Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: Epätoivoinen 
Päivämäärä:   15.6.20 21:09:47

Läpeensä paha ihminen, terrorisoi sukua, naapureita, kyläläisiä. Puhuu pahaa ja valheita kaikesta, jotka jo itse uskoo todeksi eikä ole faktoilla vaiennettavissa. Valheita ei koskaan myönnä eikä pahoja puheitaan. Osaa olla lipevä ja oudoimmat uskoo ensin. Kukaan ei laita vastuuseen puheista eikä teoista. Häntä ei koske liikennesäännöt, eikä käytöstavat. Tekemisissä ei kukaan tahdo olla mutta monessa mukana joten pakoon ei pääse. Sakillako tuo pitää hivuttaa vai tilata liivilliset. Kerro miten vastaavalle tyypille kävi jos toisi lohtua ja uskoa että joskus kärsii puolestaan.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   15.6.20 22:20:45

Isotätini oli piikana isossa talossa, jossa oli ”paha isäntä”. Aikuisena kun muistelen niitä juttuja, niin oli oletettavasti ainakin kähminyt talon piikoja, ellei raiskannut. Isotäti vihasi isäntää ja toivoi, että hänelle tapahtuisi jotain pahaa. Ja kas, kerran ukonilmalla salama iski isännän taloon ja poltti sen maan tasalle.

Isotäti kylläkin pelkäsi hysteerisesti ukkosta koko lopun ikänsä. Aina ukkosella istui laukku pakattuna päällysvaatteet päällä. Odotti, että kostoksi salama iskee hänen mökkiinsä.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.6.20 22:20:53

Saa varmasti palkkansa, pysy kaukana jos mahdollista .

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.20 08:02:47

Tuntemani tuollainen henkilö on nyt jihtavassa asemassa hyvämaineisessa firmassa, hyvässä parisuhteessa toinen lapsi tulossa enkä keksi oikein mitään huonoa hänen nykytilanteestaan.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: A. 
Päivämäärä:   16.6.20 08:24:37

Voi saada :) Kaksi pahinta p*skan jauhajaa ja tallikiusaajaa saivat, kun kummankin hevoset hajosi. Toisen hevonen ollut jo pitkään saikulla, ja toisen edellinen hevonen lopetettiin. Osti uuden, joka on ollut myös pitkään saikulla, eikä eläinlääkärit löydä syytä. Hieman olen vahingoniloinen näille ihmisille :D Hevosparkojen puolesta lähinnä säälittää.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: Irma 
Päivämäärä:   16.6.20 09:14:25

No eikös pahimmat rikokset tehdä yleensä tietyissä piireissä?

Huumehörhöt tappavat toisiaan ja alkoholisoituneet syrjäytyneet puukottavat toisiaan. Kaipa siinä uhritkin jotenkin "pahoja" on.

Juoruilevat tallikaverit ja toisten hevosten hoitoon puuttuvat ovat mielestäni vain pikkuisen tyhmiä, ei varsinaisesti pahoja. Kun tiedon taso
on mitä on, ei liene ihme, että hevosille sattuu, ei siinä karmalla ole mitään tekemistä. Ei tarvitse nimimerkki A. pelätä pahoja ajatuksiasi.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.20 09:27:17

Uskon vahvasti että paha saa palkkansa. Ei se aina tule sillä tavalla kuin ajattelet, vaan maailma on suurempi, kyllä se huomaa mitä kukakin tekee/millainen on tai miten saastunut mieli kenelläkin on. Uskon siihen, että vaikka ulospäin näyttäisi miten hienolta, pinnan alla on sellaisia asioita,mistä emme edes osaa kuvitella,ja karma tulee toistakautta ja aikaa katsomatta .

Olin kiusattu, kiusaajani ei voi hyvin, vaikka ulospäin esittää voivansa hyvin. Hän kärsii varmasti enemmän kuin osaan kuvitellaknaan esim. Helteestä josta itse nautin.
Hän on vihattu, vaikka esittää että on rakastettu. Hänellä on sairas pää, ja huutaa sitä ulospäin huomaamatta,miten kaikki näkevät lävitseen..on menettänyt arvostuksen kaikilta ketä fyysisesti tuntee..tuntemattomat pitävät tätä pinnalla ja vahvistavat kivitelmiaan hänestä itsestään..totuus ihmisestä on jo likaämpärissä.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   16.6.20 21:03:28

Paha kyllä saa palkkansa ja pahan tilipussi on iso. Jos kuvittelet että se pahan palkka olisi jotain hänelle negatiivista niin väärässä olet.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.6.20 23:12:38

Moni ihminen hellii fantasiaa siitä, että jollekin ikävälle ihmiselle tapahtuu jotain kamalaa. Tosiasiassa mitään instant karmaa ei ole olemassa. Hyvin pahatkin ihmiset voivat elää elämäänsä oikein onnellisina vailla minkäänlaisia vastoinkäymisiä.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   16.6.20 23:46:28

Valitettavasti karma ei yleensä toteudu. Mukavaahan se toki olisi.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: jaa 
Päivämäärä:   16.6.20 23:59:10

joskus se toteutuu- kaikkihan täältä pois lähdetään.
itsestäkin tuntuu että sellainen ihminen joka on joskus tehnyt tai sanonut jotain ilkeää mennä rehvastelee elämässään eteenpäin vailla huolen häivää ja elää hannu hanhen tuurilla vaikeuksien läpi.
toiset taas saavat taakakseen kaikki vastoinkäymiset kerran toisensä jälkeen ja silti jaksavat olla iloisia ja tsemppaavia muillekin.

jossain määrin uskon karmaan vaikka naurettavaa se ehkä onkin. kuvittelen että jos joskus teen tai sanon jotakin pahasti toiselle niin varmasti saan takaisin kaksinkerroin enemmän pdkaa niskaan. Joten yritän elää ja toimia mahdollisimman hyvin niin etten pahoita kenenkään mieltä , kuitenkin nöyristelemäänkään en ala, vaikka nuorempana sitäkin yritettiin, kun tänne sukutilalle miniäksi muutin.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: karma 
Päivämäärä:   17.6.20 06:05:24

Itse uskon vahvasti siihen, että kyllä aikanaan jokainen tekonsa edestään löytää. Joskus ennemmin, joskus myöhemmin, mutta lopulta aivan varmasti.

Kokemusta on. Yksi sukulainen on tällainen lähipiirin terroristi. On koko elämänsä läpi kulkenut huijaten ja hyväksikäyttäen muita. Vieläkin ovat kulissit jollakin tavoin pystyssä, mutta horjuvat jo aika tavalla. Ja totaalinen stoppi on ihan näköpiirissä. Ja silloin vierähän kaveria linnasta linnahan.

Toinen taasen entinen työnantaja, joka on seinähullu. Työntekijöitään kohteli kuin saastaa ja teki kaikkensa tulehduttaakseen työilmapiirin. Vaan nytpä sitten yrityksensä on konkurssin partaalla. On parillekin entiselle työntekijälleen maksanut jättikorvaukset, ja lisää on tulossa.

En näillä sen kummemmin kuitenkaan hekumoi. Paras kosto tuollaisille on se, että elän elämääni onnellisena, viis veisaten tuollaisista ihmisperseistä.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   17.6.20 06:19:01

Yleensä nämä palkat nostetaan sitten seuraavissa elämissä. Jos nykyisessä elämässä haluaa jonkun saavan palkkansa ja että kullekkin maksettaisiin tekojensa mukaan niin ihmisen on toteutettava omaa maksutapaansa eikä jumalien.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: Eteenpäin! 
Päivämäärä:   17.6.20 10:14:53

Kyllä lopultakin saa. Ex-mies sai pahaa jälkeä suhteen aikana . Olin luopunut virkasuhteesta , omasta kämpästä ja rahat oli kiinni kun piti talo rakentaa yhdessä. Mentiin oikeuteen asti jossa onneksi voitin mutta se maksoi kuitenkin todella paljon. Seuraavat kymmenen vuotta vuokrakämpässä , tein töitä ja säästin uudestaan. Ex meni tällä välin naimisiin ja sai pari lastakin ja naamakirjassa hehkutti omakotitaloa ja valkoista Audia pihassa. Nimi löytyi kerran jopa kunnan rikkaimpien listassa. Matkusteli ja kaikki oli hyvin. Kunnes erosi taas ( vaimo menetti firmansa ) ja on nyt asunut kohta parikymmentä vuotta teollisuusalueella firmansa takahuoneessa. Ei löydy enää perhekuvia, ei mitään. Firman tulos on romahtanut.... Itse asun omakotitalossa , pari halpaa autoa ja ihana hevonen. Ei lainaa. Olen terve, hyviä ystäviä ympärillä ja töitä riittäisi tuplaten jos vaan tekisi. En tee vaan nautin elämästä juuri nyt ja tässä. Joskus pitää pitää käydä ojan pohjalla jotta sieltä pääsee ylös. Kyllä se aurinko paistaa sullekkin.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   17.6.20 10:20:15

Joskus saa, joskus ei.

Olen koettanut lopettaa pahan toivomisen ihmisille, koska muutaman kerran se on toteutunutkin, kuolemaan asti :(

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: Vieläkin suututtaa 
Päivämäärä:   17.6.20 13:39:54

Itseäni korpeaa vieläkin sellainen n. 8 vuoden takainen juttu, jossa mua vedätettiin "ystävän" toimesta ihan kuusnolla.

Tämän "ystävän" sukulaiset oli joutunu päihdekierteeseen ja ilmeiseen rahapulaan kun naisen (olkoon vaikka Mervi) piti saada vähän rahaa ja tämä "ystävä" oli heti hommassa mukana. On siis vähän tällaisia epämääräisiä keplottelijoita ollu ikänsä.
Ovat ennenkin ollu varasporukoissa mukana..

Ihmettelinkin kun silloin niin useasti pyyti kylään lenkille ja tottakai jätin käsilaukkuni lompakkoineen hänen eteiseensä lenkin ajaksi. Sillä aikaa tämä Mervi kävi talonmiehen avaimella sisällä rahapussillani. Toinen viestitteli lenkiltä, että nyt sinne voi mennä.
Ja tätä tapahtui varmaan kolme kertaa, myös rahan lisäksi saivat yhden voittoarvan, joka mun oli pitänyt käydä lunastamassa :(
Näillä rahoilla tämä kävi muunmuassa mökkilomalla viikon verran.

Niin se Mervikin oli ihan hampparin oloinen, vihreä fleese haisi aivan järkyttävälle hielle ja ilmeisesti oli jonkin halvauksenkin saanut päihteiden käytöstä, kun sen myöhemmin näin...sai edes osittain paha palkkansa.

Sanommattakin selvää, että en ole enää missään yhteyksissä tähän "ystävään", oli pelkkä kätyri eikä mitään muuta. Olen tosiaan ollut melko naivin sinisilmäinen näiden kanssa, se harmittaa vieläkin :(

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   17.6.20 13:44:27

Tai sitten '' vieläkin suututtaa'' oli se paha, joka sai palkkansa eli ensin tehnyt vastaavaa muille. Jos karma olisi olemassa niin niinhän se olisi mennyt. Harmi kun itsessä ei ikinä nähdä vikaa, ainakaan sellaisissa ei niin mustavalkoisissa tilanteissa.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: heppa 
Päivämäärä:   17.6.20 13:54:16

"Lähettäjä: **
Päivämäärä: 17.6.20 10:20:15

Olen koettanut lopettaa pahan toivomisen ihmisille, koska muutaman kerran se on toteutunutkin, kuolemaan asti :("

Tähän on sanottava että kuolema ei automattisesti ole paha asia. Mä olen ollut niin vakavasti sairaana, että yhtään kukaan ei uskonut mun selviävän hengissä. Sen jälkeen en ole omaa kuolemaa pelännyt. Muiden kuolemaa kyllä.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: Vieläkin suututtaa 
Päivämäärä:   17.6.20 14:19:38

En ole keneltäkään varastanut tuhansia euroja rahaa, että tiedoksi vain .....

Kuin en myöskään ole teeskennellyt ystävää kenellekään josta en oikeasti pidä.
(en pidä kieroista, ilkeistä, varkaista, paskanjauhajista)

Yleisesti olen ystävällinen ja kohtelias ihminen, joka ottaa muut huomioon :)

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.6.20 15:05:24

Ei saa. Minua on kohdeltu kuin roskaa, puhuttu pahaa, levitelty perättömiä, haukuttu, naurettu selän takana ja päin naamaa, lytätty maan rakoon jne jne useamman ihmisen toimesta koko elämäni ajan. Ei niistä yksikään ole "palkkaansa" saanut, ellei palkalla tarkoiteta rutkasti hyviä asioita ja onnellista elämää.

Olen ilmeisesti ollut oikein paha ihminen edellisessä elämässäni jos kerta kaiken tämän ansaitsen.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: up 
Päivämäärä:   18.6.20 12:53:29

up

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   18.6.20 13:50:42

Saa. Mun eksä oli mua kohtaan aivan kamala. Henkistä väkivaltaa jne, kohteli miten lystäsi ja oli muita naisia samaan aikaan (tää valkeni mulle ihan lopussa). Lopulta lähdin ja toivoin tuolle ihmiselle paljon pahaa.. Joutui pahaan auto-onnettomuuteen ja jäi elinikäiset vammat, oli suuri ihme että henki säilyi. Kuulin myös, että uuden naisensa kanssa on kahdesti mennyt raskaus kesken, tai toinen oli kohtukuolema, kun raskaus oli pitkällä. Jokainen näistä uutisista järkytti minua, enkä tällaista kenellekään kyllä toivonut. Mut välillä mietin, että niin, olisko se karma löytänyt taas kohteensa ja iskenyt. Niin huonosti kohteli monia ihmisiä.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.6.20 14:46:25

Ennemmin tai myöhemmin.

Meillä oli mt-ongelmainen rajanaapuri, jonka kiusanteko oli paitsi pelottavaa myös meille kallista.

Sitten tälle miehelle tuli sydänongelmat, avioero ja talon myynti. Ja myydyssä talossa homeongelmat, joita joutui hyvittämään. Nykyisin tämä mies asuu kaupungin huonoimmalla asuinalueella kerrostalossa.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: up 
Päivämäärä:   19.6.20 07:04:52

up

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.6.20 08:14:01

Luulen että tämä ajattelu paha saa palkkansa on ihmisten keksimää lohdutusta siinä vaiheessa kun on joutunut huonosti kohdelluksi.

Toisaalta toivon itsekin tällä hetkellä että perheeni omaisuuden ryöstänyt ryssä saisi palkkansa. Varmasti saakin, joskus vielä, jollakin tavalla. Näitä ei koskaan voi toivoa julkisesti ääneen omalla nimellään. Jos sen jälkeen sattuisikin jotain, niin olisi heti epäiltyjen listalla :D.

Sen sijaan että toivoo toisille pahaa, pitäisi päästä tilanteen yläpuolelle ja jatkaa elämäänsä luottaen vaikka siihen karmaan. Itse kun ei asialle mitään voi, sen vatvominen vie ainoastaan voimia hukkaan.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: h2 
Päivämäärä:   19.6.20 10:51:41

Kai te sitten edes itse tajuatte katua niitä tekojanne, joiden takia saatte pahaa niskaanne?

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.6.20 16:33:20

Ai että itse on joutunut huijatuksi siksi, että on ollut joskus paha. No ei se ehkä niin mene että ihmiset sen karman hoitaa.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: ei päivää! 
Päivämäärä:   21.6.20 06:22:59

"Lähettäjä: Mies
Päivämäärä: 17.6.20 06:19:01

Yleensä nämä palkat nostetaan sitten seuraavissa elämissä. Jos nykyisessä elämässä haluaa jonkun saavan palkkansa ja että kullekkin maksettaisiin tekojensa mukaan niin ihmisen on toteutettava omaa maksutapaansa eikä jumalien."

Ja sinä sitten olet se kostonenkeli, joka tuhoaa toisten omaisuuden?
Sä oot vaan ihan tavis, et muuta.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   21.6.20 07:02:21

Meille kaikille ehtii tapahtua elämän aikaan myös kamalia asioita riippumatta siitä, pidetäänkö meitä hyviksinä vai pahiksina. Ihmiset nyt vaan näkevät syyseuraussuhteita siellä, missä niitä ei ole. Eli asioita tapahtuu, mutta ei palkaksi, vaan sattumalta.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   21.6.20 07:52:54

Kotikylän faceryhmässä on yksi tosi ylimielinen nainen, kommentit ovat käsittämättömiä. Kyläläiset ovat kuitenkin ystävällistä porukkaa, eikä kukaan sano hälle ikinä suoraan, kuin mulkero tyyppi se on.

Eilen tämä nainen pisti julkaisun yhteen ison kaupungin ryhmään, koska ei saanut rahaa löytämästään tavarasta tämän tavaran omistajalta (kiitoksen kyllä sai, kaikki ei saa sitäkään) , kertoi julkaisussa kuinka jatkossa jättää löytötavarat niille sijoilleen, kun ei saa palkkiota. Julkaisusta tuli kunnon sontamyrsky, jossa tätä naista lynkattiin ja tykitettiin kunnolla. Julkaisu poistettiin myöhemmin. Eilen siis tuli tunne, että paha sai nyt palkkansa.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   21.6.20 10:17:03

Uskon, että ihmisille pahaa tehnyt saa rangaistuksensa siten, ettei häneen enää luoteta, eikä hänellä enää ole vilpittömiä ystäviä, hyötyjäkavereita vaan. Mutta tuskinpa mitään taivaallista pahanpalkkaa tulee, pelkkiä sattumia sellaiset.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: h2 
Päivämäärä:   21.6.20 10:18:52

"Ai että itse on joutunut huijatuksi siksi, että on ollut joskus paha. No ei se ehkä niin mene että ihmiset sen karman hoitaa."
Eli sinä et ainakaan ymmärrä hävetä tekojasi.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.6.20 14:09:05

^Jos ei ole tehnyt pahaa niin ei ole mitään syytä hävetäkään.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.6.20 10:44:12

Kyllä jumala rankaisee...

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: Jooo 
Päivämäärä:   23.6.20 10:51:17

Yks valehteleva @!#$ draamailija joka keksi ties mitä juttuja, minustakin kun erehdyin olemaan hänen kaveri. huijasi ihmisiltä rahaa ja joutui lopulta oikeuden eteen ja häntä haukuttiin kotikaupungin face ryhmässä ym. Nauroin :D

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: h2 
Päivämäärä:   23.6.20 10:59:12

"^Jos ei ole tehnyt pahaa niin ei ole mitään syytä hävetäkään."
Olettehan te jotain pahaa tehneet, kun saatte nyt palkkanne.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   23.6.20 11:14:19

No ainakin Christine Wels sai...olisi voinut saada jo aiemmin :(

https://www.youtube.com/watch?v=tPQqcBdh5bs

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: nousee 
Päivämäärä:   10.7.20 17:35:01

upps

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: eikkukeikku 
Päivämäärä:   10.7.20 17:39:01

todella vastenmielisiä nuo varkaat, toivottavasti saa ansionsa mukaan!

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: Eija 
Päivämäärä:   23.7.20 17:44:09

Huh olipas kamalaa luettavaa, tuo Mervi varsinkin!!

Rahaa varastavia "ystäviä", jo on härskejä naisia, haisee varmaa ihan lipeälle ;D

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: nepu 
Päivämäärä:   23.7.20 18:50:51

"Sakillako tuo pitää hivuttaa vai tilata liivilliset."

Minkälainen ihminen kirjoittaa MITÄÄN tälläistä.

Ko. henkilö on pahasti persoonallisuushäiriöinen. Noin narsistit oireilevat, eikä asiaan tule muutosta koska ovat sairaudentunnottomia.

Viranomaiset eivät puutu, sillä ei ole fyysisesti vaaraksi itselleen tai muille. Ja suomessa saa kiusata toisen hengiltä.

Miksi ihmeessä uhrata minuuttiakaan miettiäkseen ko. henkilöä tai sen tekemisiä, keskity omaan elämääsi. Tuollaiset kyllä ihan jokainen tunnistaa ja jättää omaan arvoonsa.

Kun ymmärrät että kyse on häiriintyneestä, neuropoikkeavasta ihmisestä, osaat ehkä laittaa mittasuhteisiin etkä anna paikkaa omissa ajatuksissasi, säälin lisäksi.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   23.7.20 19:42:10

Yleensä sillä "pahalla" on jo paha olla silloin kun toimii pahasti.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: e 
Päivämäärä:   25.7.20 09:17:44

l

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: kyllä 
Päivämäärä:   25.7.20 09:56:40

Ootte varmaan lukeneet moni:
https://www.suomalainen.com/products/elaman-peli-ja-kuinka-sita-pelataan-1

"Klassikkokirjassaan, Elämän peli - Ja kuinka sitä pelataan, Florence Scovel Shinn väittää, että elämä ei ole taistelua vaan antamisen ja vastaanottamisen peli, jossa kaikki maailmaan lähettämämme palautuu väistämättä meille takaisin. Teos on julkaistu ensimmäisen kerran vuonna 1925 inspiroimaan tuhansia ihmisiä ympäri maailman oman merkityksensä ja kuuluvuudentunteensa löytämiseen. Tämä pieni kirja ohjaa sinua ymmärrykseen oman mielesi johtavasta roolista elämäsi pelissä."

Kirjassa on mm että kiroukset ovat kuin kanoja, palaavat aina illaksi kotiin.
Mietin vain lapsia jotka kiusaavat jo ala-asteella, millainen elämä heille mahtaa muodostua kun kanat ovat kaikki lopulta orrellaan takaisin :(

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.7.20 10:09:40

No ainakin yksi hevospiireissä tuttu narsisti on kovin suosittu vaikka tyttärineen kylvää eripuraa ja kiusaamista ympärilleen.
Tuli ero ja talo meni, että ehkä jotain...

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: tuomas 
Päivämäärä:   10.8.20 07:52:41

up

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: $ 
Päivämäärä:   10.8.20 08:30:29

Todellakin paha saa palkkansa!

Entinen miesystäväni yritti hyötyä minusta taloudellisesti (sen lisäksi että olen suhteessa todella huomioonottava ja avulias, lojaali jne.).
Heti kun tajusin jutun juonen sanoin että otappas tavarat mitä mun nurkkiin on jäänyt ja ei tarvii enää tulla takaisin.

Noooo ei mennyt montaa viikkoa erosta niin sen oli napannut samanlainen naispuolinen joka hankkiutui raskaaksi ja lypsää rahat häneltä. Karma is a bitch :D

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   10.8.20 09:52:04

Hyvin ja paremminkin noilla muutamalla on näyttänyt menevän. Eli kunnon palkoilla luxustelevat :D

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: Yyyy 
Päivämäärä:   10.8.20 10:01:47

Pahimmat ihmiset eivät saa palkkaansa vaan palkankorotuksen.tätä olen todistanut työelämässä monta kertaa ja totuushan on että isoimmat pomot on usein psykopaatteja ja jopa sadisteja..

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: elli 
Päivämäärä:   10.8.20 10:05:34

Voi saada tai olla saamatta, myös hyvä voi saada paljon paskaa niskaansa eli pelkkää sattumaa vaan, ei ole olemassa mitään karmaa sen enempää kuin yksisarvisiakaan.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: lie 
Päivämäärä:   3.9.20 19:16:31

p

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   3.9.20 20:32:38

Ei saa, eikä toiselle kostoa miettivä ole yhtään sen parempi, kuin se henkilö, jonka kokee olevan paha.

Parasta on jatkaa omaa elämäänsä, eikä pilata sitä seuraamalla jotain inhoamaansa ihmistä. Pilaatte itse oman elämänne, ettekä edes huomaa sitä.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.9.20 20:57:25

Jep.

Ihan karsea ihminen, tallilla, kotona, kaikkialla. Pahansuopa, kuin vain voi!

Sitten vaan yks kaks. Syöpä.

Mutta parani- ja käytös on entistä pahempaa!

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: on saanut 
Päivämäärä:   4.9.20 07:33:26

yksi "kaverin" sukulainen varasti multa yhden kortin, jolla oli yrittänyt eri kaupoissa saada ostettua tavaraa.

tämä nainen oli kassalla yritänyt esiintyä minuna, eli oli yrittänyt matkia olemustani...oli ensin kysellyt tarkkaan tältä "kaveriltani" kaikkia asioita, ja tämä yksinkertaisuus oli kertonut tottakai kaikki.

oli kuulemma asuinkylällään esiintynyt myös minun nimellä kun oli jotain rötöksiä yrittämässä. kiva tietää, että joku on esiintynyt minuna :(

lopuksi tämä "kaveri" vain palautti korttini ja sanoi että löytyi hänen vuokrakämpän lattialta. joo todellakin "löytyi", tiedän että oli otettu rahapussistani sillä aikaa kun olin poissa.
oli taas käytetty yleisavainta, joka tällä naisella oli kun oli talonmieshommissa miehensä avustuksella..

päihteet tuhosi tuon porukan. ihan oikein!

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: nosto 
Päivämäärä:   22.9.20 10:55:58

up

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   22.9.20 11:03:56

Jos poliisiakaan ei kiinnosta selvittää. Mitä pitäisi tehdä että paha saisi palkkansa.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: Okarino 
Päivämäärä:   22.9.20 13:45:17

Yksisarvisiakin on ja meillä vastuu teoistamme ikuisuuteen asti, joten ei mitään kiirettä, jos ei just ens viikolla käy 'tyhmälle' huonosti.
Sanotaan, ett'ei kukaan ole paha, toinen on vaan tyhmempi toista'.

Eikä sitä viatonta ole ihmisissä, joka voisi sen 'ekan kiven heittää'.

Meitä rankaistaan myös pahoista ajatuksista, ei selvistä teoista ja armelias muisti estää kätevästi muistamasta mihin kuklux-klaaniin edellisessä elämässämme kuuluttiin.

Sattumaa ei ole lainkaan olemassa, se on vain terminä joidenkin puolustus sille että voi tehdä mitä vaan, kunhan ei jää ihmisille kiinni.

Ihmissielu on itse valinnut jokaisen elämänsä hyvitysmielessä, silloin kun ollaan henkimaailmassa elämien välissä ja meillä on kaikki tieto, syyt ja seuraukset kuin avoimena kirjana nokan edessä, siitä sitten räätälöidään Jumalan kanssa osahyvityssuunnitelma, kun ei kaikkea edes voi kerralla kuitata..

Se suunnitelma kattaa myös ateistina elämänsä viettämisen tai jonkun muun uskonnon ikeessä, kun se perustodellisuus on huomattavasti laajempi, kuin mitä meidän pienillä kapasiteeteillamme sallitaan täällä ihmisinä käsittää.

Mutta se on varmaa että paha saa aina palkkansa ja hyvyys myös, ennemmin tai myöhemmin.

Joidenkin vielä laajakatseisempien näkemysten mukaan meille on annettu suuri armahdus, kun voimme hyvittää omilla kärsimyksillämme täällä vapaantahdon planeetella omia virheitämme, emmekä tule vain ykskantaan tuomituksi niistä ilman vaikutusmahdollisuutta
-Kuulemma Jeesus, kun oli kokenut ruumiillisen elämän heikkouksineen, niin olisi järjestänyt meille tämän hyvitysmahdollisuuden, joten siksi ainakin itse olen Hänellekin hyvin suuressa kiitollisuudenvelassa.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: u 
Päivämäärä:   22.10.20 16:20:51

p

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   22.10.20 17:02:17

Eräs tuntemani mieshenkilö oli käyttänyt nuoria tyttöjä seksuaalisesti hyväkseen. Toinen tapaus oli taputeltu maton alle rahalla ja toinen ei tainnut koskaan vuotaa mihinkään.. Niin toivoin että tuo uhri olisi uskaltanut puhua asiasta viranomaisille (tai me jotka lapsena asiasta tiedettiin..) No tuo hyväksikäyttäjä sairastui pahasti jo vähän ennen eläkeikää ja on kitunut vuosikausia pois täältä... Ehkäpä karma toteutui?
Muutama henkilö, jotka levittäneet hevosalan ammattilaisista kuraa kylille (ja ihan syyttä suotta) , ovat menettäneet työpaikkansa, hevoset ovat sairastuneet tai muuta vastaavaa. Tiedä sitten onko se tavan elämää vai saako ikävät ihmiset palkkansa?

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: koettu 
Päivämäärä:   22.10.20 17:07:04

joskus se perättömien levittelijä on joku ihan muu kuin hän, kene syyksi ne puheet laitetaan.
tiedän, että jonkun omatunto kolisee näissä asioissa, jos on vähänkään rehellisiä tunteita olemassa.
elämään kuuluu kaikenlainen menettäminen, joten karma ei jätä ketään kylmäksi..

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   22.10.20 17:11:53


Edellisen työpaikkani esimies harrasti rajua työpaikkakiusaamista. Minä olin kohde. Päsin siirtymään toiseen työpisteeseen jossa en joutunut mihinkään tekemisiin tämän esimiehen kansa, ja kymmenisen vuotta kaikki oli hyvin. Sitten minulle ilmoitettiin että minut siirrettäisiin takaisin ko. esimiehen alaisuuteen. Kieltäytdyin siitä ja selitin syynkin, mutta tästä ei ollut apua, työnantajani käski inut samaan paikakan tämän kiusaajan kanssa. Minulle tuli siitä niin rajut stressioireet että lyhyesti sanottuna olin melkein puoli vuotta saikulla, ja lopulta, kun työnantaja ei vieläkään suostunut vaihtamaan uutta työpistettäni, minun oli pakko ottaa loparit.

Onnekseni sain melkein heti vakituisen työn muualta joten hyvin kävi, mutta tälle (ex) kiusaajaesimiehelleni kävi toisin. En tiedä johtuiko minusta, mutta kuulin myöhemmin, että hänestä oli lähtöni jälkeen tehty useita muitakin valituksia, juuri hänen käyttäytymisestään joitakin alaisiaan kohtaan. Sittemmin kuulin, että hän oli jäänyt pitkälle sairaslomalle, "hermolomalle" näiden valitusten aiheuttaman pahan mielen takia (paraskin puhuja...), ja puolisen vuotta myöhemmin eräs entinen työtoverini kertoi hänen saaneen kenkää juopottelun takia. Tarina ei kerro oliko hän ratkennut ryyppäämään tämän hermolomansa aikana vai vasta sen jälkeen töihin palattuaan, mutta joka tapauksessa kaikkiaan pari vuotta sen jälkeen kun minä olin joutunut lähtemään, hän saikin kenkää, ja sikäli kun tiedän, hän on siitä pitäen ollut työttömänä.

Eli ainakin joissakin tapauksissa karma kyllä kostaa.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   22.10.20 17:14:17

Mitä karma sitten on?

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   22.10.20 17:20:28

Kyllä, mutta ei välttämättä tässä elämässä.

Jos rikollinen joutuu tässä elämässä korvausvastuuseen uhreilleen niin hän saa sovittaa syntejään. Jos rikollinen ei joudu tässä elämässä korvausvastuuteen niin hänellä on tuomio kadotukseen.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: ghj 
Päivämäärä:   22.10.20 18:39:11

Paha ei saa palkkaansa muuten kuin niiden mielestä, jotka hekumoivat jonkun saaneen ansionsa mukaan. Paha on aika vaikea määritellä.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: Okarino 
Päivämäärä:   22.10.20 19:03:41

Karman laki on se että jokainen saa ansionsa mukaan, hindut uskovat ilkiön syntyvän vaikka vihatuksi käärmeeksi, spiritualisti uskonee uudelleen ihmiseksi, mie uskon että joko ihmiseksi tai jollekin toiselle planeetalle ihmisen kaltaiseen olentoon. ;D
Karmsa velkaa synnyttää kaikki pahat teot, jopa ajatukset ja jos et sitä velkaa saa hyvitettyä esim.pyyteettömällä rakkaudella tässä elämässä, niin velat siirtyvät seuraaviin elämiin hyvitettäviksi.

Idea on se, että Karman herrat pitävät huolen että jokainen miinus ja plus kirjataan elämäsi kirjaan ja siitä lähdetään hyvittämään.

Nuoret sielut ovat taipuvaisia rellestämään, kahmimaan valtaa ja alistamaan toisia oman turvattomuutensa tähden, he useimmin valitsevat syntyä Afrikkaan tai muihin kriisipesäkkeisiin riekkumaan.

Tästä kasaantuu sitä maksettavaa ja vanhemmat sielut sitten joutuvat myöhemmissä elämissään hyvittämään näitä nuorena tekemiänsä tyhmyyksiä, eli kaikki vastoinkäymiset mihin et tieten tahdon hakeudu tulevat kohdallesi omien rötöstesi takia ja ne pitää vain kestää.

Joku sotapäällikkö joka on tapattanut/tappanut useita voi syntyä lääkäriksi pelastamaan ihmishenkiä, joku rikkaana elänyt voi syntyä köyhäksi kokeakseen kolikon kääntöpuolenkin, pyrkimys on siihen että vaakakupit ovat ainakin tasan tai jopa vain positiivisella puolella.

Kun olet velkasi maksanut voinet syntyä auttamisen halusta tänne toisia tukemaan, et enää sen takia että hyvität tyhmyyksiäsi.

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: ghj 
Päivämäärä:   22.10.20 20:15:13

Hah, täytynee laittaa ranttaliksi vielä kun ehtii ja antaa karman herroille kirjoitettavaa. Joku seuraavan elämän reppana kuittailkoon velkoja.

Tiedostamaton maksaja ei ole muuta kuin sijaiskärsijä. Reilu peli :)

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: Okarino 
Päivämäärä:   22.10.20 20:28:37

ghj, ei onnistu, itse kärsit tekosi sittenkin.. ;D

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.10.20 04:44:02

Aivan vieras tuo Elämänpeli-kirja, mutta kiroukset on tuttuja lapsuudesta. Meillä puhuttiin ihan arkisena asiana miten vanhempi sukulainen kirosi oman poikansa. Päin hemmettiähän sen pojan elämä meni, mutta olisi varmaan mennyt kiroamattakin. Järjellä ajatellen vaikutus perustuu korkeintaan siihen, että uskoo olevansa "noiduttu" joten antaa mennä vaan kun alamäki alkaa.

No sattui sitten omalle kohdalle, että eksä kohteli huonosti kun olin erityisen haavoittuvaisessa tilanteessa. Vaikka en oikein usko kirouksiin, silloin tuli mieleen että jos kuitenkin... ja aloin jutustella kavereille että mitenkähän se kiroamisen tekniikka mahtanee mennä: riittääkö että ajattelee itsekseen vai pitääkö sanoa päin näköä sille jonka haluaa kirota? Toimiiko homma jos kohde ei saa tietää kirouksesta?
Arvasin, että kyllä niiltä kavereilta juttu leviää eksänkin korviin. On nykyään aika säälittävässä jamassa, mutta voisi tietysti olla ilman niitä juttujakin...

  Re: Voiko paha saada palkkansa?!

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   23.10.20 07:50:04

Oikeasti. Ei saa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.