Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vaatiiko flunssa aina viruksen?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.3.20 13:00:45

Olen nyt kovassa flunssassa, vaikka olen koronaa pelkäävänä täysin eristänyt itseni. Työt teen etänä, lisäksi olen käynyt yksin lenkillä, olen myös käynyt kaupassa noudattaen hyvää käsihygieniaa. Yksi päivä vilustuin kovasti lenkillä meren rannalla kovassa tuulessa, pari päivää tästä iski flunssa.

Eli voiko flunssan saada pelkästä vilustumisesta vai vaatiiko aina sen viruksen? En käsitä mistä olen sen voinut saada..

  Re: Vaatiiko flunssa aina viruksen?

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   29.3.20 13:11:21

Luulet siis että olet turvassa viruksilta kun sinulla on hyvä käsihygienia? Ne tarttuvat myös hengitysilmasta niin kuin koronakin. Kaupassa on voinut joku yskäistä juuri ennen kuin kävelet siitä kohdasta.

  Re: Vaatiiko flunssa aina viruksen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.20 13:20:09

Flunssan aiheuttaa virus. Olet voinut altistua virukselle esim. siellä kaupassa, ihan ilmassa leijuvien pisaroiden seurauksena tai jo paljon aikaisemmin, mutta sitten vilustuminen on hieman alentanut vastustuskykyäsi ja virus on päässyt lisääntymään ja aiheuttaa flunssan.

  Re: Vaatiiko flunssa aina viruksen?

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   29.3.20 13:21:21

Nokin flunssa nimenomaan on VIRUKSEN aiheuttama, niin kyllä se sen virustartunnan tarvitsee.

Eikä flunssaa mistään vilustumisesta saada. Sen flunssan yksi nimitys on vilustuminen. Virus sen aiheuttaa.

  Re: Vaatiiko flunssa aina viruksen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.20 13:25:40

Kylmästä voi saada hypotermian, ei flunssaa. Toki kylmä voi madaltaa hieman vastustuskykyä.

Viruksia on kaikkialla ja niiltä on aivan mahdoton suojautua täydellisesti, mikäli missään liikkuu. Todennäköisyys on toki pieni, mutta silti olemassa. Ja ihan pieniä pisaroitakin lentelee kun ihmiset puhuvat ja toki kaikki pinnat yms.

  Re: Vaatiiko flunssa aina viruksen?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.3.20 13:31:19

... Olen kaupassakin karttanut muita kuin ruttoa, väistellyt ja vaihtanut reittiä, jos käytävällä ahdasta. Tietenkään en voi tietää onko ilmassa leijunut jonkun aivastus.

Miksi tosiaan aina puhutaan vilustumisesta jos sillä ei ole tekemistä sairastumisen kanssa?

  Re: Vaatiiko flunssa aina viruksen?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.3.20 13:32:30

Ja nyt en tiedä miksi laitoin kolme pistettä tekstini eteen kuin vastatakseni itelleni, huooh..

  Re: Vaatiiko flunssa aina viruksen?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   29.3.20 13:37:38

Tutkimustulos

  Re: Vaatiiko flunssa aina viruksen?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.3.20 13:45:12

Virus lisääntyy helpommin kylmässä. Ihmisen immuunijärjestelmä heikkenee kylmässä. Siksi vilustuminen aiheuttaa helpommin flunssan. Siksi flunssaa kutsutaan myös vilustumiseksi.

  Re: Vaatiiko flunssa aina viruksen?

Lähettäjä: noh 
Päivämäärä:   29.3.20 13:54:18

Se virus on voinut olla sun kropassa jo aikaisemmin, mutta kylmettyminen laski immuunipuolustustasi niin, että virus pääsi lisääntymään.

  Re: Vaatiiko flunssa aina viruksen?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   29.3.20 14:44:01

Ei näköjään linkittynyt

  Re: Vaatiiko flunssa aina viruksen?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   29.3.20 14:44:29

No ilman linkitystä sitten
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000147294.html

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.