Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olenko syönyt tänään paljon?

Lähettäjä: Ann 
Päivämäärä:   23.1.18 16:53:58

Aamulla 7:30
Kahvia rasvattomalla maidolla
Kaurapuuroa ja marjoja
Ruisleipä margariinilla

Lounas 11:00
Pieni kauhallinen kanakastiketta
Riisiä 1.5 dl
Puoli lautasellista salaattia (tomaatti,kurkku,porkkanaraaste)
Omena

13:15
Kahvia ja juustokakkupala

16:00
Samaa salaattia kuin lounaalla
4 pinaattilettua
Ruisleipä margariinilla ja juustolla
Lasi rasvatontamaitoa

Onko tässä paljon ruokaa? Olen nimittäin tällä hetkellä todella täydenoloinen, tai tuntuu että olisi syönyt ihan hirveästi. En ole liikkunut tänään muuta kuin pysäkiltä 200 m töihin ja töissä portaat, siirtymiset yms. Seisomatyö.

  Re: Olenko syönyt tänään paljon?

Lähettäjä: Ann 
Päivämäärä:   23.1.18 16:57:50

Nostelen

  Re: Olenko syönyt tänään paljon?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   23.1.18 17:07:12

Oot syönyt kaikkea turhaa paljon

  Re: Olenko syönyt tänään paljon?

Lähettäjä: dadii 
Päivämäärä:   23.1.18 17:12:30

Mä en pysyisi hengissä noin vähällä :D Ehkä tuo sitten on vähemmän liikkuvalle ihan ok määrä, mutta "paljon"-sana ei kyllä tuohon sovi :D

  Re: Olenko syönyt tänään paljon?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.1.18 19:56:30

Mä syön päivässä puolikkaan kurkun ja proteiinipatukan, joten kyllä, olet syönyt paljon ei ihme että olet täynnä. Kuinka paljon sinulla on ylipainoa

  Re: Olenko syönyt tänään paljon?

Lähettäjä: Kärmes 
Päivämäärä:   23.1.18 19:58:14

Kannattaa opetella itse laskemaan kalorit ja vaikka pitämään ruokapäiväkirjaa.

  Re: Olenko syönyt tänään paljon?

Lähettäjä: Ann 
Päivämäärä:   23.1.18 20:42:46

Kärmes, ongelmani kalorien laskennassa on se, että en edes tiedä paljon päivässä kulutan kaloreita sekä myös se, että monessa paikassa kalorit on merkattu 100g vastaamaan, joten jos on esimerkiksi porkkana 100g= 33kcal ja jos porkkana painaa 120g ni en osaa laskea kaloreita. Samoin vaikka Pätkis joka painaa 18g mutta 100g on 495kcal, eli paljon yhdessä patukassa on.

Ja tiedän että olen pska matikassa.

  Re: Olenko syönyt tänään paljon?

Lähettäjä: Flirt ;) 
Päivämäärä:   23.1.18 20:46:45

Käynx mä usein täällä?

  Re: Olenko syönyt tänään paljon?

Lähettäjä: Fiorin 
Päivämäärä:   23.1.18 20:57:05

Aamulla jugurtin ja banaanin
Lounaaksi puolikkaan pihvin, pari perunaa, lohikiusausta ja salaattia
Kotona kaksi paahtoleipää ja kaakaon
Ja juuri äsken pienen lautasellisen lihakeittoa ja cokiksen

En laske kaloreita tai tarkkaile määriä ja hoikka olen.

Puolen tunnin päästä nukkumaan

  Re: Olenko syönyt tänään paljon?

Lähettäjä: Kärmes 
Päivämäärä:   23.1.18 21:06:23

Ann: ainakin valmisruuissa, karkkipusseissa jne on yleensä kalorit per annos, pussi tms. Ja netissäkin taitaa olla kalorilaskureita. Helpottaa kummasti, jos haluaa tietää, paljonko tarkalleen syö ja tuleeko liikaa tai liian vähän kaloreita päivän mittaan. Aluksi voi tuntua hankalalta, mutta kyllähän tuon nopeasti oppii:)

  Re: Olenko syönyt tänään paljon?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   23.1.18 21:06:31

Hyvältä vaikuttaa, kunhan napostelu/kakkuherkut satunnaisia ;) Vähän liikkuvalle tuo riittää oikein hyvin, esim. fatsecret hyvä apu ruokalaskentaan kalorien suhteen (saa myös piilotetun profiilin ja on suomenkielinen)

  Re: Olenko syönyt tänään paljon?

Lähettäjä: kelt. 
Päivämäärä:   23.1.18 21:08:21

Itselläni normaali päiväruokailu on suunnilleen lounas (töissä, käydään huoltoasemilla syömässä, joten ruokailut vaihtuvat paljon), kotona välipala (esim. omena), illalla iltaruoka (normaalia kotiruokaa isohko annos) ja iltapalaksi vielä jotain pientä.

Kaloreita tulee herkutteluista riippuen n. 1700-2500/pv. Työni on kuitenkin erittäin raskas ja fyysinen ulkotyö, jossa liikutaan koko ajan, lisäksi on koiratreeni+lenkit ja teen vielä hierontoja päivätyöni ohessa. Pysyn samassa painossa.

  Re: Olenko syönyt tänään paljon?

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   23.1.18 21:28:51

joten jos on esimerkiksi porkkana 100g= 33kcal ja jos porkkana painaa 120g ni en osaa laskea kaloreita. Samoin vaikka Pätkis joka painaa 18g mutta 100g on 495kcal, eli paljon yhdessä patukassa on.

Lasket ensin paljonkon YHDESSÄ grammassa on kaloreita. Esim. tuo Pätkis-juttu:

495 kaloria jaettuna 100 grammalla = 4,95 kaloria per 1 gramma Pätkistä. Nyt kun sulla on tiedossa tämä yhden gramman sitältämä kalorimäärä, niin kerrot sen sillä 18 grammalla (Pätkiksen painolla). Eli 4,95 x 18 g. Tadaa, tulos on = 89,1 kaloria.

Helppoa, kun sen kerran opettelee AJATUKSELLA.

  Re: Olenko syönyt tänään paljon?

Lähettäjä: Stu 
Päivämäärä:   23.1.18 21:32:18

No nyt mä tajusin hötölän laihduttajien suurimman ongelman! Niillä on matikkapää, ja päättelykyky, niin huono, että niitten ei olisi pitänyt edes päästä luokalta neljännellä luokalla. Säälistäkö ne päästi sut peruskoulusta läpi?

  Re: Olenko syönyt tänään paljon?

Lähettäjä: Beta 
Päivämäärä:   23.1.18 21:36:17

Kokeile Fatsecretiä. On ilmainen ja siellä on todella isosta osasta valmiina myytävistä tuotteista valmiina jo se annos koko, eli valitsee vain "1 pätkis". Ja toki muista laskee kalorit kun syöttää vain syödyn grammamäärän.

Toisaalta jos ei halua laihduttaa etkä kasvattaa lihasta optimaalisesti niin mitäpä väliä sillä on miten paljon syöt kaloreissa..

  Re: Olenko syönyt tänään paljon?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.1.18 21:47:56

Sulla varmaan lihakset kuihtuu, masentaa ja väsyttää kun proteiinia et saa melkein yhtään.

  Re: Olenko syönyt tänään paljon?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   23.1.18 22:40:30

Jäikö peruskoulu väliin?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.