Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   11.10.18 12:51:57

Minulla on reilu 7000€ käteisenä kotona. Mietin niiden viemistä pankkiin, olisi kivempi että rahat olisi tilillä kuin lojumassa kotona.
Mutta kysymys kuuluukin, että alkaako pankkivirkailija utelemaan rahojen alkuperästä ja miten seikkaperäisesti ja uskottavasti pitää osata selittää rahojen alkuperä?

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   11.10.18 12:54:18

Mitäpä arvelet?

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   11.10.18 12:56:16

No en arvelee mitään, siksi täällä kyselynkin.

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.10.18 12:56:36

Laita pikkuhiljaa automaatin kautta.

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   11.10.18 12:58:24

Saat täytettäväksesi lomakkeen missä kysellään rahojen alkuperää.
Lisäksi virkailija kyselee suusanallisesti.

Itse veisin ensin 5000€ talletusautomaattiin, ja kuukauden päästä loput. Eikä kukaan kyselisi.

Tai ainahan voit sanoa, että myit auton tai hevosen.

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: 5rotua 
Päivämäärä:   11.10.18 13:01:15

Tottakai kysytään mistä rahan on peräisin.

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: Kp 
Päivämäärä:   11.10.18 13:01:18

Rahanpesulaki.
Virkailijan on pakko kysyä.

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.10.18 13:01:19

Älä vie.

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: Verkkopankki 
Päivämäärä:   11.10.18 13:06:11

Maksoin yrityksen laskun verkkopankista. 2.000 €. Verkkopankki vaati lisävahvistuksen tekstiviestillä, mutta sitä tekstaria ei koskaan tullut. Ennen on aina tullut. Jouduin soittamaan pankkiin ja pyytämään vahvistusta. Kovasti piti selittää, että kyseinen lasku koskee ostamiamme, yrityksellemme räätälöityjä jäljentäviä lomakkeita, yrityksen logolla ja osoitteella painettuja kirjekuoria sekä muutaman työntekijän käyntikortteja.

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: jahas 
Päivämäärä:   11.10.18 13:07:00

Tekisin kuten piste eli pikkuhiljaa talletusautomaatin kautta. Jos sellaista ei löydy lähimailtakaan (kaikki täällä asuu jossain tiettömien taipaleitten takana ;D) niin sitten sopivina summina pankin tiskin kautta. Syinä sitten pienet keikat tuttavapiirille (lapsenvahtina oloa) , rempassa/muutossa auttamista, kirpparimyyntiä, synttäri yms. lahjoja.

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: €€ 
Päivämäärä:   11.10.18 13:21:18

Jos sanoo myyneensä auton/hevosen, niin pitääkö siitä olla joku todistus mukana vai ihanko uskovat tuosta vaan?

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.10.18 13:26:58

Onpas täällä ht.netissä paljon rahanpesijöitä, kun juuri kukaan ei voi vaan kertoa pankille mistä rahat on peräisin. Oletettavasti rahat saatu maksullisien palvelujen tarjoamisesta ja halutaan kiertää veroja. Menikö oikeun?

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: .2 
Päivämäärä:   11.10.18 13:31:03

Eikö "mene läpi" jos sanoo että kyseessä on vuosien varrella kertyneet käteissäästöt? Eikö se ole sallittua?? Itse aina säästän käteiset, tosin talletan ne säästötilille automaatilla, kun kasassa on vajaa tonni.

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: Klo 
Päivämäärä:   11.10.18 13:34:32

Eiköhän vieläkin aika moni yrittäjä saa käteismaksuja ja tilitä niitä omalle tililleen. Verojen keruu ja valvonta ei kuulu pankille mutta rahojen alkuperän selvittäminen kyllä.

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: sd 
Päivämäärä:   11.10.18 13:36:00

VIe vähän kerrallaan? Pankista riippuen, voit tallettaa rahat myös kaupan kassalla.

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: Upi 
Päivämäärä:   11.10.18 13:37:06

Vein viime kesänä 4500€, eikä virkailija kysynyt mitään. En myöskään täyttänyt mitään lomaketta.

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: Hu 
Päivämäärä:   11.10.18 13:40:16

., Suomessa alkaa olemaan hiljainen hyväksyntä veronkierrolle. Onneksi lähden muutaman vuoden päästä menemään maasta jossa on löysät lait ja yhtä löyhä kansa. Hölmö maksaa veroja tai tekee rehellistä työtä.. Tätä olen kuullut jopa oman sukulaiseni suusta :(

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: totanoin 
Päivämäärä:   11.10.18 13:46:10

Niinpä niin, muualla sitä onkin lainkuuliaista väkeä ;D Monessa maassa et esimerkiksi saa edes kuittia vaikka pyytäisit ja viranomaisten kanssa asiointi on helppoa tai toimii ylipäänsä kun pistät muutaman setelin papereitten mukana.
Mutta nehän on kaikki umpirehellisiä ja maksaa kaikki veronsa, onhan ne sentään u l k o m a a l a i s i a.

Lähettäjä: Hu
Päivämäärä: 11.10.18 13:40:16

., Suomessa alkaa olemaan hiljainen hyväksyntä veronkierrolle. Onneksi lähden muutaman vuoden päästä menemään maasta jossa on löysät lait ja yhtä löyhä kansa. Hölmö maksaa veroja tai tekee rehellistä työtä.. Tätä olen kuullut jopa oman sukulaiseni suusta :(

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: Hu 
Päivämäärä:   11.10.18 13:50:23

En halua elää maassa jossa suoranaisesti ihannoidaan rikollista toimintaa, siksi katson tarkkaan minne muutan. Oon tehnyt kovasti töitä ja säästöjä alkaa olemaan ihan kivasti siitäkin huolimatta et maksan veroni. Tietyn ajan jälkeen sitä vain kyllästyy kuulemaan miten turhaan kaikki on. Samaan aikaan valitetaan tämän maan olevan menossa konkurssiin. Onneksi en ole enää täällä siinä vaiheessa kun se päivä koittaa :)

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.10.18 13:50:46

Elät käteisellä, ja annat palkan kertyä pankkiin niin kun ? jo sanoi. Jos tallettelet joka kuukausi, siitäkin voi herätä kysymyksiä. Pari kolme tonnia voit viedä ja sanoa myyneesi esim polkupyörän, ruohonleikkurin tms kalliin tavaran jota on vaikea jäljittää, toisin kun autoa tai hevosta.

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   11.10.18 13:53:07

Myyt moottorikelkan, hevosen tms.

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.10.18 13:54:31

Nyt minä tahdon kysyä aloittajalta mistä ne rahat on tullut.

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: bank 
Päivämäärä:   11.10.18 14:13:13

No kerrot vain rohkeasti mistä rahat olet saanut.

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: mika 
Päivämäärä:   11.10.18 14:24:57

Ilmeisesti jostain rikollisesta toiminnasta aloittaja on rahat saanut, muutenhan ei olisi ongelmaa kertoa. Varmaan myynyt seksiä tms.

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   11.10.18 14:27:26

Kerro nyt kuitenkin meille mistä olet saanut rahat, jookos?

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   11.10.18 14:29:59

Mä oon jo pitkään miettinyt. Miten sekin seksityöläinen säilyttää rahojaan joka tienaa rouheat 30 000e/kk, kerta 7000 euron pitäminen alkaa tuntumaan jo työläältä :D

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: mps 
Päivämäärä:   11.10.18 14:37:26

Siis onhan seksin myyminen laillista. Sanoo virkailijalle että persettä on tullut myytyä. Pankkivirkailijahan ei liene kiinnostunut maksaako tallettaja verot tuloistaan. Sehän on sitten ihan toinen juttu.

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.10.18 14:40:55

Mä sanoisin ihan pokkana pankkivirkailijalle, että persettä myymällä tienaa aika hyvin.

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.10.18 14:42:47

Talletusautomaattiakin käyttäessä voi jälkikäteen saada selvityspyynnön.

Itse olen aina sanonut, että ovat säästöjä ja lahjarahoja niin kuin ovat olleetkin. Valitettavasti ei kovin usein ole isoja summia vietäväksi. Koskaan ei ole sen enempää kyselty rahoista.

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: Hu 
Päivämäärä:   11.10.18 14:45:05

Miten niin? Seuraan uutisia ja johan tuo asenne näkyy kansanedustajissa joten miksei siis sama asenne alkaisi valumaan rivikansalaisiin. En halua enää olla tukemassa tällaista maata tai kansaa. Annan asian hautua ja säästöjen kertyä muutaman vuoden ajan ennen kuin voin vilkuttaa lopulliset hyvästit. Miten tämä on keltään poissa?

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: Hu 
Päivämäärä:   11.10.18 14:50:59

Miksi olet noin piikikäs? En ole tilivelvollinen sulle. Kyseessä ei ole mikään edellä mainituista maista vaan ihan länsimaa.

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   11.10.18 15:06:25

Jos tallettaa 3000€tai enemmän kerralla, on pankki/talletuksen vastaanottaja velvollinen tekemään varojen alkuperäselvityksen. Jos siis tallettajalla on varoille alkuperä ja selvitys miksi ovat hänellä niin ei ongelmaa.

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: Ansa 
Päivämäärä:   11.10.18 17:07:27

Mulle tehtiin muutama vuosi sitten jo 1000€ käteistalletuksesta kauheat kuulustelut!

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   11.10.18 17:17:20

Ei ole Hu ymmärtänyt sitä että rikkaitten pakeneminen ulkomaille suomesta tienattujen rahojen kanssa on veronkiertoa ja vieläpä pahimmasta päästä.

Ei kenenkään tuollaisesta moraalittomuudesta haaveilevan ole varaa arvostella ketään muuta.

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: Hu 
Päivämäärä:   11.10.18 17:21:27

Kiitos kun vahvistatte mun käsitystä lähteä. Ehkä ei ole varaa arvostella, mutta miksi jäisin tänne kuuntelemaan ainaista valitusta? Enkä koe olevani rikas. Olen tehnyt kovasti töitä, jotta pääsen lähtemään mieleiseen paikkaan ja aion jatkaa työntekoa uudessa paikassa ettei ainakaan heti tarvitse lähteä takaisin. Tää meni nyt niin sivuraiteelle. Kai tää osuu joillekin ihon alle :D

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: Hu 
Päivämäärä:   11.10.18 17:27:24

Stu, siksihän mä säästän ettei tarvitse tulla tänne enää takaisin tai nostaa täältä yhtikäs mitään. Enköhän mä ole ottanut selvää mihin olen menossa ja mitä siellä tarvitaan? En ota ulkomaan sosiaalitukea selviönä. Päinvastoin etsin töitä, jolla pärjään.

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: hmmm 
Päivämäärä:   11.10.18 17:28:11

"Lähettäjä: jahas
Päivämäärä: 11.10.18 13:07:00

Tekisin kuten piste eli pikkuhiljaa talletusautomaatin kautta. Jos sellaista ei löydy lähimailtakaan (kaikki täällä asuu jossain tiettömien taipaleitten takana ;D) niin sitten sopivina summina pankin tiskin kautta. Syinä sitten pienet keikat tuttavapiirille (lapsenvahtina oloa) , rempassa/muutossa auttamista, kirpparimyyntiä, synttäri yms. lahjoja."

Enemmän tämä olis epäilyttävää, kuin hevosen tms myynti..

"Lähettäjä: €€
Päivämäärä: 11.10.18 13:21:18

Jos sanoo myyneensä auton/hevosen, niin pitääkö siitä olla joku todistus mukana vai ihanko uskovat tuosta vaan?"
Ainakin mitä itse vienyt käteistä hevosen myynnin jälkeen, niin eivät kysyneet mitään todistuksia.

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: kuulustelu 
Päivämäärä:   11.10.18 17:29:10

Sain äidiltä tehtäväksi isän hautakiven laskun maksamisen ja reilun 2000 euroa käteen, jonka kanssa marssin pankkiin kera laskun. Mutta ehei, eihän sitä voinutkaan maksaa vanhaan malliin siinä kassalla, vaan raha piti laittaa ensin minun tilille ja sieltä sitten maksaa. Ja piti selittää, että äidillä ei nettipankkia ole, ei osaa tietokonetta käyttää, eikä itse kykene pankissa konkreettisesti enää asioimaan ikänsä ja huonon kuntonsa takia, niin antoi käteisenä kiven hinnan ja laskun. Minun mielestä muutama tonni on sellainen raha, joka voi olla kenellä hyvänsä taskussa milloin tahansa. Ihme, että niin pienestä rahasta kysellään työssä käyviltäkin ihmisiltä!

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   11.10.18 17:40:29

se olisikkin ollut 'kuulustelu' nimimerkiltä ikävä temppu maksaa lasku käteisellä koska silloin se olisi ollut äiti jolta oltaisiin tultu kyselemään mistä rahat on peräisin. Virkailija teki äidille ison palveluksen kun tilanne muutettiin niin että sinä olet tallettamassa ne rahat eli sun selitykset rahan alkuperästä riittää eikä äitiä tartte kiusata mitä sinä olisit halunnut tehdä.

  Re: Useamman tonnin vieminen pankkiin?

Lähettäjä: kuulustelu 
Päivämäärä:   11.10.18 17:52:23

Mitä höpiset? Ei kai keltään olisi kysytty mitään, jos ihminen maksoi tuollaisen tavanomaisen laskun käteisellä vanhaan malliin tiskillä. Nyt siis minä talletin ÄIDIN rahan omalle tilille hetkeksi ja maksoin samantien laskun. Ei rahan alkuperässä mitään epäselvää ole ollut, hänen tililtä joskus aiemmin hänelle nostettu käyttörahaa, joka oli käteisenä kotona ja sieltä antoi. Miksi tehdä asiat vaikeiksi pikkurahojen kanssa. Isot summat toki tajuankin, että niiden alkuperä on hyvä varmistaa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.