Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: näin hankalaa? 
Päivämäärä:   22.7.17 13:37:00

Pitkään estinyt Suomesta sopivankokoisia ja -värisiä tietyn merkin ja mallin ratsastushousuja. Värivaihtoehtoja on ollut muutama, joten joustoakin on ollut. Mistään ei ole meinannut löytyiä sopivia. Vihdoin ja viimein löysin yhdet housut. Väri hieman epäilytti, mutta kuvissa näytti olevan ok.

Housut tulivat ja väri ei ollutkaan hyvä. Paikat ovat ok väritset, mutta itse housukangas ei oikein miellytä. Vanhat housut ovat jo ihan leviämispisteessä, joten uudet olisi saatava pian. Nyt mietinkin, että palautanko housut vai pidänkö ne vaikka eivät tunnukaan hyvän värisiltä.

Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla näin hankalaa?

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: Himmu 
Päivämäärä:   22.7.17 13:40:00

Ei olekun ei ole muodin orja.

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: näin hankalaa? 
Päivämäärä:   22.7.17 13:42:18

En todellakaan ole muodin orja. :D Helpommin varmaan löytyisi jos olisin.

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: Himmu 
Päivämäärä:   22.7.17 13:43:18

Taidat olla.

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: lol 
Päivämäärä:   22.7.17 13:43:37

No herranjumala, on varmasti hankalaa kun siitä tekee noin hankalaa :D

Menet kauppaan ja sovitat sellaisia ratsastushousuja, joiden kangas ja paikat miellyttävät. Ostat sopivat. Jos et löydä sellaisia, jotka miellyttävät, olet ilman tai otat sellaiset, jotka eivät miellytä, mutta jotka päällä voit silti ratsastaa.

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.17 13:43:37

Jo on isot ongelmat... Itse olet ongelmat aiheuttanut jos on pakko olla tietyn merkkinen, värinen ja näköinen.....

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: Heisenberg 
Päivämäärä:   22.7.17 13:53:28

Enää ei saa oikeita ratsastushousuja. Kymmenen vuotta sitten ostin viimeksi parit housut, ja nyt kun olen etsiskellyt uusia niin kaikki on jotenkin outoja. Sikaohutta materiaalia paikkoja myöten ja muutenkin outoja. Mietin miten ne voi kestää, ja eihän ne kestäneetkään kun Hööksiltä ostin. Haaroista alkoivat purkautua ensimmäisen ratsastuksen jälkeen! Sain onneksi rahat takaisin, ja menen noilla vanhoilla vahvasta kankaasta tehdyillä vaikka ne kulahtaneet ovatkin ja toivon ettei ne hajoa.

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: näin hankalaa? 
Päivämäärä:   22.7.17 14:04:46

Monia olen kokeillut, mutta ei vaan muut mallit ole sopivia. Ei tuo nykyinenkään malli ole paras mahdollinen, mutta niiden kanssa voi elää. Joskus täälläkin kyselin löytyykö jostain merkistä samantyylisiä tai onko saman merkin muu malli suht samanlainen, mutta en saanut mitään vastausta. Joskus ollut kyselyitä, joissa suht samanmallinen henkilö on kysellyt sopivia huosuja niin aina vinkataan juuri tuota mallia jota käytän.

Merkki ja malli yleiset, koko ja värikin, vaikka vaihtoehtoja on, ovat ongelma. Oikeaa kokoa ei vaan meinaa löytyä mistään ja jos löytyy niin ovat jotkut vaaleat tms. mitä en todellakaan halua.

Plussaa tietysti olisi jos housut kestäisivät pitkää hyvänä, mutta siitä olen jo luopunut, kun käyttämäni merkkikin on muuttunut huonommaksi.

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: näin hankalaa? 
Päivämäärä:   22.7.17 15:46:20

Miksi se on väärin, että haluaa pitää sellaisia vaatteita päällä jotka ovat hyvät päällä (ne päällä on mukava harrastaa eikä tarvitse koko ajan korjata vaatteita parempaan asentoon tms.) ja joiden väristä pitää ja joiden väri sopii itselle?

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   22.7.17 15:56:33

Helppoa kuin heinänteko: Pikeurin Luganat tai Candidat, vanha koko, väri ruskea tai harmaa, tilaten sieltä mistä halvimmalla löytää. Viimeisimmät tosin tulivat vastaan alle satasella kivijalkaliikkeen aletangosta.

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: *-* 
Päivämäärä:   22.7.17 15:59:43

Jos merkin on oltava joku tietty, samoin mallin ja värin, niin ymmärrä nyt hyvä ihminen ettei ne kaikki ratsastusvaatemerkit suinkaan tee jokaista mallia kaikissa mahdollisissa maailman väreissä... Yleensä niitä värivaihtoehtoja on yksi-kaksi, joskus jopa kolme ja niillä on elettävä.
Ellei kelpaa niin sitten etsit muualta.

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   22.7.17 16:00:04

Nyt tulee hassu kysymys, mitä olen ihmetellyt aina vaikka vuosia ratsastanut. :D Eli miksi ratsastushousujen kuuluu olla punteista vajaamittaiset? Teinkö suuren synnin kun ostin aletangosta Pikeurin housut, jotka olivat jollain erikoispitkällä puntilla? Puntit asettuvat siis niin kuin "normaaleissa" housuissa. En ole huomannut vielä käytännössä mitään haittaa tästä kun olen pari kertaa niillä ridannut. o.O

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.7.17 16:29:36

Mene ratsastusvarustemyymälään, kerro myyjälle millaisia housuja etsit. Myyjä kantaa kokeiltavaksi n. kymmenet housut. Valitset parhaiten istuvat ja värin josta pidät. Kysyt lopuksi hintaa.

Näin tei itse muutama viikko sitten, hyvät housut sain. 80€ maksoivat 50% alen jälkeen.

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: näin hankalaa? 
Päivämäärä:   22.7.17 16:35:26

tähti: olen tehnyt noin ja maksanut yli 200 e housuista jotka eivät sitten ratsastaessa olleet niin hyvät kuin normaalisti käyttämäni malli. Vetoketjukin hajosi melko pian.

Yleensä myyvät ei oota.

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: näin hankalaa? 
Päivämäärä:   22.7.17 16:38:18

Ja etsimäni värit ovat musta, harmaa (kaikki tummat sävyt), sininen (kaikki tummat sävyt), ruskea (tummat punaruskeat sävyt). Valmistajalla värikartassa varmaan parikymmentä eri vaihtoehtoa ja löytyvät myös ko mallista mutta ei sopivasta koosta.

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: omppu 
Päivämäärä:   22.7.17 16:58:06

Heh: Mulla sama juttu. Normaalipitkät ratsastushousut jää mulla pitkiin koipiin vielä juuri tuohon pohkeen paksuimpaan kohtaan tönköttämään, ja saappaissa tuntuvat inhottavalta. Cavallolta löytyy kivoja housuja puntilla, joka ylettyy nilkkaan asti. Ei purista, ei kinnaa ja puntit pysyy hyvin paikoillaan, en ole vielä keksinyt huonoja puolia.

Minuakin kiinnostaisi, miksi ratsareiden pitää olla vajaamittaiset?

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.7.17 17:14:49

Ei mulla vaan koskaan ole ollut ongelmia ratsastushousujen pituuden kanssa, aina on olleet hyvät.

tv. 157cm pitkä

PS: Aloittaja laita ostoilmoitus toriin tai muualle jos joltain löytyy juuri ne housut vähänkäöytettynä toivomaasi väriä ja kokoa.

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   22.7.17 17:15:19

Heh: Punteista vajaamittaisia käytetään saappaiden kansaa ja täyspitkää kenkien kanssa.

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.17 18:22:10

Aloittaja on niin isoa kokoa, ettei sen vuoksi löydy sopivia? Tällöin on parempi laihduttaa ja palata uudelleen asiaan sitten normaalipainoisena.

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   22.7.17 19:03:34

Mun ongelma ratsastushousuja ostaessa on se, että kaikki tuntuu kiristävän polvista! Ei reisistä, ei pohkeesta, vaan polvesta... Ja kyllä, mulla on ihan normaalit polvet.

Toinen mitä ihmettelen on housujen vyötärönauhat. Miksi monessa merkissä vyötärö on tosi paksu, siis moninkertaisesta kankaasta, kiinnitys vetskarin lisäksi hakasilla jne. Pönäkän ja joustamattoman tuntuista.

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: Hilpari 
Päivämäärä:   22.7.17 19:20:37

Kestää ne modernitkin housut jos ei osta liian pieniä ;)

Alouttaja kirjoitti "housut tulivat" ja siinä on se vika. Mene kivijalkamyymälään ostoksille, joskaan niitä ei kohta ole kun kaikki tilataan netistä ja mielellään ulkomailta.

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: näin hankalaa? 
Päivämäärä:   22.7.17 20:10:15

Hilpari: saattaa tulla yllätyksenä, mutta moni kivijalkamyymälä myy myös netin kautta. Ekologisempaa tilata netistä kuin ajaa 600 km ratsastushousujen takia. Olisi tietysti kannattanut ajaa jotta olisi selvinnyt, että netin kuvassa väri ei ollut oikea ja housut ovat juuri sitä sävyä, jota en halua. Oma moka.

Itselleni myyjät yrittävät aina myydä pienempää kokoa olevia housuja mitä etsin. Ovat heidän mielestään juuri hyvät. Itse tykkään löysemmistä, joten itselläni ei ainakaan housujen pienuudesta housujen hajoaminen johdu. Noista nykyisistä kangas hankautunut melkein puhki ihan ihmeellisestä kohdasta.

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.17 20:14:12

Onko aloittaja jotenkin extrasuurta kokoa, vai miten niin ei kokoa löydy? Jos esimerkiksi nettikaupassa on koko loppu, yleensä sitä voi silti tilata ja lähettävät kun saavat varastoon tai tilaavat erikseen.

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: näin hankalaa? 
Päivämäärä:   22.7.17 20:19:31

Ihan normaalia kokoa. Itseasiassa vissiin jotain suosittua koko, koska monessa paikassa sopivat ovat loppuun myyty tai tilapäisesti loppu. Eipä nuo kaupat kovin isoja varastoja pidä. Tietysti tilavat ja siihen tässä on varmaan mentävä ja toivottava, että nuo vanhat kestävät siihen asti että tulevat.

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: g 
Päivämäärä:   22.7.17 20:50:36

Minulla on hankaluuksia löytää sopivasta materiaalista tehdyt sopivan malliset housut. Joko materiaali on liian löysää ja ohutta tai sitten niin jämäkkää ettei jalkaa saa koukkuun. Paikkamateriaali on joko purukumimaisesti venyvä tai sitten ei jousta mihinkään, menee ryttyyn eikä taaskaan saa jalkaa koukkuun. Hevosen selkään kiipeäminen siis vaikeaa ja tuntuu että housut repeävät polven kohdalta.

Ja se housujen malli. Pitäisi selästä olla sellainen ettei persvako vilku, mutta koko selkää ei tarvitse peittää. Edestä korkeus pitää olla sellainen että housujen reuna ei ole navan kohdalla, se painaa. Minulla on pakarat vaikka palloperse en olekaan, mutta nykyisin kaikki ratsastushousut on tehty lättäperseisille eli pakaroille ei vain ole tilaa. Isomman koon ottaminen ei auta kun sitte vyötärö on liian iso ja housut valuvat ja löröttävät.

En ole lihava vaan suora ja hoikka, vaatekoko 34/xs mutta ratsastushousuissa 36 ei riitä, ei jalkaa voi taivuttaa...

Ratsastan sittten tavallisilla farkuilla, tai niillä ikivanhoilla ratsastushousuilla.

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: zz 
Päivämäärä:   22.7.17 23:16:38

Mitä aloittaja etsit, merkkiä et ole kertonut etkä kokoa. Ensiksi lähtisin keskustelemaan jälleenmyyjäliikkeiden kanssa (noihin kun voivat tilata tuotetta jos sitä ei satu olemaan hyllyssä (en minäkään käytä kuin equilinen Bostonia it38, harvalla tuota on hyllyssä mutta aina on tilanneet sopivat housut), maahantuoja on seuraava porras jos ei jälleenmyyjäliikkeitä ole.

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: KoKe 
Päivämäärä:   23.7.17 21:00:51

On se ratsastushousujen ostaminen tosi hankalaa myös myymälässä. Esim Hipposportissa on valtavat määrät housuja mutta tuntuu että ne kaikki ovat jotain teinikokoja. 42-44 -kokoiselle tädille ei löydy kuin korkeintaan valkoista ja mustaa.

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.17 21:07:42

Ite käytän Manun mittatilaushousuja, tulee kerralla hyvät.

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: Hilpari 
Päivämäärä:   23.7.17 21:10:17

Kyllä tiedän että kivijalkamyymälöilläkin on nettikaupat :) Ekologisuudesta en sano mitään, ei siinäkään missään hiilijalanjälkien vauva-asteella olla kun lähetellään vaatteita edestakaisin ja ostetaan uutta kun ajateltu vaate ei sovikaan.

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: apuva 
Päivämäärä:   23.7.17 21:44:46

" 42-44 -kokoiselle tädille ei löydy kuin korkeintaan valkoista ja mustaa." Hyvä niin, ei tuon kokoisen kuulu hevosen selkään noustakaan!

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: kääks 
Päivämäärä:   23.7.17 22:06:06

No kisoihin pääsee valkosilla, sääli kanssakilpailioita. Ton kokoset täyttää koko verkkaalueenkin. Mut joo 300km suunta kuullostaa uus-avuttomuuelta.

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.17 23:25:00

mä oon 167cm pitkä, painan 65kg ja ratsastushousut on 42 tai 44...

  Re: Miten ratsastushousujen ostaminen voikin olla

Lähettäjä: jessus 
Päivämäärä:   23.7.17 23:47:10

"Lähettäjä: kääks
Päivämäärä: 23.7.17 22:06:06

No kisoihin pääsee valkosilla, sääli kanssakilpailioita. Ton kokoset täyttää koko verkkaalueenkin. Mut joo 300km suunta kuullostaa uus-avuttomuuelta."

Miten noin lyhyen tekstinpätkän voi kusta noin täydellisesti? Sekä sisällön että oikeinkirjoituksen puolesta. Harvoin edes täällä näkee mitään noin oksettavaa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.