Lähettäjä: Riippuu
Päivämäärä: 20.4.18 11:46:57
Riippuu tuotteesta.
Jos otetaan esimerkkinä pari ulkomaalaista ratsastajaa, niin ei mene haukkumistopaksi tämä ;D Ruotsin Malin Baryard-Johnsson ratsastaa todella siististi ja eleettömästi. Hollannin Jan Topsin ratsastustyyli on aivan kamala. Silti molemmat ovat kisanneet maailman cupia ja muistaakseni molemmilla on myös maailman cupin osakilpailuvoittoja.
Jos mainostettava tuote olisi ratsastussimulaattori ja Malin Baryard-Johnsson kertoisi käyttävänsä sitä viikottain treenatakseen ratsastustaan, tulisi siitä mielikuva, että simulaattori toimii ja siitä olisi hyötyä. Jos taas Jan Tops kertoisi saman asian, simulaattori vaikuttaisi täysin huuhaalta.
Suomessa, jos tuote on sellainen, että ei ole väliä, käyttääkö kyseistä vai kilpailijan merkkiä, niin silloin mainoskasvona pitäisi olla joku tunnettu ja hyvämaineinen hevosvaikuttaja. Esimerkiksi jos lanseerataan uusi ratsastajille tarkoitettu vaatemerkki. Ratsastajalle on se ja sama, minkä merkkisen takin vetää päälleen. Jos uutta vaatemerkkiä markkinoi henkilö, joka yhdistetään johonkin ratsastus-Suomen kohuun negatiivisessa mielessä, niin taitaisi jäädä vaatemerkki kauppaan.
Jos taas tuote on sellainen, jolla on väliä, esimerkiksi uusi ratsastuskentän pohjamateriaali. Jos mainoskasvona on joku hankalan ihmisen maineessa oleva hevosvaikuttaja, josta kuitenkin tiedetään, että hän on todella tarkka, minkälaisilla pohjilla ratsastaa ja peruu kisaosallistumisensa, jos pohja ei täytä hänen kriteerejään, silloin hänen mainostamansa, hänen kriteerinsä täyttävä uusi pohjamateriaali on todella kiinnostava tuote. Mutta saman ihmisen markkinoimaa vaatemerkkiä en ostaisi.
|