|
Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 20.2.20 18:39:36
Olen halunnut konmarittaa jo kauan. En kuitenkaan osaa. Jokainen vanha asia tuo mulle hyvän mielen, kun uppoudun sitä ajattelemaan ja vellomaan muistoissa. Vaikka todellisuudessa ton roinan määrä vaan ahdistaa ja vtuttaa.
Miehenikin on hamsteri. Sillä on ihan h*lvetisti kaikkea p*skaa, no ei ole oikeasti kaikki turhaa, on työkaluja, rakennusmateriaaleja, kalastusvehkeitä, haalareita, saappaita, lisää työkaluja, kaikki vähänkin arvokkaammat tai kauniimmat rikkinäiset kipot, tuikkukupit ja lautaset, koska aikoo liimata ne kuulemma, ja paljon erilaisia liimoja, .... kavereilta lahjaksi saatujen hienompien viinapullojen metallikotelot, äidin mehupulloja....muumimukeja joita ei saa käyttää...muttei viedä varastoonkaan. Ei suostu viemään mitään näistä esineistä varastoon, koska kuulemma voi tarvita niitä! Siis eikö varastosta voi hakea sitten kun tarvii? Eniten mietin just noita työmiestavaroita ja haalareita ja likaisia saappaita....eteinen on nyt täynnä pusseja ja laatikoita jotka ovat täynnä kenkiä. Kapea kaistale lattiaa näkyy jota pitkin voidaan survoutua ulos kämpästä.
En halua syyttää miestä pelkästään. Nyt muutettiin siis pieneen kaksioon, eikä tila yksinkertaisesti riitä. Ollaan asuttu (isossa) omakotitalossa aiemmin, ja siksi onkin kertynyt ties minkä näköistä roinaa. Itse nyt tämän muuton yhteydessä kävin omia tavaroita rankalla kädellä läpi ja huomasin paljon tavaraa, joka ollut mulla teini-ikäisestä asti. En silti raaskinut heittää pois esim. riparikansiota, ikivanhan rikkinäisen läppärin laturia (jos sitä tarvitaan....), kymmenen vuotta sitten lahjaksi saatua tarra-arkkia etc.etc. Paljon kyllä heitinkin, mutten selvästikään tarpeeksi. Mulla on ollut samat tavarat säilössä jo hyvin kauan. Ei me vaan mahduta tänne millään. Koko kämppä on oksettava roinakasa.
Kylppärissä ei ole minkäännäköistä kaappia, ei edes allaskaappia. Seinät on jotain peltiä eikä niihin voi kiinnittää mitään hyllyjä. Kaappia/lipastoa ei mahdu. Yksi avohylly mahtuu ja se on nyt jo täynnä wc-paperia ja kosmetiikkaa. Missä voin säilyttää kaiken kosmetiikan yms? Hiustuotteet, meikit, jne. Sitä on tosi paljon, vaikka nyt kävin läpi ja heitin turhat pois niin edelleen --- ei mahdu kylppäriin.... ja tuntuu tylsältä mennä hakemaan jostain vaatehuoneen perukoilta kun kylppärissä kuitenkin meikkaan jne.
Mua ahdistaa ihan kamalasti. Auttakaa. :( miten tuon miehenkin saisi ymmärtämään, ettei mitään pilkkihaalareita ja -reppua sekä autonrassaustyökalupakkia TARVITSE SÄILYTTÄÄ ASUINHUONEISTOSSA. Meillä on ihan ok kokoinen häkkivarasto jossa on nyt yksi kassillinen tapettia. Mies perustelee just tolla että tarvii niitä. Ei todellakaan tarvitse päivittäin, miksi se luulee, että varasto on yhtäkuin roskis tai musta aukko, josta niitä ei ikinä voi hakea.
Eikä sekään auttais vaikka veisikin ne kaikki sinne, tavaraa on silti aivan vtusti liikaa. Ei tässä voi järjestellä edes mitenkään, kun ei ole tilaa mihin niitä laittaa.
Kiitos kun sain purkautua, ei kyllä tämäkään auttanut toivotulla tavalla. Miten te olette konmarittaneet? En usko että kukaan riparikamuista pitää kansiotaan tallessa edelleen. Miksi se on niin vaikea heittää pois? Tai 20 vuotta sitten saatu palapeli, jota en halua enää koota? Se on lasten. Olin heittämässä jo pois, kun mies käski säästämään jos tulee lapsia kylään (ei oo ikinä ollut lapsia kylässä). No säästin ja nyt en sitten raaskikaan heittää pois, kun se on kai mummon antama. Paino sanalla kai, en mä muista.
Miehen sisko on tuonut tänne myös lasten viltin ja muutaman isomman lelun. "Miehelleni". Sillä siskollakaan ei ole lapsia eli ei ole mikään sellainen taka-ajatus. Eikä ne ole mitään miehen lapsuuden leluja vaan kirpparilta ostetut lelut ja viltti ihan kaupasta. Ei sovi sisustukseemme, ja muutenkin ihmettelen että mitä hittoa. Ei ne mene koristeista edes. Ja nyt mies säilyttää niitäkin kun kukkia kämmenellä EIKÄ SAA HEITTÄÄ POIS!!11 ne lelut voisi siis ehkä jopa mennä koristeesta, sellaisia vanhan aikaisia, mutta hei ihan oikeesti.... nääkin tavarat ollut meillä jo monta vuotta, nyt vasta alkaa oikeasti ärsyttämään kun tilaa ei vain ole. Ei ole!!
Mies ei ole heittänyt mitään pois ja kun asiasta puhun niin alkaa raivoomaan. Tai no, hermostuu silminnähden ja selvästi ahdistuu ja on aggressiivinen. Esim. ottaa jonkin niistä roinalaatikoista/kasseista käteensä (tai jonkun niistä leluista), kulkee edestakaisin ähkien ja puhkuen "no mihin mä tän ny laitan? Mihi tää voi muka mennä??". Kun sanon että vaikka roskiin, niin vastauksena tulee ei kun tätä voi tarvita, eikai pois tätä heitetä, en halua, kyllä täällä on isompiakin tilanviejiä kun tämä pieni esine tässä!! ...niin, sulla on monta laatikollista tollasia pikkuesineitä. Yhdessä ne vie ihan sikana tilaa.
Mies on aika kömpelö ja on siis rikkonut paljon meidän astioita. Osa niistä on ollut mulle erittäin tunnearvokkaita. Siksi se on hamstrannut ne kaikki sirpaleet talteen ja lupaa liimaavansa ne kasaan. Ei ole yhtäkään liimannut, muttei anna mun heittää niitä sirpaleita pois. Taidankin heittää ne joku päivä salaa pois. Osa niistä ollut jo 5 vuotta rikki... eikä ole edes pieraissut liimamiseen päinkään.
apua täähän on ihan kamalaa. :( mitkään miehen tavaroista ei ole edes järjestyksessä vaan joka laatikossa ja kassissa on vähän kaikkea. Tänäänkin löysin vahingossa noita sirpaleita pienestä laatikosta, jossa oli lisäksi piirtohiiltä, joitain satunnaisia työkaluja, liimoja, teippiä ja kyniä. ??? Oli siis vain yhden astiat sirpaleet siellä. Luoja tietää missä kaikkialla niitä oikein on.
Olen haaveillut niin kovasti hienosta sisustuksesta, mutta aina meidän tasot on täynnä roinaa. Niin nytkin. :(
|