Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: Burgerikingi 
Päivämäärä:   13.3.18 19:51:11

Onko vielä joku joka ei käy kävelyllä juoksemassa salilla jumpassa?

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   13.3.18 19:52:58

Minä

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: tassu 
Päivämäärä:   13.3.18 19:52:59

o/

Työ on suht fyysistä, joten ei paljoa innosta enää harrastaa rehkimistä.

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: Koissu 
Päivämäärä:   13.3.18 19:53:55

On ulkoilen ja harrastan koirien kanssa. Ja työliikuntaa 40-90km vko

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   13.3.18 19:55:34

Ainoa liikunta mitä harrastan on käveleminen koneen äärestä jääkaapille. Joskus myös makkariin. Joskus vessaan. Jos oikein hurjastuttaa saatan kävellä kauppaan asti.

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   13.3.18 19:56:04

Nii, mä oon työtön ja käytän koiria vaan ulkona

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: Jeps 
Päivämäärä:   13.3.18 20:06:44

Minä, ainakaan säännöllisesti. Kävelyllä käyn silloin tällöin. Ratsastan kaksi kertaa viikossa jos se nyt liikunnaksi lasketaan, tosin siitäkin oli juuri taukoa.

Pitäisi alkaa taas liikkumaan säännöllisesti mutta tällä hetkellä käytän vähäisen vapaa-aikani mielummin sellaisiin harrastuksiin joista oikeasti tykkään. Ehkä sit eläkkeellä.

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: Burgerikingi 
Päivämäärä:   13.3.18 20:08:41

Koiran lenkitys on liikuntalenkki. Töissä 90km liikuntaa viikossa on liikuntaa.

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: Nuuni 
Päivämäärä:   13.3.18 20:13:34

Minä en harrasta. Tiedän, että huono tekosyy on etten ehdi ja jaksa silloin kun ehdin mutta näin vain on. Teen aamuvuoroa ja herään klo 6. Mies tekee pääasiassa iltavuoroa ja on kotona klo 22. En raaski laittaa lapsia mihinkään liikuntakeskuksen lapsiparkkiin päiväkotipäivän jälkeen ja ovat sen ikäisiä, että yhteiset lenkit menevät mateluun ja ihmettelyyn. En todellakaan jaksa lähteä enää liikkumaan klo 22 jälkeen ja toisaalta en raaski lähteä kotoa mihinkään kun mies tulee koska sitä yhteistä vapaa-aikaa on niin vähän.

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: Mh 
Päivämäärä:   13.3.18 20:18:54

Ehkä kerran viikossa saatan naapurin koiran käyttää jos rohkeaksi ryhdyn. Työ ei ole fyysistä, sairaanhoitaja olen. En vaan saa itseäni liikkeelle. Normaalipainoinen olen, joten edes se ylipaino ei motivoi

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: diudi 
Päivämäärä:   13.3.18 20:19:33

Minä. Ei huvita, ei kiinnosta, olen laiska paska. Ylipainoakin on. Mutta ei vaan kiinnosta, iltaisin töiden jälkeen on niin väsy että nukun ja sitten haluan vaan keskittyä käsitöihin.

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   13.3.18 20:23:37

"Ainoa liikunta mitä harrastan on käveleminen koneen äärestä jääkaapille. Joskus myös makkariin. Joskus vessaan. Jos oikein hurjastuttaa saatan kävellä kauppaan asti."

Tämä. Töihin kävelen myös, mutta työmatka on hurjat 600m suuntaansa. Pidän hienona suorituksena, jos joskus töissä nostan sähköisen tietokonepöytäni yläasentoon ja seison tunnin tai pari.

Muutaman kerran vuodessa intoudun harrastamaan jotain liikuntaa, esimerkiksi viimeksi sulkapalloa, mutta sitten se jää. Ei kiinnosta enkä jaksa.

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: Cot 
Päivämäärä:   13.3.18 20:28:51

Koiran kävelytys on ainoa säännöllinen liikunta.
Silloin tällöin eli harvoin jotain kotijumppaa (selkä- ja vatsalihakset, jos selkä kenkkuilee) tai joogaa.

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: Piste 
Päivämäärä:   13.3.18 20:29:45

Minä en harrasta... Ainakaan lapsen saannin jälkeen. Tietty vaunujen kans tulee joskus käveltyä mut nyt talvella harvoin.

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   13.3.18 20:34:24

En ole koskaan harrastanut liikuntaa, se on inhottavaa ja liikuntaeuforiaa hehkuttavat ovat yhtä inhottavia.

Nautin kun hesari artikkelissaan kirjoitti viime kuussa että on todistettu että liikunta ei tuo minkäänlaista fysiologista nautintoa monelle koska se ei saa erittämään endorfiineja. No onhan se tiedetty mutta siitä huolimatta on aina näitä oman elämänsä juttia jotka tuputtavat elämäntyyliään ja miten "kaikki kyllä nauttii kun löytyy oma laji!"

Tarvittaessa voin kävellä kympinkin lenkkejä jos on tiukka budjetti ja ei ole varaa aina hassata kolikoita bussiin mutta järjettömän tylsää ja pitkästyttävää se talsiminen on.

Reuhtokoon vaan vapaasti ne jotka haluavat.

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: Alice 
Päivämäärä:   13.3.18 20:35:49

Teen fyysistä työtä ja käyn kävelylenkeillä mutta siinä se.

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: båred 
Päivämäärä:   13.3.18 20:42:35

En harrasta. Koulu vie nyt niin paljon aikaa ja energiaa, ettei edes kiinnosta. Joskus tulee käveltyä kauppaan tai kauempana sijaitsevalle bussipysäkille, mutta se nyt ei ole harrastus. Koulun ohessa teen välillä työtä, joka on fyysistä, mutta vuorot on hyvin satunnaisia ja lyhyitä, eikä sekään mitään hikiliikuntaa ole.

Selän takia pitäisi jaksaa edes vähän jumpata ja venytellä kun tulee istuttua koneen äärellä niin paljon, mutta laiska mikä laiska... Satun vielä olemaan ruuan suhteen läpipasko ja pysyn normaalipainon alarajalla yrittämättä, joten edes painontarkkailu ei tuo motivaatiota liikkumiseen.

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.3.18 20:48:27

Minä. En koe ratsastusta liikuntana, mutta ratsastan kyllä 1-3 hevosta päivässä. Satunnaisesti teen tallitöitä.

Nyt tosin sain keikkatöitä tallilta, pääsee edes vähän enemmän lappamaan kakkaa ja työntämään kottareita.

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: Mamma 
Päivämäärä:   13.3.18 20:53:54

Minä! Työ keskiraskasta, mutta sekin tuntuu nykyään raskaalle ku ihan paska kunto.
Ennen lenkkeilin, nyrkkeilin, ryhmäliikuntaa ym ym. Mutta nykyään jis käyn kerran kuussa kävelemässä olen reipas.

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   13.3.18 20:57:49

Töissä tulee käveltyä päivittäin 20 000 askelta. Vapaa- ajan vietän pääasiassa sisätiloissa. Inhoan liikkumista. En ole ikinä saanut siitä mitään iloa. Hikoileminen on kaikkein kamalinta siinä.

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.3.18 20:58:09

"En raaski laittaa lapsia mihinkään liikuntakeskuksen lapsiparkkiin päiväkotipäivän jälkeen"

Mikset? Eihän se lasten päiväkotipäivä järin pitkä ole jos sinä teet aamuvuoroa ja isä iltavuoroa.

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   13.3.18 21:31:08

Minä, olen säästynyt nivelkivuilta ja muilta liikunnallisten ihmisten vaivoilta.

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.3.18 21:34:33

En harrasta, enkä ole koskaan harrastanut. Joskus aiemmin työ oli fyysistä/ paljon kävelyä, nyt ei sekään. Silti paino pysyy 50kg, vaikken edes katso mitä syön.

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: pii 
Päivämäärä:   13.3.18 21:40:25

Työttömänä ollessa lenkkeilin tosi paljon, nyt töissä ja ei kiinnosta eikä jaksa.

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   13.3.18 21:45:50

Minä. Tallitöissä saan liikuntaa ja ratsastusta en voi kutsua enää harrastukseksi...

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: toinen 
Päivämäärä:   13.3.18 22:32:56

Minä myös. Enää ei tule käytyä edes tallitöissä tai ratsastamassa.

Uskottelen itselleni, että jos olisi aikaa (kunhan lapset kasvaa jne) niin kävisin vaikka kävelylenkillä. Todellisuudessa tuskin sellaista päivää tulee, suklaa ja sohva on ihan liian hyviä ystäviäni :D

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   13.3.18 23:20:14

En säännöllisesti. Toisinaan innostun liikkumaan enemmän, mikä tarkoittaa uintia kerran viikossa ja muutamia kävelylenkkejä siihen päälle, jos oikein huimapäiseksi heittäydyn niin ehkä peräti rullaluistelua. Ratsastusta(ni) en laske liikunnaksi. Nyt viimeisen parin kuukauden sisällä olen käynyt kahdesti hiihtämässä, siinä kaikki.

Ja euforiat in my ass. Ei ole näkynyt näillä main.

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: .- 
Päivämäärä:   14.3.18 08:35:13

.: Noilla äipillä on se kätevä tekosyy, että ei raaskita laittaa lapsia tunniksi johonkin hoitoon, että itse pääsisi liikkumaan ;D Kummallista on, että viikonloppuisinkaan ei ole aikaa tai toista puolisoa vahtimassa ja koskaan ei voi käyttää lastenvahtina vaikka mummia tai naapurin tyttöä, joka on muutenkin lapsille läheinen eikä hoidossa olo varmasti rasita lapsia.

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: Jeps 
Päivämäärä:   14.3.18 08:41:35

Jännä kun mä ymmärrän hyvin ettei äidit halua viedä lapsiaan hoitoon jotta pääsevät itse harrastamaan liikuntaa. Nykyään monilla perheillä on niin vähän yhteistä aikaa että mielumminhan sen viettää yhdessä kuin lykkää sen mukulan taas jonkun muun kontolle. Ehtiihän sitä liikuntaa harrastaa myöhemminkin.

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   14.3.18 09:36:56

Minä ymmärrän oikein hyvin sen että vähäisen vapaa-ajan haluaa viettää perheen kanssa. Ja ihailen jopa sellaista enemmän, kuin pakonomaista liitämistä paikasta toiseen. Ehtii sitä myöhemminkin harrastaa, kun lapset vähän kasvavat, heidän kanssaan voi liikkua ja ennen kuin huomaakaan, lapset niin isoja että vanhemmilla taas sitä elintärkeää omaa aikaa loputtomiin.
Pointtini se että se pikkulapsiaika on oikeasti todella lyhyt, ihanaa että joku edes haluaa antaa aikaansa lapsilleen.

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   14.3.18 15:17:51

Oman kunnon ja terveyden kannalta olis kyllä syytä vähän liikkua niiden pikkulapsivuosien aikanakin..Ei se esim. kolmisen kertaa viikossa nyt liikaa ole tai lapsilta pois. Osan voi liikkua vaikka lasten kanssa, puoli tuntia hippaa pihalla tai jumppaa, kun lapsi katsoo telkkua tai tekee jotain itsekseen. Siis jos haluaa, niin on se kyllä mahdollista eikä kukaan kärsi.

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   14.3.18 15:24:56

Minä. En siis käy salilla, jumpissa enkä juokse tms.

Liikuntaa koen silti harrastavani. Käyn vaan tallilla 6-7 kertaa viikossa ratsastamassa 1-2 hevosta kerrallaan tai pitämässä ratsastustunnit (kerta viikkoon).

Salille tai juoksemaan mua ei kyllä sais kirveelläkään. Aloittelijoita voin tosin taluttaa kilometrikaupalla hölkäten, jos tarve vaatii :)

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.3.18 15:28:58

Tää on vähän hassu ketju.

Haetaan nimenomaan niitä ihmisiä jotka EIVÄT harrasta liikuntaa ja silti tosi moni haluaa kertoa miten paljon he liikuntaa harrastavat.

Tulee mieleen se ihmistyyppi joka haluaa aina olla äänessä tilanteessa kuin tilanteessa ja joka puhuu muiden päälle kovaan ääneen. ...ja etuilee jonossa pikkulapsien eteen. Sellainen ihminen jonka ongelmat ja asiat ovat aina tärkeämpiä. Kunhan saa puhua itsestään oikeastaan.

  Re: Joku joka ei harrasta liikuntaa?

Lähettäjä: hoi 
Päivämäärä:   14.3.18 16:06:38

En harrasta. Käyn kerta viikkoon ratsastamassa ja siinä se. En myöskään syö kovin paljon, joten normaalipainossa on pysytty. Olenhan mä aika narukäsi ja kankea, joten jotain liikuntaa pitäisi harrastaa. Lähteä edes kävelemään luontoon. Aina vaan on muka jotain muuta, ettei ehdi. Silloin kun tulee lähdettyä, tulee tosi hyvälle mielelle.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.