Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: Aura 
Päivämäärä:   25.6.19 11:37:27

Kysymys otsikossa. Kuulisin mielelläni kokemuksia ihmisiltä, jotka ovat yhdessä muusta syystä kuin rakkaudesta. Tilanne meillä siis se, että elämässä on paperilla kaikki kunnossa, mutta keskusteluyhteys on melko huono. Arki toimii, seksi toimii, mutta henkinen yhteys on kadonnut. Toimiiko tällainen diili ja miten siinä jaksaa elää?

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: jeps 
Päivämäärä:   25.6.19 11:40:16

Miksette mene pariterapiaan, siellä sitä keskusteluyhteyttä avataan ja monilla se ei ole edes mikään kymmenien käyntien/vuosien projekti vaan apua voi saada nopeastikin.

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: hmmm 
Päivämäärä:   25.6.19 11:42:05

jos arki toimii ja seksi toimii niin millaiset keskustelut teiltä oikein puuttuvat? Ei kai kenenkään normaali arki ole mitään jatkuvaa tantraseksiä.

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: Aura 
Päivämäärä:   25.6.19 11:52:52

En usko että puoliso suostuu mihinkään terapiaan. Ei näe asiassa ongelmaa, suuttuu/loukkaantuu jos otan puheeksi.

Ei sen nyt mitään tantraseksiä tarvitse ollakaan :D kyllä sitä tietty muutakin kaipaa kuin sen itse aktin. Emme puhu oikeastaan muusta kuin lapsen asioista tai jos on käytännön järjestelyjä. Viikolla ei juurikaan nähdä, eikä viikonloppuisin tehdä yhdessä mitään. Puoliso ei halua juurikaan viettää kanssani aikaa, vuorotellen ollaan omissa menoissa ja toinen touhuaa silloin lapsen kanssa.

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: Aura 
Päivämäärä:   25.6.19 11:53:58

Seksiä on siis illalla kun satutaan samaan aikaan sänkyyn. Molemmat ollaan aika viriilejä niin onneksi toimii edes se pelkkä akti.

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: jeps 
Päivämäärä:   25.6.19 11:56:09

No eipä ihme että koet noin, jos et pysty liitossa puhumaan kumppanin kanssa sinua koskettavista asioista vaan toinen suuttuu. Pariterapia auttaisi juuri tuohon. Jotenkin sen puolison kaaliin pitäisi saada se, että vaikka hän voi hyvin ja tuo riittää hänelle (vähän epäilen kyllä) niin sinä et voi, ja parisuhde on teidän yhteinen projekti.

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   25.6.19 11:57:36

Miksi ei voisi toimia? Onhan näitä jotka ovat koko elämänsä sellaisessa.

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   25.6.19 12:03:31

Kulissiliitto voi toimia vain, jos se on sitä, mitä molemmat haluavat. Eli kumpikaan ei ole mitään suurta rakkautta vailla vaan haluaa suhteelta vain joitakin käytännön etuja. Jos kulissiliittoon ajaudutaan vastentahtoisesti tai jompikumpi tai molemmat haikailevat tosirakkautta, niin ei tule pidemmän päälle toimimaan.

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.6.19 12:08:09

Minusta toimiva yhtään mikään suhde vaatii sen, että molemmat pystyvät puhumaan asiasta ääneen ja sopimaan yhdessä miten toimitaan. Silloin vaikkapa kulissisuhde voi olla hyvä ja toimiva, kun molemmat tietävät mihin ryhtyävät.

Sinä taidat kysyä pystyykö sellaisessa suhteessa olemaan, missä seksi toimii mutta muuten suhde on kuollut. Sehän riippuu ihan sinusta, mutta vaikuttaa että kärsit tilanteesta jo nyt ja mikään tuskin tulee paranemaan.

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: Aura 
Päivämäärä:   25.6.19 12:16:13

jeps / Joo, niin pitäisi. Olen jo jonkin aikaa yrittänyt keskustella ihan nätisti asiasta, mutta vastaus on yleensä "mä olen niin paljon tämän kaiken eteen tehnyt" ja asiasta ei enää keskustella. Siksi mietinkin tätä muutoin ihan ookoo suhteessa selviytymistä, onko se mahdollista? Onko romantiikka perusoletus suhteessa vai oppiiko olemaan ilman?

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: Aura 
Päivämäärä:   25.6.19 12:18:50

... / olet oikeassa. On ollut tosi kova paikka huomata tämä, olen ikäänkuin nyt havahtunut siihen ettei mitään keskustelua enää oikeastaan ole. Tai huomiointia, itse olen yrittänyt arjessa muistaa miestäkin mutta ei tunnu siitäkään juuri välittävän. Summa summarum kaikki siis toimii kunhan en vaadi mitään yhteistä aikaa tai keskustelua

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: jeps 
Päivämäärä:   25.6.19 12:22:55

Rakkauden kielet.. Mies kokee että noilla käytännön teoillaan on osoittanut rakkauttaan yms aivan riittävästi jo. Nainen taas kaipaa sitä henkisempää yhteyttä, intohimoa, sanoja jne. Jos molemmat ymmärtävät ensin tuon, sitten asiaa käydään läpi terapiassa niin liitto voisi voida huikean hyvin kerta teillä jo arki ja seksi toimii.

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: sennu 
Päivämäärä:   25.6.19 12:24:13

"Arki toimii, seksi toimii, mutta henkinen yhteys on kadonnut."

Ei toi vielä mikään kulissiliitto ole, vaan vain liitto josta henkinen yhteys on kadonnut. Kulissiliitossa tyypillisesti mitään yhteistä arkea ei enää edes ole vaan kumpikin on joko omissa menoissaan tai viettää omaa arkeaan oman aikataulunsa mukaisesti toisesta välittämättä, ja seksiä ei ole ollut pitkään aikaan ollenkaan kun kumpaakaan ei edes kiinnosta toinen enää.

Kulissiliitossa vain asutaan, tai ollaan jopa vain kirjoilla samassa sekä ollaan edelleen naimissa tai "virallisesti" yhdessä eli annetaan ulospäin kuva kestävästä liitosta, vaikka se on enää pelkkää feikkiä muita ihmisiä varten. Kulissiliittoon voidaan myöskin ryhtyä yhteisellä sopimuksella alunperinkin, esim kunnianhimoisille homoille ja lesboille tämä oli aikoinaan ainoa tapa päästä yhteiskunnassa korkeille paikoille ja elämässä eteenpäin, säilyttäen ulospäin kuvan luotettavasta normiheterosta ja ydinperheestä.

Vaikkei susta nyt siltä tunnu, niin teillä on vielä paljon muutakin.

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: Aura 
Päivämäärä:   25.6.19 12:28:58

Olen muistanut kyllä usein antaa hänelle tunnustusta siitä, mitä on perheen eteen tehnyt. Mikä on sinänsä hauskaa, sillä teen vähintään yhtä paljon kuin hän. Itse koen sen olevan niin normaali osa elämää, etten edes oleta toiselta tunnustusta.

Ei tunnu ymmärtävän kun sanon kaipaavani keskustelua. Tai muutosta nykyiseen "läpsystä vaihto" - tilanteeseen.

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.6.19 12:37:46

Jostain syystä moni mies on valmis tyytymään juuri tuollaiseen suhteeseen, joko loppuiäkseen tai siihen asti että vastaan kävelee joku uusi nainen ja yhtäkkiä sitä intohimoa taas kaipaakin. Naisille tuollainen harvemmin riittää.

Mies ei tule tekemään ratkaisua, sinun on päätettävä haluatko jatkaa vai et ja jatkaessannekkn joutuisit varmasti tekemään kaiken työn suhteen eteen.

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: jeps 
Päivämäärä:   25.6.19 12:43:54

Jep, usein mies luulee että tuo riittää ja vaimon vaatimukset tuntuvat hankalilta kun on vedetty jo se liiton arki siihen helppoon rullaamiseen, minkään eteen ei nähdä vaivaa, varsinkaan suhteen ylläpitoon.
Sitten elämään astuu the uusi nainen, ja voi että "tällaista yhteyttä en ole koskaan kokenut" hehkutus voi alkaa. Näitähän näkee lehtien palstoillakin niin usein. Uuden naisen kanssa ei ole arkea, uusi nainen herättää kaiken piilossa olleen intohimon, tarpeen puhua ja jakaa asioita..

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.19 13:07:45

"Sitten elämään astuu the uusi nainen, ja voi että "tällaista yhteyttä en ole koskaan kokenut" hehkutus voi alkaa. Näitähän näkee lehtien palstoillakin niin usein. Uuden naisen kanssa ei ole arkea, uusi nainen herättää kaiken piilossa olleen intohimon, tarpeen puhua ja jakaa asioita.."

Ei ole kyllä todellakaan mikään miesten yksinoikeus tämä, vaan ihan yhtä usein naiset tekevät samoin. Mistä saa juurikin lukea niitten samojen lehtien palstoilta...

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: jeps 
Päivämäärä:   25.6.19 13:09:48

Toki naisetkin tekee noin, mutta sanoisin että sitä ennen useimmat naiset ovat kuitenkin yrittäneet saada sitä vanhaa suhdetta paremmaksi. Kuten aloittajakin haluaisi tehdä, mutta mies ei tule yhtään vastaan.

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: Aura 
Päivämäärä:   25.6.19 13:19:15

Joo tätä mä mietinkin mitä jeps sanoi, että kyllähän tällaiset järjestelyt varmaan toimii kunnes toinen osapuoli palavasti rakastuu. Mä kyllä luulen, että meidän tapauksessa se tapahtuu ennemminkin minulle, tässä suhteessa on niin "väljää", ettei tiedä vaikka siihen joku muu joskus mahtuisikin.

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   25.6.19 13:31:39

Aura: "Olen muistanut kyllä usein antaa hänelle tunnustusta siitä, mitä on perheen eteen tehnyt. Mikä on sinänsä hauskaa, sillä teen vähintään yhtä paljon kuin hän. Itse koen sen olevan niin normaali osa elämää, etten edes oleta toiselta tunnustusta."

Harva tekee arjessaan ihmeellisiä sankaritekoja. Kyllä ihmisten teot usein ovat juuri sitä arjen vastuun kantamista, joka ei sekään ole todellakaan itsestään selvä asia. Kunnioitus, arvostus ja tunnuksen antaminen eivät saisi olla kiinni siitä, tekeekö toinen ihmeitä, vaan kyllä ihan hyvä arjen pyöritys on kiitoksen arvoinen asia.

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   25.6.19 13:35:06

Niin ja lisään vielä, etten tuolla äskeisellä todellakaan tarkoita sitä, ettei mieheltä saa odottaa mitään keskustelutaitoa tai "parisuhdejuttuja", jos hän käy töissä ja tekee osansa kotona. Saa tietenkin. Tuo asenne vain pisti silmiin, että arjenpyöritys on ikään kuin itsestäänselvyys, jota ei tarvitse huomioida.

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: Aura 
Päivämäärä:   25.6.19 13:41:38

En siis oleta että minua arjen hyvästä hoidosta huomioidaan. Itse kyllä muistan puolisoani kiittää, koska tuntuu sitä tarvitsevan jaksaakseen. Mutta on ihan totta, ettei mitään asiaa saisi pitää itsestäänselvänä.

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   25.6.19 13:54:41

Niin, ei saisi pitää. Etenkin kun usein juuri se tekee eron siihen, onko arki ikävää pakkopullaa vai mielekästä, että saako siitä läheisiltään arvostusta. Harva haluaa olla näkymätön työmyyrä. Useimmiten ihmiset toivovat, että edes heidän läheisensä näkisivät heidät ja heidän ponnistuksensa, olkoon ne miten arkisia hyvänsä. Toki tuo koskee ihan yhtä lailla myös parisuhdetta: kumppania ei saisi pitää itsestäänselvyytenä, jota ei alkuhuuman ja kosiskelun jälkeen tarvitse enää mitenkään huomioida tai edes huomata. Ihminen haluaa olla kumppanilleen näkyvä ja arvostettu.

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: Täällä 
Päivämäärä:   25.6.19 14:01:52

Mieheni oli kulissiliitossa pitkään ja me löydettiin toisemme ja silloin päätti sitten erota. Eli siinä voi niinkin käydä jos ei liitto tyydytä.

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   25.6.19 14:19:03

Aura siis kaipaa rakastajaa, hanki siis sellainen.

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: Milka 
Päivämäärä:   25.6.19 14:51:32

Ei tule toimimaan

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: Aura 
Päivämäärä:   25.6.19 15:01:12

Kiitos vastauksista ja asiallisesta keskustelusta. Kyllä tämä on aika silmiä avaavaa saada vähän näkökulmaa asiaan. Tuntuu että oma suhtautuminen tähän alkaa olla ihan kiero, sitä meinaa hyväksyä sellaisenaan sen elämän mitä tarjotaan.

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   25.6.19 15:21:59

Joillakin kulissiliitto toimii, mä en pystyis siihen.
Tietysti ensin on hyvä osata erotella onko kyseessä vain tavallinen suhteen arkipäiväistyminen vai todellakin jotain muuta.

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: As 
Päivämäärä:   25.6.19 15:40:35

Mun vanhemmat on olleet pian 30 vuotta naimisissa ja viimeiset kymmenen vuotta liitto on ollut pelkkää kulissia. Mukavuussyistä ja yhteisen talon takia ovat yhdessä, kumpikaan ei halua muuttaa. Vaikuttavat ihan perustyytyväisiltä. Omat jutut ja menot, en sitten tiedä onko kummallakaan jotain ulkopuolista säpinää.

  Re: Toimiiko "kulissiliitto"?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   25.6.19 15:41:51

^ Usein on varmaan myöskin ikäkysymys. Esim kuuskymppisenä saattaa tyytyä siihen mihin ei kolmikymppisenä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.