Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   17.11.17 09:09:47

En tajua, mitä tehdä. Olen ihastunut ja rakastanut mieheen. Hän on vetänyt kerran jo liinat kiinni kun ahdistuu kaikesta helposti. Kohtelee muutoin hyvin ja on sanonut ääneen että on rakastunut. Näyttänytkin tunteita. Kaikki oli kivasti meillä, vaikkei ääneen puhuttu vielä seurustelusta. Pyysi jouluna vanhempiensa luo jne jne.

Eilen sitten ahdistui yhtäkkiä jostain. Ensin sanoo yhtä ja kohta toista. Tuli yöksi luokseni ja lähti aamulla ahdistuneena pois! Olen aivan totaalisen pöyristynyt! Ohimennen oli puhetta suhdeasioista yleensä ja kerroin kun joku mies oli kysellyt "olenko sinkku". Mielestäni en ole miestä painostanut mihinkään.

Sitten lähetti viestiä, että ahdistaa ja nähdään huomenna kun oli jo suunnitelmia. En vastannut mitään kun ajattelin ,että antaa olla rauhassa. Sitten tulee viestiä "unohdetaan koko seurustelu ja jatketaan vapaina ja onneksi olkoon että sinua on kyselty. On minullakin vientiä". HUH! Aikuinen ihminen siis kyseessä.

Mitä tämä toiminta on? @!#$ ja olen hämmentynyt. :/

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   17.11.17 09:12:26

Tommosta se on mt-potilaiden kanssa.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: Örkki 
Päivämäärä:   17.11.17 09:13:42

Epävakaa. Unohda.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.11.17 09:15:57

Ei ole se oikea. Anna ahdistua ja katsele seuraava. Tuhlaat oman elämäsi ja aikasi

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   17.11.17 09:22:36

Onko mies epävarma itsestään, vai mitä hittoa? Piti lähteä reissuun keväällä jne. Kaverilleen kertoi eilen että olen hänen tytttöystävä. Miten tätä pettymystä ja pahaa mieltä voi nyt käsitellä? :(
En ole sellainen ,että seuraava haaviin jne.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.11.17 09:23:30

Mä veikkaan että mies voisi kirjoittaa jonnekin keskustelupalstalle ihan samalla otsikolla :D

MIKSETTE PUHU SUORAAN?!?!?

Kai se nyt ahdistuu kun et itsekään osaa sanoa suoraan että haluat seurustella vaan vihjailet että muitakin kiinnostavia miehiä olisi tyrkyllä!

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: örkki 
Päivämäärä:   17.11.17 09:23:35

No ole yksin puoli vuotta vuosi ja reissaa jne ?Miksi pitää olla väkisin joku?

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   17.11.17 09:32:55

Mies tietää kyllä tunteistani ja toiveistani. Hänellä on tässä enemmän ahsistusta ns.sitoutumisesta nähtävästi. En ole sen takia halunnut puskea ja painostaa. Kaikki eteni omalla painollaan tähän asti. En tiedä, onko tämä miehelle tapa ja ahdistuuko jatkossakin näin. Ensin sanoo että haluaa myös itse seurustella kun kysyn, miltä tuntuu. Ja sanoin että se sopii minullekin, niin ei tässä suoremmin voi enää puhua.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   17.11.17 09:33:50

örkki, ei pidä olla joku tai ketään. Siitä ole kyse...

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: 999 
Päivämäärä:   17.11.17 09:35:48

Kysyt siltä suoraan että mistä tää tänhetkinen käytös nyt kumpuaa, ja sanot että haluat auttaa sitä siinä mikä sitä nyt ahistaakin. Jos ei suu aukee tolkullisessa ajassa ja meno jatkuu outona, anna olla. Kylläö sieltä joskus uus mies sulla vastaan tulee.

Oon ehkä nykyään äkäsempi kuin nuorempana, mutta jos suhteen alku on ihan tuskasta vääntöä että sen saa toimimaan (jos ees saa), niin kannattaa antaa koko ruljanssin olla.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.11.17 09:37:35

Mikähän pointti oli kertoa sille miehelle, että "mua kyselty, oonko sinkku".
Vähemmästäkin menee palkokasvi nenään.
Lapsellista touhua.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: xxxx 
Päivämäärä:   17.11.17 09:43:24

Anna olla moinen ahdistuja. Hirveän raskasta taiteilla tuollaisen kanssa ja varoa sanomisiaa ettei vaan toinen ahdistu. Ei välitä susta tarpeeksi. Jos välittäisi, niin tietäisi kyllä haluavansa parisuhteen.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: sam 
Päivämäärä:   17.11.17 09:45:03

Mä tunnen tuon tyypin ihmisissä, että koko ajan pitää vakuutella ja kehua. Joissain kavereissakin on vähän vastaavia, eli kun ollaan niin hemmetin epävarmoja niin pönkitetään sitä omaa itsetuntoa ja vedellään ns. liinoja kiinni, että toinen varmasti alkaa olemaan itsekin epävarma. Huoh.

Mulla oli aikoinaan sellainen poikakaveri, joka uhkaili tappaa itsensä aina kun meille tuli ns. riitaa. Riidat yleensä alkoivat siitä, että hän oli itse niin epävarma kun opiskelin toisella paikkakunnalla enkä todellakaan pettänyt häntä mutta silti siitä asiasta mua epäiltiin koko ajan ja jos kehtasin suuttua, että mitä hittoa... niin vastaus oli, että olisi varmaan parempi kun hän vetäisi itsensä narun jatkeeksi. Noh, mähän olin aivan hermoraunio kunnes sitten kolmen vuoden jälkeen yksi viikonloppu kannoin kaikki omat tavarani hänen asunnostaan pois ja jätin avaimen keittiön pöydälle. Ja lähdin ulkomaille työharjoitteluun. Kerta repäisy ja kun tyyppi soitteli perään, että vetää itsensä jojoon ja kun kerran sanoin, että siitä vaan niin loppui muuten puhelut seinään.

Ja ps, kaveri on edelleen sielunsa voimissa. Tästä on siis aikaa yli 20 vuotta :)

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   17.11.17 09:53:00

Sanoin jo, että jos en riitä hänelle ,niin ei mahda mitään. Turha ladata odotuksia näemmä, vaikka tunnen että mies on oikea mulle. Tai sitten vaan haluan ajatella niin.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: N29 
Päivämäärä:   17.11.17 09:58:08

Minun mieheni oli tuollainen ahdistuja alussa. Suurin syy oli se, että hänen edellinen/silloinen (siitä ei kukaan muuten ottanut selvää!) suhteensa oli luokkaa on/off, jossa nainen pallotteli ollaan-ei olla-ollaan-eiku ei.. Miehellä oli tunteet tätä naista kohtaan vielä vahvat siinä vaiheessa, kun itse tulin kuvioihin mukaan.

Kerroin omista tunteistani johon mies sitten vastasi ettei näe meitä parina, sillä hänellä on tunteita tuohon toiseen naiseen. Ymmärsin asian ja jatkettiin kavereina. Juteltiin milloin mistäkin ja välillä mies ahdistui erittäin paljon, kerran jopa niin paljon ettei puhuttu pitkään aikaan. Aikaa kului jonkin verran ja kerroin jälleen itselläni olevan niitä tunteita. Mies vastasi samoin kuin viimeksi, sillä erolla, että olivat tämän naisen kanssa lopullisesti eronneet (naisen löytäessä toisen). Minä olin miehelle se tuki ja turva. Keskusteltiin se mitä mies surultaan ja ahdistukseltaan kykeni. Pikkuhiljaa tunteita alkoi tulla myös miehelle ja siitä se sitten lähti. Nyt yhdessä 5 vuotta ja häät sekä lapset suunnitteilla.

Älkää siis heti teilatko niitä ahdistuviakaan tapauksia! He vain ovat herkkiä ja näyttävät myös ne toisenlaisetkin tunteensa.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: 999 
Päivämäärä:   17.11.17 10:01:54

Ei se herkkyys mikään tuomiuttava asia oleekaan, mutta se miten sitä herkkyyttään itse käsittelee ja yrittääkö edes puhua asioistaan ja siitä mikä mieltä painaa.

Sellainen kryptinen herkistely ja kilahtelu vaan tuhoaa suhteen.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.11.17 10:07:44

Minulle ei ihan selvinnyt, kumpi oli nyt kryptinen herkistelijä.

Jos aloittaja ei ole sanoanut vielä, että on valmis seurustelemaan eikä muita miehiä silloin kaipaa, niin tämän sanominen voisi auttaa. Jos sekään ei auta, niin mies on liian hankala prinsessa, kannattaa jättää kasvamaan rauhassa.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: xxxx 
Päivämäärä:   17.11.17 10:08:10

N29: tuollaista miestä en kyllä todella olisi huolinut. On toisen kanssa suhteessa ja sitten vasta sinä kelpasit, kun tarvitsi olkapäätä, kun se parempi vaihtoehto karahti kiville. Ja esitti tuon naisen hankalaksi pallottelijaksi, kun samaan aikaan pallotteli eipäs-juupas -peliä sun kanssa. Mutta onneksi olet nyt onnellinen. Eipä mun olisi tarvinutkaan huolia sun miestä ;)

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: N29 
Päivämäärä:   17.11.17 10:14:46

"Lähettäjä: xxxx
Päivämäärä: 17.11.17 10:08:10

N29: tuollaista miestä en kyllä todella olisi huolinut. On toisen kanssa suhteessa ja sitten vasta sinä kelpasit, kun tarvitsi olkapäätä, kun se parempi vaihtoehto karahti kiville. Ja esitti tuon naisen hankalaksi pallottelijaksi, kun samaan aikaan pallotteli eipäs-juupas -peliä sun kanssa. Mutta onneksi olet nyt onnellinen. Eipä mun olisi tarvinutkaan huolia sun miestä ;)"

Satuin tuntemaan sen naisen, oli katsos kaveri (paino sanalla OLI) ja tiedän tasan tarkkaan kuinka hankala pallottelija hän on. Eipä tuo nainen olisi viitsinyt edes miehelle kertoa löytäneensä uuden, ellen minä olisi puuttunut asiaan ja käskenyt lopettamaan aikuisten oikeasti sen edellisen suhteen! Joten xxxx, ole huoleti, et sinä olisi kelvannutkaan minun miehelleni ;)

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: xxxx 
Päivämäärä:   17.11.17 10:19:12

Kaikki ovat siis tyytyväisiä tilanteeseen :D Mä annoin lapikasta yhdelle pallottelijalle siinä vaiheessa, kun tapasin nykyisen mieheni, joka tiesi mitä tahtoi. Ja se olin minä, mitä hän tahtoi.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   17.11.17 10:21:46

Ehdotin että keskustellaan kasvotusten kun ei ahdista enää. Mies vastasi että jutellaan vaan. "Taidan vetää tänään perseet". Että näin... eihän sw minun elämäni ole.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.11.17 11:38:09

Teet asiat selväksi miehelle. Se on miehen ongelma, ei sinun.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: 999 
Päivämäärä:   17.11.17 11:42:02

Se on sitten miehelle ota tai jätä tilanne. Joko se haluaa sinut ja tekee töitä suhteen eteen tai sitten ei halua ja outoilee (ja dokaa).

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   17.11.17 11:45:12

Öh, kuulostaa lapselliselle molempien puolesta. Miksi sun piti edes puhua, että sun sinkkuutta on kyselty, kun kerta asia on noin hankala miehelle? Vai halusitko tahalleen kertoa, että sulla ois vientiä? Mies siis selkeästi koki, että sä kerroit, että sulla ois vientiä ja vähän houkuttas..

Eli nyt puhelin kauniiseen käteen ja oikeasti puhutte asiasta. Jos mies ei kykene puhumaan, niin sitten selkeästi ero.

Eli kysyt, missä mennään ja haluaako mies seurustella vai ei? Koska sinä haluaisit, mutta sinun pitää tietää, mitä mies haluaa. Puhutte siis teistä kahdesta, etkä ala lässyttää jostain toisesta miehestä, joka kyselee sun sinkkuutta.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   17.11.17 14:50:17

Tavattiin ja saimme ainakin vähän tilannetta purettua. Mies oli kertonut kaverilleen eilen, että olen hänen tyttöystävänsä (kun kysyi, kuka olen). Mies taisi itse tästä ahdistua ja koki, että tulipas tilanne nopeasti... Siltä pohjalta veti johtopäätöksen juttujeni perusteella, että olisin epävarma seurustelun suhteen ja mielellään kääntää jotkut sanomiseni epävarmuuden ilmapiiriksi. Molemmilla on varmasti pelkoja taustalla ja mies ottaa kaiken iholle, mutta on samalla varauksellinen.

Tuntuu, että tilanne tarvitsee aikalisää eikä enempää paineita kummankan suuntaan seurustelusta tai mistä hyvänsä tilasta, mikä välillämme onkaan. Mies palloili nyt asioiden välillä, palataanko hengailuun vai ei jne. Näyttää hankaloittavan kummankin tunteita ja lisäävän ahdistusta, jos koitamme konkreettisesti selvittää "meidän tilanne". Loopataan aiheen ympärillä ja tulee paha mieli puolin ja toisin suotta. Neuvoton olo. Huomenna tavataan siitä huolimatta yhteisen tekemisen merkeissä. Tunnustellaan... Molemmilla stressiä muistakin asioista, mitä elämässä on meneillään.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.11.17 14:58:59

Älä nyt oikeasti jatka tuota, maailman ärsyttävintä seurustella tuollaisen epävarman kanssa, jonka ensireaktio kaikkeen uuteen ja jännittävään on pakeneminen. Ehkä joskus pääsette tämän tilanteen yli, mutta ukon reaktio tulee olemaan sama kun kyseessä on tulevaisuudessa esim. muutto, talon osto, lapset, uusi työpaikka jne jne jne....

Maailmassa on paljon ihania miehiä, jotka haluavat seurustelusuhteen. Ei ole pakko jahdata tuollaisia idiootteja. Ja joo uskon että on "muuten tosi ihana" mutta ei se nyt auta.

Ei jatkoon!

Niin ja itse voisit myös pohtia sitä omaa ulosantiasi. Kun haluat kysyä mieheltä että seurustellaanko me nyt vaiko eikö, niin paras keino ei ole töksäyttää "Erkki kysyi olenko sinkku". Näin olen ainakin itse pilannut ihan kelpo suhteen alun :D

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   17.11.17 15:23:34

Mietin kuumeisesti, onko tämä miehelle tapa vai onko omista tunteistaan pihalla?
Ahdistuu vähän kaikesta muutenkin, ei pelkästään ihmissuhteista. Toisaalta ymmärrän. Haluan henkistä turvaa ja tästä olen koittanut puhua. Reagoin itse sitten ahdistumalla ja mies huomaa sen, vetää siitä paineet ja keitos on valmis.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: N29 
Päivämäärä:   17.11.17 15:30:26

Minusta teidän pitäisi nyt ensin kummankin tahoillaan miettiä mitä tulevaisuudelta haluaa. Kirjoittakaa vaikka ylös ne asiat taikka vaikka toiselle kirjeen muodossa, jos se on helpompaa ja kun kumpikin tietää mitä itse haluaa, niin sitten puhutte yhdessä ja katsotte kohtaako yhteinen halu vai ei. Jos kyllä, niin sitten vain ihan rauhakseltaan liikkeelle eli tutustumista, tutustumista ja vielä enemmän tutustumista.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   17.11.17 16:10:59

N29 Meillä on hyvin samanlaiset arvomaailmat ja unelmat. Kumpikin tahollaan arvostaa syvää rakkautta mutta myös vapautta. Tässä ollaankin vasta alussa ja kun ei ole tällaista pelosta käsin toistemme skannaamista, niin kaikki menee paremmin kuin hyvin. Miehellä on vielä selvitettäviä asioita menneestä... Annoin vaihtoehdoksi päättää määrätietoisesti ja kuunnella itseä, että mitä haluaa. Joko seurustelemme ja annamme kaiken mennä omalla painollaan tai sitten ollenkaan. Mihinkään välitilaan en aio jäädä. Mies lähetti viestin, että ajattelee samoin. Ei muuta.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   17.11.17 16:26:32

Ois hankala olla tuollaisen tuuliviirin kanssa. En suosittele.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.11.17 16:33:39

"Joko seurustelemme ja annamme kaiken mennä omalla painollaan tai sitten ollenkaan. Mihinkään välitilaan en aio jäädä."

Eikö toi keskimmäinen nimenomaan ole se välitila, jossa olette luupanneet tähänkin saakka. Ainoa järkevä päätös tuollaisen draamakuningattaren kanssa on lapikas. Ei se siitä parane, suhteessa sellaisen kanssa on kuluttavaa ja raskasta olla.

ps. jos olet ihastunut niin tottakai tuntuu siltä että "se on siinä" ja te olette samanlaisia. Loppupeleissä, kun olet heittänyt pinkit lasit romukoppaan, saatat ihmetellä että mitä samanlaista teissä nyt loppupeleissä onkaan. Hormonit saavat ihmiset myötäelämään toisen rinnalla ja uskomaan yhteiseen. Ne liimaavat ihmiset alkuvaiheessa yhteen kun tunteita pääsee syntymään. Silti maailmassa on varmasti jokusen tuhatta paremmin sopivaa miestä sinullekin.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   17.11.17 16:39:01

Ei ole pinkkejä laseja päässä. Jalat maassa ja taustalla on platonista kaveruutta joitakin kuukausia. Läheisyyden tullessa kuvioihin otettiin tilanne uudelleen käsittelyyn jne. Siitä lähtien olemme tutustuneet koko ajan enemmän toisiimme ja viettäneet aikaa tiivimmin. Alkoi tuntua kummastakin luonnolliselta ja hyvältä. Eilen tilanne eskaloitui tähän pisteeseen. Addiktio ja intohimo on asia erikseen. Tässä koen muuta.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   17.11.17 16:43:47

Mitäpä jos keskustelisitte niistä teidän peloista? Miksi pelottaa se parisuhde? Ja sitten mietitte ratkaisuja asiaan.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.11.17 16:49:02

Kyllä se on myös läheisyys ja seksi joka niitä pinkkejä tunteita nostattaa. Muutaman kuukauden tuntemisen jälkeenkin, jostainhan se kumpuaa halu sietää ja korjata tuollaista rikkinäistä ja ahdistavaa tilannetta kun ei vielä olla päästy varsinaiseen seurusteluunkaan ja mies angstailee jo toistamiseen.
Ihmissuhteissa sellainen ominaisuus on aika ikävä ja nousee helposti myös tekosyyksi silloin kun ei jaksaisi ja viitsisi tai muuten vtuttaa. Psykologisella tasolla tästä olisi paljonkin puitavaa, ahdistujat kääntyvät helposti itseensä ja kriisitilanteissa heistä on harvoin tukea. Parisuhteessa taas kysymys on nimenomaan siitä että voit luottaa toiseen myös huonolla hetkellä. En tiedä kelle tälläinen ihminen on "se oikea."

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   17.11.17 17:58:27

En tiedä. Itkettää ja surettaa. Ahdistun itsekin asioista, mutta juuri tuota kolmipisteen pointtia mietin ja yritin muotoilla miehellekin. Jatkuvassa epävarmuudessa muuttuu kuka tahansa hermoraunioksi, jos saa pelätä tai varoa. Joku viisas sanoo aina, että kuuntele sydäntäsi. Sitten kun sitä kuuntelee, tuleekin "turpiin". Kaikkea ei silti tarvitse sietää.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   18.11.17 19:40:24

Näin miestä tänään ja keskustelimme. Kerroin, että jatkossa vastaavaa tilannetta ei saa syntyä tai muuten luottamus häneen menee/tunteet viilenee... Hän ymmärsi ja voi itse vaikuttaa. Selvitimme myös syntyneen väärinkäsityksen. Osittain olin itsekin tahditon.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.11.17 19:48:21

Muistan kun olin vielä nuori ja naiivi alle kolmekymppinen. Seurustelin tuollaisen hullun kanssa. En ikinä hauku ketään edes raivon vallassa mutta miehen tempaukset olivat niin julmia ja älyttömiä että kerran puuskahdin ja sanoin miestä hulluksi.

Raivostui aivan käsittämättömästi.

Syy oli tietenkin se että osuin oikeaan. Se oli epävakaa persoonallisuus ja sittemmin olen huomannut että tuota lajia ihmisiä on tosi paljon. Niinkuin tosi paljon! Omakin miehesi kuulostaa siltä.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.11.17 06:34:27

Unohda koko mies.
Tuollainen “ahdistuminen” on vain ja ainoastaan vallankäyttöä tai sen yrittämistä. Mies yrittää huokailullaan ja ahdistumisillaan saada sinut roikkumaan itsessään enemmän.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   19.11.17 07:07:43

"Anna olla moinen ahdistuja. Hirveän raskasta taiteilla tuollaisen kanssa ja varoa sanomisiaa ettei vaan toinen ahdistu. Ei välitä susta tarpeeksi. Jos välittäisi, niin tietäisi kyllä haluavansa parisuhteen"
Tämä ja monta muuta, joiden kanssa olen samaa mieltä.
Se, että tokaisit jonkun kysyneen oletko sinkku, niin sehän on ihan normaalia jutustelua. Ja normaali sinusta kiinnostunut, sinuun rakastunut, se jonka kanssa olette hengailleet, mies olisi ottanut sut syleilyyn ja todennut, että kai vastasit, ettet todellakaan ole sinkku. Tuollainen pakeneminen, herneenpalon vetäminen nenään ja simppelin asian selvittelyä monta päivää, ei ole normaalia.
Miettisin kyllä erittäin tarkkaan, haluaisinko itseäni syvemmälle suohon tuonkaltaisen ihmisen kanssa. Kun on niitä normaalejakin, tervepäisiä, helppoja ihmisiä.
Enkä tarkoita, että aina pitäisi mennä sieltä, missä aita on matalin. Mutta tuonkaltaisen ihmisen kanssa sitä todella helposti saa itsensä aika huonoon jamaan.

Miettisin myös, mikä tuossa miehessä kiinnostaa. Miksi siedät tuollaista käytöstä. Onko kotiolosi olleet epävarmat? Oletko tottunut elämään tasapainotellen toisen oikkujen mukaan? Oletko seurannut sivusta, miten vanhemmillasi on vastaava kuvio?
Yleensä sitä etsii vastaavanlaista suhdetta, jollainen lähipiirissä on ollut, jonka keskellä on kasvanut. Aina se ei ole se paras malli, mutta se on se tutuin malli. Tuttuus vetää puoleensa, vaikka tajuaisi itsekin, että se ei ole se terve malli.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   19.11.17 09:06:24

Voisin kuvitella että eräskin tapailemani on juurikin tuollainen... Hmm.. Lähettelee kivoja viestejä , ikävöi, mutta todellisuudessa ei tapahdu mitään. Pelkkää sanahelinää, seksin vonkumista. Haluaa antaa vähän" ressukan" kuvan itsestään, siis niin että kuka mut nyt huolisi.. oikeasti kyse on jostain muusta. Patologinen valehtelija ei ole kaukana. Harmittaa että ikinä kuvittelin siitä ihmisestä yhtään mitään. No mun puolesta saa rauhassa painia ongelmiensa tästedes. Neuvon aloittajaa jättämään omaan arvoonsa tuon soutajan ja huopaajan. Se vaan ei mahdu mun päähän että miten kukaan viitsii valehdella niin törkeästi kuin tämä mies....:(

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   19.11.17 14:15:36

En tunne miestä vielä niin hyvin, että sanoisin varmaksi hänen motiiveistaan. Molemmat olemme varovaisia, introvertteja, "outoja", varauksellisia ja turvattomuutta kokeneita ihmisiä. Mies ahdistuu joka tapauksessa asioistaan, olin minä hänen elämässään tai ei. Hän on vapautunut paljon tutustumisemme aikana. Annan ajan mennä ja tutustumalla askel kerrallaan selviää, onko meillä yhteistä tulevaisuutta. En epäile enää, etteikö mies välittäisi minusta tarpeeksi. Häntä pelottaa... ja se on tiettyyn pisteeseen asti ymmärrettävää. Itsekin olen ajoittain "paniikissa". Kun pitkästä aikaa päästää toisen todella lähelle vaiheittain ja samalla pelko satutetuksi tulemisesta kalvaa. Turvallisuus ja luottamus tulevat ajan kanssa. Jos eivät tule, hän ei ole minulle Oikea. Simple.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.11.17 14:33:49

Minulla on tälläinen ahdistuja puolisona. Sanonpa vaan että rankkaa on, mutta sitten on ne toiset asiat jotka pitävät meidän yhdessä. Jos voisi tavallaan jälkikäteen päättää olisinko lähtenyt tähän jos olisin tiennyt miten asiat muuttuvat vuosien varrella, niin olisin valinnut toisin. En koe tarvetta erota, mutta on tämä melko kuluttavaa elämää välillä.

Alkuun kaikki näytti ihanalta, olimme avoimia, onnellisia ja puhuimme ihan kaikesta. Ahdistujapuoli alkoi tulla näkyviin vasta noin puolen vuoden kuluttua suhteen alkamisesta. Ehkä se oli juuri sitä että toiselle haluaa näyttää parhaat puolensa ja olla samanmielinen, luoda unelmia kun ollaan ihastuneita. Mies vaikutti emotionaalisesti vakaammalta kuin todellisuudessa on. Missään vaiheessa en ole epäillyt hänen tunteitaan, mutta nyt kun katson taaksepäin niin näen monta tilannetta jossa olen tuntenut olevani "hylätty" ja "yksinäinen", koska kriiseissä mies vetäytyy helposti kuoreensa.

Aika ei ole auttanut, itseasiassa sanoisin että se on jopa pahentanut tilanteita. Tuntuu että mitä vanhemmaksi ahdistuja tulee, sitä enemmän hän on oppinut välttelevää käytöstä sellaisissa asioissa jotka aiheuttavat hänelle hankalaa oloa tai muuten tuntuvat vaikeilta ja ahdistavilta. Luulen että olen puolisona jopa pahentanut käytöstä sillä, että olen tehnyt asioita hänen puolestaan ihan vain siksi että ne tulisi tehtyä ja hän on taas vähänniinkuin minun huomaamattani sysännyt ne minulle.

Tässä on yksi esimerkki, se voi kuulostaa naurettavalta eikä edes kovin suurelta, mutta kuvaa jokapäiväisiä tilanteita joissa ahdistuminen ja angstailu käy puolison hermoille:

Vaihdoimme nettiliittymää ja vanha modeemi piti postittaa takaisin operaattorille. Mies liikkuu enemmän postikonttorin suunnalla, joten nakitin homman hänelle. Pakkaaminen, pakettiin palautustiedot (merkkiä ei tarvinnut ostaa) ja vie henkilökohtaisesti tiskille jossa merkitsevät asiakaspalutuksena.
Jokapäivästä ja helppoa, eikö?

Viikon päästä mies oli saanut modeemin pakettiin mutta ei ollut vielä postittanut sitä. Lähdimme kaupoille ja sanoin että ottaa paketin mukaan, viedään se samalla. Autossa mies alkoi jo stressata siitä, että onko se kunnolla pakattu, entä jos paketti aukeaa postissa? Totesin että kyllä se pysyy, vie nyt vaan. Ajoimme pikkukaupalle jossa oli Postin tiski ja itse menin palauttamaan pahveja ja mies lähti käymään kaupassa vain palatakseen hetken päästä paketti kädessä takaisin. "En kehtaa viedä sitä kun en tiedä voiko sen palautuksen tehdä täällä" hän totesi. Olimme muutenkin menossa isolle kaupalle ja istuin jo autossa, joten sanoin että hyvä on, voi sen sinne isoonkin postipisteeseen viedä jos se tuntuu helpommalta.

Parkkihallissa alkoi angstaus. Ei kehtaa viedä, paketissa on huonoa käsialaa, entä jos se aukeaa? Ei ole käynyt suihkussa tänään, tuntuu ahdistavalta. Tässä vaiheessa nappasin paketin ja vein sen tiskille. Mies oli taas sen jälkeen kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kehtasi käydä ihan hyvin kaupassa ja maksaa ostokset. Mutta kun se paketin vieminen tiskille on niin kamalaa kun sitä ei ollut tehnyt koskaan ennen. Kaikenkaikkiaan vastaavia pikkuasioita tapahtuu viikottain ja minusta tuntuu välillä että olen ainoa aikuinen koko talossa. Toisinaan mies on taas kiva, ihana ja hoitaa sellaisia asioita joita normaalielämään kuuluu. Ainiin, paitsi jos ahdistaa. Jos on vaikka viikon kuluttua lääkärikäynti - ahdistaa, ei voi siivota kun pitää keskittyä johonkin ettei ahdista. Voi hyvä helkkari soikoon.

Älä lähde mukaan tuollaiseen, ei se siitä parane - paitsi vaihtamalla. Jos luottamuasiat on sulle jo nyt vaikeita niin kuset omille kintuillesi ottamalla toisen samanlaisen, ahdistujaan kun ei voi luottaa perusarjessa. Se nyt on tietty, että se tuskin sinua pettää koska ajatus siitäkin ahdistaa liikaa, mahdolliset seuraukset ja se mitä kaikki muut ajattelevat ;)

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   19.11.17 14:46:56

Kiitos kolmipiste esimerkistä. Miehellä ei ole tuon laatuista ahdistusta sentään; ei ainakaan minulle välity. Olemuksesta huokuu ahdistunut olotila, mutta en anna sen yleensä häiritä. Meistä ei kumpikaan ole eikä tule olemaan rutiinien orja elämässä. Vaikka kerroin miehestä vain tämän puolen, niin on paljon, paljon enemmän hyvää ja hänen kanssaan on itselläni helpompi olla kuin koskaan 3,5 vuotisen sinkkuuteni aikana. Pidän sitä jo tässä vaiheessa huomioitavana seikkana. Ymmärrän, mitä tarkoitat...

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.11.17 14:53:55

Kuten kerroin, niin ei meilläkään alkuvaiheessa ollut pahemmin hälytysmerkkejä ilmassa. En olisi uskonut että ahdistus tulee näkymään jokapäiväisissä asioissa tuollatavoin. Nyt viiden vuoden jälkeen on vaikea tunnistaa sitä hauskaa ja uniikkia poikaa jolla oli samankaltainen humaani arvomaailma, paljon ideoita ja unelmia ja joka näytti ehkä juuri sitä versiota itsestään joka haluaisi olla.

Ahdistusta tulee monenlaisissa muissakin asioissa, myös meidän välisessä suhteessa aika-ajoin. Muista ettet voi parantaa toista tai ottaa hänen kannettavaksesi hänen murheitaan. Todennäköisesti mies on nyt parhaimmillaan suhteen alkuvaiheessa. Muutenhan ettei olisi alunperinkään löytäneet toisianne jos ei vähän yritystä olisi ollut ;)

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   19.11.17 15:22:46

Miehellä on ollut parisuhteita, neljän vuoden mittaisia. En usko, että on kumppanina huono, mutta nämä ovat vain huomioon otettavia piirteitä. Ja itse valintani kanssa elän tai jätän kortin katsomatta loppuun...

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: Kirveli 
Päivämäärä:   19.11.17 16:00:27

Unohda. Joko sillä on aivan sairaan huono itsetunto, joka yleensä johtaa jossain vaiheessa mustasukkaisuuteen (siihen viittaa myös tuo lapsellinen kommentti "on minullakin vientiä") tai sitten mies yrittää kontrolloida sinua olemalla @!#$.

Juokse.

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.11.17 23:38:21

Kuinka vanha tämä mies on?

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: tyly 
Päivämäärä:   19.11.17 23:48:22

Mikä siinä on, ettei näitä ahdistuneita, introverttejä, panikoivia miehiä koskaan ala sillä hetkellä ahdistamaan, kun pääsee pukille?

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: Tsiisus 
Päivämäärä:   20.11.17 00:04:41

"Minun mieheni oli tuollainen ahdistuja alussa. Suurin syy oli se, että hänen edellinen/silloinen (siitä ei kukaan muuten ottanut selvää!) suhteensa oli luokkaa on/off, jossa nainen pallotteli ollaan-ei olla-ollaan-eiku ei.. Miehellä oli tunteet tätä naista kohtaan vielä vahvat siinä vaiheessa, kun itse tulin kuvioihin mukaan.

Kerroin omista tunteistani johon mies sitten vastasi ettei näe meitä parina, sillä hänellä on tunteita tuohon toiseen naiseen. Ymmärsin asian ja jatkettiin kavereina. Juteltiin milloin mistäkin ja välillä mies ahdistui erittäin paljon, kerran jopa niin paljon ettei puhuttu pitkään aikaan. Aikaa kului jonkin verran ja kerroin jälleen itselläni olevan niitä tunteita. Mies vastasi samoin kuin viimeksi, sillä erolla, että olivat tämän naisen kanssa lopullisesti eronneet (naisen löytäessä toisen). Minä olin miehelle se tuki ja turva. Keskusteltiin se mitä mies surultaan ja ahdistukseltaan kykeni. Pikkuhiljaa tunteita alkoi tulla myös miehelle ja siitä se sitten lähti. Nyt yhdessä 5 vuotta ja häät sekä lapset suunnitteilla.

Älkää siis heti teilatko niitä ahdistuviakaan tapauksia! He vain ovat herkkiä ja näyttävät myös ne toisenlaisetkin tunteensa."

Minä en ikimaailmassa alentuisi tuollaiseen :D

  Re: Miehen jojoilu kuluttaa! OM

Lähettäjä: N29 
Päivämäärä:   20.11.17 05:54:32

Tsiisus, mitä alentumista tuossa on? Mies on maailman ihanin, kun pääsi yli eksästään, eikä ole sen koommin edes ahdistunut. Ellei lasketa isänsä kuolemaa, joka oli shokki meille kaikille.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.