Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: Emmi 
Päivämäärä:   15.6.19 12:08:09

Mulla siis sellainen tilanne, että veljeni menee naimisiin, enkä saanut kutsua hänen vaimonsa polttareihin. Jotenkin oletin ilman muuta, että olisin ollut kutsuttujen joukossa. Polttarit eivät kuitenkaan olleet mikään pienen tiiviin kaveriporukan juttu, vaan esim. morsiamen sisko oli mukana ja muutenkin kavereita eri piireistä.

Olemme läheisissä tekemisissä. Veli on ainoa sisarukseni ja mm. lapseni kummi (nainen ei siksi, koska ovat tavanneet vasta lapseni syntymän jälkeen). Olen itse kutsunut tämän naisen omiin polttareihini muutama vuosi sitten, vaikka olivat silloin olleet vasta alle vuoden yhdessä, mutta hän oli muistaakseni kipeä tai jotain, eikä päässyt tulemaan.

Mitä mieltä ht-raati on? Olisiko minut pitänyt kutsua tuonne, vai loukkaannuinko turhasta?

(Toisaalta nämä kemut eivät minua juuri olisi kiinnostaneet, koska en tunne sieltä ketään eikä ohjelmakaan vaikuttanut jälkikäteen kuvista katsottuna erityisen kivalta, mutta periaatteen vuoksi loukkaannuin. Kohteliaisuudesta olisin tietenkin mennyt paikalle.)

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: Klo 
Päivämäärä:   15.6.19 12:12:17

Ei kuulu kutsua ketään niistä jotka ei halua tulla. Eikä kutsumattomien/ei haluavien kuulu loukkaantua vaan olla helpottuneita kun ei tarvitse vastoin tahtoaan mennä.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: Täällä 
Päivämäärä:   15.6.19 12:23:25

Suutuit turhasta.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: Emmi 
Päivämäärä:   15.6.19 12:27:45

Morsian ei toki tiennyt, että en erityisemmin halunnut tulla. :D Asiasta ei ole yhtään keskusteltu.

Mutta kiitos mielipiteistä! Lisää?

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: Emmi 
Päivämäärä:   15.6.19 12:31:07

Ja vielä se, että minulla olisi ollut yksi hieno idea noihin polttareihin, koska morsian oli yhdestä jutusta haaveillut ja se olisi ollut mukava toteuttaa polttareissa. No, oma vikansa kun ei saanut sitä.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: pepperoni 
Päivämäärä:   15.6.19 12:35:17

Ymmärrän hyvin, ettei sua kutsuttu, jos et tunne ketään porukasta. Olisit ollut ulkopuolinen. Kutsuttu oli todennäköisesti kaveriporukka, jolla tiedettiin olevan kivaa yhdessä.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   15.6.19 12:37:45

No totanoin. Minun polttareissa ei ollut ainuttakaan veljeni vaimoa vaikka ovat kuin siskoja. Ja polttareihini tuli vain yksi viidensä siskostani. Se joka on pyörinyt minun kanssa samassa kaveriporukassa.

Toisaalta olen todella läheinen mieheni veljien vaimojen ja mieheni siskon kanssa, mutta en ole ollut heidän polttareissa eikä he minun. Ovat toki läheisiä ja osa perhettä ja ystäviä, mutta polttarit on pidetty kavereitten kesken. Eikä kukaan ole loukkaantunut.

Minua ei kutsuttu edes kaverini polttareihin, missä oli osa meidän kaveriporukasta. He viettivät sillä porukalla, minkä koki itselleen mieluisaksi. Mitä siitä loukkaantumaan.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.6.19 12:38:06

Suutut turhasta.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   15.6.19 12:40:51

Suutuit turhasta.

Se, että satut olemaan sulhasen sisko ja sitä kautta tekemisissä tämän pariskunnan kanssa, ei vielä tee sinusta morsiamen kaveria. Siis sellaista ihmistä, jonka kanssa morsian haluaisi viettää vapaa-aikaansa. Ei se tarkoita välttämättä että morsian ei sinusta pitäisi tai että hänellä olisi jotain sinua vastaan, mutta ette todennäköisesti hänen mielestään vain ole vielä sillä kaveriasteella, te olette varmaankin enemmänkin hyvänpäiväntuttuja.

Ainakaan tekstissäsi et mitenkään kerro, että olisitte morsiamen kanssa ns. kaveriasteella. Olette tekemisissä, koska sattuu seurustelemaan veljesi kanssa ja veljesi on lapsesi kummi. Se ei tee kenestäkään automaattisesti kaveria. Ei edes silloin, vaikka kävisit heillä kylässä usein.

Polttareihin yleensä halutaan nimenomaan niitä kavereita: sellaisia ihmisiä joiden kanssa haluaa viettää vapaa-aikaansa.

morsiamen sisko nyt on ihan eri asemassa kuin esimerkiksi puolison sisko tai muut puolison sukulaiset. Onhan sisko nyt todennäköisesti huomattavasti läheisempi ihminen kuin moni muu sukulainen, vaikka ei siskon kanssa viettäisikään aikaa samalla tavalla kuin kavereiden kanssa.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: N. N. 
Päivämäärä:   15.6.19 12:41:56

”Jep: He viettivät sillä porukalla, minkä koki itselleen mieluisaksi. Mitä siitä loukkantumaan.”

Samaa mieltä. Jepissä on minusta loistavaa ystävähenkeä.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   15.6.19 12:44:27

Ei polttareihin tarvitse kutsua yhtään ketään, ei siis ole mitään sellaista etikettiä kuin esim. hääkutsussa.
Polttarit vietetään kaveriporukalla.

Mun polttareissa oli aikanaan 12 mun kaveria, läheisimmät siis. Ja ihan eri porukoista. Eivät tunteneet toisiaan ennestään muuta kuin minun puheistani.
Kaasolle kerroin keitä polttareihin halusin.
Ja hauskaa oli kaikilla.

En halunnut sinne ketään, jonka tiesin ettei porukkaan sovi. Tai ketään jonka tiesin vain mököttävän nurkassa, tai ketään josta tiesin ettei halua tulla tai ei ole varaa tulla.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: Sissi 
Päivämäärä:   15.6.19 12:45:35

Ymmärrän loukkaantumisen tunteesi, mutta sinuna pitäisin sen sisälläni. Se oli morsiamen polttarit joihin hän kutsuu ketä haluaa, ja viettää sen siinä seurassa kuin haluaa.

Itse olen saanut niellä sen ettei mua kutsuttu veljeni häihin lainkaan, vaikka vieraita oli n. 60. Syy oli koska ”aatteli etten kuitenkaan tule kun asun 300km päässä”. Ei olla erityisen läheisiä, mutta silti se tuntui pahalta. Että olemme vieläkin vähemmän läheisiä kuin ajattelin. Kun menin itse maistraatissa myöhemmin naimisiin, paikalla oli 5 vierasta ja siitä veli onneksi sai ilon irti etten minäkään kutsunut häntä joten sujut ollaan. Ok, ollaan sitten.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: Turhuus 
Päivämäärä:   15.6.19 12:58:17

Ihan turhasta suutuit. Polttarit vietetään yleensä läheisimpien ihmisten kanssa joihin osalla se oma sisko kuuluu. Sinä et ole mitenkään verrattavissa morsiamen siskoon ja vaikka hänet oli omiin polttareihisi kusuttu niin se ei edellytä toimimaan samoin. Lisäksi et edes voi tietää kyka polttarit on järjestänyt ja vieraat koonnut eli jos morsian ei ole millään muotoa osallistunut polttareihin vaan kaaso yms. Joka polttarit on järjestänyt on kuvitellut tietävänsä ketkä kaikki pitää polttareihin kutsua niin eipä sitä välttämättä ole joku käly tullut mieleen jolloin olet suuttunut ihan väärälle henkilölle kaiken huipuksi.

En nyt muutenkaan ymmärrä tuota asennetta, että pitää jonkin periaatteen vuoksi loukkaantua, kun sinua ei edes koko kemut kiinnostaneet. Ja mikä ihmeen periaate. Ei polttarit ole juhla joihin kaikki naispuoliset "sukulaiset" yms. pitäisi kutsua.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: Emmi 
Päivämäärä:   15.6.19 13:39:14

Kiitos mielipiteistänne! En siis ole varsinaisesti suuttunut, enkä todellakaan aio morsiamelle näyttää loukkaantumistani millään tavalla. Ehkä tässä on enemmänkin taustalla omat vanhat traumani ulkopuoliseksi jäämisestä eri porukoissa, minkä vuoksi asia koskettaa.

Olen itse ajatellut polttareihin kutsuttavat eri tavalla (kun itse tosiaan kutsuin ilman muuta veljeni puolison, mieheni siskot ja miehen veljen vaimon), mutta hyvä tietää, että suurin osa teistä ajattelee eri tavalla. Ei siis ole ilmeisesti mitään syytä loukkaantua. :) Ja tosiaan ei tämän naisen kanssa olla silleen kaveriasteella, että nähtäisiin keskenään ilman veljeäni, mitä taas itse noiden oman mieheni sukulaisnaisten kanssa olen.

Lisääkin mielipiteitä saa laittaa!

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   15.6.19 14:08:26

Voi myös olla että kaaso enemmänkin kutsunut polttaeiseurueen eikä hänellä käynyt mielessä kutsua sinua.
Ei kaikki morsiamet älyä kertoa ketä haluavat eikä kaikki kaasot tajua kysyä.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   15.6.19 14:13:04

"Ja tosiaan ei tämän naisen kanssa olla silleen kaveriasteella, että nähtäisiin keskenään ilman veljeäni, mitä taas itse noiden oman mieheni sukulaisnaisten kanssa olen. "

Tämä kertoo riittävästi. Eli et ole jäänyt ulkopuoliseksi polttariporukasta, koska et ole koskaan kuulunutkaan morsiamen "porukkaan". Olet hänelle yksi sukulainen tulevan avioliiton kautta, eli samaa kategoriaa kuin vaikka sulhasen äiti, mummo, tädit ja jotkut serkut, joita nähdään silloin tällöin sukujuhlissa.

Ehkä teistä voisi tulla kaverit morsiamen kanssa, mutta se vaatisi että teet jotain kaveruuden eteen. Esim. tapaatte joskus ilman sitä veljeäsi siinä välissä.

"Olen itse ajatellut polttareihin kutsuttavat eri tavalla"
polttarit kyllä ihan perinteisesti on nimenomaan kaveriporukalle eikä niihin liity mitään suurempaa etikettiä. Häät on sitten ne, joihin pitää enemmän miettiä ketä kutsutaan ja häihin on tapana kutsua myös sukulaisia yms. jotka ei suoraan omaan kaveripiiriin kuulu.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   15.6.19 15:37:30

Toivottavasti olet provo.
Mikäli et ole, niin en yhtään ihmettele ettei sinua kutsuttu. Veemäisyytesi huokuu tänne asti.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: Emmi 
Päivämäärä:   15.6.19 15:53:47

Perustelisitko, Jep mielipiteesi?

Olen aina ollut tälle morsiamelle ystävällinen ja mukava ja tosiaan kutsunut hänet omiin polttareihini ja kaikkiin muihinkin kemuihin. Ei vain olla sillä tavalla samalla aaltopituudella, että oltaisiin erityisesti ystävystytty, vaikka hyvissä väleissä ollaankin. Miksi olen mielestäsi v-mäinen?

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.6.19 16:06:06

Minusta aloittaja olisi ilman muuta kuulunut kutsua. Outoa ettei kutsuttu.

En menisi häihinkään mutta en tekisi mitään numeroa vaan ilmoittaisin olevani sairas..

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.6.19 16:10:08

^ siksi että et olisi edes halunnut mennä, mutta loukkaannuit kuitenkin

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: Emmi 
Päivämäärä:   15.6.19 16:15:55

Siis ei minun menemisessäni ollut muuta ongelmaa kuin että en tunne oloani erityisen hyväksi vieraiden ihmisten keskellä, en erityisemmin viihdy kaupungissa bilettämässä ja että minulla oli myös muuta tekemistä kyseiselle päivälle. Toki olisin kuitenkin mennyt, jos kutsu olisi tullut.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: Emmi 
Päivämäärä:   15.6.19 16:21:37

Minkä sitä tunteilleen voi. En todellakaan haluaisi loukkaantua tällaisesta asiasta, mutta kuten sanottua on taustalla varmaan nuo nuoruuden kokemukset porukasta ulos sulkemisesta ja sen vuoksi tuntuu pahalta. Jostain syystä odotin, että kutsu olisi tullut.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: Th 
Päivämäärä:   15.6.19 16:30:57

Itse en ole mitenkään läheinen mieheni siskon kanssa, harvoin nähdään eikä nähdä kahdestaan. Ei tulisi mieleenkään kutsua häntä polttareihini, sillä koen, että polttareissa on vain se oma lähipiirini; hyvät ystäväni ja siskoni. Oma sisko on täysin eri asia kuin miehen sisko. Pidän kuitenkin mieheni siskosta ja hän on mukava, mutta ei niin läheinen, että kutsuisin polttareihin.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   15.6.19 16:42:13

Hyvin tullaan juttuun veljen emännän kanssa ja hoidetaan toisten muksut tarvittaessa ja nähdään. Kaveripiiri eri, en edes menisi jos kutsuttaisiin enkä todellakaan odota kutsua. En myöskään kutsuisi omiini. Todella pikkusieluista suuttua mielestäni.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.6.19 17:18:38

Turhaan suutuit

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: Justiin(s)a 
Päivämäärä:   15.6.19 18:45:32

Polttarit eivät edes kiinnostaneet, kun oli huonoa ohjelmaa, mutta periaatteesta piti närkästyä...?
Morsiamella oli varmaan ihan kivat polttarit ilman sinua. Oli myöskin varmaan ihan mukavaa sen oman siskon kanssa, eikä tulevan miehen siskon, jonka kanssa ei ilmeisesti ole edes paljoa tekemisissä ilman tuota puolisoaan/veljeäsi.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: heppa 
Päivämäärä:   15.6.19 19:47:15

Tuollainen periaatteesta loukkaantuminen on pikkumaisinta ikinä. Kyseinen henkilö ei pidä sua niin läheisenä että olisi halunnut kutsua polttareihin. Tyhjästä suutuit.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: kops 
Päivämäärä:   15.6.19 21:02:55

Polttareihin kutsutaan kaverit, häihin sukulaiset.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: Näppinen 
Päivämäärä:   15.6.19 21:35:19

Omiin polttareihin en miehen siskoa halunnut, koska ei mielestäni ole minun kaveri/ystävä vaan mieheni sisko.meillä ei ole yhteisiä jutun aiheita eikä sovi mielestäni omaan ystäväporukkaani.
Miehen sisko loukkaantui tästä niin pahasti, että kutsui itsensä mieheni polttareihin. Oli laittanu bestmanille viestiä ja bestman kyseli mieheltäni onko asia ok. Eipä siinä oikeen kieltääkään tohdi....

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: Hyppyri 
Päivämäärä:   15.6.19 22:03:36

Veljesi vaimona olisin kutsunut sinut ihan jo pelkästään sillä perusteella että olit aikoinasi hänet kutsunut polttareihisi.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   15.6.19 22:14:39

Emmi,
Ihan jo tämä lause kiteyttää sen veemäisyytesi, olkoot sitten ilman, luoja mikä marttyyri.
"Ja vielä se, että minulla olisi ollut yksi hieno idea noihin polttareihin, koska morsian oli yhdestä jutusta haaveillut ja se olisi ollut mukava toteuttaa polttareissa. No, oma vikansa kun ei saanut sitä."

Ja tähän kun lisätään vielä kohdat, että et oikeastaan olisi edes halunnut mennä, mutta olisit mennyt kohteliaisuudesta niin...no taas, luoja mikä marttyyri.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: Sorry 
Päivämäärä:   15.6.19 23:01:55

Vaikutat vähän itsekeskeiseltä ja pikkumaiselta, ei pahalla! Kannattaa vaan ajatella että whatever yhdet polttarit, NE MENI JO! Varmaan haluat edelleen häihin päästä joten suosittelen että koitat ajatella aikuismaisesti.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.19 00:21:55

Ei olisi käynyt mielessä kutsua omaa kälyäni. Ollaan ihan ok väleissä mutta ei niin hyviä kavereita että polttareita haluaisin viettää hänen kanssaan. Siskoni oli polttareissani, hän on paljon läheisempi ja muutenkin tärkeämpi kuin käly.

Morsiussaunaan tuli kälykin, mutta se oli tapahtumana aivan eri luonteinen kuin bilepolttarit.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: Maya 
Päivämäärä:   16.6.19 01:15:11

Polttareiden ajatus oli viimeisenä
Iltana neitona viettää aikaa nuoruusajan ystävien kanssa syöden ja saunoen.
Tämä kai kiteyttää ne polttarit kokoonpanolla?
Totta kai maailma muuttuu, mutta alkuperä tässä niihin ja siitä vaan muokkaamaan.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: paju 
Päivämäärä:   16.6.19 06:44:28

Me järjestettiin toisen kaason kanssa kaksi päiväiset polttarit, jossa ekana päivänä oli mukana myös miehen siskot ja toisena päivänä mentiin sitten railakkaammin kaveriporukalla. Morsian ei kai ollut alunperin ajatellut siskoja kutsuttavan mutta oltiin ehditty jo miehen kautta selvittää vieraslista ja ketä sieltä pitäisi kutsua polttareihin. Eikä morsian kehdannut sitten enää perua, kun oltiin ne siskot jo ehditty kutsua. Siskot oli samaa ikäluokkaa kuin me muutkin ja oikein mukavia. Morsian vaikuttikin illalla tyytyväiseltä, että olivat olleet mukana menossa, joten ei mennyt onneksi pieleen sittenkään.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   16.6.19 07:41:41

Polttareihin kutsutaan ne jotka morsian haluaa. Jotkut kutsuu vaan ystävät, jotkut kutsuu sit kavereitakin.

Itse olen ollut polttareissa joissa on aina ollut laajasti kavereitakin ja jos itse menisin naimisiin niin tottakai kutsuisin miehen siskon yms. Mun mielestä polttarit ei ole mikään exlusive party tietyille ihmisille vaan ennen häitä sillä hääporukalla pidettävät bileet. Esim voisin kutsua sinne myös miespuolisia tyyppejä jos oltaisiin kavereita.

Mutta tämä on mun mielipide ja jokainen pitää omanlaisensa polttarit. Ihan ymmärrettävää loukkaantumisen tunne, mutta tuskin siinä suurempaa henkilökohtaisuutta oli.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.6.19 08:25:29

Loukkaannuit turhasta ja kuulostat muutenkin todella ikävältä ihmiseltä kirjoitustesi perusteella. Ehkä siinä syy, miksei kutsua tullut?

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: ply 
Päivämäärä:   16.6.19 18:32:41

Polttareihin kutsutaan nimenomaan oma kaveripiiri mun mielestä, mulle ei olisi tullut mieleenkään kutsua mieheni siskoa tai miehen veljien vaimoja (tai edes oman veljeni vaimoa) vaikka he kaikki ihania ihmisiä ovatkin :D

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.19 18:46:19

Ei tarvitse kutsua ketään, jota ei paikalle halua.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   16.6.19 20:21:45

Onpa paljon ikäviä kommentteja aloittajasta. Kertovat varmasti enemmän kirjoittajista itsestään kuin aloittajasta. On täysin ymmärrettävää mielipahaa koettuaan jääneensä ulkopuoliseksi. Aloittajahan koki surua eikä vihaa, eikä hänellä ollut mitään tarkoitusta pahoittaa morsiammen mieltä oman loukkaantumisensa takia. Menettelyyn on voinut tosiaan olla eri syitä, eri ajatus kutsuttavista ihmisistä, kaaso unohtanut kutsua, morsiamen halu olla jollain tietyllä porukalla tai jotain muuta.

Jos itse olisin suunnitellut jonkin kivan jutun mihin tahansa juhliin, enkä sitten vastoin oletustani, olisikaan tervetullut, olisin varmasti sen verran pettynyt että tuntisin pientä vahingoniloa siitä eivät saaneet sitä kivaa itselleen. Mutta enpä olekaan niin hyvä ja miellyttävä ihminen kuin nämä kaikki toisia nälvivät nimettömät huutelijat tällä palstalla.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: Emmi 
Päivämäärä:   16.6.19 20:53:25

"Jos itse olisin suunnitellut jonkin kivan jutun mihin tahansa juhliin, enkä sitten vastoin oletustani, olisikaan tervetullut, olisin varmasti sen verran pettynyt että tuntisin pientä vahingoniloa siitä eivät saaneet sitä kivaa itselleen."

Itse asiassa en tunne tästä vahingoniloa, vaan harmittaa tämän mukavan ihmisen puolesta, että hän ei päässyt sitä kokemaan. Hän sanoi kerran haluavansa tällaiseen juttuun ja pistin sen mieleeni, että tuohan olisi kiva toteuttaa polttareissa. Tuskin on kellekään muulle puhunut sellaisesta asiasta, kun ihan sivulauseessa mainitsi kerran.

Pahoittelut, että osa kirjoittajista sai aiemmasta kommentistani vääränlaisen kuvan. Netissä on niin vaikea kirjoittaa, kun äänensävy ei ole mukana, joten voi helposti saada väärän vaikutelman.

Kiitos asiallisille vastaajille. Kannatti kyllä tehdä tämä topikki, sillä valtaosa oli sitä mieltä, että tuosta ei kannata loukkaantua, eikä tässä varmaan ollut mitään henkilökohtaista. Olen itsekin samaa mieltä, että on typerää tällaisesta loukkaantua ja tulla surulliseksi, mutta kuten sanottua, niin ei tunteilleen mitään voi.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.19 21:22:03


"Ja vielä se, että minulla olisi ollut yksi hieno idea noihin polttareihin, koska morsian oli yhdestä jutusta haaveillut ja se olisi ollut mukava toteuttaa polttareissa. No, oma vikansa kun ei saanut sitä."

No tässä on kyllä ihan puhdasta vahingoniloa. Lälläslää, jäipä ilman. Vaikka et edes tiedä oliko morsiamella mitään tekemistä polttareiden vieraslistan kanssa.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   16.6.19 23:26:47

"Ja vielä se, että minulla olisi ollut yksi hieno idea noihin polttareihin, koska morsian oli yhdestä jutusta haaveillut ja se olisi ollut mukava toteuttaa polttareissa. No, oma vikansa kun ei saanut sitä."

Kuule. Tässä ei ole mistään kirjoittaessa kuulumattomasta äänensävystä kiinni, eikä tätä todellakaan voi tulkita niin, että sinua harmittaisi morsiamen puolesta, kun ei nyt saanut sitä kivaa juttua.
Tuohon et usko itsekään.

  Re: Kuuluuko tuleva käly kutsua polttareihin?

Lähettäjä: Emmi 
Päivämäärä:   16.6.19 23:40:09

Samapa se, mitä jotkut anonyymit nettikirjoittelijat yhdestä nopeasti kirjoitetusta lauseesta ajattelevat. Se ei ollut millään tavalla tämän keskustelun pointti, eikä liity otsikon kysymykseen. Turha takertua yhteen lauseeseen. Oli tarkoitus pohtia asiaa yleisellä tasolla eikä tehdä minusta persoonallisuusanalyysia. :)

Päätän nyt keskustelun osaltani tähän, koska olen saanut tästä sen, mitä halusinkin. Voitte jatkaa, jos haluatte.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.