Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Loppuraskaudesta

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   23.7.19 09:51:10

En ymmärrä omaa olotilaa ollenkaan. Viikkoja nyt 38+5 ja nelisen päivää sitten olo muuttui huomattavasti paremmaksi. Närästys loppui, liitoskivut vähenivät huomattavasti, kävely muuttui helpommaksi, selkäkivut loppuivat. Miten on mahdollista, että jos vauva laskeutuu alemmas käveleminen on helpottuu? Onko muilla käynyt samalla tavalla ennen synnytystä? Tuntuu, että ei tässä voida synnyttämään lähteä pitkään aikaan, kun olo yhtäkkiä hyvä.

  Re: Loppuraskaudesta

Lähettäjä: BP Mama 
Päivämäärä:   23.7.19 10:51:58

Eikö tuosta ilmiöstä ole yleisesti kerrottukin monessa paikkaa? Muistelen kuulleeni ainakin. Nyt kun on puolessa välissä tullut lueskeltua vauvalehtiä, videoita ym.

Saat kerättyä voimia rutistukseen, tsemppiä loppumetreille!

  Re: Loppuraskaudesta

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.7.19 10:58:23

Mulla oli koko raskausaika ihan tuskaa. Sitten yhtäkkiä ehkä noin vajaa kuukausi ennen synnytystä kaikki vaivat katosivat puff vaan. Ei kipuja, nukuin kuin tukki, ei mitään. Synnytystä edeltävänä päivänä kävelin vielä kymmenen kilometriä niinkuin raskaana en olisi koskaan ollutkaan.

Mielialakin tasoittui, menin johonkin zen-tilaan ja olin tosi seesteisen onnellinen, vaikka olin ollut koko raskausajan vakavasti masentunut.

  Re: Loppuraskaudesta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.19 10:59:32

Ei kuulosta tutulta :D

  Re: Loppuraskaudesta

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   23.7.19 12:33:41

En ole kyllä itse kuullut tälläisestä. Olen kyllä kuullut, että edellinen päivä oli energinen ja olo oli hyvä, mutta itsellä tämä jatkunut jo neljättä päivää eikä vauvaa kuulu eikä näy.

  Re: Loppuraskaudesta

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   23.7.19 12:39:38

Mulla ei käynyt noin. Tosin olin synnytystä edeltävänä päivänä vielä töissä. Olisko niin että tuossa vaiheessa on ehtinyt Suomessa lepäillä sen pari viikkoa ja alkaa tuntua paremmalta jotenkin? Mulla väsymys ja rasitus selvästi pahensi oireita.

  Re: Loppuraskaudesta

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   23.7.19 12:59:28

N/ ei kyllä voi johtua siitä, koska olen ollut sairaslomalla jo 2 kk fyysisestä työstä kipeiden supistusten takia. Ja nyt yhtäkkiä inhottavat oireet loppuu kuin seinään. Tuntuu, että supistuksiakaan ei tule samalla tavalla.

  Re: Loppuraskaudesta

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   23.7.19 13:03:54

Vauva on laskeutunut, ei paina enää samoihin kohtiin, ihan tavallista :) Itse olen tiennyt synnytyksen olevan käsillä myös mielialan huomattavasta kohoamisesta. Muutama päivä ennen supistusten alkamista vaan energiatasot ovat nousseet selvästi, ja on ollut sellainen innokkaan toiveikas olo. Tosin itselläni ei ollut fyysisiä vaivoja, kyllä toiset saavat kärvistellä pidemmän kaavan mukaan loppuun asti :/

  Re: Loppuraskaudesta

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   23.7.19 13:43:18

Älä silti vielä innostu, että vauva syntyy pian. Itsellä oli koheni samoihin aikoihin ja pysyi hyvänä synnytykseen asti, 41+3.

  Re: Loppuraskaudesta

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   23.7.19 15:05:55

Itsellä oli oikeastaan koko raskaus pelkkää juhlaa, en oksennellut, ei supistellut, ei ollut liitoskipuja, nukuin aina hyvin. Kuitenkin noin viikko ennen synnytystä tuli vielä joku lisäboosti ja oli oikein toimelias olo sitten supistusten alkuun asti.

  Re: Loppuraskaudesta

Lähettäjä: Hmm2 
Päivämäärä:   23.7.19 17:22:37

Mulla oli just päivä ennen synnytykseen lähtöä tosi hyvä olo. Raveissa talutin ja valjastin hevosia paremmin kun mitä olin pariin kuukauteen pystynyt. Sit yöllä lähtö sairaalaan.

  Re: Loppuraskaudesta

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   23.7.19 17:33:56

Olen kyllä kuullut, että edellinen päivä on ollut energinen. Itsellä jo neljäs päivä menossa eikä ketään kuulu eikä näy :D
Ja olin todella loppu ja kipeä vielä viimeviikolla. En edes koiran kanssa pystynyt kunnolla käymään ulkona.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.