Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Unien tulkintaa?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   8.8.18 14:11:08

Olin edesmenneen isäni asunnolla, jossa alussa isäni kanssa sidoimme haavoittuneisiin sääriini kalvot ja kaulaani asetettiin putki, jota pitkin verta meni sisääni isolla paineella. Kerran putki irtosi ja, kun sitä laitettiin paikalleen en saanut henkeä, joka puolelle lensi verta, kun putki irtosi. Kuollut koiramme istui tässä sohvalla kanssamme, halasin sitä ja itkin. Koira oli unessa elossa, kuten isänikin. Hetken kuluttua edesmennyt äitini ilmestyi paikalle, riitelimme hänen kanssaan kovasti, riita äityi tönimiseen. Mielestäni unessa verensiirtolaitteet olivat kunnossa, kunnes huomasin sukkani olevan veressä ja säärestäni tulevasta 5x20cm kokoisesta avohaavasta valui verta valtoimenaan. Äitipuoleni oli nukkumassa, mutta hänen herättyään livahdimme nopeasti isän ja äidin katseilta pois tupakalle pihalle ja hän totesi jotakin, että joku tuli turhaan paikalle. Hän toisti asian monta kertaa.

Mitä ihmettä tämä uni tarkoitti? Olen siis menettänyt isäni ja äitini lähiaikoina ja silloin tällöin nähnyt hyvinkin raakoja verentäytteisiä unia. Osaako joku tulkita? Olen saanut täältä osuvia ja hyviä tulkintoja aikaisemminkin. Heräsin just päikkäreiltä, silsi varmaan hieman sekava. Unessa ei ollut mitään tolkkua.

  Re: Unien tulkintaa?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   8.8.18 15:25:22

hoppista

  Re: Unien tulkintaa?

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   8.8.18 16:17:27

se oli vain unta

  Re: Unien tulkintaa?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   8.8.18 16:50:01

joka kuvastaa symbolisesti moniakin tosielämässä tapahtuvia asioita.

  Re: Unien tulkintaa?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   8.8.18 22:25:50

up

  Re: Unien tulkintaa?

Lähettäjä: Mn 
Päivämäärä:   8.8.18 22:29:59

Menkat alkamassa?

  Re: Unien tulkintaa?

Lähettäjä: killi 
Päivämäärä:   8.8.18 22:31:03

Ehkä vain käsittelet tuolla tavoin kuolemaa ja läheistesi posmenoa. Mihinkään yleismaailmalliseen unientulkintaan en usko, ei sama asia symboloi kaikille samaa asiaa. Alitajunta myös yhdistelee ja muuntelee asioita monin tavoin. Oletko vaikka sattunut katsomaan viime aikoina jotain sairaalasarjaa, elokuvaa tms., josta nuo verensiirtolaitteet olisivat tulleet?

  Re: Unien tulkintaa?

Lähettäjä: tulkien 
Päivämäärä:   8.8.18 22:32:43

Tungen samaan; valkoinen susi oli ottanut ja raahannut mut pesäkuoppaansa ja haki mulle korillisen mustikoita. Mitähän tarkoittaa?

  Re: Unien tulkintaa?

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   9.8.18 09:29:09

Tulkienin tekee alitajuisesti mieli mustikkapiirakkaa.

  Re: Unien tulkintaa?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   9.8.18 14:54:36

Hah hah, ootte lapsellisia. Sennupuolikin menny ihan ihme junnuiluksi nykyään.

  Re: Unien tulkintaa?

Lähettäjä: hevoskuiskaaja 
Päivämäärä:   9.8.18 16:17:27

Minusta aloittajan uni voisi kuvastaa ristiriitaisia tunteita jotka vanhempien menetys on tuonut.
Siihen sekoittui sekä ikävää (kaipaus myös mennyttä koiraa kohtaan) että käsitelemättömiä vaikeitakin asioita suhteessa vanhempiin (riita äidin kanssa).

Veren vuotamisen kokisin tarkoittavan sisäistä haavoittuneisuutta.

Ihminen käsittelee unessa alitajunnassaan vaikeitakin asioita. Unet voivat olla raakoja, "suorempaa puhetta" kuin valveilla ollessaan uskaltaisi edes ajatella, koska unessa estot puuttuvat.

Itse ajattelen veren vuotamisen olevan myös puhdistavaa. Vaikka se sattuu, siitä alkaa paraneminen.

Voimia sinulle kaikkeen elämääsi, eteenpäin olet menossa!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.