Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: Anni 
Päivämäärä:   22.1.20 10:32:42

Otsikossa jo tulikin kysymys; Miten miehesi suhtautuu jos sinua itkettää? Itketkö usein? Jättääkö mies asian ns. huomiotta ja tekee vain omiaa, kysyykö mikä on hätänä, tai jos tietää asian, tuleeko luoksesi, lohduttaako?
Minua itketti eilen kovasti, olin hermostunut ja puhuin miehelle, kerroin mikä on ja hän lähti koiran kanssa lenkille. Vastasi vain että koitahan rauhoittua, puki ja lähti. Takaisin tullessa olin rauhoittunut, ja asiasta ei enää juteltu. Minua asia harmitti. Olisin tarvinnut halausta, mutta en osannut sitä pyytää..

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: Liisa 
Päivämäärä:   22.1.20 10:42:31

Halaa ,ottaa syliin kysyy mikä on tietenkin .

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: Xxxx 
Päivämäärä:   22.1.20 10:43:20

Mun mies kysyy "no?" ja halaa. Olen melkoinen itkupilli ja vollotan miehen olkaa vasten milloin mitäkin.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.1.20 10:44:44

Järjestää loppupäivän kestävän shown ja mökötyksen, koska pilaan hänen päivänsä negatiivisuudellani.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.1.20 10:49:00

Halaa, kysyy mikä on hätänä ja lohduttaa. Ei tarvitse pyytää. En itke usein mutta kun itken niin se saattaa kyllä olla ihan turhistakin asioista. Esim. eilen näin uutisen siitä kiinan possusta, joka pakotettiin bungee-hyppyyn ja aloin itkeä aivan holtittomasti vaikka yleensä uutiset ei kosketa... Enkä nyt sano että tuo on turha asia, mutta ei omaa elämää varsinaisesti koske!

Toki jollekin itkeminen voi olla vierasta ja ahdistavaa, sellaiselle ihmiselle pitää kyllä suoraan sanoa mitä tarvitsee. Voihan se olla, että mies jotenkin kuvittelee sinun tarvitsevan tilaa, ehkä ajattelee itse että jos itkettäisi haluaisi mieluummin olla yksin. Ota juttu vielä syyttelemättä puheeksi ja kerro mitä tarvitset. Joillekin pitää vaan antaa tarkat ohjeet :)

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.1.20 10:52:37

Halaa, yrittää lohduttaa, jne. Tietenkin.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: Theressa 
Päivämäärä:   22.1.20 10:59:23

Kyllä se yleensä jossain vaiheessa tulee kysymään, että mikä on hätänä ja lohduttaa, jos en ensin itse hakeudu hänelle vuodattamaan pahaa oloani. Ja kun prkl vieköön, sillä on aina niin viisaita sanoja, että tympii, kun pitää joskus niin mitättömistäkin asioista vollottaa. :D Tai ainakin sen jälkeen ne asiat tuntuu mitättömiltä. Oispa itelläki sellanen katsantokanta elämään!

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: Pisara 
Päivämäärä:   22.1.20 11:00:20

Mies tulee halaamaan, ottaa syliin, kaappaa kainaloon yms. Vähän paikasta riippuen. Silittelee ja kysyy mikä on, jos ei tiedä mistä itku johtuu. Kun olen rauhoittunut keskustelemme asiasta.

Mieheni itkiessä olen halannut häntä ja ollut lähellä. Mieheni kaivannut selkeästi enemmän vain läsnäoloa.

Itkemme todella harvoin eikä kumpikaan kiusaannut toisen itkusta. Tärkeintä olla lähellä sekä läsnä ja kumpikin tietää, että surusta yms. Voi keskustella niin halutessaan.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.1.20 11:04:27

Ex suuttui, ihan sama mikä niihin oli syynä.

Nykyinen pitää manipulointina jos itken riidellessä tai tärkeistä asioista keskustellessa. Ja niin yleensä käy, itseänikin ärsyttää. Naisen kyyneleet kun on kuulemma vain epäreilu ase joita vastaan mies on aina alakynnessä. Selkeästi surukyyneliin suhtautuu erilailla, lohduttaa jne.

Kai moni tekee kuten toivoisi itselleen tehtävän, eli aloittajan tapauksessa mies itkun tullen haluaisi rauhoittua yksin. Joku mies menee paniikkiin kun ei ehkä ole ennen osannut suhtautua oikein ja on tullut palautetta. Ehkä siitäkin voisi puhua miten haluaisi toisen reagoivan?

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: Prööt 
Päivämäärä:   22.1.20 11:05:12

Exä suuttui. Vaikka olisin siis sanonut, että johtui esim. työstressistä enkä olisi millään lailla hänelle tiuskinut, suuttui silti ja käänsi huomion itseensä tivaamalla, onko se sitten muka hänen syynsä. Jos sanoin, että häh mitä ihmettä, ei tietenkään ole, niin sama "No kyllä tuntuu siltä!!" jatkui. Tämä mies ei ikinä halannut tai sanonut jotain lohduttavaa sanaa, vaikka asiasta puhuttiin monet kerrat. Tulkitsin jo silloin, että koska hän kasvoi turvattomassa perheessä, jossa isä käytti väkivaltaakin ja molemmat vanhemmat joivat, niin hän ei ikinä oppinut ilmaisemaan empatiaa itkevälle. Ei hän sitä itsekään saanut. Kyllä minunkin vanhempani joivat ja koin turvattomuutta, mutta silti olen aina ollut hyvä lohduttamaan, koskettamaan ja myös sanallisesti kehumaan ja sanomaan hyviä asioita. Välit vanhempiini ovat ristiriitaiset ja osin kireät, mutta parisuhteissa olen pärjännyt hyvin.

Ja joo, exä tuosta tosiaan tuli. Olimme yhdessä lähemmäs 10 vuotta, ei oppinut uusia toimintatapoja kymmenistä ja taas kymmenistä keskusteluista huolimatta. Toivottavasti osaisi olla nykyiselleen parempi puoliso.

Nykyinen mieheni taas on ihan vastakohta: rauhallinen, vakaa ja ei ota itseensä tai muutenkaan järky, vaikka minä vollottaisin jotain. Ottaa syliin, juttelee, lohduttaa ja jos itkun aihe ei ole vakava, niin tekee jotain hassua ja yrittää piristää. Mieleen on jäänyt yksi kerta, kun oli paha mieli ja sanoinkin, ettei ole oikeasti syytä itkeä, niin mies otti kainaloon, pussasi otsalle ja sanoi jotain "Noh voi voi. Älä ole suruinen, katso, tässä on V-Maxin kuvia" (moottoripyörämalli, joka hänellä on). xD Kommentti oli niin absurdi, että alkoi naurattaa.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.1.20 11:10:40

Prööt, onkohan meillä sama ex :). Ihan sama juttu, otti itkuni kritiikkinä itseään kohtaan, itkin sitten väsymystä, jonkun kuolemaa tai kivusta. Aika hämmentävää.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.1.20 11:17:08

Kovin surulliselta kyllä kuulostavat nämä parisuhteet, joissa miestä ei tunnu yhtään liikuttavan kumppanin paha olo.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: Suttu 
Päivämäärä:   22.1.20 11:24:19

Mun mies poistuu paikalta. Luulen että siksi, että hän haluaa olla yksin ja hiljaa kun hänellä on huono mieli. Minä taas haluaisin halata ja olla kainalossa, paha olo takuulla menisi nopeampaa ohi..

Nyt kun olen raskaana niin ei käyttäydy niin. Itken aivan kaikesta ja usein mutta paremmin osaa olla tykönäni kun itken.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: Jj 
Päivämäärä:   22.1.20 11:28:22

Itken silloin tällöin jos on ihan älytöntä stressiä tai huolta jostakin. Mies yleensä ärtyy ja sanoo että ”lopeta tuo pillittäminen, oot kolmekymppinen ja sen ikäset ei enää itke”.
Ehkä oon vaan herkempi. Ja minä en näe siinä väärää jos aikuinen ihminen itkee siinä kuin lapsi tai nuorikin. Varsinkaan kun kyse ei ole mistään lapsellisesta syystä.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.1.20 12:06:55

Sairastan vakavaa masennusta ja fyysisiäkin kipuja on, eli itken usein. Mies tulee lohduttamaan ja halaa. Jos ei ole kotona ja tietää minulla olevan paha olla, hän saattaa tulla kotiin esim. karkkipussin kanssa.

Exä ei lohdutellut. Suuttui tai vähintään ärsyyntyi jos itkin. Opin hänen kanssaan tukahduttamaan pahan mielen, joka sitten toisinaan purkautui kaikki kerralla. Nyt ei onneksi enää tarvitse.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   22.1.20 12:11:33

Kysyy, mikä hätänä ja voiko hän tehdä jotain, että minulla olisi parempi olo. Yleensä haluan vain rauhassa itkeä itkemiseni ja mies onneksi kunnioittaa sitä eikä esim. koita halailla ellen sitä nimenomaisesti toivo.

Itse yritän tehdä samalla lailla, jos toisella on huono olo, eli kysyä, voinko tehdä jotain ja toimia sitten vastauksen mukaan.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: pink 
Päivämäärä:   22.1.20 12:15:02

Halaa ja lohduttaa mutta myös tsemppaa etten jäisi vellomaan pahaan oloon. On läsnä aina tarvittaessa eikä ole koskaan suhtautunut mun pahaan mieleen välinpitämättömästi.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   22.1.20 12:16:20

Halaa, ottaa syliin ja rauhoittelee.

Tosin en ole itkupilli eli itkulle on oikea syy.

Ei mikään kaikki tuntuu tänään huonolta tai itken kun jätit mut yksin kaupassa kaksi viikkoa sitten valitsemaan juustoa ja menit jo hakemaan kinkkua, nyyh nyyh tekoporua.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: HP 
Päivämäärä:   22.1.20 12:44:53

Vaihtelee. Joskus ottaa syliin ja pitää lähellä, joskus poistuu paikalta ja jättää yksin.

Alkuun loukkaannuin aika verisesti siitä selän kääntämisestä, mutta sittemmin olen oppinut näkemään asian myös miehen kannalta. Hänellä on narsistiäiti, jonka jäljet näkyvät pitkään... ja minulla koulukiusatun tausta; se yksin jättäminen aiheuttaa takaumia.

Pikkuhiljaa opetellaan eheytymistä.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: Quu 
Päivämäärä:   22.1.20 12:49:10

Käyttäytyy kuin en itkisi. Eli ignooraa itkun täysin, oli tilanne sitten mikä hyvänsä. Ei lähde, ei kysy, ei lopeta tai muuta mahdollista käynnissä olevaa keskustelua tai tilannetta, eikä lohduta.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   22.1.20 12:51:04

No ottaa syliin, lohduttaa ja kuuntelee. Tietenkin.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: sivusta 
Päivämäärä:   22.1.20 12:54:00

Itken tosi harvoin. Viimeksi hautajaisissa. Mutta niin itki mieskin.

Jos jostain muusta syystä niin kyllä mies ottaa kädestä kiinni vähintään.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: lazy bastard 
Päivämäärä:   22.1.20 12:54:06

Ahdistuu valtavasti, saattaa jopa näkyä suutahtamisena kun on "paniikissa" miten saada tilanne haltuun. Parinkymmenen vuoden yhdessäolon jälkeen ja pariterapian kautta on kyllä oppinut, että itku ei ole aina syytös tai asia joka pitää heti korjata.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: Xxxx 
Päivämäärä:   22.1.20 13:05:51

Nyt kun aloin miettiä, niin mun exäkin oli kuin pröötillä. Suuttui kun hänen mielestään syytin häntä, vaikka olisin itkenyt koiran kuolemaa. Exän kanssa ollessani kovetinkin itseni niin, että en itkenyt oikeastaan koskaan.

Nyt nykyisen mieheni kanssa olen muuttunut itkupilliksi, kun ei tarvitse pelätä toisen reaktiota. Ja myös se toisen osoittama myötätunto saa joskus padot aukeamaan, vaikka ensin en itkenytkään.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: tassu 
Päivämäärä:   22.1.20 13:31:26

Halaa, kysyy mikä on ja pitää lähellä. Ja on itsekin ihan surkeana, vaikka syy itkulle olisikin jotain niin pöljää kuin loppunut maito (joo, pms-oireet vetää välillä vähän yli)... :D

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   22.1.20 14:22:15

Mä itken suurinpiirtein kerran viidessä vuodessa. Esim. kun jalka murtui ja sattui niin helvetisti tai sitten kun joku on kuollut. Eli oon siinä mielessä helppo. En tiedä osaisinko itsekään suhtautua "oikein" itkeskelevään kumppaniin.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   22.1.20 14:37:38

No se riippuu mistä itken. En juurikaan kyynelehdi.

Jos se näkee että itken jonkun asian takia joka on ollut oikeasti paha isku mulle, se lohduttaa mua tyyliin taputtamalla selkään mahdollisimman kaukaa että "there' there.." niinkuin mäkin tekisin.

Jos taas pillitykseni johtuu hänestä... noh, sen verran olen oppinut että tahtoa ei saa läpi eikä hyvää huomiota jos sitä itkemällä yrittää saada.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: LosPollosHermanos 
Päivämäärä:   22.1.20 14:44:31

Sanoo "hmh" sympaattisella äänellä, tulee halaamaan ja sanoo vielä "kyllä se siitä".

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   22.1.20 14:46:24

Järkyttyy ja alkaa lohduttaa.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   22.1.20 14:52:26

Jättää yksin, koska 99% on syy siihen, miksi itken.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   22.1.20 17:30:26

Suoraan sanottuna, minusta on järkyttävää lukea, miten moni suuttuu tai pitää itkemistä manipulointina. Jopa ex- mieheni, joka tunnepuolen asioissa melkoinen törppö, osasi ottaa lähelle ja lohduttaa silloin kun itkin. Jos näin yksinkertainen asia tuottaa ongelmia, niin saisi lapikasta välittömästi. Ja aivan samalla tavoin haluan olla miehenkin tukena jos on mieli maassa.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: Haram 
Päivämäärä:   22.1.20 17:46:03

"Tuli vain mieleen tästä, että monelle ihmiselle voi olla hankalaa auttaa/lohduttaa ihmistä, joka itkee tai on surullinen syystä X. Moni kokee, että itkevä ihminen ehkä haluaisi omaa rauhaa, joten kokevat parhaakseen poistua paikalta. Tilanne voi olla hämmentävä ja sen "auttavan" osapuolen pitää siirtyä muualle prosessoimaan tilannetta. 
Ja siis ei ole mitään empatian puutetta, jos ei hyökkää ensimmäisenä halailemaan itkevää ihmistä. Kaikki ihmiset eivät vain osaa olla tilanteessa."

Öö, joo, mutta järkevä ihminen osaa ottaa asian puheeksi ja ihan vaikka kysyä, miten toinen haluaa itseään lohdutettavan, jotta osaa suhtautua asiaan vastaisuudessa oikein. Etenkin kun on kyse läheisestä ihmissuhteesta, olisi aivan käsittämätöntä, jos toinen joka kerta käyttäytyisi kuin idiootti ja lähtisi lätkimään tai muuten suhtautuisi ikävästi toisen pahaan mieleen sen sijaan, että olisi kiinnostunut toisen hyvinvoinnista sen verran, että opettelisi olemaan lohtuna.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   22.1.20 20:15:40

Haram on oikeassa. Vain tunnevammainen, tai sitten toisen pahasta olosta täysin välinpitämätön ihminen ei ole kiinnostunut kumppaninsa tunteista. Se on sitten ihan sama, millä tavalla se välinpitämättömyys verhotaan. Onko se muka oikeasti niin vaikeaa kysyä, miten toivoisit että sua lohduttaisin?

Oma mieheni hätääntyy ja haluaa tietää, mikä on vialla ja sen, mitä hän voi mahdollisesti asialle tehdä. Lohduttaa jos haluan ja antaa tilaa, jos toivon sitä.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   22.1.20 20:22:25

No kun fakta on että moni itkee manipuloidakseen..

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.1.20 21:06:00

Pisterivi, mitä sulla on esittää ton "faktan" perusteluksi?

Aika surullista tosiaan jos ihmisen yhtä luonnollinen, ja inhimillinen, fyysinen reaktio tunteeseen kuin hymy tai naurukin koetaan manipulointina. No, ehkä se on itselle kivempi selittää sen läheisen itku sellaiseksi kuin kohdata hänen surunsa, paha olonsa tai väsymyksensä. Tosin kertoo jonkinsortin tunnevammasta sillä joka niin tekee. Pisterivi on kai niitä jotka ei osaa lapsen itkuunkaan suhtautua kuin suuttumalla?

Btw, miten opitaan itkemään tarvittaessa?

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   22.1.20 21:28:05

Noh esimerkiksi useita omia kokemuksia.

Jos aina kun tulee erimielisyyttä ja toinen alkaa itkemään kun asia pitäisi käydä läpi ja sitten se jää sikseen ja päätyy toisen lohdutteluun, niin mitä muuta se on kuin manipulointia.

Tai jos huomautat toiselle jatkuvasta tavasta, joka aiheuttaa isoa harmia (sisäkissa voi päästä karkuun/ pöytään palaa jälki / sohva menee rikki tms) ja taas itkettää ja homma jatkuu samanlaisena seuraavana päivänä, manipulointia.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: Haram 
Päivämäärä:   22.1.20 21:58:21

^^Tuo ei mitenkään selitä väitettäsi siitä, että MONI itkee manipuloidakseen. Sinun muutama kokemuksesi ei tee asiasta faktaa.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   22.1.20 23:47:23

Mä en myöskään edes pystyisi itkemään "napista painamalla". Joten eiköhän suurimmalla osalla ole aidosti paha mieli silloin kun itkettää.

Sitä paitsi Pisterivin kumppani voi hyvinkin kokea että Pisterivi rähjää jatkuvasti samoista asioista ja saattaa olla oikeasti niin herkkä että itsee helposti. Tuollainen huomauttelu kun kuulostaa aika hirveältä jos toinen sen vuoksi jatkuvasti jopa itkee ja mahdollisesti kokee ettei osaa tehdä mitään oikein. Pisterivi taas kokee oikeudekseen (ja ilmeisesti velvollisuudekseen) huomautella toista milloin mistäkin syystä, eikä puoliso osaa hänen mielestään edes käyttää pöytää tai sohvaa oikein.. Taitaa olla aikamoinen luonnevika eikä suinkaan kumppanilla.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.1.20 06:12:19

Elämässäni on tapahtunut valtavasti menetyksiä. Sisarus on tehnyt nuorena itsemurhan, toinen kuollut pitkällisen sairauteen, läheisiä kuollut onnettomuudessa ja sairauteen ja olen sairastellut itse. Olen välillä aivan täysin hajalla enkä jaksaisi sängystä nousta. Työni on valtavan stressaavaa ja pää meinaa hajota viikoittain. Saan itkukohtauksia ja ahdistaa. Työterveydestä ei apua saa.

Vaan mitä tekee mies. Jos itken ja hajoilen omaa oloani niin mies tiuskii että lopeta valittaminen ja välillä räjähtelee että hän ei jaksa kuunnella tuota kitinää ja vollotusta. Jos saan kohtauksen illalla ennen nukkumaan menoa niin suuttuu kun valvotaan häntä ja hän saa univelkaa.

Eli nykyään hoidan itkuni lenkillä tai autossa yksin ollessa

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: No jaa 
Päivämäärä:   23.1.20 06:55:35

Kävelee seiniä pitkin, poistuu paikalta tai ärtyy. Joskus alkaa räyhätä. Joskus kysyy mikä hätänä. On ehkä joskus suhteen alussa halannut. Tällä kyllä kyseessä on ihan puhdas empatiakyvyttömyys ja jonkinlainen tunneskaalan kapeus.

Harkitsen eroa sillä en jaksa enää kovettaa itseäni.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: Pisara 
Päivämäärä:   23.1.20 07:04:12

Noille räyhääjille on selkeästi huudettu lapsena, kun ovat itkeneet ja käsketty lopettamaan itkeminen. Todella surullista ja nyt jatkavat samaa kaavaa. Toivottavasti nuo räyhääjät eivät hanki lapsia ja opeta heille samaa käytösmallia.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.1.20 07:07:01

"Lähettäjä: No jaa
Päivämäärä: 23.1.20 06:55:35

Kävelee seiniä pitkin, poistuu paikalta tai ärtyy. Joskus alkaa räyhätä. Joskus kysyy mikä hätänä. On ehkä joskus suhteen alussa halannut. Tällä kyllä kyseessä on ihan puhdas empatiakyvyttömyys ja jonkinlainen tunneskaalan kapeus.

Harkitsen eroa sillä en jaksa enää kovettaa itseäni."

No tekisit viisaasti kun todellakin eroaisit. Samoin kuin edellinenkin nimimerkki. Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi tunnevammaisen kumppanin kanssa.

  Re: Miten miehesi suhtautuu jos itket?

Lähettäjä: Armo 
Päivämäärä:   23.1.20 11:12:36

Ei reagoi mitenkään. Joskus pyörittelee silmiään, todella harvoin silittää selkääni (kerran tämän vuoden aikana).

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.