Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oliko epäkohteliasta laittaa klo 8:30 aamulla

Lähettäjä: geepee 
Päivämäärä:   14.6.19 14:22:48

tekstari psykoterapeutille ajanvarauksesta? Hän on yksityisyrittäjä ja pääsääntöisesti töissä käsittääkseni joka arkipäivä. Yleensä en laita noin aikaisin mut nyt olin juuri tullut yövuorosta ja ajattelin et haluan hoitaa asian heti.

Mietin, että onko puoli yhdekseltä mielestäsi liian aikaisin, KUN en kuitenkaan voi tietää onko hänellä vaikka satunnainen vp tänään

  Re: Oliko epäkohteliasta laittaa klo 8:30 aamulla

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   14.6.19 14:25:26

Kyllä nykyaikaina jokainen varmasti osaa laittaa puhelimen äänettömälle, jos ei halua tulla häirityksi. Ihan ok siis laittaa viestiä, kun kuitenkin ihan tolkulliseen aikaan laitoit.

  Re: Oliko epäkohteliasta laittaa klo 8:30 aamulla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.6.19 14:26:54

Hänellä on satavarmasti työpuhelin erikseen jonka laittaa äänettömälle kun haluaa olla vapaalla, en näe siis ongelmaa.

  Re: Oliko epäkohteliasta laittaa klo 8:30 aamulla

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   14.6.19 14:28:45

Oma terapeutti on ainakin sanonut, että viestiä saa laittaa, vaikka keskellä yötä tai lomaa. Hän katsoo sitten, kun hänellä on aikaa.

  Re: Oliko epäkohteliasta laittaa klo 8:30 aamulla

Lähettäjä: z-- 
Päivämäärä:   14.6.19 14:35:30

Näin lähtökohtaisesti ihmisille voi minusta laittaa viestiä n. 8-16 välillä arkena, kuitenkin suurin osa on siihen aikoihin töissä tai ainakin hereillä. Jos ei elä tätä normaalia "kahekasta neljään" arkea, osaa varmasti laittaa puhelimen äänettömälle (tai muutenkin, jos ei halua vastata puheluihin).

+ taatusti jollain terapeutilla on erillinen työpuhelin.

  Re: Oliko epäkohteliasta laittaa klo 8:30 aamulla

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.6.19 14:39:57

Ei ollut. Mä olen myös sitä mieltä, että 8-16 pääsääntöisesti on ihan fiksu aika laittaa viestiä tai soittaa, ellei ole annettu muuta suositeltua yhteydenottoaikaa. Jokainen varmasti osaa laittaa puhelin äänettömälle, eikä "jos lapsi soittaa ja on hätä" tekosyytä ei voi käyttää myöskään, koska nykypuhelimissa voi jättää esimerkiksi sen yhden numeron hiljentämättä.

Itse yrittäjänä pidän hieman kummallisena niitä yrittäjiä, jotka hoitaa duunit omalla puhelimellaan. Mulla on erikseen työpuhelin, joka pysyy työhuoneen pöydän ylälaatikossa äänettömällä koko työajan ulkopuolella. Teen toki paljon töitä, mutta kun on vapaata, se on myös sitä. Eikä niin, että kitistään kun herätään asiakkaiden soittoon tai koko ajan pitää katsoa joku uusi sähköposti.

  Re: Oliko epäkohteliasta laittaa klo 8:30 aamulla

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   14.6.19 14:42:40

on potilailla murheet!

  Re: Oliko epäkohteliasta laittaa klo 8:30 aamulla

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.6.19 14:53:38

Yksityisyrittäjälle voi laittaa viestin millon vaan ja se menee varmasti perille

  Re: Oliko epäkohteliasta laittaa klo 8:30 aamulla

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   14.6.19 16:04:50

Lähettäjä: z--
Päivämäärä: 14.6.19 14:35:30

+ taatusti jollain terapeutilla on erillinen työpuhelin.

^^No ei välttämättä ole, läheiseni on terapeutti (yrittäjä) ja ihan sitä yhtä ja samaa puhelintaan käyttää henkilökohtaisiin ja työtä koskeviin asioihin.

  Re: Oliko epäkohteliasta laittaa klo 8:30 aamulla

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   14.6.19 16:12:33

Viesti on ok. Siihen ei välttämättä oleteta reagoivan saman tien joten viestin vastaanottaja voi juoda aamukahvinsa rauhassa ja sitten katsoa sulle sitä aikaa.

Puhelu on se mikä ei ole ok tohon aikaan, koska ihmiset on silloin joko töissä, kiireessä lähteä töihin tai pirun kiukkusia just herättyään.

  Re: Oliko epäkohteliasta laittaa klo 8:30 aamulla

Lähettäjä: Aippa 
Päivämäärä:   14.6.19 16:38:52

Oon autokouluyrittäjä ja mulle on oppilaat laittanut jopa klo 03.30 viestiä että ei selviä aamulla ajotunnille. Eikä se oo haitannut. Luen viestit aamulla kunhan herään. Kunhan ei yöaikaan soitella. Ei oo erikseen työpuhelinta.

  Re: Oliko epäkohteliasta laittaa klo 8:30 aamulla

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   14.6.19 16:53:03

Arkisin ok normi virastoaika

  Re: Oliko epäkohteliasta laittaa klo 8:30 aamulla

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   14.6.19 17:05:14

Ei ole.

Sen sijaan pomoni käytös on epäkohteliasta. Saattaa laittaa viestiä silloin kun olen vapaalla ja pommittaa tasan niin kauan että vastaan. Ekat viestit voi tulla klo 6 aamulla ja ilmeisesti olettaa, että työntekijä on vapaapäivänään jo siihen aikaan hereillä.

  Re: Oliko epäkohteliasta laittaa klo 8:30 aamulla

Lähettäjä: heppa 
Päivämäärä:   14.6.19 17:13:47

Se on yrittäjän vastuulla hoitaa viestintä niin ettei se häiritse. Juurikin laittamalla puhelimen äänettömälle tai hommaamalla työpuhelimen. Mä lähden siitä että asiakkaat laittavat viestiä silloin kun heille parhaiten sopii, oli yö tai päivä. Mä luen viestit ja vastaan niihin sitten kun mulle sopii.

  Re: Oliko epäkohteliasta laittaa klo 8:30 aamulla

Lähettäjä: ao 
Päivämäärä:   14.6.19 19:37:19

Yrittäjä itsekin, ala tyystin toinen ja asiakaskontaktit pääasiassa muulloin kuin virka-aikaan. Minusta viestin voi laittaa koska tahansa, vastaan silloin kun se minulle käy. Alasta johtuen yleensä kuitenkin hyvin nopeasti.

  Re: Oliko epäkohteliasta laittaa klo 8:30 aamulla

Lähettäjä: T.hirteen 
Päivämäärä:   15.6.19 16:29:22

Minusta viestin voi laittaa ihan mihin aikaan tahansa, kunhan ei oleta, että viestiin reagoidaan heti. Yrittäjän ei ole mikään pakko katsoa viestiä ennen kuin on hyvä hetki. Soittaminen on eri asia, mutta 8.30 on ihan normaali virastoaika ja silloin soittaminenkin on ok.

  Re: Oliko epäkohteliasta laittaa klo 8:30 aamulla

Lähettäjä: mm 
Päivämäärä:   15.6.19 18:01:50

Ite aattelisin et viestin kehtaa laittaa millon vaan. Toki jos keskellä yötä lähettää niin voi syntyä vähän kumma kuva ihmisestä vaikka oiskin työpuhelin erikseen ja katsois vasta aamulla. Ite lähetän viestit yleensä 06-23, ja soittamaan pyrin 8-16.

Eli mun mielestä voi lähettää vaikka yöllä, mut ainakin ite ihmettelisin et miten se on lähettänyt klo 3 yöllä. :D Mut ei siinäkään oo mitään vikaa, kun ite en ees mihinkään viestiääniin herää. Mut jos joku mulle siihen aikaan soittas niin löisin luurin korvaan ja varmaan aamulla soittasin et soititko vahingossa keskellä yötä

  Re: Oliko epäkohteliasta laittaa klo 8:30 aamulla

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.6.19 19:49:53

Ihana että nykyään vielä joku ajattelee tätä.. Terveisin työviestejä tulee spämmin kera öisinkin. Oletus on että olen aina töissä..

Mutta puoli ysiltä aamulla on ihan ok

  Re: Oliko epäkohteliasta laittaa klo 8:30 aamulla

Lähettäjä: Narina 
Päivämäärä:   15.6.19 20:45:01

Voi laittaa viestiä, mutta älä lähetä kysymysmerkkejä tai soita perään, jos viestiisi ei vastata vartissa.

Terv. Yrittäjä

  Re: Oliko epäkohteliasta laittaa klo 8:30 aamulla

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   15.6.19 23:11:46

Lähettäjä-

Päivämäärä15.6.19 19:49:53

Ihana että nykyään vielä joku ajattelee tätä.. Terveisin työviestejä tulee spämmin kera öisinkin. Oletus on että olen aina töissä..

Kohtalotoveri. Kymmeneltä illalla on hyvä aika alkaa kysellä asioita tai laittaa tarjouksia joihin täytyy reagoida heti. Kiva jos olen vaikka juonut pari lasia viiniä ja menossa nukkumaan. Kaikki viikonloputkin pukkaa viestiä ja puheluita ja toki pitää olla arkiaamunakin heti aikaisin tikkana käytettävissä vaikka olisi aiempana iltana venynyt yöhön asti. Harrastaminenkin on vaikeaa, kun en voi esimerkiksi uima-altaalle ottaa puhelinta. Ja ihan perus työntekijä olen, palkka keskimäärin 2500 e / kk. Olisipa semmoinen työ, että työpäivä alkaisi siitä kun menee työpaikalle ja loppuu kun lähden ja siitä vielä maksettaisiin aina palkkaa. Nyt ei ole kunnon oikeaa vapaa-aikaa, kuin se 5 viikkoa vuodesta.

  Re: Oliko epäkohteliasta laittaa klo 8:30 aamulla

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   15.6.19 23:18:58

Ei toi ole paha, mutta mun miehelle soitetaan vielä klo 23 ja vähän jälkeen, se on törkeää.
Mieheni on kiinteistövälittäjä ja pitää puhelinta auki vanhan äitinsä takia myös yöaikaan.
Onko ihmisistä tullut niin yksinkertaisia, etteivät tajua sitä, ettei yrittäjä ole mikään robotti joka on paikalla 24/7?
Nyt odotan vastauksia niiltä, joille tulee lähes keskiyöllä mieleen soittaa jostain murjusta, en niiltä, jotka ihmettelee miksei ole erillistä työkännyä.
Pitäis terveen järjen jo sanoa, koska voi soittaa ja koska ei, plus se miten kiireellinen asia on.

  Re: Oliko epäkohteliasta laittaa klo 8:30 aamulla

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   15.6.19 23:44:07

Tiina: Minulla samat kokemukset. Olen siis tuo ylempi kirjoittaja, mulla sentään työpuhelin erikseen mutta pakko vahdata, jos joku keksii just laittaa jotain kiireellistä (minkä voisi oikeasti laittaa seuraavana aamuna). Tosiaan tuntuu, että ihmiset eivät ymmärrä että olen ihan tavallinen ihminen, jolla on oma perhe, eläimet, harrastukset. Saa venyä ja vanua joka suuntaan, kun joku pyytää ja jollet ole juuri käytettävissä vaikka lauantai-iltana hetijustnyt, kun pitää päästä seiniä potkimaan, niin olet huono välittäjä jota ei kiinnosta tehdä työtä. Samat ihmiset kiukuttelee, kun omat asiakkaat eivät poistu liikkeestä heti sulkemisaikana.

  Re: Oliko epäkohteliasta laittaa klo 8:30 aamulla

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   16.6.19 03:05:54

Ihmisillä on vaan erirytmit nykyään, yhä vähemmän tehdään 8-16 töitä, itsekkin teen yötyötä ja mieluusti hoitaisin asioita tauoilla, monesti olen laittanut viestiä klo 2 yöllä. Ja tuo että soitetaan illalla/yöllä voi johtua ihan siitä että ihminen ajattelee jättävänsä viestin vastaajaan jos asia on semmoinen ettei viitsi kirjoittaa, mun mielestä yrittäjän omalla vastuulla että osaa pitää vapaa-aikansa. Jos ei osaa ostaa työpuhelinta niin sitten varmaankin tajuaa jo itse että viestejä ja soittoja voi tulla milloin vain.

  Re: Oliko epäkohteliasta laittaa klo 8:30 aamulla

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   16.6.19 11:21:26

Soitteletko kavereillesi, joiden tiedät tekevän päivätyötä, öisin? Varmaan kaikki tietää, ettei kukaan kiinteistönvälittäjä tee yötyötä, vaan päivät ollaan töissä. Ei nyt oo ihan normaalia soitella öisin, ei edes vaikka ajattelisi jättävänsä viestin vastaajaan. Ei ole myöskään normaalia laitella viestejä klo 22 jälkeen ja olettaa, että niihin vastataan heti. Pakko sitä olisi joskus olla vapaalla, ei siitä työstä pääse koskaan palautumaan jos asioita pitää hoitaa 24/7.

  Re: Oliko epäkohteliasta laittaa klo 8:30 aamulla

Lähettäjä: aikuinen 
Päivämäärä:   16.6.19 15:22:34

Soittaa voi 8-16 tai 7-18 asiasta/alasta riippuen. Henkilökohtaisissa asioissa muille kuin ystäville tai vastaaville on ok. soittaa 8-21. Sen jälkeen voi vielä laittaa viestiä ehkä klo 22 asti. Mutta tuosta aamuun on yörauha annettava ihmisille.

  Re: Oliko epäkohteliasta laittaa klo 8:30 aamulla

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   16.6.19 18:03:18

Kuka tässä kavereista puhui? Kyllä mä virallisia asioita hoidan yöllä, ja voi kuule, kyllä mäkin tajusin jo ennen yötyöhön menoa että se puhelin on täysin äänettömällä päivät kun nukun, emmä rupea kitisemään ja vinkumaan että miksi ihmiset laittaa viestiä silloin kun itse nukun :D Rupeisi nykyaikana olemaan tosi vaikeaa laittaa ihmisille viestiä tai soittaa jos jokaisen päivärytmi pitäisi tietää ulkoa. T. Tiedän yrittäjiä jotka nukkuu klo 14 asti päivällä ja yötöitä tekeviä sekä näitä toimistoaikoja tekeviä. Jos ei osaa laittaa puhelinta pois päältä niin se on voi voi.

  Re: Oliko epäkohteliasta laittaa klo 8:30 aamulla

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   16.6.19 21:21:01

Lähettäjä....

Päivämäärä16.6.19 18:03:18

Kuka tässä kavereista puhui? Kyllä mä virallisia asioita hoidan yöllä, ja voi kuule, kyllä mäkin tajusin jo ennen yötyöhön menoa että se puhelin on täysin äänettömällä päivät kun nukun, emmä rupea kitisemään ja vinkumaan että miksi ihmiset laittaa viestiä silloin kun itse nukun :D Rupeisi nykyaikana olemaan tosi vaikeaa laittaa ihmisille viestiä tai soittaa jos jokaisen päivärytmi pitäisi tietää ulkoa. T. Tiedän yrittäjiä jotka nukkuu klo 14 asti päivällä ja yötöitä tekeviä sekä näitä toimistoaikoja tekeviä. Jos ei osaa laittaa puhelinta pois päältä niin se on voi voi.

Pointti oli se, että ihmiset olettaa työntekijän olevan käytettävissä 24/7. Eli laitetaan niitä kiireellisiä asioita 22 illalla tai lauantaina 6 aamulla, jolloin työntekijän pitää niihin reagoida. Luulisi edelleen ihmisten tietävän, että esim. kiinteistönvälittäjät ovat päivätöissä eikä voi valvoa 24/7. Vai mitenköhän kävisi, jos itse alkaisin pitämään puhelimen kiinni päivät ja soittelisin asiakkaille pitkin yötä? Eri asia hoitaa asioita vaikka netin kautta pankkeihin tai kelaan. Niillä kun on selkeät työajat ja lukevat viestit työvuoron aikaan. Jos et soita päivätyössä oleville tutuillesi yöaikaan, niin miksi soittaisit kiinteistönvälittäjille, kengittäjille, eläinlääkärille (ei päivystys)? Luulisi jokaisen täysjärkinen ymmärtävän, että esim kengittäjä ei juokse talleilla yöllä ja asioista voi keskustella päivällä eikä itkeä klo 23, kun paska kengittäjä ei vastaa puhelimeen.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.