Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Eristyksen vaikutukset addikteihin?

Lähettäjä: The Mies 
Päivämäärä:   29.3.20 13:36:02

Pohdin kuinkakohan paljon tmää eirtys vaikuttaa eri addikteihin?

Viinaa ja huumeita saanee aina, tupakkaakin. Toki huumetrafiikki häiriintyy jossain määrin kun muuleja ei nyt voi käyttää.

Mutta entäs läheisriippuvaiset? Seksi-addiktit? Urheiluhullut?

  Re: Eristyksen vaikutukset addikteihin?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.3.20 13:37:25

Ulos pääsee aina urheilemaan, etenkin täällä maalla.

  Re: Eristyksen vaikutukset addikteihin?

Lähettäjä: Merviläinen 
Päivämäärä:   29.3.20 13:42:03

Eivät addiktit itseään eristä.

  Re: Eristyksen vaikutukset addikteihin?

Lähettäjä: w 
Päivämäärä:   29.3.20 14:26:24

Niin muuten, enpä ole tullut ajatelleeksi miten huumeet nyt kulkee. Nettipeliriippuvaisille tämä on ihanaa, kun ei tartte edes kotoa poistua.

  Re: Eristyksen vaikutukset addikteihin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.20 14:31:07

Eikai huumeaddiktit mistään rajoituksista välitä. Elävät kuten ennenkin.

  Re: Eristyksen vaikutukset addikteihin?

Lähettäjä: kiki 
Päivämäärä:   29.3.20 14:47:14

Pelikoneita pelaavat saavat nyt kerta käsittelyllä vieroituksen.

  Re: Eristyksen vaikutukset addikteihin?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.3.20 15:03:13

Meidän kulmilla on pari ihan hirveää räkälää jossa jo valmiiksi lähes kuolleet papparaiset vetävät kaljaa. Ajettiin hetki sitten ohi ja ihan sama meno siellä oli kuin minä tahansa muunakin päivänä. Tiedän että tuolla kapakassa käyvät ovat ihan rappioalkoholisteja ja olen aivan satavarma että he eivät lopeta kapakassa käymistä, oli millainen zombiapokalypsi tahansa. Eli sanoisin että niin kauan kuin kapakat pitävät ovensa auki niin näiden alkoholistien elämään ei ole tullut mitään merkittävää muutosta, kuoli loppumaailma koronaan tai ei.

  Re: Eristyksen vaikutukset addikteihin?

Lähettäjä: Nupiainen 
Päivämäärä:   29.3.20 16:53:05

Siis sillä että mää mikään kyttääjä olen, mutta... Tämä on aika surullista, mutta vähän matkan päässä asuu joku todella kumararyhtinen 50+ mies, kiinnitin vuosia sitten jo huomion häneen, kun siis ryhdistä erottaa jo kaukaa, mies kävelee kadunpätkää hitaasti edestakaisin ja polttaa tupakkaa. Viime vuonna havahduin, kun ukkelia ei ole näkynyt kävelemässä, mutta sattumalta huomasin hänen lähtevän autolla. Asioin lähikaupassa ja siellähän tämä mies oli pelikoneella. Sitten tajusin, kun kuskasin lapsia aamuisin kouluun, että miehen auto oli miltei aina siinä kaupan parkissa. Seuraavan kerran kun asioin tässä lähikaupassa, mies oli taas pelaamassa. Ja nyt, kun koneet on lyöty kiinni, niin ukkeli kävelee taas kadulla tupakoiden..

  Re: Eristyksen vaikutukset addikteihin?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.3.20 17:01:24

Eikös kaikki räkälät suljeta huomenna?

  Re: Eristyksen vaikutukset addikteihin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.3.20 17:12:08

Olen itse ahmimishäiriöinen ja pahasti ruokariippuvainen. Todella vaikeaa on ollut, homma lähti ihan käsistä. Normaalisti en syö töissä (10h) ja nyt on tuo aika kulutettava jotenkin. Olen myös nettiriippuvainen ja kaikki etätyöt jää ihan viime minuuteille tämän takia. Aivan kamalaa. Tänään olen saanut hommaa hiukan hallintaan tolkuttomalla pakottamisella. Ahdistaa ja pelottaa.

  Re: Eristyksen vaikutukset addikteihin?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   29.3.20 17:20:34

Kaikki vain pahenevat. Vaikka esim. pelokoneet ovat kiinni, ei se auta riippuvuuteen jos henkilö itse ei halua parantua. Joko tulee jokin muu riippuvuus tai sitten ongelma palaa heti, kun pelaamaan taas pääsee.

Riippuvuudet ovat mielenterveyden ongelmia ja tää eristys ei ole kovin hyväksi mielenterveydelle varsinkin kun monet terapiatkin ovat tauolla tai etänä (joka ei ole läheskään yhtä tehokasta).

  Re: Eristyksen vaikutukset addikteihin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.20 17:24:13

Joudun kulkemaan julkisilla töihin. Lisäksi asun alueella, jolla päihdeongelmat ovat erittäin yleisiä. Ja tämä porukka pyörii julkisilla paikoilla ja julkisessa liikenteessä ihan samalla tavalla kuin ennenkin, ehkä jopa enemmän.

Siitä on kauan kun olen pelännyt julkisilla paikoilla liikkuessani. Nyt pelkään. Pelkään paitsi tartuntaa (päihdepiireissähän ei hygieniasta välitetä vaan tämä ihmisryhmä yskii ja räkii ympäriinsä ihan kuten ennenkin), myös sitä, että esimerkiksi karuryöstöt voivat nyt lisääntyä kun väki on muuten julkisilla paikoilla vähentynyt ja ongelmaporukka saa nyt muiden huomaamatta puuhastella kaikenlaista ihan eri tavalla kuin ennen.

  Re: Eristyksen vaikutukset addikteihin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.20 17:25:42

^Siis katuryöstöt.

  Re: Eristyksen vaikutukset addikteihin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.4.20 09:15:55

https://dynamic.hs.fi/a/2020/pakkoollaulkona/

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.