Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Carthropen miten pistetään?

Lähettäjä: Lulu 
Päivämäärä:   18.6.18 13:04:31

Kaveri pyysi pistämään hevoselleen carthropenin. Olen pistänyt hevosia paljonkin, mutta carthropenistä ei ole kokemusta. Herätti kummastusta kun kaveri sanoi että se pistetään lihakseen, eikö pitäisi pistää nahan alle? Ainakin koiralle piti laittaa nahan alle. Miten on?

  Re: Carthropen miten pistetään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.6.18 13:18:02

Lihakseen.

  Re: Carthropen miten pistetään?

Lähettäjä: Lulu 
Päivämäärä:   18.6.18 13:19:33

Jännä. Miksi hevosella lihakseen ja koiralla nahan alle?

  Re: Carthropen miten pistetään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.6.18 17:20:52

Tarkista nyt vaikka apteekista, ennen kuin menet tuikkimaan...

  Re: Carthropen miten pistetään?

Lähettäjä: Lulu 
Päivämäärä:   18.6.18 17:53:32

.: uskoisin että kaverillani on ihan ohjeet, klinikalta oli tuon saanut pari viikko sitten.

  Re: Carthropen miten pistetään?

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   18.6.18 18:26:16

Lihakseen pistettiin hevoselle sillon ainakin kun meillä oli cartrophen- kuuri.
Tuikattiin kaulaan epäkäslihakseen about, se on aika helppo osua.

Voisko olla että hevosella ei oo niinkään sitä irtonaista nahkaa kun koiralla niin rupee siinä sit ihon alle kaivelemaan...

  Re: Carthropen miten pistetään?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.6.18 18:29:46

LähettäjäLulu

Päivämäärä18.6.18 17:53:32

.: uskoisin että kaverillani on ihan ohjeet, klinikalta oli tuon saanut pari viikko sitten.

Miksi sitten kysyt ja kyseenalaistat saadut ohjeet? Meinaatko että htnetissä tiedetään paremmin kuin kyseisellä klinikalla?

  Re: Carthropen miten pistetään?

Lähettäjä: Miuku 
Päivämäärä:   18.6.18 21:22:58

Lihakseen samaan tapaan kuin penisiliini.

  Re: Carthropen miten pistetään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.6.18 21:29:23

Kuinka hyvin se hevoselle lihalsesta tehoaa? Kun yleensä niveleen suoraan laitetaan?

  Re: Carthropen miten pistetään?

Lähettäjä: % 
Päivämäärä:   18.6.18 21:47:00

onko teillä oikeus pistellä hevosta??

  Re: Carthropen miten pistetään?

Lähettäjä: Hohhelihoijaa 
Päivämäärä:   18.6.18 21:49:32

Minä ainakin luin lukiossa pitkän hevosen piston ja koiran pistokin oli valinnaisena. On oikeus.

  Re: Carthropen miten pistetään?

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   18.6.18 21:52:19

% : no onhan cartrophenia oikeus pistellä hevoseen kun yleensä sen saa esim. Klinikalta kotihoidoksi ohjeella "pistettävä lihakseen kolmesti viikon välein" vai miten se nyt meni.
Ja kyllä, se on hevosen omistajan hommia tai vaikka jonkun jota omistaja pyytää sen tekemään.

  Re: Carthropen miten pistetään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.6.18 22:11:23

Minä olen lukenut vain tuon koirakurssin, mutta voin myöntää pistäneeni cartrophenia kissalle. Älkää kertoko kellekään. Eläinlääkäri ei kysynyt kurssin sisällöstä sen tarkemmin, sanoin vain sen suorittaneeni. :-)

  Re: Carthropen miten pistetään?

Lähettäjä: Lulu 
Päivämäärä:   18.6.18 22:53:10

...: ei, en todellakaan kyseenalaista, vaan ihmettelin vaan. Vasta huomenna tarkoitus pistää, tänään vaan kysyi asiaa ja sanoi että lihakseen. Huomenna sitten näkee mitä papereissa ohjeeksi lukee.

Mutta tosiaan lihakseenhan toinen tallikaveri omaansa pisti, nytkun asiaa tarkemmin muistelen.

Ja kyllä, olen paljon pistellyt sekä hevosia että koiria. Koiralle carthropen tosiaan pistettiin nahan alle, lihakseen pistettynä pistokohtaan voisi kehittyä hematooma. Hevosille olen pistellyt mm penisilliiniä useinkin ja tiedän miten lihakseen pistetään. Ihon alle hevoselle laittanut siedätyshoidot, joten ihon allekin on mahdollista laittaa.

  Re: Carthropen miten pistetään?

Lähettäjä: °•° 
Päivämäärä:   20.6.18 20:41:51

Millaisia tuloksia tästä hoidosta on ollut?

  Re: Carthropen miten pistetään?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.6.18 20:50:17

%: Miten niin onko oikeus pistellä hevosta..? Eläinlääkärit antaa kaikki penisilliinit ym. pistokset omistajalle (tai kuka tahansa sen hevosen nyt näyttääkään) ja ihan itse ne pitää kotona pistellä tai pyytää joku se tekemään... Ei niitä piikkejä yksikään eläinlääkäri juokse jatkuvasti pistelemässä tai kukaan raahaa hevostaan klinikalle sen takia (johan ne nauraisi ulos sieltä)... Olin 10v kun ensimmäiselle ponilleni määrättiin penisilliinikuuri ja todella asianmukaisesti ell näytti ja neuvoi miten se tehdään sen ensimmäisen piikin kanssa. Ja kyllä jotkut ell antaa ne Cartrophenit ym. koirallekin kotiin pistettäväksi ja vielä muutama vuosi sitten se oli ihan normi käytäntö kaikkialla.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.