Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Psoriasis. Uudelleen koulutus? Ala?

Lähettäjä: Onko mahdollista? 
Päivämäärä:   14.12.18 07:03:34

Minulla on muutama vuosi sitten todettu sairaus ja nyt se on levinnyt käsiin. Nyt käsiin levittyä se on alkanut haitata työntekoa. Onko kellään kokemusta onko helpompi päästä uudelleenkoulutukseen (joku vakuutusyhtiökö vai mikä) tuollaisesta syystä? Ikää kuitenkin vasta alle 40. Mikähän ala voisi edes sopia tällaisessa tilanteessa? Kädet on inhottavan näköiset niin ehkä asiakaspalvelu ei ole eka vaihtoehto. Jumissa ja masentunut näiden asioiden kanssa.

  Re: Psoriasis. Uudelleen koulutus? Ala?

Lähettäjä: Tiikeri 
Päivämäärä:   14.12.18 07:11:29

Te toimistoon juttelemaan.

  Re: Psoriasis. Uudelleen koulutus? Ala?

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   14.12.18 07:18:40

Mun miehellä oli todella vaikea tilanne. 60% ihosta hurjan paksussa ihottumassa ja sitten levisi niveliin ja oli täysin liikuntakyvytön. Puoli vuotta trexania täysillä ja on päässyt takaisin töihin raksahommiin (ei ihan kevyintä hommaa). Ihossa pari läikkää sääressä.

Eli suosittelen lääkityksen etsimistä. 5kk kesti että parani tähän tilaan, eli tuloksia ei kyllä tule todellakaan heti.

  Re: Psoriasis. Uudelleen koulutus? Ala?

Lähettäjä: Bööna 
Päivämäärä:   14.12.18 07:19:07

Tee työtä josta pidät! Se tekee onnellisemmaksi. Vähennä stressiä ja tarkista ruokavalio. Suoliston kunto vaikuttaa psoriin myös.

  Re: Psoriasis. Uudelleen koulutus? Ala?

Lähettäjä: Viiva 
Päivämäärä:   14.12.18 09:05:40

Työterveyslääkärin puheille. Heillä on tietoa. Jos työssöoloehto täyttyy voit hakea esim. aikuiskoulutustukea.

  Re: Psoriasis. Uudelleen koulutus? Ala?

Lähettäjä[rose] 
Päivämäärä:   14.12.18 10:39:01

Lähettäjä: mä
Päivämäärä: 14.12.18 07:18:40

Puoli vuotta trexania täysillä ja on päässyt takaisin töihin raksahommiin (ei ihan kevyintä hommaa)

5kk kesti että parani tähän tilaan, eli tuloksia ei kyllä tule todellakaan heti.

^^^
Sillähän hyvä tuuri ollu, jos noin nopeasti on auttanu

Mulla todettiin nivelpsori toukokuussa jolloin sain myös lääkityksen. Edelleen on jonkin verran kipuja. Mulla ollu myös Trexan käytössä, mutta se vaihdettiin Metoject Peniin. Lisäksi syön Salazopyriniä. Jos nää ei auta, niin vuodenvaihteessa mulle vaihdetaan biologiseen lääkitykseen

  Re: Psoriasis. Uudelleen koulutus? Ala?

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   14.12.18 14:40:11

Metoject pen se taitaa miehelläkin olla...

Ei ainakaan suostu millään tunnustamaan muutakuin akillesjänteiden jäykkyyden ja pistospäivänä on paha olo.

Juu hyvä tuuri ainakin toistaiseksi. Työkuntoinen ollut nyt 4kk. Että alussa tässä vasta ollaan. Peukut pystyssä toki!

Motifene ja kortisoni tossa rinnalla tarvittaessa, mut nyt menty tolla injektiolla pari kk kokonaan!

  Re: Psoriasis. Uudelleen koulutus? Ala?

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   14.12.18 14:41:27

rose, lisättäköön että sairastui joulukuussa, metoject aloitettiin helmikuussa. Se ei tuntunut ensin auttavan mitään, kunnes yhtäkkiä elokuussa vaan alkoi tepsimään.

Ja syyskuussa siis pääsi töihin.

  Re: Psoriasis. Uudelleen koulutus? Ala?

Lähettäjä[rose] 
Päivämäärä:   14.12.18 14:47:41

Lähettäjä: mä
Päivämäärä: 14.12.18 14:41:27

rose, lisättäköön että sairastui joulukuussa, metoject aloitettiin helmikuussa. Se ei tuntunut ensin auttavan mitään, kunnes yhtäkkiä elokuussa vaan alkoi tepsimään.

-----
Aivan. Mulla aloitettiin tuo Metoject pen syyskuussa

  Re: Psoriasis. Uudelleen koulutus? Ala?

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   14.12.18 18:12:12

Tsemppiä rose sulle että alkaa myös ajan kanssa auttaa!!

  Re: Psoriasis. Uudelleen koulutus? Ala?

Lähettäjä[rose] 
Päivämäärä:   14.12.18 20:51:40

Lähettäjä: mä
Päivämäärä: 14.12.18 18:12:12

Tsemppiä rose sulle että alkaa myös ajan kanssa auttaa!!

-----
Kiitos

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.