Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: Pahamieli 
Päivämäärä:   20.5.17 00:53:28

Kaikki alkoi siitä, kun vuokrasimme porukalla mökin viikonlopuksi, ja sinne tuli eräs vanha ystäväni jota mieheni ei ollut aiemmin tavannut.
Jo aika pian viikonlopun aikana alkoi häiritsemään mieheni selvästi flirttaava käytös tätä ystävääni kohtaan, jonka myös muut kaverini laittoivat merkille ja sanoivat siitä minulle.
Mies oli aivan ystäväni pauloissa ja tavallaan unohti minun olemassaoloni tyystin.
No mitäpä tuosta, en halunnut yhdestä viikonlopusta repiä peliverkkareita vaan annoin olla.
Mökkiporukka perusti whatsapp-ryhmän jossa keskustellaan kaikesta maan ja taivaan välillä ja vaihdellaan kuulumisia koska osa meistä on tosissaan paljon kauempaa kotoisin.
Keskusteluryhmässä alkoi häiritsemään mieheni tarve tehdä vaikutus tähän naiseen, keinolla millä hyvänsä. Juttuja, jotka periaatteessa ovat vain hauskaa läppää, mutta jälleen muut ystäväni huomauttivat, että eikö minua häiritse noin päivänselvä flirtti jota suorastaan hierotaan naamaani.
Kyllä, häiritsee! Mutta en uskaltanut asiaan puuttua, joskus keskeytin heidän keskustelunsa ja vattuilin sen ilmiselvästä flirttaavasta sävystä. Tilanne rauhoittui hetkeksi, ehkä enemmänkin ystäväni puolelta, mies jatkoi edelleen bensan heittämistä liekkeihin.
Tuli aika uuden mökkiviikonlopun ja kas, mieheni oli kuin vastarakastunut kun odotti sitä kuin kuuta nousevaa. Itse stressasin ihan kauheasti etukäteen koska tiesin etten voi nauttia viikonlopusta kun mieheni estoitta pelaa ihan omia pelejään.
Kestin sen viikonlopun jotenkin, vaikka monessa kohtaa teki mieleni vajota myötähäpeästä maan alle, kun mies käyttäytyi kuin sinkkumies flirtatessaan ystävälle.
Että kehtaakin kun olen paikalla.. ymmärrän että pitkässä suhteessa (10 vuotta) ihastuksia tulee ja menee, on itselläkin ollut! Tosin pitänyt ne visusti omana tietona ja kohteet ovat olleet täysin "saavuttamattomia".
Tämä tuntuu tosi pahalta koska tätä hierotaan lähes päivittäin naamaani kuin kasaa pazkaa.

Oikeastaan ystäväni puolelta en niinkään ole huolissaan, hän välillä vaikutti jopa vaivaantuneelta, vaikka sitten toisaalta seuraavassa hetkessä ylisti miestäni ja kysyi mistä näitä tämmösiä ihanuuksia löytää.. teki mieli napauttaa että kuule, sinulla on nyt hiukan väärä kuva koska mies tekee kaikkensa tehdäkseen sinuun vaikutuksen, ja suurin osa jutuista on ihan puppua.
Miehen käytös on noloa, vaivaannuttavaa sekä osin jopa törkeää ja useat ihmiset, toisistaan tietämättä, ovat minulle tästä huomauttaneet ja olleet minun puolestani vihaisia koska mies unohtaa minut ihan kokonaan ja keskittyy laittamaan täyden hurmausvaihteen päälle.
Mökkiviikonloppuja on onneksi harvoin, mutta whatsapissa keskustellaan lähestulkoon päivittäin.
Mitään he eivät ole keskenään tehneet, kyse lähinnä miehen ihastuksesta, ystäväni puolelta en osaa sanoa.

Mirä te tekisitte tämmöisessä tilanteessa? :/

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   20.5.17 00:56:12

Ei tullu mieleen mainita sille miehelle asiasta?

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.5.17 00:57:08

Ei taida miestä enää sun asiat kiinnostaa. Itse puhuisin vakavasti miehen kanssa että asiat on nyt näin ja että tommoinen peli ei vetele. Toki tunteilleen ei voi mitään mutta että tekee sun silmien edessä ja ilmiselvästi miestä ei haittaa vaikka tietäisit asiasta. Jos puhumisen jälkeen asiat ei muutu niin voisi olla sitten aika jatkaa matkaa ilman miestä.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: perinteet 
Päivämäärä:   20.5.17 00:57:16

No tää on just niitä asioita joita en kattselisi. Sen yhden viikonlopun olisin sietänyt, keskustellut kunnolla, ja siihen olisi saanut jäädä moinen touhu. Tuota sen jälkeen tapahtuvaa ja seuraavaakin viikonloppua en enää olisi katsellut, ja nyt ihan viimeistään olisi aika perinnejalkineelle. Ihan sama on "mitään" tapahtunut, omalle kumppanille ei sikailla noin. "Mitään ei tapahdu" -flirttikin kuuluu ihan muualle kuin toisen naamalle hierottavaksi.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: =( 
Päivämäärä:   20.5.17 01:08:45

Kalppisin kyllä kauas miehestä, joka on niin tunteeton, että hieroisi ystävääni ihastumista naamaani. Ts. en katselisi.

Tunteilleen ei voi mitään kuten joku sanoikin, mutta aikuinen ja toisesta välittävä ihminen pitää ihastumiset omana tietonaan. Tai jos on pakko se sanoa ääneen, niin sitten vain kertoo, että näin kävi, mutta ei todellakaan tule käyttäytyä noin.

Ei taida miehesi sinua kauheasti arvostaa :/

Itse antaisin perinnejalkinetta.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: Pahamieli 
Päivämäärä:   20.5.17 01:09:22

Olen kokenut miehelle sanomisen jostain syystä todella vaikeaksi. Hän suuttuu, siis saa kunnon raivarit jos olen joskus ilmaissut olevani mustasukkainen/jos olen pahoittanut mieleni jostain toiseen naiseen liittyvästä.
Lisänä se, että itselläkin ihastuksia ollut, joista kannan jonkinmoista syyllisyyttä vaikka ne täysin harmittomia ovatkin olleet ja tavallaan koen ettei minulla ole "oikeutta" sanoa miehelle tuosta.
Ymmärrän kyllä että mieheni ihastuskäytös on minua kohtaan todella epäkunnioittavaa koska se kaikki tapahtuu nenäni edessä, kohdistuen ystävään.

Olen myös todella kiltti luonne ja kokenut aina kauhean vaikeaksi sanoa miehelle tälläisistä asioista, koska en kestä sitä riitaa, syyttelyä ja jäätävää käytöstä sen jälkeen miehen taholta.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.5.17 01:11:38

Asiatonta mieheltä. Ensiksi kysyisin mieheltä mitä ihmettä hän puuhaa ja kertoisin mitä kaikki muutkin ovat ihmetelleet. Sitten kysyisin suoraan onko ihastunut ystävään. Keskustelulla ei olisi sen enempää tarkoitusta kun näyttää että olen huomannut käytöksen.

Miettisin vakavasti eroa, sillä kuulostaa ettei mies arvosta sinua vaan pitää sinua itsestään selvänä, joka on varalla kun yrittää iskeä jo uutta. Tunteilleen ei mitään voi, mutta sille voi miten käyttäytyy. Jos on ihan äärettömän rakastunut ja ihastunut toiseen ja haluaa kuitenkin keskittyä omaan parisuhteeseen, niin sitten jättää esim. mökkiviikonlopun väliin. Se, että hakeutuu toisen seuraan ja juttusille on ihan oma valinta.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   20.5.17 01:12:11

No jos mies on tuolla asenteella liikkeellä niin ehkäpä sun on parempi ilman.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.5.17 01:27:51

Oon kyllä shokissa mitä tossukkanaisia täältä heppatallista löytyy.

Meillä oli samanlainen tilanne ja se oli heti samasta illasta kun puhuin miehelle asiasta ja lätkin kaikki sanat pöytään miten oli nolannut sekä itsensä että myös minut, miten uskomattoman epäkunnioittavasti käyttäytyi, miten törkeää ja sikamaista ja järkyttävää käytöksensä oli jonka myös muut olivat huomanneet. Lähdin myös pariksi viikoksi äitini luo asumaan sanoen miehelle että miettiköön mitä todella haluaa ja itse mietin myös. Meni päivä niin mies mateli ja selitti että tajusi mitä oli tehnyt, että arvostaa minua, tyhmä flirtti oli tutunut hyvältä ja oli ääliö. Tuon jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia.

En ikinä katsoisi tuollaista käytöstä! Järkyttävää!

Pakko sanoa ettei ihme ettei aloittajan mies arvosta sinua kun olet noin selkärangaton.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: Pahamieli 
Päivämäärä:   20.5.17 01:30:02

Tekeepä tavallaan tosi hyvää kuulla totuuksia puolueettomilta ihmisiltä.
Itse on välillä vaikeaa arvioida mistä pitäisi jo loukkaantua, kun olen niin kiltti että tunnen aina syyllisyyttä jos loukkaannun jostain. Selittelen itselleni asioita parhain päin "minä vain kuvittelen" .
Tähän ei enää se selitys kelpaa koska muut ihmiset ovat minulle huomautelleet asiasta useaan otteeseen.

Tiedän että jotenkin pitäisi asia ottaa esille. Mutta miksi sen pitääkin olla niin helkkarin pelottavaa.. vaikka lopputulos onkin "vain" riita, ei sen kummempaa, ei missään nimessä mitään fyysistä väkivaltaa tms.
Mies on ihan perusjamppa, ei ryyppää tai juokse kapakoissa, tekee töitä ja on ihan normaali mies.
Mitä nyt vain sattunut palavasti ihastumaan ystävääni. :(

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.5.17 01:30:28

...ja edelliseen. Olin myös äärikiltin äidin ja äärikiltin isoäidin äärikiltiksi kasvatettu lapsi jota miehen pyörittelivät suunnilleen miten sikamaisesti tahansa kun en kehdannut sanoa ja pelkäsin miesten syytöksiä ja kohtauksia. Piti käydä läpi kova koulu ennen kuin opin pitämään puoleni ja kappas, se muutti koko elämän. Mutta jotkut naiset eivät koskaan kasvata selkärankaa ja kärsivät koko elämänsä.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.5.17 01:33:10

Miksi tuloksena pitäisi olla edes riita? Itse en ainakaan alkaisi edes riitelemään. Ilmottaisin miehelle miten nolo hän on. Ja miettisin todellakin eroa. Ilmeneekö toi arvostuksen puute muussakin?

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: Pahamieli 
Päivämäärä:   20.5.17 01:37:50

Sehän se onkin kun mies on semmoinen sosiaalinen ja aina iloisen kohtelias kaikille. Erottaa siitä se mikä on sitä normaalia ja koska mennään yli. Siksikin vaikeaa asiasta sanoa koska miehen selitys olisi se, että ainahan hän on kaikille tuommoinen ja tietyllä tapaa siihen on vaikeaa vastata.. joo, hymyilee ja juttelee kaikille, autokaupan miesmyyjälle kuten nätille kassatytöllekkin.
Mutta jostain syystä tämä käytös on mennyt yli äyräiden minun mielestäni.
Mies ei nää juuri koskaan itsessään vikaa.. saa monesti käännettyä asiat minun syykseni!
Mikään narsisti ei ole, välittää hirmuisesti esimerkiksi eläimistä ja on loppujen lopuksi ihan herkkä tyyppi kovan kuorensa alla.

Tässä hän selvästi hakee jonkinlaista pönkitystä itsetunnolleen, sellainen fiilis tulee. Kerjää oikein huomiota ja kehuja.

  m

LähettäjäMerviläinen 
Päivämäärä:   20.5.17 05:16:20

Vapauta luontoon, ei tuo arvosta sinua pätkän vertaa käytöksensä perusteella.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: O: 
Päivämäärä:   20.5.17 06:24:12

Miehesi ei tiedä sinun todellisia rajoja, missä kulkee hänen käytöksensä rajat sinuun nähden. Jos olet aina ollut kiltti, kaikki käy, ihmiset myös tätä ominaisuutta hyödyntävät, koska sinun kuminauhasi venyy, vaikka sisimmässäsi kärsit. Itse olen samantyyppinen, kaikki käy ja vaikka toinen suoltaisi valheita niin siltikin pysyn kuoressani ja yritän pitää sanani aisoissa.

Joskus toinen tarvitsee muistutusta, sanomista, missä menee sinun sietämisen raja. Jos hän kokee, ettei sinua häiritse, jos tilanteessa hymyilet ja osoitat ystävällisiä sanoja, vaikka todellisuudessa tekisi mieli sanoa rumasti, ei vastapuoli voi sitä tietää. Hän venyttää sinun kuminauhaasi. Kerro hänelle, miltä sinusta tuntuu, ettet voi hyväksyä moista käytöstä ja kysy myös, miten mies toimisi itse vastaavassa tilanteessa. Hyväksyisikö hän sinulta vastaavaa? Tiedän, miten vaikeaa näistä on puhua. Se häpeä omassa sisimmässä on suurin este, sitä miettii reakoiko herkästi, hakee muilta tukea omaan kantaansa, mutta puhumalla asiasta niin toinenkin tietää, että se oikeasti sattuu ja loukkaa sinua. Jos toinen loukkaantuu sanomisesta, hän itse ei ole tarpeeksi kypsä näkemään oman käytöksensä seurauksia. Älä lähde syyttelemään, se lisää vastapuolen reakointia, pyri keskusteluun ja siihen, miltä sinusta tuntuu. Aina ei tarvitse näyttää lapikasta, jokainen meistä käy oman itsensä kanssa elämänkoulua. Toiset vaativat enemmän aikaa.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: • 
Päivämäärä:   20.5.17 06:29:00

Pahamieli, on oma mieskin sosiaalinen ja juttelee kaikille. Myyjänä löytyy vielä karismaa ja sellaista tiettyä viehätystä, joka saa monet menemään harhaan esimerkiksi juuri flirtin kanssa.
Silti, kun minä raskaana ollessa yhtäkkiä koin miehen käytöksen pahana, lähinnä vain omasta epävarmuudesta johtuen ja asiasta mainitsin, niin suuttuminen oli kauimpana miehen reaktiosta. Päinvastoin, hän otti tunteeni huomioon, sen jälkeen ei mennyt päivääkään etteikö mieheni olisi kehunut, huomioinut ja tehnyt kaikkensa ettei oloni olisi ollut uhattu. Pahimman hormonimyrskyn jälkeen oma olo oli lähinnä typerä, koska mies ei kuitenkaan ikinä ole antanut syytä olla mustasukkainen. Mies itse totesi, että riittää jos minusta on tuntunut pahalta.

Eli näkisin tuossa kyllä pahimpana ongelmana miehen edellisetkin reaktiot. Pistäisi miettimään onko sinulla ollut syytäkin olla epävarma, jos mies on reagoinut noin. Tietysti se toisestakin tuntuu inhottavalta jos ei luoteta, mutta asioiden kääntäminen täysin toisen syyksi taas ei ole hyvän parisuhteen toimintamalleja.
Ja tuo miehen flirtti on jo törkeää sinua kohtaan. Se olisi törkeää, olisi ihastuksen kohde kuka hyvänsä, mutta se että kyseessä on kaveri tekee siitä vain pahempaa. Voisin nähdä kaverin kommentit, "mistä tuollaisia löytää", lähinnä sarkastisina heittona, koska miehen estoton flirtti on epäkunnioittavaa paitsi sinua myös tätä kaveria kohtaan. Aivan kuin kaverisi oikeasti olisi valmis sinua satuttamaan, vieläpä ystävienne silmien alla.

Sanoisin, että kirjoittamasi perusteella päästä tuo kala takaisin vapauteen. Hän ei kunnioita selkeästikään tunteitasi, välittääkö edes sinusta puolisonakaan enää.

  Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.5.17 06:31:20

Oletko muissakin asioissa ihan nyrkin ja hellan välissä? Miehesi käytös on pöyristyttävää, mutta se mikä minua huolettaa on, että siihen liittyy niin voimakasta ja ilmeisen pitkään jatkunutta (vähintään?) henkistä väkivaltaa että SINÄ tunnet syyllisyyttä omista täysin oikeutetuista tunteistasi joita miehen törkeä käytös on saanut aikaan.

Nyt alat vaatia kunnioittavaa kohtelua ihan kaikissa asioissa. Huutaminen ja raivoaminen ei ole mikään aikuisten kommunikointitapa ja sinulla on parisuhteessa oltava mahdollisuus puhua. Ja luonnollisesti tollainen yletön flirttailu loppuu sitten saman tien jos mies ei halua olla sinkku.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: Klö 
Päivämäärä:   20.5.17 06:32:12

Kyllä tuossa pahempi juttu on se nöyryyttäminen kuin flirttailu. Älä mene mökille mukaan jos mies nolaa sinut siellä.

  m

LähettäjäMerviläinen 
Päivämäärä:   20.5.17 08:12:42

Klö, aloittajanko pitäisi jäädä pois koska mies ei osaa käyttäytyä?

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: 8) 
Päivämäärä:   20.5.17 08:16:56

Voi hemmetti, älä oo idiootti tossukka. Ei kyllä ikinä oma mies oo tehny mitään noin tökeröä. Yhteiseloa yli 15 vuotta.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.5.17 08:51:26

"Oon kyllä shokissa mitä tossukkanaisia täältä heppatallista löytyy."

Sama. Vaikea ymmärtää miten voi olla noin huono itsetunto.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: -. 
Päivämäärä:   20.5.17 09:19:03

Mitä jos sanoisit että teijän kaverit on huomautellu sulle että miehen käytös on törkeää ei tarvi heti sanoo omistaan mitään.. miksei ne teijän kaverit oo sanonu sille miehelle suoraan sen käytöksestä? Vaikka siellä keskusteluryhmässä? Tai mikset sano sille toiselle osapuolelle asiasta?

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: w 
Päivämäärä:   20.5.17 09:28:49

Keskustelet miehesi kanssa asiasta. Hän toimii törkeällä tavalla ja kohtelee sinua täysin väärin. Sinulla on oikeus pahastua ja olla surullinen asiasta. Yritä kuitenkin keskustella asiallisesti, vaikka olet oikeutetusti loukattu. Jos mies alkaa riitelemään ja huutamaan tai syyttää sinua, vika on hänessä, ei sinussa. Hän on se, jonka pitäisi löytää syyllisyys itsestään ja pyytää anteeksi ja korjata käytöstään huomattavasti.

Itse en enää antaisi tuollaisten asioiden tapahtua. Miksi teidän pitää mennä mökille ystävän kanssa, jos mies ei osaa käyttäytyä? Minusta tuollaisessa tilanteessa otetaan etäisyyttä ihmiseen, johon on ihastuttu, jotta tilanne rauhoittuisi ja ihastus saataisiin loppumaan. Jos miehesi on sitoutunut sinuun, hänen kuuluisi tehdä kaikkensa teidän suhteenne eteen.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   20.5.17 09:38:05

Mun ex oli tuollainen myös. Ja pitkään homma menikin sen sosiaalisuuden piikkiin. Kunnes taas tuli ihastus ja kaverini minulle ihmettelivät miten annan miehen toimia niin ja minä vetosin että se nyt vaan on tommoinen. Joo olihan se vaan tommoinen ja niin kauan minä kelpaisin hoitamaan kodin ja lapset ja kustantamaan miehen kalliita harrastuksia kunnes yhden kerran se ihastus antoikin vastakaikua oikeesti ja niin sai entinen elämä minun kanssa jäädä. Itseäni en ole osannut muuttaa joten edelleen olen liian kiltti mutta en tahdo enää tulla kohdelluksi huonosti ihmissuhteessa. Niimpä on sen verran pakko ollut opetella että heti kun itselle tulee paha mieli niin niin sen sanon ääneen enkä jää ylikäveltäväksi.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   20.5.17 09:41:33

Itse ainakin juttelisin sekä miehen kanssa että kaverin kanssa. On sulla tosi kiva kaveri tuossa naisessa.. Jos ei homma muutu niin antaisin perinnejalkinetta kummallekkin, en tuollaista kaveriakaan tarttis. Surullista tuollainen, mutta ainakin oot nyt nähnyt miten kumpainenkin sua arvostaa, eli ei pennin vertaakaan.. Ja niille jotka arvostelee tossukkanaiseksi.. Ihan samanlaisia ihmisiä on täällä kuin talleilla, töissä työkaverina, kaverina muuten jne.. Ja koskaan ette tiedä vaikka oikeassa elämässä tuntisitte esim aloittajan.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.5.17 09:43:04

Jos haluat onnellisen parisuhteen, miehen on oltava se, joka tietää ajatuksistasi ja tunteistasi ensimmäisenä. Hänen on myös oltava se, joka ne ensimmäisenä ottaa huomioon. Sama tietenkin toisinpäin. Se kommunikaatio ja rehellisyys on oikeasti älyttömän tärkeää, ei ne parisuhdeterapeutit sun muut niistä turhaan jaksa joka kerta muistuttaa. Näyttää siltä, että teillä pitää monen asian muuttua, jotta tuo parisuhde voisi jatkua ilman että itse muutut siinä haamuksi. Koet ongelmaksi ihastumisen, mutta se on vain jäävuoren huippu. Varsinaiset ongelmat ovat paljon syvemmällä.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   20.5.17 10:07:16

Kantaisin miehen kamat pihalle ja vaihtaisin lukot.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: Jaahas 
Päivämäärä:   20.5.17 10:27:26

Voihan sitä toki kaverillekin mainita, että joko flirtti loppuu tähän, tai sitten äijän kamat siirtyy ensi viikonlopun aikana hänen luo, halusi tai ei.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.5.17 10:41:40

"Ja niille jotka arvostelee tossukkanaiseksi.. Ihan samanlaisia ihmisiä on täällä kuin talleilla, töissä työkaverina, kaverina muuten jne.. Ja koskaan ette tiedä vaikka oikeassa elämässä tuntisitte esim aloittajan."

Niin? Ei se sitä muuta, että syytä arvosteluun on!!! Jos ap vaikka heräisi vähän ja kasvattaisi selkärangan...

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   20.5.17 10:50:43

"Voihan sitä toki kaverillekin mainita, että joko flirtti loppuu tähän, tai sitten äijän kamat siirtyy ensi viikonlopun aikana hänen luo, halusi tai ei."

Tämä. En katselisi nuin pskamaista käytöstä hetkeäkään. Sinunkaan ei kannattaisi..

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: tuttujuttu 
Päivämäärä:   20.5.17 11:47:49

10 vuoden päästä saat kuulla että "hups, jotain tapahtui sittenkin", mies nyt ihan selkeästi on pelimies, ja ei ne ystävätkään aina niin luotettavia ole, se on NIIN NÄHTY... juokse kun vielä voit

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.5.17 11:52:59

Hyhhyh. Kerta flirttailua olis riittänyt mulle.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.5.17 11:54:47

Tuokin jo kuulostaa sinänsä pahalta, että aloittaja kokee joutuvansa kätkemään oman pahan mielensä, kun mies ei kestä asiallista kritiikkiä ja kääntää kaiken muiden syyksi. Oikea aarre siis, tällaisen kanssa onkin kivaa rakentaa yhteistä tulevaisuutta kun toinen ei halua ottaa vastuuta omista virheistään.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: dotty 
Päivämäärä:   20.5.17 11:57:16

Kyllä minä lähtisin tuosta suhteesta. Vaikka tässä ihastumissuhteessa ei mitään pahempaa käviskään, niin entäs seuraava ihastuminen? Jos sen kohde onkik myötämielisempi, niin varmasti mies on valmis toimintaan...

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: Turre 
Päivämäärä:   20.5.17 11:58:32

Onnellisessa suhteessa ei ole mitään tulevia ja meneviä ihastuksia. Ei ainakaan sellaisia jotka vaikuttavat käytökseen ja saavat kohtelemaan omaa kumppania törkeästi. Mikään seurallisuus tai sosiaalisuus ei anna lupaa flirttailla muille, vieläpä kumppanin läsnä ollessa!

Aloittaja saisi todella kasvattaa sen selkärangan. Itse olisin jo silloin ensimmäisenä mökkiviikonloppuna lopettanut pelin siihen paikkaan. Varattua miestä vikittelevä hutsu taksilla pois mökiltä ilman mitään selityksiä ja mies sen mittakaavan keskusteluihin että lopputulos olisi ollut lämmin anteeksipyyntö miehen taholta tai lopullinen ero. Noin vaan ei toimita ja sillä siisti.

Jos vielä sen jälkeen olisi lemmekäs viestittely jatkunut, olisi peli ollut sillä selvä. siinä vaiheessa olisi lukot vaihdettu ja mies kamppeineen kuutamolla. Silloin olisivat exiä niin kaveri kuin mieskin.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: Hhh 
Päivämäärä:   20.5.17 12:13:09

No on se aika vaikeaa olla tuossa ihastuksen kohteenakin, jos ei siis pätkääkään kiinnosta. Tosi noloa jos varattu kaverin äijä pyörii ympärillä sirkuttamassa. Tosin siitä sanoisin kyllä kaverille että laita ukkos ruotuun tai ukolle itelleen. Vaan ehkä tää aloittajan kaveri on vähän myötämielinen...?

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: mienu 
Päivämäärä:   20.5.17 12:29:29

Voihan sitä toki kaverillekin mainita, että joko flirtti loppuu tähän, tai sitten äijän kamat siirtyy ensi viikonlopun aikana hänen luo, halusi tai ei.

- tämä!

mun miehelle kerran viestitteli naikkonen, sanoin miehelle että loppuu sitten nyt, naikkonen viestitteli vaan, kunnes laitoin sille viestiä että eiköhän tämä viestittely ollut tässä. siihen loppui ja jos mun tietämättä jatkui, mitä en edes uskoisi, niin siitä sitten vaan, nykyään jo on alkanut ymmärtää ettei kaikille asioille vaan voi mitään, jos toinen on mennäkseen, niin se menee.

aloittajan mies käyttäytyy törkeästi, eiköhän olisi aika kertoa missä suhteen rajat kulkee.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisi?

Lähettäjä: Siiri 
Päivämäärä:   20.5.17 13:36:32

Kuulostaa erittäin vahvasti siltä, että jos aloittajan kaveri näyttää miehelle vihreää valoa, mies häipyy. Ihanko todella aloittaja haluat tuhlata elämästäsi vielä yhtään enempää tuollaiseen sikaan? Sehän ei kunnioita sinua pätkän vertaa. Ja lyön vaikka vetoa, että tuo suuttuminen kun otat jonkun epäkohdan puheeksi, on ihan tietoisesti valittu taktiikka jolla sinut saa hiljennettyä. Ja jälleen kerran, kunnioitus nolla ja samoin myös kiinnostus sinun hyvinvointiin. Olet kodinkoneeseen verrannollinen hyödyke tuossa "suhteessa".

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   20.5.17 14:05:50

Hälytysmerkki 1 :"Olen kokenut miehelle sanomisen jostain syystä todella vaikeaksi. Hän suuttuu, siis saa kunnon raivarit jos olen joskus ilmaissut olevani mustasukkainen/jos olen pahoittanut mieleni jostain toiseen naiseen liittyvästä."
-Homma ei vaan toimi jos ei asioista uskalla keskustella ja toinen vetää raivarit keskusteluyrityksistä

Hälytysmerkki 2 : "ymmärrän että pitkässä suhteessa (10 vuotta) ihastuksia tulee ja menee, on itselläkin ollut!"
-Jos homma toimii niin ei niitä ihastuksia tule ja mene. Toki joskus väistämättä tapaa "ihastuttavia ihmisiä", mutta jos suhteessa on kaikki kunnossa niin ei ne jää mieleen pyörimään ihastukseksi asti. Jotain suhteesta puuttuu, jos mieleen jää pyörimään houkuttelevalla tavalla muita vaihtoehtoja.

Aloituksen aiheena oleva miehen täysin anteeksiantamaton käytös vain alleviivaa sen että suhde on ollut ohi jo aikaa sitten. Ei tuossa ole enää riitelemistä tai aika tilanteen korjausyrityksille, kamat eri osoitteisiin ja se siitä. Tilannetta olisi pitänyt korjata vuosia sitten, tai sitten suhde ei alunperinkään ole ollut toimiakseen.

Jos haluatte onnellisen suhteen niin älkää tyytykö jäämään onnettomaan. Suhteen pelastamisen eteen saa tehdä töitä ihan niin paljon kuin haluaa ja uhrata ihan niin monta vuotta kuin haluaa, mutta ei se siitä onnelliseksi muutu jos keskinäinen kunnioitus ja kyky konfliktien ratkaisuun puuttuu. Se jo rakkauden ensihuumassa maton alle lakaistu pieni ja harmittoman tuntuinen pahanmielen aihe on usein ensimmäin askel tulevaan eroon. Se aloittaa kierteen jossa tehdään uhrauksia suhteen eteen ja koetaan uhrausten menneen hukkaan jos suhde ei kestäkkään, joten aina uhraudutaan entistä enemmän. Suhteessa tehtävien kompromissien pitäisi olla positiivisia valintoja joilla saavutettiin jotain hyvää, ei negatiivisia uhrauksia, joissa menetettiin jotain itselle tärkeää suhteen hyväksi.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.5.17 14:07:54

"Suhteessa tehtävien kompromissien pitäisi olla positiivisia valintoja joilla saavutettiin jotain hyvää, ei negatiivisia uhrauksia, joissa menetettiin jotain itselle tärkeää suhteen hyväksi."

Voi että miten hyvin sanottu!

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: 0909 
Päivämäärä:   20.5.17 14:39:28

Minkä vuoksi kukaan työntäytyy tuollaisiin tilanteisiin?

Meille vastaavassa tilanteessa tuo ongelma, eli nainen poistettiin tapahtumaketjusta pois, asia ratkaistu.

Munaton olet sinä ja ukkosi, ratkaise ongelma. Miksi työnnät miehesi sen seuraan? Pakota stoppi.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: 0909 
Päivämäärä:   20.5.17 14:42:35

1) poistaisin sen naisen, tai miehen keskusteluringistä VÄLITTÖMÄSTI
2) ei yhteisiä mökkireissuja joissa tämä nainen mukana

Onko niin vaikea luoda ratkaisu?! Näin olen itse toiminut.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: 0909 
Päivämäärä:   20.5.17 14:45:19

TÄMÄ:

Aloittaja saisi todella kasvattaa sen selkärangan. Itse olisin jo silloin ensimmäisenä mökkiviikonloppuna lopettanut pelin siihen paikkaan. Varattua miestä vikittelevä hutsu taksilla pois mökiltä ilman mitään selityksiä ja mies sen mittakaavan keskusteluihin että lopputulos olisi ollut lämmin anteeksipyyntö miehen taholta tai lopullinen ero. Noin vaan ei toimita ja sillä siisti.

Jos vielä sen jälkeen olisi lemmekäs viestittely jatkunut, olisi peli ollut sillä selvä. siinä vaiheessa olisi lukot vaihdettu ja mies kamppeineen kuutamolla. Silloin olisivat exiä niin kaveri kuin mieskin.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: v.v 
Päivämäärä:   20.5.17 14:50:03

Minä olin joskus parisuhteessa miehen kanssa, joka onnistui kääntämään puhumalla kaiken minun syykseni tai sitten hän vain suoriltaan suuttui jos sanoin jostain asiasta. Pidemmän päälle se syö ihmisen itsetunnon ja alat uskomaan että todellakin kaikki onkin sinun vikaasi. Niitä haavoja saa nuolla jonkin aikaa, että ne paranevat ja itsetunto kohenee.

Ihastuksia tosiaan tulee pitkissä parisuhteissa, mutta fiksu ei lähde niihin mukaan vaan antaa kuivua kasaan ajan kanssa, mikäli parisuhde ja kumppanin kunnioitus merkkaa mitään. Sinulla on kaikki oikeus sanoa miehelle, ettei sinun julkinen nöyryytyksesi vetele. Jos suuttuu niin heiluttaisin lapikasta. Saattaisin heiluttaa kyllä muutenkin tässä tapauksessa.

Ja sosiaalisuuden piikkiin tuota ei voi laittaa, koska nykyinen mieheni on todella sosiaalinen ja juttelee niitä näitä kaikille, mutta ei koskaan lähtisi flirttailemaan kenenkään kanssa tai vastaisi johonkin flirttiin. Molemmat tiedämme missä menee raja ja kumppanista välittämisen takia niitä rajoja noudatetaan.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.5.17 15:31:51

Turre: Että nainen on hutsu, jos varattu mies päätyy flirttailemaan tälle?

Ei aloittajan tehtävä ole tälle kaverinaiselle asettaa mitään ukaaseja tai sanella sääntöjä, koska kaikki on kiinni miehestä. Varatusta miehestä, joka itse ihastuu toiseen naiseen ja päättää flirttailla tälle. Mies on se, jonka pitäisi tässä vaiheessa tajuta ja osata käyttäytyä...

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.5.17 15:42:19

Minä olen se, johon kavereideni miehet ovat ihastuneet. Ollut juurikin tuollaista vastarakastuneen käytöstä ja viestejä. Koskaan ei ole ollut molemminpuolista ja olen saanut viileydelläni hommat vihellettyä poikki. Olen kyllä arvannut aina miten niissä kavereideni suhteissa lopulta käy. Ihastuihan ne mäntit muihinkin.

Jos se on sun ystävä on ystävä, se ei lähde hommaan mukaan. Miehen heivaisin ennenkuin se satuttaa enempää.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   20.5.17 15:45:58

0909: "Meille vastaavassa tilanteessa tuo ongelma, eli nainen poistettiin tapahtumaketjusta pois, asia ratkaistu."
- Eli sinun miehesi kohtelee sinua huonosti ja asia asia hoidetaan viattoman osapuolen sosiaalisella eristämisellä?? Kai ymmärrät ettei tuo ratkaisu sinun ja miehesi suhdetta paranna yhtään mitenkään ja on todella moukkamaista käytöstä sitä naista kohtaan. Et sinä voi laittaa stoppia sellaisille suhteille joissa et itse ole osallisena, ainoastaan omiisi.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.5.17 16:01:31

Järjestä niille rauhallinen paikka, että pääseevät panemaan. Kyl se
siitä.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: Teippi 
Päivämäärä:   20.5.17 16:03:41

Mielestäni todella surullista, kun niin moni tässä ketjussa on sitä mieltä, että se nainen täytyisi eristää porukasta, vain sen takia, että aloittajan mies on häneen ihastunut. Se on selvää, että jonkun näistä kolmesta on jättäydyttävä pois siitä kuviosta, mutta aika ahdistavaa, jos monet on sitä mieltä, että ratkaisu on eristää se nainen, ikään kuin hän olisi jotenkin syyllinen tilanteeseen.

Aloittajalla on täysi oikeus pahoittaa mielensä tapahtuneista, ja hänen miehensä on ääliö, jos suuttuu siitä. Ihastuminen on inhimillistä, mutta käytökseensä pystyy silti vaikuttaa. Varmaan aika turhaa kysyä siltä mieheltä, vaihtaisiko hän kumppaninsa tähän ihastukseen, jos saisi vastakaikua, koska mies kuitenkin kieltäisi koko ihastuksen.

Itse aloittajan tapauksessa jättäytyisin itse pois mökkireissulta ja whatsapp-ryhmästä, ja mikäli mies siitä huolimatta menee sinne mökille ja jatkaa flirttailua, harkitsisin eroa ihan tosissaan.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.5.17 16:49:29

Olen myös todella kiltti luonne ja kokenut aina kauhean vaikeaksi sanoa miehelle tälläisistä asioista, koska en kestä sitä riitaa, syyttelyä ja jäätävää käytöstä sen jälkeen miehen taholta.
************************

Just. Enpä ole ennen kuullut että kiltteys on synonyymi kynnysmatolle.....

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   20.5.17 16:52:26

Toistat kokoajan omistusmuotoa mieheNI, mieheNI, mieheNI.
Ei se ole sun miehesi ainakaan enää. Jos olis, ei käyttäytyis noin.
Ja jos sä et uskalla edes sanoa sille mitään niiden raivokohtausten takia, niin mitä hemmettiä sä enää venyt siinä pilkattavana?
Piika sä olet sille, etsii parempaa pillua. Lähe vetää kun vielä voit.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   20.5.17 16:54:17

Ainiin ja piti vielä sanoa, että ihana ystävä sulla myös.
Lapikasta sillekin, ystävä ei noin käyttäydy vaan olis pistäny kiimakollille luun kurkkuun heti.
Anna niitten saada toisensa, ovat sen ansainneet.
Ja mene sinä jonnekin itsetunnonkohotuskouluun.

  Mieheni panee ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.5.17 16:56:43

Jospa ensi mökkireissulla siinä ruokapöydässä tekisit puheenavauksen tästä käytöksestä, vaikka kun miehesi mielinkielin kaataa juotavaa ystävällesi tms.

Ihmettelen kyllä ystävääsi miksei hän pistä hommaa seis.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: hohhoijaa 
Päivämäärä:   20.5.17 17:00:21

Lähettäjä: 0909
Päivämäärä: 20.5.17 14:42:35

1) poistaisin sen naisen, tai miehen keskusteluringistä VÄLITTÖMÄSTI
2) ei yhteisiä mökkireissuja joissa tämä nainen mukana
Onko niin vaikea luoda ratkaisu?! Näin olen itse toiminut.

^^Laitoitko vielä miehen ketjulla kiinni sängynjalkaan että pysyy kotona? Vau, tää on kyllä sitä tosirakkautta :D

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: Sr 
Päivämäärä:   20.5.17 17:07:05

Jos ystävä ei olisi lainkaan kiinnostunut aloittajan miehestä tai ei ainakaan olisi imarreltu saamastaan huomiosta, olisi hän heti voinut pyytää enemmän tai vähemmän ystävällisesti miestä lopettamaan. Vai onko tämä ystäväkin yhtä kiltti kuin aloittaja ja kestää mitä vain?

Mutta sitä mä eniten ihmettelen, että miksei ne muut mökkeilijät ole palauttaneet miestä maan pinnalle, jos aloittaja ei kerran pysty. Kuka jaksaa vierestä katsella tuollaista? Miksi mies edes kutsuttiin toisen kerran mukaan mökille, jos hän ei osaa käyttäytyä kuin normaali aikuinen?

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: 0909 
Päivämäärä:   20.5.17 17:10:10

Lähettäjä: hohhoijaa 
Päivämäärä:   20.5.17 17:00:21

Lähettäjä: 0909
Päivämäärä: 20.5.17 14:42:35

1) poistaisin sen naisen, tai miehen keskusteluringistä VÄLITTÖMÄSTI
2) ei yhteisiä mökkireissuja joissa tämä nainen mukana
Onko niin vaikea luoda ratkaisu?! Näin olen itse toiminut.

^^Laitoitko vielä miehen ketjulla kiinni sängynjalkaan että pysyy kotona? Vau, tää on kyllä sitä tosirakkautta :D

---

No voi heh heh, kyllä alfanaaraskin voi laittaa tiettyjä pelisääntöjä elämäänsä, ja yhteiseen elämään, jos toinen ei sitä hetkellisesti itse älyä. Jokainen tavallaan, ja me omallamme.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: mienu 
Päivämäärä:   20.5.17 17:12:17

jos mies on oikeasti noin pönttö, niin pönttö on ystäväsikin, kun ei suoraan sano että riittää. kumpikaan tällä käytöksellä ei ole sinun arvoisia.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: hohhoijaa 
Päivämäärä:   20.5.17 17:14:02

Lähettäjä: 0909
Päivämäärä: 20.5.17 17:10:10

Lähettäjä: hohhoijaa
Päivämäärä: 20.5.17 17:00:21

Lähettäjä: 0909
Päivämäärä: 20.5.17 14:42:35

1) poistaisin sen naisen, tai miehen keskusteluringistä VÄLITTÖMÄSTI
2) ei yhteisiä mökkireissuja joissa tämä nainen mukana
Onko niin vaikea luoda ratkaisu?! Näin olen itse toiminut.

^^Laitoitko vielä miehen ketjulla kiinni sängynjalkaan että pysyy kotona? Vau, tää on kyllä sitä tosirakkautta :D

---

No voi heh heh, kyllä alfanaaraskin voi laittaa tiettyjä pelisääntöjä elämäänsä, ja yhteiseen elämään, jos toinen ei sitä hetkellisesti itse älyä. Jokainen tavallaan, ja me omallamme.

^^Toki toki ;) Laitan minäkin koirat kiinni päiväksi joko juoksunaruun tai tarhaan. Eivät käy vieraita narttuja polkemassa kun silmä välttää :D

  m

LähettäjäMerviläinen 
Päivämäärä:   20.5.17 17:26:28

Mutta onko tuollainen mies millään muotoa kiinnipitämisen arvoinen?
Minusta ei.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: 2 
Päivämäärä:   20.5.17 17:30:50

Aloittaja vapauttaa nyt sen miehen luontoon ja homma hoidettu.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: kiki 
Päivämäärä:   20.5.17 17:39:59

Ei nyt ehkä aloittajaa auta, mutta isäni on erittäin selkeästi ihastunut parhaan kaverinsa vaimoon. Isäni ja tuo kaverinsa ovat olleet hyviä ystäviä jo muutaman vuosikymmenen. Äitini tutustui työn kautta (sama ala) hänen silloiseen vaimoonsa, ja miehet siinä samalla tutustuivat toisiinsa ja me lapset leikimme keskenämme.

Tuli ero tuolle pariskunnalle, äitini silti naisen kanssa tekemisissä ja mies isäni kanssa. Nainen muutti muualle, mies jäi. Sitten mies löysi itselleen uuden naisen, ja muutti hänen perässään pois. He hankkivat kuitenkin mökin läheltä vanhempieni asuinpaikkakuntaa, jolloin isäni oli paljon heidän kanssaan tekemisissä. Siellä oli isompi mökki jossa pariskunta asui ja pienempi mökki jossa isäni kämppäsi, ja hän kävi aina lämmittämässä mökin kun tiesi että pariskunta on sinne tulossa. Miehet remppasivat ja rakensivat paljon. Istuivat iltoja kolmestaan.

Tuo isän kaverin vaimo on hyvä ystäväni äitini kanssa. Ovat siis ystävystyneet ja heillä paljon yhteisiä kavereita. Eläkkeelle päästessään tuo pariskunta muutti sitten takaisin vanhempieni kotipaikkakunnalle, sinne missä vanhempani ovat tutustuneet tuohon mieheen. Kaikki ovat nyt siis eläkkeellä.

Isäni on selvästi ihastunut/rakastunut tuohon ystävänsä vaimoon. Aina kehuu ja ylistää häntä ja puhuu hänestä vaikka mitä. Kun he käyvät vanhempieni luona kylässä niin isäni oikein loistaa kun pääsee päin naamaa kehumaan tätä naista. Välillä nainen kuitenkin menee keittiöön juttelemaan äitini kanssa asioista keskenään, jos äitini siis on keittiössä ja muut olohuoneessa. Häntäkin taatusti ahdistaa tuo isäni käytös vaikka ei kai sitä koskaan naamaa päin ole sanonutkaan. Isäni on sellainen ihminen ettei hänellä paljon ystäviä ole, mutta se on ihan isäni oman käytöksen ansiota.

Ei kai tuosta kukaan ole koskaan päin naamaa mitään sanonut, kaikki tietävät että tuo pariskunta on hyvässä avioliitossa eikä nainen ole isästäni kiinnostunut. Muut tuntevat myötähäpeää isäni puolesta kun heitä niin nolottaa isäni käytös.

Isäni ei tajua varmasti ollenkaan miten nolo hän on. Mutta on luonteeltaan sellainen ettei hänelle parane sanoa mitään mistään, hän suuttuu joka asiasta.

Me muut siis seuraamme hänen kaverinsa vaimon palvomista ja häpeämme isäni puolesta. Meille lapsilleen äitini on joskus sanonut siitä että häntä ihmetyttää miten isä jaksaa välillä äitiä haukkua syyttä mutta kaverinsa vaimoa aina niin kehuu, palvoo ja ylistää.

Ehkä aloittajankin kannattaisi sanoa mökkiviikonloppuina kavereilleen että hävettää katsella miehensä käytöstä kun kaverikin vaikuttaa välillä vähän vaivaantuneelta. Ehkä mies vähän rauhoittuisi jos muutkin sanoisivat hänelle että tuo flirttailu on oikeasti noloa ja kaikki häpeävät hänen käytöstään.

Aloittajan ei ehkä kannata mitään vakavia kahdenkeskisiä keskusteluita käydä koska silloin mies heittäytyy vain puolustuskannalle, väittää ettei mitään ole meneillään, aloittaja vain kuvittelee, on vainoharhainen ja mustasukkainen.

Ehkä palaute menee paremmin perille jos ne ovat kaikki muut jotka huomauttavat tuosta nolosta ja typerästä käytöksestä, jolloin mies tajuaisi että hänellä lähtee nyt taas mopo käsistä ja käytös on aika typerää, ja että hänen käytöksensä oikeasti ihmetyttää kaikkia ympärillä olevia.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: nxr 
Päivämäärä:   20.5.17 18:29:23

"Ehkä palaute menee paremmin perille jos ne ovat kaikki muut jotka huomauttavat tuosta nolosta ja typerästä käytöksestä, jolloin mies tajuaisi että hänellä lähtee nyt taas mopo käsistä ja käytös on aika typerää, ja että hänen käytöksensä oikeasti ihmetyttää kaikkia ympärillä olevia."

Samaa mieltä.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: Lulu 
Päivämäärä:   20.5.17 18:45:28

Samaa sanon kun moni ylläoleva.miehesi ei kunnioita eikä arvosta sinua.ei yleensä hyvää lupaa moinen tulevaisuutta ajatellen.törkeää käytöstä.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: grillaaja 
Päivämäärä:   20.5.17 19:06:06

Eiköhän mökkiviikonloppujen vietto tuossa porukassa ole tuossa. Sanoisin irti myös whatsappin. Mies voi raivota siitä hetken, mutta tuskin enepää, jos nainen ei ole syvemmin kiinnostunut.

Jos siis tuon helmen välttämättä haluat pitää.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   20.5.17 19:14:43

Riippuu siitä kuinka pahasti haluan itseäni nöyryytettävän. Yleensä en suvaitse.
Se on pihalla sit miettimässä että onko se vaan normaali ihastus joita pitkissäkin suhteissa tulee ja menee.
Luulis selkiytyvän nopee. Minen ala enää odottelemaan.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   20.5.17 20:51:51

Huh kun tämä ketju tuo mieleen oman ekan pitkän (yli 10 v) suhteen lopun ajat. Avopuolisoni oli ihastunut tai rakastunut meidän yhteisestä harrastuksesta toiseen naiseen, ja kaikki valkeni minulle kun hän jossain illanistujaisissa veti tämän naisen syliinsä istumaan mun silmien alla. En ihan äkkiä keksi onko mua nöyryytetty koskaan pahemmin... Lähdin silloin vain menemään bileistä koska olin niin järkyttynyt, mutta siitä alkoi meidän eroprosessi. Tästä on jo 14 vuotta, ja tämä topikki taas muistutti miten k-pää ex oli, ei voinut (uskaltanut??) puhua tunteiden lasntumisesta tai eroaikeista, vaan piti sitten näin hoitaa asia..

Aloittajalla sanoisin, että räjähdä sille mlkulle ja heitä pihalle.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: olemos 
Päivämäärä:   20.5.17 20:58:40

Lähettäjä: grillaaja 
Päivämäärä:   20.5.17 19:06:06

Eiköhän mökkiviikonloppujen vietto tuossa porukassa ole tuossa. Sanoisin irti myös whatsappin. Mies voi raivota siitä hetken, mutta tuskin enepää, jos nainen ei ole syvemmin kiinnostunut.

Jos siis tuon helmen välttämättä haluat pitää.

---
Tämä!

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: diida 
Päivämäärä:   21.5.17 01:14:56

Jos se nainen on aloittajan kaveri, ja vaivautunut miehen flirttailusta, niin olisi vähän tökeröä poistaa hänet keskusteluketjusta tai jättää kutsumatta mökille.

Jos joku poistetaan ketjusta tai jätetään kutsumatta mökille niin se on aloittajan mies!

Olisi fiksuinta jos nainen ei vastaisi mitään niihin miehen flirttaileviin viesteihin vaan jättäisi ne täysin huomiotta ja kaikki muut kommentoisivat että miehen viestit ovat todella noloja, kaikki muut siis paitsi tämän miehen tyttis itse. Menisi ehkä miehellekin parhaiten jakeluun kun asiasta huomauttelisi muut, jos miehellä on kerran taipumus suuttua kaikista tyttiksensä keskusteluyrityksistä.

Outoa että tuota peliä on jaksettu katsoa vierestä noinkin kauan. Eikö kukaan muu oikeasti ole sanonut miehelle mitään?

Eikö muija itse tajua olla reagoimatta viesteihin mitään?

Eikö muija itse tajua olla reagoimatta päin naamaa tapahtuvaan flirttiin? Voihan leikkiä ettei kuule, jättää kommentoimatta, poistua tilanteesta.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   21.5.17 04:04:45

Naisen tehtävä ei ole kasvattaa tai vahtia miestä. Joten kyllä aikuisen miehen on tajuttava asiat ilman pakkoa, uhkailua, vahtimista. Tai lapsellista raivaria asiasta mainittaessa. Kannattaa erota jos tilanne ei muutu, koska se on edessä myöhemmin.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: Hyi! 
Päivämäärä:   21.5.17 04:08:25

Minä jouduin kerran tahtomattani mukaan tällaiseen kuvioon. Olin se, johon kaveriporukan varattu mies ihastui. Kyseessä oli porukka, joka muodostui yhteisen harrastuksen ympärille. Erona aloittajan tilanteeseen se, että myös minä olin naimisissa. Minä olin mukana porukassa lähinnä mieheni kautta.

Ja kyllä. Se oli noloa. Se oli inhottavaa! En juurikaan puhunut tilanteesta muiden kuin oman mieheni kanssa joka vain sanoi, että luottaa minuun ja kykyyni ratkaista tilanne, mutta että jos tarvitsen apua, niin yksi sana riittää. Tämän porsaan vaimo ei kuulunut harrasteporukkaan, mutta muutaman kerran tapasimme. Oli aivan ihana ihminen, toisin kuin se limanuljaska, johon oli epäonnekseen sotkeutunut. Ne satunnaiset flirtit vielä annoin mennä ohi korvien, mutta kerran sitten tämä älykääpiö teki härskin ehdotuksen yksissä bileissä... Oma mieheni oli liki kuuloetäisyydellä.

Minulta meni hermo. Huusin täysiä, että painukoon v*ttuun tai lyön! En ole väkivaltainen, saati käytä tuollaista kieltä, mutta inhotti niin että olisin voinut oksentaa. Limanuljaska yritti kiemurrella tilanteesta ulos, mutta päätyi lopulta lähtemään kotiin vaimonsa luo. Yllättäen, tai sitten ei, tyypin koonnostus harrastukseen loppui myös kuin veitsellä leikaten. Hyi!

Aloittajalle hurjasti tsemppiä! Älä alistu, vaan vaadi kunnioitusta! Jos et sitä saa, tiedät mitä tehdä. Itse olisin antanut tuollaiselle kenkää jo aikaa sitten.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: Hi ho 
Päivämäärä:   21.5.17 11:15:58

Täällä myös ilmoittautuu sinkku joka joutunut samanmoiseen tilanteeseen... Kaverin mies aina tietyssä humalassa flirttailee, yrittää kosketella, halailee vähän turhan pitkään yms... En ole nostanut meteliä koska kantautuisi kuitenkin kaverin korviin... Siinä vaiheessa kaveri ei todennäköisesti poistaisi kuviosta avomiestään, lapsensa isää, vaan minut.. Menettäisin samalla monta hyvää kaveria... Olen vain päätynyt juoksemaan miestä karkuun...

Toivoisin myös ymmärrystä aloittajan tarinan sinkkunaiselle.. Itselläni on ongelmana se etten välttämättä ota vakavissani kevyttä flirttailua, se kun voi olla ihan harmitontakin... En toki itse vastaa flirttiin, mutta en myöskään nosta mekkalaa asiasta, valitettavasti muutaman kerran harmittomaksi luulemani flirttailu on lopulta paljastunut todeksi ja olen joutunut ikävään tilanteeseen...

Jos joka kerta kun joku heittää flirttiä nostaisin metelin, ei minulla olisi kohta kavereita ollenkaan ja kutsut yhteisiin illanviettoihin loppuisi tyystin...

  Mieheni

LähettäjäMerviläinen 
Päivämäärä:   21.5.17 11:20:12

Ei kai mitään meteliä pidä nostaa, tekee rauhallisesti selväksi sen että tuollainen peli ei nyt vaan vetele.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: 8) 
Päivämäärä:   21.5.17 11:27:58

Joskus teininä oli tuollanen poikaystävä. Onneksi tulin järkiini eikä aikuisiällä oo moisia ollu.

  Re: Mieheni on. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: rrrr 
Päivämäärä:   21.5.17 13:10:27

Aloittajalle voimia tilanteeseen.
Noissa on aina se huono puoli, että vaikka tilanne joskus helpottaisikin, niin unohdu se ei.

Itse olen päätynyt eroon aina, kun kuorma on alkanut olla tuonsorttista.
On ihan turha alkaa kantaa epäreilun kumppaninsa aiheuttamaa tuskaa sydämellään, kun vaihtamalla kumppania sen taakan saa pois kokonaan ja tilalle uuden puhtaan rakkauden.
Elämä on lyhyt muistakaa aina se!
Noin vahva ja pitkäkestoinen ihastuminen kielii siitä, että tunteet sinua kohtaan ovat päässeet haalistumaan ja tilanteesta tekee vielä ikävämmän se, että myös kunnioitus sinua kohtaan on haalistunut. Nämä tietenkin kulkee käsikädessä muutenkin nämä tunteet.

Ja mitä tulee sinkkunaiseen, niin ikävä kyllä vaikka meitä naisiakin on moneen junaan, niin usein ne sinkkunaiset kärsivät myös tuossa tilanteessa.
Itsekkin kannan synkeitä salaisuuksia mielessäni, koska tiedän sanansaattajan saavan osumaa ja yleensä päämulkku saa jatkaa perheonneaan.
Olen toivonut naisillekkin kasvavan hiukan munaa, mutta harvassa ovat nämä naiset.
Ripustautuvat vain mulkkuihin miehiinsä ja kaikki muut naiset ovat aina pahasta :(

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   21.5.17 13:15:48

Mitä aloittajalle kuuluu?

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: Pahamieli 
Päivämäärä:   21.5.17 16:17:16

Kiitos teille. Olette antaneet paljon ajateltavaa.
Naista en missään tapauksessa syytä, aluksi hän oli jutussa täysillä mukana mutta selvästi mielestäni jonkin verran perääntyi kun näki että miehen puolelta juttu ei ollut niin kevyttä enää vaan alkoi sellainen kunnon hurmausvaihde. Ja uskon että ystäväni on minun puolestani kiusaantunut koska ei halua menettää ystävyyttäni. Silti luulen, että jos minua ei olisi olemassa nämä kaksi pariutuisivat alta aika yksikön. Nytkin on ihan typerää se, että olen niin lapatossu, että tunnen olevani heidän suuren rakkautensa välissä ja tunnen siitäkin syyllisyyttä! Uskon siis ihastuksen olevan molemminpuoleista, mutta ystäväni ajattelee myös minun tunteitani. Mies ei niinkään..
Kunnioitus minua kohtaan on mieheltä ennenkin ollut hukassa, kauniit myyjät ja asiakaspalvelijat saavat osansa flirtistä myös silloin kun minä seison vieressä ja se myötähäpeä itseni ja mieheni puolesta on aika jäätävä. Vaikkei mies mitään ehdottele tai törkeitä puhu, mutta se pilke silmässä ja vitsit joita heittää on ihan selvää flirttiä. Kuitenkin niin hienovaraista, ettei minulla ole "aseita" sanoa asiasta, ei mitään konkreettista!
Siksi onkin niin hankalaa. Sama ystäväni kohdalla, tavallaan hurmaaminen on juuri niin hienovaraista, ettei siitä tavallaan voi mitään sanoa. Kuitenkin niin selvää, että muutkin ovat huomanneet.
Mies ei puhu törkeitä tai ehdottele suoraan, lähinnä se on sitä että kiinnostuu yhtäkkiä ihan samoista asioista kuin ystäväni ja alkaa niiden avulla tekemään häneen vaikutusta.
Muuten kulkee rönttövaatteissa mutta jos ystävä tulee kylään vaihtaa ykköset ylle ilman syytä. Tätä ei koskaan tee muutoin tai muiden vieraiden aikana. Vain osa esimerkeistä. Käyttäytyy oudosti ja epäloogisesti ja ihan ihmeellisiä juttuja tekee naisen läsnäolllessa. On yhtäkkiä hirveän huomaavainen, menee kauemmas tupakalle ettei savu häiritse naista, minun vieressäni röyhyttelee estoitta vaikka tietää tupakansavun ahdistavan minua yms.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: Pahamieli 
Päivämäärä:   21.5.17 16:26:38

Naisen aikana myös käyttäytyy kuin parhainkin aviomies, kuitenkaan kohdistamatta sitä käytöstä varsinaisesti minuun. Siivoaa ahkerasti mökkiä ja tekee hyvää ruokaa, mitä ei muuten tekisi ja tekee siitä jollain tapaa"numeron" että varmasti nainen pistäisi merkille että hän on todellista aviomiesmatskua.
Varmasti ulkopuoliset huokailevat että voi että mikä upea mies, ja onhan hän! En kiellä sitä, mutta silti käytös on ylimitoitettua eikä hän todellakaan kotona ole sellainen minulle ja minua kohtaan.
Siksi se tuntuu oudolta ja jotenkin valheelliselta. Tehdään vaikutusta ja kiillotetaan sitä omaa sädekehää tekemällä tavallisista arkisista asioista numero.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.5.17 17:22:13

Pitäisikö avata suu?

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.5.17 17:34:14

Puhut sen kaverin viettelemään ja katsot mitä käy. ;)

Muista ettet tarvitse mitään aseita tai todisteita. Voit sanoa asiasta niinkuin sinusta tuntuu. Jos mies kiistää tai ei usko ja ei muuta käytöstä niin eroaisin. Et tarvitse mitään syitä ja ulkopuolisille, vaan riittää se miltä sinusta tuntuu. Itse en jäisi kakkoseksi.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: 8) 
Päivämäärä:   21.5.17 17:42:12

Kuulostaa siltä etten ite viittis katella moista.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: Noorako 
Päivämäärä:   21.5.17 18:34:59

Jaa siis tilanne on se, että aloittaja jatkaa lapatossuilua suhteessa, jossa ei voi kertoa tunteitaan ja ajatuksiaan reilusti ja suoraan. Koska pelottaa. Haloo? Ei ole tervettä tai kestävää tuollainen.

Ja muut sitten ehdottaa, että joku muu mökkiporukasta voisi ottaa asian esille. Siis häh? Jos asia häiritsee aloittajaa, niin hänen siltä pitäisi sanoa, eikä kenenkään kaverin. Ihmeeellisiä neuvoja ylikiltille aloittajalle, jonka pitäisi oppia aukaisemaan suunsa, eikä odottaa enää yhtään kauempaa, että joku muu tekee sen hänen puolestaan.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: asww 
Päivämäärä:   21.5.17 18:50:49

Oletko aloittaja puhunut miehesi kanssa? Eihän hänen nimikirjaimet ole S.S.?
Jokatapauksessa, todella törkeää käytöstä mieheltäsi.

Oletko keskustellut tämän ihastuksen kohteen eli ystäväsi kanssa asiasta kahden kesken?

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: kaskas 
Päivämäärä:   21.5.17 19:14:44

Kutsupa joskus se nainen kylään niin että mies on rönttävaatteissa peseytymättömänä sohvalla ja syötte päivälliseksi pakastepizzaa :D

  Re: Mieheni on ihystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: iiii 
Päivämäärä:   22.5.17 12:59:13

Rautaisen itseluottamuksen tarvitset, jos tuosta selviät ja saat teidän suhteesta kudottua vielä sinullekkin hyvän ja turvallisen tuntuisen.

Voi kumpa ihmiset ymmärtäisivät, että kun eroaa ja sen läpi taistelee, ni palkinnoksi saa uuden ihanan suhteen, suuren rakkauden ja ainut mikä sen jälkeen tekee enää kipeää on se, kun ymmärtää, että olisi pitänyt ymmärtää erota jo kauan sitten.

Itselläni on menossa ties kuinka mones suuri rakkaus. Ihminen rakastuu ihan oikeasti monta kertaa elämänsä aikana. Ei kannata jäädä huonoon suhteeseen :(

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   22.5.17 13:06:40

Lähettäjä: Jaahas
Päivämäärä: 20.5.17 10:27:26

Voihan sitä toki kaverillekin mainita, että joko flirtti loppuu tähän, tai sitten äijän kamat siirtyy ensi viikonlopun aikana hänen luo, halusi tai ei.

Tämä. En voi ymmärtää, miten jotkut ihmiset antavat kohdella itseään. Minä olisin ajat sitten sanonut suorat sanat sekä äijälle, että kaverille. Ja heipat molemmille, pitäkööt hauskaa.

  Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: sam 
Päivämäärä:   22.5.17 13:13:17

Mulle on käynyt nuorempana hieman samalla tavalla, sillä erolla, että ihastuksen kohde olin minä ja mies naimisissa pikkuserkkuni kanssa. Mä sanoin ensin miehelle, että nyt riittää, en ole susta kiinnostunut ja sitten pikkuserkulle, että jatkossa mennään mökille ilman miestä ns. akkaporukalla ja kaikki jättää puolisot kotiin tai minä en tule mukaan.

Shokkihoitoa miehelle, se lähentely loppui kuin seinään.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.5.17 14:23:57

Surkeat miehet käyttäytyy noin. Olen ollut kohde ja että on aina ällötyänyt. Typerä spanieli, joka rakastuu johonkin sellaiseen, jota ei omalla vätyspersoonallaan koskaan saisi. Minun kohdalla ihastuvat siihen kaikkeen mitä kokevat ja olettavat minun tehneen ja saaneen aikaiseksi ja olevan.. tuntematta minua oikeasti ja tietämättä mistään mitään oikeasti. Se on sellainen kahden erilaisen maailman kohtaaminen, paljon mielikuvitusta ja kiprää glamouria, joka saa tietyn ääliöryhmän ihan sekaisin.

Varmaan sama tapahtuu joillekin stripparien ja missien kanssa. Naiset taas sekoaa artisteista ja hunkseista ja julkkismiehistä ja rikkaista.

Vähän wt juttuja. Heivaa se luuseri

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.5.17 15:14:53

"Voi kumpa ihmiset ymmärtäisivät, että kun eroaa ja sen läpi taistelee, ni palkinnoksi saa uuden ihanan suhteen, suuren rakkauden"

V'ittu mitä p'askaa taas!
Hyvä jos sinä olet löytänyt uusia rakkauksia kuin kaupan hyllyltä, mutta se ei ole ihan tavanomaista. Monikaan ei rakastu montaa kertaa elämässään, joku ei rakastu koskaan tai vain pari kertaa. Sitä löytääkö uutta suhdetta ei voi olla varma eikä se ole mikään palkinto. Saati, että uusi suhde olisi hyvä ja ihana.

Erota kannattaa jos YKSIN on parempi olla kuin parisuhteessa. Sillä se on varmaa. Se löytääkö koskaan ketään toista ja parempaa ei voi olla varma.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   23.5.17 06:36:09

Olen ollut aloittajan asemassa, eikä siinä auta oikein kuin nostaa kissa pöydälle. Kartan itsekin konflikteja, mutta tuo nyt on asia mitä et yksinkertaisesti voi vain sivuuttaa. Kerroin miltä minusta tuntuu ja miten törkeää käytös on minua kohtaan. Aluksi käytös oli ylimielistä ja kehtasi valehdella yhä päin naamaa. Muutin pois kotoa ja mies tietenkin toiveikkaana luuli, että tämä on hänen saumansa ihastuksen kanssa. Ihastuspa kuitenkin antoi pakit, mies alkoi ymmärtää missä fantasiamaailmassa on elänyt ja kunnolla siipeensä saaneena sai ilmeisesti ajattelukykynsä takaisin ja on tsempannut paljon. Muutin takaisin, annoin anteeksi molemmille (flirtti oli molemminpuolista) ja ukkeli on yhä päivittäin tämän harrastuksen kanssa tekemisissä, mutta asialinjalla.

En tiedä teinkö oikein kun otin takaisin, mutta siitä olen 100% varma että tein oikein kun nostin kissan pöydälle! Luottamuksen rakentamiseeen menee aikaa ja totta puhuen en tiedä kannattaako petturiin tuhlata elämäänsä. Ainakin tämän seurauksena olen alkanut miettiä enemmän mitä MINÄ haluan, aikaisemmin asiat on pyörineet liikaa miehen navan ympärillä.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: ++ 
Päivämäärä:   23.5.17 19:25:30

Ongelma on ennen kaikkea sinun ja puolisosi eli miksi lähtisit pilaamaan mökkireissua ja odotat, että muut puhuisisivat miehellesi "järkeä"? Sano sille mieluummin, että sinua alkaa pikkuhiljaa miehen käytös hävettämään, kun ystävätkin ovat alkaneet huomautella asiasta.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: nbey 
Päivämäärä:   23.5.17 19:48:10

Aloittaja, miten menee?

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: <<>> 
Päivämäärä:   23.5.17 23:47:29

++
Miksi muiden pitäisi siellä mökillä asiasta sanoa? Minä ainakin ymmärsin ketjusta että tässä tarkoitetaan myös tuota whatsapp-keskustelua. Kun miehen puolelta alkaa taas mopo lähteä käsistä, joku muu kuittailee heti. Eli heti kertoo miehelle ettei se muidenkaan mielestä ihan aiheellsita juttua ole ja nyt lähtee jutut lentoon jaei ole ihan normaalia käytöstä mieheltä, yleensä kokkaa vain makaroonia ja eineksiä joten mikä homma tämä pihvin paistaminen oikein on kun Pimppiina on näkemässä? Siellä mökilläkin toki voi asiasta sanoa, mutta minä ajattelin että tässä nyt ensimmäkin halutaan puuttua tuon wa-flirttailuun jos niitä mökkiviikonloppuja on harvoin.

Toki aloittaja voi sen typyn kanssa jutella kahdenkin että kannattaisi jättää kommentoimatta miehen juttuihin, niin naamatusten kuin whatsappissa, sillä sinusta tämä ei ole kivaa ja miehen kanssa ei voi keskustella kun alkaa raivota.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: ndh 
Päivämäärä:   24.5.17 19:07:42

up

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: f 
Päivämäärä:   29.5.17 13:48:39

Onko aloittaja selvittänyt tilannetta?

Minulla on ehkä sellainen tilanne että kaverimies "Pekka" on ihastunut minuun. Minä olen pitkässä parisuhteessa, samoin hän. Tutustuin tuohon nykyiseen naiseen Pekan kautta ja minä pidän naisesta todella paljon ja minusta on mukava nähdä heitä. Mutta välillä Pekka laittaa sellaisia viestejä joista ei oikein tiedä että mikä niiden tarkoitus on...

Ovat olleet yhdessä n. 10v ja miehen edellinen parisuhde ei ollut kaikista ihanin ja romanttisin. Pekka käyttäytyi silloista tyttöystäväänsä "Maijaa" kohtaan todella rumasti ja jossain välissä halusi kai erota jolloin alkoi uskotella Maijalle että minulla ja hänellä on jotain meneillään. Meinasi mennä minun ja Maijan välit poikki kokonaan, mutta onneksi hän uskoi minua ennemmin kun oli kuitenkin tuntenut minut lapsesta asti ja tiesi että minä en ole pettävää tai toisten parisuhteisiin sekaantuvaa tyyppiä. Olin tuolloinkin parisuhteessa, muutaman vuoden yhden ikäiseni pojan kanssa ja sitten tapasin nykyisen mieheni, silloin parikymppinen hänkin, olemme nyt olleet yhdessä 12 vuotta. Tuon jälkeen minun ja Pekan välit viilenivät muutamaksi vuodeksi jonka jälkeen meistä on taas tullut vähitellen hyviä ystäviä.

Pekka laittaa todella paljon viestejä, kyselee miten menee, ja aamulla toivottelee huomenet ja kysyy kuinka nukuin. Raportoi joka asian elämästään minulle ja välillä kertoo kuinka avovaimonsa on hänelle se oikea ja todella tärkeä. Ja sitten sanoo että olivat keskustelleet Pekan ja Maijan suhteesta ja kuinka Maija oli niin kamalan mustasukkainen minusta ihan syyttä! En noihin vesteihin sitten viitsi vastata yhtään mitään, jätän ne huomiotta. Kyllä se Maija epäili ihan aiheesta, kun Pekka uskottelee hänelle että meillä on jotain, ja näyttää minun laittamiani viestejä "Olet ihana! <3 Nähdään illemmalla, soitan sitten." mutta ei niitä viestejä jotka tuohon liittyivät eli se kuinka olin aivan pulassa kun autoni hajosi, vanhemmiltani en saanut lainaan ja töihin oli pakko kulkea. Pekka sitten sanoi että hän voi kulkea yhden päivän isänsä autolla, saan hänen autonsa lainaan kun omani on yhden päivän korjaamolla...
Tai "Tule käymään kylässä? Keitän kahvit :)" Hän tarvitsi apua jonkun jutun kanssa ja isäni lupasi auttaa, ja sanoin että tule tänne, isäni auttaa sinua sen auton kanssa ja voin keittää kahvit. Pekka ei tuohon aikaan edes kahvia juonut ja minä en edes ollut kotona kun Pekka tuli rassaamaan autoaan isäni kanssa.
Pekka oli siis säästänyt nuo viestit jotta saisi Maijan mustasukkaiseksi... Kun Maija siitä minulle kertoi, niin olin aivan ymmälläni. En todellakaan tajunnut että Pekka voisi käyttäytyä niin, kun meidän välillämme ei mitään ollut.

Nyt kuitenkin tuntuu että tuo jatkuva viestittely ja aina silloin tällöin nykyisen rakkautensa vakuuttaminen ja edellisestä parisuhteesta jauhaminen menee vähän överiksi. Olen pitänyt aika neutraalin linjan enkä nykyäään vahingossakaan laita viestejä jotka voisi ymmärtää jotenkin eri tavalla. Minun mieheni on joskus ollut sohvalla ja nähnyt mitä viestittelemme, eikä niissä viesteissä ole minun puoleltani kyllä mitään salattavaa.

Asumme sen verran kaukana toisistamme että näemme ehkä pari kertaa vuodessa. Aikoinaan asuimme samalla paikkakunnalla ja näimme aika paljon kun oli kuitenkin yhteisiä kavereita.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: Tiups 
Päivämäärä:   29.5.17 13:55:44

Jos sinulla on vähänkään järkeä, lopetat vastaamisen vähitelle. ^ Ellet sitten tarvitse pönkitystä itsetunnollesi.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: f 
Päivämäärä:   29.5.17 14:28:18

Kyllä tuo "Pekka" välillä ihan aiheestakin viestittelee, ei aina ole pelkkää "Huomenta, kuinka nukuit viime yönä?" -viestejä. Noihin turhanpäiväisiin vastailen viiveellä ja yksinkertaisesti jos ollenkaan, niihin aiheellisiin viesteihin vastaan sitten pidemmin. Esim. äitinsä oli tietynlaisia kenkiä vailla ja Pekka tiesi minun hankkineen sellaiset viime aikoina, ja kysyi että mistä hankin ne kun äitinsä tarvitsisi samanlaiset. Kerroin että Ruotsista, linkitin nettisivun ja laitoin linkin siitä millaiset kengät itse hankin. Noita kenkiä ei Suomessa tehdä vaan niitä saa tilattua joko itse Ruotsista tai sitten Norjasta ja Suomesta jälleenmyyjän kautta.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: Mie tässä 
Päivämäärä:   29.5.17 14:37:51

f: Mitä varten edes vastailet, kuulostaa kyllä, että omaa itsetuntoa pönkittät ja tykkäät tuosta viestittelystä, entä kun "Pekka" laittaa viestit sun miehellesi?

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: Touran 
Päivämäärä:   29.5.17 14:45:43

f, tuo sun "kaverin mies ihastunut minuun" suitsutus liittyi aiheeseen mitenkä?

  Re: Miystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   29.5.17 14:52:01

Ihastuksia tulee pitkissä liitoissa. Se miten ne käsittelee on se ratkaiseva tekijä. Oma mies ihastui? työkaveriinsa, ainakin puhui lämmöllä kuinka jutut käy yksiin, oli puhunut meidän suhteesta ym. Sanoin etten tykkää asiasta ja miettisi jos mä puhuisin samanlaista asioista jonkun miehen kanssa.

Ymmärsi mun kannalta ja pitäytyi työasioissa.

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: henkilö 
Päivämäärä:   29.5.17 14:56:07

Luin vain aloituksen ja tulipa paha mieli! Olen ollut juuri kuin sinä, ja hyväksyin pojilta tuollaista käytöstä. Itsetuntoni oli myös tosi heikko :(

Nykyisin en sietäisi hetkeäkään moista menoa. Sanoisin miehelle suoraan, että hänen käytöksensä loukkaa minua. Ja jos tosiaan jatkaa menoa, niin sitten ei tartte enää yhdessä olla. Ja tosiaan pitäisin uhkaukseni. Miehen käytös sinua kohtaan on tosi ilkeää ja hän tahallee talloo sinua kuin kynnysmattoa. Tietää, ettet uskalla lähteä ja siksi hyväksyt sen, että hän flirttailee muille.

Eli nyt vaan kasvata selkäranka. Mitä siitä jos tulee riita? Mies on sen ihan itse aiheuttanut. Luultavasti yrittää kaataa syyn sinun niskaasi, mutta saat tuntea juuri kuten tunnet ja sinulla on oikeus vaatia fiksua käytöstä myös sinua kohtaan. Sun ei tartte katsella moista limanuljaskaa hetkeäkään. Miksi pitäisi? Olettaen mies selittää sinulle jotain miten olet mustasukkainen ja paska tyttis ja mitä lie. Tottakai, koska saa sillä puhdistettua omantuntonsa, kun vika ei muka oli hänessä.

Ja tosiaan, elä pelkää riitaa. Sano, että sinusta tuo kaikki tuntuu pahalle ja se on ihan OK! Sun ei tartte alentua olemaan tunnekylmän tyypin kynnysmatto.

Itse tosiaan katsoin sivusta kun teininä poikaystävä kuvaili bileissä aina muiden naisten takamuksia ja tissejä, muka vitsillä. Tietokoneen taustakuvana isoryntäinen blondi (itse olen brunetti ihan ns. normaaleilla tisseillä) ja aina katsoi oikein pitkään hyvännäköisiä naisia ja käski minun laihduttaa, vaikka olin normaalipainon alarajalla. Mies itse oli 170cm 120kg, ja ei todellakaan lihasta! Olin vain ihastunut tyyppiin, koska olin ollut koko elämäni kiusattu ja haukuttu ja hän oli ensimmäinen mies (okei, poika, 19v) joka minusta edes kiinnostui.

Kun ekaa kertaa mainitsin, että hänen käytöksensä häiritsee, sai hän raivarin ja kiukutteli, miten olen mustasukkainen, mulla on paska itsetunto ja se mustasukkaisuus on niin rumaa. Olen kuulemma viallinen, kun jaksan moisesta asiasta loukkaantua. Kaikkien kavereiden tyttikset ymmärtää, että tää on ihan normaalia! No joo, kai ne "ymmärsi" kun pojat oli samaa sanoneet heillekin. Jokaisesta tyttiksestä tuntui pahalle, mutta purivat huulta ja kestivät, kun eivät uskaltaneet sanoa pojille vastaan, kun muuten oisivat paskoja tyttiksiä. Tykkään siis kovasti miellyttää ihmisiä ja pelkään konflikteja tosi paljon. Ja koin että on ihan hirveää, jos joku ei pidä minusta ja jos en ole se täydellinen tyttis! Ja mies käytti sitä häikäilemättömästi hyväksi!

Nyt 15 vuotta myöhemmin koen kasvattaneeni selkärangan. En hyväksy moista alkuunkaan, ja jos tulee viitettä tuollaisesta typerästä käytöksestä, niin tyyppi sa alapikasta. Mun ei ole mikään tarve katsella idioottia, varsinkaan puolisona. Selviän elämästä täysin omin siivin, ja jos vastaan tulee hyvä puoliso, niin hänen kanssa elämäni jaan. Mutta mitään pakkoa ei ole enää olla kenenkään kanssa, enkä koe enää samanlaista fiilistä siitä, että joku minuun ihastuu. Ennen kuvittelin etten saisi edes miestä, koska kaikki minua vihaavat ja kuvittelin että se poikaystävä kuuluu olla. Siksi kai siihen nuoreen mieheen ihastuin.

Eli ala vain luottaa omiin fiiliksiin. Saat tuntea juuri mitä tunnet ja toisen tulee kunnioittaa asiaa. Toki välillä on hyvä vähän pohtia, ettei nyt anna täysin mielikuvitukselle valtaa turhan takia. Pääsääntöisesti asioista pitää voida puhua ilman, että toinen raivoaa. Elä anna miehelle "palkintoa", jos hän raivoaa, eli elä anna periksi. Pidä pääsi, vaikka joskus pelottaisikin.

Tuo silloinen poikakaverini näki minut jokunen vuosi sitten. Juttelimme tovin ja hänen kommenttinsa oli: "Olisitpa ollut nuin itsevarma jo silloin!".

  Re: Mieheni on ihastunut ystävääni. Mitä tekisitte?

Lähettäjä: Usva 
Päivämäärä:   29.5.17 14:56:19

f: Älä vastaile sille! Oli asia mikä hyvänsä. Kun kerran tajuat itsekin, että ei siellä toisessa päässä olla ihan puhtain paperein liikkeellä. Jotkut on sellaisia, että mikä tahansa vaste on ns.merkki.

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.