Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: hän 
Päivämäärä:   18.11.17 19:41:09

Miten reagoisitte jos lapsenne kertoisi olevansa homo/bi/trans yms? Kamalan huolestuttavaa oli kuulla tyttäreltä miten hänen muutama kaverinsa (jotka kuuluvat seksuaalivähemmistöön) eivät saanneet ymmärtäväistä palautetta vanhemmiltaan. Miten te otitte/ottaisitte jos saisitte tietää?

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   18.11.17 19:44:23

Lapsen takia olisi otettava järkevästi asia vaikka itseä harmittaisi. Itse toivoisin perinteistä mummuroolia joskus itselleni :)

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Hymy 
Päivämäärä:   18.11.17 19:45:02

Mulla oli kaveri joka sanoi hylkäävänsä poikansa jos pojasta tulee homo. Ei olla kavereita enää.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: ^^^^ 
Päivämäärä:   18.11.17 19:45:03

Mieheni kanssa aavistimme pojan olevan homo jo hänen ollessaan ala-asteikäinen. Poika tuli yläasteen lopussa meille "kaapista", kiitimme kovasti luottamuksen osoituksesta, kerroimme tienneemme jo vuosia ja elämä jatkui normaalina. Välit ehkä jopa lämpenivät entisestään.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: sipi kilppari 
Päivämäärä:   18.11.17 19:49:59

En reagoisi mitenkään. Pääasia että lapsi olisi onnellinen.

Mulla on serkku ja pikkuserkku jotka ovat homoseksuaaleja, ja molempien vanhemmat tiesivät asian jo kauan ennen kuin lapsi sen heille kertoi. Siis jo silloin kun lapsi oli alle kouluikäinen.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.11.17 19:51:06

LähettäjäMinä vaan
Päivämäärä18.11.17 19:44:23

Lapsen takia olisi otettava järkevästi asia vaikka itseä harmittaisi. Itse toivoisin perinteistä mummuroolia joskus itselleni :)

Eikö homot voi sun mielestä saada lapsia?

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: pink 
Päivämäärä:   18.11.17 19:53:10

Asia olisi täysin ok.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Si 
Päivämäärä:   18.11.17 20:06:57

Itselle ok, mutta huoli siitä, ettei lapsen tie ole helppo. Paljon vielä tuomitsevia asenteita.
Lapsenlapsia toki voisi toivoa. Ei mun heterotytärkään ole vielä luvannut vauvoja pykätä. Poika ehkä, mutta hänenkin pitää kysyä puolison mielipide.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.11.17 20:09:32

Samaan tapaan kuin että olisi hetero.

Saahan homotkin lapsia adoptoimalla tai vuokrakohdusta.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   18.11.17 20:23:39

Eihän heterosuhdekaan takaa perinteistä mummuroolia.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   18.11.17 20:28:26

Minulle olisi ihan sama, mutta olisin huolissani miten maailma ottaa lapseni vastaan. Vaikka olen toki muutenkin, joten ei kai siinä sitten mitään muuttuisi 

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Tilli 
Päivämäärä:   18.11.17 20:29:58

Ihan sama minulle. Pääasia, että lapsi olisi onnellinen ja vastuunsa kantava ihminen.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: grillaaja 
Päivämäärä:   18.11.17 20:33:24

"Lähettäjä: Pöö
Päivämäärä: 18.11.17 19:42:56

Ihan sama, kunhan on onnellinen"

Tämä.

Muutenkin pitää olla useampi lapsi, jos haluaa mummorastin olevan edes jollakin todennäköisyydellä olevan varma. Toisaalta sitten voi tulla paljon lapsenlapsia, joten sitten elämä on pelkkää mummoilua, tai syyllisyydentuntoa, että on ainakin osalle lastenlapsista huono mummo (liian vanha, kremppainen, asuu etäällä, ei pidä jostakusta miniästä...).

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: ,.- 
Päivämäärä:   18.11.17 20:40:44

Ihan yhtä rakas se lapsi on edelleenkin vaikka ei perushetero olekkaan.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Ok 
Päivämäärä:   18.11.17 20:48:19

Asia olisi aivan fine.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: lopes 
Päivämäärä:   18.11.17 20:55:39

Kyllä se varmasti hieman oman pään sisällä harmittaisi, etenkin kun miettii, että tuleeko siitä lapselle harmia kanssaihmisiltä. Toisaalta nuo asiat eivät vanhemmille kuulu, että ei se mitään meidän välillä muuttaisi mihinkään suuntaan.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   18.11.17 21:02:04

Olen äitipuoli, mutta kai saan silti kommentoida kun pidän miehen lapsia tavallaan myös ominani? Meidän 17v poikamme on vaikuttanut pienestä asti olevan samasta sukupuolesta kiinnostunut. Olemme varsinkin lasten teini-ikäistymisen aikaan yrittäneet rennosti ilmaista kuinka normaalia on että pojalla on poikaystävä tai tytöllä tyttöystävä. Mitään ei olla kyselty seksuaalisesta suuntautumisesta. Oma setäni on homo ja vierailee meillä miehensä kanssa. Myös tallilla olemme tutustuneet homoseksuaaleihin.
Pojan äiti miehineen on kyllä käyttäytynyt typerästi. Viime presidentinvaaleissa ilmoitti että hän kyllä muuttaa maasta jos meille tulee joku oksettava homo presidentti. Lapset luulivat myös huolestuttavan pitkään, 15 vuotiaaksi, että homo on sama asia kuin pedofiili. Tämä oli lähtenyt äidin miehen puheista. Äiti on pyytänyt poikaa lopettamaan harrastuksiaan, mm ratsastusta, koska se on homoa. Tyttärelleen (nyt 20v)sanoo jatkuvasti että kasvata pitkät hiukset ettei ihmiset luule sua lesboksi...
Minulle ja lasten isälle lasten homoseksuaalisuus ei olisi mikään ihmeellinen asia. Rakkaitahan he ovat ja jokaisen seurustelukumppani on tervetullut perheeseemme.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: kelt. 
Päivämäärä:   18.11.17 21:03:31

Itsellä ei ole vielä lapsia, mutta jos (kun) niitä joskus on, niin tottakai asia on ok! Kunhan itse tietää mitä tekee ja on onnellinen.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: OO 
Päivämäärä:   18.11.17 21:16:48

"Ihan sama, kunhan on onnellinen"

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Vilma 
Päivämäärä:   18.11.17 21:31:37

Olisin huolissani kun tiedän miten paljon pahuutta, hylkimistä ja tuomitsemista homot yhä kohtaavat Suomessa, puhumattakaan monista muista maista. Eli huoli tulisi. Itselle, perheelle, ystäville, suvulle, tallikavereille jne asia täysin ok, mutta me eletäänkin suvaitsevaisten ja sivistyneiden ihmisten kuplassa. Muitakin maailmoja on, valitettavasti.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Hmm2 
Päivämäärä:   18.11.17 21:34:36

Enköhän mä siitä yli pääsisi, vaikka saattaisin totta puhuen hetkeksi järkyttyä. Lapsen onni on tärkein.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.11.17 21:37:20

Perinnöttömäksi pitäisi ainakin tehdä, muuten varmaan saisi olla mitä on.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   18.11.17 21:48:05

Kiittäisin luottamuksesta ja kysyisin kiinnostaisiko setan tukiryhmät jos asia mietityttää.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   18.11.17 21:49:05

Olisi shokki, ainakin aluksi, mitä sitä sievistelemään ja leikkimään ”syli avoinna kaikkea halaavaa”.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   18.11.17 21:49:50

Tuolla joku kertoi, että homot voivat saada lapsia kohdunvuokrauksella: eivät kyllä Suomessa voi.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Mirra 
Päivämäärä:   18.11.17 21:52:00

So what?

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.11.17 21:53:19

Kyllä se harmittaisi, mut tietenkin hyväksyisin. Pääaia et on onnellinen

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.11.17 21:57:47

Mulla on perhepiirissä saman ikäinen nainen jolla on lapsi. Tämä lapsi on viitannut joskus jotain juttuja siihen suuntaan et ois kiinnostunut pojista. Äiti kieltää heti nää pojan puheet ja suuttuu ja sanoo et noin ei tehdä tai sanota tjsp.

En kuitenkaan aijo sen takia hylätä koko perhettä kun muuten hyvissä väleissä ollaan enkä oo äidin kans ruvennut koskaan aiheesta riitelemään ym. Sitä paitsi jos joskus tulis semmonen tilanne et poika myöntäis vanhempana et oiskin oikeesti homo niin voisin olla jotenkin siinä ehkä sovittelemassa ja rauhottelemassa tai tukena.

En ymmärrä enää järkevää syytä olla homoutta vastaan, mutta ymmärrän et jollekkin voi olla shokki jos se on just se oma lapsi.

Ite ehkä omaa lasta vaan tukisin mahdollisimman paljon. Näyttäsin et hyväksytään täysin, koska en vois ees ite kuvitella sitä tilannetta et vanhemmat ei anna lapsen rakastaa tai etsiä itselleen tulevaisuuden kumppania. Väärin on kaikkia kohtaan esittää heteroa ja sillon kaikki menee pieleen. Ja monen ihmisen sydän särkyy. Varsinkin tälle lapselle se voi myös mielenterveydellisesti olla kova pala kun ei hyväksytä, ja nuorena vanhempien mielipide on oikeesti tärkee vaikka siltä ei aina tunnu. Se hylkäämisen tunne on kauhea ja kun tietää et pitää esittää jotain mitä ei ole että on hyväksytty.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: mies 
Päivämäärä:   18.11.17 22:07:38

Luultavasti samalla tavalla kuin jos kertoisi olevansa ratsastaja, kokki, insinööri, keilaaja tai vaikkapa töissä HKLllä.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: sse 
Päivämäärä:   18.11.17 22:14:39



Lähettäjä: ^^^^
Päivämäärä: 18.11.17 19:45:03

Mieheni kanssa aavistimme pojan olevan homo jo hänen ollessaan ala-asteikäinen. Poika tuli yläasteen lopussa meille "kaapista", kiitimme kovasti luottamuksen osoituksesta, kerroimme tienneemme jo vuosia ja elämä jatkui normaalina. Välit ehkä jopa lämpenivät entisestään.

Ihana =) <3

Ja minäkin olen sitä mieltä että onnellinen lapsi on tärkein. Olisi siinä varmasti sulattelua kun en asiaa aivan täysin ymmärrä, hetero kun olen, mutta minulla ei ole mitään homoseksuaaleja vastaan :)

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: (@) 
Päivämäärä:   18.11.17 22:26:34

Homoseksuaalisuus on luonnotonta, poikkeavuus jos oikeasti verrataan heteroihin.
Nimetkää edes yksi nisäkäslaji, jossa samaa sukupuolta olevat lisääntyy keskenään, ihmiset ei, hevoset ei, koirat ei, kissat ei, delfiinit ei..... mikä laji, jotta tämä olisi normaalia nisäkkäille, eikä joku luonnonoikku.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   18.11.17 22:37:21

"Homoseksuaalisuus on luonnotonta, poikkeavuus jos oikeasti verrataan heteroihin."

Niinhän se on, mutta mitä sitten? Ihmisistä joku osuus on tavalla tai toisella vammaisia, homoja tai jotenkin muuten poikkeavia. Jos heistä ei ole harmia ulkopuolisille, niin mitä merkitystä millään on?

Miksi enemmistöä edustavien pitäisi olla huolissaan siitä, että joku kuuluu vähemmistöön, jos vähemmistön edustajasta ei ole mitään harmia?

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   18.11.17 22:48:43

"Homoseksuaalisuus on luonnotonta, poikkeavuus jos oikeasti verrataan heteroihin.
Nimetkää edes yksi nisäkäslaji, jossa samaa sukupuolta olevat lisääntyy keskenään, ihmiset ei, hevoset ei, koirat ei, kissat ei, delfiinit ei..... mikä laji, jotta tämä olisi normaalia nisäkkäille, eikä joku luonnonoikku."

Missäs muuten on väitetty, että joku laji lisääntyisi homoseksuaalisesti keskenään? Ei missään. Homoseksuaalista käytöstä sen sijaan on kaikilla noilla mainitsemillasi lajeilla.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Nimi 
Päivämäärä:   18.11.17 22:57:55

Minulle olisi ihan yksi lysti. Siis totaalisen se ja sama. Isäni on homo, joten siis aivan tosiaan se ja sama, jos lapsenikin olisi. Minulle tärkeintä on, että lapseni osaisi käyttää älykkyyttään viisaasti hyvään, eikä tuhlaisi elämäänsä turhuuksiin kuin vain sopivasti.

Ja hän saisi kokea elämässään tosirakkauden, se olisi ihanaa.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   18.11.17 23:02:38

Oikeastaan en reagoisi mitenkään. En näe eroa siinä onko hetero vai homo.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   18.11.17 23:03:10

Olisin tyytyväinen että minuun luotetaan ja osoittaisin seisovani lapsen tukena kun hän on valmis julkistamaan asian.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: pan 
Päivämäärä:   18.11.17 23:14:25

En ole itsekään hetero, joten lapseni saavat olla sitä mitä ovat.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.11.17 23:49:21

Serkku keksi aikuisiällä olevansa poika. Vaikea siihen on suhtautua kuin ei mitään, mutta jos toinen on itse tyytyväinen, niin ei kait siinä. Oman lapsen kohdalla homous olisi ok, mutta nämä sukupuolijutut on vähän liian outoja.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Päivi 
Päivämäärä:   19.11.17 00:55:37

Sama se on miten minä reagoin, @!#$ tulessa se palaa kuitenkin.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.11.17 02:11:46

"Lähettäjä: (@)
Päivämäärä: 18.11.17 22:26:34

Homoseksuaalisuus on luonnotonta, poikkeavuus jos oikeasti verrataan heteroihin.
Nimetkää edes yksi nisäkäslaji, jossa samaa sukupuolta olevat lisääntyy keskenään, ihmiset ei, hevoset ei, koirat ei, kissat ei, delfiinit ei..... mikä laji, jotta tämä olisi normaalia nisäkkäille, eikä joku luonnonoikku."

Punainenkin on poikkeavaa jos siniseen verrataan, mutta ei se siitä luonnotonta tee. Homoseksuaalista käytöstä ilmenee useilla eri lajeilla ja jos luonnollisuuden määritelmä on lisääntymiskyky, niin melkoinen luonnonoikku olen itsekin kun näillä munasarjoilla tuskin lasta syntyy - enkä kyllä tiedä haluaisinko sellaista tällaiseen maailmaan edes tehdä. Maailmassa on lukuisia eliöitä jotka jopa vaihtavat sukupuoltaan elämänsä aikana, kaksineuvoisia ja ties mitä ja sinun maailmankuvasi järkyttävin asia on se että saman sukupuolen edustajat saattavat viehättää toisiaan? Jos aikoo Raamattua mustavalkoisesti tuijottaen elää elämänsä, menettää mahdollisuuden nähdä monta ihmeellistä asiaa jotka tosiasiassa ovat ihan tavallista elämää eikä mitenkään "perusheteroilta ihmisiltä" pois.

t. Biologi

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.11.17 02:12:44

P.S. Ikivanhaan ihmisten kirjoittamaan satukirjaan uskominen se vasta luonnotonta onkin.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   19.11.17 02:58:58

No en yhtään mitenkään.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Jokunen 
Päivämäärä:   19.11.17 07:39:11

Tytär on bi tai pan ja on usein viikonloppua kotona viettämässä tyttöystävänsä kanssa. Sama se sukupuolelle kunhan on rakkautta ja kunnioitussta sekä niiden kautta onnea.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   19.11.17 08:21:34

"Serkku keksi aikuisiällä olevansa poika. Vaikea siihen on suhtautua kuin ei mitään, mutta jos toinen on itse tyytyväinen, niin ei kait siinä. Oman lapsen kohdalla homous olisi ok, mutta nämä sukupuolijutut on vähän liian outoja."

Serkku "keksi"... koska sä oot aina tiennyt, mitä serkkusi käy läpi elämässään, ja siksi tiedät, että hän KEKSI asian aikuisiällä, eikä asia ole niin, että hän on miettinyt asiaa koko elämänsä...

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Muori 
Päivämäärä:   19.11.17 08:26:36

Veisin hoitoon!!
Sairauttahan se on.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: opå 
Päivämäärä:   19.11.17 08:30:54

Eipä se suurin ilon aihe olisi mutta ei vaikuttaisi väleihin mitenkään, lapsen onni on tärkeintä.
Helpompi olisi hyväksyä samansukupuolinen kuin täysin eri kulttuurista, vaikka somali/irakilainen lapsen puolisoksi. Nämä pitääkin muistaa jos joku kumppani ei niin miellytä, voi ajatella on se sentään eurooppalainen hetero :D
No vakavasti ottaen, itselleen jokainen seurustelukumppanit valitse eikä vanhemmilleen, kunhan ei tarvitsisi lapsen puolesta pelätä.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   19.11.17 08:31:21

"Veisin hoitoon!!
Sairauttahan se on."

Minne veisit hoitoon? Mietin vain, että mikä taho ottaisi ihmisen hoitoon vastoin tämän tahtoa homoseksuaalisuuden takia?

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Klö 
Päivämäärä:   19.11.17 08:42:35

Ihmisen vertaaminen eläimeen on kokolailla myöhäistä kun neandertalinihmisen aikakaudesta on evoluutio kehittänyt ihmisen käytöstä ja kommunikointia sellaiseksi että ymmärrämme omaa lajia paremmin kuin eläimiä. Ainakin jotkut ymmärtävät. Homoseksuaalisuus on pkseudulla niin normaalia että ei edes huolissaan tarvitsisi olla omasta homoseksuaalisesta lapsesta. Tuskin nuoret hakeutuu/jää elämään elämäänsä paikkaan jossa heitä ei arvosteta. Maaseudun tyhjenemiseen vaikuttaa myös ihmiset jotka siellä asuvat. Monikaan ei halua elää ympäristössä jossa syrjitään ihmisiä jopa lainvastaisesti.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   19.11.17 08:46:15

Joku uskonlahko voisi yrittää eheyttää :-(

Lueskelin kuinka joku "eheytys", josta vanhemmat maksoivat pitkän pennin, piti sisällään kidnappauksen, useita raiskauksia ja viikkojen arestin.

Pois pääsi vasta, kun oli oppinut tykkäämään seksistä miehen kanssa ja kukapa ei tykkäisi useista raiskauksista päivässä...

Tällaiseen hoitoon voi päästä.

Aloittajan kysymykseen vastaisin että en reagoisi mitenkään, onni on tärkeintä.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: :))) 
Päivämäärä:   19.11.17 08:47:02

p: mäkin mietin, että miten niin "veisin hoitoon"? Entä jos lapsi onkin täysi-ikäinen ja asuu omillaan?

Mulla asia olisi aivan fine, eikä edes kuulu vanhemmalle. Jokaisen sukupuolielämä on henkilökohtainen asia, jota ei muiden tarvii aprikoida.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Siilikissa 
Päivämäärä:   19.11.17 09:32:37

Olisin vain "okei" ja puhuisin jostain muusta. Myöhemmin saattaisin kysellä mielenkiinnolla seksuaalivähemmistöjen jutuista (en tarkoita mielipiteitä vaan ihan että onko esim heillä jotain ryhmiä sun vastaavaa). Ottaisin asian iloisesti vastaan. Suuntautuminen on vain yksi asia ihmisessä kuten vaikka tykkää jalkapallosta, tykkää pizzasta, asuu siellä, opiskelee täällä, tykkää koirista, on lesbo, omistaa sisaruksia.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Muori 
Päivämäärä:   19.11.17 10:25:06

Kyllä vaan ennen vanhaan nää ymmärrettiin sairaudeksi.

Nykyisin vaan pitäisi muka kaikki omituinen hyväksyä!!
Ei kiitos!!

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   19.11.17 10:26:19

"Kyllä vaan ennen vanhaan nää ymmärrettiin sairaudeksi.

Nykyisin vaan pitäisi muka kaikki omituinen hyväksyä!!
Ei kiitos!!"

Jotenkin käy sääliksi sinua.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Muori 
Päivämäärä:   19.11.17 10:30:11

Mulla on normaali maailmankuva.

Mutta sekoilkaa te muut, näätte sitten myöhemmin, mihin se johti!

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   19.11.17 10:31:29

"Mulla on normaali maailmankuva.

Mutta sekoilkaa te muut, näätte sitten myöhemmin, mihin se johti!"

Ei ole. Sä olet käpristynyt johonkin tiukkaan ajatusmalliin, jota et pysty edes käsittelemään millään tavalla.

Kerropa, mihin homoseksuaalisuuden hyväksyminen voi "johtaa". Ei nimittäin avaudu ollenkaan.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: :))) 
Päivämäärä:   19.11.17 11:07:13

Muori: mikä mahtaa olla normaali? Kenen normaali? Se mikä sulle on normaalia, ei tarkoita kaikille muille normaalia.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Muori 
Päivämäärä:   19.11.17 11:08:11

Kaikille ihmisille normaali elintapa ja maailmankuva, ne on kyl ihan samoja asioita.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   19.11.17 11:11:00

"Kaikille ihmisille normaali elintapa ja maailmankuva, ne on kyl ihan samoja asioita."

Mikä on se taho, joka määrittelee "normaalin" elämäntavan ja maailmankuvan? Mä esimerkiksi pidän sun maailmankuvaa todella kummallisena. En itse voisi ikinä perustaa maailmankuvaani pelkkiin mielikuviin, jotka eivät perustu mihinkään faktoihin. Sulle se taas tuntuu olevan se oikea tapa.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: pepperoni 
Päivämäärä:   19.11.17 11:11:28

Eipä muuttaisi mitään.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Kukka 
Päivämäärä:   19.11.17 11:55:23

Joo ennen oli sairautta mutta nii oli noituuski nii vaarallista ja kaikki poikkeavat oli noitia. Ne tapettiin raa´asti. Myöhemmin huomattiin että "ei @!#$ ei niitä noitia ookkaa, hups." Oliko ennen siis normaali meininki? Vai olisiko sittenkin, että maailma avartuu kun maapallo saa vuosia lisää? Noitia ei ollutkaan joten tuskin homotkaan on sairaita.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   19.11.17 11:59:04

Ennen aviottoman lapsen saaminen saattoi olla niin suuri häpeä, että lasten surmaaminen oli tavallista, samoin avioliiton ulkopuolella raskaaksi tulleiden itsemurhat. Tämäkin oli vissiin sitä "normaalia" ja kaikin puolin hyvä juttu?

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Muori 
Päivämäärä:   19.11.17 12:25:47

Miten te yhdistätte homot ja noidat??

On teillä mielikuvitusta!

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   19.11.17 12:28:08

No vaikkapa sillä tavalla, että molempia on vainottu. Miten sinä et pysty niitä yhdistämään?

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: grillaaja 
Päivämäärä:   19.11.17 12:30:14

Raamatussa orjuuskin oli normaalia.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   19.11.17 12:30:45

Ja moniavioisuus.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Kukka 
Päivämäärä:   19.11.17 12:40:04

Suosittelisin Muorin vain tutustumaan seksuaalivähemmistöön kuuluviin ihmisiin. Huomaat heidän olevan tavallisia ihmisiä. Nykyään kukaan järkevä ei määrittele kaveriaan kun luonteen puolesta. Vähemmistöön kuuluvuus on vain yksi piirre ihmisessä. :)

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.11.17 13:03:31

LähettäjäMinä vaan

Päivämäärä18.11.17 19:44:23

Lapsen takia olisi otettava järkevästi asia vaikka itseä harmittaisi. Itse toivoisin perinteistä mummuroolia joskus itselleni :)

Oletpa itsekäs, onneksi nykyaikana ymmärretään, että lasten tekemisessä ei ole järkeä.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   19.11.17 13:05:01

"Oletpa itsekäs, onneksi nykyaikana ymmärretään, että lasten tekemisessä ei ole järkeä."

Mitä se tarkoittaa, että lasten tekemisessä ei ole järkeä?

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Muori 
Päivämäärä:   19.11.17 15:04:43

No ihan rakenteellisestikkin katsottuna nainen sopii täydellisesti yhteen miehen kanssa.

Siitä ei kukaan ole erimieltä.

Ei kaks reikää yhteen sovi. Keppi puuttuu. :)

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   19.11.17 15:08:19

Eli Muori keksii ainoastaan yhden syyn sille, miksi homoseksuaalisuus on huono asia: lesbot eivät voi harrastaa seksiä samalla tavalla kuin heterot.

Kuule. Kyllä niiltä lesboilta seksi onnistuu. Ilmeisesti sulla ei riitä mielikuvitus edes kuvittelemaan naisten välistä seksiä, joten olisikohan paras olla järkyttämättä sun maailmaa kuvailemalla sitä.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   19.11.17 15:13:39

Translapsen puolesta olisin hieman ehkä surullinen kun tietää mitä vaikeuksia se tuo tullessaan, kun yrittää elää vääränlaisesta kehossa ja muuttaa sitä.
Muillahan ei ol mitään väliä. Senkuin toteuttaisivat itseään.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Muori 
Päivämäärä:   19.11.17 15:19:46

Aina on jokin pielessä, jos pitää keksiä seksiinkin uusia konsteja.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   19.11.17 15:21:46

Eivät ihmiset taida ylipäätään käydä sinulta kyselemässä, millä tavalla saa harrastaa seksiä. Kuvitteletko ihan oikeasti, että homoseksuaalisuus on joku uusi juttu?

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Muori 
Päivämäärä:   19.11.17 15:22:25

Ei oo uusi juttu. Mutta tapa, miten siihen nyt pitäisi suhtautua, on uusi.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   19.11.17 15:29:41

Se perustuu länsimaiseen humanistiseen ihmiskäsitykseen ja tiedon arvostsmiseen. Kun tieto lisääntyy, voidaan todeta monet asiat vaarattomiksi. On sitten niitäkin ihmisiä, jotka perustavat maailmankatsomuksensa luuloihin, kuten sinä. Et pysty ottamaan vastaan tietoa ja sitä käsittelemällä ymmärtämään maailmaa. Ethän ole edes pystynyt tässä ketjussa perustelemaan, mitä vikaa homoseksuaalisuudessa on, tai millä tavalla heidän hyväksymisensä on uhka.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   19.11.17 16:14:51

Tukisin parhaani mukaan ja ottaisin avosylin vastaan tyttö- tai poikaystävät. Huoli ja suru kumminkin siitä, että lapsen elämästä tulee normaalia vaikeampi, kun tässä maailmassa nyt kuitenkin vielä on tässä topicissa kommentoineiden lailla ajattelevia.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Muori 
Päivämäärä:   19.11.17 16:27:10

Mä olen tässä juuri kyllä perustellut.

Eri asia sitten, jos on lukutaidossaKIN vikaa.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   19.11.17 16:34:57

Et ole perustellut, olet esittänyt omia ennakkoluulojasi ("keppi ja reikä") ja vihjaillut (homojen hyväksymisestä seuraa jotain kamalaa - et kuitenkaan kerro miksi ja mitä).

Keppiin ja reikään tuli jo kommentoitua, että peniksen suoritettu penetraatio ei ole nyt eikä historiallisesti ainoa seksitapa.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Muori 
Päivämäärä:   19.11.17 16:44:12

Kyllä se on perustelu tää rakenteellinen yhteensopivuus. Yhteen on tarkoitettu alun alkaen mies ja nainen.

Jaa mitä "kamalaa" seuraa, jos nää hömpötykset hyväksyy?
No lisää hulluutta tietenkin.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Heppa 
Päivämäärä:   19.11.17 16:49:20

"Lähettäjä: Muori
Päivämäärä: 19.11.17 15:22:25

Ei oo uusi juttu. Mutta tapa, miten siihen nyt pitäisi suhtautua, on uusi."

Niin. Mikä on uutta ja mikä ei. Antiikin Roomassa homoseksuaalisuus oli ihan tavallista ja tästä on neljä tuhatta vuotta aikaa. Se toki on totta että pitkään homoseksuaalisuus on ollut tuomittua.

Normaaliudesta. Mun suvusta (isoisän sisaruksia) löytyy kaksikin naista jotka ovat tappaneet itsensä koska ovat saaneet aviottoman lapsen. Tuohon aikaan ihan normaalia toimintaa. Toivotko sinä että edelleen aviottoman lapsen synnyttävät naiset tappaisivat itsensä (ja mahdollisesti vielä sen lapsenkin) vai onkohan se ihan hyvä että entisestä normaalista tulee ajan myötä epänormaalia ja poikkeavaa.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   19.11.17 16:52:42

"Kyllä se on perustelu tää rakenteellinen yhteensopivuus. Yhteen on tarkoitettu alun alkaen mies ja nainen.

Jaa mitä "kamalaa" seuraa, jos nää hömpötykset hyväksyy?
No lisää hulluutta tietenkin."

Miten se voi olla peruste, kun ihan hyvin mies ja mies tai nainen ja nainen pystyy harrastamaan seksiä keskenään? Selitä nyt oikeasti kunnolla, miten se voi olla peruste. Tarkoitatko, että kaikkien homoseksuaalien pitäisi luopua heti halusta samaa sukupuolta ja alkaa harrastaa seksiä vastakkaisen sukupuolen kanssa, koska jonkun ht-netin "MUorin" mielestä vain mies ja nainen sopivat yhteen? Ja onko myös niin, että mies ja nainen saavat keskenään harrastaa vain sellaista seksiä, jossa on vaginaan tapahtuva penetraatio? Ilmeisesti ei saa hyväillä käsin tai suulla, ainoastaan paukuttaa munalla pimppaan? Vai?

Mitä hulluutta siinä on, että samansukupuoliset ihmiset on parisuhteessa? Onko susta ok, että on hyväksytty sellainen hulluus kuin avioero, tai se, että nainen saa vastata itse omaisuudestaan, eikä tarvitse miestä holhoojakseen? Tai että avionrikkojien kivittämisestä luovuttiin? Minne asti meidän pitäisi palata, että olisi sinulle hyvä? Oliko se kivaa aikaa, kun aviottomia lapsia kuristettiin syntymän jälkeen, kun avioton lapsi oli niin suuri häpeä? Mihin vedät rajan? On olemassa miljoonia asioita, jota joku on joskus pitänyt (ja pitää edelleen) hulluuten, kuten vaikka raskauden ehkäisy - pidätkö sinä raskauden ehkäisyä hulluutena, joka ajaa meidät turmioon?

En pysty käsittämään tuollaista ajatusmaailmaa. TOisaalta tuntuu, ettet ole asiaa edes ajatellut, hoet vain keppiä ja reikää, kun et muutakaan ymmärrä.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.11.17 16:54:39

Ei mitään merkitystä onko mikä suuntautuminen..mun lapset on aina rakkaita äitilleensä <3

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Muori 
Päivämäärä:   19.11.17 17:01:15

Ihan sama, mitä kirjottelette.

Mä en tule koskaan hyväksymään näitä epäluonnollisia suhteita.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   19.11.17 17:03:10

"Ihan sama, mitä kirjottelette.

Mä en tule koskaan hyväksymään näitä epäluonnollisia suhteita."

Niin, et varmasti, koska et kykene mihinkään järjelliseen ajatteluun. Pystyt tasoon "keppi ja reikä", mutta et siinäkään loppuun asti. Kun sinulta kysyy kysymyksiä, et pysty vastaamaan, koska se vaatisi sitä, että vaivaisit hetken päätäsi.

Homoseksuaalisuushan ei ole mitenkään epäluonnollista, koska esiintyyhän homoseksuaalisuutta muillakin nisäkäslajeilla.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Muori 
Päivämäärä:   19.11.17 17:07:33

Niin mihin en oo vastannut?
Kakaroiden tappamiseen? -Ei kiinnosta mua.
Ja tää asia on ihan eri, kun mitä alotus on.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   19.11.17 17:10:11

"Niin mihin en oo vastannut?
Kakaroiden tappamiseen? -Ei kiinnosta mua.
Ja tää asia on ihan eri, kun mitä alotus on."

Millä tavalla "ei kiinnosta sua"? Että sinulle on ihan sama, elätkö yhteiskunnassa, jossa avioton raskaus on niin suuri häpeä, että se voi helposti johtaa lapsenmurhaan tai itsemurhaan?

Ei ole eri. Jos sinä sanot, että "kaikenmaailman hullutusten" hyväksyminen johtaa turmioon, niin kai osaat sitten sanoa, missä vaiheessa maailmassa eletttiin sellaista hyvää aikaa, jolloin "kaikenmaailman hulluuksia" ei hyävksytty.

Et ole vastannut juuri mihinkään, mitä sinulta on kysytty. Peräänkuuluttelit sen lukutaidon perään, niin voithan nyt mennä itse lukemaan sinulle osoitettuja viestejä, lukea ne kysymykset ja vastata niihin. Luulenpa vain, ettet osaa.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Joulukuusi 
Päivämäärä:   19.11.17 17:11:25

Toki yllättyisin, sen voin myöntää. En kuitenkaan tekisi asiasta sen suurempaa showta, ja asia olisi minulle täysin ok. Vaikka lapseni on tullut minusta, se ei tarkoita että lapseni pitäisi ajatella kuten minä, tuntea kuten minä, elää kuten minä, jne... Hän on ihminen, jolla on kaikki samat oikeudet kuin muillakin.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: toinen muori 
Päivämäärä:   19.11.17 17:36:20

, joka jo 60 - 70 -luvun aikaan vietti nuoruuttaan. Opiskeluporukoissa ja myöhemminkin tuttuina useitakin homoja, ei vaikuta mun suhtautumiseen mitenkään. En nyt muutenkaan ole kiinnostunut kenenkään, en edes lapsieni, seksielämästä.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.11.17 17:38:25

"Serkku "keksi"... koska sä oot aina tiennyt, mitä serkkusi käy läpi elämässään, ja siksi tiedät, että hän KEKSI asian aikuisiällä, eikä asia ole niin, että hän on miettinyt asiaa koko elämänsä..."

No sehän se onkin, kun ei voi tietää onko se nyt taas joku päähänpisto (näitä on tällä ihmisellä ollut aika monta elämässään) vai onko nyt vihdoin sinut itsensä kanssa. Sen vaan sanon ettei olisi ensimmäinen päätös, jonka pyörtää elämässään.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   19.11.17 17:53:53

Tää Muori on hyvä. Ensin se käy jakelemassa tuomioita homoille, kuvittelee olevansa nokkela ja sitten kun yksi kerrallaan ammutaan ne lapselliset väitteet alas, se sanoo ettei koko juttu enää kiinnostakaan.
No, kiinnosti kuitenkin sen verran, että aika monta kommenttia jaksoi kirjoittaa. Nyt se vissiin lähti savupirttinsä nurkkaan mököttämään.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Muori 
Päivämäärä:   19.11.17 17:56:42

Ei lähteny.

Ihmettelen todella, että mä olen tässä ketjussa ainoa, joka ei ymmärrä.

Varmasti on muitakin, live elämässäkin tiedän monta, mutta ei vaan uskalleta sanoa ääneen.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   19.11.17 18:01:41

Ei tuota sun perustetta kepistä ja reiästä nyt vaan kukaan alkeellisellakaan järjellä varustettu ihminen voi ymmärtää. Ethän edes itse pysty vastaamaan sitä koskeviin kysymyksiin!

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Muori 
Päivämäärä:   19.11.17 18:04:36

Heh,hee! Te tekeydytte kyllä niin hauskasti tyhmiksi!!! :)

Reikä ei sovi reikään.
Keppi ei sovi keppiin.
Mutta se keppi sopii siihen reikään.

(menee tekeen poppareita)

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Heppa 
Päivämäärä:   19.11.17 18:11:02

Eli et muori vieläkään pysty vastaamaan yhteenkään viestiin mitenkään muuten kuin että ei kiinnosta. Sinulta on koitettu kysyä mikä on se auvoinen ajanjakso jolloin asiat tehtiin oikein mutta mitään tolkullista vastausta ei sinulta löydy.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   19.11.17 18:11:23

Niin, jankkaat reikää ja keppiä, mutta et pysty vastaamaan kysymyksiin, jotka koskevat tuota teoriaasi. Sen olemme jo ymmärtäneet. Varmasti peruskoulu on vaikuttanut sen verran, että keskimäärin ihmiset ovat nykyään jotenkin kykeneväisempiä pyörittelemään ajatuksia. Sinä et selvästikään ole, ja se taitaa olla se syy, miksi et pysty ymmärtämään homoseksuaalisuutta. Ihmiset kun eivät ole reikiä tai keppejä, eikä heitä sellaisiksi voi pelkistää.

  Re: Miten reagoisitte jos lapsenne olisi homo/bi/yms

Lähettäjä: Anyx 
Päivämäärä:   19.11.17 19:20:42

No tuskin ne naiset tunkee sitä reikää reikään. Ei ole mahdollista. Eikä ole mahdollista miehien tunkea keppiä keppiin. Olisikohan muita tapoja jolloin Muorin "keppi reikään" sujuisi..? Eli periaatteessa olet koko aika ollut oikeassa mutta silti väärässä. Ei ne homot lyö keppejänsä yhteen harrastaessaan seksiä :D

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.