Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: joo o 
Päivämäärä:   15.6.19 13:00:21

Kuukautiset kolme päivää myöhässä.. Kondomia käytetty ja äsken tein positiivisen testin? Mitenköhän lie mahdollista.. :/ Vakituinen työ, oma asunto, auto ja vakaa parisuhde löytyy, mutta lapsen ei pitänyt vielä (tai mahdollisesti koskaan) kuulua kuvioon.

Ajatukset ihan solmussa. Mitä muut ovat tehneet samassa tilanteessa?

  Re: Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.6.19 13:05:19

No, noin voi käydä vaikka olisi pillerit. Totta kai pidin lapsen, abortti ei tullut kuuloonkaan. Esikoisen jälkeen tajusin että haluan lapsia ja saimme vielä toisen.

  Re: Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: Hepsu 
Päivämäärä:   15.6.19 13:06:37

Itse samassa tilanteessa pidin lapsen ja se oli elämäni paras päätös. Parisuhde oli tuore, vain 10kk tunnettu plussatessani mutta asuimme jo yhdessä. Itse työskentelen yrittäjänä, siinä oli toki omat haasteensa.

Nyt lapsi menee jo kouluun ja on ehdottomasti elämäni tärkein ja hienoin asia. Alkujärkytyksestä huolimatta mies kasvoi upeasti isyyteen. Ilman ehkäisyn pettämistä varmaan vieläkin jahkailisin olisiko oikea aika perustaa perhe.

  Re: Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: pålle 
Päivämäärä:   15.6.19 13:07:29

Aina kun seksiä harrastaa, on tuo mahdollisuus. Kannattaa tiedostaa, ennenkuin hommaan ryhtyy.

  Re: Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: Sama 
Päivämäärä:   15.6.19 13:26:40

Avioero oli juuri voimassa ja uuni tuoreen miehen kanssa tuli plussa ehkäisystä (kondom) huolimatta.... aivan järkytön olotila oli ja jätin neuvolatkin väliin kun stressasin kaikkea, mut lapsen pidin ja aloimme oleen yhdessä. Nyt yhteyselo alkaa oleen katkeamaisillaan ja lapsi pian koulussa mutta en pitänyt aborttia edes mahdollisuutena. Pidin lapsen enkä tietenkään kadu. Lapsia oli itselläni ex avioliitosta kyllä.

  Re: Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: Ööp 
Päivämäärä:   15.6.19 13:35:00

Ainahan tuo mahdollista. Mulla vieressä muutama kuukautinen laastari vauva. Mikään ei ole 100 prosenttisen varmaa. Ite en edes harkinnut muuta ja tää pieni on mun silmäterä vaik välil hermo tiukassa :D

  Re: Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: Samoin 
Päivämäärä:   15.6.19 14:25:08

Joskus samassa tilanteessa olleena, kolme lasta jo tehtynä, tein abortin. Enkä kadu hetkeäkään.

  Re: Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   15.6.19 14:30:04

Eipä se elämä ainakaan siitä helpommaksi muutu jos lapsen teet... mieti nyt vielä. Jos kerran lapsi ei ollut suunnitelmissa ehkä ollenkaan koskaan, niin luultavasti katuisit jos et tee aborttia.

  Re: Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: Ei aina 
Päivämäärä:   15.6.19 14:49:35

s//Riippuu ihan ihmisestä eikä voi suorilta sanoa katuuko joku jotain päätöstä vai ei.

Omassa lähipiirissä 3 tehnyt aborti. Heistä kaksi hankkinut lapsia myöhemmin. Kukaan ei ole katunut, mutta jokainen on kyllä kertonut, että nyt lapsi olisi sen ja sen ikäinen eli jollakin tasolla kuitenkin ajattelevat asiaa. Sitten on vanhinkoraskauksia joissa lapsi pidetty, vaikka ei ole ollut millään muotoa suunnitelmissa. Heistäkään kukaan ei ole katunut, vaikka on lapsen pitänyt vaan olleet tyytyväisiä päätökseen.

Sitten on ihminen joka tuli vahingossa raskaaksi eikä lapsi ollut suunnitelmissa. Meni kesken ja tajusi haluavansa lapsia jonka jälkeen alkoi pitkä yritys, mutta lopulta onnisti.

Sinuna miettisin nyt yhdessä miehen kanssa mitä haluatte tehdä asian suhteen ja kun päätöksen ilen tehneet niin parempi keskittyä siihen ja lakata jossittelemasta.

  Re: Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   15.6.19 14:54:06

"Riippuu ihan ihmisestä eikä voi suorilta sanoa katuuko joku jotain päätöstä vai ei."

Totta. Mutta tässä asiassa kannattaa muistaa, että jos sitä lapsen pitämistä katuu, siinä kärsii se asiaan täysin viaton lapsi. Jos taas katuu aborttia, siinä kärsii vain itse.

  Re: Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: Kkk 
Päivämäärä:   15.6.19 15:07:03

Pitäisiköhän itekin alkaa käyty kondomia.. Puol vuotta menty ilman ehkäisyä eikä vauvaa näy eikä kuulu.

  Re: Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   15.6.19 15:15:56

Kyllä jokaisen seksiä harrastavan pitäisi tietää, ettei mikään ehkäisykeino ole 100% varma.

  Re: Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: Ei aina 
Päivämäärä:   15.6.19 15:18:52

x//Todella harva kuitenkaan sitä lasta katuu, jos ovat omasta tahdosta päättäneet pitää lapsen. Painostus sitten asia erikseen tai lapsen hankkiminen vain toisen tahdosta.

  Re: Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: joo o 
Päivämäärä:   15.6.19 15:30:33

Kyllä minä sen tiedän ettei mikään ehkäisy ole 100% varma, tuli silti suurena yllätyksenä tämä. En todellakaan tiedä mitä tehdä.

  Re: Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: Nainen 
Päivämäärä:   15.6.19 19:40:06

Mulla oli kierukka valunut pois paikoiltaan, ihan järkyttävä shokki oli.. Menin keskeytykseen.

  Re: Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: joo o 
Päivämäärä:   15.6.19 20:29:11

Eniten pelottaa joku tuomitseva terveystäti, jos keskeytykseen päädyn. "Paperilla" kun kaikki on ihan kunnossa.

  Re: Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: Roger 
Päivämäärä:   15.6.19 20:35:55

Juurikin tämän takia heitän satsin mieluiten suuhun tai rinnuksille

  Re: Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.6.19 20:36:24

Samassa tilanteessa tein abortin. En halunnut lapsia silloin enkä halua vieläkään.
Ei kaduta, koska päätös oli oikea.

Ei siellä neuvolassa ja sairaalassa kukaan tuominnut tai muutenkaan arvostellut päätöstäni.

  Re: Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: Hakija 
Päivämäärä:   15.6.19 20:44:44

Vastaavassa tilanteessa en pitänyt.

  Re: Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   16.6.19 11:46:22

Abortin tein, en ole katunut.

  Re: Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.19 11:52:19

Mitä mieltä on mies asiasta? On se hänenkin lapsi. Jos itse olisin epävarma niin kattoisin vähän mitä mieltä mies on ja jos sitä ei yhtään kiinnostais niin abortti, mutta jos se olis innoissaan ryhtymässä isäks niin voisin pitää.

  Re: Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   16.6.19 12:29:00

Itse pein lapsen. Tuore parisuhde, vakaa toki ja toinen töissä ja itse opiskelemassa toista ammattia.

Lapsi oli mielessä mahdollinen joskus myöhemmin, mutta itse en kokenut hirveää halua saada lasta, enkä kokenut olevani mikään äiti-ihminen. Harkitsin aborttia, mutta lopulta en kyennyt siihen ja pidimme lapsen. Ja en kadu päätöstä pitää. Minulla on maailman ihanin tytär jota rakastan yli kaiken.

  Re: Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: Nainen 
Päivämäärä:   16.6.19 13:16:23

Tuohon että joku tuomitsisi, niin ei nykyään alan ammattilaiset todellakaan tuomitse.

  Re: Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: joo o 
Päivämäärä:   17.6.19 09:01:57

Eipä mieskään lasta tähän väliin halua mutta sanoi että olisi täysillä mukana jos me se päätettäisiin pitää. Mutta aborttiin taidan päätyä.

  Re: Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   17.6.19 10:14:34

Mikään ehkäisy ei ole 100%, edes sterilisaatio.
Itse tulin pillereistä huolimatta raskaaksi ja heti positiivisen testin tehtyäni varasin ajan yksityiselle lääkärille josta kirjoitti julkiselle abortin ”luvan”

En ole koskaan halunnut lapsia ja onneksi en pitänyt tuotakaan vaikka julkisella siihen painostettiin, sillä sen miehen kanssa erottiin 2v päästä. Olisi ollut noloa jäädä yksinhuoltajaksi.

  Re: Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: ____ 
Päivämäärä:   17.6.19 11:02:46

Jos vähänkään on sellainen olo, että saattaa tulevaisuudessa haluta lapsen, niin kannattaa pitää. On todella kamalaa, jos on tehnyt abortin ja myöhemmin kärsii lapsettomuudesta.

  Re: Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: joo o 
Päivämäärä:   17.6.19 11:14:02

Käsittääkseni lääkkeillä tehty abortti ei vaikuta lasten saantiin tulevaisuudessa..

  Re: Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.6.19 11:34:04

Mitä noloa on yksinhuoltajuudessa? Nyt pois sieltä kivikaudelta. Perheitä on nykyään vaikka minkälaisia eikä yksinhuoltajuudessa ole oikeasti yhtään mitään noloa paitsi ehkä jonkun 75v kukkahattutädin mielestä.

  Re: Ehkäisyä käytetty, silti raskaana..

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   17.6.19 14:43:11

Itse tulin 26-vuotiaana ehkäisystä huolimatta raskaaksi. En tiedä olisiko minulle koskaan tullut vauvakuumetta, en ollut ajatellut lapsia ollenkaan. Edelleen saman miehen kanssa yhdessä ja toinenkin lapsi meillä on..
Ihan paras päätös ja olen todella tyytyväinen että pidin lapsen ja sitä myötä minulla on perhe.
Tuntuisi kauhealta ajatella ettei minulla olisi poikaani. Ehkä se oli joku universumin vastaus siihen etten ehkä olisi koskaan alkanut "tekemään" lasta tai tuntenut vauvakuumetta.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.