Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Potilas/asiakas/nimi papereissa

Lähettäjä: mietin vaan 
Päivämäärä:   5.6.20 11:41:53

Kun olette lukeneet lääkäreiden tms tekstejä, niin laitetaanko niihin nimi tyyliin Virtanen vai lukeeko vaan potilas tai asiakas?

TArkoitan esim jos lääkäri kirjoittaa

"Virtanen hakeutui vastaanotolle virtsavaivojen vuoksi" vai "Potilas hakeutui vastaanotolle..."

Entä hoitajat, kirjoittaako ne samalla tavalla? Vai kokonaan ilman nimeä? Tyyliin
"Aamulämpö 38 astetta. Ei ruokahalua."

  Re: Potilas/asiakas/nimi papereissa

Lähettäjä: Klo 
Päivämäärä:   5.6.20 11:45:14

Minua kiinnostaa missä tilanteissa ylipäätään saneluja käytetään kun potilasjärjestelmissä on info lomakkeella.

  Re: Potilas/asiakas/nimi papereissa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.6.20 11:52:01

LähettäjäKlo

Päivämäärä5.6.20 11:45:14

Minua kiinnostaa missä tilanteissa ylipäätään saneluja käytetään kun potilasjärjestelmissä on info lomakkeella.

Oikeuslääkärit ainakin tekee saneluja mutta siinä potilaat ovat ehkä vähän eri tilanteessa... :D

  Re: Potilas/asiakas/nimi papereissa

Lähettäjä: mietin vaan 
Päivämäärä:   5.6.20 11:55:24

En mä nyt tarkoita saneluita. Vaan ihan mitä hyvänsä kirjauksia mitä hoitajat/lääkärit/psykologit tms tekee. Auttakee! Mä yritän tehdä opiskelutehtävää jossa mun pitää kirjoittaa tommonen teksti ja en nyt kyllä yhtää tiedä minkälaisia ne on.

  Re: Potilas/asiakas/nimi papereissa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.6.20 11:57:38

Klo, ainakin viimeksi kun kävin lääkärissä (ihan julkisen puolen yleislääkäri), alkoi lääkäri polottaa sanelua koneelle jo siinä vaiheessa, kun olin vasta astumassa ulos vastaanottohuoneesta. Jäi mieleen, kun käytävällä vuoroaan odotellut pikkupoika kysyi isältään, miksi lääkäritäti höpöttää itsekseen... :)

  Re: Potilas/asiakas/nimi papereissa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.6.20 11:59:49

Se riippuu ihan lääkäristä. Meillä on papereissa lukenut tyyliin "Virtanen saapui... Potilaalla... Ruokahalu vähäinen. Kertoo alavatsan jomottavasta kivusta."

Melko lyhyenä tekstit pidetään ja paljon ammattisanastoa.

  Re: Potilas/asiakas/nimi papereissa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.6.20 12:00:09

Esitiedoissa lukee xx vuotias nainen, tulee vastaanotolle syyn y takia. Sit perustietoja esim tupakoinnista, sairauksista yms.

  Re: Potilas/asiakas/nimi papereissa

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   5.6.20 12:02:30

Lääkärit sanelevat, mutta hoitajat kirjoittavat itse. Itse olen hoitajana kirjoittanut potilaan raporttiin näin; kysyttäessä kertoo..., ei vastaa puhuteltaessa.., tulee vastaanotolle X:n kanssa, kertoo vasemmassa ... olevasta ...,

  Re: Potilas/asiakas/nimi papereissa

Lähettäjä: Viivi 
Päivämäärä:   5.6.20 12:02:43

Potilas, tutkittava.

  Re: Potilas/asiakas/nimi papereissa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.6.20 12:03:18

Nimeä ei käytetä.
Tässä esimerkkejä:
Esitiedot; 25-vuotias obeesi nainen...
80-vuotias yksin ok-talossa talossa asuva mies, ambulanssilla päivystykseen kotona kaatumisen seurauksena....

Hoitajan päiväkirjaus:
Lämpö 36,7°
Verenpaine 123/72
Pulssi 68 krt/min
Happisaturaatio 99%
Omatoimisesti teki aamutoimet.
Ruokahalu huono, saanut syötyä vain kylmiä ruokia. > Viety Nutridrink protein 125ml.
Vatsakipuun Litalgin tbl klo:12:30.
Aamuvuoro päättyessä kokee jo voittonsa hyväksi, lepäilee vuoteella.

  Re: Potilas/asiakas/nimi papereissa

Lähettäjä: mietin vaan 
Päivämäärä:   5.6.20 12:07:00

Kiitos <3

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.