Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Hyppyri 
Päivämäärä:   1.6.20 00:44:53

Hei!
Tuosta grillailu-topicista tulikin mieleen että olisi mukavaa viihdykettä lukea teidän kokemuksianne pahimmista lokeista tai piheistä ihmisistä :). Muistan että tällainen keskustelu on ollut aiemminkin.

Mun täytyy todeta että mulla ei onneksi ole yhtään lokkia kaveria (eikä kyllä kauaa olisikaan jos joku yrittäisi) mutta näitä on aina järisyttävää lukea.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   1.6.20 00:47:55

Kaverillani oli ennen ärsyttävä tapa lokkeilla. Jos mentiin syömään, niin kaveri tilasi jonkun lisäkkeen, esim pienet ranskalaiset, söi ne ja kyttäsi sitten, jääkö muilta pizzaa ja vinkui niitä. Kerran meni lopullisesti hermo ja ärähdin, että jos en itse syö pizzaani, niin annan toiselle kaverille ihan kiusallanikin. Ei lokkeile enää.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: no on 
Päivämäärä:   1.6.20 01:04:49

lokkeiloijoista en tiedä, mutta eräs lomittaja kyllä osasi hyödyntää meidän tuotteita aikoinaan. Ei ollut kunnallisia vakilomittajia, eräs tuuraajaa vieruskunnasta. hevosia kotonaan ja varmaan kaikenlaisia muitakin eläimiä.
ensimmäisenä päivänä kysyi saako heiniä ja luvan saatuaan änki autoonsa niin monta paalia kuin mahtui. Seuraavana päivänä kysyi kauroja. Sen jälkeen huomasi rikkiiäiset loimet ja valjaat ja kysyi teettekö niillä mitään, hänelle kyllä kelpaisi.
kahvitauolla ei kursaillut, otti kysymättä apupöydällä olevasta keksipaketista keksejä ilman lupaa, vaikka ruoka oli katettu ruokapöytään.
Tankata piti autoaan (diesel) säiliöstä, kun muuten ei pääsisi seuraavana päivänä töihin jne.
eikä ollut edes mikään hyvä lomittaja, työt jäi puolitiehen ja jälki sen mukaista. ei toiste tarvinnut tulla.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   1.6.20 01:21:28

Heh, mulla oli muinoin tallissa asiakas joka halusi 'auttaa' ja vaati jälkikäteen alennusta kunnon tuntipalkkaa vastaavasti myös ajalta jolloin hoiti omaa hevostaan jos sille antoi luvan vaikka heittää heinät käydessään. Hassua kyllä kävi tallilla ollessaan etätöissä duunistaan! Sillä myös oli muita talleja jossa kiersi 'auttamassa' ja sen pieni auto oli usein tupaten täynnä muilta pöllittyä heinää ym. Heinää piti pölliä ympäriinsä koska halusi sopparin ilman heiniä kun muka sen hevoselle ei käynyt kuiva eikä säilö...

Hirveällä huudolla lähti ja pölli mukaansa heinää ym. Samoin pölli kaveriltaan lisäreitä, heinät sen hevosen edestä jne jne ja kyseessä kuitenkin iäkkäämpi henkilö.

Ilmeisesti rahat meni viinaan. Ei varmaan helppoa itselleenkään.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.6.20 01:25:32

Kaveri joka aina pummi tupakan jämät..
Tai eräs joka jos tietää että meillä juhlat yms. Ei syö kotona mitään, vaa syö hulluna sitten meillä piparia yms.
Samoten tämä aina kyytejä pummii ”oletko isoon kauppaan menossa?” Ja jos hänen kyydillä menet yli 10km enemmän nii laskee bensat..

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Illuminati 
Päivämäärä:   1.6.20 01:26:03

Ystävä joka yritti aina tyhjentää jääkaappini käydessään. Aina esimerkiksi kahvimaitoa jääkaapista ottaessaan katseli jääkaapin sisällön. Sitten alkoi se kysely "kun sulla on noita porkkanoita tollanen kilon pussi niin tarviitko niitä kaikkia? Tarviisin pari niin jos liikenee niin ei tarvitsisi käydä kaupassa"
Aluksi pidin ihan normaalina, vaikkakin vähän outona että joak kerta lainasi aina vähän jotain. Myöhemmin kuulin muilta yhteisiltä ystäviltä että tämä lokki oli käynyt myös muilla saman päivän aikana kahvilla ja pummannut jotain pientä. Näin keräsi aina itseleen seuraavat ruokatarpeet. Tämäkin ilmeni siitä kun katselimme muiden kanssa lokin instagram aikajanaa johon oli päivitellyt esim. "nam tänään kesäkeittoa!" kuvia, kun juuri samana päivänä oli pummannut minulta herneitä, toiselta purkillisen kermaa, kolmannelta muutaman perunan...

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Hyppyri 
Päivämäärä:   1.6.20 01:29:35

Voi luoja noita teidän tuttuja :D Illuminatin tyypistä tuli mieleen kun joskus olen kuullut niin pihistä/lokista ihmisestä jolla ei mukamas ikinä rahaa ja näin elelee muiden siivellä, niin tälläpä onkin useiden kymppitonnien säästöt kerrytettynä kun on niin pihi. Huh huh.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Hyppyri 
Päivämäärä:   1.6.20 03:07:10

Eikun itseasiassa hitto vie! Nyt taidan muistaa yhden kaverini joka on hieman lokki. Aina kun oltiin baarissa niin hän pyysi että tarjoaisin hänelle juoman (yleensä käytti tätä silloin kun olin nousuhumalassa hyvällä tuulella jolloin tietty hainkin). Mutta yhdellä kerralla tajusin tämän kuvion kun oli toistunut monta kertaa ja seuraavalla kerralla kun nähtiin ja yritti tätä niin sanoin että: "ei kun tarjoa sä kerrankin mulle juoma!". En muista miten tilanne meni mutta tämä kaveri oli todella ihmeissään jopa että miten häneltä tämmöistä pyydän :D Alkokohan vähän kiertelemäänkin siinä. En muista miten tilanne päättyi että hakiko mulle vai ei. Mutta ei ole muistaakseni tämän jälkeen enää pyydellyt, eipä kyllä olla oikeastaan tekemisissäkään.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Hih 
Päivämäärä:   1.6.20 07:02:08

Eräs kaveri oli aina innoissaan kun kysyi mennäänkö pizzalle/syömään/kaffelle yms. Aina otti pelkän teen,vaikka antoi ymmärtää että ln nälkä/pizza olis hyvä tms. Aina annoin sitten omastani tai tilasin hällekkin ja innolla otti vastaan. Kerran sitten näytti pankkiautomaatilla saldoaan joka oli siihen aikaan valtaisa(10te,oltiin parikymppisiä joten oli iiiso raha) Siihen jäi meikäläisen avokätisyys! (Itellä aina tili tyhjä,mutta hyvää hyvyyttäni tarjosin)

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   1.6.20 07:18:39

Kirjoitin tuohon toiseen keskusteluun jo mutta tässä viimeisin;

Ex-työkaveri kävi meillä saunomassa ja toi omat juomansa kuten pyysin. Lopputulemana oli se että aamulla tyhjentelin juomattomia mutta avattuja tai kerran hörpättyjä (meidän) tölkkejä 7kpl hänen jäljiltään kun ne omat juomat ei riittäneet.
Paistetut kananmunat ja pekonit vei mukanaan kun ei saanut kankkuseltaan syötyä.

Pyysi minua auttamaan muutossa kun ei saa muualta apua. Oli puhe että saunottaisi sen jälkeen meillä kahdestaan (!).
Kas kun sitten saikin, laittoi mulle viestin päivä ennen muuttoa että kai mä sitten toimin kuskina ja haen hänet, hänen veljensä, veljen kaverin ja vielä äitinsä meille illalla saunomaan. Ettei tarvitse maksaa taksia.
Se homma loppui siihen kun ilmoitin että ei meillä ole mitään yleistä saunaa.

Oli ostamassa minulta pöytää, jonka hinnaksi heitin pari kaljalaatikkoa.
Tuumasi siihen, että onpa hyvä, hän tuokin ne kaljat sitten kun on se muuton jälkeinen saunailta niin saadaan siitä juomat kaikille.
Pöytä jäi kas kummaa myymättä...

On muutenkin tosi rasittava vinkuja, kaikki puheenaiheet liittyy jotenkin siihen että ei ole rahaa ja miten hän on ihan persaukinen eikä ole varaa siihen taikka tuohon. Onneksi on ex-työkaveri eikä tarvitse enää olla tuollaisen kanssa missään väleissä.

Serkkuni on myös yhden sortin lokki. Tulee meille usein saunomaan ja jää siitä yöksi kun asuu kauempana. Joka ikinen kerta sanon että omat juomat mukaan sitten, ja joka ikinen kerta tulee kahden tölkin kanssa ja juo meidän jääkaapin tyhjäksi. Nyt ei tosin ole hetkeen käynyt, taisin viimeksi vähän ärähtää kun taas kerran tulee tyyliin yhden energiajuoman kanssa ja odotti kahden päivän täyshoitoa ruokineen ja juomineen.
Kyse kuitenkin on ihan työssäkäyvästä ihmisestä.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Hyppyri 
Päivämäärä:   1.6.20 07:25:41

//: Todella kiittämätöntä sikailua etenkin kun ei edes juo niitä juomia jotka ottaa.

Mullakin oli aikoinaan kaveri joka yritti jatkuvasti lainata rahaa. Jossain vaiheessa kun en enää lainaillut niin ei enää suoraan kehdannut kysyä vaan aina valitteli kuinka ei ole rahaa. Silloin aikoinaan yritti mua jopa saada ottamaan pikavipin kun sanoin ettei mullakaan ole. Loppuvaiheessa tosiaan aina sanoin että rahat menivät matkusteluun ja nykyään ei ollakaan tekemisissä.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: PKS 
Päivämäärä:   1.6.20 08:58:22

Yhteiskunnan elättinä elävät työkykyiset aikuiset ihmiset on pahimpia lokkeja, kun niille valuvaa rahaa ei voi edes estää. Muuten kaveripiiristä on heitetty ulos sellaiset jotka pyrkivät hyötymään rahallisesti ystävyydestä.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   1.6.20 09:06:10

Näitä ois ihan sikana, koska oon aiemmin ollut aivan liian kiltti.
Aina on menty mun autolla joka paikkaan, eikä bensoja ole jaettu -tai on siis sovittu jaettaviksi, mutta ei ole koskaan ollut rahaa maksaa sovitusti.
Tai kaverit on alkaneet suunnitella ulos juhlimaan menoa, sitten minut on pyydetty mukaan. Viime hetkellä tajuttu, että hups, ei ookkaan rahaa ja kysytty voisinko maksaa illan ja maksavat takaisin seuraavasta palkasta. Ei ole kyselyidenkään jälkeen maksettu.

Hevospuolen osaaminen on aika monipuolista ja kysytään tekemään milloin mitäkin juttua. Mutta kaveriavusta ei haluta maksaa mitään, ainoa vain ettei kukaan auta minua vastavuoroisesti kun itse tarvitsisin apua.

Nykyään kaikki hyötyjäkaverit olenkin sitten pudottanut kelkasta, eikä ole ollut ikävä. Harmittaa, että olen ollut liian kiltti ja antanut käyttää itseäni hyväksi. Tajusin juuri yksi päivä että se johtuu varmaan koulukiusaustaustastani, että olen vain halunnut niin kovasti kuulua porukkaan. Mutta eipähän tuollaiset mitään oikeita ystäviä ole.

Nykyään olen melko yksinäinen, mutta toisaalta aikaa jää tärkeille jutuille kun ei juokse auttamassa hyväksikäyttäjiä pitkin kyliä. Muutama aito ystävä onneksi on, heillä vain aikamoiset ruuhkavuodet.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.20 10:44:18

"Illuminatin tyypistä tuli mieleen kun joskus olen kuullut niin pihistä/lokista ihmisestä jolla ei mukamas ikinä rahaa ja näin elelee muiden siivellä, niin tälläpä onkin useiden kymppitonnien säästöt kerrytettynä kun on niin pihi. Huh huh."

No mutta tämähän on täysin loogista, eivät ihmiset joiden pankkitilin saldo on normaalisti vähintään viisinumeroinen ole kerryttäneet sitä jakelemalla rahojaan ympärilleen kaiken maailman lokeille ja pummeille.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: tarina 
Päivämäärä:   1.6.20 11:51:00

Tämä lokkeilu tapahtui noin 30 vuotta sitten. Isäni sai sisarustensa kanssa ennakkoperintönä kesämökin. Toinen isän sisko myi saman tien osuutensa mökistä. Kun kaupat oli tehty, kyseinen osuutensa myynyt henkilö sanoi nyt hän voi käydä kyseisellä mökillä. Tuon mökin omistajat suoraan sanoivat ettei hänellä ole mitään asiaa kyseiselle mökille, kun kerran luopui osuudestaan. Nykyään kyseinen isän sisko ei ole erinäisistä syistä sukulaistensa kanssa missään tekemisissä.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   1.6.20 11:58:00

Vähän karulta kyllä kuulostaa tuo viimeinen. Saatan hyvinkin kuvitella että ostaisin siskoni pois perintömökistä koska tiedän että häntä ei mökki yksinkertaisesti paljoa kiinnosta, joten ei sitä tulisi hänellä käytettyä kuin harvoin ja myöskin motivaatio mökin ylläpitoon ja siihen investoimiseen olisi siten matala. Itsellä taas tilanne päinvastainen.

En kyllä silti osaa kuvitella, että sillä perusteella antaisin siskolle samalla totaalisen porttikiellon mökille.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Xx 
Päivämäärä:   1.6.20 11:59:26

Vein omalla tallillani seuraavan päivät heinät omalle hevoselleni heinäkatokseen tarhaan jo illalla valmiiksi.
Tallipaikan vuokraaja kävi tarhaamassa omaa hevostaan vielä iltaisin mun hevosen tarhassa.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: tarina 
Päivämäärä:   1.6.20 12:23:42

hmm. Kertomassani tapauksessa oli tuollainen ratkaisu tehdä, koska kyseinen osuutensa myynyt sukulainen olisi ollut koko kesä kyseisellä mökillä täysin ilmaiseksi ja tuon mökin omistajat eivät olisi päässeet sinne ollenkaan.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Hyppyri 
Päivämäärä:   1.6.20 12:31:02

.: tiedän että moni on tienannut omaisuutensa hullulla pihistelyllä, ei siinä mitään (vaikka itse en jaksaisi sellaista elämää). Mutta en ymmärrä sitä että eletään täysin muiden rahoilla itse pummimalla ja lokkeilemalla väittäen ettei ole rahaa ja kerrytetään sitä omaisuutta siten. Se on jo törkeää. Pihi voi olla hyväksikäyttämättä muitakin :D

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: pepsimax 
Päivämäärä:   1.6.20 12:33:09

Äidin entinen miesystävä pisti ruokaa talvisin parvekkeelle säästääkseen rahaa koska "jääkapin ei tarvi työskennellä niin kovasti" :D

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Aa 
Päivämäärä:   1.6.20 12:37:06

Yksi entinen kaveri. Pyyteli aina eri teemalle luokseen ja sitten "ai vitsi hei sitä ja sitä puuttuukin, voisitko tuoda matkalla...."

Ja baarissa aina "hei mä käyn vessassa, otatko meille juomat?"

Joidenkin kaverien kanssa on helpointa vaan sanoa että otan juomat tai ota juomat kun tietää, että toimii vastavuoroisesti ja ei trvitse miettiä että tilaakohan kaveri omalla vuorollaan. Toisten kanssa ei taas voi lähteä siihen yhteenkään.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Hyppyri 
Päivämäärä:   1.6.20 12:39:40

Aa: no mitä tämä ihminen sanoi kun käskit hänen vuorostaan hakea juotavaa?

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: kOKITAR 
Päivämäärä:   1.6.20 12:49:27

Pari miestä oli älyttömän pihejä ja tottakai myös lokkeilivat.

Tämä viimeisin painotti heti ekoista treffeistä lähtien, että kaikki aina tullaan maksamaan puoliksi. Seurusteltiin vuosi, eikä kertaakaan tarjonnut mulle edes jätskitöttöröö.

Tämän vuoden kyllä oli mielellään aina mun luona. En käynyt äijän kämpillä kuin pari kertaa pikaisesti. Mun luona oli niin hyvät sapuskat, hyvät leipomiset ja capuccinot. Punaviini maistui, samoin saunat ja autokyydit.

Kun puhui yhteisestä tulevaisuudesta, siihenkin ujutti lauseen: Maksetaan ruuat puoliksi :D

En ymmärrä itseäni miksi tota katselin noin kauan.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   1.6.20 13:24:54

Seurustelin miehen kanssa, joka mielellään lainasi autoani. Ajettuaan tankillisen tyhjäksi ilmoitti minulle, että auto pitäisi tankata. Oletti, että auton lainaamisen lisäksi maksan hänen bensatkin!

Tuttavan mies taas lainasi mielellään tuttavan autoa niin, että autoa ei juuri omistajan pihassa näkynyt. Näkyi kyllä sitten, kun auto myöhemmin hajosi huollon puutteeseen ja mies odotti tuttavan maksavan auton korjauksen.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: riitti 
Päivämäärä:   1.6.20 13:27:38

Nykyään, kun on mobilepay, niin ei ole enää mun kavereiden kanssa näitä ongelmia. Se menee tiskille, joka kerkiää ja muut maksaa samantien takas mobilepaylla kuitin mukaisen summan.
Helppoa. Ne, joilla ei ole rahaa, ei tilaa mitään.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: ripi 
Päivämäärä:   1.6.20 14:18:12

"Samoten tämä aina kyytejä pummii ”oletko isoon kauppaan menossa?” Ja jos hänen kyydillä menet yli 10km enemmän nii laskee bensat.."

Nää on kyllä jotenkin aika törkeitä, joilla ei ole mitään vastavuoroisuuden tajua. Meillä esim. kaveriporukassa maksaa se kenellä sattuu olemaan rahaa / kortti lähistöllä / ei ole vähään aikaan maksanut. Kukaan ei kyttää euron tarkkuudella ja kaikki luottaa, että muut maksaa sitten oman osuutensa. Mutta tuo ei toki toimi, jos joku vain siipeilee.

Sitten on ystäväporukassa yksi, jolla vaan ei ole rahaa. Me muut olemme hyväksyneet sen, että maksamme hänen osuutensa. Muuten emme voisi porukalla koskaan käydä baarissa tai syömässä tai oikeastaan missään. tyyppi on elämänsä (erittäin pienituloinen yrittäjä alalla, jolla ei pääse rikastumaan) valinnut. Me olemme valinneet sen, että pidämme hänet ystävänä ja maksamme hänen osuutensa. Toki hän sitten auttaa usein sellaisissa käytännön asioissa, joissa travitaan apua tai osaamista. Esim. vaikka remppahommissa.

Ehkä pahin lokkeilija oli siskoni. Hänelle lainaaminen tuntui tarkoittavan sitä, että ihmiset anatavat hänelle rahaa ja tavaroita, eikä hän koskaan palauta niitä. Kävi vaatekaapillani ja äitini vaatekaapilla lupaa kysymättä jatkuvasti, ja kummasti ne vaatteet vaan muuttivat pysyvästi hänen luoksensa asumaan. Jos asiasta kehtasi mainita, niin oli kamala ankeilija. Ostettiin myös lukemattomat kerrat asioita "puoliksi" niin että minä maksoin ja hän ei koskaan maksanut omaa puolikastaan. Samoin vaan oletti, että saa äitini vanhan auton / pyörän / muuta suhteellisen arvokasta itselleen. Ei olla enää tekemisissä.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Aa 
Päivämäärä:   1.6.20 14:55:49

Lähettäjä: Hyppyri
Päivämäärä: 1.6.20 12:39:40

Aa: no mitä tämä ihminen sanoi kun käskit hänen vuorostaan hakea juotavaa?

Yritti aina kadota johonkin tai "no mä otan sit seuraavat" tai joku muu selitys. TAi lähti "hakemaan juomia" ja tuli takaisin niin pitkän ajan päästä ilman juomia, että oli haettu jo omat.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Orvokki 
Päivämäärä:   1.6.20 15:17:35

Seurustelin miehen kanssa, joka enimmäkseen kävi minun luona oleilemassa, siis hänen luona ei juuri oltu. Söi ja joi kaikkea minun kaapeista ja säännöllisin väliajoin sanoi tuovansa tilalle kaljalaatikon tai viinipänikän. Joskus soitti illalla lähellä kaupan sulkemisaikaa että tarviitko sieltä mitään, kun tiesi että oon jo käynyt kaupassa. Terassille tai baariin kun mentiin, kummasti hänen lompakko olikin unohtunut kotiin tai autoon. Pitkään uskoin että hän oikeasti tuo jotain tilalle, mutta aikanaan totesin että ei tuu tapahtumaan. On nyt eksä muistakin syistä.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Muistan aina 
Päivämäärä:   1.6.20 15:25:05

Hyvin on mieleen jäänyt muutamat ns. ystävät jotka on olleet ystäviä vain hyötyäkseen jollain tavoin.
Röyhkeimmät on käyttäneet taloudellisesti hyväkseen ja jopa varastaneet rahaa tai on muuten käyttänyt luottamusta väärin.

On säretty omistamiani tavaroita ihan tarkotuksella ja vain koska itsellä ei ole kyseistä tavaraa...

Olenkin karsinut kaikki varkaat ja särkijät elämästäni ulos. paras päätös ikinä :)

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Örvökki 
Päivämäärä:   1.6.20 15:27:27

Orvokki, on taidettu seukata saman tyhjäpään kanssa ja kyllä kaduttaa. pelkkä hyväksikäyttäjä....

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: nauris 
Päivämäärä:   1.6.20 16:15:37

Ei varsinaisesti lokkeile enää minulta, mutta nykyään yksi tosi pihi kaverini koittaa pihistellä minunkin rahojani. Esim aina kun näemme, niin pitää mennä mäkkäriin kahville, koska sieltä saa edullisen kahvin, normaalikahvilaan ei voi mennä, koska siellä on kallista. Kerran suuttui minulle kun otin jonkun makean kahvin kera, että nytkö hänenkin pitää ostaa ja ei ollut varautunut tällaiseen törsäilyyn. Ja tästä voisi kuvitella, että kaveri on opiskelijateini, mutta ikää on 58 ja asuu punavuoressa maksetussa omistusasunnossa :D Kun taloyhtiön pesukone tuli ilmaiseksi, lopetti wc-paperin käytön ja käyttää pyyhkeitä pyyhkimiseen. Kun suihkuttaa haaransa, niin ei tarvi kuulemma edes pyykinpesuainetta.

Jos menee vaikka hammaslääkäriin, ottaa 50€ käteistä ja valehtelee yksityiselle, että on juuri jäänyt leskeksi eikä ole penniäkään enempää rahaa. Tuo menee vieläpä läpi!

Kävelee joka paikkaan, ettei tarvi maksaa bussilippua, vaihtelee kavereiden kanssa aina käytetyt, luetut lehdet joista ei ole itse maksanut mitään. Ei osta uusia silmälaseja, eikä kuulolaitetta, koska ei ehtisi niitä kovin montaa vuotta noin vanhana(!) käyttämään.

Vähän oikeasti säälittää, tiedän että on suhteellisen varakas, mutta ei tule koskaan nauttimaan siitä.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: poni 
Päivämäärä:   1.6.20 17:12:07

Tästä saattaa nyt joku tuttu tunnistaakin mutta menköön.

Pahin omalle kohdalle sattunut on ehdottomasti se, kun lähdettiin kaverin kanssa ulkomaille minun sukulaisteni luo kolmeksi viikoksi.
Matka varattiin yli puoli vuotta ennen lähtöä sillä ajatuksella että ehditään säästää reilusti matkarahaa, jotta ei ainakaan mikään jää kokematta siksi.
Lähdön aika kun tuli, kaveri sanoi heti että luotolla on pakko sekin reissu vetää kun ei ole rahaa. Ajattelin että ok, hänellä varmaan on limiittiä sitten.
Pohjustuksena se että ostaa ylipäänsä kaiken (!) muutenkin luotoilla ja osareilla eli ei ole ihme jos on huono rahatilanne.

Päästiin sitten kohteeseen ja valehtelematta joka kerta kun meidän isäntäperhe meitä kuskasi johonkin, alkoi sen päiväinen marina että ei hänellä kyllä ole rahaa.
Lopputulemana se, että koko kolmen viikon aikana tämä kaveri taisi maksaa tasan omat kaljansa (tai osan niistä), muutaman viinipullon (tuossa maassa litra viiniä maksaa noin 3€) sekä omat vaateostoksensa.
Tämä minun sukulaisperheeni siis kustansi kaikki kaverin ruuat, ravintolat, nähtävyydet (tuossa maassa mikään ei ole ilmaista), jopa yhden viikonlopun hotellihuoneiston jossa oltiin porukalla.

Mä häpesin koko kolme viikkoa silmät päästäni enkä oikeasti voi ymmärtää että jollain on pokkaa tuollaiseen.
Nämä samat sukulaiset kävi meidän luona noin vuosi sitten ja pidin huolen että maksoin silloin ihan kaiken mitä ikinä heille tarjottiin, alkaen kyydeistä kentältä meille. Pahoittelin tätä edellistä kolmea viikkoa tuhanteen kertaan ja edelleen hävettää toisen puolesta.
He perustelivat tätä kaiken kustantamista minulle sillä että olisihan se ollut tylsää jos toinen ei olisi päässyt mihinkään mukaan mutta kyllä mun mielestä olisi jossain vaiheessa voinut sanoa että ole tulematta sitten. Ylläpito meille kuitenkin (siis majoitus ja kotona tehty ruoka) oli molemmille ilmaista.
Ihan samoin kuin tietysti aina on myös meillä kun he tulevat suomeen.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   1.6.20 17:12:46

rakkaus rahaan ja sen kerryttämiseen tuo monelle sen nautinnon minkä joku saa taas shoppaillessa tai nauttiessa muista huvituksista- rahan käyttö ei tunnu vaikealta vaan kyse on normaalista suhtautumisesta maalliseen mammonaan.

sairaushan tuo saituuskin on ja iän myötä tavallisesti vielä pahenee- sääli niitä joiden osana on jäädä ilman perhettä tai puolisoa saituutensa vuoksi. eivät osaa välittää siitä mitä menettävät.

tunsin aikoinaan erään vanhan papapraisen, nyt jo vuosia ollut vainaana, omisti metsää ja maata monia satoja hehtaareita. Asui vanhassa , purkukuntoisessa talossaan , talvisin ei raaskinut lämmittää kuin yhtä huonetta ja sinne raaski jopa sähköpatterinkin muutamaksi tunniksi laittaa päälle kaikkein kylmimpinä öinä, kun itse nukkui patjan kanssa patterin vieressä. auto oli, mutta sillä ei voinut ajaa koska se kuluu, oli seisontavakuutuksessa. jalkaisin ja pyörällä tai kyytiä pummaten kulki kaupassa ja muualla missä tapahtui jotakin, saihan sieltä yleensä ilmaiset kahvit. oli jokapaikan kokouksissa ja puheenjohtajana tietenkin, puheenjohtajan etuihin kuului kahvit ja pullat ja sitähän meni. tupakkaa pummasi ja sääliksi kävi koko mies kun eläminen oli niin vaikeaa kun mitään ei voinut tehdä ja vielä vähemmän rahalla ostaa. kun kuoli niin en tiedä minne omaisuus meni, ilmeisesti joku veljen pojanpoika tai vastaava sitten peri.
hänelle elämän keskipiste ja intohimo oli rahan kasvattaminen.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   1.6.20 17:38:53

Tuosa 90- luvulla kun oli vielä yleisesti melkein kaikilla pankkikirjat kaveri oli kesätöissä paikallisessa pankissa pienellä paikkakunnalla. Eläkepäivänä oli mummoa ja pappaa jonossa pistämässä eläkettä pankkikirjalle. Hyvin moni joka kulki vanhoissa vaatteissa ja valitti kuinka kaikki on niin kamalan kallista makuutti tililllä hirmuisia summia, oli metsää ja maata. Mutta piti varautua siihen "pahaan päivään" ja säästää sen varalle. Taloa ei voinut rempata kun on niin kallista, lämmityksessä pihisteltiin kuten edellä. Ruuasta, lääkkeistä, silmälaseista, kaikista pihisteltiin kun maksaa niin paljon. Kituutettiin vaikka ei ollut pakko ja sukulaiset kieli pitkällä odotti niitä rahoja.

Pahimpimmat lokkeilijat joihin olen itse törmännyt on olleet hevosharrastajia. Oletetaan että joku muu elättää hyvää hyvyyttään sinun hevostasi, kengittää sen hyvää hyvyyttään puoli- ilmaiseksi. Lainaa traikkua ja vetoautoa. Suunnilleen lahjoittaa heinät ja kuivikkeet. Myy käytettyjä varusteita ihan pilkkahinnalla. Ja että tottakai ihan kaikki haluaa riemusta kiljuen hoidella sinun hevostasi vappuna, juhanuksena, uutenavuotena, jouluna, jne..että pääset itse pippaloimaan. Tai milloin vaan että pääset parin viikon etelänlomalle.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Hyppyri 
Päivämäärä:   2.6.20 06:56:18

Nostetaanpas taas, mielenkiintoisia juttuja.

Itselle tulee mieleen täti joka vuokraa tallilta karsinoita itsehoidolla kun ei ole varaa täysihoitoon. Ainut vaan että sitten välillä tallinpitäjän pitäisi hoitaa hänenkin hevoset ilmaiseksi kun ei nyt ihan joka päivä sittenkään pääsekään (ja näitä viikottain). Onneksi ei suostunut moiseen.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: ma 
Päivämäärä:   2.6.20 07:16:30

Opiskeluaikainen exä teki pari kertaa niin, että kun käytiin yhdessä kaupassa, niin nosti kärryihin lavan kaljaa ja kassalla totesi, että maksetaan ostot puoliksi. Hän voi maksaa nämä oluet kun maksavat suunnilleen saman verran kuin muut ostot.

Eli minä maksoin meidän ruuan ja mies kaljat, jotka kiikutti treenikämpälleen (oli "muusikko"). Jätti pari olutta jääkaappiin "minulle", mutta kerkesi itse nekin juomaan ennen kuin minun teki mieli olutta.

Muutenkin makselin enemmän meidän elämistä. Oltiin kumpikin opiskelijoita ja minä opintojen ohella työssä. Mies ei kerennyt töihin kun piti treenata sen hemmetin bändin kanssa. Ja keikkailivat lähipubeissa kaljapalkalla...

Suuttui pari kertaa kun en jaksanut lähteä baariin pe tai la kun minulla seuraavana päivänä töitä. Valitti, että millä hän sitten saa kaljansa maksettua, jos minä en lähde.

Hyhhyh, nyt näin 10v vanhempana muistelen järkytyksellä miten olen ollut noin hölmö ja tuota rutkua vuoden katselin ja passasin.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Helmenä 
Päivämäärä:   2.6.20 08:15:09

Taitaa ne kovimmat lokit käydä sukulaisten lompsalla eniten. Tiedän muutamia itsekkäitä tapauksia, jotka vanhan mummonsa eläkepäivänä oli tarkoituksella menossa kylään hakemaan rahaa juhlimiseen. Vanha ihminen tietysti antoi pienestä eläkkeestä lapsenlapselleen ja itse söi kauravelliä monta viikkoa :(

Sitä rahaa vain haetaan ja itse ei tehdä muuta kuin maristaan..

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Tarvian tuonkin 
Päivämäärä:   2.6.20 08:23:06

Huvittaa suuresti nämä jotka haukkuu muita piheiksi, jos ei "ystävyyttään" ole lahjoittamassa prinsessalle puolta valtakuntaa kun hän niin kovasti haluaa.

Katselkoon vain jokainen omia touhujaan, kestääkö päivänvalon xD xD lol

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Klo 
Päivämäärä:   2.6.20 08:32:47

Meillä on päinvastainen ilmiö. Yövieraat tuo hirvittävästi ruokaa mukanaan ja kahvivieraatkin aina jotain makeaa syötävää. Nykyisin työnnän yli jääneet kaloripitoiset ruoat vieraiden mukaan heidän lähtiessä koska olen laihiksella enkä halua heittää ruokaa kompostiin.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.6.20 08:55:43

Mun hyvä ystävä on lokkeilija. Ja hällä syynä lienee köyhyys, mutta omat rahansa menee typeriinkin asioihin (tupakka, vaatteet) sen ruuan sijaan. Aina kun olen menossa hänen luokseen kun pyytää niin sanoo että ''heei tuotko tullessasi limsaa/jauhelihaa/tupakkaa tms niin ei tarvitse itse ajella''. Ei siinä mitään, maalla asuessa kauppaankin on enempi matkaa kun kilsa tai kaks, mutta hän ei KOSKAAN maksa takas. Aina sanoo että oivoi ei oo nyt käteistä ja jostain kumman syystä mobilepayta tai mitään muutakaan ''ei ole saanut toimimaan'' koskaan. Lisäksi harvoin tulee mun luo kylään eli minä joudun aina ajeleen hänen luo mutta sattumoisin aina kun tulee on rahansa loppu ja menee kysymättä jääkaapille syömään mun ruokia. Eniten se ärsyttää siks että kun teen ruuan, oletan että se kestää päivään x saakka ja sit vetuttaa ku tehtävä ruokaa aikasemmin ku toinen syö mun ruuat.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Minna 
Päivämäärä:   2.6.20 08:58:19

"Pahimpimmat lokkeilijat joihin olen itse törmännyt on olleet hevosharrastajia. Oletetaan että joku muu elättää hyvää hyvyyttään sinun hevostasi, kengittää sen hyvää hyvyyttään puoli- ilmaiseksi. Lainaa traikkua ja vetoautoa. Suunnilleen lahjoittaa heinät ja kuivikkeet. Myy käytettyjä varusteita ihan pilkkahinnalla. Ja että tottakai ihan kaikki haluaa riemusta kiljuen hoidella sinun hevostasi vappuna, juhanuksena, uutenavuotena, jouluna, jne..että pääset itse pippaloimaan. Tai milloin vaan että pääset parin viikon etelänlomalle."

Tämä.
Itse hankin nykyään ystävät hevospiirien ulkopuolelta ja he ovat ihanan normaaleita! Hevospiireissä lyöttäydytään häikäilemättä niiden ihmisten "ystäviksi", joista ajatellaan, että voidaan hyötyä. Yhteyttä ei pidetä, ellei tarvita jotain.

Esim 1. Ystävälläni oli paska tilanne. Varsonut tamma todella heikossa kunnossa, eikä vetoautoa. Lähdin viemään ja tuomaan tammaa ja varsaa pitkän matkan klinikalle, autoin lääkitsemisissä, että kaveri pääsi töihin jne. Ikinä ei ollut bensarahoja eikä mitään. Kysyin voiko lainata sitten edes vastineeksi traileriaan (olin kuitenkin maksanut jo 200€ bensoja tässä vaiheessa ja käyttänyt tuhottomasti aikaa auttamiseen). Joo käy. Paitsi että kun olisin tarvinnut traileria niin se olikin vielä talvirenkaissa, eikä kaveri "jaksanut" etsiä kesärenkaita romuvarastostaan kun ehdotin, että olisin vaihtanut ne itse.

Esim 2. Toinen ystäväni oli haalinut itselleen lauman hevosia ja kysyi voinko tulla vuolemaan hevoset kun kukaan seppä ei suostu tulemaan. Halusi kuulemma samalla kahvitella ja vaihtaa kuulumisia. Kaviot olivat ihan järkyttävässä kunnossa ja oikeastaan olisi pitänyt tehdä eläinsuojeluilmoitus. Hikoilin koko päivän niiden kimpussa, että tuli hyvät. Hevosia ei oltu tietenkään käsiteltykään ja käyttäytyivät todella huonosti niin, että terveyskin oli vaarassa muutaman kerran. No, en saanut vaivanpalkaksi edes kahvikupposta tai kaverin etukäteen lupaamia "satoja euroja". Työnsi lopuksi vain 50€ käteen ja lähti menemään kun joku lempisarja alkoi kuulemma telkusta. Suuttui kun en suostunut enää menemään :D

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   2.6.20 09:22:53

Munkin pahimmat lokkeilukokemukset liittyy hevosihmisiin. Esimerkiksi ennen tallikaappini oli auki. Jossain vaiheessa kyllästyin siihen, että tavarat löytyivät milloin mistäkin lojumasta, jopa rikottuina. Ostin oveen lukon niin yksi daami kehtasi soittaa ihan raivona, että miten hän nyt saa sieltä tarvitsemansa tavaran ja voisin vähän ajatella!

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   2.6.20 09:47:24

Pääs nauru, kun lainasin autoani, jota en muutoin tarvinnut, ei oltu katsastettu eikä maksuja maksettu ja lainaaja nämä sitten hoiti, kun ei saanut muualta autoa siihen hätään. Auto olikin useamman vuoden sitten lainassa, tuttu piti kuin omaansa, teki siihen sellaisiakin muutoksia, joista en pitänyt, kysymättä. Ja kehtas vielä valittaa, milloin mistäkin auton ominaisuudesta. Sitten tuli aika, kun halusinkin auton itselleni, se kun oli klassikko ja minulle muutenkin rakas, ja halusin sen omaan käyttööni. Tämä tuttava tuumas, että mun pitää lahjoittaa auto hänelle, kun hän on siitä maksanutkin. Minä taas kyllä olin sitä mieltä, että jos autoa käyttää kuin omaansa, siitä myös maksaa kulut. Auto palasi minulle ja sillä siisti. Yhteyttä ei tuu enää pidettyä ko henkilöön, oli niin loukkaantunut, etten autoa lahjoittanutkaan hänelle.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.6.20 10:47:32

Yhdelle tuttavalle lainasin aikoinaan autoa pari kertaa, toisen kerran oli mies hänelle luvannut.

Molemmilla kerroilla sanoin, että tankkaa vähintään sen mitä käyttää ja autossa EI polteta. Arvaatte varmaan oliko tankattu yhtään ja oliko poltettu... Miten edes kehtaa toisella kertaa vielä kun erikseen sanoin, että haistan kyllä.

Meillä on ollut tapana viettää yksi viikonloppu kesästä kaverin mökillä isommalla porukalla. Jokainen tuo ruokaa itselleen ja vähän ekstraa että muillekin riittää. Vuosia kun on tehty tätä osataan arvioida ruuan määrä jokainen yleensä suht fiksusti, juomat toki aina loppuvat kesken.

Mutta tämä yksi mestarilokki joka tulee makkarapaketin ja yhden oluen kanssa joka vuosi, sanoo että ei juo eikä tarvise enempää ja joka vuosi päätyy siihen että kysymättä syö ja juo kaikki muiden tuomat ruuat ja alkoholit. Eikä välitä ottaako sitä halvinta kaljaa, avaa kalliitkin pullot ja vetää kitusiinsa. Ottaa jääkaapista ruokaa kysymättä ja sitten saankin aamulla katsoa, että jahas ei ole MITÄÄN jäljellä.

Ei puhuta siitä muusta käytöksestä tässä.... mutta kysyn aina, että onko tuo alkkis tulossa mukaan, jos on niin ostanpa sitten vielä vähän ekstraruokaa ja piilottelen ruokani niin, että on sentään jotain syömistä seuraavana päivänä. Kauppaan kun ajaa 1,5h niin ei sinne noin vain lähdetä.

Ihan käsittämätöntä miten tuo henkilö kutsutaan kun on vain häiriöksi kaikin tavoin. On hän alkuillasta ihan mukavaa seuraa, se pari tuntia kunnes alkaa tuhoamaan törppöä törpön perään.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Tuttua 
Päivämäärä:   2.6.20 11:29:55

Joo toi tankkaamattomuus ja autossa polttaminen!!!! Aikoinaan lainasin tutuille autoa ja traileria hätätilanteissa. Tankki täynnä ja piti myös palauttaa niin. Tosi usein auto palautettiin puoliltaöin tankki tyhjänä, yksi kehtasi jopa vaatia minua tulemaan lähemmäs kotiaan hakemaan autonsa kun oli niin myöhä!

Nyt en ole enää juuri autoani lainannut, vaikka juuri viime viikolla yksi tuttava kertoi miten edullinen pikkuauto on pitää ja minulta voi sitten tarvittaessa lainata auton...

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Klo 
Päivämäärä:   2.6.20 11:49:46

Olin opiskeluaikana kauppatorilla kesätöissä ja siellä lokit ihan konkreettisesti vei lounasleivän päältä kinkut ja kalat jos leipä oli kovin kaukana suusta.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   2.6.20 11:54:47

Mun äidillä on tapana sumplia asiat aina niin, että itse pääsee mahdollisimman vähällä, monesti myös rahallisesti. Esimerkiksi soitti tässä vasta, että eikö pitäisikin siskolleni ostaa syntymäpäivälahja, mistä olin tietysti samaa mieltä. Heti mietittiin yhdessä, mitä ostettaisiin mutta ei keksitty. Äiti lupasi muutamalla kympillä osallisua hankintaan, ja tuumasi sitten että "noniin hyvä, sähän voit hoitaa tämän sitten". Eli että keksin lahjan, maksan sen, käyn hakemassa, paketoin ja vielä toimitan siskolle tämän meidän yhteisen paketin, johon hän ehkä myöhemmin osallistuu muutamalla eurolla.

Toisen kerran äiti oli soittanut monta kertaa, kun olin tallilla. Illalla sitten soitin takaisin ja kuulin, että nyt pitäis lähteä heti kiireellä paikalliseen Cittariin. Siellä mua odottais myöhästynyt joululahja itselleni, kunhan menen, maksan ja tuon sen kotiin. Kyseessä oli puolitoistametrinen palmu, jonka äidin ystävä oli bongannut tarjouksesta ja äiti oli käskenyt jättää sen asiakaspalveluun odottamaan.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   2.6.20 12:00:53

Mulla on myös kaveripiirissä tuollainen M:n äidin tyylinen sumplija. Osaa kyllä niin hyvin ulkoistaa ja passuuttaa ettei mitään järkeä. Vetoaa siihen, että ei osaa, ei tiedä, sulta se käy niin näppärästi ja siinä samalla.... yleensä osallistuu suunnitteluun kyselemässä eikä tämä onnistu halvemmalla, eikö ole mitään edullisempaa, mutta ei itse jaksa etsiä niitä edullisia vaihtoehtoja.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Minni 
Päivämäärä:   2.6.20 12:00:58

Minulla oli nuorempana oma hevonen tallilla, jolla kaverini kävi ratsastustunneilla 1-2x/vk. Kaveri sitten ehdotti, että bensoja säästääksemme voisimme kulkea nuo hänen ratsastustunti kertansa vuorotellen toistemme autoilla. Tosin hän ajoi vanhempiensa autolla ilmaiseksi ja minä omallani. Ihan hyvä idea ja saisin itsekin joskus olla matkustaja. Tämä kääntyikin sitten niin, että minä maksoin joka kerrasta kaverille, mutta hän ei kertaakaan minulle, koska minähän olisin joka tapauksessa menossa tallille.

Sama tyyppi teki aina kaupassa niin, (jos olimme porukalla pitämässä illanistujaisia) että otti kyllä oman korin, muttei koskaan ostanut mitään. Kurkki muiden ostoksia ja totesi että hyvä kun ostat noita karkkeja / aamiasjuttuja / sipsejä, hänkin tykkää juuri noista ja nyt hänen ei tarvitsekaan ostaa omia kun saa minulta.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   2.6.20 12:41:42

Mun veli, kutsuttiin pariinkin kertaan Lappiin lomalle meidän mökille, viikko siellä viettettiin perheittemme kanssa, mieheni kanssa käytiin kaupassa ja täytettiin jääkaappi useaankin kertaan,that´s fine mutta iltaisin kun mentiin ulos syömään niin ei kertaakaan edes tarjoutunut maksamaan laskua,edes oman perheensä puolesta..no ne vierailut jäikin siihen kahteen kertaan.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: 8( 
Päivämäärä:   2.6.20 12:44:55

Eräs tallikaveri. "Lainaili" varusteita mitään kysymättä. Pari kertaa ihmettelin, kun esim. silapehmusteet oli kosteat, kun olin lähdössä ajamaan, kerran oli kärryt lenkillä kun oli tarkoitus itse ajaa.

Kävi muiden karsinoissa kusettamassa hevosensa ennen treeniä, saatiin sitten itse siivota karsina uudelleen ennenkuin oma tuotiin sinne. Kerran veetutti niin paljon, että laitoin karsinan oveen varoituksen lääkekuurista, ettei tarvitsisi kahteen kertaan siivota. Auttoi.

Kaikenlisäksi tämä on ihan tunnettu ja kiitetty tyyppi hevospiireissä, mutta pihistelee omien varusteiden hankinnassa, vaikka tienaa hevosilla itse varmasti enemmän kuin me muut tallilaiset.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Muistelo 
Päivämäärä:   2.6.20 13:16:54

Muutettiin kaupungista maalle ja hankittiin auto, kaupunkiin yli tunnin ajo. Yksi kaveri kaupungissa innostui asiasta ja halusi meidän kyyditsevän häntä eri paikkoihin milloin mistäkin syystä, että olisi tosiaan pitänyt ajaa tunti suuntaansa, jotta pääsee häntä viemään.

Kun ko. kaveri muutti kaupungin sisällä, niin meille tietysti soittoa ja meille tehtäväksi hankkia myös peräkärry. Oli tulossa iso porukka muuttoavuksi. Aamulla kun kurvasimme pihaan, huomasimme ettei lumitöitäkään ole tehty. Ensin lapioimme pihan, että pääsimme auton kanssa ovelle. Sitten selvisi, että muut olivat "peruneet". Uudessa asunnossa olisi luvassa ruokaa ja juomaa. Kamoja kannettiin koko päivä. Lopuksi tarjolla oli jokunen mikroateria ja mehua.

Jos satuin olemaan kaupungissa, pyysi vähintään kyydin kotiin. Pyysin käymään meillä kylässä, ei koskaan tullut, vaikka lupasi monta kertaa. Meille oli niin pitkä matka. Katkaisin lopulta välit.

Kun hankin hevosen, nuoren 3-vuotiaan oriin, työkaverit (2 perheellistä naista) olivat sitä mieltä, että nyt heidän lapsensa alkavat ratsastamaan. Minun hevosella, minun opissa, ilmaiseksi varmaankin. Monta kertaa piti selittää, että ei tuon selkään mene nyt yksikään lapsi, juuri koulutus aloitettu, on nuori jne. Mutta kun olisi ollut niin kätevää ja helppoa.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.6.20 13:25:09

Varmaan pahin tähän mennessä, kun tyttäreni sai oman ponin. Alkoi kavereita hillua pihalla. Kerran kaverit taas tulivat ilmoittamatta, olin itse juuri menossa asioille. Huikkasin, että nyt ei sovi tulla ratsastamaan, aikuinen pitää ponin lähellä olla aina matkassa. Ei mennyt kauaa, kun opettaja soitti koululta, piti mennä lapseni kiusaamista selvittelemään. Kävi ilmi, että lastani kiusattiin muiden toimesta, sillä kaverit eivät päässeet ratsastamaan. Oli toiset äiditkin tuohtunutta viestiä laittaneet tästä vääryydestä opettajalle.

En tiennytkään, että ponin jos hankkii, se on sitten kaikkien käytössä täysin ilmaiseksi tai joutuu opettajankin puhutteluun asiasta. Miksi mun lapset sitten ei saa mennä vaikka testaamaan naapurin uutta autoa?

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   2.6.20 13:51:00

Yksi hevostuttu on kova järjestämään talkoita tallillaan. Ainoa vaan, että talkoissa ei koskaan ole mitään saunaa, ruokaa tai juomaa. Vesilasia tai kahvikuppiakin saa erikseen pyytää koko päivän kestävissä talkoissa. Yleensä talkoiden järjestäjä ei itse tee hirveästi mitään, katselee päältä että hommat sujuu. Kerran lähti myös heseen syömään ja jätti meidät muut töihin. En tajua miksi menin ensimmäisen kerran jälkeen. Ihan rankkaa työtä olivat usein: laidunten tekoa kunnon tolpilla savimaahan, soran kärräystä kottareilla, autotallinsa siivousta(!), tallitöitä jne. Ei puhettakaan, että auttaisi vastavuoroisesti.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Ullapulla 
Päivämäärä:   2.6.20 13:58:56

Kaverilla oli häät n. 10 vuotta sitten. Tiesin, että hänellä oli kankaiset lautasliinat niistä jäänyt. Kysyin, että lainaisiko tai myisikö hän ne minulle. Ei ole käytetty muuta kuin silloin kerran. Hän sanoi niiden olevan edelleen juhlien jälkeen varastossa pesemättöminä. Lupasin pestä ne itse ennen ja jälkeen juhlien.
Hän sitten vastasi, että voi myydä ne ja hinta on 100 euroa. 40 lautasliinasta. Heh, en ostanut.
Mä vaikka ompelen ne lakanakankaasta itse ennemmin kuin maksan tollasta summaa likaisista lautasliinoista.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   2.6.20 14:31:13

Pari kaveri on sellaista, että ehdottavat, että nähdään jossain ravintolassa tai kahvilassa. Sitten maksun hetkellä huomaavatkin, että lompakko on unohtunut kotiin. Nykyään onneksi aina voin kysyä toimiiko mobilepay. Pari kertaa näiden lokkien kanssa olen varannut myös omiin juttuihin riittävän käteisen -heillehän sen pitäisi olla noloa jos ei ole varaa maksaa, ei minulle!

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.6.20 14:46:30

Tuttava käy aika usein miniällään hoitamassa poikansa lapsia. Hoitaminen alkaa aina miniän kanssa yhteisellä kauppareissulla, jolloin miniä säännönmukaisesti ”unohtaa” rahapussinsa kotiin ja auton bensatankkikin täytetään mummon kukkarosta. Miniä on hyvässä palkkatyössä oleva ihminen.
Miniä myös määrää mitä lapset tahtovat joulu-ja synttärilahjoiksi, tyyliin rummut, pleikkari, iPhone.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Hopmaisk 
Päivämäärä:   2.6.20 15:04:16

Lähettäjä Klo

Olin opiskeluaikana kauppatorilla kesätöissä ja siellä lokit ihan konkreettisesti vei lounasleivän päältä kinkut ja kalat jos leipä oli kovin kaukana suusta

- Tiedän että puhuit linnuista, mutta nauratti silti kun ajattelin näitä keskustelussa tarkoitettuja lokkeja

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Juurikki Morsiamme 
Päivämäärä:   2.6.20 15:31:28

Huhhuh näitä teidän tarinoita :0 varsin röyhkeisiin ihmisiin olette törmänneet.

Itselle tuli mieleen vain yksi entinen kaverimies, joka majoittui luokseni viikoksi kun oli samassa kaupungissa käymässä. Baariin piti päästä joka ilta ja tietysti kun oli persaukinen niin kaikkien muiden piti hänen juomat maksaa. Kutsui oman kaverinsa meille minulta mitään kyselemättä. Joi kaverinsa kanssa sitten jääkaapista kaikki oluet ja siiderit jotka olin sinne ostanut. Otti omin lupineen tupakkaa askista ja sitten valitti kun ne loppui ja minun olisi pitänyt käydä hakemassa lisää. Sama kun juomat loppui, olisi minun pitänyt käydä hakemassa lisää. Kaikki ruoat veti myös napaansa kaapeista omin luvin. Kyllä oli onnen päivä kun tämä lokki vihdoin lähti kotipaikkakunnalleen. Olin varsin veetuuntunut hänen käytöksestään ja myös mainitsin asiasta monta kertaa mutta eipä tuo välittänyt tuon taivaallista. Tämän episodin jälkeen en pitänytkään enää mitään yhteyttä häneen. Nyt tietysti vanhempana sitä miettii miksen vaan potkinut lokinpoikaa pihalle. Olin nuori ja kiltti ja oli hän ihan mukava kaveri noin muuten. Tämä vaan oli ensimmäinen (ja viimeinen) kerta kun kyläili.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Anni 
Päivämäärä:   2.6.20 15:45:43

Eräs kaveri tuli käymään, aika yllättäen kun ei oltu sitä ennen kauheasti edes juteltu varmasti puoleen vuoteen. No, ei siinä mitään, tuli kylään ja olisin tarjonnut kahvia. Ei halunnut. Kysyn että mehua? Teetä? Suklaata? Ei, ihan vain vesilasi on hänelle tarpeeksi. Okei, vettä sitten tarjosin. Vartin kuluttua kysyi, olisiko minulla vaikkapa valkoviiniä. No, olihan minulla, joten hain pullon. Tämä pullo ei kelvannut kun oli Reisling sorttia, hän ei juo sellaista, olisiko jotain muuta? Oli minulla toisenlainenkin pullo, se sitten kelpasi.

Illan aikana hän sitten joi, toki minun hieman avustamana, 3 viinipulloa, myöskin sen pahan Rieslingin, kun muuta ei enää löytynyt. Heti kun yksi pullo oli juotu, kysyi että löytyisikö toinenkin. En tajunnut tällaista varoa, ei hänellä ole ennen ollut mitään ongelmaa viinan suhteen.

Sitten seuraavana päivänä tuli ilmoittamatta koputtamaan ovelle, että on niin paha krapula, olisiko mulla jotain viiniä. Vaikka olisi ollutkin niin en olisi tarjonnut.

Sitä seuraavana päivänä soitti että hänen pitäisi nyt tehdä muuttosiivous vanhempiensa asuntoon, eikä nyt jaksa eikä pysty eikä viitsi, tulisinko siivoamaan. En todellakaan lähtenyt.

Tämän jälkeen ei ole hänestä kuulunut puoleen vuoteenmitään.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Coco 
Päivämäärä:   2.6.20 15:45:45

Tuo poni homma kuulosti tutulta, sama tilanne oli meillä myös kun tyttö oli pieni. Ja kun en antanut ilmaiseksi ja muutenkaan muiden oikein ratsastaa ponilla kuin omien lasten. Lasta alettiin myös kiusaamaan koulussa näiden" lokki "lasten toimesta.

Jokunen tuttu on lainannut rahaa eikä koskaan pyynnöistä huolimatta palauttanut. Enää en lainaa näille.

Oma sisko lainas autoa, ajoi pienen kolarin eikä
Voinut maksaa vakuutuksen omavastuuta minulle, kun auto korjattiin muuten vakuutuksen piikkiin. Tuokin jää niin ikään ärsyttään. Enää en lainaile hänelle oikeestaan mitään.

Semmoisille en myöskään lainaa tavaroita, jotka ne jättää palauttamatta tai palauttaa pitkän ajan jälkeen mahdollisesti rikkinäisenä.

Ai niin vielä yks tyyppi ois halunnut tuoda hevosen mulle hoitoon, samallahan se menee siinä.. Ilmaiseksi tietty ja suuttui kun en huolinut hevosta.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   2.6.20 18:42:28

Tuli meseen viesti, että lainaanko autoa kun siinä on peräkoukku. En ehtinyt vastata kun ovikello soi ja auton lainaajat tuli hakemaan autoa. Autossa on ajotietokone. Tyytyväisenä palauttivat auton kun siinä on polttoaine vaan lisääntynyt lainan aikana niin ei tarvinnut tankata. Eli olivat ajaneet maantietä hiljalleen kun minä olin ajanut pikkutietä ja niin ajotietokone laski uuden matkan mihin polttoaine riittää keskimäärin kilometreissä.
Tuskin heille lainaan enää autoa.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.6.20 19:43:35

Meidän entinen tallinpitäjä oli tällainen lainailija, jonka käsissä kaikki rikkuu. Pyysi lainaan mun nahkaisia gramaaneja. Annoin ja ensimmäisellä kerralla tulivat takaisin pestyinä ja puunattuina. Seuraavilla kerroilla otti gramaanit kysymättä ja ne sitten aina löytyivät ties mistä käytävän nurkasta. Siinä kohtaa lopetin lainaamisen kun gramaanit oli ulkona vesilätäkössä. Mä olen itse aika tarkka tavaroistani enkä yhtään tykkää tällaisesta kohtelusta.

Aivan oma lukunsa oli yksi tallilainen, joka lähtiessään "vahingossa" pakkasi mukaansa kaikkien muidenkin tavarat. Syytti pakkaamisessa auttaneita tallityttöjä. Mun hevosen tavarat olivat ihan eri rakennuksessa. Kaapin perukoilla oli muovipussi jossa oli suunnilleen pohjimmaisena yhdet kuolaimet. Nämäkin muka tallitytöt olivat vahingossa pakanneet vaikka tosiasiassa nuo kuolaimet oli pitänyt ihan etsimällä etsiä. Tallinpitäjä ja pari muuta kävivät sitten hakemassa näitä varastettuja tavaroita ja niitä oli ihan hiton pitkä lista. Uuden tallin omistaja oli kauhulla katsellut kun tämän naisen tavaroista kaivettiin varastettua kamaa kassikaupalla.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: As 
Päivämäärä:   2.6.20 20:18:06

Pahin tuntemani lokki hyötyy kaikella mahdollisella tavalla kaikista. Yrittää päästä eläkkeelle vaikkei oikeasti ole edes kipeä, mutta siitä huolimatta pitää elää leveästi ja mukavasti valtavan eläinlauman kanssa... missään tutkimuksissa ei ole löytynyt mitään, mutta ei jaksa käydä töissä, haluaa vastikkeettomia tukia. Meiltä lainaa aina kaikenlaisia asioita ja pyytää palveluksia. Yleensä soittaa arkiyönä kun jotain on sattunut ja työssäkäyvänä pitää mennä aina keskellä yötä pelastamaan. Lupaa aina rahaa esimerkiksi autokyydeistä, vaikka ei ole vielä ikinä maksanut niistä mitään. Voin toki satunnaisesti heittää jonnekin mutta ei silloin pidä luvata rahaa. Peräkärryä lainasi joskus ja palautti niin että pohjalevy oli aivan tuhoutunut.

Todella pettynyt olo, kun ei saa ikinä mitään takaisin vaikka itse on uhrautunut toisen puolesta monen monta kertaa. Päätin etten lainaa enää mitään.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: 8( 
Päivämäärä:   3.6.20 12:45:41

Juu nämä yhteiskuntalokit! Arghh...!

Mulla myös yksi hevostuttu, joka on kaikkeen ansiotyöhön liian sairas. Ei voi tehdä yhtään mitään työtä. Jatkuvasti joutuu ramppaamaan erikoislääkäreillä (julkisella), koska tarvitsee milloin mitäkin testiä tai todistusta siitä, ettei voi tehdä sitä tai tätä. Ei vaan saa eläkettä ja mieleisiään lausuntoja koskaan. Käy tästä asiasta jatkuvaa taistelua esimerkiksi Kelan kanssa, mistä parkuu aina suureen ääneen Facessa.

Hänet on koulutettu uusiin tehtäviin ja on kokeillut vaikka mitä työtä. Mutta kun mitään ei voi tehdä, kun on niin sairas.

Turha kertoakaan, että jakaa myös jatkuvasti postauksia, joissa tekee tallitöitä, ajaa ja ratsastaa. Asuu maatilalla. Lisäksi on mukana kaikenmaailman vapaaehtoishommissa urheilun yms. saralla. Ja harrastaa myös erinäisiä liikuntalajeja.

Jep jep. Me muut maksetaan näiden lokkien eväät.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.6.20 12:51:53

Ai saakeli nuo ”yhteiskuntalokit”.
Itselläni eräs tuttu, joka pyytelee aina kaikkea ja mistä vaa.
Esim hammaslääkäristä näytteitä (ottaa 7 hammastahna näytetä ja lankaimet päälle), kyniä ottaa ihan mistä vaa löytää.
Tämän kanssa messut on pahimmat....

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Hyppyri 
Päivämäärä:   3.6.20 12:52:01

8( : mulla oli tämmöinen potilas joka oli kusettanut monia lääkäreitä kun on ”paniikkihäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelkoa yms” eikä siksi pysty tekemään töitä. Hän viihtyi kotirouvana vallan hyvin. Osastolla huomasi, ettei näitä oireita oikeasti ole, joskus muisti feikata niitä.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.6.20 13:08:06

Näiden yhteiskuntalokkien kanssa kannattaa muistaa se, että ihan aina ihmiset eivät kerro kaikkia asioitaan aivan jokaiselle vastaantulevalle uteliaalle. Mulla itselläni on hyvin vakava sairaus, joka ei näy päällepäin mitenkään. Kunto vaihtelee päivästä toiseen. Jonain päivinä pystyn käymään töissä niin että teen lyhennettyä työpäivää, jonain toisena päivänä taas lepään kotona ja saatan jopa käydä siellä tallilla. Missään instakuvassa tai fb-postauksessa ei vain kerrota sitä että mies oli tallilla mukana auttamassa, koska olen niin heikossa kunnossa etten pysty ajamaan autoa enkä tekemään hevoselle kaikkia hoitotoimenpiteitä. Jos joku utelias kyttäisi mun elämää niin ihan hyvin voisi näyttää siltä että siellä se vain röhnöttää meidän verorahoilla ja harrastaa. Tosiasiassa elän hyvin pitkälti miehen rahoilla, mutta ei sitäkään huudella kylillä.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.6.20 13:24:24

"Kävelee joka paikkaan, ettei tarvi maksaa bussilippua"

Ei tuossa ole mitään ihmeellistä. Minä teen samaa. Jos samaan paikkaan voi mennä kävellen niin tottakai mielelläni säästän bussimatkan verran vaikkei se montaa euroa olisikaan.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   3.6.20 16:57:07

”Lähettäjä: pepsimax
Päivämäärä: 1.6.20 12:33:09

Äidin entinen miesystävä pisti ruokaa talvisin parvekkeelle säästääkseen rahaa koska "jääkapin ei tarvi työskennellä niin kovasti" :D”

Tuohan on järkevää jos jäähdyttää ruuan ulkona ennen jääkaappiin laittamista.

Pelkään että itse olen nuorempana ollut jonkun mielestä lokki. Jos kaveri on esim. pyytänyt mukaan jonnekin autoreissulle, en ole tarjonnut bensarahaa. Puolustukseksi sanottakoon, että olen kotona saanut sellaisen mallin että bensarahoja ei pyydetä, joten ei ole käynyt mielessäkään tarjoutua osallistumaan pyytämättä kustannuksiin.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: minni 
Päivämäärä:   3.6.20 21:12:52

Joskus kavereiden kanssa reissussa, muiden kavereiden/harrastusten kautta ollen tutun olen nähnyt. Ja jäänyt sopivassa kohtaa vaihtamaan sanan ja usein tällöin tämä varsinaiselle reissuporukalleni tuntematon tyyppi on tarjonnut ruuan tms.

Kavereideni mielestä olen reissulokki, joka maksattaa ruokansa vierailla ihmisillä.
Juu en jaksa korjailla asiaa, mitäpä se muille kuuluu.
Yleensä nämä tutut ovat ravintoloitsijoita/matkanjärjestäjiä, joihin olen tutustunut ammattini kautta ja haluavat vapaalla tarjota minulle jotain yrityksensä uutuuksia (koska se on heille usein kannattavaa ja työasioissa hyviä juuttuja tulee suositeltua omille työkavereille ja asiakkaille).

Yksi näistä pahimmista lokiksi haukkuja laskee mitä kaikkea olen saanut ilmaiseksi joltain muulta ja koitti ihan pokkana sitten väittää, että mun kuuluu maksaa esim. oman sapuskani (joka tarjottiin minulle) lisäksi osuus heidän muiden sapuskoista (joita tuttavani ei isolle kaveriporukalle tarjonnut). En ymmärtänyt hänen ajatuksenkulkuaan, miksi muiden ruuista pitäisi maksaa osuus (jos omasta osuudesta ei tarvitse itse maksaa, vaan joku muu sen maksaa). Joo toosi sekavasti varmaan kerrottu, mutta ehkä joku tajuu.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   3.6.20 23:36:32

Mä en koskaan anna bensarahaa kenellekään. En kyllä ole itsekään bensarahaa vailla ikinä.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: -4° 
Päivämäärä:   4.6.20 01:06:00

Ex. Maksoin sille auton kaikkine kuluineen ettei tarvinnut kulkea julkisilla töihin. Viikonloppuisin käytiin yhteisissä harrastuksissa jolloin ex oletti että maksan aina bensat, joilla ajelikin sitten työmatkojaan taas seuraavaan viikonloppuun.

Tilanteessa hänen kuukausitulonsa olivat päälle 3k ja itselläni n. 800. Vuokra tietenkin puoliksi.

Oli myös mestari unohtamaan pankkikorttinsa kotiin kauppareissuilla. Rakkaus oli sokea.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: huh! 
Päivämäärä:   4.6.20 01:15:33

"Lähettäjä: Helmenä
Päivämäärä: 2.6.20 08:15:09

Taitaa ne kovimmat lokit käydä sukulaisten lompsalla eniten. Tiedän muutamia itsekkäitä tapauksia, jotka vanhan mummonsa eläkepäivänä oli tarkoituksella menossa kylään hakemaan rahaa juhlimiseen. Vanha ihminen tietysti antoi pienestä eläkkeestä lapsenlapselleen ja itse söi kauravelliä monta viikkoa :(

Sitä rahaa vain haetaan ja itse ei tehdä muuta kuin maristaan.."

Tästä on kokemusta. Veli on pahin lokki ikinä. Kohta viisikymppinen ja elänyt koko elämänsä pumpaten rahaa oikealta ja vasemmalta. Ja aina löytyy joku hölmö joka maksaa. Minun kanssani pisti välit poikki kun sanoin suoraan, että maksakoon itse hölmöilynsä.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Objekti 
Päivämäärä:   4.6.20 01:40:49

Miehen veli perheineen oli kyllä yksi lokkiparvi, meille perhejuhliin tultaessa julistettiin jo ovella, että oltiin paastottu, jotta mahtuu meillä murkinaa napaan.
Söivät ihan älyttömiä määriä ja kotiin lähtiessä olisi pitänyt ladata voileipäkakkua ja makeita kakkuja mukaan, kun ”Näky jääneen vielä jotain” ja kerran vittuunnuin ja sanoin, että tulee myöhemmin vielä lisää vieraita (mitä olikin tulossa), niin vetivät herneet nokkaan. Eipä haitannut, nauratti lähinnä.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Rosa 
Päivämäärä:   4.6.20 06:51:47

Tallikaverilla oli loputon melassiämpäri. Siellä oli aina pohjalla jotain. Ei tarvinnut vuosiin hakea uutta kaupasta, vaikka joka liikutuksen jälkeen melassivettä tarjosi hevosilleen. Meidän muiden melassit loppuivat kyllä. Valokuvista narahti muiden varusteiden lainaamisesta, mutta ”ei kai ne siitä kulu, ei mulla oo varaa ostaa omia”.
Koki vääryytenä, ettei hänellä ( 18 v opiskelija) ollut varaa samaan varustetasoon kuin meillä työssäkäyvillä.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: reti 
Päivämäärä:   4.6.20 08:48:19

Rosa,
ai saakeli, muistuu mieleen ihan samanlainen tapaus jolle kelpasi muiden rehut/lisäravinteet/varusteet "lainaan" lupia kyselemättä ja koskaan mitään ei lupailuista huolimatta saanut takaisin. Sinisin silmin aina selitteli että häneltä itseltään loppu tai hukassa, vaikka oikeasti oli vain niin persaukinen typerys.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: ?!? 
Päivämäärä:   4.6.20 08:52:49

Yks tallinpitäjä oli kyllä uskomaton lokki. Ostin omalle hevoselleni yks kesä heinät että saa edes jotain syötävää, olisi pitänyt pärjätä metsälaitumessa missä kasvoi pelkkää horsma ja vadelmaa, riitti kuulemma ruuaksi.... No, kas kummaa, hyvin kelpasi tallinpitäjän omille hevosille ja lampaille kuiva heinä. Todennäköisesti lampaiden suuhun menivät myös hevoseni käytät. Hevonen laihtui tuon kesän aikana niin paljon, että syksyllä etsin uuden tallipaikan.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   4.6.20 09:08:01

Joo, hevosihmisissä näitä kyllä riittää. Yksi puuhasteli tallilla aina öisin, kummasti hävisi rehuja ja varusteita käytti kuin omiaan. Hirvee lokki.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   4.6.20 09:08:46

Kaveri 1: Kertoo milloin tarvii kyydin jonnekin päin, ei siis edes kysy vaan ilmoittaa tyyliin "mennään tiistaina lidliin klo 15, hae mut töistä". Kerran on tainnut jäätelön ostaa ja useamman vuoden kuskannut häntä ilman mitään bensarahoja. Rasittavinta tuo, ettei edes kysy. Mikä siinä onkin että ajokortittomat olettaa että autollisilla on joku VELVOLLISUUS kuskata heitä?

Kaveri 2: Maksan kauppaostokset tai alko-ostokset ja sanoo että laittaa rahaa. No illalla kun mennään baariin ja tilataan niin anteliaasti tarjoutuu maksamaan minunkin 5€ lonkeron kun on minulle velkaa (ostokset välillä olleet melkein satasenkin). No ei siinä mitään muuten, mutta ostaa aina sen tasan yhden juoman ja sitten asia vain "unohtuu" :D Vaikka siis käytäisiin yhdessä tiskillä myöhemminkin.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   4.6.20 14:16:40

Yksi kaveri, puskaratsastelija, etsii aina ilmaisen ratsastettavan. Eikä siinä mitään mutta jonkun ajan päästä kun on ratsastellut, ihan siis maastohumputtelua, alkaa puhumaan miten hevosen omistajan pitäisi hänelle maksaa siitä että pitää hevosen kuntoa yllä. Ja käy siis ihan omaksi ilokseen ratsastelemassa ilman mitään sopimuksia siitä että veisi hevosta mitenkään eteenpäin.
Yhden kaverinsa luona kävi hetken ratsastelemassa ja kaveri pyysi viikonlopuksi hevosten hoitoon. Piti käydä aamulla ja illalla. Tämä hevostenomistaja maksoi pari kymppiä tällä kaverilleni niin johan alkoi ruikutus miten vähän maksoi. Unohti että saa ilmaseks ratsastaa joka päivä kun haluaa... ja ite auttaisin kaveria ihan ilmaseks.
Toinen talli missä kävi ilmaseks ratsastaa oli itsehoitotalli, missä aamutallilainen kävi 7 aikaan ja se joka tuli ekana iltapäivällä antoi päiväheinät, yleensä 17 aikaan eli aika pitkä ruokintaväli. No tämä työtön kaverini kävi päivällä ja alkoi puhumaan miten hän VOISI antaa hevosille päiväheinät jos omistajat maksaisi 2e/hevonen. Heinät oli kasseissa aidan toisella puolella ja tarhat ihan tallin vieressä. Hevosia on 10-14. Ei riittänyt että saa ratsastaa ilmasiks ja kuului tallin porukkaan.

Elää miehensä tilalla ja mies maksaa kaiken. Ei viitsi siivota viikolla kun mies töissä koska kotityöt kuuluu myös miehelle. Jos tekee ulkohommia niin valittaa että hänelle pitäisi maksaa kun tekee hommia siellä. Ei riitä että elää ilmaseks.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Mona 
Päivämäärä:   4.6.20 15:58:48

"LähettäjäObjekti

Päivämäärä4.6.20 01:40:49

Miehen veli perheineen oli kyllä yksi lokkiparvi, meille perhejuhliin tultaessa julistettiin jo ovella, että oltiin paastottu, jotta mahtuu meillä murkinaa napaan.
Söivät ihan älyttömiä määriä ja kotiin lähtiessä olisi pitänyt ladata voileipäkakkua ja makeita kakkuja mukaan, kun ”Näky jääneen vielä jotain” ja kerran vittuunnuin ja sanoin, että tulee myöhemmin vielä lisää vieraita (mitä olikin tulossa), niin vetivät herneet nokkaan. Eipä haitannut, nauratti lähinnä."

Mun siskon perhe kans tämmöinen, muistutti vielä ennen juhlia että hehän eivät sitten syö mm. katkarapuja etten saa laittaa niitä voileipäkakkuun vaikka itse tykätäänkin. Arvatkaa laitoinko :D
Laitettiin kala-altaaseen lohia, facessa kommentoi että hienoa,hän tulee sitten syksyllä ison kylmälaukun kanssa kylään. Vastasin, että tervetuloa vaan, nyt pienenä hinta oli ~ 8-9e/kg että syksyllä ruuat ym vaiva laskettuna sitten ehkä 12-14e/kg. Ei vastannut mitään eikä näkynyt kylmälaukkuineen ;D Välit muutenkin viilentyneet kun unohtaa sujuvasti lainaamansa rahat ym...

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.6.20 16:02:28

J ihan kuin tuntisin tämän tapauksen. Onko Itä-Suomen ihme?

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   4.6.20 16:08:35

Sitä vaan ihmettelen et miks ihmeessä ihmiset yhä edelleen maksaa kaiken, kuskaa näit lokkeja jne.. eiks kerrasta opita? vai mielummin maksetaan kuin et menis välit

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: u 
Päivämäärä:   4.6.20 16:16:14

Ex oli kanssa yksi possu kyläiltäessä. Ei ruokatavoiltaan, vaan se määrä mitä varsin hoikkaan vartaloonsa veti. Kotioloissa ei kahvin kanssa koskaan syönyt mitään, ruoka-annokset pieniä jne. Kylässä sitten soi viisi palaa omppupiirakkaa, kymmenen pasteijaa jne.

Joo, "en mä nyt kehtaa-nirsoilu" kahvi/ruokapäydässä on myös ärsyttävää, mutta tulihan tuossa kaikille tutuille selväksi, että pihiydestä kyse, kun muualla näkivät muuta. No, mun mummo tykkäsi ;)

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: wink 
Päivämäärä:   4.6.20 16:37:33

Jonkinlainen lokkeus saattaa olla myös osa kotikulttuuria. Mä tulen perheestä, jossa on aina annettu paljon. Meillä on ollut kulmakunnan lapset syömässä, muutamat sosiaalitapaukset vähän useamminkin, mutsi on huolehtinut että myös muiden lapsilla on ehjät ja puhtaat vaatteet jne. On pistetty ruokakassia mukaan, on annettu kaljaa naapurin juopolle joka on aamukrapuloissaan ollut oven takana, on kuskattu omat lapset ja kaikki kaveritkin. Jos on joku työ tehtävänä, niin mun vanhemmat ovat aina valmiit auttamaan täysin pyyteettömästi.

Kun on tottunut tällaiseen menoon niin mun on vielä näin aikuisenakin tosi vaikea sisäistää sitä että pitäisi maksaa bensarahoja, pitäisi maksaa avusta ja pitäisi muutenkin olla jakamassa rahaa vähän joka suuntaan. Monen silmään mä varmaan näytänkin lokilta kun en maksa niitä bensoja enkä mitään muitakaan kuluja jos joku tulee auttamaan. Mä olen itse valmis auttamaan vähän kaikkia enkä koskaan itse ole pyytämässä mitään matkarahoja tai työmiehen palkkoja niin en niitä oikein osaa muillekaan maksaa.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: muu 
Päivämäärä:   4.6.20 16:42:04

Sehän onkin aivan eri asia jos saa vastapalveluksia tai maksetaan vaikka vuorotellen. Meillä kaveriporukalla syödään vuorotellen illalliset jokaisen luona eikä todellakaan laskutella niistä mitään, samoin kaikki auttaa toisia esim. omiin ammatteihin liittyvissä hommissa ilmaiseksi kun tietää että saa takaisin apua kun sitä tarvitsee. Sellaisille kavereille en todellakaan tee mitään ilmaiseksi jotka on oven takana vaan kun tarvitsee mun ammatillista apua ja muuten ei näy ei kuulu :D

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   4.6.20 19:10:26

Lokitan hammastahnaa.
En ikinä pakkaa omaa mukaan reissuun koska jollain jokatapauksessa sitä on mukana.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   5.6.20 02:23:38

Itsellä oli vanha kaveri, halusi auto kyydin monesti, baariin, asemalle jne, itselläänkin olisi ollut auto ja kortti mutta aina oli joku syy miksei voinut sitä käyttää, ja jos pyysit henkilön kuskaamaan ketään minnekkään niin hirveä kitinä kun on niiiiin hankalaa ja pyysi ensimmäiseksi bensarahaa aivan liikaa, no tämä loppui kun ilmotin kiinteän kilometrihinnan omalle autolle :D
Toinen ei ehkä ole niinkään lokkilokki mutta pihi, asustellut viimeiset 10v vähän missä sattuu, tasaisin väli ajoin laittaa viestiä että voisiko tulla pariksi yöksi käymään, on siitä mukava että ollessaan kyllä siivoaa jälkensä ja ei syö meidän ruokia mutta ei tosiaan asu kunnolla missään. Vuokra-asunnot on kuulemma niin kalliita ettei halua vuokrata eikä saa ostettua vielä omaa kun ei ole säästöjä eikö takaajia, näin kesäisin nukkuu usein autossa kun ei ole päässyt minnekkään.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.6.20 07:53:44

Mulla meinaa nousta herne nenään näistä teidän jutuista :D Inhoan tommosta toisten hyväksi käyttämistä yli kaiken. Tosin mulle avun pyytäminenkin on kohtuuttoman vaikeaa eli siltä osin olen melkein toisessa ääripäässä, eikä sekään ole hyvä.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   5.6.20 12:05:22

On ollut lokkeilijoita minun elämässäni ehkä vähän liikaakin, nyt kun ikää on tullut lisää olen vain kylmästi jättänyt huomioimatta jatkuvat avuntarpeet. Kummasti on yhteydenpito vähentynyt tai lakannut kokonaan.
On pyydetty jatkuvaa lastenhoitoapua, koirien hoitoa, peräkärryä, rahaa, muuttoapua, korjaamaan autoja ilmaisiksi (voisko vähän vilkaista ja samalla korjata), pakettiauton lainaamista, kastopaikalle kuskaamista, lääkäriin vientiä, kaupassa käyntiä (maksan kyllä takaisin), majoittamaan täysihoidolla meille kun puolison kanssa tullut riitaa. Jumankekka lista on loputon ja vuosia repesin joka paikkaan suuna päänä auttamaan, hoidin muiden asioita kun minua harmitti heidän huono-onnisuus. Sitten havahduin siihen, että kukaan näistä ei ikinä maksanut takaisin tai auttanut missään meitä. Pahin oli kun otin kaverilleni 1000€ lainan josta maksoi 50€ takaisin. Minä maksoin korkojen kera.
Lopetin auttamisen ja minua pidetään nyt kurjana ja outona :D! Eräskin toivotti hyvää loppuelämää ja voi kun hän olikin oikeassa, elämäni on oikein hyvää ilman moisia hyväksikäyttäjiä <3

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.6.20 12:13:53

Meidän perheessä mies on putkimies ja poika sähkömies, arvatkaa ovatko kysyttyjä tyyppejä sukulaisten talkoissa :D Mies on onneksi vanhemmiten oppinut kieltäytymään reippaammin, sanoo jo ihan suoraan ettei viitsi lähteä viikonlopuksi kaverin mökille "saunotaan ja jos laitetaan sen uuden saunan putket samalla, kyllä mä kaljat tarjoon", kun samainen sukulainen on aina ehdottelemassa vastaavaa. Lupaa kyllä antaa suosituksia hyvistä firmoista kun itsellä on hommaa kädet täynnä ;)

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.6.20 12:24:02

Osaan pitää puoleni sen verran hyvin ja haistan lokkeilijat, että eipä ole juuri kukaan lokkeiluja päässyt toteuttamaan. Ja jos pääsee, se jää tasan yhteen kertaan sillä vihaan moisia ihmisiä. Laitan tiukat rajat ja pidän puoleni ja jos se ei jollekin kelpaa, henkilö on täysin vapaa poistumaan elämästäni.

Hevosihmiset yrittävät kyllä hyötyä traileristani. Yksikin tallikaveri kysyi, lähtisinkö kuskaamaan hänen hevostaan takaisin toiselle tallille. Kysyin osoitteen ja ilmoitin sen perusteella kilometrikorvaukset sekä trailerin vuokrahinnan (40e). Sanoin, että vaivanpalkkaa omasta ajastani en tallikaverilta pyydä enkä erillistä vuokraa vetoautosta :) No yllättäen, eipä sitten ollutkaan palveluilleni tarvetta ja kyselyt loppuivat siihen. Oli tasan varmasti kuvitellut, että lähden yhdistelmälläni kuskaamaan häntä ja hänen hevostaan ihan ilmaiseksi hyvää hyvyyttäni tai jollain 20eurolla joka ei olisi kattanut edes polttoainekuluja.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Raili 
Päivämäärä:   5.6.20 13:07:41

Hinasin puolitutun hevosen tallilta toiselle, noin 50 km. Lupasi maksaa bensat kun seuraavan kerran nähdään. Hevonen sairastui aika pian uudella tallilla niin, että se piti lopettaa. Tää tyyppi mulle:” voin mä sulle kuitenkin jotain maksaa! ”
Ihan kun mun kulujani olisi jotenkin vähentänyt / lopettaminen olisi ollut mun vikani. Ei maksanut koskaan mitään.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.6.20 17:02:33

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 5.6.20 12:13:53

Meidän perheessä mies on putkimies ja poika sähkömies, arvatkaa ovatko kysyttyjä tyyppejä sukulaisten talkoissa :D"

Nämä on aina tosi inhottavia. Kampaajat, kosmetologit ja fyssarit kuulemma saavat usein näitä "tule kylään ja laita kaikkien tukat/naamat/niskat" kutsuja.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Turre 
Päivämäärä:   5.6.20 18:22:20

Nämä trailerin lainaajat! Oikein kimpaantuvat, kun kehdataan pyytää rahaa kopin lainasta. Vaikka ikinä ei ole koppi palannut puhtaana eikä ehjänä. Yksi hajotti saranat, kun hänen mielestään välissä ei ollut niin paljon roskia että pitäisi pyyhkäistä puhtaaksi, yksi surmasi etupyörän, kun ei ollut arvannut, että se pitää nostaa ihan ylös asti ja vielä kiinnittää sinne. Jne jne.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Leah 
Päivämäärä:   5.6.20 18:59:30

Onpa lokkeilu yleistä, luulin että mä vaan vedän tietynlaisia ihmisiä puoleeni.
Yksi ystävä oli koko ajan lainaamassa rahaa ja maksattamassa ravintolassa syömisensä, alkuun lainasinkin pieniä summia. Muutettuaan alkoi kerjätä tavaroita ja kun sanoin, että ei ole ylimääräisiä, pyysi ostamaan. Osteli tavaraa nettikirpparilta, mutta mun olis pitänyt ne autollisena hakea tai kyydittää muuten vaan johonkin, tietty ilmaiseksi ja kesken oman työpäiväni.
Kyllästyin ja katkaisin välit.
Yksi tuttava ilmestyy meille usein kahville ja samalla kerjää tavaroita, lähinnä hevostarvikkeita ja huonekaluja. Kaikki pitäisi saada ilmaiseksi tai ostaa halvalla, vaikka väkisin. Kerää ihmisten pihoilta tupakantumppeja ja polttaa niitä.

Yksi sukulaisperhe on ihan koko ajan lainaamassa jotain, kaupassa kerjätään alennuksia ja somessa lahjoituksia. Koko ajan valittavat kurjuuttaan, silti molemmat töissä ja asuvat arvoalueella omistusasunnossa.

Itse en kehtaisi ikinä lainata mitään ilmaiseksi tai kerjätä tavaroita, mutta ei siihen ole kotona opetettukaan. Varmaan joku kulttuurijuttu.

Lasten kaverit halusivat tulla ratsastamaan meille, laitoin ehdoksi että lapsella pitää olla tapaturmavakuutus sekä vanhempi mukana ja tarvittaessa taluttamassa. Yllättäen ei ole näkynyt ketään.

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Leah 
Päivämäärä:   5.6.20 19:12:26

Vielä tuli yksi mieleen. Ihmettelin pihalla, kun kukkapenkeissä oli kuoppia ja syytin myyriä. Myöhemmin kävi ilmi, että yksi kyläläinen oli käynyt kaivamassa taimia sieltä, kun olimme lomalla. Naapuri oli sattunut näkemään, mutta en ikinä kehdannut ottaa asiaa puheeksi asianosaisen kanssa. Sama tyyppi kävi myös pihassamme lasta leikittämässä. Kerran hyppivät trampoliinissa kun luulivat että ei ole ketään kotona. Laitoin sitten pihaan valvontakamerat ja kyltit. Kerran kävivät sen jälkeen pihassa toteamassa kameroiden olemassaolon :D

  Re: Pahimmat lokkeilijat/pihistelijät?

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   8.6.20 08:11:07

Yksi tyyppi yrittää aina lokkeilla ruokiani illanvietoissa. Kaveripiirissä järjestetään silloin tällöin grilli-iltoja, joihin siis kaikki tuovat omat ruoat (nyyttäreitä on kokeiltu iät ja ajat, mutta se menee aina siihen, että meistä naisista pari tuo kunnon ruokia ja loput pelkkää sipsiä ja limua, joten en ole enää suostunut nyyttäreihin). Teen kotona valmiiksi esim. halloum-siivuja ja muutamia vartaita, käärin pari herkkusientä pekoniin tai jotain vastaavaa. Tämä yksi lokki on jo monena kertana vain ilmoittanut, että "mä sitten pöllin noista muutaman". Ja joka kerta sanon, että et pölli kun nää on mun illallinen. Ei hän ala suoraa kieltoa uhmata, mutta aina kokeilee. :D Itse hän tuo poikaystävänsä kanssa puoliksi nakkipaketin. Tästä porukasta suurin osa on opiskelijoita, mutta silti.

Osaan ammattini puolesta oikolukea ammattilaistasoisesti. Siksipä noissa opiskelijapiireissä on riittänyt gradun tarjoajia luettavaksi. Yksi kaveri halusi, että kielikorjaisin hänen ainakin 100-sivuisen gradunsa. Palkaksi hän voisi heittää minulle jonkin viinipullon. Kielitarkastus maksaa siis tyypillisesti n. 40 - 45 euroa per alkava tunti, ja opiskelijoille annoin tuolloin alennusta, mutta en nyt ihan noin paljoa. xD 100-sivuisen gradun korjaus vie noin 10 - 13 tuntia. En suostunut.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.