Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.17 09:14:53

Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta, jossa kirjoittaja ymmärsi saaneensa mummoltaan tuliaiseksi geishakuulat. Mitä outoja tai odottamattomia lahjoja olette saaneet? :)

Itse sain eräs joulu hyvin perinteiseltä mummoltani vaaaleanpunaisen, seksikkääksikin voisi sanoa, pikkuruisen yöpaita-hepenen :D tänäpäivänäkään en ymmärrä, mistä sai moisen päähänpiston :D

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: 0o 
Päivämäärä:   22.7.17 09:45:54

Ihana mummu :D
Exäni toi joskus reissultaan tuliaisia ja jostain syystä nauroin omena- kynttilälle kauan! Se oli jotenkin niin söpö.
Höh, en nyt muista mitään kovin jännittävää, mutta kaverini sai kerran lahjaksi puupalikan.

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   22.7.17 09:58:37

Olin 10 vuotias ja sain synttärilahjaksi kirjan, jossa teksti isoin kirjaimin.
Hävetti koska opin lukemaan jo 5 vuotiaana ja 10 vuotiaana luon kyllä ihan aikuisille tarkoitettuja kirjoja, en pikku lapsille tarkoitettuja.

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: tötterö 
Päivämäärä:   22.7.17 10:00:25

Jostain syystä muinoin olin kovin nolona ja suuttunut, kun joulupukki toi ensimmäiset rintaliivit :D

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.7.17 10:07:31

Sain juuri aviomieheltä syntymäpäivälahjaksi paistinpannun ja (ison) lahjakortin Clas Ohlsonille. Suuttui, kun aloin nauramaan.

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.7.17 10:14:17

Tutut tunnistaa, mutta menköön. Isäni kysyi, että haluanko joululahjaksi lehden. Käsitin, että tilaa vuodeksi lehden. Sain paketissa hänelle tulleen lehden vuoden numerot. Eli oli itse lukenut ja säästänyt ne minulle. En saanut muuta. :D Isäni lahjat aina samaa tasoa. :D

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.7.17 10:41:18

"Olin 10 vuotias ja sain synttärilahjaksi kirjan, jossa teksti isoin kirjaimin.
Hävetti koska opin lukemaan jo 5 vuotiaana ja 10 vuotiaana luon kyllä ihan aikuisille tarkoitettuja kirjoja, en pikku lapsille tarkoitettuja."

No olipas kamalan noloa kun superlapsi aliarvioitiin, nololta kuulostaa lähinnä se että otit asian noin vakavasti :D. Joillekin aikuisille on vain todella vaikeaa arvioida mitä lahjoja lapsille sopii ostaa ja mitkä sopivat minkä ikäisille, etenkään jos ei ole omia lapsia.

Minä sain eräänä vuonna isältäni tarra-arkin joululahjaksi 12-vuotiaana. Olin vuorovuosin isällä ja vuorovuosin äidillä, pariin vuoteen en ollut isällä ollut, niin tuli vähän hämmentynyt olo. Olisi nyt edes sukat ostanut :D
Toinen mikä on jäänyt mieleen oli Prinsessa-lehti joskus 13-vuotiaana. Semmoinen missä oli muovinen ja punainen sydänhelmikaulakoru mukana. Lehti koruineen oli suunnattu ehkä 5-7-vuotiaille, 7-vuotiaalle siskolleni tilattiin kyseistä lehteä.

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   22.7.17 10:44:08

*: Niin, olin tuolloin10 vuotias ja se lahja nolotti, harmi etten kyennyt kypsempään käytökseen.

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.7.17 11:03:43

Isältä sain aina lahjaksi suklaata, jonka se itse sitten suurimmaksi osaksi söi :D

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: z-- 
Päivämäärä:   22.7.17 12:14:09

minäkin olen saanut lahjaksi Prinsessa lehden joskus 13-vuotiaana :D Just sellainen 5v. ikäisille suunnattu lehti, missä oli paljon kuvia ja vähän tekstiä. Lisäksi taisi olla joku muovinen tiara ja joku taikasauva(?)

Minua ainakin tuolloin nolotti. En oikein tiedä miksi. Ehkä siksi, että olin kasvatettu hyvin ja opetettu että lahjoisat pitää olla kiitollisia. Joten kiitin kauniisti, mutta tuntui hämmentävältä kun eipä tuosta lahjasta nyt hirveän kiitollinen osannut olla. Lisäksi tuli ehkä sellainen fiilis, että minua pidettiin ihan pikkulapsena, vaikka 13-vuotiaana sitä koki olevansa jo aika iso: yläasteellakin jo olin.

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.17 13:42:01

Ylös! Lisää vain :)

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   22.7.17 13:55:09

Sain joululahjaksi siivoushanskat ja essun, mitkä oli ihan selvästi huoltoasemalta/halpahallista tms. Semmoiset missä oli jotain noloa tekstiä jne. Olin 19 vuotias.
Lapsena sain aivan liian isoja ja rumia vaatteita tädiltä. En käyttänyt niitä ikinä.

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: Sytkä 
Päivämäärä:   22.7.17 14:48:26

Olin 16v. ja kummini oli ollut ulkomailla reissussa. Toi minulle tuliaisiksi Zippo-merkkisen sytkärin. Se ei edes toiminut vaan oli jotain hienompaa mallia, johon pitää täyttää "polttoaine". Ilmeisesti oli todella merkkituote ja melko kallis. En ymmärtänyt lahjaa, en polttanut (kummi tiesi tämän) eikä kummi itsekään polttanut.

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: Ihana 
Päivämäärä:   22.7.17 14:55:45

Harrastan valokuvausta ja omistin jo tuolloin järjestelmäkameran. Poikaystäväni osti minulle täten synttärilahjaksi tavallisen digikameran, taskupokkarin. Kiitin tietysti auliisti, kun oli siitä suht mukavasti maksanutkin, mutta en kyllä vielä tähänkään päivään mennessä tiedä mitä sillä tekisin.

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   22.7.17 15:14:44

Sytkä, ihan kiva lahjahan tuo on jos ei täysin kaupunki-ihminen ole. Itsekään en tupakoi, mutta takkaan ja leivinuuniin täytyy laittaa tulet, mökillä saunaankin, kynttilöitä, nuotiontekoon...

Ihana: itse ottaisin pokkarin mukaan ulkomaille (ettei harmita isosti jos meneekin rikki/varastetaan) tai pienemmille reissuille, kun ei jaksa raahata järkkäriä mukana. Minullakin siis järkkäri on, mutta ei kaikista sukuloinneista tarvitse järkkärilaatuisia kuvia :)

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: Ihana 
Päivämäärä:   22.7.17 15:21:15

?: Näin minä itsekin järkeilin, mutta nykyään puhelimissa on niin hyvät kamerat, että useasti se pokkari unohtuu pöytälaatikkoon.

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.17 15:26:06

Veljeni sai joskus nylonsukkahousut lahjaksi, kun pakettiin oli vahingossa kirjoitettu
hänen nimensä vaikka mummulle ne oli tarkoitettu.

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.17 15:37:22

Pisterivi oli saanut 10-vuotiaana isotekstisen kirjan -mä sain sellaisen (lasten/nuorten hepparomaanin) 25-vuotiaana! :D

Samaiselta tädiltä saatiin koko sisaruskatraan kanssa monena peräkkäisenä jouluna lahjaksi Nutella-purkit.

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.7.17 15:44:52

Sain 22-vuotiaana tädiltäni huulikiillon. Veti sanattomaksi. En meikkaa ja huulikiilto herättää itselläni mielikuvia lähinnä ala-asteelta... Hämmentävä kokemus, onneksi löytyi innokas pikkusisko.

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.7.17 15:46:51

Eikö Nutellapurkki oo ihan hyvä lahja, jos saaja siitä tykkää? Mitä vikaa?

Saatiin mekin kakarana (ihan pyynnöstä) nonparellipurkkeja (isoja säästökokoja), kun niitä tykättiin syödä.

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   22.7.17 15:49:41

Mun 15-vuotias tytär sai 12-vuotiaalta veljeltään lahjaksi roskiksen. Oli siinä hevosen kuvia, mutta muuten aika mielenkiintoinen valinta. :)

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   22.7.17 18:06:23

Sain kukkamaljakon joka näytti oksennukselta ja jossa oli vieläpä hieno nimilaatta kaiverruksineen. Makuja on monenlaisia ja pidin tietenkin mielipiteeni omana tietona. Siinäpä hieno tötsä vaikka kanojen juomakipoksi.

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: Maya 
Päivämäärä:   22.7.17 18:30:09

Sain 8 vuotiaana eräältä vanhalta tädiltä palapelin, palapelit on ihan ok, mutta tämä palapeli oli tarkoitettu taaperoille (paksua vaneria kaikki 6 palaa). Kiitin kyllä kohteliaasti, vaikka mua nolotti tosi paljon.

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: z-- 
Päivämäärä:   22.7.17 19:47:54

Mummo tykkäsi ostaa mulle vaatteita, kun olin lapsi/teini. Ei siinä mitään, mutta kun mummon ja minun käsitys tyylistä ei ihan osunut yksiin (no kenelläpä teinillä se osuisi...).

Ehkä huonoin lahja oli sellainen kirkkaan vihreä villaneule, jossa oli helminapit. Joo, olihan se laadukas merkkineule ja varmaan lämmin ja mukava päälläkin, mutta ei se nyt ihan ollut sitä tyyliä, mitä 14-vuotias puki päälleen (nykyään sitä voisinkin käyttää, kun nykyään tyylin suhteen olen rennompi, mutta teininä sitä kyllä mietti paljonkin mitä muut ajattelee). Olisi sopinut paremmin mummolle itselleen...

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.17 20:03:40

Sain kerran synttörilahjaka kokonaisen, tuoreen ananaksen! Ehkä yks huikeimpia lahjoja ikinä!!

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.7.17 20:12:03

Olen itse ostanut yhden nolon lahjan. Hyvä ystäväni kehui kauheasti kannattavansa ekologista elämäntapaa ja vastustavansa turhaa kulutusta, ja kehui kuinka ostoksillaan pyrkii tukemaan paikallisia yrittäjiä ja suomalaisia tuotteita.

Noh, ostin sitten omasta mielestäni nätin ja uniikin korun, jonka oli tehnyt paikallinen korusuunnittelija ja vielä kierrätysmateriaalista, joten mielestäni tässä täyttyi molemmat kriteerit hyvin. Kertaakaan en ole sitä ystävälläni nähnyt, vaan hän on sen jälkeen ruvennut käyttämään miehensä ostamaa tusinakorua. Muistaa jopa aina säännöllisin väliajoin kehua koruaan.

Kuulostaa niin mielensäpahoittajalta, ehkä, mutta minua hävettää että tuhlasin rahani sellaiseen koruun joka ei miellyttänytkään sen saajaa, ja minua nolottaa se koru että mitähän se ystäväni on ajatellut lahjasta. En ole kehdannut kysyä. Elämän suuret ongelmat :D

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   22.7.17 20:56:38

Minä sain yhtenä jouluna mieheltä lahjaksi täysin odottamatta sellaisen sähkövyö-vatsalihaslaitteen. Otin kyllä siitä itseeni.

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   22.7.17 21:00:55

Olisin onnellinen, jos saisin ananaksen lahjaksi. Rakastan ananasta!

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   22.7.17 21:04:19

Tuosta ananaksesta tuli mieleen, että mieheni sai kerran kaveriltaan synttärilahjaksi strutsinmunan :D

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: "" 
Päivämäärä:   22.7.17 21:20:05

Minäki tiedän henkilön joka sai ananaksen :) ehkä . olet juuri hän? ;)

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.7.17 21:27:05

Minä sain isovanhemmiltani ison punaisen lompakon joskus 16 vuotiaana. Semmoinen iso ja suorakaiteenmallinen - ja kirkkaan oranssihtavan punainen. Silloin sattu vain olemaan oma tyyli pelkkää mustaa kun hevariteini olin, joten se lompakko päätyi lipaston uumeniin vuosiksi, kunnes otin sen käyttöön aiemman lompakon hukkumisen/varastamisen myötä.

Ja veljeltäni sain 15 vuotiaana joululahjaksi pienen muovisen koiran. Siis lasten lelun. Ehkä vähän outo, mutta siinä oli takana se että olin viimeset pari vuotta toivonut ja toivonut omaa koiraa, joten veli nyt sellaisen mulle hankki.... x) hassua kyllä, samana jouluna sain lahjaksi luvan omaan koiraan vanhemmilta, heh. Hassu sattuma oli.

Omia noloja lahjavalintoja oli kun toin tuliaisia perheenjäsenilleni kielikurssilta jolla olin 13 vuotiaana. Ostin mm. veljelleni bokserit jotka oli britannian lipun väreissä ja kaikkea turhaa pikkukrääsää muille vastaavalla ajatuksella, lippukuvioita vaan joka jutussa...

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: Vvv 
Päivämäärä:   22.7.17 21:27:18

Annettiin penskouna ratsastuksenopettajalle synttärilahjaksi suolakivi.... Mä repeän aina kun ajattelenkin, mitä ajatteli avatessaan paketin!!!!

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   23.7.17 08:48:48

Ex anoppi antoi minulle aina (koko 13 vuotta jotka poikansa kanssa olin) Yves Rocherin niitä ilmaisia näytteitä säkillisen joululahjaksi sekä enkeleitä. Usein niissä ilmaisissa oli mm. kylpysuolaa ja ihan tasan tiesi ettei meillä ole kylpyammetta, tiesi myös etten ole mutkään enkeli ihminen.
Nuorimmalle lapsen lapselleen osti Lidlistä toppafarkut, koko oli vaan sinne parin vuoden päähän, samana jouluna ex anopin äiti osti sille 10v pojalle sellasen pikku lasten yövalon mikä laitetaan pistorasiaan.
Mummon ostokset ymmärsin (myös ne puuvillaiset alushousut joita itse sain ja joita en käyttänyt koskaan), hän oli vanha ihminen. Ex anoppi sen sijaan yritti ja yrittää edelleen olla 25 v ja seurusteluaikoina emme olisi saaneet esimerkiksi mennä baariin ilman häntä, kun hän oli aina bileseuraa vailla..
Eromme jälkeen päätin ostaa ex anopille lahjaksi rumimman enkelin mitä löydän niin se saakeli tykkäs siitä :D No, onneksi se veti herneen nenään ihan muista syistä ja oon saanu olla ilman srn lahjoja jo vuosikaudet. Nykynen anoppi on fiksumpi, ostaa meille aina joulukukan, suklaata, kahvia, laatukynttilän ja antaa satasen lahjakortin. Sanottakoon nyt vielä, että ex anopillakin on kyllä millä mällätä, ettei vähävaraisuuttaan ilmaisia lahjoja annellu ;)

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.17 08:58:38

"Eikö Nutella-purkki ole hyvä lahja, jos saaja siitä tykkää?"

Jaa, mielestäni vähän hassu. Mieluummin vaikka suklaalevy :) Oudoksi homma meni tosiaan toisena tai kolmantena vuonna, kun kaikki avattiin toistamiseen samat lahjat eikä kukaan meidän perheessä oikeastaan syö/käytä Nutellaa.

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.17 09:01:22

Lisään vielä edelliseen: En tiedä, onko Nutella jollekin suklaalevyä vastaava, mutta mulle se on enemmän ketsuppiputelia vastaava :D Jotain halpaa, mitä käytetään ruuanlaitossa. Siksi outo.

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   23.7.17 09:25:55

. Nutella on kyllä vähän kalliimpaa ketsuppiin nähden (oisko joku 5€ purkki) ja voi sitä syödä pelkälteenkin :D tai vaikka lättyjen, pannukakun kanssa ym.. Mutta ymmärrän pointtisi :)

Itsellä varmaan oudoimmat lahjat oli (toivottavasti tulevan) anopin antama rintaliivien muotoinen säilytyspussi tms ja poikaystävän viime synttäreiksi ostama jumpsuit. Joo, olisi ollut hyvä lahja mutta; Omistan jo laadukkaan Onepiecen, jota käytän melko harvoin. Poikaystävä osti ebaysta halvan (alle 30€) koala-jumpsuitin. Koala siksi, että sanoo mua aina koalaksi, insidejuttu siis. Mutta silti, olin hieman pettynyt koska olin juuri edeltävänä jouluna ostanut hänelle parinsadan euron arvoiset pelikuulokkeet joista oli todella onnellinen ja tarvitsi niitä. En ole kovin varakas mutta koska olemme seurustelleet jo muutaman vuoden niin "uskalsin" ostaa jotain kalliimpaa ja hän sanoi myöhemmin että täytyykin panostaa mun synttärilahjaan, kun joululahja mulle ei ollut kummoinen. No, nyt ei enää harmita niin paljoa mutta silloin kyllä harmitti kun synttäreinä paketin avasin. Rohkaistuin kyllä sanomaan asiasta hellävaraisesti

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   23.7.17 09:28:49

Niin, ja tuo koala jumpsuit on mulle vielä vähän lyhyt hihoista ja nilkoista :D mutta no, eipä se oo maailmaa kaatanut vaikka oikeasti toivoin hajuvettä (ja sanoin sen myös ennen synttäreitä poikaystävälle)

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: olisi 
Päivämäärä:   23.7.17 16:51:52

Ihmettelen suuresti,ettet Sanna ole saanut tänne ikuisia banneja!

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   23.7.17 17:15:12

Olin noin 10v kun sain _samassa paketissa_ rikkakihvelin ja sähköisen joulukuusen latvatähden. Hämmennyin, en varsinaisesti tarvinnut/halunnut kumpaakaan, joten annoin ne samantien vanhemmilleni. Kiva lahja.

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.7.17 18:15:37

Sain mummolta muutama vuosi sitten syntymäpäivälahjaksi kaksi jehovantodistajien ilmaisjakelukirjaa... Mummo itse on ihan uskonnoton, joten ei ollut kyse mistään uskonnollisesta valistuksesta, vaan pelkästä ajattelemattomuudesta ja halusta päästä eroon itselle turhista tavaroista.

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   23.7.17 19:57:55

Ihana: Valokuvaan minäkin ja ihan vielä työkseni, on useampikin järjestelmäkamera, mutta toisaalta jos joku ostaisi hyvän pokkarin olisin erittäin tyytyväinen. Itse ei tule hommattua. Paras kamerahan on se joka on mukana ja pokkaria saattas jaksaa kantaa mukana ihan muuten vaan kun liikkuu.

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   23.7.17 21:32:13

Kaverin lapsi sai yhdeks synttärilahjaks juuston joltain lähisukulaiselta.

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: e 
Päivämäärä:   23.7.17 22:11:41

Sain mieheltäni joulutuliaisiksi konvehtirasian, jossa on vain maitosuklaata. Ja tämä tapahtui toisen kerran, muulloinkin on tuliaisina ollut vastaavanlainen konvehtirasia. Ei ole varmaan ikinä kuullut, että olen laktoosi-intolerentikko?

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.7.17 22:36:13

Täälläkin yksi, joka saa elantonsa valokuvauksesta/valokuvaustuotteista/kameramyynnistä, ja kyllä se pokkari tekisi poikaa, vaikka niitä meilläkin myymälässä kasa hyllyssä, ei sellaista ole tullut raaskittua hankittua, kun ammattitason järkkäreitä on useampi.

Mutta no, oudoimmat lahjat olivat kaksi vegaanista keittokirjaa, jotka tulivat vielä samassa paketissa :D Itse en vegaani ole, enkä edes kasvispainotteisesti syövä, eikä tietääkseni lähipiirissäkään ole edes yhtään lakto-ovo-vegeä. Jäi vähän arvoitukseksi, keneltä lahja oli, sukujouluna saatu ja nimilappu koneella printattu. En ole oikein kehdannut lähteä kysymäänkään, keneltä sen sain.

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: Maya 
Päivämäärä:   23.7.17 22:39:47

B, sain kerran lapsena lahjaksi kokonaisen palloedamin, olin todella iloinen, tosin 70-luvulla tuo juusto oli vielä hyvää, nykyään kumimaista mautonta.

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: Moneypenny 
Päivämäärä:   23.7.17 23:28:30

Sain mieheltäni synttärilahjaksi kirjan 'Maailman hevosrodut' kun täytin jotain 40+. Hevosia olen harrastanut ihan lapsesta. Tuo kirja olisi ollut 10-12 vuotiaan toivelahja, mutta ei ehkä minulle aikuiselle ihan nappihankinta.

Oli varmaan Akateemisen alesta 😀

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.7.17 23:32:55

No mikäs se sannan kihlajaislahja oli? Tässähän on kyse noloista ja oudoista lahjoista

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.7.17 23:49:52

Voi ei. Tuli mieleen kun mun kaveri oli ostanut mulle lahjaksi taulun, herkkuja ja yhden koristeen. Sitten menin kaverin synttäreille ja annoin hälle muovisen pikkueläimen ja ei ees mitään lahjapaperia, korttia tai mitään :DD

Katto mua vähän silleen et noh kiitos, mutta onko tämä nyt vitsi? :D

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.7.17 23:50:59

Sanna taisi kertoa sen jo (vähän pidemmänkin kaavan kautta), mutta viesti meni poistoon.

Vegaanikeittokirjoja sekasyöjälle en pitäisi niinkään outona lahjana (etenkään nyt, kun vegaanius on "in"), ellei kyse ole oman aatteen väkisin tuputtamisesta. Sekasyöjä kun kuitenkin voi niitä reseptejä hyödyntää. Outoa (tai paremminkin silkkaa v*ttuilua) sen sijaan olisi antaa vegaanille joku "101 parasta liharuokaa" -tyylin opus, jolla hän ei tekisi mitään.

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: mari.a 
Päivämäärä:   24.7.17 00:25:15

Olin 23 kun sain exältä joululahjaksi Hevoshullun päiväkirjan. 1vuotiaalle lapselleen ei ollut ostanu mitään. Ei sen pisteet ainakaan noussu...

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.7.17 03:19:48

Mummolta saatiin (kaikku hänen lapsenlapset siis) aina lahjaksi suklaata ja vaatteita. Ei siinä mitään, mutta vaatteet on edelleen 10 vuoden päästä isoja. 10 vuotiaana sain mm. M kokoisen t-paidan. Nyt olen 20 ja vaatekoko xs-s. Mummo perusteli liian isojen vaatteiden ostoa aina sillä että "ompahan kasvun varaa", jepjep.

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   24.7.17 03:39:17

.., olen 33 ja käytän huulikiiltoa. Olen todella vaalea iholtani, joten neutraali huulikiilto on huomattavasti parempi, kuin huulipuna tms... Ne saa minut aina näyttämään tyrkyltä. Ja kyllä moni kaverikin käyttää huulikiiltoa? Ei sitä kerroskaupalla laiteta, kevyt sipaisu vain!

Minua harmittaa, kun saan aina isovanhemmiltani hömppäkirjan. Siis tyyliä Himoshoppaaja ulkomailla tms. En lue sellaisia, mutta Finlandia- tai Tietofinlandia voittajat olisi kovin toivottuja, samoin elämänkerrat jne...

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   24.7.17 03:39:43

Lapsuudessa mun kummit oli meidän lähimmät naapurit, sukulaisia ja heidän n. vuoden mua nuorempi tytär hyvä kaverini. No, oisinko täyttäny 9-10 v., niin pidin synttärit ja tämä perheen tytär toi lahjaksi Yves Rocherin pienen ilmaisen näytepullon kaamean hajuista (todellakin _hajuista_) hajuvettä... Eipä siinä, en mä mitenkään materian perään ole, mutta kyllä se vähän jännää oli ja muistan sen pullon ja hajun vieläkin, kauan se leikeissä pyöri kun kulutus ei ollut suurta, joten kai se ihan kiva lahja lopulta oli...Olivat kyllä tunnettuja säästäväisyydestään ja tuo olikin ainoa lahja jonka muistan heiltä saaneeni..

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: am 
Päivämäärä:   24.7.17 19:02:19

Sain ex-mieheltä ompelukoneen osamaksulla!!! En ole edes mikään käsityöihminen ja osarit olisin joutunut maksamaan. Laitoin perumaan kaupan...

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: kukkapuska 
Päivämäärä:   24.7.17 19:15:23

Tapailemani mies oli tulossa luokseni. Ikkunasta näin hänellä olevan hervottoman kukkakimpun mukana.

Hän jätti minut.

  Re: Odottamattomat/nolot/oudot saamasi lahjat

Lähettäjä: Miuku 
Päivämäärä:   24.7.17 19:34:26

Mieheltä sain kerran sulkapallomailan ja repun. Maila oli ihan ok kun käytiin niihin aikoihin aina välillä pelaamassa, mutta sillekään ei olisi ollut mitään varsinaista tarvetta ja reppuja meillä oli useampi entuudestaan. Ei sitten ostanut sitä salikassia, mitä olin pyytänyt, vaan kertoi vielä kun avasin lahjan hieman hämmentyneenä, että oli menossa sitä kassia hakemaan mutta ajattelikin sitten viime hetkellä että taidankin tarvita repun. Okeei. Hänen lahjansa ovat muutenkin 50/50 todennäköisyydellä joko ihan skeidaa, tai sitten ihan nappi. Pari todella kaunista kalevala-korua, leivontakurssia ym minulle sopivaa lahjaa on onnistunut antamaan, mutta myös yhtä paljon ihan kummallisia koruja ja aivan turhaa krääsää.

Kaveri sai joskus aviomieheltään synttärilahjaksi pihatrimmeriin uuden siimarullan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.