Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Fisteli

Lähettäjä: Voi apua 
Päivämäärä:   19.4.19 22:15:08

Onko kellään ollut moista vaivaa? Miten meni leikkaus, toipuminen, millainen sairasloma?
Itse odottelen aikaa leikkaukseen, mulla se tuolla peräpäässä siis :( On niin kurja vaiva ettei tosikaan.

  Re: Fisteli

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   19.4.19 22:35:57

Tarkoitatko perianaalifisteliä? Niitä fisteleitä on monenmoisia.

  Re: Fisteli

Lähettäjä: Voi apua 
Päivämäärä:   19.4.19 23:17:53

Olisko juuri tuollainen, peräaukossa on..

  Re: Fisteli

Lähettäjä: Abc 
Päivämäärä:   19.4.19 23:27:05

Leikattiin nukutuksessa, 6x2cm kokoinen leikkaushaava peräaukon yläpuolelle, kaksi fistelikäytävää poistettiin. Sain todella vahvat kipulääkkeet, joten varsinaisia leikkauksen jälkeisiä kipuja ei ollut. Kotiutettiin samana päivänä.

Haava parantui nopeasti, leikkausalue tikattiin ja tikit poistettiin 2vk päästä. Ennen tikkien poistoa liikkuminen oli vaikeaa ja kivuliasta, kävelin silti pieniä matkoja tipuaskelin joka päivä kivun sallimissa rajoissa. Aloin istua lyhyitä aikoja vasta 3 viikon jälkeen. Saikulla olin 4vk.

Leikattu alue kuitenkin arpeutui ja jotain meni pieleen, meni ainakin 6kk ennen kuin pystyin istumaan yli tunnin ilman kovia kipuja. Mikään kipulääke ei siihen auttanut. Alue kipeytyy ja puutuu edelleen, mutta ei ole mitään verrattuna siihen sietämättömän kovaan kipuun mitä se alussa oli. En kuitenkaan voi esim ratsastaa enkä nukkua selällään. Pari vuotta on tilanne sellaisena pysynyt, tuskin muuttuu kummemmaksi.

  Re: Fisteli

Lähettäjä: Voi apua 
Päivämäärä:   20.4.19 00:02:15

Abc, onpa kurja kuulla että kävi noin! Luinkin, että tämä ei ihan riskitön leikkaus ole, mutta muutakaan hoitokeinoa ei taida olla. Saanko kysyä miten sinulla fisteli oireili?

  Re: Fisteli

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.4.19 06:57:46

Kohtalo toveri abc.lle myös. Mistä teille vastaavat on tullut. Itselle ilmeisemmin peräpukamasta.

  Re: Fisteli

Lähettäjä: Voi apua 
Päivämäärä:   20.4.19 08:42:34

Mä en tiedä mistä mulle on tullut, kun tuo fisteli oli se joka alkoi oireilemaan. Muuta vaivaa ei aiemmin ole ollut. Ärtynyt suoli kyllä, mutta en tiedä voiko se sitä aiheuttaa.

  Re: Fisteli

Lähettäjä: leikattu 
Päivämäärä:   20.4.19 10:36:38

Kolmasti mätäpaiseen kehittänyt leikattiin aikanaan, helppo juttu, kotiin seuraavana päivänä, parani nopeasti eikä ole sittemmin vaivannut.

  Re: Fisteli

Lähettäjä: 4y6 
Päivämäärä:   20.4.19 10:49:54

Mistä tommoinen fisteli tulee? Ymmärrän toki jos siellä peräpäässä on ollut syöpä tms, mutta entä muuten? Itse olen kuullut noita olevan vain todella lihavilla ihmisillä.
Kuulosta niin kiusalliselta vaivalta että mileellään välttyisin tolta jos nyt jotain sen ennalta ehkäisemiseksi on tehtävissä :D

  Re: Fisteli

Lähettäjä: Voi apua 
Päivämäärä:   20.4.19 12:38:34

Minä olen hoikka ja silti tuollainen on jostain tullut..liikun ja syön suht terveellisesti.
Hygieniaan olen aina panostanut.
Mulla oireena liman ja kosteuden valuminen ja välillä jopa pienen pieni määrä ulostetta sieltä tulee iholle. Tuntuu niin hiton ikävältä. Nyt särkenyt ja tihkuttanut verta. Ei tälläistä toivo kenellekään :(

  Re: Fisteli

Lähettäjä: Klo 
Päivämäärä:   20.4.19 14:53:05

Luulin että noita on vain koirilla.

  Re: Fisteli

Lähettäjä: leikattu 
Päivämäärä:   20.4.19 15:36:19

Voi olla sukuvikaa, meillä isoisältä leikattu ja minulta ja serkultani.

Ja pahoittelut, ihan normaalipainoisia ollaan kaikki, isoisä taisi leikkausaikaan olla jopa alipainoinen. Että ei nyt taas saatu tätäkin lihavuuden syyksi...

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.