Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: --H-- 
Päivämäärä:   17.9.17 19:58:17

Vanha http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=5957620&t=5957620

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   17.9.17 20:33:05

Haa! Loistavaa --H--.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -tinku- 
Päivämäärä:   17.9.17 21:44:44

nytkö se kesä sitte loppu :D

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Sipsu 
Päivämäärä:   18.9.17 10:14:28

Hieno otsikko

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   18.9.17 19:36:41

Tänään oli sadonkorjuupäivä. Kirpun jäniksille syömättömäksi jääneet salaatit (oli yllättävän satoisa lajike) ja itselle sipulit. Nyt tiedän mistä hillosipulit tulevat, ne on niiden viljelijöiden tekemiä, joilla ei vaan kasvatus onnistu. Jäivät alamittaisiksi ja sitten on pakko keksiä niille joku kaupallinen termi.

Mun sipulit oli ehkä helmen kokoisia. Pienen. No ne on silputti varsiensa kanssa ja odottavat pakkasessa kaikenmaailman keittoja ja muita ruokia.

Lentsu meinaa vaivata. Nyt se pyrkii keuhkoihin, viime viikolla perinteinen nokkatukko ja kaktus kurkussa. Vähän luonnollisesti myös lämpöä. No vielä mahtuu kalenteriin.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Mocha 
Päivämäärä:   18.9.17 21:01:56

PunApan ratsuttaja oli julma ja määräsi puskatädin treenaamaan kentälle. O_o Tänään sitten piti kiltisti käydä tuhertamassa. Kyllä metsässä on mukavampaa!

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   22.9.17 12:07:21

Juhuu!! Perjantai <3

Työviikko kohta taputeltu. Ensi viikolla pikkupisto maakuntiin ja seuraavalla viikolla pääseekin liikkeelle joka viikko.

Huomenna jos kävisi Kultapoikaa tervehtimässä. Mietin että jos sovittaisi sille satulaa selkään ja kävisi taluttelemassa sitä. Voitaisi jalan käydä kimpassa perehtymässä pariin jänskään kohtaa, mitkä ovat aiheuttaneet pientä kiemurtelua kärryt perässä.

Satula sinällään on sivutuote, ei taida juuri erota tuntemuksesta kuin jos on silat selässä. Mutta pääsenpähän sovittelemaan :D Jos vaikka jo vuoden päästä selkään..

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Mocha 
Päivämäärä:   24.9.17 18:22:56

PunAppa kävi näillä näkymin kauden viimeisissä kisoissa ja pokkasi ensimmäisen sijan ensimmäistä kertaa. Nyt hyvillä mielin talvikauteen. Ehkä nyt saa pysyä hetken metsässä. :D

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Sipsu 
Päivämäärä:   24.9.17 20:38:28

Kiva vkl,pikku touhua ja muuta mukavaa.
Uudelle tulokkaalle laitoin kärryt perään,oikein mallikkasti oli :)

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   26.9.17 20:43:01

Tänään ei ole mitenkään tuntunut tiistailta. Välillä on ollut maanantaimieli (eka päivää tälle viikkoa konttorilla) ja välillä taas sitä mieltä, että kyllä nyt vähintään keskiviikko pitää olla.

Turvajalustimia pitäisi varmaan jossain kohtaa alkaa katselemaan. Ikinä ei ole semmoisia ollut, mutta josko koittaisi hankkia. Eihän tässä vielä kiire ole lähellekään, mutta jos vuoden päästä semmoiset olisi, niin eihän se haittaisikaan..

Suosituksia? Epäsuosituksia?

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Sipsu 
Päivämäärä:   26.9.17 21:11:11

Kyllä freejumpit on vaan hyvät ja sprengerit myös.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -tinku- 
Päivämäärä:   27.9.17 21:27:11

Ei suuria täältä suunnalta..

Varsan kanssa käytiin hakemassa luokkavoitto Ruukin näyttelystä. Hienosti osasi taas käyttäytyä pikkuhevonen (säkä 144cm ja takaa 148cm) <3
Koppakärryt viritetty perään hiittareiden tilalle, kohta lähetään pihasta pois seikkaileen tielle ja sitä kautta pitemmälle peltolenkille.

Tamma (alias lihapulla) toiminut lähinnä lasten ratsuna ja sen kyllä huomaa :D

Ruunan kanssa kaikenlaista, hyvässä ja pahassa. Lauantaina hän pääsee edustamaan paikallista heppayhdistystä paikallisille markkinoille "rapsutushevosena". Saapa nähä... :D

Kissoilla kaikki hyvin, koirilla kaikki hyvin eikä ihmisilläkään taida olla suuremmin valittamista :)

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   28.9.17 12:24:47

Tämmöset tuli vastaan, mutta köyhästä tuntuvat vähän kalliilta.

https://www.horsepro.fi/sprenger-flexcite-turvajalustimet

-tinku-:lle onnea omakasvatin menestyksestä!

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: jk 
Päivämäärä:   28.9.17 18:06:57

Hei!

Voisitteko jakaa hyvillä Oulun seudun hevostelukanavilla tätä kyselyä eteenpäin? Tarkoituksena olisi siis kartoittaa maneesittoman tallin pienryhmätuntien kysyntää Oulun seudulla :) Kiitos jo etukäteen!

https://www.kyselynetti.com/s/6542c1d

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   28.9.17 20:00:10

Auttaisko jos tästä tekisi linkin:

https://www.kyselynetti.com/s/6542c1d

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -tinku- 
Päivämäärä:   28.9.17 20:29:08

tänään käytiin A-ratsastajan kanssa maastossa ja paikallisella rats.kentällä tuuppaamassa. Ruuna on ku vietereillä ja tamma on LIHAVA. Täytyy koittaa raivata kalenteriin tilaa ja ruveta itekki liikuttamaan enempi..

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   29.9.17 20:37:30

Kävin tänään säästämässä Hööksin avajaisissa. Pari satulahuopaa tarttui.

Sisäänvetotarjouksista kiinnostavimmat olivat satulahuovat 7,50€ ja sitten oli semmosia liruja villaloimia 18€. Ja muutenkin valikoima -20%

Siellä perehdyin myös vielä yhdenlaisiin turvajalustimiin. Freejumppeja mulle esiteltiin ja sitten oli semmoiset Tec Stirrupit? Ja toisaalta selvittelin nuita sprengerin eri mallian eroja. Sprengerillä on 4 system, bowbalance ja sitten tuo uusi Flecsite minkä linkitin tuohon ylemmäs. Kaikissa nuissa sprengerin malleissa idea on sama, materiaali tai ulkomuoto poikkeavat hieman toisistaan.

Karkeasti sprengerit alle 200€ ja nuo muut yli. Pitää vaan ehkä alkaa säästämään.

Huomenna taas Kultapojun tykö.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   4.10.17 12:02:28

Onko kellään tarvetta hevosen vuokraajalle?

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   4.10.17 20:02:14

Viikko aloitettu Espoossa onnistuneesti. Huomenna onneksi pääsee jo ajelemaan takaisin kotiin. Perjantaina jos viettäisi konttoripäivän ja lauantaina taas Kultapojan kanssa töhöttämään.

:) sinun ehkä kannattaisi vähän kertoilla itsestäsi tai toiveesta hevosen suhteen. Minulla ei nyt tarvetta, kun tuo Kultapoju on vasta 2v ja muutenkin täydessä hoidossa ja reenissä tällä hetkellä.

Minulla on hyviä kokemuksia kyllä tämän palstan kautta löytyneistä ihmisistä hevosten suhteen. Tolokun sakkia, joille on hevosen uskaltanut jättää hyvillä mielin touhuttavaksi.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   6.10.17 21:42:38

Aah perjantai. Telkkua katselen tässä samalla, sihiä lasissa. Piti siivota tänään, mutta koiralenkki Siipisen kanssa vei voimat. Eihän nuo hiekat ja villakoirat valitettavasti mihinkään tuosta lattialta karkaa.

Huomenna kissanhoitoa kun kaveri reissussa ja varsaa tervehtimään. Koitin sopia Hevarin varusteauton kanssa treffejä huomiselle, kun se on matkalla Rovaniemen raveihin. Ei vaan ollut vielä ihan varmaa, että onko sillä niitä mun tarvimia juttuja autossa. Tutkitaan.

Ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua Oulun seudun tyypeille!

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Mocha 
Päivämäärä:   8.10.17 22:00:58

-tädin viikonlopputoivotukset olivat selvästi toimivat. Oli todella mukava viikonloppu. Voisitko -täti loitsia seuraavaksi nopeasti menevän työviikon? :D

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjämaki 
Päivämäärä:   10.10.17 11:28:39

Päivää pitkästä aikaa...

Meillä vapautuu yksi karsinapaikka marraskuun alusta, tolkulle ja maalaisjärjellä varustetulle vuokralaiselle, säpolla lisäinfoa.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Laitsikka 
Päivämäärä:   11.10.17 20:18:58

Onko kukaan lähiaikoina ajelemassa Lahdesta Ouluun? Koiranpentu kyytiä vailla.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   11.10.17 22:05:22

Ens viikolla Hyvinkää-Oulu. Voisiko tuoda Lahdesta vähän lähemmäs? Liikun varmaan Hyvinkää-Tampere-Jyväskylä-Oulu.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Laitsikka 
Päivämäärä:   12.10.17 22:28:03

-täti,
Sua vähän ajattelinkin.
Asia on jo hoidossa, joten ei enää kyydin tarvetta.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   13.10.17 07:42:58

Nääh, olisi ollut ihana kuljettaa pentusta kun ei itsellä semmosta ole moneen vuoteen ollut. Tui tui..

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Laitsikka 
Päivämäärä:   14.10.17 08:17:21

Sori -täti. :(
Ikävä kyllä ei oo enempää kuskattavia pentuja tiedossa.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   14.10.17 21:24:04

Hyvää lauantai-iltaa sennut :)

Tänään kävin Kultapojan kanssa ajolenkillä. Vähän arvelutti hirvenmetsästyksen avaus, että joudutaanko passiketjuun ja sitä myöten ravintoketjuun mutta onneksi ei niillä nurkilla aktiivitoimintaa näkynyt.

Kultapoika toimi tietenkin kuin ajatus, mukava oli käydä pikkulenkki varsalla ookailemassa. Pitäisi ehkä taas mittoa sitä jokupäivä. Tänään piti jo oikeasti kurottaa, että sain lautaset harjattua ja samoin rintaremmin alta olen yleensä saanut ohjat pujoteltua yhdeltä puolelta. Tänään en yltänyt vaan oikean puolen ohjan takia piti kiertää oikealle puolelle hepoa.

Huomenna ois koiranäyttely tuossa lähellä, siis match-show. Mietin että pitäisikö siellä käväistä, kun koirillakin on tuoreet rokotusleimat. Ihan vaan kokeilemassa, että osaisiko itse tuota urosta näyttää. Oikeissa näyttelyissä mulla on sille aivan huippu rodun tunteva händleri.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Sipsu 
Päivämäärä:   14.10.17 22:07:39

Samoin täällä varsa ajettu,olikin pari viikkoa taukoa kun nosti kuumeen rokotuksesta. Vähän oli meno mutkikasta aluksi,mutta kyllä se siittä tasoittui :)
Vähän laajensin varsan karsinaa niin mahtuu paremmin elelemään siellä <3

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   18.10.17 21:39:33

Varsat on ehkä parhaita. Minäkin olen vielä muutama vuosi sitten sitä mieltä, että varsat on tylsiä ja niillä ei voi mitään tehdä. Olen totaalisesti kääntänyt takkini ja mietin, että voisin laittaa toisenkin varsan. Ihan vain koska varsa. Toki tämähän ei ole mitenkää realistista, mutta ei se kultapoikakaan sitä ollut..

Alkuviikko on tosiaan mennyt täällä hamassa etelässä, oli lennokkaita ajatuksia että tapaisi kavereita iltaisin, mutta niin vaan työt vei mehut. Työpäivän jälkeen hotellin ravintolasta ruoka ja sen jälkeen aivan omissa oloissa odotellen, että saa alkaa nukkumaan.

No huomenna kotiin ja lauantaina Kultapojan kanssa jotain puuhailemaan.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -tinku- 
Päivämäärä:   18.10.17 23:58:48

Arki pyörii ja hyörii.
Prinsessan kanssa ajellaan muutaman kerran viikossa. Ei suuria odotuksia tähän talveen.
Tamman selässäkin ehtiny piipahtaa. On se vaan niin <3
Ruunan kanssa huomenna viivalle. Tavoite päästä maaliin! :D

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   19.10.17 07:33:40

Minua harmittaa kun en tänään pääse raveihin. Ajelen kyllä juu kotio, mutta olen perillä ehkä joskus 18 jälkeen. Enkä kuitenkaan heti ajomatkan päälle jaksa muuta kuin mennä kotiin ja lenkittää koirat ja majottua sohvalle.

No Siipinen käy mun puolesta Hevarin autolla ostoksilla. Varsalle taas jotain uutta, mikä on varmaan ensi keväänä jo taas pieni :P

No joku tunti vielä töitä tälle päivää, sitten autoon ja kotio.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -tinku- 
Päivämäärä:   20.10.17 15:49:21

hoh hoi, onneksi alko loma! viikonloppu vielä tiukkaa puuhailua kotosalla, sitte nokka kohti pohjosta. kyllä jo vähän tarviiki päästä ulos kotikuvioista!

lumi teki prinsessan liikutuksesta vähintäänki mielenkiintoista, seisköön siis tarhassa hän.
tammalle jos laittais jo hokit eteen niin saa tyttöset ens viikolla vähän etes liikutettua..taakse en kyllä laita ennen ku on oikeasti pakko, on sen verran napakka liike seinää vasten toisinaan :D mikähän siinä onki että pittää seinää koittaa kaataa vaikka ruokaa on ja kavereitaki, sekä tilaa liikkua (pihatossa) ?!
ruunan kanssa haettiin eilen vähän kaurarahaa äimältä. vielä jos ainaki yhen startin koittas tälle vuotta, katotaan sitte jatkoa.

meillä muuten olis hiljasessa tarjonnassa pihatto/tallipaikka hyväkäytöksiselle omistajalle ja porukassa toimeentulevalle tammalle tai ruunalle..

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   22.10.17 19:33:43

Sunnuntai-ilta. Voisi edes laittaa että sauna tulessa, mutta ei ihan vielä. -sulho pitää hakea rautatieasemalta joten tässä silleen semisti pitää olla vielä lähtökuopissa.

Vihdoinkin sain muutaman kauan odotetun lisäkaapin kotiin. Mocha ja Siipinen tulivat talkoisiin mukaan ja niin saatiin vihdoinkin heppakamat asiallisesti säilöön. Jonkin verran löytyi myytävääkin, pitäisi vain ottaa kuvia ja laittaa sitten esille jonnekin. Pari semmosta "yllätyslaatikkoa" edullisesti nippuhinnalla. Toisessa epämääräistä nahkaa, vöitä, ehkä jotkut suojat ja kuolaimet ja toisessa satulahuopia. Ravipäävehkeet sekkeineen, yksi irtosekki ja pino vanhan tamman jäljiltä olevia 14,5cm kuolaimia jotka ovat siis jo jääneet Kultapojalle pieneksi.

Jemmassa myös 3 leveää satulaa, joita ei viitsi vielä yhtäkään hukata, jos niistä joku vaikka sopisi tuolle varsalle tulevaisuudessa. Sama homma loimissa, toistaiseksi kaikki pienet on hukattu. Nyt vaan jänskätetään että mahtuuko tulevaisuudessakin reilut 155cm vai onko se sittenkin 165 se koko. Tähän asti olen siis päässyt vannomaan Horzen Avalanchien nimeen. Kuivatusloimia olen sitten teettänyt aina tarpeen mukaan ja jotain toki löytänyt ihan kaupastakin.

Kultapojan tosiaan kävin ajamassa taas eilen, 3 lätäkön verran se viitsi kuunnella renkaiden alla ritisevää jäätä ja totesi että mitäpä sitä enempää. Rentouttava lenkki.

Tulevan viikon olenkin kotona. Ei haittaa.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

LähettäjäLeya 
Päivämäärä:   22.10.17 19:50:38

Kerro -täti mitä kuolaimia löytyy!

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Sipsu 
Päivämäärä:   22.10.17 19:57:56

Täällä samaa rataa mennään ruunanrupsukka ratsastettu ja Varsa ajettu ja meni todella mallikkaasti. Rakennus projektikin alkaa olemaan loppusuoralla.
Ja taas aamulla töihin/

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   22.10.17 20:20:35

Leya: kuvaan tuon nipun viikolla. Mocha vei siitä jotain, katsotaan mitä kaikkea se niistä pitää. Mutta on tuossa silti kaikenlaista.

Niin ja olen minä siis töissä, mutta ei tarvitse lähteä maakuntiin..

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   2.11.17 21:17:31

Marraskuun puolta jo mennään. Alkuviikko meni työhulinoissa Tampereen kulmilla ja jäi nämä pohjoisen alkupakkaset kokematta.

Huomenna toimistolle ja toivottavasti onnistunut yritys esittää hyvää puolisoa.. Se sisältää siivoamista ja koirienlenkitystä, että -sulhon ei tarvitse rikkaa ristiin laittaa. Onhan se hyvinkin alkuviikon kodista ja katraasta huolehtinut.

Kultapoika ei ole vielä kengässä ja mietin, että jos ei ole lauantaille ajokelejä, niin otan länget mäkivöineen matkaan ja setolkan kanssa ja opastan varsalle niitä. Länget eivät varmasti ole sopivat, mutta saapahan niistä vähän makua että mistä on kyse.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -tinku- 
Päivämäärä:   7.11.17 21:41:29

blääh, näitä kelejä... johan tuo 3 päivää vissiin pitiki talvea! mie jo niin toivoin että olis jatkunu lumisena pakkaskelinä, mutta eipä tietenkään..murr..

töissä kiirettä, kotona kiirettä, kokoajan kiirettä mutta jaksaa, jaksaa!

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   7.11.17 21:55:38

Minä katselen kelejä vielä toisenkin viikon keski-Suomesta. Täällä ei oikein vielä talvea ole.

Kultapojalle sovittelin länkiä ja pitänee varmaan aloittaa ajoharjoitukset eli tyhjien aisojen vetäminen, kunhan saadaa lisää lunta. Ei raaski raastaa aisoja ja vetokarttua jäisessä maassa. Lumi vähän pehmentää.

Yhtä koiraa pyöräytin mätsärissä viikonloppuna. Koira osaa, minä halusin harjoitella. Tulin siihen tulokseen, että taidan jatkossakin käyttää handleria, itseä jänskättää aivan liikaa. Eikä koirakaan ota mua ihan tosissaan.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Mocha 
Päivämäärä:   7.11.17 22:13:00

Minulla onkin menossa hevostelutauko, kun olkapäätä hieman korjailtiin. PunApalla on onneksi hyvät ja luotettavat apukuskit, niin pysyy silläkin mieli hyvänä. Pari kertaa olen tallilla käynyt kyydin saatuani nuuskimassa punaista karvaa. <3

-tädin ja siipisen kanssa oli kyllä erittäin laadukas varusteilta! -täti muutenkin huolehtinut kunniakkaasti minun viihdyttämisestäni omista kiireistään huolimatta. <3

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -tinku- 
Päivämäärä:   18.11.17 18:15:31

hoh hoi..
ruuna ilmotettu kauden viimeiseen starttiin, viimeistelyt ihan päin mäntyä mutta olkoon :D
tamma ulkoilee minkä ulkoilee.
prinsessalla tänään pitkästä aikaa kärryt perässä. hienosti toimii hän! jospa nyt tulis talvi niin päästään ajeleen enempi.

mitähän vielä...hmm.. niin joo, kohta paikallisen yhityksen pikkujouluruokailuun. ei jaksais mutta kai se on "pakko"

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   18.11.17 19:18:52

Minäkin (yllätys) kävin tänään ajelemassa Kultapojalla. Lenkki ei ollut pitkä (muutaman kilometrin), mutta mukavasti vastusta antoi ehkä viiden sentin lumikerros. Loppumatkasta lenkkiä nenään tuoksui työtä tehnyt hevonen. Ei sillä tullut hiki, mutta vähän lämpesi. Mukava tuoksu, olisin sitä voinut haistella vaikka kuinka pitkään.

Pari edellistä viikkoa meni keski-Suomessa, ensi viikolla pitäisi löytää Savonlinnaan asti.

Mihis -tinku- ilmoitit ruunan? Ouluun? (en ole yhtään selvillä ravikalenterista)

Huomenna Mochan kanssa PunAppalla ajamaan, saa tehdä vähän pidemmän lenkin. Sitä odotan kovasti.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Mocha 
Päivämäärä:   18.11.17 19:28:46

On niin luxusta, kun -täti lähtee ajamaan PunAppaa. Siitä on yli kolme viikkoa, kun olen päässyt sen kanssa liikenteeseen. Ihana päästä kyydille istumaan. <3

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   19.11.17 18:51:40

Mohcan ja Punaisen kanssa käyty mukava hölkkälenkki.

Nyt tässä saunan jälkeen odottelen että sunnuntain tv-viihde eli Tähdet tähdet alkaa ja sitten vaan odotellaan että tulee uni ja pääsee aamulla töihin.

Mukavaa viikkoa teille kaikille. Nauttikaa elostanne <3

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Siipinen 
Päivämäärä:   20.11.17 19:33:41

Huh, en uskaltanu edes katsoa milloin viimeksi olen tänne kirjaillut jotain. Uusi työ on jonkin verran antanut korvien välille aktiviteettia ja kaikki muu härdelli päälle on viimeistellyt ns. kisakunnon. Mutta päivääkään en vaihtais pois: oman alan hommia, hyvä työporukka ja uusia haasteita. Huomisen jälkeen pitäis vähän helpottaa.

Mochan Punainen on tarjoillut irtiottoja työasioista. Kultapoikaa on karmea ikävä mutta jospa ens viikonloppuna pääsis rapsutteleen nuorta herraakin. Tänään ois ollu Naistenravit Äimärautiolla mutta virta ei sitten riittänyt sinne asti. Marraskuu näyttää mahtiaan =P

Vaan joulu on tulossa =D Jingle bells, jingle bells, porsaita äidin oomme kaikki, joulupuu on rakennettu ja joulupukki matkaan jo käy vai miten se meni? Lunta on, pakkasta on (ainaki jos mittaria kattoo silmät sirrillään) ja muutamat jouluvalotki on jo viritetty. Kynttilän poltto alotettu ja nyt se on vaan h-hetken odottelua =D

Hyvää joulun odotusta seutulaisille! #Jouluihminen #Minäkö muka?? #Joululoma #Talvi #jnejnejne =D

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -tinku- 
Päivämäärä:   21.11.17 21:38:49

Oulusta ruunan kanssa vuoden viimeiset rahat kotiin eli tavoite suoritettu siltä osin. Nyt saadaan ottaa vähän rennommin. Tämä vuosi oli kohtuu vähästarttinen mutta sitäkin "rahakkaampi"! täsmäiskut oli selkeästi mottona :D

huomenna olis sitte hevosteluilta ennen saapuvaa myräkkää...talvikelejä kun vaan pitelis niin päästään typyjen kanssa töihin urakalla!

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Siipinen 
Päivämäärä:   22.11.17 11:37:12

-tinku- Onneksi olkoon! Sitähän sanotaan, että ei se määrä vaan laatu =D

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Mocha 
Päivämäärä:   27.11.17 00:20:55

Onnea -tinku-!

Tänään Siipinen hoiti minun korvien väliä, kun pääsin taas tallille ja kärrykyydille. 2,5 tuntia viihdyttiin reissussa ja PunAppa vaan piristyi, kun matkaa kertyi mittariin. Oikein mukava reissu!

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -tinku- 
Päivämäärä:   27.11.17 20:07:34

täällä kärsitään totaalisesta innostuksen puutteesta..äh, ei saa aikaseksi oikein mitään. hevoset lomailee vesisateessa, onneksi sentään saavat liikkua porukassa isolla alueella!

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   3.12.17 20:54:44

Joulukuu ja ensimmäinen adventtisunnuntai. Kotimaan matkailu jatkuu ja huomenna pitäisi ampaista notta Pohojanmaalle (alkaa P:lla loppuu A:han..) pariksi päivää.

Hepo saa huomiota kerran viikossa lauantaisin. Eilen kävin ajamassa ja tuntui että se oli taas kasvanut. En ottanut mitään mittoja, mutta pää tuntui isommalta, kuolaimet ehkä taas vähän pienemmiltä. Ja muutenkin se oli muhkuuntunut. Kohta saa taas katsella uusia päitsiäkin. Isoja X-fulleja. Help.

No muutama viikko vielä retkeilyä ja sitten on pari viikkoa kotona. Joulu tule jo.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   8.12.17 07:47:04

Huomenta taas :)

Itsenäisyyspäivä on juhlittu ja viime yönäkin on kuulemma ollut maanjäristys.

Itsenäisyyspäivän kunniaksi käytiin Mochan suomenhevosta ulkoiluttamassa kärryin ja ihmiset tuntuivat hymyilevän ja moikkailevan tavallista enemmän meille.

Varsaa menen tervehtimään huomenna. Pitää vaan käydä Lantmännenin kautta, harjanselvityssuhu on lopussa. Vanhalle -tammalle riitti pullo suhua vuoteen, varsan emälle meni 2 pulloa ja Kultapojan kulutus näyttäisi tämän aineen suhteen olevan 3 pulloa vuodessa.

Tänään jos vielä tuonne tuuleen ja tuiskuun koiranlenkitykseen, niin sitten voisi illaksi vetäytyä mukavasti neljän seinän sisälle..

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Siipinen 
Päivämäärä:   8.12.17 19:05:58

"Lunta tulvillaan, on raikas talvi sää..."

Ei mulla muuta tälle päivää =D

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Mocha 
Päivämäärä:   14.12.17 11:29:04

Ratsastin tiistaina ensimmäistä kertaa 6,5 viikkoon ja tunnen sen todellakin nahoissani. Pohkeet ovat ihan tukossa, mutta olihan mukavaa! Tästä on vain tie ylöspäin. :)

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjämaki 
Päivämäärä:   14.12.17 14:15:48

Lumista päivää...

meillä olisi vielä vapaana pari karsinapaikkaa tolkulle vuokralaiselle, hyvät puitteet ja osaava hoito, Oulunsalossa. Säpolla lisäinfoa...

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -tinku- 
Päivämäärä:   18.12.17 16:03:57

kylläpä aika rientää. 4 aamua ja sitte loma! olenki jo sen tarpeessa...

hepat saanu ottaa melko rennosti, mutta jotain pientä aina välillä niidenki kanssa. keskiviikkona laumaan saapuu uusi jäsen ja siinäpä se loppuviikko ja -vuosi sitten meneeki opetellessa :)

rauhallista joulun odotusta kaikille!!

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   18.12.17 19:22:51

Hyvää joulun odotusta myös täältä.

Muutama päivä vielä työntekoa, sitten joulun vapaat ja vähän kesälomaa päälle. Tämä viikko menee Tampereen ympäristössä.

Varsalla olen ajellut ja mieli tekisi rekivehkeitä alkaa sovittelemaan. Tarttis vaan apukädet moiseen hommaan. Ehkä joku jossain kohtaa joutaakin..

Mikä teidän mielestä on joulussa parasta?

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Leya 
Päivämäärä:   18.12.17 20:00:35

Mää oon jännityksellä oottanu, että milloin päästään taas -tätin kanssa tekemään yhteistyötä työasioissa, mutta ei vielä tulevana keväänäkään ollut töipaikka listalla. En tiiä onko se hyvä vai huono asia...

Joulussa parasta on joulu! En oo vielä mitään tehny sen eteen, mutta jos kinkun, laatikoita, kaloja ja salaattia vissyn lisäksi käy ostamassa loppuviikosta, niin luulis pärjäävän. Lahjatkin toivottavasti ilmiintyy itsekseen jostain ;)

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -tinku- 
Päivämäärä:   23.12.17 10:53:09

Täällä hevoslauma kasvoi risteytys tammalla ja sopeutus on käynnissä.

Lentsua ja silmätulehus, mutta nyt on loma!

Rauhallista joulun aikaa kaikille!

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: VK 
Päivämäärä:   23.12.17 11:11:54

Hei! Onko kenelläkään tiedossa myytävää/parin vuoden sisällä myyntiin tulevaa tilaa Oulun seudulla, noin 40-50km säteellä Oulusta?
Pelkkä tonttikin käy, kunhan on tarpeeksi iso (4ha->). Ei tunnu löytyvän mistään :(

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   23.12.17 15:20:47

Leya: oletko aivan varma?

VK: oletko tuon huomannut? https://www.etuovi.com/kohde/2210308?sc=M1110327248&pos=6

Käytiin Siipisen kanssa mittomassa varsaa tänään. On sillä mittaa. On. Ei siis vieläkään mikään korkea, mutta leveyttä ja vankkuutta tuntuu olevan.

Osaako joku sanoa onko jossain hevosenkenkien pituus- ja leveysmittoja? Voisi vähän kuvitella että minkä kokoiset kengät Kultapojalle tämän kavion perusteella menisi.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Leya 
Päivämäärä:   23.12.17 15:41:06

-täti, ei ainakaan ensimmäisen neljänneksen listassa ollut. Tosin voihan se olla, ettei mun tartte sotkeentua koko asiaan, kun on kolme kauppaa nyt samassa...

Meillä oli tallilla puurotarjoilu aamulla ja teki tiukkaa sen jälkeen kammeta itsensä hevosen selkään. Ja totesin kotiin ajellessa, että vuoden paras ostos on ehdottomasti ollut nelivetoauto. Olis Jaariksella ollu hätä kädessä tuolla ajellessa.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -Poni- 
Päivämäärä:   23.12.17 15:48:24

Leya sentään jakso kammeta ittensä hevon selkään! Mä syötin vaan Ponin yhtä paksuksi kun itteni :-P Ja mä ajelin tuon koko neljän kilsan matkan kotiin toivoen ettei kukaan tuu vastaan kun tiellä oli lunta niin maan p*usti! Kiva kuitenkin, että satava aines on lunta eikä vettä! Hyvää joulua kaikille, nauttikaa, rentoutukaa ja syökää hyvin!

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   23.12.17 18:21:36

Leya: ei käsittääkseni tälle keväälle?

Oo! -Poni-: terkut teille molemmille!

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Tetsku 
Päivämäärä:   23.12.17 18:57:01

Rauhaisaa joulua kaikille :)
Tänään ollaan lasten kanssa vähän leivottu ja muuten touhuiltu kaikessa rauhassa, ei menoa minnekään eikä vieraita tulossa niin omaan tahtiin saadaan viettää joulua. Ihan parasta :) Joulupäivänä tai tapanina mennään poniajelulle Wilin luokse.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Siipinen 
Päivämäärä:   24.12.17 08:15:34

Ihanaa joulua kaikille!

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   24.12.17 12:44:12

Hyvää joulua <3

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Mocha 
Päivämäärä:   26.12.17 08:52:53

Hyvää tapaninpäivää! Eilen käytiin -tädin kans ajamassa reellä. PunAppa toimi hienosti reen edessä. Tänään on tarkoitus mennä ihan kärryin. Ihanaa, kun on lunta, niin pääsee ajamaan laajemmalla alueella.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   1.1.18 19:47:12

Hyvää uutta vuotta!

Hevoset ovat taas Hippoksen mielestä vuoden vanhempia, minullakin Kultapoika jo 3-vuotias. Kävin sen kunniaksi ihan vaan seurustelemassa varsan kanssa.

Muuten vuosi vaihtui tylsän keski-ikäisesti. Kaveripariskunnan tykö syömään ja kotona oltiin jo 22 jälkeen. Nukkumassa omassa pedissä ennen puolta yötä. Ei vaan jaksa valvoa. Vanha vai outo? En tiedä.

Koiria ei onneksi tänäkään vuonna rakettiräiske kiinnostanut ja tuntui että ihmiset yllättävän hyvin noudattivat klo 18 aloitusta ampumiselle. Ja muutenkin ehkä tuntui, että vähemmän oli raketteja, vai mikä on muiden tuntuma asiaan?

Pari päivää vielä lomaa ja sitten taas töitä ja retkiä ihmettelemään. Pitäisi selvittää mikä on paras reitti ajella Kotkaan..

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Otus 
Päivämäärä:   1.1.18 20:01:27

Mukavaa uutta vuotta! :)

-täti: Minä ajelen muutaman kerran vuodessa Oulu-Kotka -väliä, useimmiten isoja teitä Jyväskylän ja Kouvolan kautta. Ei ehkä lyhin reitti, mutta yleensä pääsee sujuvasti menemään ja talvellakaan ei mitään keliyllätyksiä yleensä ole.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Leya 
Päivämäärä:   1.1.18 20:03:44

DI osaisi varmaan kertoa -tätille parhaimman ajoreitin. Tosin sanoisi varmaan ensi, ettei sinne pidä ihmisen menemään.

Meillä oli Postimyyntipojan kanssa vuoden eka valkka. Viimeisin kuukausi meni vähän lomaillessa ja open mielestä oltiin kummatkin veteliä p*skoja. Mutta ehkä ensi kerralla paremmin 

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   2.1.18 13:24:14

Otus: tuota samaa se näytti Googlemaps:kin suosittelevan. Ei ole talvikeleillä mitään tarvetta kikkailla pikkuteillä. Turvallisesti ja rauhassa perille kumpaankin suuntaan.

Leya: meitä ehkä DI:n kanssa yhdistää nämä työn aiheuttamat pakkoliikkeet. Mentävä on kun käsketään.

Minä olen pohtinut, että kesällä jos ottaisi jossain esim 10 kerran sarjan tunteja. Saisi vähän tuntumaa taas miten sitä ratsastetaan. Kultapojan selässä käymistä olen suunnitellut ensi syksylle, minulla ei ole tämän kanssa kiire. Ja olen sen verran paksukin, että mukavampi antaa nuoren luille aikaa luutua rauhassa; jaksaa sitten aikanaan minua kuljetella.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -tinku- 
Päivämäärä:   2.1.18 16:54:00

Hyvää uutta vuotta kaikki!!

Meillä vuosi alkanut rauhallisissa merkeissä kaikilta osin. Heppailua sopivasti ja muuta kotona puuhailua sitten vähemmän :D

Tamman selkään kipusin pitkästä aikaa ite eilen ja onhan se vaan niin huippu. Kyllä ei kaduta pätkääkkän, mitä on tämän hevon eteen tehny :)

Ruunan kanssa alotellaan treenejä hiljotellen nyt ku alkaa kelit olla kohillaan. Katotaan josko vielä täältä radoille keväämmällä päästään.

Prinsessa kasvaa ja aikuistuu. Hän pääsi eka kertaa metsään tiuhtina ja hienostihan hän kulki. Vähän meinas bensa loppua kotimatkalla, mutta kyllä se siitä..

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Mocha 
Päivämäärä:   5.1.18 21:05:15

Hyvää uutta vuotta minultakin! PunApan ja -tädin kanssa ollaan viritelty lisää rekiharrastusta ja kivaahan se on, ei voi mitään. Pian ratsastus unohtuu kokonaan, kun on niin paljon hauskempaa istua kärryissä puhumattakaan reestä.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Mocha 
Päivämäärä:   12.1.18 22:07:13

Olen kuitenkin kunnostautunut tällä viikolla ja käynyt kahdesti ratsastamassa. Mukavaa se on sekin.

Pitäisi käydä Leyaa, Ponia ja muita tuttuja moikkaamassa pitkästä aikaa, mutta aina tuntuu olevan niin paljon muuta.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Leya 
Päivämäärä:   13.1.18 13:58:45

Tervetuloa Mocha, tiedät mistä meidät löytää

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   13.1.18 20:00:39

Meidän pitää ehkä Mochan kanssa tehdä kimppavisiitti Leyan &co tykö. Olisi mukava nähdä ihan livenä.

Kultapoika oppi tänään uuden asian. Se oli tiuhtina tarhakaverinsa kärryjen perässä. Käyntiä ja ja pari pätkää hölkkää. Hyvin hiffasi mistä oli kyse. Vähän välillä jotain muutakin kuin ajoa..

Työperäiset retket ovat alkaneet taas. Maanataina taas on mentävä - rahan takii..

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Mocha 
Päivämäärä:   14.1.18 20:04:50

-täti: ehdottomasti, pitää vaan miettiä sopiva ajankohta. :)

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -tinku- 
Päivämäärä:   19.1.18 19:35:38

solis sitte perjantai ja hyvä niin!

rauhallista heppailua tiedossa ja kenkäyshommia..

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   20.1.18 20:06:46

Ja kuittaan lauantain jo melkein menneeksi. Tallilla tänään pakkanen alkoi kakkosella, mutta käytiin silti varsan ja varsan kaverin kanssa ajolenkki.

Huomenna uusi mutka tallille (poikkeavaa, kyllä..) ja maanantaina jos vaikka lähtisi Nurmijärvelle tai jonnekin sinne melkein etelään. Jos ensi viikon vielä jaksaisi ja sitten olisi parin vkon tauko.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Siipinen 
Päivämäärä:   31.1.18 19:11:28

Niin se on tämänki vuoden ensimmäinen kuukausi taputeltu pakettiin. Antoivat uuden vuoden kunniaksi uusia työtehtäviä ja on kiitettävän työllistetty olo. Karvaisten asioiden moikkaaminen on typistynyt viikonloppuasteelle, pöh. Ei mulla ehkä muuta tähän väliin...

(All work and no play makes Siipinen a dull girl...) Hmmph...

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   1.2.18 11:51:33

Se ois helmikuu sitten. Parin viikon konttorijaksosta nautiskelen ja odottelen kesää.

Tai Eurojackpottia. Nyt ois ihan semmonen tunne, että ei haittais jos voittas paljon rahaa ja sitten vois vaan oleskella. No sitähän tuskin tapahtuu, niin mennään tällä.

Edes hevosesta ei ole nyt mitään isompaa kerrottavaa. Siellä se reenailee ja kasvaa. Luulen että sekin odottaa kesää ja vihreitä.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Siipinen 
Päivämäärä:   1.2.18 18:08:04

Kaikki odottaa jo kesää ja vihreitä =D Oli hämmentävä kokemus lähteä puol neljä töistä ja ehtiä melkeen päivänvalolla kotia, päivä on ehkä ihan oikeasti pidentyny!

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   9.2.18 19:29:53

Mahtavaa, se olisi niinkuin perjantai.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Mocha 
Päivämäärä:   10.2.18 09:12:34

Ehkä jopa lauantai. Onko kenelläkään kokemusta kinnerpatin tyypillisestä oireilusta?

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Leya 
Päivämäärä:   10.2.18 10:53:28

Mocha, on ja paljonkin. Alkujäykkyys, laukannostot hankalia, takapää ei meinaa tulla alle, kengitysmuutokset jne...

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   18.2.18 10:09:45

Aurinkoista pakkaspäivää meille oulunseutulaisille.

Viikolla tuli käytyä Pohjanmaalla, eilen tallilla ajamassa varsalla ja jonkun päivän olin kuumeessa.

Varsa on selvästi edistynyt hommissaan, mukavaa lähteä sillä ajamaan kun rutiinit ovat myös sillä hevosella selvillä. Kuntokin on kasvanut, niin hölkkäähän se sitten tuon tuostakin tarjoilee. Välillä jopa ihan reipasta. Laukkakysymyskin on kärryille esitetty, mutta siihen en ole antanut lupaa. Ei ihan täyttä luottoa varsan käytökseen laukassa kärryt perässä. Turvallisuus edellä mennään.

Hieman on ollut suruakin, jouduin saattelemaan vanhan Naaraan paremmille pupumaille. 13,5 vuotta on kuitenkin isolle koiralle vallan asiallinen saavutus ja joskus vain on myönnettävä tappionsa luonnon kiertokululle.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Leya 
Päivämäärä:   20.2.18 15:15:38

Terveisiä influenssalta! Oli muuten ihan p€rkeleellinen vieras. Onneksi olen jo melkein päässyt siitä eroon. Neljä päivää sängynpohjalla, vuoron perään kahden paksun peiton alla täristen ja välillä hiessä kylpien. Lisänä ihan hirveä pääkipu ja vielä hirveämpi yskä... Viimeksi kun kuume kävi aikuisiällä yli neljänkympin, mulla oli 15 vuotta sitten vesirokko.

Onneksi hevonen hoitui ja liikuttui suht kivuttomasti valkun ja tallikavereiden avulla. Tänään kävin jopa itse toteamassa sen olevan hengissä 

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   28.2.18 13:49:14

Helmikuu vilahti melko vauhdilla. Pakkasta on vielä luvattu maaliskuulle, mutta kalenterin mukaan siinä ei ole mitään kummaa. Talveahan tässä mennään.

Sovittelin varsalle satulaa ja alkaa näyttää siltä, että sille ei tule mahtumaan emällään ja -tammalla aikanaan ollut Batesin penkki. Penkissä siis nyt valkoinen kaari paikallaan ja etukaaren päät puristavat lavoilta turhan napakasti. Muuten sen penkin malli näytti asialliselta. Eihän tämä vielä niin ajankohainen ole, mutta jo valmiiksi hieman ahdistaa, että mistä löydän yhtä mukavan satulan itseni ja hevoiseni väliin.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Mocha 
Päivämäärä:   2.3.18 22:48:32

Mihin tämä aika oikein juoksee? Haasteesta toiseen ehkäpä...

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjämaki 
Päivämäärä:   13.3.18 15:12:32

Ja päivää... meillä tätin kanssa näkyy olevan samat harrasteet ;)

vielä mahtus talliin järkevä vuokralainen, puoli- tai täyshoidolla, mukavaan porukkaan ja rauhalliseen ympäristöön.

kesäksi ois myös etsinnässä reipas nuori töihin jolla mahdollisuus kesätyöseteliin, muksujen ja elukoiden vahtimista tiedossa.

säpolla tavoittaa...

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Leya 
Päivämäärä:   13.3.18 16:10:23

Oliko -tätin munankuori tänään Hakkilassa vai harrastaako joku muukin niitä?

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   13.3.18 17:13:58

Leya havaitsi aivan oikein.

Olen vielä huomiseen asti uniikki lumihiutale eli Munankuori V oli todellakin Hakkilassa parkkipaikalla. Huomenna saan haltuuni Munankuori VI:n, yhden sen värisen olen jo nähnyt Oulussa. Ahdistaa jo valmiiksi. En ehkä kestä.

Sivuhuomautuksena että Kultapoika kasvaa, joudun sille ehkä seuraavaksi vaihtamaan otsapannan jonka pituus on 50cm. 45cm on lyhyt. Tai pitäisikö tässä välissä tilata vaikka 48cm?

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   13.3.18 17:56:19

Ja on se hyvä, että valvonta pelaa. Oululaiset pitää huolta toisistaan. Se on hyvä.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   16.3.18 20:50:21

Hurraa. Perjantai. Ei haittaa yhtään tässä vaiheessa viikkoa.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   25.3.18 18:32:24

Tämäkin topic näyttää täyttäneen puolivuotta jo viikko sitten. Kohtahan tämän saa täyteen.

Eilen kävin tallilla ajelemassa varsaa ja totesin, että minulla ei ehkä ole sopivia ratsusuitsia tuolle hevoselle. Ajopäävehkeet on ja voisihan niilläkin sitten aikanaan ratsualkeisiin perehtyä, mutta olen ehkä enemmän sillä kannalla että useammatkin ratsupäävehkeet voisi olla, ei tarvisi kuolaimia irroitella ja ehkä poskiremmejä säätää. Kuolaimetkin voisi olla ehkä jotain muuta, nyt on siis 15,5cm ajokuolain. Ne on vähän paksut tuohon suuhun. Ratsukuolaimissa olisi tuossa koossa enemmän valinnanvaraa.

Viikon päästä jo huhtikuu. Mihinköhän nuo kaikki lumet menevät..

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Siipis 
Päivämäärä:   25.3.18 20:57:07

Mihin tämä aika lentää...? Ei se että viikonloput häviää yhdessä silmänräpäyksessä mutta ku minusta just oli joulun pyhät ja uusi vuosi? Ja ens viikonloppuna on muka pääsiäinen... Kyllä tässä joku huisputus nyt on meneillään. (Varsinki jos kattoo tuota lumen määrää ja koittaa siltä kantilta kuvitella huhtikuun ilmoiksi...)

-täti: Nuori herra tarvitsee ehdottomasti sellaiset katu-uskottavat ratsusuitset, pitäähän ne kamppeet olla lajin mukaan. Jospa minäki ens viikonloppuna ehtisin mukaan. Pääsiäisen pyhät tulee kyllä tarpeeseen.

Mutta hei, auringonvalo lisääntyy koko ajan. Hetkittäin oli jo ihan lämmin ulkoilla tänään auringonpaisteessa. Kesää odotellessa...

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

LähettäjäMaki 
Päivämäärä:   26.3.18 17:35:34

Aurinkoista päivää....

Täti: shoppaileen vaan ratsun vermeitä sitten parin viikon päästä ;-)

Meillä vielä tilaa yhdelle vuokralaiselle, puoli/täysihoito, nyt on maastot makeimmillaan.
Kesäksi haussa ponille kaveri, kun muu porukka menee laitumelle, ei pelkäksi oloneuvokseksi.

Tuntien pidossakin pientä aktivointia havaittavissa, säpolla tavoittaa mikäli mikäli länkkä tai enkkutunteja halajaa, rentoa luonnolliseen hevosmiestaitoihin pohjautuvia ratsukolle räätälöityjä reenejä.

Eiköhän sitä tässä taas ollukki....

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: Siipis 
Päivämäärä:   29.3.18 20:04:42

Hyvää pääsiäistä kaikille! Toivottavasti aurinko näyttäytyis runsain mitoin.

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   1.4.18 18:17:49

Kerrassaan mukava pääsiäisen aika. Varsan kanssa puuhailua. Mochan hevosella käytiin huvittelemassa Siipiksen kanssa. Koirien kanssa liikuntaa.

Varsalle sovitin vanhan tamman jäljiltä olevia suitsia, nehän sille kyllä tulevat sopimaan kunhan hommaan pidemmän leukaremmin ja pidemmän otsapannan. Tykkään nuista suitsista, niin mieluusti niitä koitan vielä viritellä että saisin ne tuolle penikalle sopivaksi. Kuolainten kanssa on vähän hätä. 15,5cm ovat lyhyet. Pitää alkaa perkaamaan seuraavaa kokoa. Ulkomaille pitäää vissiin alkaa jo katselemaan.

Mites muilla pääsiäinen on sujunut?

  Re: Oulun seutu 1160 -ajaton on ajoissa

Lähettäjä: -täti 
Päivämäärä:   4.4.18 19:29:12

Taidanpa täytellä tämän poijes. Kehtaisko joku aloittaa uuden?

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.