Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pelottaa onko minulla suolistosyöpä tai jotain

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.11.19 21:44:59

Maanantaina närästi (minua ei koskaan ole närästänyt paitsi kerran kun söin kortisonia). Pari päivää oli hyvä olo mutta tänään olen röyhtäillyt ja äsken syötyäni leivän tuli taas ylävatsan turvotusta. Olo pahenee kun alan panikoida. Olen 30-vuotias nainen. Verikokeissa olin maanantaina kun kävin gynekologilla ja niissä oli kaikki ok.

  Re: Pelottaa onko minulla suolistosyöpä tai jotain

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.11.19 21:46:05

Huoh. Mistä näitä luulosairaita taas sikiää.

  Re: Pelottaa onko minulla suolistosyöpä tai jotain

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.11.19 21:46:30

Onks sulla suolet ylävatsalla? Huoh.

  Re: Pelottaa onko minulla suolistosyöpä tai jotain

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.11.19 21:46:48

Luultavasti vaan närästystä. Ja se voi tulla vaikkei aiemmin olisi ollutkaan.

Jos olisit jatkuvasti ripulilla ja se olisi veristä niin sitten voisi varmaan miettiä myös suolistosyövän mahdollisuutta

  Re: Pelottaa onko minulla suolistosyöpä tai jotain

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.11.19 21:47:28

Tai siis pelkään että on joku mahaan liittyvä syöpä. Mistä tällainen voi johtua? Äsken huomasin että kieli on ihan katteinen.

  Re: Pelottaa onko minulla suolistosyöpä tai jotain

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.11.19 21:48:41

Miksi kävit verikokeissa gynekologilla?

  Re: Pelottaa onko minulla suolistosyöpä tai jotain

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.11.19 21:50:08

Halusi ottaa verikokeet ja klamydiatestin papan yhteydessä koska alavatsaa jomotti viime kuussa pari viikkoa.

  Re: Pelottaa onko minulla suolistosyöpä tai jotain

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.11.19 21:50:58

Toki ei noissa katsottu kuin kohdunulkinen raskaus, mutta oli siinä jotain valko- ja punasoluista ja olivat viiterajoissa.

  Re: Pelottaa onko minulla suolistosyöpä tai jotain

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   22.11.19 22:10:07

Juu vatsavaivoissa ei ole mitään muita vaihtoehtoja kuin syöpä. Se se on jos ei ole ikinä edes närästänyt. Syöpä tuli.... pahoitteluni.

  Re: Pelottaa onko minulla suolistosyöpä tai jotain

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   22.11.19 22:12:20

Enemmänkin olet syönyt huonosti.

  Re: Pelottaa onko minulla suolistosyöpä tai jotain

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   22.11.19 22:36:12

Niinno suolistösyövistähän nykyään uutisoidaan jatkuvasti, että niiden määrä on lisääntynyt hurjasti ja ennuste huono lähinnä siksi, että diagnoosia ei saada tehtyä ajoissa vaan vatsavaivojen taustalla ajatellaan aina olevan jotain muuta kuin se syöpä.

  Re: Pelottaa onko minulla suolistosyöpä tai jotain

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.11.19 22:53:02

Ei ole suolistosyöpä. Mitä luultavimmin ihan normaalia närästystä, kokeile ottaa närästyslääkettä esim parin viikon kuuri tai käy hakemassa lääkäriltä Somacia. Jos tulee voimakkaampia oireita (nielemisvaikeus/-kipu, mahan sisällön nousua suuhun, jatkuva ylävatsakipu) tai oireet jatkuvat pitkään ja häiritsevinä lääkkeestä huolimatta, käy lääkärissä.

  Pelottaa

Lähettäjä: Merviläinen 
Päivämäärä:   22.11.19 23:02:11

Voi ollakin, entä sitten?
Jokainen kuolee johonkin.

  Re: Pelottaa onko minulla suolistosyöpä tai jotain

Lähettäjä: No nyt 
Päivämäärä:   22.11.19 23:05:56

on pelotustrollit vaihteeksi aktivoituneet. :(

  Re: Pelottaa onko minulla suolistosyöpä tai jotain

Lähettäjä: Fakta 
Päivämäärä:   23.11.19 01:16:22

Noin 30% todennäköisyydellä tulet saamaan jonkun syövän ja kuolemaan, jälkimmäisen prosentti on korkeampi.

  Re: Pelottaa onko minulla suolistosyöpä tai jotain

Lähettäjä: Pari viivaa 
Päivämäärä:   23.11.19 01:33:14

viiva, jos jotain parikertaa närästää, ei siihen todellakaan oteta ”parin viikon kuuria”
Mieti vähän mitä neuvot.

  Re: Pelottaa onko minulla suolistosyöpä tai jotain

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.11.19 04:00:17

Mulla on ollut vuoden ajan nyt niin et välillä maha toimii hyvin, sit iskee joko ummetuksen tapainen kausi, tai sit maha ihan löysällä, maha on turvonnut jne.

Oon kans tosi syöpäpelkoinen ja käynyt lääkärissä vaikka minkä takia kun oon aatellut et se on syöpä, ja oireetkin aina pahenee stressatessa ja vatvoessa sitä asiaa. Kuitenkin tohon mahan toimintaankin, miksi se menee sekaisin on miljoona eri syytä, joten en usko et mulla tai sulla on syövästä kyse. Vaikka oishan se hyvä tutkituttaa ja saada hoitoon asia.

Esim mulla oli pitempään maha löysällä ja olin tosi väsynyt ja en jaksanut juuri mitään tehä. Lopetin kokonaan gluteiinin, maitotuotteiden, ja muitten tuotteiden mitkä todennäköisesti vois olla syy käytön, ja vähensin syömistä niin alkoi maha taas toimia normaalimmin. Luulen et tänä aikana kun maha oli löysällä niin tuli joku vitamiini puutos kun vasta kun aloin syömään vitamiineja niin alkoi enrgiatkin palautua.

  Re: Pelottaa onko minulla suolistosyöpä tai jotain

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.11.19 21:21:49

Olo on muuten hyvä mutta edelleen röyhtäyttää ja huomasin että kieleni on ihan valkoinen.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.