Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Harjavalta ja lähiympäristö

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.5.17 13:14:54

Millainen paikka on Harjavalta? Tai lähiympäristö noin 30km säteellä. Olen mahdollisesti töiden perässä muuttamassa seudulle, joka on minulle täysin vierasta. Löytyykö maneesitalleja ja millainen hintaluokka? Minulla on oma hevonen, täysi- tai puolihoitopaikka siis haussa.

  Re: Harjavalta ja lähiympäristö

Lähettäjä: hurjavaltalainen 
Päivämäärä:   29.5.17 13:33:51

Olen koko elämäni asunut Harjavallassa ja mukavaa olen itse viihtynyt täällä. Läpi virtaava joki on aivan ihana ja Hiittenharju tarjoaa mahtavat liikuntamaastot! Ratsastusta tuli nuorempana harrastettua. Enää en ole niin perillä tallitarjonnasta. Porissa (30km) on kuulemani mukaan ihan hyviä talleja. Oliskohan lähin maneesitalli Eurassa Tupunan Ratsupihassa tai Nakkilassa Rusthollin Ratsastustilalla. Wallan talli sijaitsee Harjavallassa, mutta se on keskittynyt länkkäripuolelle.

  Re: Harjavalta ja lähiympäristö

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.5.17 16:03:58

Kiitos! :) Kertokaa ihmeessä lisää, jos ja kun tiedätte :)

  Re: Harjavalta ja lähiympäristö

Lähettäjä: ouou 
Päivämäärä:   29.5.17 16:06:36

Myös Laitilassa on maneesitalli, mutta matkaa hieman enemmän. Myös Eurasta löytyy yksityisiä talleja hyvällä hoidolla, joskin ei maneesia.

  Re: Harjavalta ja lähiympäristö

Lähettäjä: grillaaja 
Päivämäärä:   29.5.17 16:18:40

Nakkilassa näyttäisi olevan iso talli, jossa on uudehko maneesi. Matkaa Harjikseen vähän yli 10 km asiallista kakkostietä.

Kokemäeltä luulisi löytyvän myös hevosyrittäjiä, sinnekin on toistakymmentä km toiseen suuntaan.

Alueella on kauniita paikkoja, mutta Harjavallan keskustassa tehdas kyllä haisee ja saastuttaa. En muuttaisi sinne.

Asuntotilanne on alueella hyvä: vuokrat alhaalla ja monenlaista valinnanvaraa.

  Re: Harjavalta ja lähiympäristö

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.5.17 18:09:59

Olen harjavaltalainen. Tosin pois muuttanut sellainen. Ei kovin kiva kylä. Joki on kaunis, mutta kauniimpaa on kokemäellä joen puolesta. Wallan talli taitaa olla ainoa harjavallan ratsastustunteja tarjoava paikka, sekin lännenratsastustalli. Sielläkin on yksityisiä hevosia. Yksityistalleja on, joten vuokrapaikka varmaankin löytyy. Maneesillisia ei ole muita. Raviradan talleilla on karsinapaikkoja, kannattaa sieltä kysellä, jos ei maneesittomuus ole este. Kenttä siellä on ainakin joskus ollut.

Harjavalta on kyllä muuten melko ankea tehdaskylä :D

  Re: Harjavalta ja lähiympäristö

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.5.17 18:23:14

Itse muuttaisin johonkin Valtojen naapurikuntaan. 2 tietä ajaa nopeasti Nakkila- Ulvila- Pori ja toiseen suuntaan Kokemäki- Huittinen. Eurakin lähellä.

Talleja on lähialueilla paljon. Harjavallassa Simulan Meeri, Nakkilassa Jaakkolan rustholli, Eurassa Tupunan ratsupiha ja Vesannon talli, Huittisissa sitten jo useempi paikka, Ylihuhtalan talli, Milli talli, Tuori, Rekikoski, Balanssi ja Kt. Huittisissa aktiivista toimintaa kisojen ja valmennusten suhteen eli jos kilpailet niin suuntaisin sinne.

  Re: Harjavalta ja lähiympäristö

Lähettäjä: grillaaja 
Päivämäärä:   29.5.17 18:40:59

Harjavallasta Huittisiin on kyllä 40-50 km. Toiseen suuntaan kakkostietä Pori on jo melkein lähempänä. Ja eikös aloittajalla ollut 30 km:n maksimietäisyys (mikä on päivittäisenä ajomatkana aika järkevä raja).

  Re: Harjavalta ja lähiympäristö

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.5.17 19:03:30

^ tiedän kyllä kun melkein viikoittain ajan Pori- Huittinen väliä. Omasta mielestä kuitenkin lyhyt ajoaika vaikkakin kilometrejä kertyy enemmän kuin 30. Mikäli vain harrastelee niin ei varmaan maksa vaivaa viedä hevosta Huittisiin, mutta valmentautuvalle ehdoton plussa, paikkakunnalla käy jo valmiiksi monta eri valmentajaa.

  Re: Harjavalta ja lähiympäristö

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.5.17 19:59:11

Kiitos vastaajille! :)
Mieluusti itse asiassa asettuisin asumaan 30-40km etäisyydelle Harjavallasta, mukavampi asua muualla kuin paikkakunnalla, jossa on töissä :D Jotenka senkin suhteen saa laittaa ehdotuksia, plussaa olisi asua tallin lähellä. Ja kilpailen & valmentaudun kyllä hevoseni kanssa koulupuolella. Maneesi ei ole välttämättömyys, jos 10km säteellä olisi kuitenkin maneesi, jota voi vuokrata.

  Re: Harjavalta ja lähiympäristö

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   29.5.17 20:54:23

Harjavallassa tosiaan lähinnä ravihevosia ja Meerin omistama talli jossa länkkäreitä. Huittisissa monipuoliset ratsastus mahdollisuudet, myös kouluratsastajalle. Siellä on ainakin joskus käynyt mm. Laura Porthan ja Anna Kärkkäinen. Poristakin voi joku paikka löytyä

  Re: Harjavalta ja lähiympäristö

Lähettäjä: grillaaja 
Päivämäärä:   29.5.17 21:24:04

Omasta näkökulmasta 40 km:n matka olisi liian raskas ja aikaaviepä, ja kyllähän siinä hukkaantuu bensaakin. En ole seudulta kotoisin, mutta on mielikuva, ettei Harjavallassa tiedetä lähikuntien asioita tai päinvastoin, joten henkisen etäisyyden kannalta Nakkila, Kokemäki tai Euran Panelia-Kiukainen riittäisi. Ymmärrän kyllä, että opettaja tai lääkäri voi haluta asua jossakin muualla kuin asiakkaidensa keskellä.

Aloittaja ei kertonut muista kriteereistään. Jos jaksaa ajaa, Porissahan on sitten edes vähän yöelämää ja muuta kivaa. Mutta jos taas etsii maalaisidylliä, sitähän lähikunnissa riittää, tai jos pitää vaivattomasta taajamaelämästä ja vaikkapa rivarista jokinäkymillä, niitäkin on.

  Re: Harjavalta ja lähiympäristö

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.5.17 09:09:03

Olen tottunut ajamaan 35-45km työmatkaa, joten se ei ole minulle ongelma :) Mieluummin asettuisin maaseudulle kuin kaupunkiin, mutta palveluiden (Citymarket tms. isompi kauppa) olisi hyvä olla järkevän etäisyyden päässä - tässä tapauksessa siis toi noin 40km.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.