Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: 00 
Päivämäärä:   19.4.19 09:27:41

Näin Genu kirjoittaa toisessa ketjussa:

"Olen seksisuhteessa myös naimisissaolevan miehen kanssa, mutta en koe huonoa omatuntoa. Ehkä jos näkisin hänen perheensä niin sitten saattaisin. Puhumme miehen kanssa hyvin avoimesti kaikesta, tiedän ettei aio jättää vaimoaan enkä haluaisikaan että he eroavat. Minä olen ollu kauan yksin koska en halua parisuhdetta tai muutakaan ”vakavempaa”, joten tämä tilanne on kannaltani paras mahdollinen. Tietysti teen väärin ja palan varmaan helvetissä, mutta en jaksa ajatella sitä.
Mies teki aloitteen ja ehdotti suhdetta, minä suostuin koska kemiat osuu niin hyvin yhteen.

Ja ennen olen haukkunut toisia naisia yhtälailla kuin petturimiehiä, mutta asioita oppii näkemään monilta eri suunnilta ja elämään en halua enää suhtautua niin vakavasti. Kerranhan täällä vaan eletään."

Tähän kontekstiin sitten voi sijoittaa Genuinen kilometrin mittaiset kirjoitukset ja mielipiteensä.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: 00 
Päivämäärä:   19.4.19 10:18:49

Lukihäiriö iski, viittaus on toiseen nimimerkkiin ei Genuineen.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   19.4.19 12:07:50

00: Ongelmana ei taida olla kirjoitusteni "kilometrinmittaisuus", vaan aika perustava ongelma lienee lukutaidossasi, ellet onnistu lukemaan oikein edes kirjoittajan nimimerkkiä.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Jeespoks 
Päivämäärä:   19.4.19 13:08:34

Kukahan härötti aloitukseni, jossa oli tarkotus keskustella ilman sen enempää ketään osoittelematta siitä, onko olemassa vain yksi oikea mielipide, vai voisiko useampi mielipide rikastuttaa itse kunkin ymmärrystä? Ilman triljoonatta osaa ketjussa!

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   19.4.19 17:47:14

En ehtinyt lukea kaikkia kolmosen viestejä, kuin sen verran että Piste: Mun eroon ei todellakaan ole liittynyt kolmatta osapuolta. Joten sun arvio meni täysin metsään.

Erosin koska en enää rakastanut miestäni kuten haluan puolisoani rakastaa. Rakkaus oli muuttanut niin paljon muotoaan etten voinut tuhlata tätä ainutkertaista elämääni siihen. Nykyisen mieheni tapasin vasta kun ero oli jo hoidettu.

Kuten sanottu, niin henkisesti laiskat ihmiset minä-minun-minulle-asenteella kuvottavat. Kuvitellaan että on oikeus pettää kun oma kumppani ei enää syystä tai toisesta sytytä. Mulla niitä tekosyitä olisi ollut vaikka muille jakaa. Mä valitsin elää näin ja oon tosi onnellinen että mulla oli rohkeutta lähteä toiselle kierrokselle. Tietysti riskinä oli etten löydä toista kertaa niin suurta tai suurempaa rakkautta mutta itseni tuntien se ei ollut kovin suuri riski.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   19.4.19 18:00:49

Ei omalla: "Kuten sanottu, niin henkisesti laiskat ihmiset minä-minun-minulle-asenteella kuvottavat. Kuvitellaan että on oikeus pettää kun oma kumppani ei enää syystä tai toisesta sytytä. Mulla niitä tekosyitä olisi ollut vaikka muille jakaa. Mä valitsin elää näin ja oon tosi onnellinen että mulla oli rohkeutta lähteä toiselle kierrokselle."

Käytit sitten omalla kohdallasi ne tekosyyt mieluummin eroamiseen? Ai, vai meinaatko, että erosi syyt eivät olleet tekosyitä vaan oikeita, hyviä ja päteviä syitä? Niin tietysti. Nehän ovat vain ne kaikkien muiden ihmisten valinnat, jotka tehdään halveksittavien tekosyiden pohjalta.

Ymmärrät varmaan, että joku yhtä ahdasmielisesti ja kapeakatseisesti argumentoiva voisi olla sinun ratkaisustasi sitä mieltä, että se on henkistä laiskuutta ja nykypäivän minäminäilyä, että lopetetaan suhde, kun se ei enää miellytä? Tai ehkä et ymmärrä. Ja jos se toinen olisi myös arvostelukykyä vailla, hän niin ikään varmasti tulisi kovaan ääneen toitottamaan kantansa sinunlaisista eroajista: lyhytpinnaisia, itsekeskeisiä ihmisiä, jotka voivat tuosta noin vain murskata kumppaninsa maailman eroamalla. Ai, että joku eroaja olisi muka muunlainen? Ei, ei varmaankaan, tai jos on, niin se on poikkeus, jolla ei kannata pilata hyvää keskustelua.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   19.4.19 18:04:55

Ja kun jotakuta muuta kiinnosti nykyisen suhteeni aloitus niin en ikinä olisi tapaillut miestä joka olisi ollut suhteessa toisen naisen kanssa.

Nämä muut naiset olivat näitä itsenäisiä ja vahvoja naisia jotka jäivät roikkumaan käytettäväksi vaikka mies oli kertonut ettei halua parisuhdetta heidän kanssaan. Naiset myös tiesivät siitä että mies tapailee samalla muita. Heille muka sopi tämä mutta kun mies sitten laittoi välit kokonaan poikki, tavattuaan mut, niin suhtautuminen ei ollutkaan enää niin välinpitämätön kuin olivat antaneet ymmärtää. Kuten sanottu, niin sitä saa mitä tilaa. Mä ilmoitin heti etten ole kakkonen koskaan, kenellekkään. Silti ei ollut mitenkään hyvä mieli näiden muiden puolesta vaikka "säännöt" heidän ja mieheni välillä olivat hyvin selvät.

Useammat sinkkumiehet tapailevat samaan aikaan useita naisia, ainakin ne jotka voivat. Siinä ei ole mitään pahaa niin kauan kuin kaikki tietävät missä mennään. Jos joku haluaa miehen joka odottaa elämänsä prinsessaa yksin kotona niin hienoa. Mä haluan miehen jolla on vara valita ja silti valitsee mut. Aktiivinen seksielämä oli mulle ehdoton plussa, ei suinkaan miinus. Tärkeintä tietysti oli että näiden muiden tapailu loppui kuin seinään kun me tavattiin.

Mä ymmärrän että osa haluaisi kaivaa jotain törkyä mun omista toimintatavoista. Valitan ettei sellaista löydy. Kuten aiemmin sanoin niin haluan elää siten että voin katsoa itseäni ja läheisiäni reilusti silmiin. Muiden tallominen, valehtelu ja pettäminen eivät sitä mahdollista joten vältän niitä.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   19.4.19 18:14:30

Genuine: Sä alat kuulostaa niin sekavalta noissa jutuissasi, etten näe järkeä kommentoida niitä. Rinnastatko todella samanlaiseksi itsensä helpolla päästämiseksi sen että olisin jatkanut liittoani joka olisi jatkossa siis perustunut valheeseen (olisin siis jättänyt kertomatta etten enää rakasta miestäni) tai pettänyt häntä kun vaihtoehtona oli laittaa oma elämä säpäleiksi, loukata totuudella ihmistä jonka kanssa olet jakanut 20 vuotta ja aloittaa kaikki alusta?

Sä et taida olla ihan terve.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   19.4.19 18:26:37

Ei omalla: Ketä sinä omia valintojasi selostamalla yrität vakuuttaa niiden ylivertaisuudesta: itseäsi vai muita? En tiedä, oletko ihan niin sinut valintojesi kanssa, kuin haluat uskoa olevasi, kun sinulla on noin korostunut tarve yrittää alleviivata sitä, missä asioissa olet menetellyt kertakaikkisen erinomaisesti. Et taida oikein itsekään uskoa siihen.

"Useammat sinkkumiehet tapailevat samaan aikaan useita naisia, ainakin ne jotka voivat. Siinä ei ole mitään pahaa niin kauan kuin kaikki tietävät missä mennään. Jos joku haluaa miehen joka odottaa elämänsä prinsessaa yksin kotona niin hienoa. Mä haluan miehen jolla on vara valita ja silti valitsee mut. Aktiivinen seksielämä oli mulle ehdoton plussa, ei suinkaan miinus. Tärkeintä tietysti oli että näiden muiden tapailu loppui kuin seinään kun me tavattiin."

Heh. Yllättäen taas aika mustavalkoinen - ja oikeastaan vähän surullinen - ajatus tuo, että jos mies suinkin kynnelle kykenee, hän pyörittelee useampaa naista samaan aikaan. Hei kuule, kyllä tässä maailmassa on sentään sellaisiakin miehiä, joilla ei lähtökohtaisesti ole kierroksessa monta naista kerralla, vaikka se olisi mahdollista - eli sellaisia miehiä, jotka katsovat lähtökohtaisesti kulloisenkin tilanteen loppuun ennen, kuin miettivät muuta. Jos naisella on itsellään mielessä ihan vakava parisuhde, juuri nuo miehet ovat usein niitä, joihin kannattaa huomio suunnata, koska heidän käytöksensä viestii myös vakavista aikomuksista. Jos miehen tapa kohdella naisia viittaa köykäiseen suhtautumiseen ja kenties jopa suoranaiseen välineellistämiseen, en ole lainkaan vakuuttunut siitä, onko useinkaan minkäänlainen ilon ja ylpeyden aihe, jos sellaisen miehen silmissä nousee itse ykkökseksi. Toki jos itselle on tärkeintä se, että ylipäätään jollakin perusteella pääsee tuntemaan valheellista paremmuutta joihinkin muihin naisiin nähden, niin ehkä se sitten riittää. Jos taas ei sellaista tarvetta ole, voi koettaa miettiä asiaa vähän syvemmin ja pohtia, haluaako itse todella miehen, joka käyttäytyy siten, että hänen huomiostaan saavat naiset olla kilpasilla. Se, vaikka itse kuinka olisi tuon kilpailun voittaja, ei vielä miehestä välttämättä kovin helmeä tee...

Jos mieskuvasi on noinkin... no, surullinen, niin tavallaan se auttaa ymmärtämään, miksi kirjoittelet sellaisia, kuin kirjoittelet. Voin kertoa, että aihe näyttäytyy melko eri valossa silloin, jos miesten lähtökohtaisesti olettaa pystyvän vähän parempaankin.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   19.4.19 18:33:07

Tiedän muuten hyvin mitä mieltä exäni olisi ollut noista kahdesta ensin Genulle esittämistäni vaihtoehdoista. Hän olisi kokenut ne huomattavasti pahemmiksi loukkauksiksi kuin totuuden kertomisen ja rehellisen eroamisen. Tässä hän ei menettänyt itsekunnioitustaan, niin kuin olisi käynyt jos hän olisi myöhemmin saanut tietää että hänen vaimonsa on hänen kanssaan "velvollisuudesta" tai pettäisi häntä. Vaikka en miestäni enää rakastanut kuten olisin toivonut, arvostin ja kunnioitin häntä niin paljon etten kokenut mulla olevan oikeutta viedä häneltä mahdollisuutta suhteeseen jossa häntä rakastetaan ja jossa hän saa rakastaa täysillä takaisin. Tämä kunnioitus ja arvostus puuttuu pettävillä puolisoaan kohtaan täysin.

Ja jos joku haluaa vielä keskustella mun henkilökohtaisesta elämästä ketjun todellisen aiheen sijaan niin se sopii kyllä. Nyt mulla on hetken mieheni kanssa muuta puuhaa. Palataan.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   19.4.19 18:35:00

Ei omalla: "--kun vaihtoehtona oli laittaa oma elämä säpäleiksi, loukata totuudella ihmistä jonka kanssa olet jakanut 20 vuotta ja aloittaa kaikki alusta?"

Etköhän laittanut jonkun muunkin elämän säpäleiksi ja - kuten itsekin sanoit - loukkasit häntä. Juuri sellainen käytös on tässä keskustelussa tuomittu tunnekylmäksi ja epäempaattisesti - siis silloinkin, kun ITSE ei oikeasti edes ole se loukkaava osapuoli vaan jotenkin epämääräisesti vain osallinen... Mutta puolison kohdalla loukkaaminen on ilmeisesti täysin ok - ihan suoraan ja ihan itse häneen kohdistettuna.

Mitä tulee siihen, mikä on helppoa ja mikä ei, niin vaikkei eroaminen toki useinkaan ole helppoa, niin aivan hyvin voitaisiin väittää, että on aika paljon helpompaa lähteä käpälämäkeen rakentelemaan itselleen uutta parempaa elämää kuin jäädä rakkaudettomaksi muuttuneeseen suhteeseen puhaltelemaan sitä rakkauden liekkiä uudelleen henkiin.

Tokihan joku voisi sanoa, että nämä asiat ovat täysin tilanne- ja ihmiskohtaisia ja eiköhän jokainen itse parhaiten tiedä, miten menetellä omassa elämässään - mutta tuollainen kommentointihan on kuulemma keskustelun pilaamista. Kyllä meidän täytyy nyt löytää yksi ainoa totuus eroajista, ja eiköhän se löydy parhaiten itsekkyydestä, epäempaattisuudesta ja tunnekylmyydestä, kun sen kauttahan me muiden ihmisten motiiveja viisaimmin tulkitsemme. Eikö niin?

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: • 
Päivämäärä:   19.4.19 18:38:29

En tajua miten joku jaksaa vääntää kyseisen nimimerkin kanssa, vaikka olisit samaa mieltä niin kilometrin viestin saisit selvitystä miksi olet silti väärässä. Ja asenne muita keskustelijoita kohtaan todella alentuva. Eivät anna hyvää asetelmaa hyvälle keskustelulle.
Hevosjutuissa tosin todella hyviä pointteja, ne onkin varmaan ainoita keskusteluja missä asiat ei mene vääntämiseksi.

Itse en oikein tästä keskustelusta löydä punaista lankaa enää kun kolmas ketjukin lähinnä kahden nimimerkin vääntämistä.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   19.4.19 18:41:17

Ei omalla: "Tämä kunnioitus ja arvostus puuttuu pettävillä puolisoaan kohtaan täysin."

Kyllä tässä maailmassa on aika paljon yhtä yksisilmäistä porukkaa, jonka mielestä eroaja ei ole koskaan ketään oikeasti rakastanutkaan eikä mieti ketään muuta kuin itseään. Jos muka väität omalla kohdallasi olleen toisin ja tietäväsi omat suhteesi parhaiten, niin mitä lie itsellesi valehtelua sekin on.

Millä perusteella tuollaiset julistukset eroajista olisivat yhtään sen väärempiä tai perusteettomampia kuin julistukset pettäjistä tai salasuhteen toisista osapuolista? Ihan samastahan siinä on kyse: yksisilmäisestä yleistämisestä ja tuomitsemisesta, missä ollaan täysin sokeita ihmisten ja tilanteiden erilaisuudelle ja tulkitaan kaikki inhimillinen heikkous pahimman kautta.

Tässä keskustelussa on paljon viljelty fraasia "tee toiselle niin, kuin toivoisit itsellesi tehtävän". Arvaanko siis tuon perusteella oikein, että sinä Ei omalla erityisesti toivot, että teidät eroajat julistettaisiin esimerkiksi kestävään rakkauteen kykenemättömäksi, tunnekylmäksi paskasakiksi?

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Jeespoks 
Päivämäärä:   19.4.19 19:54:26

"Lähettäjä: Jeespoks
Päivämäärä: 19.4.19 13:08:34

Kukahan härötti aloitukseni, jossa oli tarkotus keskustella ilman sen enempää ketään osoittelematta siitä, onko olemassa vain yksi oikea mielipide, vai voisiko useampi mielipide rikastuttaa itse kunkin ymmärrystä? Ilman triljoonatta osaa ketjussa!"

Edelleen kaipaan vastausta, kun nyt alkaa taas olla kysymys aika ajankohtainen.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   19.4.19 21:02:19

Jeespoks: En osaa vastata kuka härötti sun aloituksen mutta laittaisitko mielipiteesi sitten vaikka tähän ketjuun?

Et kai sä Genu nyt tosissaan yritä vääntää meidän erilaisesta miesmausta nyt? Sun mielestä miehen tulisi siis tapailla naisia vain tosimielellä? Miksi ihmeessä jos sopivaa ehdokasta ei ole näköpiirissä. Sinäkö "ihmisten laajan tunteiden kirjon" tuntija et nyt ymmärräkään sitä että sinkkuna voi harrastaa seksiä ihan niin monen ihmisen kanssa kuin huvittaa? Tää on niin hauskaa. Sama ihminen joka puolustelee salasuhteita, tuomitsee sinkkujen vapaan seksielämän. Vai halusitko vain tuoda esille tuon itsestäänselvyyden että jos haluaa parisuhteen niin kannattaa deittailla sellaisia joilla on sama tavoite?

Ymmärräthän ettei kaikilla ole mitään tavoitetta kun haluaa tapailla itseään kiinnostavaa ihmistä jonka kanssa viihtyy?

Noi sun esimerkit ontuu todella pahasti. Mä ymmärrän mitä haet takaa mutta toi ei vaan toimi. Joo, tottakai kaikkea voidaan yleistää ihan minkä tahansa varjolla.

Enkä oikeasti ymmärrä, miksi sä mun kanssa haluat jankata kun mä olen ainoastaan sanonut että ymmärrän hyvin että ihmisillä on lukemattomia syitä lähteä salasuhteeseen. Yksikään niistä ei ole minun mielestäni tarpeeksi hyvä syy valehtelulle ja pettämiselle. Miksi se että olen nyt ja jatkossa tätä mieltä, on sulle niin voimakas uhka että kerta toisensa perään jaksat hyökätä mua kohtaan, nyt jopa henkilökohtaisella tasolla?

Anna mun olla tätä mieltä. Ole sä sitä mieltä mitä haluat ja annetaan muillekin tilaa ettei tämä mene enempää meidän väliseksi kinaamiseksi. Koska sitähän tämä on. Sä ilmeisesti luet mun kirjoitukset vain miettien millä voit hyökätä kirjoittamaani ja mua vastaan. Tää on jo aika puuduttavaa. Jos sä tai joku muu on sitä mieltä että eroavat eivät kykene kestävään rakkauteen niin olkoon niin. En itse asiassa itsestänikään tiedä sitä. Siihen kun vaikuttaa myös toisen osapuolen käytös ja tunteet.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   19.4.19 21:26:42

Ei omalla: "Et kai sä Genu nyt tosissaan yritä vääntää meidän erilaisesta miesmausta nyt?"

En. Takerruinpa taas vain yhteen hoopoon yleistykseen eli siihen, että kynnelle kykenevät miehet pyörittelevät monta naista samaan aikaan. Kyllä se on lopulta melko rajattu miesryhmä, joka siihen kokee tarvetta. Jos sinä pidät juuri sellaisista miehistä, niin sen kun.

"Sun mielestä miehen tulisi siis tapailla naisia vain tosimielellä? Miksi ihmeessä jos sopivaa ehdokasta ei ole näköpiirissä. Sinäkö "ihmisten laajan tunteiden kirjon" tuntija et nyt ymmärräkään sitä että sinkkuna voi harrastaa seksiä ihan niin monen ihmisen kanssa kuin huvittaa? Tää on niin hauskaa. Sama ihminen joka puolustelee salasuhteita, tuomitsee sinkkujen vapaan seksielämän."

Vaikka seksielämä olisi kuinka vapaata, sen ei tarvitse pitää sisällään sitä, että tapailee monta naista samaan aikaan - ja vieläpä niin, että niillä naisilla on eri käsitys tapailemisen luonteesta kuin miehellä itsellään. En minä tuotakaan tuomitse, mutta kyseenalaistan kyllä sen, jos tuolla tavalla toimivien miesten preferenssejä naisten suhteen nostetaan kovasti jalustalle. Kun tässä topicissa ollaan niin kovasti oltu olevinaan vakavien, uskollisten parisuhteiden kannalla ja monen ihmisen samanaikaista pyörittämistä ja loukkaamista vastaan, siihen moinen ei mitenkäänpäin sovi.

"Noi sun esimerkit ontuu todella pahasti. Mä ymmärrän mitä haet takaa mutta toi ei vaan toimi."

Tietenkään p*skat yleistykset eivät toimi. Eiväthän ne toimi ikinä. Eivät teidänkään yleistyksenne - vaikka sille olettekin sokeita, kun omat yleistyksenne ovat teille mieluisampia ja pönkittävät omaa ajatteluanne.

"Joo, tottakai kaikkea voidaan yleistää ihan minkä tahansa varjolla."

Aivan, niin voidaan. Miksi hitossa joku pitää sitä älyllisenä keskusteluna ja vielä itkee yleistysten kyseenalaistamisen pilaavan keskustelun, sitä en kyllä tiedä.

"Yksikään niistä ei ole minun mielestäni tarpeeksi hyvä syy valehtelulle ja pettämiselle."

Eikä tarvitsekaan olla. Muut eivät tosin myöskään tarvitse sinun lupaasi toimiakseen haluamallaan tavalla. Aivan kuten sinäkään et ole pyytänyt muiden lupaa siihen, että olet toiminut tavalla, joka ei suinkaan ole kaikkien ihmisten arvojen mukaista.

"Miksi se että olen nyt ja jatkossa tätä mieltä, on sulle niin voimakas uhka että kerta toisensa perään jaksat hyökätä mua kohtaan, nyt jopa henkilökohtaisella tasolla? "

Mitä tulee tuohon "voimakas uhka" -hölpötykseen, niin mistä lähtien väittelyyn osallistuminen on ollut merkki siitä, että vastapuolen mielipiteet ovat "voimakas uhka"? Vai onko kyse siitä, että SINÄ osallistut tähän väittelyyn siksi, että koet mielipiteeni voimakkaaksi uhaksi, ja kuvittelen minun toimivan samalla motiivilla?

"Henkilökohtaista" minun kommenteissani ei ole ollut yhtään sen enempää, kuin että olen kommentoinut omasta elämästäsi kaivamiasi esimerkkejä, joita olet välttämättä halunnut tässä keskustelussa hehkuttaa. Ei ole kovin totuudenmukainen kuvaus kanssakeskustelijan käytöksestä, että hän "hyökkää toista vastaan henkilökohtaisella tasolla", jos hän tuo ilmi, että toisen julkituomat esimerkit, joilla tämä on alleviivaillut oman toimintansa erinomaisuutta, voidaan kyllä nähdä vähän toisinkin.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   19.4.19 22:40:34

En mä ole väittänyt olevani mitenkään erinomainen. Yritän vain toimia kuten toivoisin itseäni kohdeltavan. Jos joku muu kokee sen niin, niin kiitos. Otan sen kohteliaisuutena.

Eikä tässä topassa ole kukaan ylistänyt nimenomaan parisuhdetta vaan sitä että suhteet olisi tasavertaisia, eikä niihin liittyisi valehtelua, pettämistä ja muiden loukkaamista muissakaan muodoissa. Tämä on ollut sinun täysin yksisilmäinen yleistyksesi keskustelusta. Olen varmasti useampaan kertaan sanonut että kaikki seksisuhteet, ovat ne sitten yhden illan juttuja tai parisuhteita, ovat kaikki arvokkaita kunhan niissä ei kusetet* ketään. Mä olen toistuvasti pyytänyt sua etsimään kohdat joissa näytät nämä älyttömät väitteesi toteen ja kerta toisensa jälkeen ohitat pyynnön ja jatkat suoranaista valehtelua, mikä on vähän keskustelun mielekkyyttä syövä juttu.

Toinen älytön ja suorastan valheellinen väite liittyy tohon ilmeisesti mun miehen esimerkkiin jossa esität väitteen jonka mukaan näillä naisilla ois ollut eri käsitys tapailusta. Minkä ihmeen perusteella? Mähän nimenomaan kerroin että mies aivan suoraan kertoi, ettei halua parisuhdetta. Jos siihen silti jää joku sen toiveesta roikkumaan, samalla vaikuttaen ettei itsekään sellaista halua/ sitä odota, niin kuka tässä yhtälössä sun mielestä valehtelee? Mies joka kertoo rehellisesti mitä hakee vai nainen joka valehtelee todellisista tunteistaan ja odotuksistaan? Vielä hirveämpi on mies jolla näitä itsenäisiä ja vahvoja naisia on liuta?

Koska totuus on se että naiset tälläisissä tilanteissa useimmiten valehtelee todellisista tunteistaan? Eikö tämä ollut se pointti jota yritin aiemmin osoittaa? Miten tämä nyt siis oikein meni?
Vai eivätkö nämä naiset ole uskottavia kun salasuhteessa olevat naiset sen sijaan mielestäsi ovat?

Jos siis oikeasti haluat keskustella niin lue ensin ajatuksella mitä muut kirjoittavat.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   19.4.19 23:00:12

Itselle ero salasuhteessa varattuun ja salasuhteessa sinkkuun on siinä, että varattuun tiedän toisen osapuolen olevan varattu.

Sinkku, joka ei halua parisuhteeseen, mutta haluaa seksisuhteen (salasuhteen), voi ilmaista asian eri tavoin. Yleisin lienee "en halua sitoutua". Vaikka tästä pitäisi ymmärtää se tarkoittavan oikeasti ... sinun kanssasi, ei sitä välttämättä joko ymmärrä tai halua ymmärtää. Jos tämä sinkku tapailee muitakin samaan aikaan siitä voi tietysti kertoa avoimesti, mutta harva kertoo. Tästä syntyy tilanne ettei toinen osapuoli ei tiedä toisella olevan muita.

Kun tämä tapailu sinkun, joka ei halua parisuhteeseen, ja jonka ei tiedä tapailevan muita, kanssa kestää pitkään, sen merkitys ainakin itselle on ihan eri kuin salasuhteella varattuun. Ja kun tämä ei parisuhteeseen haluava sinkkumies sitten tapaa jonkun uuden, jonka kanssa haluaa parisuhteeseen, ymmärrän hyvin jos siinä tuntee itsensä petetyksi. Onko itse halunnut parisuhdetta vai ei, ja onko tästä mahdollisesti valehdellut, sillä ei ole välttämättä mitään merkitystä petetyksi tulemisen tunteen kanssa. Mutta siitäkin pääsee kyllä yli, kuten muidenkin ihmissuhteiden päättymisestä.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: ghj 
Päivämäärä:   19.4.19 23:01:08

Genuine

"Etköhän laittanut jonkun muunkin elämän säpäleiksi ja - kuten itsekin sanoit - loukkasit häntä. Juuri sellainen käytös on tässä keskustelussa tuomittu tunnekylmäksi ja epäempaattisesti - siis silloinkin, kun ITSE ei oikeasti edes ole se loukkaava osapuoli vaan jotenkin epämääräisesti vain osallinen... Mutta puolison kohdalla loukkaaminen on ilmeisesti täysin ok - ihan suoraan ja ihan itse häneen kohdistettuna."

Juu, elämässä joskus sattuu, siltä ei välttyne kukaan. Tässä tilanteessahan Ei Omalla ei ole enää voinut välttyä miehensä loukkaamiselta, joten jäljelle jää valita se reilumpi vaihtoehto. Ilmeisesti hän valitsi sitten väärin ja reilumpi tapa olisi ollut pettää menemään samalla kun toimittaa halveksimasi "reppana-vaimon" virkaa epätyydyttävässä liitossa.

"kun ITSE ei oikeasti edes ole se loukkaava osapuoli vaan jotenkin epämääräisesti vain osallinen..."

Sinun mielestäsi epämääräisesti osallinen. Ei ole todellista, että sinä rinnastat nimimerkin Ei Omalla valintatilanteen kolmannen osapuolen valintaan siitä, alkaako mahdollisesti erittäin ikävään lopputulokseen johtavaan salasuhteeseen vai ei.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: ghj 
Päivämäärä:   20.4.19 00:09:10

Genuine

"Minusta kyllä työnhaku on työnhakua, ei mikään kilpailu."

Työnhaussa kilpaillaan, kuka on paras mahdollinen työntekijä työnantajalle. Esimerkissä siis rinnastettiin normaaliksi oman edun tavoitteluksi työnhakeminen ja suhteen kolmanneksi osapuoleksi alkaminen. Ja tämä oli mielestäsi loistava esimerkki siitä, miten "terve empatia EI toimi niin, että aina automaattisesti luovutaan omasta edusta, jos se edes epäsuorasti voisi aiheuttaa jonkun tuntemattoman mielipahan." Työnhaku ja ihmissuhde, voi luoja.

"Mutta vaikka kyseessä sitten olisi "kilpailutilanne", niin sen varjollako sitten SAA aiheuttaa mielipahaa muille ihmisille ja sekö on aivan empaattista?"

Sinulla on todella omituinen käsitys empatian kokemisesta. Jääkiekko-ottelu, jossa itku kurkussa läiskitään kilpaa omia maaleja ettei toiselle joukkueelle tulisi paha mieli. Kuulosta jännältä ja voi niin empaattiselta *snif*.

Työnhaku-kuvio olisi vallan toisenlainen, jos paikka olisi jo luvattu minulle mutta työnantaja laittaisi sen näön vuoksi yleiseen hakuun. Silloin voisi kirpaista turhaan vaivautuvien, toiveikkaiden hakijoiden vuoksi. Ymmärrätkö eron?

"Mutta on tässä ihmissuhteiden kauttakin jo aiemmin esimerkkejä haettu:

"Anna ja Liisa ovat parhaita ystäviä. Anna tapaa kuitenkin Mirkun, ystävystyy tämän kanssa ja alkaa viettää aikaa tämän kanssa yhä enenevissä määrin. Onko Mirkku vastuussa Annan ja Liisan ystävyydestä ja onko hänen syytään, jos Liisa pahoittaa mielensä siitä, että Mirkku on tullut Annan elämään ja Anna halua viettää Mirkun kanssaan aikaa?"

Tuossa kyseessä ei varmastikaan ole "kilpailutilanne" vaan nimenomaan kyse on ihmissuhteista. Saako mielipahaa siis aiheuttaa?"

Minua ei kiinnosta puida Annan, Liisan ja Mirkun kuvioita. Se ei ole minun kynästäni. Sille voit avata vaikka oman ketjun, jossa voi pohtia kuka kokee empatiaa ketä kohtaan ja miksi.

Ja voithan vielä avata toisen ketjun, jossa keskustellaan yleisesti tuosta sinua niin kiehtovasta empatian kokemisesta. Saattaa olla aika mahdoton keskustelu liian monien muuttujien vuoksi, johan sinä olet tässä ketjussa osoittanut sen päättömillä horinoillasi aiheesta.

Ymmärrä jo, että ketään ei voi vaatia tuntemaan empatiaa, ei edes sitä toista naista. Sitä joko tunnetaan tai ei tunneta. Siitä voidaan keskustella kuka tuntee ja miksi, kuka ei tunne ja miksi. Miksi pitäisi tuntea ja miksi ei.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   20.4.19 06:47:26

Mielenkiintoista on, että kukaan teistä ei ole kommentoinut mitään aikaisemmin sanomaani, että miksi te kaikki hyökkäätte nyt yhtä kirjoittajaa vastaan ja koko ajan yritätte pakottaa oman mielipiteenne läpi? Genuinella on mielestäni harvinainen taito katsoa asioita laajemmalta näkökulmalta. Silti te väitätte, että hän mitätöi ja haukkuu muiden mielipiteet. Nähdäkseni tässä keskustelussa on muutama suurta hyveellisyyttä korostava nimimerkki, jotka ensinnäkin ovat täysin piittaamattomia muiden mielipiteistä eivätkä huomaa omaa (tai halua huomata) puutteita omassa logiikassa.

Nimimerkki Ei omalla yrittää kovasti korostaa omaa hyveellisyyttään mutta tulee samalla osoittaneeksi täydellisen piittaamattomuuden muiden tunteita kohtaan. Oli ne sitten näitä ns. toisia naisia tai sitten vain muita kirjoittajia kohtaan.

Jos nimimerkki Ei omalla olisi toiminut niinkuin saarnaa niin hän ei olisi koskaan lähtenyt nykyisen miehensä matkaan. Sillä vaikka kuinka ulkoistat itsesi ja puolustelet asiaa sillä, että mies ei ollut suhteessa näihin muihin niin kyllä hän vain oli. Seksisuhdekin on suhde. Menemällä osaksi tätä kuviota, olet ollut vain yksi monista hetken aikaa. Sekä olet loukannut näitä muita naisia, koska olisithan voinut jättää miehen rauhaan ja antaa hänen jatkaa kuvioitaan heidän kanssaan. Ja ihan vaan huomiona... mies joka pyörittää useampaa näistä yhtäaikaa on kyllä varsinainen löytö.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   20.4.19 08:10:41

": Sä olet siis sitä mieltä että sinkku ei saisi tapailla toista sinkkua siinä tapauksessa että jompikumpi on tapaillut useampaa ihmistä samaan aikaan?

Tuossa olet oikeassa että mun kuvioihin tuleminen varmasti loukkasi osaa naisista. Se tosin tuli yllätyksenä miehellekin sillä hän oli puhunut asiat selväksi näiden naisten kanssa jo ennenkuin tapasi mut. Sinkun vastuu ei kuitenkaan ole lainkaan sama, kuin salasuhteeseen alkavan, vaikka joku kolmas sinkku siitä mielensä pahoittaisikin. Jos olisit lukenut, mitä aiemmin kirjoitin niin ei, en ole ollut yksi monista hetkeäkään. Mies laittoi välit poikki muihin heti meidän tavattua. Nyt siis pitää vääntää rautalangasta jotta tajuaisun että mikä meni pieleen.

Se että sinkkuna tapailee useampaa naista ei tarkoita että pettäisi suhteessa. Muutoin olen kanssasi samaa mieltä viimeisestä lauseestasi. Ainakin omani on. En ymmärrä miksi tämä ketju lähti hairahtumaan tähän suuntaan jossa sinkut jotka eivät petä ketään, eivätkä ole siihen osallisia, saavat kuraa niskaansa.

Mutta tässä taitaa olla kyse siitä että halutaan kiukutella yleisesti mulle.

Mitä tulee ketjun aiheeseen, niin ghj tiivisti sen kaiken.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Just 
Päivämäärä:   20.4.19 08:24:18

Mä en nyt oikein ymmärrä miksi jotkut ovat niin tiukasti sitä mieltä, että ei saa erehtyä edes parisuhdeasioissa. Kerran kun on parisuhteeseen menty, niin siinä pitää pysyä hampaat irvessä vaikka hamaan loppuun asti. Jollekin jätetyksi, petetyksi tuleminen siinä hetkessä on maailmanloppu mutta elämässä vaan käy niin ettei aina se mene niinkuin joku omalla kohdallaan sen suunnitteli. Mä kanssa ihmettelen tota yhden nimimerkin intoa pitää yllä keskustelua joka selkeesti kiertää kehää jo useampaan kertaan. Mä en II osaa edes jaksanut avata...

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.4.19 08:28:20

Empatiaa on helppo kokea toista ihmistä kohtaan ja käyttäytyä sen mukaisesti silloin, kun omat edut eivät ole ristiriidassa toisen etujen kanssa. Tämä koskee myös ihmissuhteita, joita ohjaavat tunteet voimakkaasti ja jotka vaikuttavat ratkaisevasti elämän kulkuun.

Kuinka moni on myötätunnon vuoksi valmis luopumaan rakkaastaan, jotta toinen voisi saada hänet?

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   20.4.19 08:59:10

Heh. Ensin ollaan niiiiin vankkumattomia siinä kannassa, että empaattinen, normaalilla tunne-elämällä varustettu ihminen EI halua osallistua mihinkään, mikä voi jotakuta loukata - siis niin kauan, kuin tuota päästään räksyttämään vain salasuhteiden osalta ja ns. toisille naisille. Sitten, kun tätä sinänsä "tosi hienon ja empaattisen" kuuloista ajatusta aletaan soveltamaan muihin asioihin, alkaakin vähemmän hallittu perääntyminen: Siis eiiiii, eihän se nyt tietenkään mitään työnhakutilannetta koske. Eikä kumppanin jättämistä. Eikä sellaisia ihmissuhdekuvioita, joita se nyt meidän mielestämme ei vain koske.

Jos salasuhteen sinkkuosapuoli kertoo, miksi hänen ei mielestään tarvitse potea huonoa omatuntoa kahden ihmisen välisestä parisuhteesta, jonka kumpikaan osapuoli hän ei ole, se on sosiopaatin puhetta, kuvottavaa selittelyä ja itselleen valehtelua. Mitenkäs te tuota omaa seli-seli-selittelyänne nyt kutsuisitte?

Olette ehdottoman varmoja siitä, että myötätuntoon kykenevä ihminen ei koskaan lähde salasuhteeseen, koska siinä joku voi kärsiä. Yhtä ehdottoman varmoja tunnutte nyt kuitenkin olevan siitä, että muissa asioissa kärsimystä saa ihan vapaasti aiheuttaa. Tai sitten vain poljette kiukkuisina jalkaa ja itkette, ettei tässä nyt mistään muusta asiasta puhuttu. Jälkimmäisen kiukuttelun sikäli ymmärrän, ettei varmasti halua nähdä omia argumenttejaan sovellettavan muihin asioihin, jos ne paljastuvat oitis tyystin typeriksi.

Niin ja itselleen valehtelusta puheen ollen: Miten Ei omalla kuvittelee voivansa olla varma siitä, miten asiat hänen ex-kumppaninsa ja tämän pyörittelemien lukuisten naisten välillä ovat menneet? Mikä saa hänet tuntemaan ehdotonta varmuutta siitä, että mies on todella pelannut täysin avoimin kortein ja joukko naisia on silti jotenkin kummallisesti mennyt tolaltaan, kun mies on dumpannut heidät? Tässä keskustelussahan on kovasti arvosteltu ns. toisia naisia siitä, että nämä tyhmät uskovat miesten kaikki valheet, mutta voisikohan valheiden uskominen koskea muitakin? Vai onko Ei omalla nyt vain niin hirveä tarve päästä kokemaan paremmuutta edes joitakin muita naisia kohtaan, että hän on vain kovasti halunnut uskoa, että muut naiset ovat vain olleet tyhmiä reppanoita ja mies on kyllä menetellyt täysin mallikelpoisesti ja rehellisesti? Saahan silläkin uskomuksella itseään pönkitettyä, kai.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   20.4.19 09:36:05

Genu: Koska mä halusin varmistua ettei ketään ole oikeasti petetty, niin olen itse puhunut jokaisen kanssa. Juuri siitä syystä että mä en halua olla osallisena sellaisessa, mitä en hyväksy. Ja tietysti ottaakseni selville, ettei mua itseäni viilata linssiin. Sen verran ihmeelliseltä munkin korviin koko juttu aluksi kuulosti, mutta niin se nyt vain meni.

Mun oli myös vaikea hyväksyä kuviota kun tajusin kuinka monta naista siihen oli kuulunut. Juteltuani näiden naisten kanssa, selvisi että he ovat hyvin tienneet ettei suhteesta tulisi mitään. Näin ollen mies ei mielestäni ole valehdellut kenellekään, saati että kuvioon olisi liittynyt pettämistä.

Olen myös ripittänyt miehen siitä ettei aina kannattaisi uskoa mitä ihastunut nainen omista tunteistaan kertoo. En siis ajattele että mies on toiminut täysin mallikelpoisesti ja olen sanonut hänelle, etten olisi itse jatkanut tapailua jossa toisella on tunteet pelissä. Tämä olisi tietysti vaatinut häneltä ajatustenlukukykyä sillä jokainen naisista oli vakuuttanut että ns kevytsuhde sopii heille. Ja kaikki tiesivät myös muista naisista. En tosiaan osaa sanoa, mitä hänen olisi pitänyt tehdä toisin kuin uskoa mitä naiset sanovat.

Et mikä tässä on nyt sitä seli-seli-osastoa? Se että olen eronnut rehellisesti miehestäni, ilman että siihen on liittynyt kolmatta osapuolta, olen tapaillut sinkkuna toista sinkkua joka ei ole samanaikaisesti tapaillut enää muita vai mikä? Mä en nyt ihan oikeasti tajua. Rautalankaa kiitos.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   20.4.19 09:58:17

Aika törkeästi tehty nimimerkki Ei omalla. Olet varsin käynyt hieromassa omaa onneasi toisten naisten naamalle. Nyt viimeistään puheistasi putoaa kaikki uskottavuus. Saarnaat empatiaa ja älä-tee-muille-mitä-et-halua-tehdä-itsellesi-ajatusta ja silti olet käynyt tiukkaamassa näiltä naisilta, että mikä mättää, että ei kelvannutkaan. Olet siis tahallasi asettanut nämä toiset naiset kiusalliseen ja epämukavaan tilanteeseen puuttumalla heidän suhdekuvioihinsa. Oletko siis sosiopaatti, koska olet heidän epämiellyttävästä tilannetta huomioimatta käynyt hieromassa omaa suhdettasi heidän kasvoilleen?

Luottosi miestä kohtaan on todella ollut loistavalla tolalla.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   20.4.19 10:16:08

Tässähän on vaan siitä kyse, että nimimerkin Ei omalla mielestä kaikki muut naiset ovat lähinnä idiootteja. Onneksi hän itse on aivan eri maata.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: ghj 
Päivämäärä:   20.4.19 10:38:39

Lähettäjä: .

"Empatiaa on helppo kokea toista ihmistä kohtaan ja käyttäytyä sen mukaisesti silloin, kun omat edut eivät ole ristiriidassa toisen etujen kanssa."

Empatiaa joko koetaan tai ei koeta ja yleensä taitaa käydä niin, että empatian kokeminen tekee asioista hippasen monimutkaisempia.

Tämä empatia-keskusteluhan virisi siitä, kun joillekin keskustelijoille se, että toinen nainen kokisi empatiaa miehen perhettä kohtaan oli läpeensä pöyristyttävä ja naurettava ajatus.

Toisaalta jotkut naiset sanoivat, että tilanne saattaisi muuttua, jos joutuisivat kasvokkain miehen perheen kanssa. Mitähän tämä kertoo. Kenties, että omatunnon ääntä on helpompi vaimentaa, jos onnistuu irrottamaan itsensä suhdekiemurassa kokonaan omaksi oliokseen mutta pakka saattaisi hajota täysin, jos joutuisi vastakkain koko todellisuuden kanssa.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   20.4.19 10:43:58

Ei omalla: "Tämä olisi tietysti vaatinut häneltä ajatustenlukukykyä sillä jokainen naisista oli vakuuttanut että ns kevytsuhde sopii heille. Ja kaikki tiesivät myös muista naisista. En tosiaan osaa sanoa, mitä hänen olisi pitänyt tehdä toisin kuin uskoa mitä naiset sanovat."

Niin, sehän ei varmaan ole ollut vaihtoehto, että mies ei olisi pyöritellyt useaa naista kerralla? Mitä siinä miesraasu voi muuta tehdä kuin panna menemään siellä täällä, jos naiset kerran sanovat, että se on ok? Onhan se täysin arvaamaton ja odottamaton lopputulos, että siinä jotakuta voisi sattua. Ja koska se on niin täydellisen yllättävää, niin eihän empaattinen kaveri ole voinut mitenkään muutenkaan menetellä.

Ei mutta vakavasti puhuen, itse en ainakaan ole kokenut edes hirmuisen vaikeaksi havaita sitä, jos toisella osapuolella on tunteita. Kyllähän sen useimmiten huomaa. Se on toki toinen juttu, jos ei edes halua huomata, kun on oman edun mukaista vain nautiskella suhteesta ja olla uskovinaan, että toinen on samalla aaltopituudella. Sitten voikin kätevästi toisen tunteiden ollessa vereslihalla nostella käsiään ja todeta, että no mähän sanoin. Ymmärrän hyvin, miksi jokainen empaattinen haluaa olla tuolla tavoin toimivan ihmisen kanssa.

": "Aika törkeästi tehty nimimerkki Ei omalla. Olet varsin käynyt hieromassa omaa onneasi toisten naisten naamalle. Nyt viimeistään puheistasi putoaa kaikki uskottavuus. Saarnaat empatiaa ja älä-tee-muille-mitä-et-halua-tehdä-itsellesi-ajatusta ja silti olet käynyt tiukkaamassa näiltä naisilta, että mikä mättää, että ei kelvannutkaan. Olet siis tahallasi asettanut nämä toiset naiset kiusalliseen ja epämukavaan tilanteeseen puuttumalla heidän suhdekuvioihinsa. Oletko siis sosiopaatti, koska olet heidän epämiellyttävästä tilannetta huomioimatta käynyt hieromassa omaa suhdettasi heidän kasvoilleen?

Luottosi miestä kohtaan on todella ollut loistavalla tolalla."

Niin kyllä minustakin tuollainen muiden naisten kuulusteleminen kuulostaa totaalisen oudolta ja jopa melko kuvottavalta. Toki ehkä toisissa naisissa on tässä tapauksessa oikeasti ollut jotakin vikaa, koska on vaikea kuvitella, että itseään kunnioittava nainen tuollaisiin "keskusteluihin" edes suostuisi vaan jättäisi kumppaniaan epäilevän naisen kuulusteluyritykset omaan arvoonsa.

Mutta kuten jo aiemmin sanoin, mehän saamme tästä Ei omallan kertomuksesta hyvät vinkit siihen, miten myös ns. toiset naiset voivat myös tuoda oman toimintansa suuren empatian ja lähimmäisen huomioimisen piiriin: Hehän voivat myös suhtautua miehen vaimoon oikein kivasti ja arvostavasti, käydä jonkin sisarellisen keskustelun, jossa kyselevät vaimolta yksityiskohtia, että no miten se teidän suhteenne nyt oikein meni, kun se Pera päätyi pettämään, ja lopuksi sitten käydä nuhtelemassa Peran, miten tämä on ollut vaimoaan kohtaan tosi tuhma. Kyllä vain, tuo olisi todella empaattista ja kunnioittavasti menetelty, ottakaa mallia!

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   20.4.19 10:47:11

ghj: "Tämä empatia-keskusteluhan virisi siitä, kun joillekin keskustelijoille se, että toinen nainen kokisi empatiaa miehen perhettä kohtaan oli läpeensä pöyristyttävä ja naurettava ajatus."

Ei se, että salasuhteen potentiaalinen toinen osapuoli voisi tuntea empatiaa vaimoa kohtaan, ole sinänsä pöyristyttävä ja naurettava ajatus, mutta se kyllä on, jos lähdetään yleisesti vaatimaan, että niin pitäisi olla ja että sen empatian vierasta ihmistä kohtaan pitäisi vielä sanella oma käytös ja omat valinnat. Vielä naurettavampi - suorastaan ääliöimäinen - on ajatus siitä, että se, toimiiko noin vai ei, on se mittari, jolla määritellään, onko ihminen kykenevä empatiaan vai ei.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: ghj 
Päivämäärä:   20.4.19 11:09:18

Genuine

"Olette ehdottoman varmoja siitä, että myötätuntoon kykenevä ihminen ei koskaan lähde salasuhteeseen, koska siinä joku voi kärsiä."

Tietääkseni kerroin olevani sitä mieltä, että toisen naisen kokema empatia miehen perhettä kohtaan on yksi syistä, jotka pehmentävät kantaani salasuhteista. Joillain naisilla koettu empatia toimii esteenä suhteen aloittamiselle ja suhteessa olevilla se voi olla reilumpaan ratkaisuun kaikkia osapuolia kohtaan ohjaava voima.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   20.4.19 11:09:59

Veit genuine sanat suustani tuon peran nuhtelemisen suhteen :D

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   20.4.19 11:33:48

Ei. Kaikki muut naiset eivät ole idiootteja. Tuollainen käytös on inhimillistä ja olen itsekin siihen syyllistynyt. Olen siis väittänyt miehelle etten odota parisuhdetta vaikka olen ollut toivottoman ihastunut ja toivonut suhteen lopulta etenevän siihen. Ei käynyt silloinkaan niin. Myöhemmin tajusin että nimenomaan oma käytökseni oli mahdollistanut tilanteen ja oli pakko todeta, että mikäli olisin itse ollut rehellinen omista tunteistani, olisin päässyt paljon vähemmillä sydänsuruilla. Niin inhottavalta tuntui jäädä sivuun kun mies tapasi naisen jonka kanssa halusi parisuhteen.

Huokaus. Saanpa jälleen voimakkaita reaktioita täysin tahtomattani aikaan. Näyttää siltä että tein niin tai näin niin siitä halutaan löytää jotain vikaa. Totuus on, että ihmissuhdeasiat ovat usein haastavia ja niissä on usein vaikea tietää, mikä on oikea toimintatapa. Jos olisin jättänyt puhumatta naisten kanssa, mua voitaisiin syyttää siitä että jätin asian selvittämättä ja mua itseäni olisi vaivannut, oliko miehen kertoma todella totuus. Mitä tulee luottamiseen, niin en todellakaan enää tämän ikäisenä usko suorilta itselleni vielä siinä kohtaa tuntemattoman sanaan. Mielestäni on hyvä olla uuteen ihmiseen tutustuessa terveellä tavalla epäluuloinen, sillä kaikki ihmiset eivät valitettavasti ole luottamuksen arvoisia. Nykyisin luotan mieheeni täysin, mutta aikaa se vei.

Vaikka täällä olisi kuka mitä mieltä tahansa niin omasta mielestäni hoidin vaikean tilanteen niin hyvin kuin osasin. Muuta ei keneltäkään voida odottaa. Ja tästä oli tässäkin keskustelussa mun mielestä osin kyse. Ihmissuhteen ovat usein vaikeita ja niissä on helppo toimia väärin, muita ajattelematta. Tai sit voi ainakin yrittää toimia oikein. Kukaan ei siihen aina pysty mutta se että yrittää, mun mielestä riittää.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: ghj 
Päivämäärä:   20.4.19 12:25:39

Genuine

"Ei se, että salasuhteen potentiaalinen toinen osapuoli voisi tuntea empatiaa vaimoa kohtaan, ole sinänsä pöyristyttävä ja naurettava ajatus, mutta se kyllä on, jos lähdetään yleisesti vaatimaan, että niin pitäisi olla ja että sen empatian vierasta ihmistä kohtaan pitäisi vielä sanella oma käytös ja omat valinnat. Vielä naurettavampi - suorastaan ääliöimäinen - on ajatus siitä, että se, toimiiko noin vai ei, on se mittari, jolla määritellään, onko ihminen kykenevä empatiaan vai ei."

Lainaanpa aikaisempaa tekstiäni

"Ymmärrä jo, että ketään ei voi vaatia tuntemaan empatiaa, ei edes sitä toista naista. Sitä joko tunnetaan tai ei tunneta. Siitä voidaan keskustella kuka tuntee ja miksi, kuka ei tunne ja miksi. Miksi pitäisi tuntea ja miksi ei."

Siitä ei pääse mihinkään, että eri tilanteissa koettu tai kokematon empatia on YKSI mittareista, joiden mukaan muodostetaan käsitys toisesta ihmisestä. MINUN MIELESTÄNI miehen perhettä ei voi jättää ulkopuolelle salasuhteesta. Jos joku tulee minulle kertomaan, että miehen perhe ei ole ajatuksenkaan arvoinen se todellakin muokkaa käsitystäni tuosta ihmisestä siihen suuntaan, että ehkäpä moinen käytösmalli ei voi olla esiintymättä hieman laajemminkin hänen persoonassaan.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: ghj 
Päivämäärä:   20.4.19 12:48:28

Ei Omalla

"Huokaus. Saanpa jälleen voimakkaita reaktioita täysin tahtomattani aikaan."

Genuine on ristiretkellä ihka aitoja tekopyhiä hurskastelijoita vastaan. Hän tarttuu merkityksettömimpiin sivulauseisiin ja ajatusvirheisiin näitä iljettäviä olentoja paljastaakseen. Tässä vaiheessa keskustelulla ei ole enää merkitystä.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Katsomosta käsin 
Päivämäärä:   20.4.19 13:20:54

Sopivasti kun vääntää ja kääntää, saa maailmasta aina itselleen mieluisan ja voi olla oman elämänsä sankari. Sen vuoksi tällaiset keskustelu ovat pohjimmiltaan aika, no, typerä ehkä kuvaisi parhaiten asiaa, eli siis typeriä. Eivät suinkaan viisaita, kuten keskustelijat itse kuvittelevat omasta osuudestaan. Mutta kiva näitä on seurata ja ihmetellä, kuinka sokeita jotkut ovat omille suurillekin puutteilleen.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   20.4.19 13:22:43

Nimimerkki Ei omalla, syy miksi saat niin voimakkaita reaktioita on se, että olet kovaan ääneen saarnannut, että toiset naiset ovat empatikyvyttömiä ja idiootteja ja mitä lie. Satuttavat toisia ihmisiä tekosillaan. Nyt kun itse olet myöntänyt syyllistyneesi samaan eli satuttamaan ja nöyryyttämään toista ihmistä tahallisesti niin yrität pestä kätesi koko sotkusta ja kerätä sädekehää pääsi päälle "enhän minä mutta kun te muut loukkaatte ihmisiä tahallaan".

Todella tekopyhää toimintaa eikä se siitä muuksi muutu. Olisit aivan hyvin voinut jättää nämä miehen toiset hoidot rauhaan ja luottaa toisen sanaan. Mutta ei, päätit lähteä nöyryyttämään ja pahoittamaan tarkoituksella toisten ihmisten mielet.

Sitä tosiasiaa ei muuksi muuta mikään. Olet aivan samanlainen "tunteeton sosiopaatti" kuin me muutkin haukkumasi ihmiset. Eikä siinä genuinen ryöpytys auta yhtään mitään. Se ei vie huomiota pois omista virheistäsi.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   20.4.19 13:30:37

ghj: Näin tosiaan näyttäisi olevan.

Mä en ole kuulustellut ketään enkä oma-aloitteisesti ottanut yhteyttä yhteenkään naisista. Ikävä jälleen siis tuottaa pettymys.

Musta oli aika luonnollista tarkistaa että onkohan nyt kaikille osapuolille puhuttu totta, kun näiden yhteydenotot vain jatkui ja osa tuli ovelle asti itkemään.

Mitä tulee mun miehen empatiaan niin kundihan on ollut täysi koira. Mutta se on ollut sitä täysin rehellisesti. Kuten täällä on todettu, niin me ollaan erilaisia. Mä olen hyvin herkkä enkä todellakaan halua loukata ketään, jos ei ole pakko. Joskus on. Mies ei todellakaan ole samanlainen maailmanrakastaja kuin minä, eikä tarvitse olla. Tässä vedin rajan siihen etten lähde suhteeseen ihmisen kanssa joka olisi tietoisesti valehdellut muille naisille. Ajattelemattomuus ja luottamus siihen että toinen tarkoittaa, mitä sanoo, ei ole lainkaan sama asia.

Et ei tätä nyt kyllä saada muuksi väännettyä vaikka osa kuinka sitä yrittää.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   20.4.19 13:42:23

Eli olet kuulustellut nämä toiset naiset. Kummasti tarinasi muuttuu sitä mukaa kun siitä huomautetaan. Et siis pysty myöntämään, että virheliike on tullut tehtyä ja pahoitettua toisten mieliä. Olisit oman saarnauksesi mukaan jättänyt miehen vain rauhaan niin et olisi pahoittanut toisten mieliä ja siten osoittanut olevasi se empaattinen pyhimys, joka väität olevasi.

Kuulostaa todella ontuvalta, että joku tulee ihan umpituntemattoman "oven taakse itkemään ". Mutta jos olet halukas seurustelemaan noin piittaamattoman ihmisen kanssa, joka on omien sanojesikin mukaan koira niin vakka on kantensa valinnut. Koira ei pääse karvoistaan, että liekö siellä on ne toiset naiset kuitenkin kierroksessa.

No joo, mitäpä.tuosta. Toiset eivät ole koskaan väärässä ja peilistäkään ei nähdä omia virheitä. Karma kuitenkin hoitaa asian.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   20.4.19 13:48:43

": Päätin lähteä nöyryyttämään ja pahoittamaan toisten mielet? Millä ihmeen perusteella?

Huomaatko että jos sua kiinnostais mikään muu kuin hyökätä mua kohtaan niin olisit kysynyt, millaisissa tilanteissa nää keskustelut ovat tapahtuneet.

Olenko mä nyt tahtomattani vienyt sun miehen vai mitä sä siellä riehut?

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   20.4.19 14:51:32

Et ole vienyt miestä enkä riehu. Osoitan vain tekopyhyytesi näissä asioissa. Mutta ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   21.4.19 17:10:13

": Taidat olla oikeassa siinä ettei aina voi vaatia, eikä edes ilmeisesti pyytää perusteluja tolle sun henkiselle oksentamiselle.

Ei mun tarina ole muuttunut, se ei vaan ole sellainen kuin olisit toivonut. Huomaatko että olet joka kohdassa kiirehtinyt tekemään johtopäätöksiä jotka kerta toisensa jälkeen ovat vääriä?

Kuka on puhunut tuntemattoman oven taakse tulemisesta? Tuliko mieleen että kyse on tietysti miehen kodista josta siis tuli meidän yhteinen?

Olet kyllä huvittava tuossa tarpeessasi demonisoida mua. Sun mielestä mun ois pitänyt olla tapailematta sinkkumiestä koska joku toinen nainen on valehdellut tunteistaan ja se paljastui vasta myöhemmin? Et ilmeisesti ymmärtänyt kun kerroin että vaikka mua ei tässä yhtälössä olisi ollut, se ei olisi johtanut parisuhteeseen heidän kenenkään kohdalla mieheni kanssa. Heillä olisi ollut siis tuo sama pettymys edessä enemmin tai myöhemmin.

Ja mitä tulee mun miehen uskollisuuteen, niin hän ei pettänyt myöskään aiemmissa suhteissaan. En siis pelkää hetkeäkään että mieheni pettäisi myöskään minua joka olen hänen elämänsä nainen.

Sä voit siis ihan rauhassa kehitellä tästä ihan minkälaista tarinaa tahansa ja huomaan että sua itseäsi on jossain vähän vastaavanlaisessa tilanteessa loukattu. Toivottavasti myös sä opit että tunteistaan kannattaa olla rehellinen. Koiranpentuilu ei auta ikinä eikä ne miehet siitä vaan joku kaunis päivä huomaa, et tää patjana pidetty mimmi onkin heidän elämänsä nainen. Mä ainakin opin ollessani vastaavassa tilanteessa että se joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. Enkä toista kertaa tekisi itselleni sitä. Siinä ei meinaa auta kiukutella miehelle tai sit kuvioon tulleelle naiselle kun ei saanutkaan mitä halusi.

Siinä hetkessä sitä on kaikkea muuta kuin vahva ja itsenäinen nainen enkä saisi mitään iloa siitä että hieroisin omaa parisuhdeonneani tälläisen naisen naamaan. Tilanne ei siis todellakaan ollut se joten kiukuttele jollekin muulle kuin mulle.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   21.4.19 17:44:21

Ai niin, mun sanaston mukaan koira on sinkkumies joka panee kaikkea mikä liikkuu. On sitä täysin rehellisesti eikä edes esitä kenellekään mitään muuta. Mut koirissa on se hauska puoli et ne omistajilleen usein tosi uskollisia. Ja hyvällä koulutuksella ja kohtelulla ne pysyy vahtimattakin vapaana.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   21.4.19 21:48:21

On se kyllä mielenkiintoista, että toiset ollaan hyvin yksioikoisesti ja suorasukaisesti valmiita tuomitsemaan siitä, jos he ovat edes etäisesti osallisia siihen, että joku mahdollisesti kärsii. Mutta sitten, kun itse ollaan osallisina ties kuinka monen ihmisen kärsimyksessä ja ties millaisessa ihmissuhdesotkussa, tullaankin silmät kirkkaina lässyttämään, että parhaanihan minä vain tein. Hei, onneksi olkoon: sinähän oletkin, Ei omalla, ainoa nainen, joka vaikeissa tilanteissa tekee parhaansa. Ei suinkaan voi olla niin, että ne sinunkin haukkumasi ja tuomitsemasi naiset ovat tehneet sen ihan saman: parhaansa vaikeassa ja moniulotteisessa tilanteessa. Ehei, kyllä HE ovat empatiakyvyttömiä ja sosiopaatteja tai sitten niitä rassukoita patjoja. HE - mutta et sinä, vaikka kuinka olisit yhtenä lankana sotkuisessa ihmissuhdevyyhdissä.

On kyllä niin ristiriitaista ja epätoivoisen oloista itsensä pönkittämistä, ettei yhtään tarvitse ihmetellä, että saa aikaan "reaktioita". Totta kai muut keskustelijat reagoivat siihen, jos yksi puhuu täysin ristiin itsensä kanssa ja yrittäessään korostaa omaa erinomaisuuttaan tuleekin todellisuudessa kertoneeksi, ettei ole elänyt yhtään niin, kuin muille sormi ojossa saarnaa. Ihmehän se olisi, jos kaikki muut keskustelijat olisivat niin tyhmiä, että he vain hiljaa hymisten komppailisivat tuollaista.

"Et ilmeisesti ymmärtänyt kun kerroin että vaikka mua ei tässä yhtälössä olisi ollut, se ei olisi johtanut parisuhteeseen heidän kenenkään kohdalla mieheni kanssa. Heillä olisi ollut siis tuo sama pettymys edessä enemmin tai myöhemmin."

Tämä oli tietyllä tavalla suosikkikohtani. Vapautat itsesi vastuusta sillä perusteella, että ilman sinuakin nämä naiset olisivat kärsineet. Mutta mitä mieltä tässä keskustelussa onkaan oltu siitä, kun on huomautettu, että eihän kukaan suhteen ulkopuolinen nainen lopulta ketään voi siltä suojella, jos mies haluaa pettää - että loukkaahan se mies puolisoaan jo pelkästään sillä, että hän niin haluaa tehdä? No tuo argumenttihan on toki saanut pillastumaan. Oksettavaa empatikyvyttömyyttä ja selittelyä ja itsensä ulkoistamista muiden parisuhteista jajajaja...

On siis ilmeisesti pääteltävä, että ns. toiset naiset eivät saa ajatella, että varatun miehen vaimoonsa kohdistama loukkaus ei ole heidän vastuullaan, mutta sinä, Ei omalla, saat tietysti olla kokematta itsesi vastuulliseksi siitä, miten ex-miesystäväsi aikoinaan muita naisia teidän suhteenne alkamisen kautta loukkasi. Niinpä niin...

"Koiranpentuilu ei auta ikinä eikä ne miehet siitä vaan joku kaunis päivä huomaa, et tää patjana pidetty mimmi onkin heidän elämänsä nainen. Mä ainakin opin ollessani vastaavassa tilanteessa että se joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön."

Tuo naisvihamielisyys on yksi kirjoittelusi kuvottavimmista piirteistä, ja yksi niistä seikoista, joka tekee aivan naurettavaa siitä, että paasaat jostakin empatiasta. Sinähän tuossa äskeisessäkin annat ymmärtää, että naisten on laskettava itselleen syyksi se, jos mies suhtautuu heihin esineellistävästi. Ja ilmeisesti myös koet, että pahimpien sovinistisikojen mahdolliset ajatukset naisista "patjoina" ovat ihan ok ja että niillä kannattaa oikein hekumoida.

Tehdäänhän tämä nyt sinullekin kerralla selväksi: Jos joku naisiin esineellistävästi suhtautuva häntäheikki kokee naisen patjaksi, se on vain ja ainoastaan hänen häpeänsä. HÄN on siinä kuvottava ja typerä ja se, joka toimii väärin. Ei ole naisen häpeä eikä naisen virhe millään tavoin, jos joku mieshenkilö on sivistymätön ääliö. Korkeintaan häntä voidaan syyttää huonosta miesmausta. Mutta hän ei tee itsestään "patjaa" tai mitään muutakaan esinettä eikä hän IKINÄ ole sellainen - se on vain kaikkein typerimpien sovistinääliöiden näkemys, joka ei ole p*skankaan arvoinen. Jos sinä jaat sen näkemyksen, niin empatiasta on sen jälkeen melko turha huudella.

Mutta eihän se empatia ole pointtisi pohjimmiltaan ollutkaan, vai mitä? Sinulle käy oikein hyvin lainailla sovinistista ja naisvihamielistä sanastoa ja puhua toisista naisista patjoina ja lisätä vielä muutama oma haukkumanimitys päälle, koska kuvittelet ilmeisesti saavasi sillä omaa olemistasi pönkitettyä. Sinuna miettisin kyllä vakavasti, mikä omassa elämässä aiheuttaa sen, että on ensinnäkin niin hirveä itsensä pönkittämisen tarve ja että se vieläpä menee niin pitkälle, että itseään on yritettävä nostaa ja muita painaa alas ihan keinolla millä hyvänsä. Tiedoksi nyt kuitenkin, että tuohan ei onnistu ikinä: mitä rumemmin ja halventavammin muista naisista räksyttää, sitä enemmän siinä häpäisee - itsensä.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   22.4.19 12:07:16

Erikoista et mä vastasin tähän jo illalla mut se vastaus ei näy tässä.

Genuine: Miksi sä et koskaan vastannut mun aiempiin kysymyksiin? Tiedätkö että annat itsestäsi hieman yksinkertaisen kuvan kun jätät lukematta selkeästikin suuren osan tekstistäni mutta silti vastailet niihin osiin jotka tukevat näitä sun ennalta tehtyjä päätelmiä. Tosin sitten ne sun vastaukset ovat usein täysin päättömiä.
Kaikkiin kysymyksiin joissa olen pyytänyt sua vastaamaan että missä kohtaa olen muka jotain sanonut, jätät vastaamatta.

Otetaan numerot apuun jos niistä olisi hyötyä. Kyllähän tää on jo sen verran huvittavaa että vastapuolla yrittää keskustella joku jolle joutuu näin tekemään.

1. Sä siis vertaat todella sitä että sinkku tapaa toisen sinkun, tilanteeseen jossa ryhdytään salasuhteeseen? Ymmärräthän että ensinmainittuun ei liity kenelläkään valehtelua ja pettämistä? Ethän nyt oikeasti ole ihan näin yksinkertainen ettet ymmärrä eroa?

Äläkä älä vääntämään mitään esimerkkejä työelämästä. Sun mielestä ne on nerokkaita, mun mielestä niin kaukaa haettuja ettei niillä ole keskustelun aiheen kannalta.

2. Miten ajattelet että nämä toiset naiset tekevät parhaansa vaikeassa tilanteessa? Eikös sun vaahtoaminen perustu siihen ettei näitä toisia naisia voi mistään syyttää joten ei heidän tarvitse mitään parastaan tehdäkään?

Täällä oli minun lisäkseni myös muita jotka toivoivat hieman kykyä asettua ykkösen asemaan näiltä kakkoselta. Sinä olet vaahdonnut ettei heiltä saa odottaa edes sitä ja nyt tulet ihan raivolla päälle, kuinka minun pitäisi ymmärtää että parhaansa nämä naiset tekevät..

3. Siinä että suhtautuu ihmisiin välineinä, ei ole mitään pahaa kun se tehdään yhteisymmärryksessä. Vai ajattelitko että esim yhden illan jutuissa toinen edustaa mitään muuta kuin mahdollisuutta seksiin? Eikä siinä ole mitään pahaa. Vai pitäiskö näihinkin suhteisiin liittyä laajaa tunteiden kirjoa?

Samoin panosuhteet perustuvat nimensä mukaisesti seksiin. Se että viihtyy toisen kanssa on plussaa, muttei sillä lopulta ole juurikaan merkitystä sillä suhde päättyy kun toinen tai kumpikin ei enää halua seksiä. Aika harvasta jää mitään frendejä eikä se ole missään tapauksessa edes tarkoitus.

Sä siis syytät mua siitä että kuvaan tätä ilmiötä rehellisesti ja suoraan? Että kyse on tosiaan pelkästä seksistä, ja kun toinen edustaa sulle helpon seksin mahdollisuutta, niin se on tosiaan esineellistävää. Mut siinä ei siis tosiaan ole mitään vikaa kunhan molemmat ovat asiasta samaa mieltä. Ei siinä ole naiset yhtään enempää uhreja kuin miehetkään. Ihan samalla tavalla naisia voitaisiin syyttää siitä että pitävät miestä vain välineenkö seksiin. Ja mitä sitten?

Välillä mä epäilen onko sulla mitään omaa kokemusta miehistä. Sen verran korkealentoista settiä sieltä tulee. Tähän ei tarvitse kommentoida sitä " Siinähän epäilet, heh." Vastaa ylempään kysymykseen niin se riittää tän kolmosen osalta.

4. Missä ihmeessä olen kirjoittanut että vain muut naiset tekevät virheitä ja lähtevät tunteidensa vieminä tilanteisiin joissa he tinkivät omista tunteistaan ja odotuksistaan suhteessa?

5. Sulta meni siis täysin ohi, että myös mä olen toiminut tälläisenä patjana, täysin tietoisena ettei suhteesta tule muuta? (Huomaa että tässä oli kysymys.) Se ei kuitenkaan estänyt mua toivomasta että tilanne muuttuu.

Juuri se että olen itse ollut vastaavanlaisessa tilanteessa, sai mut miettimään, olisiko sit kuitenkin niin että myös näillä naisilla voisi olla mieheni suhteen sama tilanne? Tässä kohtaa me siis jo seurustelimme ja muutimme liki samantien yhteen.

6. Haluaisitko kertoa, mikä mielestäsi olisi ollut oikea tilanne toimia, kun oven taakse tullaan kännissä itkemään? Olet jo avannut oven kun selviää kuka nainen on.

Nainen siis tiesi siitä että seurustelimme, ei varmaankaan yhteenmuutosta. Hän siis otti riskin jo tullessaan että olen siellä. Mielestäni keskustelut menivät oikein hyvin ja asiallisesti.

Mä tiedän että tää on todennäköisesti sulle liian haastava tehtävä ja tekstiä tulee paljon mutta vastaukset puuttuvat. Yritetään nyt kuitenkin vielä. Jos näin jälleen käy, niin tämän jälkeen ehkä ymmärrät jos katkaisen keskustelun kanssasi. Keskustelun kuuluu olla vastavuoroista, muuten se ei ole keskustelua lainkaan.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   22.4.19 12:09:57

Olen pahoillani monista kirjoitusvirheistä. Puhelin korjaa sanoja automaattisesti enkä jaksanut tarkastaa noin pitkää tekstiä. Olisi selvästi pitänyt.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.4.19 12:55:04

Kovin valikoivasti lukee ja vastaa Ei omallakin, viitaten edellisessä ketjussa esitettyihin esimerkkeihin ja kysymyksiin.

Nyt ei kukaan muu tätä enää jaksa mutta jatkakaa te toki, maailma varmasti paranee.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   22.4.19 13:20:00

... : Kerro ihmeessä jos multa jäi joku asia välistä. Siihen ketjuun tuli niin vauhdilla tekstiä että oli hankala pysyä perässä.

Jos viittaat Genun teksteihin niin sanoin ihan reilusti etten jaksanut keskittyä niihin koska hän kerta toisensa jälkeen jätti vastaamatta mulle mutta jatkoi kuitenkin usein nimenomaan mun kirjoitusten perusteella omaa paasaustaan.

Siksipä sanoin että tämä oli nyt viimeinen kerta kun yritän saada häneltä perusteluita joihinkin hänen esittämiinsä väittämiin. En tosin odota että näin tulee käymään kun ei aiemminkaan tapahtunut mitään.

Jos jätin vastaamatta esim sulle, niin pahoittelut. Se ei ollut tahallista.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   22.4.19 13:56:53

Ei omalla kirjoittaa samaan tapaan kuin yksi tyyppi aikaisemminkin. En enää muista tarkalleen, mitä silloinen keskustelu käsitteli, mutta aihe oli jotain samantapaista kuin tämäkin. Ja se, mitä siitä jäi mieleen, oli tämän Ei omallaa muistuttavan kirjoittajan kommentointi naisista sekä vuolas omien kokemusten/parisuhteen kuvailu. Hänen mukaansa naisia oli kahden arvoisia, oli näitä tasokkaita (kuten hän itse) ja sitten niitä vähempiarvoisia, joita hän sitten kutsui rei'iksi ja patjoiksi. Sama kaava tuntuu toistuvan nytkin.

Parisuhde ei tässä keskustelussa kuvaudu samalla lailla kuin tuossa aiemmassa, mutta sama idea näissä kahdessa kyllä on. Se kyllä hämmästyttää, miten varsin ällöttävänä näyttäytyvä ukkeli onkaan niin ihana ja ihmeellinen tämän kirjoittajan mielestä. Sama juttu oli sen toisen (vai onko kyseessä kenties sama kirjoittaja?) kirjoittajan kanssa. Hänen kuvaamansa mies oli varsinainen oksetus, mutta silti jotain niin upeaa ja ällistyttävää kirjoittajan mielestä, ettei tosikaan. Ja ken tohtikaan olla eri mieltä, oli vain kateellinen.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   22.4.19 15:01:29

, : En mä ainakaan ajattele että mun mies on jotain niin upeeta että kaikki muut ois siitä kateellisia. Noin lähtökohtaisesti me ollaan kaikki niin erilaisia että viehätytään erilaisista asioista ja ihmisistä. Mä pidän omastani eikä siitä tarvitse kenekään muun tykätä.

Mä en usko että mun mies myöskään ainoa joka on tapaillut hetero-sinkkuna naisia. En tiedä miksi se herättää niin paljon tunteita täällä. En mäkään arvostele sitä että joku haluaa tapailla miestä joka haluaa harrastaa seksiä vain kun mukana on myös tunteita. Niitäkin kun on. Ne eivät mua kiinnosta kun oon itse niin seksuaalisesti avoin ja aktiivinen, mutta jokaiselle siis varmasti löytyy se sopiva. Eikä mun mielipide ole sen oikeampi kuin kenenkään muunkaan, paitsi mulle itselleni. Se varmaan mulle suodaan, tai niin voisi luulla..

Miksi mä kirjoitan tästä omasta suhteestani on se että se aiheuttaa jatkuvasti kysymyksiä. Se että jotkut muut lukevat jollain muulla kuin silmillään, ei ole mun ongelma.

Huvittavaa on että mä olen puhunut yleisesti tästä toinen nainen-kuviosta mutta nyt tää on kääntynyt siihen että mua ja parisuhdetta aletaan täällä haukkumaan. Kyllähän se vähän nostaa kysymyksiä että miksi ihmeessä täysin tuntemattomien suhde herättää näin paljon kiinnostusta ja suuria tunteita. Varsinkin kun meidän suhteeseen ei ole liittynyt koskaan ketjun aihetta eli pettämistä. Mutta kyllä mä vastailen jos aihe näin paljon kiinnostaa ja kun mulla on muutama minuutti ylimääräistä aikaa. Tää on mun mielestä enemmän kuin viihdyttävää.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   22.4.19 15:17:37

Mä oon varmasti myös tosi ällöttävä ja kevytkenkäinen jonkun miehen mielestä. Se ei haittaa lainkaan. En mä jaksa tän ikäisenä pyrkiä miellyttämään kaikkia. Olen ajat sitten todennut sen mahdottomaksi ja sitä paitsi täysin turhaksi.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   22.4.19 18:01:08

Petetyksi tulleena inhottaa ajatus miten monta kertaa mies onkaan tullut panemasta toista, ja kohta pannut minua, olen tahtomattani saanut sisälleni tuon toisen naisen pöpöjä.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   23.4.19 18:18:36

Ei omalla: Ihmettelet, etten "ymmärrä eroa" salasuhteiden ja kaikkien muiden maailman suhteiden välillä, mutta tosiasiassa te ette ole osanneet kertoa, mikä tekisi niistä salasuhteista jotakin niin spessua ja erikoista, että nuo teidän moneen kertaan paasaamanne teesit pätisivät niissä - ja vain niissä. Kerro nyt ihmeessä, miksi muiden ihmisten kärsimykseen johtavassa kuviossa saa aivan vapaasti olla osallisena eikä se kerro empatiakyvystä mitään huonoa, kunhan kyse ei ole mistään, mitä te pettämiseksi kutsuisitte? Mikä sen muiden kärsimyksen muuttaa vähemmän pahaksi asiaksi ja vapauttaa muut vastuusta kaikissa muissa tapauksissa paitsi ns. salasuhteissa? Se, että juuri salasuhteet sattuvat olemaan se juttu, joka teitä pelottaa ja v*tuttaa? Onko ihme, etten "ymmärrä", kun perustelut ovat tasoa "salasuhteet ovat ihan eri asia, koska ettekö te nyt tajua, että ne ovat ihan eri asia??!!".

Syy siihen, että peräänkuulutan muiden naisten asemaan asettumista, on juuri se, että _tehän_ sen perään olette vinkuneet. On nähdäkseni aika luontevaa kysäistä, miksi minkäänlaista kykyä muiden asemaan asettumiseen ei sitten omassa toiminnassanne näy. En minä ole välttämättä lainkaan sitä mieltä, että ventovieraan naisen tunteista täytyisi olla ylettömän kiinnostunut, mutta onhan se nyt aika erikoista, jos sellainen ihminen, joka moista on toisessa yhteydessä kivenkovaan vaatinut, onkin sitten itse valmis pyyhkäisemään p*rsettä muiden tunteilla ja esittämään yksioikoisia tuomioita ilman, että hänellä tuntuu edes käväisevän mielessä, että muutkin voisivat tehdä vain parhaansa, kuten hän itse hurskastellen ilmoittaa tekevänsä. Tekopyhää ja kaksinaismoralistista, suomeksi sanottuna.

Mitä tulee seksisuhteisiin ja esineellistämiseen, niin taas sorrut melkoisen typerään mustavalkoisuuteen: puhut, ikään kuin olisi olemassa vain tunteisiin perustuvia suhteita ja sitten esineellistämistä. Perustelet toisen ihmisen pitämistä esineenä ja välineenä sillä, että no mutku maailmassa on pelkkään seksiin perustuvia suhteita. Joo, niin on, mutta tiesitkö, että normaalilla tunne-elämällä varustettu ihminen kohtelee toista ihmisenä eikä esineenä, vaikka kyseessä olisi yhden illan suhde? Jos sinä tulet selittämään ihan innoissasi pahimpien sovisnistisikojen tyyliin siitä, miten naiset ovat joissakin tilanteissa pelkkiä patjoja, niin ei se todellakaan ole mitään rehellisyyttä ja suoruutta - paitsi ehkä niiltä osin, että aika ällönkin rehellisesti kerrot, kuinka halventavasti _sinä_ suhtaudut naisiin. Yleisesti tuossa ei kuitenkaan ole mitään "rehellistä", koska silkat seksisuhteetkin voivat - ihan rehellisesti - olla sellaisia, joissa toista kunnioitetaan ihmisenä. Eikä sen silti tarvitse tarkoittaa mitään suuria tunteita, koska terveellä tunne-elämällä varustettu ihminen ei tarvitse suuria tunteita siihen, että ymmärtäisi myös seksisuhteen toisen osapuolen olevan ihminen.

Se, että kerrot myös itse olleesi omasta mielestäsi "patja", ei loivenna kuvottavia juttujasi millään tavalla. Päinvastoin, tuohan on muita halventamaan pyrkiville ihan tyypillinen strategia: kerrotaan, miten on myös itse oltu patjoja/huoria/luusereita/syntisiä tai jotakin muuta kamalaa, ja sitten sillä pyritään oikeuttamaan oma törkyjen kirjoittelu. Todellisuudessa se ei muuta törkeyksiä yhtään miksikään, vaikka mukaan vetäisi sen, miten on itsekin ollut halveksuttava ja sittemmin "parantunut". Päinvastoin, hyvin läpinäkyvää...

Ja läpinäkyvyydestä puheen ollen, aina vain jaksat silmät pyöreinä ihmetellä, että miten nyt onkin, että sinun parisuhdettasi tässä alettiin ruotia. Kun olet niin kovin huolissasi siitä, etteivät muut lue, mitä heille kirjoitetaan, niin mitäpä jos yrittäisit itse sisäistää asian, joka on taidettu jo ihan useampaan kertaan rautalangasta vääntää: ruodittaisiinkohan sinun tekemisiäsi ihan siksi, että itse halusit ehdottomasti alkaa omia tekemisiäsi toitotella ja tehdä niistä esimerkkiä, omasta mielestäsi kovin erinomaista ja esikuvallista? Vai meinaatko, että sinä saat kyllä tuoda omaa elämääsi mukaan keskusteluun ja käyttää sitä argumenttina, mutta vastapuoli ei sitten saa sanoa käyttämistäsi argumenteista yhtään mitään eikä kyseenalaistaa mitään sanomaasi? Sehän sinulle hyvin sopisi...

Jos haluat nähdä esimerkin oikeasti asiattomasta toisen keskustelijan elämään liittyvästä kommentoinnista, niin katsopa vaikka noita halpoja heittoja, joita olet minulle esittänyt. Ne ovat puhdas esimerkki siitä, miten aletaan mennä henkilökohtaisuuksiin, kun argumentit loppuvat... Se EI ole, jos käsitellään esimerkkejä, jotka keskustelija on ihan itse halunnut keskusteluun vetää mukaan.

Niin ja mitä tulee noihin minulle esittämiisi ohjeisiin siitä, millä tavalla minun nytr pitäisi vastata sinulle, että se kelpaisi.... Hei, minä en ole yksi niistä naisista, joita sinä voit epävarmuuksissasi hyökätä kuulustelemaan ja joka pelaisi yhtään mitään peliä sinun ehdoillasi. Osallistun keskusteluun ihan omalla tavallani, ja kaiken lisäksi vielä erittäin asiallisesti. Ellei se sinulle kelpaa, niin voivoi, ei taida olla mikään menetys.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: kakkonen 
Päivämäärä:   23.4.19 21:04:19

Tuli tää keskustelu mieleen kun tänään pohdin että kukahan tässä on säälittävä ressukka, minä vai se mies.

Minä olen pyhät siivoillut pihaa auringonpaisteessa, lekotellut sohvalla kun siltä tuntuu, nähnyt ystäviä ja perhettä, lapset kävi kahteen kertaan syömässä. Olen tehnyt pitkiä lenkkejä ihastellen kevään merkkejä, syönyt hyvin ja nukkunut rauhassa ja pitkään.

Mies on kiertänyt vaimon sukulaisilla auttelemassa milloin missäkin hommassa, osaa kestinnyt kotonaan, omia lapsiaan ei ole kerennyt edes näkemään. Pisti viestiä että väsyttää ja vltuttaa, vaimon kanssa kinaa koko ajan. Eikä ole ensimmäinen kerta.

Niinpä, eroaisi sitten jos on niin rankkaa. Mutta ei eroa, ja mullehan se on oikein hyvä, saan säännöllisesti hyvää seksiä ja mukavaa seuraa muttei kukaan vaadi mitään eikä tarvi tehdä mitään mitä ei huvita.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   23.4.19 21:50:28

Kun jaksaisin kahlata nimimerkin Ei omalla kaikki tekstit läpi niin voisin ottaa esimerkin kaikkiin niihin kohtiin, joita olen aiemmin kritisoinut.

Olen genuinen kanssa täysin samalla linjalla. Täällä monet kirjoittajat peräänkuuluttavat, että genuine ei hyväksy mitään mielipidettä kuin omansa. Kuitenkin sujuvasti nämä kirjoittajat ohittavat sen tosiasian, että syyllistyvät itse ihan täysin siihen samaan. Genuinen mielipide ei ole sen huonompi kuin teidän muidenkaan, vain erilainen.

Nähdäkseni genuine on yksi harvoista kirjoittajista, joka kiihkottomasti pystyy perustelemaan mielipiteensä laajalti. Te muut näytätte ryhtyvän haukkumalinjalle, kun perustelunne kumotaan ettekä keksi enää muuta keinoa.

Tästä toinen nainen asiasta voidaan vääntää hamaan hautaan asti. Nainen on naiselle susi ja nimimerkki Ei omalla on kyllä lauman pahimpia. Todella epämiellyttävä tapa puhua toisista ihmisistä. Vaikka joku elää elämäänsä eri tavalla ja eri normein kuin joku toinen, ei se tee hänestä mitään yleistä pilkanteon kohdetta tai jalkapuuhun häpeämään laitettavaa ihmistä. Eletään kaikki sen mukaan mitä itse pidämme oikeana tapana eikä pakoteta mihinkään muottiin.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   23.4.19 22:06:29

": "Vaikka joku elää elämäänsä eri tavalla ja eri normein kuin joku toinen, ei se tee hänestä mitään yleistä pilkanteon kohdetta tai jalkapuuhun häpeämään laitettavaa ihmistä. Eletään kaikki sen mukaan mitä itse pidämme oikeana tapana eikä pakoteta mihinkään muottiin."

Niin. Ja tuossa olisi myös sitä OIKEAA empatiaa, kun sen perään on niin kovasti itketty.

"Empatiahan" on sinänsä yksi väärinkäytetyimmistä termeistä kiihkeissä nettikeskusteluissa; "empatialla" usein perustellaan sitä, miten empatia tiettyjä tahoja kohtaan puuttuu täydellisesti. Kun käydään raivokkaasti niiden kimppuun, joiden koetaan olevan väärintekijöitä, se selitetään empatialla - vaikka samalla tullaan helposti käyttäytyneiksi niin mustavalkoisesti ja tuomitsevasti, että siinä empatia nimenomaan loistaa poissaolollaan. Aidosti empaattinen kykenee asettumaan vähintään jossakin määrin kaikkien osapuolten asemaan ja näkemään asiat useammasta eri näkökulmasta - ei vain siitä omasta suosikkinäkökulmastaan.

Siinäkin asiassa olisi monilla vielä iso oppimisen paikka, että hyväksyntä ja ymmärrys ovat kaksi eri asiaa. Kaikkea ei tietenkään tarvitse hyväksyä eikä empatiakaan sitä edellytä. Silti voi ymmärtää erilaisia ihmisiä, erilaisia motiiveja tai vähintään sen, että niilläkin ihmisillä, joita ei oikein jaksaisi ymmärtää, on oikeus elää lain puitteissa haluamallaan tavalla.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: 1 
Päivämäärä:   23.4.19 22:34:32

Kovasti ne toisia naisia ja miehiä paheksuvat koittavat tuputtaa kuvaa sen pettäjän puolisosta jonain pyhimyksenä ja viattomana uhrina jota se pettäjä kuitenkin rakastaa yli kaiken ja heidän liittoaan, pettämistä lukuun ottamatta onnellisena ja tyydyttävänä.

Totuushan on että suurin osa suhteista joissa toinen tai molemmat käyvät vieraissa ovat kulissia joissa pysytään ihan muista syistä kuin rakkaudesta. Näin kaikkina kolmena osapuolena olleena ja paljon nähneenä.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   24.4.19 08:45:11

ghj: "Siitä ei pääse mihinkään, että eri tilanteissa koettu tai kokematon empatia on YKSI mittareista, joiden mukaan muodostetaan käsitys toisesta ihmisestä. MINUN MIELESTÄNI miehen perhettä ei voi jättää ulkopuolelle salasuhteesta. Jos joku tulee minulle kertomaan, että miehen perhe ei ole ajatuksenkaan arvoinen se todellakin muokkaa käsitystäni tuosta ihmisestä siihen suuntaan, että ehkäpä moinen käytösmalli ei voi olla esiintymättä hieman laajemminkin hänen persoonassaan."

Tätä piti kommentoida jo ajat sitten. Miten te, joiden mielestänne perhe on osa salasuhdetta, miellätte tapaukset, joissa mies ei ole kertonut olevansa varattu? Onko niissäkin "perhe osa salasuhdetta", jollakin salatulla, mysteerisellä tavalla, josta toinen osapuoli ei ole edes tietoinen? Vai muuttuuko perhe *simsalabim* osaksi salasuhdetta sillä sekunnilla, jos toiselle selviää, että mies olikin varattu? Eikö päinvastoin se, että on ylipäätään mahdollista pitää salasuhdetta ilman, että oma parisuhde tulee ilmi, paljasta sen, kuinka parisuhde ei todellakaan ole mikään osa salasuhdetta?

Mitä tulee "persoonassa esiintyvään käytösmalliin", niin väitänpä, että sellainen käytösmalli, jossa ei hirveästi suoda ajatuksia jollekin itselle tuntemattomalle perheelle, esiintyy about jokaisen persoonassa. Vai miten on, oletko tänään suonut paljonkin ajatuksia esimerkiksi esimiehesi perheelle? Tai jos olet itse esimiesasemassa, alaisesi perheelle? Naapurisi perheelle? Oletko välttämättä hirveästi ajatellut edes esim. kaikkien kavereidesi perheitä? Entä oletko paljonkin tehnyt ratkaisuja näiden ajatustesi pohjalta? Ellet, kerrotko vielä, miksi juuri jonkin varatun miehen perhe ja vaimo ovat ne THE perhe ja THE vaimo, joiden tulisi nousta omissa silmissä erityisasemaan?

Tuokin on sellainen asia, joka ei tässä keskustelussa ole vielä selvinnyt: mitä erityisen pyhää ja spessua jossakin itselle tuntemattomassa, varatussa naisessa on, kun kukaan ei liene erimielinen siitä, että emme suinkaan aina elä itsellemme vieraiden ihmisten toiveiden ja tunteiden mukaan. Mikä siis tekee jostakin vaimoihmisestä ja hänen parisuhteestaan Aivan Erityisen?

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   24.4.19 09:16:21

Salasuhde eroaa työnhakutilanteesta vähintään tuon sala-etuliitteen verran. Työnhakutilanteessa yleensä kaikki osapuolet tietävät missä mennään. Erityisen kummallista olisi, jos vakituisessa työsuhteessa olevan paikka laitettaisiin hakuun hänen tietämättään. En itse hakisi töihin firmaan, jossa näin väärin toimitaan. Pitäisin myös ystävyssuhteessa vääränä, jos ystäväni valehtelisi minulle menoistaan viettääkseen aikaa uuden ystävän kanssa, enkä haluaisi olla valehtelijan uusi ystäväkään.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   25.4.19 11:47:47

Mä en halvenna ketään sen perusteella että kuinka paljon ja kuinka monen kanssa hän on seksiä harrastanut. Salasuhteissa olen arvostellut valehtelua ja pettämistä. Se että kiukuttelet siitä ettei kaikkiin seksisuhteisiin kuulu mitään tunteita toista osapuolta kohtaan, ei sitä muuta tai tee sitä halveksuttavaksi.

Mistä sä tän parantumisen keksit? Mä sanoin etten enää lähtisi valehtelemaan omista tunteistani. Sitä kasvamiseksi ja itsetuntemukseksi. Yhden illan juttuja, ja panosuhteita mulla ei ole mitään vastaan ja jos olisin sinkku niin ihan mielelläni voisin olla edelleen jonkun patja. Mun itsetunto ei ole niin hauras että mua pitäisi jotenkin erikseen ihmisenä arvostaa näissä suhteissa. Mun arvo ihmisenä ei ole kenenkään muun mielipiteestä kiinni.

Joten nyt voitais lopettaa tää jankkaus että pidän seksiä millään tavalla huonona tai halpana juttuna. Sulla on mennyt pahasti asiat sekaisin.

Kysyit että eikö nämä samat periaatteet päde kaikissa ihmissuhteissa? Tietysti pätevät eikä kukaan ole muuta väittänytkään. Jos susta on hauska etsiä ja osoitella muiden virheitä niin siitä vaan. Jotain perusteluja olisi kuitenkin kiva saada, väärien johropäätöksien sijaan. Mä ainakin yritin toimia oikein, salasuhteessa ei ole sitä taakkaa. Siinä ei huolehdita oikein toimimisesta, ainoa pulma on se ettei haluta jäädä kiinni. En siis saanut vastausta siihen miten ajattelet että tämä voidaan rinnastaa tilanteeseen jossa kenellekkään ei valehdella eikä ketään petetä?

Mitä tulee mun parisuhteen arvostelemiseen niin se vain huvittaa mua. Mitä näihin muihin naisiin tulee niin kuten moneen otteeseen on jo kerrottu, asiaan ei liittynyt valehtelua ja pettämistä. Mä en ole suhtautunut kehenkään heistä alentuvasti, kuulustellut tai hieronut omaa onneani kenenkään naamaan. Jäikö sulla vastaamatta myös siihen että mikä sun mielestä ois ollut oikea tapa? Kai sulla siihen joku mielipide on kun olet kuitenkin mun toimintaa arvostellut?

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   25.4.19 13:17:30

kakkonen: Ei täällä varmaan monikaan pidä sitä pettävää miestä kovinkaan suuressa arvossa.

Mikä tuollaisessa elämäänsä väsyneessä vässykässä sitten kiehtoo? Helppo ja vastuista vapaa seksisuhde? Miksi se ajattelee että sua edes kiinnostaisi kinat vaimon kanssa?

1: Kuka on täällä mielestäsi antanut tuollaista kuvaa että ykkönen olis itse pyhimys ja parisuhde hyvin onnellinen? Multa on mennyt sellainen täysin ohi. Luulisin että suurimmalle osalle on täysin selvää ettei onnellisessa liitossa petetä. Ei sellaista ihmistä petetä jota rakastetaan yli kaiken.

Oletko siis sitä mieltä että nämä petetyksi tulleet ykköset ovat jotenkin itse vastuussa siitä että heitä petetään? Vai mikä sun pointti on?

Kun parisuhteessa menee huonosti, on vaihtoehtoja huomattavasti enemmän kuin pettäminen. Jos asiat olisivat noin yksinkertaisia että kaikki suhteet joissa petetään, ovat kulissisuhteita niin pettäminen ei aiheuttaisi lainkaan sellaista henkistä tuskaa kuin mitä aiheuttaa se, että rakastamasi ihminen pettää sua.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   25.4.19 13:21:49

Ai niin, mä oon siis tää Ei omalla. Sillä ei ole nyt en merkitystä kun mun tunteita kuohuttava parisuhde on jo tuotu mukaan keskusteluun. Alunperin ajattelin että sen voisi tästä jättää pois, muttei siinä sit käynyt niin. Mä vaihdan siihen takaisin niin ei kaikilla mee sekaisin nimimerkit.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   25.4.19 15:53:20

Ainokainen/Ei omalla: Ihan mielenkiintoista, että sä voit mennä sänkyyn ihmisen kanssa, joka ei sua arvosta ihmisenä etkä omien sanojesi mukaan edes piittaa asiasta.

Tässä on jo yksi perustavanlaatuinen ero välillämme. En ikinä menisi sänkyyn sellaisen ihmisen kanssa joka ei arvosta minua ihmisenä. Sillä ei ole mitään tekemistä huonon itsetunnon tai itsensä arvostamisen kanssa. Pikemminkin päin vastoin. Arvostan itseni niin korkealle, että menen sänkyyn vain sellaisen ihmisen kanssa, jota arvostan ja joka arvostaa minua.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   25.4.19 16:49:05

Ei omalla: "Yhden illan juttuja, ja panosuhteita mulla ei ole mitään vastaan ja jos olisin sinkku niin ihan mielelläni voisin olla edelleen jonkun patja. Mun itsetunto ei ole niin hauras että mua pitäisi jotenkin erikseen ihmisenä arvostaa näissä suhteissa. Mun arvo ihmisenä ei ole kenenkään muun mielipiteestä kiinni."

On kyllä vaikea kuvitella, miten kenenkään itsetunto siitä enää hauraammaksi muuttuisi, kuin se on tilanteessa, jossa hän esineellistää itse itseään ja nimittelee itseään patjaksi... Tai ehkä voisi paremminkin sanoa, että ongelma on itsearvostuksessa. Iso sellainen.

Siinä olet tietenkin oikeassa, ettei kenenkään arvo ihmisenä ole muiden mielipiteistä kiinni - ei edes niiden "patjojen", joita sinä olet haukkua räksyttänyt - muttei silti kuvasta tervettä itsearvostusta eikä edes tervettä ihmiskuvaa, että koettaa uskotella itselleen ja muille, että esineellistävä suhtautuminen kanssaihmisiin on ihan okei ja sitä myöten myös sovinistinen törkykielenkäyttö.

Toisaalta jos sinä kerran pyörit sentasoisissa porukoissa, että niissä puolin ja toisin välineellistetään muita ihmisiä, se hiukan selittää noita käsityksiäsi. Kannattaisi kuitenkin ymmärtää, että monet elävät vähän sivistyneemmässä maailmassa ja seurassa...

"Joten nyt voitais lopettaa tää jankkaus että pidän seksiä millään tavalla huonona tai halpana juttuna. Sulla on mennyt pahasti asiat sekaisin."

Ei, kyllä sinulla ovat asiat pahasti sekaisin, jos samanaikaisesti pidät seksiä asiana, jossa muita käytetään esineinä, ja kuitenkin olet sitä mieltä, että käsityksesi seksistä on aivan okei eikä siinä seksi näyttäydy yhtään huonossa valossa. Milloin seksi sitten sinun mielestäsi olisi jotenkin huonossa valossa, ellei silloin, kun muita ihmisiä ei edes arvosteta ihmisinä? En edes halua tietää...

"Mä ainakin yritin toimia oikein, salasuhteessa ei ole sitä taakkaa. Siinä ei huolehdita oikein toimimisesta, ainoa pulma on se ettei haluta jäädä kiinni. En siis saanut vastausta siihen miten ajattelet että tämä voidaan rinnastaa tilanteeseen jossa kenellekkään ei valehdella eikä ketään petetä?"

Jaaha, ja edelleen uskot olevasi maailman ainoa oikein toimiva nainen... Mistä ihmeestä sinäkin luulet tietäväsi, ettei salasuhteessa huolehdita oikein toimimisesta? Tajuatko edes, kuinka laaja ja moniulotteinen asia se "oikein toimiminen" on? Voidaan esimerkiksi kysyä, että oikein KENEN näkökulmasta ja MILTÄ kannalta? On kyllä täysin idioottimainen ajatus, että kaikki maailman tuhannet salasuhteissa olevat ihmiset kaikki kokisivat, että he tekevät vain ja ainoastaan väärin ihan kaikkien kannalta, mutta EVVK. Sellainen ajatushan on suorastaan lapsellinen... Eiköhän suurin osa salasuhteissa olevista ole ollut tilanteessa, jossa eri osapuolten edut ovat olleet ristiriitaisia. Sen pohjalta he ovat sitten tehneet valinnan, miten ovat parhaaksi katsoneet. Se ei ole sama kuin toimia tietoisesti väärin ja vielä vähemmän se on sama kuin olla huolehtimatta oikein toimimisesta.

Luultavasti tämän selittäminen on kuitenkin täysin turhaa, koska ilmeisesti kuvittelet, että se, mikä on sinusta "oikein", on oikein kaikkien muidenkin mielestä tai ainakin sen pitäisi olla. Sinä nyt olet vain päättänyt, että juuri pettäminen poissulkee kaiken oikein toimimisen, vaikkei se ole asiasta muuta kuin sinun ahdas ajatuksesi. Joku muu voi nähdä asian vähän laajemmin - ja joku kolmas vielä ahtaammin ja ajatella, että SINUN omiin touhuiluihisi on sisältynyt elementtejä, joita kukaan oikein toimiva ei tee.

Rautalangasta: Se, että oikein toimimisen raja menee pettämisessä, on täysin sinun keksintösi ja ajatuksesi, ei mikään universaali totuus. Se, että joku pettää, ei siis ole minkäänlainen todiste siitä, ettei hän ole voinut ajatella sitä, tekeekö hän oikein. Se, että joku osallistuu kuvioon, jossa joku muu pettää, on vielä vähemmän todiste siitä.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   25.4.19 22:29:15

Ihmiset on vaan täysin erilaisia keskenään. Mä oon pannut julkisesti itselleni täysin vieraan ihmisen kanssa koska seksimessut. Useita kertoja ihmisen kanssa, jonka nimeä en tullut kysyneeksi koska yhdenillanjutut.

Ei tullu kyseltyä mitään arvostusta siellä seksimessuilla kun ei vaihdettu sanaakaan. Muuten oli tosi kivaa.

Ymmärrän että jos on kovin takakireä, ei sellaista voi mitenkään ymmärtää. Ja jos itsetunto on muiden mielipiteistä kiinni, on tälläinen täysin kauhistus.

Mä en ole koskaan kaivannut seksistä mitään silmiintuijotusta ja päänsilittelyä. Ne kundit on ihan muita varten.

Olen kovin pahoillani jos näin moraaliton seksinharrastaminen jotakin syvästi loukkasi. Kun ei ole siinä samalla edes ihmisenä muita arvostettu. Nyyh!

Et kukakohan täällä arvostelee ja kertoo jopa mitä tulisi toista kohtaan tuntea jotta voisi harrastaa hänen kanssaan seksiä. Tää on niin hauska paikka.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   25.4.19 22:45:09

Ei omalla: Miksi ihmeessä lässytät edelleen tunteista ja päänsilityksistä, vaikka sinulle on jo suunnilleen tavuviivoitetulla tekstillä selitetty, ettei kyse ole lainkaan siitä vaan ihmisen arvostamisesta ihmisenä? Eikö ymmärrys riitä vai huomasitko vain itsekin, kuinka typeriä selität?

Ei tässä ole arvosteltu yhtään mitään tapaa harrastaa seksiä. Tässä on arvosteltu muiden ihmisten halventamista ja esineellistämistä, josta on kyse silloin, kun toinen ihminen esitetään välineenä. Minkäänlaiseen seksiin, johon liittyy molemminpuolinen suostumus, EI TARVITSE liittyä toisen välineellistämisen. Jos siihen liittyy, se on likaisesti ajattelevan ihmisen oma häpeä ja kumpuaa hänen epäterveestä ajatusmaailmastaan - ei seksistä itsestään.

Olen pahoillani, jos sinun sukupuolielämäsi tai muut tapahtumat elämässäsi ovat johtaneet siihen, että olet kokenut, että sinun tulee omaksua sellainen ajatus, että muut ovat esineitä ja että sinä olet esine heille. Sitä en kuitenkaan voi pahoitella, että tyrmään noin kuvottavat jutut silloin, kun toitottelet niitä totuutena ja tarjoilet niitä muillekin. Jotakin on aina pielessä, jos täytyy käyttää halventavaa, naisvihamielistä ja sovinistista sanastoa - eikä pelkkien rumien sanojen vuoksi vaan sen vuoksi, mitä ne kertovat ihmisen ajattelusta.

Mitä tulee siihen, että ellei allekirjoita muiden halventamista ja esineellistämistä, on "takakireä" ja "itsetunto on muiden mielipiteistä kiinni".... Haloo, etkö mitenkään lapsellisempaa heittoa tuohon väliin keksinyt? Jos se on takakireyttä, ettei pidä ihmisten halventamisyrityksistä, sitten on oikein suositeltavaa olla takakireä. Ja mitä tulee itsetuntoon, niin asia on sinun mielessäsi näemmä varsin nurin kurin: itsensä ja muiden kunnioittaminen ihmisinä on nimenomaan hyvää ja tervettä itsetuntoa, ei suinkaan päinvastoin...

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   25.4.19 22:51:27

Genuine: Tiedän hyvin ettei minun mielipiteeni tee pettämisestä väärää.

Tälläinen keskustelu jossa yksi huutaa " sä et voi määrätä" ei etene mihinkään. Suurin osa pitää pettämistä vääränä. Myös minä. Eikä se sun jankkauksella siitä mihinkään muutu. Mut ehkä sun tosissaan kannattaa vielä tutkia sitä laajaa tunteiden kirjoa, jotta ei tulis jatkossa lauottua mitään noin typerää siitä, miten ja millä ehdoilla kaksi vapaata ihmistä saa seksiä harrastaa. Luuletko että miehet itkee saatuaan baari-illan jälkeen pesää, että kun se nainen ei tuntunut arvostavan mua ihmisenä? Missä keskiajalla sä elät jos naisten pitäisi sun mielestä tuntea niin?

Et miten tää nyt meni, mä pidin kaikkia muita naisia patjoina? Itseäni parempana? Vai olinko mä nyt itse se raukka joka ei osaa itse päättää seksuaalisuudestaan?

Vai olisko nyt niin että mulle on ihan sama, mitä kukakin tekee, kunhan ei loukkaisi muita toiminnallaan. Ja se että halveksin kaikkia pettäviä ihmisiä ei tee musta naisvihaajaa. Harmi, sillä tää teidän kehittämä tarina itseään parempana pitävästä moraalinvartijasta on kyllä hauska ja viihdyttävä kaikin puolin.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Whatthehell 
Päivämäärä:   25.4.19 22:53:08

Menkää ja pankaa ympäriinsä ja ristiinrastiin. Ihan sama.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   25.4.19 23:02:45

Genuine: Sä olet niin tavis kaikissa sun mielipiteissä että tää alkaa olla tylsää.

Sulla ei ole yhtään omaperäistä ajatusta eikä minkäänlaista persoonaa näkyvissä sun kirjoituksissa et mulla alkaa loppua mielenkiinto.

Sä et ole tuonut yhtään uutta pointtia keskusteluun enää pitkään aikaan. Jos ei oteta lukuun sun halveksuntaa irtosuhteita kohtaan. Joka on tällä vuosituhannella niin käsittämättömän vanhanaikaista et se on jo noloa.

Ai nyt mä oon jo traumatisoitunut koska olen harrastanut pelkästään seksiä sellaisten ihmisten kanssa joiden kanssa olen sitä halunnut? Jotenkin täysin tietämättäni olen siis vaurioitunut tästä arvostuksen puutteesta?

Sun kannattais kokeilla myös joskus, niin ei ehkä kiristäis noin pahasti. Seksi on kiva ja iloinen asia.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   26.4.19 00:15:16

Ei omalla: "Tälläinen keskustelu jossa yksi huutaa " sä et voi määrätä" ei etene mihinkään. Suurin osa pitää pettämistä vääränä. Myös minä."

Sinun kynästäsi nuo "suurin osa ajattelee näin" -argumentit ovat pikkuisen surkuhupaisia, koska olet kertonut omista tekemisistäsi asioita, joita hyvin suuri osa ihmisistä pitäisi arveluttavina tai kuvottavina. Ja mitä sitten? Niin, ei mitään. Ja ihan sama pätee siihen, että on samantekevää, mitä jokin "suurin osa" ajattelee pettämisestä. Itsehän olet myös koko ajan toitotellut, miten tärkeää on olla riippumaton muiden mielipiteestä. Siihenkin nähden on ihan pikkiriikkisen sekavaa yrittää toisaalta nilkuttaa argumentoinnissaan eteenpäin enemmistöön nojaten.

"Mut ehkä sun tosissaan kannattaa vielä tutkia sitä laajaa tunteiden kirjoa, jotta ei tulis jatkossa lauottua mitään noin typerää siitä, miten ja millä ehdoilla kaksi vapaata ihmistä saa seksiä harrastaa."

En ole laukonut siitä asiasta yhtään mitään, kuuletko ääniä päässäsi? En ole kieltänyt ketään harrastamista seksiä enkä irtoseksiä, ainoastaan huomauttanut esineellistävästä, halventavasta ajattelusta. Mitä kohtaa tuossa et nyt kykene tajuamaan?

"Luuletko että miehet itkee saatuaan baari-illan jälkeen pesää, että kun se nainen ei tuntunut arvostavan mua ihmisenä? Missä keskiajalla sä elät jos naisten pitäisi sun mielestä tuntea niin?"

Ei naisen minun mielestäni pidä itkeä sitä, jos mies ei ole arvostanut häntä ihmisenä. Parasta naisen itsensä kannalta on vain todeta, että se on miehen oma häpeä, ellei hän erota ihmistä esineestä, ja ehkä ihan itsensä takia koettaa valikoida jatkossa laadukkaampaa miesseuraa - sänkyyn tai minne ikinä sitä seuraa sitten kaipaakin. Mutta se on ratkaisumallina aika surkea ja säälittävä, jos huomattuaan joidenkin miesten olevan sovinistiääliöitä vailla kunnioitusta ihmisyyttä kohtaan, katsookin parhaaksi liittyä heidän joukkoonsa ajattelemaan ja puhumaan kanssaihmisistä halventavasti. SE on jo puhtaasti oma häpeä...

"Ja se että halveksin kaikkia pettäviä ihmisiä ei tee musta naisvihaajaa."

Ei, se, että toitottelet pettäjähalveksunnastasi, tekee sinusta mustavalkoisen moralistin. Se, mikä tekee sinusta lisäksi naisvihaajan, on se, kuinka naisvihamielisesti puhut. Ellet koe olevasi naisvihaaja, voisit miettiä, että mistä nyrjähtäneestä syystä sitten alennut käyttämään naisvihamielistä ja halventavaa sanastoa.

"Sä olet niin tavis kaikissa sun mielipiteissä että tää alkaa olla tylsää.

Sulla ei ole yhtään omaperäistä ajatusta eikä minkäänlaista persoonaa näkyvissä sun kirjoituksissa et mulla alkaa loppua mielenkiinto."

Voi hitsi, enkö ole mielestäsi mielenkiintoinen? Arvostan sinun kaltaistesi ihmisten näkemyksiä niin korkealle, että nyt varmaan itken itseni uneen.

Erityisen korkealle arvostan sellaisen keskustelijan näkemystä, joka sättii muita liian taviksista mielipiteistä toitottaessaan itse jotakin niin omaperäistä, kuin että pettäminen on p*rseestä, ja käyttäessään kaiken kukkuraksi argumenttinsa vahvistuksena sitä, että näin suurin osa ajattelee - eli valtava joukko taviksia. Heh...

"Sä et ole tuonut yhtään uutta pointtia keskusteluun enää pitkään aikaan. Jos ei oteta lukuun sun halveksuntaa irtosuhteita kohtaan. Joka on tällä vuosituhannella niin käsittämättömän vanhanaikaista et se on jo noloa."

Ei hyvänen aika, ja sinäkö siis paruit jossakin vaiheessa muiden lukutaidon perään? Sanot minun tuoneen viime aikoina keskusteluun vain yhden uuden pointin, ja senkin keksit omasta päästäsi... Missä minä olisin irtosuhteita halveksunut ja minkä ihmeen takia? Minusta ihmisten vapaa seksuaalisuuden toteuttaminen on hyvä asia, miten he sitä sitten ikinä haluavatkin toteuttaa. Kritiikin kohde eivät ole eivätkä ole koskaan olletkaan (tarvitsetko oikeasti ne tavuviivat?) irtosuhteet vaan esineellistävä ja halventava suhtautuminen kanssaihmisiin. Nuo asiat EIVÄT automaattisesti käy käsi kädessä. Irtosuhteita voi harrastaa täysin ymmärtäen, että myös se yhden yön partneri on ihminen. Jos sinä ja kumppanisi ette ole siihen kyenneet vaan omaa seksielämääsi on leimannut välineellistäminen, älä nyt hitossa kuvittele, että se koskee kaikkia muitakin irtosuhteiden harrastajia... Ja mitä niihin traumoihin ja vaurioihin tulee, niin kieltämättä hiipii mieleen, että ihan kolhuitta ei ehkä ole selvitty, kun ajatusmaailma on noin surullinen ja likainen. On niitä vaurioita sitten aiheuttanut mikä hyvänsä.

"Sun kannattais kokeilla myös joskus, niin ei ehkä kiristäis noin pahasti. Seksi on kiva ja iloinen asia."

Nyt lapsettaa ilmeisesti jo huolella, kun aletaan kiukutella sille keskustelijalle, joka edelleen pystyy järkevästi perustelemaan kantansa, että tällä "kiristää"... Niin, tuollainen ristiriitainen, sekava, ontuva vöyhötys onkin ihanan rentoa ja letkeää!

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   26.4.19 08:49:42

Genuine: Tämä koko ketju on käytännössä mennyt pilalle kun tämä meni meidän keskinäiseksi viestien vaihdoksi. Ensiksi se oli hauskaa, mut nyt mun mielestä sussa on jotain niin pahasti vialla ettei tämä minkään mittapuun mukaan voi olla enää hauskaa.

Jos tähän joku muu haluaa vastata, niin voin keskustelua jatkaa. Tän topan aihe on muuttunut ajat sitten muhun. Toi on todella huvittavaa että Genuinen pitää leimata mun seksielämä surulliseksi ja mut jotenkin sairaaksi koska ajattelemme asiasta eri tavoin. Tai alunperin oli, nyt tää ihminen herättää mussa enemmän ihmetystä ja jopa ahdistusta. Sen verran hulluksi tää juttu on mennyt.

Joten nyt Genu, mä en aio lukea sun juttuja koska alan vahvasti epäilemään sun mielenterveyttä.

Sä heilut mielipiteestä toiseen ja oikeasti alat olla hieman pakko-oireinen. Ymmärräthän etteivät tälläiset topat oikeasti kerro susta ihmisenä tai sun arvosta mitään? Sun ei ole siis pakko vain loputtomasti jatkaa vaikka keskustelukumppani olisi moneen kertaan sanonut ettei koe keskustelua millään tavalla hedelmälliseksi. Se että jatkaa ja jää jankkaamaan omaa kantaansa vielä silloinkin kun toinen osapuoli on ajat sitten luovuttanut koko keskustelun suhteen, ei anna siitä jankkaajasta millään tavalla hyvää kuvaa vaan todella oudon ja tässä kohtaa myös mahdollisesti mieleltään sairaan ihmisen kuvan.

Hyvää kevättä siitä huolimatta.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: ååå 
Päivämäärä:   26.4.19 08:58:58

Ei omalla. Genuhan on trolli, joka täällä on riehunut jo vuodesta toiseen. Ymmärrä nyt ;) että hänenhän on SAATAVA viimeinen sana. Ei hänen teksteissään olekaan mitään päätä eikä häntää, hänen on vaan oltava "oikeassa". HÄNEN mielipiteensä on se ainut ja oikea ja me muut emme vaan ymmärrä miten ylivertainen hänen mielipiteensä on... ;)

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.4.19 09:25:29

Ohiksena siitä takakireydestä. Naistn syyttely huumorintajuttomiksi, takakireiksi ja tiukkapipoisiksi ”mummoiksi” on 1970-luvun ”vapaan seksin” sanastoa ja yksi sovinismin laji. Siis tämmöinen käsitys, että nainen on viallinen,mjollei ole aina valmis seksiin ja juuri sellaiseen seksiin mitä mies haluaa, koska eihän naisellq ole pillerin keksimisen jälkeen yhtäkään ”syytä” kieltäytyä seksistä.

Samoin nainen on viallinen, jos ei ymmärrä naisvihamielisiä vitsejä ja vaikkapa tissien ja pyllyjen kommentointia julkisesti. Kun se on vaan ”huumoria”.

Varmaan tuohon arvomaailmaan sopii saumatta myös toisten naisten syyllistäminen, koska naisessahan se vika aina on. Tai miksei voisi raikkaasti syyllistää myös sitä vaimoa. Kunhan vaan ymmärretään ymmärtää niitä miehiä!

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Kp 
Päivämäärä:   26.4.19 10:01:06

Lähettäjäååå

Päivämäärä26.4.19 08:58:58

Ei omalla. Genuhan on trolli, joka täällä on riehunut jo vuodesta toiseen. Ymmärrä nyt ;) että hänenhän on SAATAVA viimeinen sana. Ei hänen teksteissään olekaan mitään päätä eikä häntää, hänen on vaan oltava "oikeassa". HÄNEN mielipiteensä on se ainut ja oikea ja me muut emme vaan ymmärrä miten ylivertainen hänen mielipiteensä on... ;)
----
Lyön vetoa, että Genuine varaa viimeisen viestin tässäkin ketjussa pitämällä ketjua auki, jotta pääsee kirjoittamaan viimeisen viestin.
Hän on harrastanut tätä jo pitkään.
Kuvittelee varmaankin voittaneensa keskustelun, kun kirjoittaa viimeisen viestin. Hieman säälittävää.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   26.4.19 14:16:27

Piste: Enpä ole koskaan ajatellut asiaa noin. Tuo käytös, mitä kuvasit, ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää. En tosin ole juurikaan törmännyt miehiin jotka käyttäytyvät naisia kohtaan kertomallasi tavalla. Vielä vähemmän mulla on mitään kokemusta siitä että naiset arvostelisivat muita naisia sen perusteella, miten valmiita he ovat palvelemaan miehiä seksin saralla. Koko ajatus tuntuu niin oudolta.

Tässä kohtaa tarkoitin nimenomaan tekopyhää suhtautumista seksiin, kun Genu ensin julisti ymmärtävänsä kaikkia ihmisiä, koska ihmisten laaja tunteiden kirjo. Sen jälkeen hän on hyökännyt mua kohtaan kaikin tavoin ja julistanut mut vialliseksi koska en sotke seksiä ja tunteita keskenään. En kuitenkaan käytä ihmisiä hyväkseni, en valehtele tai petä ketään. On siis mielestäni erikoista että ihminen ensin julistaa ymmärtävänsä kaikkia ja lopulta tuo esiin, ilmeisesti omista peloistaan käsin, ennakkoluulonsa seksiin hyvin mutkattomasti suhtautuviin ihmisiin.

En siis allekirjoita minkäänlaista naisvihaa enkä ole sellaista muutenkaan tässä ketjussa huomannut. Multa on mennyt täysin ohi jos joku on ollut sitä mieltä että pettämiseen ovat syypäänä naiset. Mun mielestä täällä ollaan oltu harvinaisen yksimielisiä siitä, että miehellä on yksin vastuu, jos päätyy pettämään. Keskustelu harhautui kun päädyttiin puhumaan siitä, että ainakin osan mielestä, jokaisella on vastuu siitä, minkälaisia vaikutuksia hänen toiminnallaan on muihin. Tässä yhteydessä toin esiin, etten arvosta lainkaan ihmisiä jotka ovat mukana pettämisessä ja tämä koskee myös kakkosia. Tämä mielipiteeni koskee kumpaakin sukupuolta aivan yhtälailla.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.4.19 15:31:53

Etkö ole ikinä kuullut puhuttavan esimerkiksi ”pihtaamisesta” tai vaimoista, jotka ”uppoutuvat lapsiarkeen ja laiminlyövät miestään”? Erikoista.

Naisvihassa ja sovinismissa on semmoinen piirre, että ne lähtevät kovin luontevasti niiltä, joita ilmiö koskee. En ole koskaan tavannut ihmistä, joka myöntäisi olevansa sovinisti. Sen sijaan olen tavannut paljon ihmisiä, joiden mielestä on ihan naisten oma vika tai oma valinta, jos... ja tähän kohtaan voi täydentää sitten aika monia asioita.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   26.4.19 15:54:49

Piste: No olen tietysti kuullut pihtaamisesta. Lähinnä mun naispuolisilta ystäviltäni jotka valittavat kun miestä ei kiinnosta seksi yhtä paljon. Täälläkin oli just ketju jossa hyvin moni nainen avautui aiheesta.

Kyllähän lapsiarki voi olla hankalaa mutta sen sujuminen on yhtä lailla molempien vastuulla.

En siis tiedä, kuinka paljon tuollaista naisvihaa kannattaa rummuttaa. Tästä tulee mieleen rasismi ja homoviha. Joskus kaikista vihaisimpia ovat ne, jotka ovat näkevinään ilmiötä joka paikassa, myös siellä missä sitä ei ole.

Mä en usko että tässä keskustelussa on ollut kyse mistään vihasta tiettyä sukupuolta kohtaan. Mua itseäni suututtaa kun joku kokee oikeudekseen kohdella muita huonosti, eikä siinä sukupuoli ole millään tavalla määrittävä tekijä.

Aihe on sinänsä kiinnostava. Koetko siis että tätä piilevää naisvihaa on paljonkin? Millaisissa tilanteissa sitä mielestäsi esiintyy edellä mainittujen esimerkkien lisäksi?

Ja vaikka olisin joskus kuullut jonkun miehen mainitsevan, ettei hän ole onnellinen parisuhteessa, niin eipä ole koskaan tullut mieleen että puhuja vihaa vaimoaan ja muita naisia. Ihan yhtä vähän kuin ajattelisin vastaavassa tilanteessa naisen vihaavan miestään.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   26.4.19 15:56:34

Piste: Mä en saa tosta kiinni, että mikä on siis naisen oma valinta/vika jos..

En vain aidosti ymmärrä joten kuulisin mielelläni, mitä esimerkkejä sulla nousi mieleen.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   26.4.19 19:05:40

Tulitko muuten nimimerkki Ei omalla tarkistaaksesi näiltä seksimessupanoilta ja nimettomiltä yhden yön panoilta niiden suhdestatuksen ennen seksiä? Koska jos et (ja jos ei edes panon nimi kiinnosta niin vaikea kuvitella, että suhdeasiat olisivat tulleet puheeksi)Niin olet ihan samanlainen syntinen ja likainen valehtelija, joiksi meitä toisia naisia syyttelet. Ihan mielenkiintoista huomata taas paasauksesi kaksinaismoralismia.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   26.4.19 20:33:10

" : No joo, mä taidan vetää tän naisvihajutun takaisin
. Ihan noin lapsellista kommentointia en kyllä odottanut.

Et siis ymmärrä mitä eroa on olla tietoisesti salasuhteessa kuin lähtökohtaisesti olettaa että myös ne esim baarissa olevat miehet ovat sinkkuja?

Ja sä oot kyllä naivi jos kuvittelet että ihmiset ylipäätään puhuvat totta kun ovat baarissa hakemassa seksiä? Jos siellä on joku pettääkseen niin se ei muuta sitä tosiasiaa että olen ollut tietoisesti mukana pettämässä ketään.

Jos nämä toiset naiset ovat samaa luokkaa kanssasi niin ei mulla sit mitään. Sä olet jo todistanut teidän ylivertaisen älykkyyden..

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   26.4.19 20:34:03

" : No joo, mä taidan vetää tän naisvihajutun takaisin
. Ihan noin lapsellista kommentointia en kyllä odottanut.

Et siis ymmärrä mitä eroa on olla tietoisesti salasuhteessa kuin lähtökohtaisesti olettaa että myös ne esim baarissa olevat miehet ovat sinkkuja?

Ja sä oot kyllä naivi jos kuvittelet että ihmiset ylipäätään puhuvat totta kun ovat baarissa hakemassa seksiä? Jos siellä on joku pettääkseen niin se ei muuta sitä tosiasiaa että olen ollut tietoisesti mukana pettämässä ketään.

Jos nämä toiset naiset ovat samaa luokkaa kanssasi niin ei mulla sit mitään. Sä olet jo todistanut teidän ylivertaisen älykkyyden..En ihmettele lainkaan et sua pannaan vaan salassa muilta.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   26.4.19 20:37:20

": Onko sut huijattu mukaan salasuhteeseen ja kun homma paljastui niin ajattelit että no ei se mitään, mähän en ollut edes totuuden arvoinen niin samahan se on tällä uudelle statuksella jatkaa??

Sä oot varmaan niin ylpeä itsestäs.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   26.4.19 21:00:58

Ei mua ole huijattu mihinkään. Mielenkiintoista on, että aina kun mä kysyn jotain, jonka koet vaikeaksi ja vastoin aiempaa paasausta niin sä hyökkää todella rajusti ja alat haukkua minua.

Sä siis olet sitä mieltä, että sinua ei koske ne samat säännöt kuin mitä paasaat muille? Nimittäin, jos otetaan asia niin kuin paasaat eli et halua tietoisesti valehdella ja satuttaa toisen ihmisen puolisoa pettämällä tätä tämän puolison kanssa. Kuitenkin kovasti selität, että baarista mukaasi ottamat yhden illan panit eivät kuulu samaan kategoriaan, koska lähtökohtaisesti kaikki valehtelevat suhdestatuksensa baarissa seksin perässä juostessaan.

No tämähän olisi ihan ok, jollet olisi niin kovasti sitä mieltä, että et tietoisesti halua valehdella ja pettää. No tämän mielipiteen valossa sinun pitäisi suorastaan hävetä käytöstäsi, koska jos toimisit niinkuin saarnaat niin sinun ei missään nimessä tulisi ottaa yhden illan kännipanoja, koska he ovat voineet valehdella suhdestatuksensa ja näin ollen sinä aiheutat tämän tyypin puolisolle mielipahaa pettämällä tätä tämän miehen kanssa.

Jos toimisit niinkuin olet saarnannut niin sinun olisi pitänyt pidättäytyä näistä yhden illan jutuista, koska et voi luottaa, että sinulle kerrotaan parisuhteen olemassaolosta.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   26.4.19 21:26:24

": Mä haukkuisin ihan kenet tahansa tuollaisesta käytöksestä ja ihan myös livenä. Sä saat nyt takas sitä samaa mitä sieltä tulee.

Missä olen sanonut että on kenekään vastuulla ottaa etukäteen selvää siitä, onko sinkkuna esiintyvä ihminen sinkku? Osoittaisitko tuon kohdan minulle?

Kyllä hävettäis olla sinä.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   26.4.19 21:27:37

Ihan siis leikkaat ja liimaat sen kohdan seuraavaksi tähän. Ei taida onnistua.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   26.4.19 21:39:39

En ole sanonut, että on kenenkään vastuulla ottaa selvää onko joku sinkku. Lue nyt pikkuisen tarkemmin. Olet sanonut, että tietoisesti et halua satuttaa toista ihmistä pettämällä tätä tämän puolison kanssa. Eli siis rautalangasta väännettynä. Jos saarnaat näitä ajatuksia niin silloin sinun tehtäväsi on AINA selvittää toisen parisuhdestatus.. Ja koska et voi luottaa baarissa seksin perässä juostessa toisen ihmisen sanaan niin silloin sinun ei MISSÄÄN nimessä pidä lähteä sellaisen ihmisen mukaan.

Ihmiset valehtelevat omien sanojesikin mukaan niin miksi sitten lähdet baarista jonkun matkaan? Oletuksena, että sillä ihmisellä voi olla se puoliso siellä kotona, jota hän pettää sinun kanssasi ja silloin myös sinäkin satutat häntä.

Voit ihan käydä omat viestisi läpi ja löydät nämä kaikki asiat ihan mustaa valkoisella kirjoitettuna. Niinhän se sananlasku sanoo, että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

Ei sun sanomiset mun maailmaa kuitenkaan hetkauta suuntaan eikä toiseen. On vain hauska kinata noin ahdasmielisen ihmisen kanssa. Taidat kuitenkin kaikista puheistasi huolimatta hävetä omia tekemisiäsi.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   26.4.19 21:44:17

Ei kun tosiaan sanoinhan mä, että on vastuu ottaa selvää onko se baarissa tavattu ihminen sinkku. Tämä on syytä selvittää ennenkuin menee sen ihmisen kanssa sänkyyn niin ei tule pahoitettua välillisesti kenenkään mieltä.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   26.4.19 22:51:23

" : En mä ole sanonut että on syytä aina selvittää toisen parisuhdedestatus. Siksi sä et sellaista kohtaa löytänyt.

Tuo oli sun omaa tulkintaa siitä etten tietoisesti halua olla mukana pettämisessä. Ymmärrätkö vihdoin eron sun oman tulkinnan/toiveen ja mun sanoman välillä? Todennäköisesti et.

Kerrataan vielä, sinä sanoit että minun pitäisi toimia näin jotta voisin varmistua siitä etten osallistu pettämiseen. Mun mielestä ei tarvitse. Jos joku esiintyy sinkkuna niin se vastuu on täysin ja vain sillä joka pettää. En tietysti ajattele että nekään kakkoset jotka eivät tiedä totuutta miehen parisuhteesta, olisivat millään tavalla vastuussa asiasta. Se vastuu tulee vasta tiedon mukana. Mitään muuta en ole ikinä edes väittänyt.

Mitä sä siis horiset tossa vikassa viestissä?

Yritä nyt edes esiintyä kuin sulla ois joku punainen lanka matkassa. Vinkki, kun on moneen kertaan nolannut itsensä jankatessaan jotain täysin käsittämätöntä eikä ole pystynyt esittämään edes pyydettäessä perusteluja näille järjettömille välttämille, niin kannattaa hetkeksi pysähtyä ja miettiä, onko järkevää enää jatkaa.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   26.4.19 23:10:20

" : Mitä mun siis pitäisi hävetä? Enpä tavoita tota lainkaan?

Ainoa mikä hiukan nolottaa, on keskustelun käyminen itseäni selvästi heikompilahjaisen kanssa, mutta en mäkään ole täydellinen. (Sitäpaitsi, ollessani älykkäämpi kuin 95% muista niin tämä on aika tavallinen tilanne. )Nyt voit tulla väittämään muutaman viestin verran että kyllä, itseasiassa olen sanonut nimenomaan olevani täydellinen..Asiasta ei löydy mitään muuta kuin se, että olet tulkinnut että olen väittänyt olevani täydellinen mutta sun kohdallahan se tuntuu täysin riittävän. Mitä väliä faktoilla kun voi trollailla täysin mutulla? Muuta kuin se että muut eivät ehkä näe sitä kovin fiksuna mutta kaikilta ei vain löydy tarpeellista itsekritiikkiä tajuamaan asiaa.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   28.4.19 17:48:18

Tämä keskustelu on jonkun osalta ollut oikein logiikan riemuvoitto. Kerrataanpa vähän:
- Pettäminen on pahaa muun muassa siksi, että suuri osa ihmisistä kokee sen olevan pahaa. Tämän yleisen mielipiteen vuoksi myös vapaan ihmisen tulisi pidättäytyä salasuhteesta. Yleinen mielipide on kuitenkin turha ja epäkiinnostavaa tavistelua, jos peräänkuulutetaan ihmisarvon ja naisten kunnioittamista. Silloin on tärkeää alleviivata, ettei tässä suinkaan olla muiden mielipiteestä riippuvaisia vaan reteän rempseästi voidaan haukkua ja nimitellä naisia.
- Ns. toisten naisten tunne-elämää voidaan arvostella ja julistaa se poikkeavaksi sillä perusteella, että ns. toisena naisena oleminen ei sovi yleiseen romanttisen rakkauden ja yhteisen elämän normiin. Siihen kuitenkin sopii romanttisen rakkauden hengessä aloitetusta parisuhteesta eroaminen ja myös esimerkiksi paneskelu toisen nimeä kysymättä vaikka julkisena esityksenä. Tämä ei tietenkään ole romanttisen rakkauden normia vastaan sotiva tunne-elämän poikkeama, josta salasuhteessa olevia sinkkuja syytettiin.
- Ns. toisia naisia voidaan haukkua patjoiksi, mutta kun ala-arvoisesta kielenkäytöstä ja naisten halventamisesta huomautetaan, asia kääntyynkin niinpäin, että patjaksi nimittäminen on itse asiassa melkein kehu. Itsevarma, muiden mielipiteistä riippumaton, seksuaalisesti vapaa nainen on mielellään toiselle esine ja kohtele tätä esineenä ja ylpeänä ilmoittaa olleensa patja. Ns. toisten naisten kohdalla tämä ei siis kuitenkaan ole vapaan naisen ylpeilyn aihe vaan todiste heidän halpa-arvoisuudestaan.
- On tärkeää huomioida muiden tunteet ja empatia vaatii tekemään omat valinnat sen mukaan. Tämän vuoksi ns. toinen nainen, joka tietää olevansa seksisuhteessa varatun miehen kanssa, on mahdollinen sosiopaatti ja ainakin täysin piittaamaton muiden tunteista. Mutta ei hätää; meillä on tähän helppo ratkaisu! Tulee panna menemään kysymättä toiselta osapuolelta mitään, mieluiten edes nimeä, koska se vapauttaa täydellisesti muiden tunteisiin liittyvästä vastuusta. Sitten voi olla toinen, kolmas tai neljäs nainen, kunhan vain pitää itsensä täydellisen tietämättömänä seksikumppanistaan ja tämän siviilisäädystä. Eli kun ei lähtökohtaisesti välitä mistään mitään, ei tarvitse välittää muiden tunteistakaan. Tämä ratkaisee pettämisen, ns. toisten naisten, empatian ja muiden tunteiden huomioimisen ongelman kerralla ja täydellisesti.

Ei mutta vakavasti puhuen, voitaneen päätellä siitä, millaisiin henkilökohtaisuuksiin jotkut ovat hätäpäissään alkaneet sortua, että ilmeisesti eräiden argumentointi on jo niin pahassa solmussa ja umpikujassa, etteivät he ole voineet olla itsekään sitä tajuamatta. Mitä sitten tapahtuu, kun omat argumentit ovat loppu tai kumonneet toisensa? Luonnollisesti alkaa kanssakeskustelijoiden haukkuminen, kuten olemme voineet nähdä. Hau hau.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   28.4.19 18:02:17

Sanoit genuine just niinkuin asiat ovat!

Ei mua varsinaisesti jaksa millään tavalla loukata, että tuntematon ihminen haukkuu mun elämän valinnat tietämättä mitään mun elämästä. Joka sitten vielä haukkuu minut yksinkertaiseksi ja tietämättömäksi ja suorastaan tyhmäksi, kun kyseenalaistan kyseisen kirjoittajan omat sanat. Mutta minähän olenkin se tunteeton sosiopaatti ja mitä kaikkea (voisitko nimimerkki Ei omalla vielä muistuttaa) siinä sitten olikin.

Ihminen joka väittää olevansa 95% älykkäämpi kuin muut, niin kirjoituksistasi sitä ei voi kyllä päätellä. Koet siis, että sinulla on oikeus haukkua kaikki muut, jotka kyseenalaistavat sinun "totuutesi" tai ovat eri mieltä sanoistasi?

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   28.4.19 23:47:03

": En usko sun olevan tunteeton sosiopaatti vaan ihastuneena todella surkeaan tilanteeseen joutunut. Näitä itsenäisiä kissoja (joita kuitenkin pannaan vaan salassa ja jotka jää kun roskat kun ykkönen saa tietää)ei ole kukaan koskaan nähnyt, eikä se että täällä pari onnetonta nimimerkkiä niin väittää, mua ainakaan vakuuta.

Genu: Mä en lue sun juttuja joten toivottavasti et kohdella niitä mulle. Mun mielenkiinto loppui kun et useista pyynnöistä huolimatta pystynyt vastaamaan mun kysymyksiin tai osoittamaan missä kohtaa olen sanonut, niinkuin väitit.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   28.4.19 23:59:35

": Etkä sinäkään pystynyt vastaamaan mulle kun kysyin että missä kohtaa olen jotain väittämääsi sanonut.

Mutta sä nyt vaikutat niin rikkinäiseltä ja huonosti itsesi kanssa toimeentulevalta, että sulta ymmärtää tuollaista sekoilua vähän enemmän.

Toivottavasti saat itsetuntosi kasaan niin ei tarvitse roikkua väkisin kiinni kenenkään toisen miehessä. Jos hoidat vielä päätäsikin kuntoon, niin saatat löytää ihan omankin miehen.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   29.4.19 08:36:40

"Tämä keskustelu on jonkun osalta ollut oikein logiikan riemuvoitto. Kerrataanpa vähän:
- Pettäminen on pahaa muun muassa siksi, että suuri osa ihmisistä kokee sen olevan pahaa. Tämän yleisen mielipiteen vuoksi myös vapaan ihmisen tulisi pidättäytyä salasuhteesta. Yleinen mielipide on kuitenkin turha ja epäkiinnostavaa tavistelua, jos peräänkuulutetaan ihmisarvon ja naisten kunnioittamista. Silloin on tärkeää alleviivata, ettei tässä suinkaan olla muiden mielipiteestä riippuvaisia vaan reteän rempseästi voidaan haukkua ja nimitellä naisia.
- Ns. toisten naisten tunne-elämää voidaan arvostella ja julistaa se poikkeavaksi sillä perusteella, että ns. toisena naisena oleminen ei sovi yleiseen romanttisen rakkauden ja yhteisen elämän normiin. Siihen kuitenkin sopii romanttisen rakkauden hengessä aloitetusta parisuhteesta eroaminen ja myös esimerkiksi paneskelu toisen nimeä kysymättä vaikka julkisena esityksenä. Tämä ei tietenkään ole romanttisen rakkauden normia vastaan sotiva tunne-elämän poikkeama, josta salasuhteessa olevia sinkkuja syytettiin.
- Ns. toisia naisia voidaan haukkua patjoiksi, mutta kun ala-arvoisesta kielenkäytöstä ja naisten halventamisesta huomautetaan, asia kääntyynkin niinpäin, että patjaksi nimittäminen on itse asiassa melkein kehu. Itsevarma, muiden mielipiteistä riippumaton, seksuaalisesti vapaa nainen on mielellään toiselle esine ja kohtele tätä esineenä ja ylpeänä ilmoittaa olleensa patja. Ns. toisten naisten kohdalla tämä ei siis kuitenkaan ole vapaan naisen ylpeilyn aihe vaan todiste heidän halpa-arvoisuudestaan.
- On tärkeää huomioida muiden tunteet ja empatia vaatii tekemään omat valinnat sen mukaan. Tämän vuoksi ns. toinen nainen, joka tietää olevansa seksisuhteessa varatun miehen kanssa, on mahdollinen sosiopaatti ja ainakin täysin piittaamaton muiden tunteista. Mutta ei hätää; meillä on tähän helppo ratkaisu! Tulee panna menemään kysymättä toiselta osapuolelta mitään, mieluiten edes nimeä, koska se vapauttaa täydellisesti muiden tunteisiin liittyvästä vastuusta. Sitten voi olla toinen, kolmas tai neljäs nainen, kunhan vain pitää itsensä täydellisen tietämättömänä seksikumppanistaan ja tämän siviilisäädystä. Eli kun ei lähtökohtaisesti välitä mistään mitään, ei tarvitse välittää muiden tunteistakaan. Tämä ratkaisee pettämisen, ns. toisten naisten, empatian ja muiden tunteiden huomioimisen ongelman kerralla ja täydellisesti.

Ei mutta vakavasti puhuen, voitaneen päätellä siitä, millaisiin henkilökohtaisuuksiin jotkut ovat hätäpäissään alkaneet sortua, että ilmeisesti eräiden argumentointi on jo niin pahassa solmussa ja umpikujassa, etteivät he ole voineet olla itsekään sitä tajuamatta. Mitä sitten tapahtuu, kun omat argumentit ovat loppu tai kumonneet toisensa? Luonnollisesti alkaa kanssakeskustelijoiden haukkuminen, kuten olemme voineet nähdä. Hau hau"

Kopsattu Genuinen teksti, jota et suostunut lukemaan. Tämä on hyvin kiteytetty.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   29.4.19 08:42:17

Ei omalla: "Näitä itsenäisiä kissoja (joita kuitenkin pannaan vaan salassa ja jotka jää kun roskat kun ykkönen saa tietää)ei ole kukaan koskaan nähnyt, eikä se että täällä pari onnetonta nimimerkkiä niin väittää, mua ainakaan vakuuta."

Vai ei edes peilistä ole näkynyt "itsenäistä kissaa"? Sekin taas selittää vähän noita juttujasi, jos koet, että nimettömät irtosuhteesi ovat kohdelleet sinua kuin roskaa. Sekin vielä. Koeta nyt ymmärtää, etteivät kaikkien elämää koske ihan samat surkeudet kuin omaasi.

Juu, ja se on käynyt jo ajat sitten selväksi, ettei sinua vakuuta yhtään mikään. Sinä olet vain päättänyt, että epäloogiset ja itsensä kumoavat horinasi ovat totuus, joten ei sinua vakuuta se, vaikka itsenäinen nainen kävelisi sinua päin, eivätkä varsinkaan höpötyksesi loogisesti kumoavat, perustellut argumentit. Selvähän se. Jatka samaan malliin, mutta älä törmää mihinkään, kun silmät ovat noin tiukasti kiinni ja kädetkin vielä korvilla!

"Genu: Mä en lue sun juttuja joten toivottavasti et kohdella niitä mulle. Mun mielenkiinto loppui kun et useista pyynnöistä huolimatta pystynyt vastaamaan mun kysymyksiin tai osoittamaan missä kohtaa olen sanonut, niinkuin väitit."

Sori vain, mutta sinä et edelleenkään päätä, miten minä tähän keskusteluun osallistun. Sekin on varmasti pelkästään hyvä ratkaisu, jos lopetat viestieni kommentoinnin juuri tähän, kun juuri vähän kertailin, millaista häränpyllyä sekavat selityksesi ovatkaan heitelleet. Ymmärrättävästi sinun olisi todella vaikea kommentoida sitä mitenkään.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   29.4.19 10:09:28

Pettäminen on väärin vaikka kuinka moni olisi toista mieltä. Mun mielipide ei perustu siihen että koska suurin osa on sitä mieltä että pettäminen on väärin, niin siksi ajattelen asiasta näin. Tämän toin esiin kun yritettiin esittää että mä ajattelisin jotenkin poikkeuksellisesti.

Mä olen siis surutta haukkunut täällä parisuhteessaan pettävät, kakkoset sekä muutoin oman toimintansa seurauksista täysin välinpitämättömät. Enkä kadu tai häpeile asiaa lainkaan.

Mä en siis tajua lainkaan mitä ihmettä sä soperrat jostain romanttisesta rakkaudesta? Kuka on puhunut siitä? Ei, tää on niin turhaa koska et pysty vastaamaan.

Ihmiset saa mul puolesta tehdä niinkuin haluaa kunhan ketään ei tietoisesti loukata.Ja juu, yksi keino on harrastaa seksiä tuntemattomien kanssa. En vaan ymmärrä miten tää liittyy salasuhdevastuuseen kun siinä useimmiten tiedetään toisesta hieman enemmän ja se parisuhdestatuskin paljastuu ennemmin tai myöhemmin.

Voi Genu-parka. Et taaskaan ymmärtänyt oikein, mistä on kohdallasi tullut enemmän sääntö kuin poikkeus. Kommenttini itsenäisistä kissoista koski ketjun aihetta, eli toisia naisia. Ne oikeasti itsenäiset naiset (joita siis todellakin on vaikka kuinka paljon) eivät roiku toisten miehissä kiinni ja jää esittämään kuinka se patjana olo on juuri sitä, mitä he haluavat. Oikeasti itsenäinen, vahva ja hyvän itsetunnon omaava nainen ei suostu pantavaksi salassa.

Sä saat Genu osallistua keskusteluun kuinka paljon tahansa. Kyse oli siitä etten jaksa jankata ameeban kanssa. Sä vääristelet kaiken mun sanoman ja mun 19 vuotias tytär on sua huomattavasti taitavampi väittelijä. Hyvän väittelijän ei tarvitse keksiä toisesta valheita tai yrittää hämmentää puhumalla aidanseipäästä kun toinen puhuu aidasta. Sä et siis ole lainkaan niin älykäs ja lahjakas kuin luulet. Et osaa pysyä asiassa, vastata sulle esitettyihin kysymyksiin tai edes pysyä totuudessa.

Siksi ihmiset ei jaksa sun kanssa jutella. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että olisit millään tavalla ylivertainen. Päinvastoin, mun tytär väitteli noin 12 vuotiaana.

  Re: Toinen nainen-ketju I

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.4.19 10:24:47

Pieni korjaus on paikallaan: pettäminen on sun mielestä väärin, sanoivat muut mitä hyvänsä.

Aika moni tunnettu biologi, esim aikanaan Richard Morris, on pitänyt ”salassa panemista” ihmiselle lajityypillisenä piirteenä. Kaikkina aikoina, kaikissa kulttuureissa ihmiset pääsääntöisesti vetäytyvät niin kahden kesken kuin heidän olosuhteissaan pystyy, kun alkaa panettaa. On paljon poikkeuksellisempaa paneskella avoimesti. Useimmat ihmist pitävät seksielämää myös yksityisasiana, josta ei sovi kenen tahansa kysellä eikä yhtään kenenkään kysellä mitä tahansa.

Siksi voimme olla aika varmoja siitä, että emme tiedä edes läheisimpien ihmisten seksielämästä kuin vähän.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Kerppen 
Päivämäärä:   29.4.19 10:27:28

Kyllä tämä näin sivustalukijan näkökulmasta on edelleen Genuine-Ei omalla 100-0. Jälkimmäinen sotkeutunut niin monta kertaa kaksinaismoralismiinsa, kuten nämä hyveelliset moralistit tapaavat aina sotkeutuakin.

Näin miehenä täytyy ihmetellä, kuinka herttaisen sitkeästi nämä pettäjämiehen kanssa suhteessa olevat "ykkösnaiset" haluavat pitää yllä mielikuvaa, jossa he ovat ukon mielestä suurinpiirtein ylevintä mitä maa päällään kantaa ja se toinen nainen pelkkä patja. Tuollaisessa tilanteessa mies harvemmin sivusuhteisiin ajautuu.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   29.4.19 11:13:36

Kerppen: Sulta on sitten mennyt iso osa keskustelusta täysin ohi.

Tässä ketjussa ei ole ollut yhtään ihmistä joka olisi väittänyt kuten sinä, että ykköset ovat jotain erityisen hienoa ja hyvää. Kukaan ei varmasti ole eri mieltä siitä ettei hyvissä ja onnellisessa suhteissa petetä.

Se että suhteessa menee huonosti, ei ole kuitenkaan riittävä syy pettää. Eiköhän se suhteen tila ole tasapuolisesti kummankin osapuolen vastuulla. Sä kuulostat just sellaiselta ressukkamieheltä joka syyttää vaimoaan kaikesta ja vapauttaa itsensä täysin vastuusta.

  Re: Toinen nainen-ketju IV

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   29.4.19 13:54:36

Kerppen: Piti vielä sanoa ettei pettäjä arvosta mielestäni ketään. Ei vaimoaan jota pettää, ei tätä kakkosta jota käyttää paetakseen omaa arkeaan eikä itseään. Koska jos pettäjä arvostaisi itseään, hän ei lähtisi sellaiseen valheiden verkkoon mukaan jota salaisuuteen peittely edellyttää.

Tämän vuoksi koko Genun höpötys jostain näennäisestä arvostamisesta on käsittämätöntä puppua. Mitä sellaisella arvostamisella tekee, joka on pelkkää puhetta muttei lainkaan muutu teoiksi. Ihan yhtä vähän kuin rakkaudella joka on vain sanahelinää. Ilmeisesti monelle riittää kun vain sanotaan että rakastetaan, arvostetaan ja välitetään. Mulle se ei riittäis sillä mun mielestä teot puhuu enemmän kuin sanat. Totuus satuttaa välillä, mutta muita arvostava ihminen ei lähde tietoisesti kusettamaan muita. Ne kun sulkevat toisensa pois.

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.