Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.19 12:48:45

Tilanne on siis se että olen eroamassa miehestäni. Meillä on 1,5v poika. Mieheni haluaa pojan luokseen kirjoille että löytää paremman asunnon kun elää kelan tukien varassa ja muuten se olisi haastavampaa. Minä käyn töissä, mutta palkkani ei ole häävi ja työt 5h/viikko sopparilla. Nyt töitä on riittänyt mutta en voi laskea sen varaan asuntoa etsiessäni. Kela maksaa asumistukea 470e yksinasuvalle joten lähellä sitä hintaa tulisi löytää asunto.
Asunnon tulisi kuitenkin olla tarpeeksi iso minulle ja pojalleni, sillä hän tulisi viettämään paljon aikaa myös minun luonani. Suurin osa halvoista yksiöistä on niitä 20-25neliöisiä.. Asunnon tulisi olla myös hyvien kulkuyhteyksien varrella koska minulla ei ole autoa ja työni alkavat viimeistään klo 6 ja ennen sitä pitää viedä lapsi hoitoon ja kohdekin vaihtelee. Asiasta tekee vielä vaikeamman se, että minulla ei ole luottotietoja eikä kukaan ymmärrettävästi halua vuokrata asuntoa minulle. Velat on maksettu jo, mutta merkinnät eivät ole vielä poistuneet. Olen ihan uupunut ja en vain keksi vaihtoehtoja, pitäisikö alkaa etsiä vakituista töitä jostain kauempaa? Sitten tukiverkkoa katoavat ja pelkään etten näkisi poikaani enää paljoa.. haluaisin jo viimein pois tästä raskaasta suhteesta ja aloittaa kaiken alusta..

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   25.6.19 12:55:36

Otat poikaa vain viikonloppuna niin ei tarvitse kuskata hoitoon.

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.19 13:00:49

En osaisi olla niin kauaa erossa hänestä ja tuskin mies suostuu niin paljoa olla pojan kanssa. Eikä se poista ongelmaa kokonaan, sillä täällä ei kulje bussit kovin hyvin tuohon aikaan että ehtisin töihin muutenkaan

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.6.19 13:04:53

Kaupungin asuntojonoon vaan ja ala etsimään uutta työpaikkaa paremmassa paikassa.

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.19 13:07:24

Asutaan nykyään kaupungin kämpässä ja vaihto-hakemus tehty muttei kuulu mitään.. taitaa olla kovat jonot. Lisäksi halvemmallakin löytyy asuntoja..

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.19 13:10:15

Jos et halua luopua mistään, niin sitten ei auta. Elämä on kompromisseja. Joko hommaat kämpän huonojen julkisten yhteyksien varrelta ja kuljet pyörällä, hommaat kämpän hyvien yhteyksien varrelta ja maksat enemmän, otat pienemmän kämpän tms. Köyhällä ei ole varaa valita.

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: Mmmmmm 
Päivämäärä:   25.6.19 13:15:45

Jos poika ei asu miehen luona niin sitten hän asuu sinun luonasi ja näin myös merkataan papereihin että sinä saat sen korotetun tuen. Tarvittaessa pärjää kyllä pienemmässäkin asunnossa paljon on kiinni pohja- ja säilytysratkaisuista.

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.6.19 13:15:51

Elämä on valintoja.

Voithan sinä myös tehdä oman ilmoituksen asunnonhausta ja katsoa mitä se tuottaa.

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: jeba 
Päivämäärä:   25.6.19 13:17:03

25-30m2 jopa pienempi riittä noihin tarpeisiin vallan hyvin.8 vuotta asuimme mä mies kaksi koiraa , hyvin pärjättiin 21.5m2 yksiössä.

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.19 13:17:36

Pyörälläkin tuhottoman pitkä matka varsinkin talvisin polkea. Eka joku 15km lapsi päiväkotiin ja 7-30km siihen päälle töihin ja illalla sit sama.. mut ehkä muutan vähän syrjempään ja otan loparit syksyllä.. sit voi rauhassa etsiä muuta työtä

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: jeps 
Päivämäärä:   25.6.19 13:18:05

Tuossa tilanteessa ensin jommalle kummalle se asunto missä on lapselle tilaa, toiselle sitten pienempi ja halpa. Kyllä noin pieni sielläkin aina sen yön-pari voi viettää! Kunhan saatte asiat kuntoon ja sinä ehkä parempaa duunia jne niin voitte alkaa valkkaamaan enemmän. Jos isä on kotona kuitenkin, niin miksi edes laittaa lasta pitkiksi päiviksi hoitoon.

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.19 13:19:54

Joo siis mekin asuttiin enne lasta 23neliöisessä eikä siinä yksin/kaksin olisikaan mitään mutta vähän tuntuisi ahtaalta lapsen kanssa, miten hoidetaan päiväunet ja yöunet sitten kun ei ole omaa rauhaa hänellä? Vai pitääkö minunkin keskeyttää kaikki kotityöt yms kun lapsi nukkuu :D

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   25.6.19 13:20:02

Just tän takia mulla ei ole lapsia!!

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.19 13:21:55

Mies haluaa lapsen hoitoon. Lisäksi hoitopaikka on vähän kuin pakollinen, koska mies saattaa yhtäkkiä lähteä jonnekin ilman lasta jopa viikoksi vaikka minulla olisi töitä

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.19 13:21:55

Minkä kokoisessa kaupungissa asut? Katso läpi kaikki yksityiset vuokranantajat, pyydä takaaja, säästä niin että voit maksaa takuuvuokran, laita oma ilmoitus alueen fb-ryhmään tai esim. toriin.

Ja kriteereistä jotain pitää jättää pois. Ajattelet vaan niin, että tämä on nyt tilapäinen homma. Millainen tilanteesi on 1-3 vuoden päästä? Merkinnät varmaan ainakin poissa ja hyvällä lykyllä myös vakituinen työpaikka, enemmän maksukykyä ja mahdollisuus isompaan kämppään. Noin pienelle pojalle käy leikkihuoneeksi vaikka hyvän kokoinen vaatehuone ja iltaisin kömpii äitin viereen nukkumaan. Ei tarvitse omaa huonetta vielä. Luovu omista mukavuuksista, esim. tarviiko kaikki muka sohvan, telkkarin ja ruokailutilan erikseen?

Älä välitä mitä muut ajattelee jos kämppäsi on pieni tai halvalla sisustettu, sinun homma on nyt selvittää tämä rahasotku niin voit ainakin tulevaisuudessa pitää hyvää huolta niin itsestäsi kuin pojastasikin.

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: jeps 
Päivämäärä:   25.6.19 13:22:23

No eipä noin pienessä kämpässä ole niin tuhottomasti kotitöitä.. Lapsi nukkuu kyllä vaikka pyykkikone hurisee jne. Äänekkäät hommat voit tehdä kun lapsi on isällään. Tuntuu taas että keksit tekosyitä toisensa perään, kun samalla energialla voisit keksiä asioihin ratkaisuja..

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.19 13:26:47

"mut ehkä muutan vähän syrjempään ja otan loparit syksyllä.. sit voi rauhassa etsiä muuta työtä"

Ja korjaa oikeesti pirun vikkelään tää asenne!? Ei todellakaan tarvitse ottaa lopareita etsiäkseen "rauhassa" muuta työtä. Oikeesti nyt nainen ota itteäs niskasta kiinni. Tajuan, että sulla on ollut vaikeaa, mutta sinä olet ihan yksin vastuussa siitä millaista elämää elät! Luovu kaikesta turhasta niin opit ainakin miten vähällä ja pienellä oikeasti pärjää.

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: jeba 
Päivämäärä:   25.6.19 13:28:56

Lähettäjä: jeps
Päivämäärä: 25.6.19 13:22:23

No eipä noin pienessä kämpässä ole niin tuhottomasti kotitöitä.. Lapsi nukkuu kyllä vaikka pyykkikone hurisee jne. Äänekkäät hommat voit tehdä kun lapsi on isällään. Tuntuu taas että keksit tekosyitä toisensa perään, kun samalla energialla voisit keksiä asioihin ratkaisuja.."

Kaikesta saa vaikeaa kun oikein yrittää.

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: jeps 
Päivämäärä:   25.6.19 13:29:15

Ja sitten siellä syrjässä valitellaan kun ei siellä ole töitä eikä ole varaa autoon, julkiset ei kulje ja yhy yhy.

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.19 13:33:48

Tarkoitus olisi joka tapauksessa etsiä uusi työpaikka, en vain ole viitsinyt tätä lopettaa ennen kuin se uusi löytyy. Jos en kävisi töissä, niin minulla jäisi luultavasti enemmän rahaa tukien jälkeen. Takuuvuokran on jo rahat tallessa, ellei mieheni vie säästöjäni..
Kai se pienessäkin asunnossa asuminen on sitten voisi onnistua jos monella hyviä kokemuksia siitä. Enhän minä tarvitse muuta kuin sängyn. Vieköön mies sitten huonekalut ja muut isoon asuntoonsa

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.6.19 13:39:21

Mahtava marttyyriasenne. Pieneen asuntoon muuttoko tarkoittaa, että sinun pitää antaa kaikki tavarat miehelle? Myy omasi vaikka pois tai laita varastoon!

Ei ole noin vaikeaa.

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.6.19 13:39:58

No tarjoudu maksamaan ainakin tuplasti isompi takuuvuokra.

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   25.6.19 13:41:22

Sääliksi käy lasta jolla on tuollaiset vanhemmat.

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.19 13:44:16

Otat erossa kaiken joka sinulle kuuluu, jos itselläsi ei ole tavaroille tilaa myyt ne pois ja saatpahan ainakin rahat niistä. Miten voi aikuinen ihminen olla tällainen marttyyri...

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.19 13:51:10

"Mieheni haluaa pojan luokseen kirjoille että löytää paremman asunnon kun elää kelan tukien varassa ja muuten se olisi haastavampaa."

"Mies haluaa lapsen hoitoon. Lisäksi hoitopaikka on vähän kuin pakollinen, koska mies saattaa yhtäkkiä lähteä jonnekin ilman lasta jopa viikoksi vaikka minulla olisi töitä"

Mitä vttua. Ja suostut epäluotettavan pummi-isän vaatimuksiin koska?

Lapsi sinun luokse asumaan vakituisesti niin saatte paremman asunnon. Sinä käyt töissä ja lapsi hoidossa, kun kerta miehellä pitää olla oikeus kulkea mielensä mukaan.

Jos haluaa pummia itselleen yhteiskunnalta paremman asunnon lapsen siivellä niin silloin sen lapsen hoitamiseen täytyy myös sitoutua. Kun tämä ei kerta onnistu, lapsi muuttakoon sinun luoksesi.

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.19 13:51:25

Astianpesukoneen ja pyykinpesukoneen meinaan ottaa. Vaikka säilöön johonkin kun olen ne itse ostanut. Muut tavarat roskalavalta/ihan pikkuhinnalla saatua niin tuskin niille ottajia edes olisi. Eipähän tarvi tehdä sitä työtä :) ei ollut tarkoitus ruveta marttyyriksi..

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.19 13:53:13

^voi kumpa onnistuisi.. en haluaisi alkaa tapella tai mitään ja mies on asian kanssa aika ehdoton.. ei halua edes lastenvalvojalle tai mihinkään lähteä.

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.19 13:55:24

!!!?!?!?!?!? MITÄ

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.19 13:57:59

"en haluaisi alkaa tapella tai mitään ja mies on asian kanssa aika ehdoton.. ei halua edes lastenvalvojalle tai mihinkään lähteä."

Voi hyvä luoja. Kyllä sinne lastenvalvojalle mennään, halusi mies tai ei. Lastenvalvoja tekee sitten omat ratkaisunsa, jos ei miestä yhteistyö kiinnosta. Mutta ole sitten lapatossu ja kärsi nahoissasi, itsepä annat itseäsi tuolla tavalla pompotella.

Valitettavasti tuossa tilanteessa myös lapsi joutuu kärsimään vanhemmistaan, joista toinen on ilmeisesti täysi itsekäs idiootti ja toinen päähänpotkittava nyhverö...

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.6.19 13:58:30

No voi että, eihän miehen tietenkään tarvi, jos se ei kerran tahdo. Nyt valoja päälle...

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.19 13:59:46

Mies on jo muuttamassa pois, en usko että lastenvalvojalle ehtii ennen sitä.

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   25.6.19 14:02:30

Ei lastenvalvojalle meno ole kiinni siitä, missä asuu. Valoja päälle, idiootti.

Oikeasti, toivottavasti aloittajalta viedään lapsi pois ja saa asua jossain loukossa ilman mitään materiaa. Saispahan jotain perspektiiviä asioihin...

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.19 14:03:44

"Mies on jo muuttamassa pois, en usko että lastenvalvojalle ehtii ennen sitä."

Siis onko lapsi jo muutettu kirjoille sen pummi-isän asuntoon?

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.19 14:05:41

"Oikeasti, toivottavasti aloittajalta viedään lapsi pois ja saa asua jossain loukossa ilman mitään materiaa. Saispahan jotain perspektiiviä asioihin..."

No minä taas veikkaan että aloittaja on kuitenkin parempi vaihtoehto lapselle itselleen kuin tuo omille teilleen katoileva pummi-isä, niin surullista kuin se onkin.

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.19 14:06:18

Yleensähän eron sattuessa äiti hoitaa lapset ja isä lähtee kälppimään, sinänsä ihan ok että isä on päävastuussa mutta todellakin vain jos hän on lapselleen hyvä isä ja haluaa lapsen ottaa LAPSEN EDUKSI. Ei omaksi eduksi!

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.6.19 14:06:26

Voi luoja nainen nyt valoja tauluun! Lastenvalvoja ei ole mikään mielipidekysyms ja sinne mennään asuu mies ja lapsi missä tahansa. Kyllä tuohon kuvioon pitää joku järki saada, ei mies voi käyttää lasta vain ilmaisen rahan lähteenä ja pompotella sinua miten tahtoo.

Miten sinä ajattelit hoitaa elämäsi jos mies voi milloin tahansa tyrkätä lapsen ovesi taakse ja häipyä viikoksi?

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   25.6.19 14:07:09

Paljonko maksat elatuapua isälle lapsesta?

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.19 14:07:19

Ei ole vielä, mutta mies on nyt juuri kysellyt asuntoja ja voi muuttaa minä hetkenä hyvänsä, enhän minä sitä saa mitenkään estettyä ennen jotain oikeuden tai lastenvalvojan tai jonkun päätöstä. Varsinkaan jos jään osoitteettomaksi ennen kuin löydän hyvän asunnon..

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.19 14:09:34

Ja teillä on lapsi koska?
Kun ette osaa edes omia asioitanne hoitaa.

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.19 14:12:51

"Ei ole vielä, mutta mies on nyt juuri kysellyt asuntoja ja voi muuttaa minä hetkenä hyvänsä, enhän minä sitä saa mitenkään estettyä ennen jotain oikeuden tai lastenvalvojan tai jonkun päätöstä."

Nyt otat välittömästi yhteyttä kuntasi lastenvalvojalle/sosiaalitoimistoon/millä nimellä vastaava nyt kunnassasi kulkeekaan. Siis välittömästi.

Lapsen osoitetta ei todellakaan voi muuttaa ilman kummankin huoltajan suostumusta.

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   25.6.19 14:55:46

No ensinnäkin jos katselet asuntoa yksityisiltä markkinoilta ja otat reippaasti yhteyttä vuokra-asunnon tarjoajaan ja selität tilanteesi. Saat myös sellaisen paperin missä näkyy että velat on maksettu.
Voi olla että joudut maksamaan isomman vuokratakuun tms, mutta selvitä sekin.
Meillä on vuokralaisina ihmisiä joilta on mennyt luottotiedot, ne tarkistan aina ja sieltä hyvin näkyy kyllä milloin ne on syntynyt ja mistä.
Nyt vähän asennetta ja reippaita kehiin. Siirrä rahat sellaiselle tilille mihin mies ei pääse,siirrä ostamasi kodinkoneet varastoon mihin mies ei pääse, äläkä anna miehelle mitään lähivanhemmuutta yms ei siis nimeä mihinkään paperiin.
Soitto lastenvalvojalle ja asiat rullaamaan.

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: Jee 
Päivämäärä:   25.6.19 15:04:54

Huomioi, että lapsilisät tulee sille vanhemmalle kenen luona lapsi kirjoilla ja melko varmasti joudut vielä maksamaan miehelle elatusmaksuja.
Ehdottomasti otat lapsen asumaan ja kirjoille luoksesi on mies mitä mieltä tahansa.

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: Jaa-a 
Päivämäärä:   25.6.19 15:22:36

Tosiaan mies saa lapsilisät ja sinä joudut maksamaan elatusmaksua vaikka lapsi olisi puolet ajasta luonasi.
Otat nyt heti aamulla yhteyttä sosiaalitoimistoon ja lastenvalvojaan.

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.6.19 15:28:23

Toivottavasti joku tekee lapsiparasta lasun. Isä on vastuuton pummi ja äiti on vastuuton lapatossu. Paskat kortit on penskaparalle jaettu.

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   25.6.19 15:38:22

Oikeestihan tuossa on käymässä niin että että ottaa lapsen kirjoille ja kerää rahat ja tuet ja lapsi tulee kuitenkin asumaan kokoajan äitinsä luona eikä äiti saa mitään vaan joutuu vain maksumieheksi.

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: Llm 
Päivämäärä:   25.6.19 15:48:53

miksi muutat pois asunnosta? Käske miehes muuttaan. Jos hän tukirahoilla elää sossu hommaa hänelle asunnon

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.19 16:03:50

"Ja teillä on lapsi koska?
Kun ette osaa edes omia asioitanne hoitaa."

Tämä. Jos nyt vaikka tekisit itse siitä lapsestasi lasun, kun asioiden hoitaminen vaikuttaa olevan molemmille vanhemmille ihan mahdotonta. Huostaanotto olisi kaikkien kannalta varmasti paras ratkaisu.

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: Iiik 
Päivämäärä:   25.6.19 16:05:43

Pärjäät ihan hyvin pienessä kämpässä. Nyt lastenvalvojalle aika, älä oo täystollo

  Re: Muutto, asuntoa ei löydy luottotiedottomalle

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.6.19 18:36:29

"– – Lisäksi hoitopaikka on vähän kuin pakollinen, koska mies saattaa yhtäkkiä lähteä jonnekin ilman lasta jopa viikoksi vaikka minulla olisi töitä"

Et kai tosissasi ole antamassa lasta tällaiselle isälle?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.