Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko perjantai vapaa?

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   16.6.19 20:02:33

Siis täh? Mä olen ihan kuvitellut että juhannusaatto on ihan normaali työpäivä, mutta meillä lukee työvuorolistassa arkipyhä.

Siis onko se oikeasti muka vapaa..?

  Re: Onko perjantai vapaa?

Lähettäjä: Hmm2 
Päivämäärä:   16.6.19 20:05:48

Meillä ainakin on ja torstainakin livistetään aiemmin.

  Re: Onko perjantai vapaa?

Lähettäjä: essi 
Päivämäärä:   16.6.19 20:07:20

Normaali päivätyö ja aina ollut vapaa.

  Re: Onko perjantai vapaa?

Lähettäjä: Bombelo 
Päivämäärä:   16.6.19 20:08:18

Joillain se on työtä mutta millä hinnalla. Joten kysymys oli aika hmm... ajattelematon.

  Re: Onko perjantai vapaa?

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   16.6.19 20:10:16

No tottakai mä tiedän että joillakin se on työtä mutta meillä nyt vielä sentään normaalit työajat maanantai-perjantai.

Mä olen aivan satavarma että olisin ennen ollut aattonakin normaalisti töissä mutta varmaan sitten sekoitan johonkin muuhun aattoon.

  Re: Onko perjantai vapaa?

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   16.6.19 20:15:37

Riippuu toki tes:sta, mutta kyllä tuo taitaa melkein aina vapaa, jos vaan mahdollista.
Sellaisilla aloilla missä on pakko olla porukkaa töissä myös juhannusaattona, tietysti asia on toinen.

  Re: Onko perjantai vapaa?

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   16.6.19 20:57:17

Ei tietenkään ole vapaa, almanakassakaan ei juhannus-eikä jouluaatto ole punaisena, joten hommiin siitä. Laiskimukset.

No, oikeasti; kaupat ovat monissa paikoissa auki, sairaalat, huoltoasemat, poliisi ja palolaitos tekee töitä. Monet ravintolat ovat auki. Että kannattaa tosiaan ihan selvittää asiat sen mukaan, mitä työtä tekee :) Ei ole enää Suomikaan 1980- luvun yhtenäisyystalous, jossa oikeasti juhannus oli aivan kuollutta aikaa. Jos ei ollut mökkiä, sai istua parvekkeella juomassa viiniä muiden köyhien (mutta älykkäiden) kavereitten kanssa ja mennä Klippanille illalla tanssimaan.

  Re: Onko perjantai vapaa?

Lähettäjä: Asdf 
Päivämäärä:   16.6.19 21:27:03

"Joillain se on työtä mutta millä hinnalla. Joten kysymys oli aika hmm... ajattelematon."

Kyllä mä nyt niin mieleni pahoitin.

  Re: Onko perjantai vapaa?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.6.19 22:56:50

Kannattaa tarkistaa omasta työehtosopimuksesta. Monessa TESissa juhannusaatto on määritetty palkalliseksi vapaaksi.

  Re: Onko perjantai vapaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.19 23:06:28

Ihan kuin jouluaattokin.

Monilla vapaa, osalla toki päivystystyötä.

  Re: Onko perjantai vapaa?

Lähettäjä: Meh 
Päivämäärä:   17.6.19 00:56:51

Oliskin, koko juhannus töitä. No ei vaan, lupauduin töihin, raha kelpaa aina.

  Re: Onko perjantai vapaa?

Lähettäjä: Tilda 
Päivämäärä:   17.6.19 06:26:21

Mulle tuli kyllä myös yllätyksenä tuo perjantaivapaa! Olen koko ikäni työskennellyt aloilla, jotka eivät pyhiä tai viikonloppuja tunne. Nyt sairaanhoitajana kotihoidossa ja olihan tämä kieltämättä kiva ylläri =).

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.