto? 
Päivämäärä:   9.8.20 15:20:31

zxc : Mielestäni minkäänlainen uhkailu ja pelottelu ei ole ok missään tilanteessa. Ja tällä pariskunnalla on aseita kotona ja tiedän, että mies rikkoo lakia (ajaa täällä syrjässä humalassa, ampuu eri haukkoja, on kerran vetänyt turpaan jotain miestä baarissa ja maksanut tämän hiljaiseksi ettei aseluvat mene...).

Keskustelujen levittäminen no, niin, jos tämä mies on oikeasti jotain nauhoittanut niin hänellä voi olla hyvin arkaluontoista materiaalia, minkä levittäminen on yksinkertaisesti laitonta (kts yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen).
Lähinnä tässä stressaa se, että mitä kaikkea he vielä voivatkaan keksiä ja kuinka pitkään tätä voi jatkua?Loputtomiin? Ja ymmärrät varmaan, että on aika ahdistavaa kun sinun jokaista liikettä kytätään etkä voi huoletta asua, toimia ja harrastaa omilla kotinurkillasi? Nainen ei siis kyttää koska menen töihin ja tulen takaisin, vaan kyttää aina jos liikun kun kuulemma ajelen täällä liikaa työajan ulkopuolella.

Työpaikalla tietävät kaiken, koska tämän takia halusin siirtyä toiselle paikkakunnalle töihin.
Töissä tämä on näkynyt niin, että olen joutunut tämän miehen ja naisen kanssa olemaan tekemisissä työasioissa (pitänyt selvittää erinäisiä lupa-asioita) eikä siitä mitään tullut kun en yhtäkään asiallista vastausta saanut. Lisäksi olin yhteydessä työasioissa toiseen metsästysseuraan, ja siitäkään mitään tullut kun minua oli sinne suuntaan mustamaalattu (tässä toisessa metsästysseurassa tämän parikunnan kavereita). Töissä näistä on keskusteltu ja todettu että jos heidän asiaton käytös minua jatkuu niin pitää ryhtyä toimiin. Tosin nyt itse sitten pyysin, että jos jatkossa joku muu hoitaa asiat näiden ihmisten kanssa. Töissä itsessään minulla ei ole mitään draamaa siis, ja siellä osataan hyvin suhtautua näihin seikkoihin kuinka hankalaa minun on asioida näiden ihmisten tai heidän kaveriensa kanssa työasioissa siksi, kun he ovat täysin asiattomia omien henkilökohtaisten mielipiteidensä takia. Minä osaan erottaa henkilökohtaiset asiat työasioista. Mutta ehdointahdoin en halua tässä asiassa hakata päätä seinään, että jos he vain päättävät olla asiattomia, niin silloin on parempi että joku muu hoitaa asiat heidän kanssaan.

Sinustako minun olisi pitänyt valehdella vuokranantajalle muuttohaluni syy? Eikä kertoa rehellisesti että tällaista täällä nyt tapahtuu. Ymmärrät varmaan, että syytä vuokranantaja heti kysyi kun tähän asti olen aina sanonut kuinka hyvin viihdyn täällä ja minulla on vakityö. Ja se, että vuokranantajani joka on heille tuttu ja vanha naapuri soittaa ja sanoo, että se kaikenlainen uhkailu loppuu että se ei ole kenenkään etu ja että kukaan ei halua täällä olla riidoissa.
Ja onhan minun vuokranantajalleni ilmoitettava, että aion muuttaa pois. Ja varsinkin täällä vielä hyvissä ajoin koska uuden vuokralaisen löytyminen voi ottaa aikaa kun on pieni paikkakunta ja on niin syrjässä.

Tiet ovat vaihtelevia hiekkateitä, joilla suurimmilla nopeus 80km/h ja pikkuteillä tosiaan kuka nyt ajaa kuinka kovaa. Tämä mies ajaa todella kovaa. Joten pelottavaahan se on, etenkin talvella kun on sohjoa, liukasta ja osa teistä todella huonolla pidolla. Mies tuota perseilyä autollaan teki jo välillä talvella.
Tämän takia tosiaan nykyään pysäytän aina autoni tien sivuun ja kuvaan videolle. Mutta eihän se kivaa ole, että joudut silmä kovana vastaantulevat autot kyttäämään että kuka sieltä nyt tulee.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   9.8.20 15:35:54

Kannattaa ilmoittaa poliisille. Jos yhtäkkiä katoat, niin tietävät ketä epäillä katoamisestasi.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: qexxon 
Päivämäärä:   9.8.20 15:52:53

Jos asut vuokralla, niin eihän tuo ole iso homma kasata kamat ja muuttaa. Ei sen tarvitse olla pakenemista, ajattele asia siltä kannalta, että uusi paikka tarjoaa aina uusia mahdollisuuksia joka suhteessa. Samalla voit unohtaa mt-pariskunnan ja elää huoletonta elämää.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.8.20 15:58:18

"Samalla voit unohtaa mt-pariskunnan ja elää huoletonta elämää."

Ja oppia miettimään kaksi kertaa kenen kanssa virittelee suhteita.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.8.20 17:13:51

" Suhteenne alussa, eikö tullut mieleen, että mies ei ollut purkanut kihlaustaan. Nyt sitten joudut tilanteeseen ihan omaa syytäsi."

Niin. Vaikka aloittaja olisi tuossa ehkä toiminut ei niin järkevästi, niin se ei ole mikään puolustus tämän uhkailulle, vainoamiselle ja vaaran aiheuttamiselle.

" Jos saisit pettämisestä todisteita sille kihlatulle, niin ehkä loppuisi perseily."

Erittäin vaarallinen neuvo. Kyseinen pari on jo osoittautunut sellaisiksi sekopäiksi, että yhtään lisää ei kannata heitä ärsyttää, vaan kuten aloittaja sanoikin, pysyä mahdollisimman kaukana.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Muutto? 
Päivämäärä:   9.8.20 18:50:45

Pisteen kanssa samaa mieltä että vaikka kunika olinkin sivusuhteessa niin ei se oikeuta tätä pariskuntaa käyttäytymään näin ja uhkailemaan.

gexxon:Onneksi asun vain vuokralla! Pakenemistahan muutto on mutta se nyt taitaa olla järkevin vaihtoehto. Uusi mahdollisuuksia toki uusi paikka tuo. Harmittaa nyt lähteä kun 2 vuotta täällä ollut eka ½vuotta opettelua, totuttelua jne, sitten tuon miehen kanssa meni vuosi ja nyt tämä ½on ollut tätä ihme uhkailua, säätöä,vääntöä...Ja tässä parissa vuodessa oma työ tullut tutuksi, saanut muutaman ystävän ja harrastustouhut järjestykseen. Mutta ei vaan tunnu yhtään hyvältä olla kotona niin eipä ole järkeä jäädä...

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Kylla vaan 
Päivämäärä:   9.8.20 19:07:59

Ei mitään todisteluja sen miehen muista naissuhteista, vaan pysyt erossa heitä kokonaan. Sillä ei ole mitään merkitystä, että aiemmin oli suhde miehen kanssa, se on heidän ongelmansa, ei sinun. Poliisille vaan tietoa, jos häiritsevät!

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   9.8.20 19:17:17

En oikein ymmärrä (ehkä meni ohi), mutta miksi sun pitää muuttaa kokonaan pois paikkakunnalta? Sun ei kuitenkaan tarvitse olla töiden kautta heidän kanssaan missään tekemisissä, eikä teillä ilmeisesti ole myöskään yhteisiä harrastuksia.

Mikset vaan muuta pois sieltä samalta kadulta? Saanko kysyä, mistä mies sua syyttää, kun kuulostaa niin oudolle. Naisen vielä jotenkin ymmärrän, erityisesti jos mies on hänelle valehdellut teidän suhteen alusta.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Kml 
Päivämäärä:   9.8.20 19:29:58

Mitä se mies uhkailee? En ymmärrä miksi se on sulle agressiivinen

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   9.8.20 20:15:21

on pakko olla Rengossa! tai Hämeenlinnassa.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Muutto? 
Päivämäärä:   9.8.20 20:42:46

Kylla vaan: Olen samaa mieltä. En aio millään tavalla heidän asioihinsa puuttua. Kyllä tässä nyt jo rittävästi nahoissaan tuntea.

Ainokainen: Jotenkin itsestä tuntuu, että en saa olla rauhassa jos paikkakunnalle jään kun tämä on niin pieni paikkakunta.Lisäksi ei täällä oikein ole mitään kivoja muita vuokra-asuntoja tarjolla ja omaahan en täältä halua tämän jälkeen ostaa. Harrastusten kautta liikun samoissa paikoissa jonkin verran mutta pääsääntöisesti miehen kanssa törmätään siis metsäautoteillä kun mies metsästää ja minä teen koiralleni verijälkeä, ja muutoin ulkoilutan koiraani metsässä joka päivä.Naiselle mies on valehdellut ihan kaikesta, nainen meidän salasuhteen aikana meistä kysyi kahdesti ja mies aina kielsi kaiken. Kerran lopetin salasuhteen mutta mies puhui minut jatkamaan lirkuttelemassa kaikenlaista...Tyhmänä uskoin. Kunnes nyt sain kunnolla nenilleni.

Mies syyttää minua hänen ja kihlattunsa parisuhteen pilaamisesta sekä miehen elämän pilaamisesta, että pilaan hänen mainettaan täällä. Syyttää, että seuraan heitä autolla ja siten vainoan, olen kuulemma pakottanut miestä allekirjoittamaan testamenttiani (kun kerran kysyin allekirjoittaisko ja mies ei antanut ei juu eikä ei-vastausta, niin sanoin että pakko ei ole mutta kerro vastuas että voin tarvittaessa etsin uuden henkilön.Piti siis päivittää testamentti uuden koiran myötä ja itse asun kaukana kaikista kavereistani joita voisi pyytää). Polisiilla nainen uhkailee kun en saisi hänen yrityksen omistamassa metsässä muka liikkua, mies uhkaa viedä jotain salanauhotteita poliiseille joita kuulemma voidaan oikeudessa puida, lisäksi uhkaa tosiaan levittää minun henk.koht asioita täällä, mies uhkasi että jos jollekin kerron että hänen kihlattu minua täällä uhkailee niin sitten nään mitä tapahtuu. Sitten on tämä autoilla perseily ja minun mustamaalaaminen. Tässä nyt jokunen esimerkki.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   10.8.20 07:31:40

testamentti koiran takia, joo nyt on värityskirja auki.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   10.8.20 07:33:11

niin ja mikä metsästyskausi nyt on ollut menossa tänä kesänä?

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.20 07:37:07

Lintuja ammutaan ainakin meilläpäin

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   10.8.20 07:56:17

aika harvaa lintua on kesän aikana saanut ampua, metsästyskausi alkaa elokuun alusta, eri linnuilla eri päivinä. joten satuilua aloitus.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: HT-WT 
Päivämäärä:   10.8.20 07:58:17

Taattua HT wt tarinaa. Mahdollista vain tällä palstalla!

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Muutto? 
Päivämäärä:   10.8.20 07:58:41

.;Mulla on testamentta muutoinkin kun olen naimaton (niin on mun kavereillakin), mutta koiran takia piti tehdä muutos sinne. Mun koiran en halua menevän perintökaaren mukaan jos sattuisin veivini heittämään. Ei mun vanhemmat tai sisarukset sen kanssa pärjäis ja toisekseen ei ne halua koiraa. Joten mielestäni testamentti on aika luonnollinen asia kertoa omaa tahtoa tämän asian suhteen. Jokaisella ihmisellä kannattaisi olla testamentti.

.; Ei kesällä olekaan metsästyskausi, mutta liikkuu ne metsästäjät metsässä muulloinkin kuin vain kauden ollessa päällä kun liikkuttavat koiriaan metsässä, loppu kesästä on riistakolmion laskentaakin, seurailevat muutoin miten kanalinnuilla on pesintä onnistunut jne. Ainakin täällä. Ja tänään alkoi kyyhkyjahti.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   10.8.20 08:17:48

lä on pieni syrjäkylä, jos miehen nainen omistaa metsät, ja aina koiraa ulkoiluttaessa metsäautoteillä mies tulee vastaan.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Muutto? 
Päivämäärä:   10.8.20 08:28:17

.: Miehen naisen yritys omistaa pienen metsäpalan kyllä. Missä olen liikkunut koira kytkettynä niinkuin kuuluu harvakseltaan.
Muutoin mies tosiaan tulee useamman kerran viikossa metsäautoteillä vastaan, liikkuukoon nyt mies siellä mistä syystä tahansa liittyen metsästykseen tai ei. Eli pääsääntöisesti törmään heihin autoilleissa, ja sitä autoilla perseilyä he harrastivat kunnes aloin kuvaamaan heitä. Kun en tosiaan kävellen enää tässä kotitiellä viitsi liikkua, kun on tuota autoilla perseilyä ollut ja oma koira on vielä nuori ja treenaa autojen ohittamista (jahtaa niitä) ja tämä pariskunta ajaa tosi kovaa tiellä kuin tiellä.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Muutto? 
Päivämäärä:   10.8.20 08:31:25

Mutta hyviä vinkkejä olen saanut täältä. Pitää olla poliisin päin yhteyksissä ja ostaa auton kojelautaan kamera, niin helpottuu se kuvauskin. Vähän reilu puoli vuotta pitäisi täällä vielä kestää ennenkuin pääsen siirtymään töihin toiselle paikkakunnalle.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   10.8.20 08:40:35

Varattuun mieheen sekaantumine ei ole laitonta, uhkailu on. Tee poliisille ilmoitus ja ano vaikka lähestymiskieltoa. Jos et ole miehelle jostain tekemästäsi murhasta kertonut minkä saattanut nauhoittaa niin sulla ei ole mitään hävittävää. Voi olla ettei näyttöä ole riittämiin minkään kanteen nostoon, mutta kyllä jo sekin saattaa saada miehen perääntyyn että poliisi käy vähän jututtamassa.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Kia 
Päivämäärä:   10.8.20 09:15:42

En minäkään suvaitsisi jos mun ukon joku hoito hiippailis mun metsässä. Parempi olis mennä muihin metsiin.

  Re: Eskaloitunut kolmiodraama

Lähettäjä: Muutto? 
Päivämäärä:   10.8.20 10:00:17

Kia : Se nyt vaan on suvaittava kun kuuluu jokamiehenoikeuksiin.

Mutta tää lähtee nyt vaeltaa, joten en ole enää internetin äärellä. Kiitos vastauksista ja hyvää alkavaa viikkoa!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.