Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: Agrobakterium 
Päivämäärä:   25.2.20 02:02:57

Onko täällä muita lasta yrittäviä? Ajattelin että jos perustettaisiin keskustelu vertaistueksi ja ajatusten jakamiseksi.

Mies heitti ilmoille viime marraskuussa että mitäs jos alettaisiin yrittämään lasta... Jätin pillerit silloin pois ja nyt mennään vain hetki kerrallaan. Mitään poppaskonsteja en käytä, paitsi seuraan puhelinsovelluksella kuukautiskiertoa ja ovulaatiota. Seksi on kyllä nyt ollut todella vähäistä ristiin menevien työvuorojen takia, mies tekee pelkkää aamua ja minä pelkkää iltaa. Turhauttaa kun ei ole aikaa seksille :/ Ensin olin niin innoissani että jes, nyt se elämänhaave toteutuu omasta perheestä. Mutat aina kun menkat tulevat niin iskee masentava tunne, vaikka tiedän että raskautumiseen voi oikeasti mennä paljonkin enemmän aikaa.

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: Esikko 
Päivämäärä:   25.2.20 05:09:33

Olipa kuin omasta näppäimistöstä kirjoitettu! Täälläkin ehkäisy jätetty pois muutama kk sitten, mutta vuorotyöläiset ei oikeen kohtaa toisiaan muutakun kuolemaväsyneenä tai kiireellä..
Itekkään en muuten käytä poppakonsteja, kuukautisten ja ovulaation seuranta laskureilla ja vitamiinia nassuun.
Tulee jos tulee, katotaa nyt.

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: Agrobakterium 
Päivämäärä:   26.2.20 14:30:26

Esikko, tervetuloa! Mitä vitamiinia syöt? Itse vuoden alusta muutin vain elämäntapoja terveellisempään suuntaan. Noita lisäravinteita yms en osaa oikein syödä

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   26.2.20 14:35:11

Foolihappoa suositellaan jo puolikin vuotta ennen raskautta. Femibionit käyttöön vaan.

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: Dee 
Päivämäärä:   26.2.20 17:07:00

Jep, foolihappoa ainakin ja d-vitamiinia jo käyttöön. Raskausmonivitamiinissakin sanotaan että se om hyvä jo yritysaikana. Sitä foolihappoa tarvitaan eniten viikon 6 maissa ja se tulee tosi nopeesti! Viikon 4 jälkeen vasta alat epäillä raskautta ja sit onkin kiire.

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   26.2.20 19:48:46

Me yritetään! Toinen yhteinen lapsi (mulle kolmas) olisi toiveissa. Mun esikoinen täyttää pian 20v ja asuu omillaan. Kotona siis nyt 5kk vanha tyttö, jolle toivotaan sisarusta mahdollisimman pian. Mulle tehtiin sektio joten puoli vuotta on suositeltava aika odottaa ennen uutta raskautta.

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.2.20 19:55:52

Ainokainen, minulle sanottiin että sektion jälkeen vuosi ennen uutta raskautta. Ja siis ei mitään komplikaatioita tai muutakaan miksi olisi normaalia pidempi aika. Nyt viikolla 26, sektiosta kerkesi tulemaan 3v väli ennen uutta raskautta.

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: S. 
Päivämäärä:   26.2.20 20:43:23

Täällä myös yritetään. Esikoinen on syntynyt 2017 ja toista alettiin yrittämään maaliskuussa 2019. Saaliina on toistaiseksi kolme raskautta ja kolme keskenmenoa.. Kesäkuussa, marraskuussa ja tammikuussa.
Jotenkin sitä tässä on tajunnut, että ei lapsen saanti olekaan niin itsestäänselvyys. Esikoinen ilmoitti tulostaan heti ehkäisyn lopettamisen jälkeen, raskaus meni hyvin, synnytys meni hyvin. Kaikki meni hyvin. Nyt taas ei sitten millään onnistu..

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: ,,, 
Päivämäärä:   26.2.20 21:07:27

Mitä sovelluksia käytätte?

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: S. 
Päivämäärä:   26.2.20 21:10:20

Flo ja Ladytimer täällä käytössä.

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: Sirkus 
Päivämäärä:   26.2.20 21:18:27

Yritetty 1,5v täysin tuloksetta. Pitäisi nostaa hoitoihin lähteminen puheeksi, mutta tuntuu niin vaikealta avata suu ja sanoa se ääneen.

Foolit ja monivitamiinit on ollut käytössä koko ajan. Kierto tasainen ja seksiä on riittänyt "oikeisiin aikoihin". Äppiin kirjaan kierrot ylös ja pari hassua kiertoa on ollut niin, että ei ole touhuttu oviksen tienoilla.

Miehellä nyt jo aikuinen lapsi ennestään, itselleni olisi ensimmäinen. Tällä hetkellä v*tuttaa rankasti ja toivoisi sen sisäisen kellon vaan sammuvan ettei tarvitsisi näin kipeästi haluta omaa lasta.

Sitä huomaa miten olen alkanut välttelemään sukulaislasten syntymäpäiviä ja muita tilanteita missä pikkulapsia tai raskaana olevia. Molemmilla serkuilla lapsia, toisella 2 ja toisella 3 sekä parhaillaan taas raskaana. Suvun ikäloput miehet kyselee meidän perheenlisäyksen perään silkkaa hölmöyttään ja ymmärtämättömyyttään. Tekisi mieli möläyttää, mutta parempi pitää suu kiinni ja selitellä höpöhöpöjä vastaukseksi.

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   26.2.20 21:28:27

Kolme pistettä: Tiedän kyllä, että usein suosittavat vuotta ennen uutta raskautta. Kuitenkin tuo tieto puolesta vuodesta löytyy myös ihan HUS:sin sivulta. Puhuin asiasta myös mut leikanneen lääkärin kanssa, sillä tässä kohtaa oli tärkeää tietää kohdun kunto, joka oli erittäin hyvä. Lisäksi keskustelin tästä vielä neuvolan lääkärin kanssa joka suoritti mun jälkitarkastuksen. Hän kertoi että puoli vuotta on aika jota he suosittelevat, mikäli kaikki on mennyt hyvin. Mikäli kohdussa olisi ollut merkkejä esim.ohentumisesta, olisi sille pitänyt antaa pidempi aika parantua. Onneksi kaikki meni hyvin ja toivuin sektiosta ihan hetkessä. Lisäksi mulla on ihan ehdottomasti vaatimuksena seuraavaksi synnytystavaksi sektio, joten kohdun ei edes tarvitse kestää alatiesynnytystä. Mitään muuta estettä ei tosin ole kuin mun pelko. En enää ikinä lähde yrittämään alateitse. Sen verran traumaattisia kokemuksia on takana.

Eniten tähän hoppuun vaikuttaa mun ikä. Olen siis 41v. Tässä iässä ei ole mitenkään varmaa, tuleeko raskaaksi enää lainkaan. Siksi halusimme alkaa yrittämään heti kun mahdollista.

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: Esikko 
Päivämäärä:   26.2.20 22:42:42

Syön foolihappoa ja raskausmonivitamiinia. Meillä kummallakaan ei ole lapsia, ikää molemmilla 34. Ainakaan vielä ei ole tärpännyt vaikka ainakin kolmeen ovikseen on hyvin osuttu. En yhtään tiiä, että mitäs jos ei kuulu vuodenkaan jälkeen, lähdetäänkö hoito/tutkimusrumbaan vai annetaanko olla.
Itsekkin oon nyt jo huomannu ärsyyntyväni tuttujen ja puolituttujen raskausuutisista, vaikka ihan turhaan, eikai se minulta ole pois. Ois vaan niin kiva jäähä kasvatteleen mahaa ja elää se kaikki..

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   27.2.20 10:00:13

Mulla esikoinen antoi odottaa itseään kolme vuotta. Ja olin sentään 21v.kun sain hänet. Nyt kun lähdettiin tosissaan yrittämään mun nykyisen mieheni kanssa, niin tärppäsi heti. Ja mun eksällä oli kuitenkin kaksi lasta entuudestaan, nykyisellä miehellä ei lapsia ollut. En siis pidä lainkaan itsestään selvänä sitä, että ylipäätään tulen raskaaksi. Me ei enää iän vuoksi päästä myöskään mihinkään hoitoihin, joten jos näin käy, etten enää tule raskaaksi niin sit ollaan kiitollisia näistä lapsista, mitä jo on. Eri asia tietenkin on teillä, joilla lapsia ei vielä lainkaan ole. Kolme kiertoa on kuitenkin vielä niin vähän, ettei siitä kannata hermostua.

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: MSpotilas 
Päivämäärä:   27.2.20 10:42:54

Täällä ehkäisy jätetty noin 6kk sitten pois. Ms Diagnoosi saatu noin vuosi sitten ja hartaasti lasta toivottu. Toki mietityttää mitä tulevaisuus tuo diagnoosin ja lapsen kanssa. Toki kuulemma raskautuminen hiukan vaikeampaa tämän taudin kanssa. Pari pahenemisvaihetta ollut, mutta seksiä harrastetaan viikottain. Toistaseks joutunut pettymään joka kuukausi menkkojen alkaessa.

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   27.2.20 12:29:50

Jätin ehkäisyn pois alkuvuonna. Ollaan nyt muutama kerta vasta koitettu. Mut rupesin miettimään et pitäiskö huhtikuussa yrittää vasta kunnolla ettei lapsi syntyisi loppu vuonna vaan ens vuonna vasta.
Mistä foolihappoa saa ja onko sitä pakko käyttää?

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: Agrobakterium 
Päivämäärä:   27.2.20 23:00:29

Oho tänneppä on tullut porukkaa. Täytyypä hankkia noita foolihappoja! Tänään taas surutti kun kuukautiset alkoivat aamulla :/ Me yritetään siis ihan ensimmäistä lasta. Miehellä on jokin (en muista vaivan oikeaa nimeä) liikasuurien verisuonien vaiva peniksessä ja kiveksissä, joista aikanaan työterveyslääkäri sanonut että saattavat vaikeuttaa lasten saantia ja vaiva voidaan leikata jos vaikeuttaa.

F, mies myös mietti samaa eilen että ei olisi lapselle kvia jos synttärit osuvat joulukuulle varsinkaan.

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.2.20 05:45:03

Täällä on yritetty nyt kahdessa kierrossa, vielä ei ole tärpännyt. Eka lapsi ois meille.

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: Mes 
Päivämäärä:   28.2.20 07:44:24

F, foolihappoa saa apteekista. Ei sitä kukaan voi pakottaa käyttämään, mutta erittäin suositeltavaa se on. Foolihappo vähentää riskiä sikiön hermostoputken sulkeutumishäiriölle.

Me aloimme yrittämään 2018 joulun jälkeen, eli silloin melkein vuodenvaihteessa. Raskauduin neljännestä kierrosta, eli huhtikuussa. Esikoisemme syntyi nyt tammikuussa. Meille ei ollut mitään väliä mihin vuodenaikaan lapsi syntyisi, kunhan vain se saataisiin, mutta onhan tämä ihan kiva lapsen kannalta kun on alkuvuonna syntynyt.

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: MSpotilas 
Päivämäärä:   2.3.20 13:05:32

Ja tänään kuukautiset alkoi. 4pv myöhässä. Kerkesin jo vähän innostua josko nyt. Tikutettu ovis ja seksiä oikeeseen aikaan, mut ei niin ei. Kohti uusia pettymyksiä

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: Peppa 
Päivämäärä:   21.3.20 14:41:34

Moikka! Täällä 26v kahden tytön äiti. Ensimmäinen syntynyt 4/15 ja toinen 3/18, tytöt täyttävät siis ihan pian 5v ja 2v. Ensimmäinen oli se kuuluisa vahinko. Toista yritettiin 8 kiertokertaa ennen ku tärppäsi.

Kävin tämän viikon maanantaina gynellä, koska mun kierrot kestävät 35-55pv (tosin viime kierto oli vain 32pv), eli mahdollisesti en ovuloi, ainakaan joka kiertona. Gyne teki lievän pco löydöksen, toinen munasarja oli enempi monirakkulainen ja toinen vähän vähemmän. Lisähankaluutta tuo se, että prolaktiinihormoni varmasti koholla koska imetän pari kertaa vuorokaudessa tuota kohta 2v neitiä. Nyt varsinainen yritys alkanut 10/19 eli yk5 nyt menossa, todennäköisesti ei ole ollut ovulaatiota tässä kierrossa koska ei mitään tuntemuksia, ei limoja, ei ovistikkuun viivaa eikä gyne nähnyt että olisi irronnut. Ei ollut myöskään johtofollikkelia, eli ei ovulaatiota tiesossakaan varmaan tässä kierrossa. Nyt kp25/32-55. Gynen kaa sovittiin painonpudotuksesta, hän meinasi että jo se voi auttaa huomattavan paljon. Nyt siis koitan vähän elämäntapamuutoksia tehdä.

Tehtäsikö sellanen lista mukana olijoista, niin olisi helppo pysyä perässä ja tarkistaa listalta perustiedot? Olisi kiva jos tästä tulisi sellanen jatkoketju jossa voidaan kuulumisia vaihtaa :) tsemppiä kaikille!

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: Peppa 
Päivämäärä:   21.3.20 14:47:07

Lasta yrittävien ketju:

Peppa / 26v / lapset 4/15 ja 3/18, kolmas haaveissa 10/19 alkaen / lievä pco / PSHP

Eli nimimerkki ja kriittiset tiedot perään, koko liudan kopiointi ja liittäminen

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: Agrobakterium 
Päivämäärä:   21.3.20 21:50:12

Mitä ne kaikki kriittiset tiedot sitten lienevätkään :D

Peppa / 26v / lapset 4/15 ja 3/18, kolmas haaveissa 10/19 alkaen / lievä pco / PSHP
Agrobakterium / 24v / ei lapsia / yritys aloitettu marraskuussa 2019

Kyllä taas surkutti kun alkoi menkat taas. Olen käyttänyt Flow nimistä appia seuratakseni kiertoa ja mahdollisia ovulaatioita. En toki ole nyt jaksanut tutkiskella sitä sen enempää että millaisia kierrot ovat, pitäisi perehtyä kun jaksaa.

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: Peppa 
Päivämäärä:   22.3.20 21:31:30

Agrobakterium, onpa harmi että alkoi menkat :(. Sitä myös odotellessa, täällä nyt kp26/32-55 ja ovulaatiota on tuskin tapahtunut tässä kierrossa ollenkaan. Voi kun ne menkat tulisi edes tuossa 30-40 kiertopäivillä ettei tarvisi odotella niin kauhean pitkään. Kierron tasoittuminen antaisi myös vähän toivoa, että kroppa voisi edes jokseenki toimia.

Vihdoin ainakin olen saamassa yöimetyksen pois tältä meidän lähes 2v tytöltä! Se voi myös auttaa. On niin itsepintainen tissimölli, että iskä on koittanu jo monet kerrat saada loppumaan yötissin, mut tää neiti jaksaa vielä 2-3vk unikoulun alotuksesta huutaa ja vaatia, pitkään. Joten ei sitä kukaan oo jaksanu. Mut nyt oon koittanu itse ja tulos vaikuttaa paljon paremmalta. Huh. Suuri toive vaan on että tämä vaikuttaisi raskautumiseen myös.

Ja juu, juuri tollaset perustiedot mistä vähän näkee perustietoja, ehkä perustieto ois ollu parempi ku kriittinen tieto :D teatraalisuutta arkeen!

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: Esikko 
Päivämäärä:   22.3.20 22:27:21

Peppa / 26v / lapset 4/15 ja 3/18, kolmas haaveissa 10/19 alkaen / lievä pco / PSHP
Agrobakterium / 24v / ei lapsia / yritys aloitettu marraskuussa 2019
Esikko / 34v / ei lapsia / yritys aloitettu 11/19

Täällä on rinnat niiiiin kipeät ja turvonneet, kolme pvää ois menkkoihin.. toivon hartaasti että nyt tulis plussa!

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: Peppa 
Päivämäärä:   29.3.20 16:06:10

Mitä tänne kuuluu? :) esikko miten kävi sulla, tärppäsikö? Entäpä muut?

Täällä eletään kp33, toivon että menkat kohta tulisivat jo ettei kierto pääsisi venymään kovin pitkäksi. Ovulaatiota tuskin on ollut tässä kierrossa tosiaan, joten raskaudesta en elättele toivetta tähän kiertoon. Masentaa vaan, jos kuukautisten alku venyy taas jonnekin kp55 :(

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: Esikko 
Päivämäärä:   29.3.20 19:02:59

Eipä tärpännyt.. jospa ens kierrossa

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: Agrobakterium 
Päivämäärä:   3.4.20 23:25:06

Sovelluksen mukaan menkkojen pitäisi alkaa ylihuomenna, saapas nähdä sitten. Ei kyllä olla seksiäkään keretty harrastamaan kun otin pikkusiskon asumaan luokseni koronaevakkoon :D Jotenkin mennyt jo ihan ohi koko vauvasta haaveilu kun ei perhana tärppää.

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: Minna 
Päivämäärä:   3.4.20 23:50:14

Täällä ensimmäinen (netti)konsultaatio klinikan kanssa maanantaina. Olen siis itsellinen nainen, ensimmäinen lapsi / yritys kyseessä :-)

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: Peppa 
Päivämäärä:   5.4.20 14:57:10

Esikko tsemppiä tähän uuteen kiertoon! <3

Agrobakterium, onko menkkoja näkyny?

Minna tsemppejä sinne yrityksen äärelle, toivottavasti hommat saadaan etenemään!

Täällä kp40/32-55. Raskaustesti nega :( eli se pco ongelma taas pitkittää kiertoa ja tosiaan ovulaatiota varmasti ei ole ollut tässä kierrossa, niin ku jo uumoilin aiemmin. Gynekään ku ei kp20 sillon löytäny merkkejä oviksesta että olisi mennyt tai olisi tulossakaan.. Mä vaan nyt toivon että ne menkat alkaisi, niin päästäis uuteen kiertoon ja jos se ovulaatiokin tulisi ja sattuis tärppimää.

  Re: Lasta yrittävien ketju kenties?

Lähettäjä: Agrobakterium 
Päivämäärä:   5.4.20 22:35:50

Harmi juttu peppalle :( jospa se siitä! Ei ole näkynyt menkkoja vielä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.