Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   24.4.17 09:01:15

Galluppia (vapaaehtoisesti tai tahtomattaan) lapsettomille:

Oletteko eläinhulluja? Kaikki velat, joita tunnen, puskevat sitä tavatonta hoitoviettiä elukoihin. Kissoihin, koiriin lähinnä. Niille sisustetaan huoneita, ostetaan sänkyjä, ihan niin kuin lapsille. Facebook täyttyy näiden omien pikku vauveleiden tekemisistä.

Näin sivusta katsottuna näyttää vain siltä, että sitä tyhjää syliä ja tavatonta hoitoviettiä pusketaan niihin elukoihin. Samalla vakuutellaan itselle ja muille, että inhotaan vauvoja ja lapsia yli kaiken. Näen tässä suurta ristiriitaa. Ja kyllähän se huvittavaltakin näyttää... aikuiset ihmiset leikkii eläinten kanssa, niin kuin ne olisivat heidän vauvojaan.

Ja nyt sitten joku kirjoittaa, että ei pidä lemmikkejään ihmisenä vaan eläimenä, jolla on eläimen paikka, mutta... kun ette näe sitä sivullinen silmin, niin kyllä se inhimillistäminen näkyy aika usein. Ja puhutte itsestänne "isinä" tai "äitinä" eläimelle.

No niin, teidän vuoro :D
Provosoinko tarpeeksi?

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: uja 
Päivämäärä:   24.4.17 09:07:04

En ole kissojeni vanhempi, en sisusta niille huoneita enkä muutakaan erityistä. Ne ovat luonani koska minulla on varaa tarjota niille hyvä koti ja ruokaa.
Ne ovat eläimiä, eivät lapsia eivätkä lapsen korvikkeita.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: dot 
Päivämäärä:   24.4.17 09:08:13

Minulla on koira, mutta lapsia ei tule. Koira on koira, ei lapsi eikä ihminen.

Totta kai haluan hoitaa koirani parhaalla mahdollisella tavalla. Joskus ostan jotain ekstraa ja "hömppää", ihan vain huvin vuoksi. Koira ei todennäköisesti niinkään välitä niistä erikoisuuksista, mutta jos omaa silmääni miellyttää, niin miksi ei. Sitä paitsi aikuisena työssäkäyvänä ihmisenä on varakin laittaa ylimääräistä elukoihin - ei ole niitä lapsia kuluttamassa rahoja.

En ajattele purkavani sitä hoivaviettiä koiraani, mutta olisihan se nyt ihan hullua elää yli vuosikymmen samassa huushollissa elollisen olennon kanssa kiintymättä siihen.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   24.4.17 09:11:29

Lähettäjä: uja
Päivämäärä: 24.4.17 09:07:04

En ole kissojeni vanhempi, en sisusta niille huoneita enkä muutakaan erityistä. Ne ovat luonani koska minulla on varaa tarjota niille hyvä koti ja ruokaa.
Ne ovat eläimiä, eivät lapsia eivätkä lapsen korvikkeita.

Tämä. Kissani ovat lisäksi harrastuskavereita näyttelyissä ja kissa-agissa. Näitten hyvä puoli on se, että jos alkaa tympiä niin ne voi myydä pois tai pistää piikille - lasten kanssa se ei onnistu.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.17 09:11:34

Mites tuohon ajatusmalliin sopii ne lukemattomat lemmikkejä omistavat lapsiperheet?

Vai onko niin että lapseton on hullu jos hänellä on lemmikki, mutta lapsen hankinnan jälkeen muuttuu täyspäiseksi, vaikka lemmikki edelleen mukana kulkisi?

Vai onko tämä luettava niin että lapsen synnyttyä eläimet jätetään hoitamatta eikä niistä enää välitetä?

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: hanna 
Päivämäärä:   24.4.17 09:15:35

On kaksi koiraa ja ovat äärimmäisen rakkaita mutta eivät ole lapsia enkä sellaista voisi kuvitellakaan sillä en edes pidä lapsista eli ei mitään omaa huonetta sänkyineen ym. Toki omat koiranpedit on ja lelujakin löytyy, ovat ystäviä, eri olentoja kuin ihmiset ja ihania juuri sellaisina.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: vela 
Päivämäärä:   24.4.17 09:18:36

Vaikken halua lapsia, ei se mielestäni poissulje sitä tosiasiaa että hoivaviettiä on ja sitä saa vapaasti purkaa eläimiinsä. Olen tyytyväinen ratkaisuun, on "tosi ikävää" että se jotakuta häiritsee.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: vela 
Päivämäärä:   24.4.17 09:20:34

Harrastan myös seksiä halujeni viemänä vaikken niitä lapsia haluakaan. Valintojen vapaa maailma, onneksi on ehkäisy.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.4.17 09:28:22

No onhan nyt eläimet paljon ihanampia kuin ihmislapset! :D

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   24.4.17 09:31:55

"No onhan nyt eläimet paljon ihanampia kuin ihmislapset!"

Sinun mielestäsi. Onneksi ei kaikkien.

"Vai onko niin että lapseton on hullu jos hänellä on lemmikki, mutta lapsen hankinnan jälkeen muuttuu täyspäiseksi, vaikka lemmikki edelleen mukana kulkisi?"

Kyllä, jokseenkin näin. Harvemmin vaan se 10 kissan omistava kissanainen lapsia hommaa. Mutta jos niin kävisi, niin kissojen määrä ihan 100% varmasti vähenisi radikaalisti vuosi vuodelta. Yksi tai kaksi riittää.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   24.4.17 09:33:18

En nyt tajunnut aloittajan pointtia?
Itse olen lapseton ja ymmärrän, että kanavoin osittain hoitoviettiäni eläimiini. Kuitenkin niiden lajin ja lajityypilliset tarpeet huomioiden. Ja pidän tätä ainostaan hyvänä asiana.

Maailma on jo niin ylikansoitettu ihmislajilla, että pidän vain hyvänä asiana etteivät kaikki tee lapsia. Jos ottaa eläimiä tai lapsia hoitaakseen, tulee se tehdä mahdollisimman hyvin eli ihan sama minkä vuoksi eläimensä hoitaa hyvin, kunhan hoitaa.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   24.4.17 09:34:54

"Maailma on jo niin ylikansoitettu ihmislajilla, että pidän vain hyvänä asiana etteivät kaikki tee lapsia."

Ihan miten sen haluaa selittää. Suomea ei kylläkään saa ylikansoitetuksi mitenkään. Syntyvyys on laskussa, joten olemme sukupuuttoon kuoleva kansa.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.17 09:39:34

Velojen eläinhulluus perustuu sääliin. Sellaisille ei saisi ikinä antaa yhtään eläintä.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   24.4.17 09:40:32

Se joka vastaa kysymykseen "pelastaisitko tulipalotalosta koiran vai ihmisen" ensimmäisen vaihtoehdon on mieleltään sairas.

Ja näitä on tässä maassa yhä enemmän. Kun katsoo facessa natsimielisten profiileja, niin yllättävän iso ja erittäin aggressiivinen ryhmä ovat vanhemmat naisihmiset, joilla on kissoja tai koiria ja jotka harrastavat puutarhanhoitoa.

Jos ihminen on valmis kiduttamalla tappamaan toisen ihmisen vain esim. rodun tai uskonnon perusteella, mutta "säälii" kaikkia maailman koiria ja kissoja, niin en kutsuisi tällaista henkilöä ihmiseksi.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: Prefect 
Päivämäärä:   24.4.17 09:45:58

Harvalta meistä puuttuu hoivavietti täysin. Mutta miten hoivavietin olemassaolo tarkoittaa sitä, että kaipaisi omia jälkeläisiä? Onko se jotenkin ihan mahdoton yhtälö, että suuntaa jonkinlaista hoivaviettiään eläimiin, mutta samalla ajatus omasta lapsesta lähinnä inhottaa?

Ei ihmiset ole ihan niin yksinkertaisia, että jokaisesta voisi määrittää yksinkertaisen yhtälön: Hoivavietti = Sisäinen tarve pidellä omaa vauvaa sylissä

Kuulostaisi vähintäänkin kurjalta, että kaikki vapaaehtoisesti lapsettomat rynnäisivät äkkiä synnärille siksi, että se lemmikin omistaminen nyt jollain tavalla tarkottaisi perustavanlaatuista tahtoa synnyttää lapsi. Sitten maailmassa olisi yhtäkkiä ihan liikaa lapsia, joiden vanhemmat ei niitä oikeasti halua.

Mitä aloittaja ajattelee vaikka Marja 55v pirteästä äidistä, jolla on kolme aikuista lasta, ja nyt otti koiranpennun? Onko hoivavietin olemassaolo hyväksyttävää vain, jos on lapset jo tehnyt, vai tarkoittaako se sitä että Marja nyt olisi vieläkin niitä lapsia halunnut ja nyt täytetään tyhjää syliä eläinlapsella? Saako tällöin Marja sanoa, ettei lapsia enää haluaisi, vai olisiko se mielestäsi valhe?

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.17 09:48:59

Hoivaviettejä on kahdenlaisia. Sääli ja myötätunto. Vapaaehtoinen lapsettomuus ja eläimet tarkoittaa 98% lla sääliä.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: Sinttu 
Päivämäärä:   24.4.17 09:51:51

Nämä on niitä elämän valintoja. Kukin hankkikoon 10 kissaa tai 10 lasta, jos siltä tuntuu ja resurssit ja kiinnostus niiden asianmukaiseen hoitamiseen löytyy.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: vela 
Päivämäärä:   24.4.17 09:52:14

Eiköhän jokainen aikuinen ihminen tiedä, miten lapsia hankitaan, jos niitä todella haluaa. Mutta jospa aloittaja nyt sai sitten jotain sisältöä ilmeisen tyhjään elämäänsä tuolla provolla.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: ilta 
Päivämäärä:   24.4.17 09:55:45

Huoh mikä aloitus. Varmaan on juu niitä joilla koira/kissa on lapsen korvike, mutta sitten yhtälailla meitä jotka ovat aina halunneet koiran/kissan (tai sekäettä) mutta eivät halua lasta. Itse kuulun jälkimmäiseen porukkaan.

Kuten Sinttu sanoo, kukin tyylillään kunhan sivulliset (eli lapset, koirat tai kissat) eivät kärsi.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.17 09:56:06

.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.17 09:56:17

Tottakai mun koirat on mun vauvoja, vähän vanhempia jo,kun on hampaatkin, yksikin tässä yksi yö puraisi mun nänniä. Entäs sitten?

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   24.4.17 10:01:16

Mä tunnen kyllä monta yli kolmekymppistä velanaista, jotka eivät piittaa sen enempää lapsista kuin eläimistäkään. Hoivaviettiä ei vaan ole ja ovat sen itsekin myöntäneet (ja tuntevat siitä ihan syyttä huonoa omatuntoa).

No, kiva että aloittaja on ihan täydellinen itse. Me muut puutteelliset ihmisparat yritetään jotenkin vaan pärjätä.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: yksi 
Päivämäärä:   24.4.17 10:05:34

Jos ihminen on valmis kiduttamalla tappamaan toisen ihmisen vain esim. rodun tai uskonnon perusteella, mutta "säälii" kaikkia maailman koiria ja kissoja, niin en kutsuisi tällaista henkilöä ihmiseksi.

Jos ihminen ei halua suomeen hallitsematonta pakolaistulvaa niin hän on mielestäsi kiduttaja jota ei voi kutsua ihmiseksi, sun logiikka on kyllä täysin sairasta.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   24.4.17 10:08:15

Minä olen juuri tuollainen eräs:n kuvailema nainen, jolla ei ole kovinkaan kummoista hoivaviettiä sen paremmin lapsia kuin eläimiäkään kohtaan, joskaan en myöskään vihaa kumpiakaan. Lapsia ei ole eikä luultavasti ikinä tule, pari kissaa löytyy ja hevosia, mutta mitään lapsenkorvikkeita ne eivät todellakaan ole. Ja tulipalosta pelastaisin ennemmin sen vieraan lapsen kuin oman kissani, jos se jotenkin asiaan liittyy.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   24.4.17 10:16:26

Hevosta en näekään lapsenkorvikkeena. Vähän liian iso syliteltävä.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   24.4.17 10:19:26

"Mitä aloittaja ajattelee vaikka Marja 55v pirteästä äidistä, jolla on kolme aikuista lasta, ja nyt otti koiranpennun? Onko hoivavietin olemassaolo hyväksyttävää vain, jos on lapset jo tehnyt, vai tarkoittaako se sitä että Marja nyt olisi vieläkin niitä lapsia halunnut ja nyt täytetään tyhjää syliä eläinlapsella? "

Tunnen useamman nelikymppisen äidin, jolla on jo 2-5 lasta. Kun aviopuolison kanssa on sovittu, ettei enempää tule, niin sitten hommataan koira. "Lapsille lemmiksiksi".

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   24.4.17 10:20:01

Omassa lähipiirissäni eniten elukoita omistavat ja haalivat ovat lapsiperheellisiä. Että en osaa samaistua aloittajan kysymykseen.

Minulla on kaksi koiraa, molemmat hankittu harrastuskoiriksi ja käytetäänkin harrastuskoirina. Eipä niillä mitään krumeluureja ole meillä. Peditkin itse tehty vanhasta patjasta.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: Nn 
Päivämäärä:   24.4.17 10:44:48

Näin on. Miten tämä aloittajaa haittaa?

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   24.4.17 10:49:08

Minulla ei ole lapsia eikä eläimiä. En vihaa kumpiakaan, enkä ole hulluna kumpaankaan. Pidän molemmista, mutta jos jomman kumman hankkisin, se ei olisi hoivavietin tyydyttämiseksi, vaan mukavan ajan viettämiseksi. Elämäntilanteen takia kumpiakaan ei ole. Lapsien hankkimiseen ei ole ollut sopivaa parisuhdetta ja haluan harrastaa ja matkustella ilman eläinten asettamia rajoituksia.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: kata 
Päivämäärä:   24.4.17 10:50:57

On kaksi koiraa ja kissa, eivät ole eivätkä voi olla lapsen korvikkeita koska en pidä lapsista, hoivaviettiä löytyy kyllä mutta se kohdistuu vain eläimiin ja lahjoitan myös rahaa eläinsuojelujärjestöille, ihmisille en anna euroakaan.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   24.4.17 10:57:01

jaa. mun vanhemmat on eläinhulluja, ja niillä on todistettavasti lapsia.
mä oon eläinhullu ja mulla ei ole lapsia eikä tule.
mistä noin kova tarve kategorioida ja laittaa ihmisiä "laatikkoon" oikein syntyy? jos elämän valintasi on tuollainen, niin silloin olet tällainen ja sellainen. HöpöHöpö!

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: tähti 
Päivämäärä:   24.4.17 10:58:15

Mulla ei ole lapsia, enkä niitä halua. Tosin yksi hevonen löytyy ja sitä tykkään paijata. Miksi en saisi? Tottakai laitan hevosestani kuvia facebookkiin, koska se on mulle tärkeä asia elämässä. Mieheni laittaa kuvia lentokoneestaan, kaverini lapsistaan ja toinen kaverini suksista ja maisemista, kun käy hiihtämässä. Ei se sen kummempaa ole.

Omia jälkeäisiä en todellakaan kaipaa, mutta mielellään hoidan eläimiä. Onko aloittajalla joku ongelma asian kanssa?

Ja mun tuttavapiirissä kans ne eniten elukoita haalivat on niitä lapsellisia tyyppejä, joilla on jo se 2-4 lasta. Sitten päälle pari kissaa, pari koiraa, hevonen ja kani. Ja mitäs sitten? Heillä on selkeästi enemmän hoivaviettiä ja sillä selvä. Ei pitäs muita haitata.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   24.4.17 11:03:04

Itse en lapsista, varsinkaan vauvoista, niin välitä. Vähän isommista tutuista lapsista kyllä pidän. Omia ei ole eikä tule. Ja kyllä, pidän eläimistä, varsinkin koirista ja hevosista. Mutta koira on koira ja hevonen hevonen. Hoidan eläimet aina hyvin ja tottakai leikin koirani kanssa. Mutta ei sillä omaa huonetta tai sänkyä ole. En edes ihan ymmärrä aloitusta. Koira ei ole mulle mikään lapsen korvike, vaan ihan vaan koira.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: Prefect 
Päivämäärä:   24.4.17 11:16:17

Lähettäjä: ***
Päivämäärä: 24.4.17 10:19:26

"Mitä aloittaja ajattelee vaikka Marja 55v pirteästä äidistä, jolla on kolme aikuista lasta, ja nyt otti koiranpennun? Onko hoivavietin olemassaolo hyväksyttävää vain, jos on lapset jo tehnyt, vai tarkoittaako se sitä että Marja nyt olisi vieläkin niitä lapsia halunnut ja nyt täytetään tyhjää syliä eläinlapsella? "

Tunnen useamman nelikymppisen äidin, jolla on jo 2-5 lasta. Kun aviopuolison kanssa on sovittu, ettei enempää tule, niin sitten hommataan koira. "Lapsille lemmiksiksi".

^ Et nyt ollenkaan ottanut kantaa kysymykseeni. Puhuin ihmisestä, jonka lapset ovat aikuisia, ja joiden lapset eivät enää asu kotona. Tuskin Marja 55v ostaa koiranpentua lasten lemmikiksi, kun lapset eivät ole enää vuosiin asuneet kotona.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   24.4.17 11:43:28

"Prefect", puhuinkin omasta kaveripiiristä. Tyhjän sylin syndrooma se on vanhemmillakin rouvilla.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   24.4.17 11:45:15

Rajataan nyt piiriä, että kyse ei ole heppahulluista.

Lähinnä tulee mieleen nämä "hullut kissanaiset", jotka asuu yksin 10 kissan kanssa. Toki saattaa joillakin mieskin olla.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: Huh. 
Päivämäärä:   24.4.17 11:48:11

En tiedä mitä hoivavietti tarkoittaa.
Mulla on aina ollut hevosia, pienestä lähtien ja ratsastus on suuri rakkauteni.

Omakotitalossa kuuluu myös olla kissa, pitää hiiret poissa.

Olen sen verran vastuuntuntoinen että hoidan eläimet hyvin, mutta mitään ihmisten juttuja niillä ei ole.

En pidä vauvoista, joten en kuvittele kissaani vauvakseni. Hevosista tosin puhun kaviomiehinä, ihan ihmismies on myös kuvioissa.

Vähän huumorintajua voi käyttää, kaikki ei perustu traumoihin tai neurooseihin.

Pahimmat eläintenkeräilijät, jotka minä tunnen on lapsellisia. On liikaa lapsia ja liikaa eläimiä, kaikki jää hoitamatta.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   24.4.17 11:50:28

Mun 'eläinhullu'ystävät. He eivät voi saada omia lapsia, joten heillä on eläimiä.

Ja mun eläimet on aina mun omia mussukka lapsosia ja oon niitten äiti.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: Klö 
Päivämäärä:   24.4.17 11:51:21

Eläihulluus ei ole pois suljettu niiltä joilla on lapsia. Koirat, kissat, puput on kaikkien terveiden lasten mielestä ihania, joillakin se eläimiin kiintyminen ja empatian tunteminen säilyy läpi elämän. Ne jotka lapsena repivät kärpäseltä siivet eivätkä aikuisena tunne myötätuntoa eläimiä kohtaan ovat tunnevammaisia. Provosoinko tarpeeksi.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   24.4.17 12:11:50

Itselläni on koira, mutta hoitoviettiä mulla ei ole koskaan ollut eläimiä tai lapsia kohtaan. Hoidan koirani kyllä moitteettomasti ja pidän siitä lemmikkinä, samaten kuin hoidan muiden lapsia jos olen lapsenvahdiksi nakitettu. Siinähän nuo menee kun on vastuuksi annettu, mutta mulla ei ole mitään hoivahalua varsinaisesti. :D En myöskään halua omia lapsia, nautin siitä kun ne voi antaa takaisin vanhemmilleen. Lemmikki on kuitenkin ihan eri asia kuin lapsi.

Aloituksessa en ihan ymmärtänyt sitä että jos ihminen on VAPAAehtoisesti lapseton (eikä kykenemätön saamaan niitä) niin kaipa hän sen "tyhjän sylinsä" voi täyttää sitten lapsella jos sellainen tyhjä syli on - eikö se yleensä ole niin että jos ei lasta kaipaa, niin ei se sylikään mitenkään tyhjältä tunnu. Vaikka tokihan tuossa aloituksen tarkoin harkitussa provoamisessa oli alavirtauksena se oletus että lapsettomat ensin pelleilevät aikansa lemmikkien kanssa kunnes "tulevat järkiinsä ja muuttavat mielensä" ja alkavat lisääntyä. En jaksa tuollaista olkiukkoa vastaan lähteä hyökkäämään tämän enempää. :D

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: gf 
Päivämäärä:   24.4.17 12:12:28

Minulla on kova hoivavietti ja huolehtimisen tarve, mutta lapset eivät kiinnosta millään tasolla. Mieluummin hoivaan ihania eläimiäni. :) Onneksi jokainen voi nykypäivänä valita mihin haluaa energiansa ja rahansa käyttää.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.17 12:23:33

Mulla on sellainen tilanne että en voi niin karvaista lasta saada kuin haluaisin joten pitkäkarvainen kissa on sitten kompromissina.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.4.17 12:35:50

Kyllä se ei siitä johdu, että hoivavietti siirretään eläimiin :D

Itselläni ainoastaan karvaiset pienokaiset herättävät tunteita ja hoivaamisvietin. Kaljut ja oksennukselle haisevat ihmislapset eivät herätä mitään tunteita. Pienen vauvan näkeminen ei vaan tunnu missään.

Kai se on joku geenimutaatio tämä, mutta näin ollut koko 39 vuotisen elämän ajan :)

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.4.17 12:43:56

Miksi ihmeessä lapseton eläimistä tykkäävä olisi säälittävä??? ihan oma valinta.

Brigitte Bardotkin taisi kuulua näihin eläimistä tykkääviin, vaikka lapsen tekikin. Ei tainnut kuitenkaan itse lastaan hoidella, vaan hoiti mieluummin eläimiään. Joskus hänestä dokumentin näin, ja kolahti kyllä itseen :)

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.4.17 12:46:16

Itse haluaisin lapsia, mutta en ole niitä hankkimassa mielenterveysongelmien ja muiden mahdollisesti periytyvien ja lapsista huolehtimista vaikeuttavien sairauksien vuoksi. Eläimistä pystyn huolehtimaan ja ne jopa auttavat terveyteeni. Jollain tavalla siis kyllä toteutan hoivaviettiä niiden kautta, mutta olen muutenkin aina pitänyt eläimistä enemmän kuin ihmisistä.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: otis 
Päivämäärä:   24.4.17 12:53:07

Minulla on koiria ja tulee aina olemaan. Lapsia en halua, en pidä niistä enkä halua pilata loppuelämääni millään kersalla. Olen ollut tätä mieltä 10-vuotiaasta lähtien eli aika pirun monta vuotta.
Eikä se edes ole mikään ihmeellinen asia jos monet ihmiset tykkäävät enemmän eläimistä kuin oman lajin pennuista. Minä olen yksi esimerkki. Vauvat ovat ryppyisiä ja omasta mielestäni rumia ja luotaantyöntäviä, kun taas kaninpoikanen tai koiranpentu saa aikaan valtavan ihailun ja "pentukuumeen". Vauvan näkeminen ei koskaan ole aiheuttanut tällaista tunnetta, yleensä ne aiheuttavat vain vaivaannuttavan tilanteen jos pitää esittää vauvasta ihastunutta...

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.17 13:08:27

En käsitä, miksi lapsien ja eläinten hankinta/hankkimatta jättäminen on niin kuuma puheenaihe jota pitää analysoida joka kulmasta, väliäkö tuon kunhan se joka lapsen tai elukan hankkii huolehtii siitä..?

Minulla on lapsi ja koira, molemmista pidän huolen joten ihmetyttää kyllä jos joku ulkopuolinen kokee tarvetta analysoida miksi ostin edellisellä kauppareissulla koiralle lelun mutta lapselle en.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   24.4.17 13:11:23

"miksi lapsien ja eläinten hankinta/hankkimatta jättäminen on niin kuuma puheenaihe"

Ei se ole se aihe, vaan se, miten niitä eläimiä passataan ja hoidetaan kuin lapsia. Samalla toitotetaan, miten EI haluta lapsia. Ja koiravauvat on niin ihania, mutta ihmislapset ihan kamalia. Että lapset pilaa elämän. Kyllä teistä saa aika huonon ihmiskuvan...

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: rva 
Päivämäärä:   24.4.17 13:13:13

"Pienen vauvan näkeminen ei vaan tunnu missään."

Ei mullakaan tuntunut missään... kunnes sain esikoiseni. Siitä lähtien on tuntunut.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: Voi viddu 
Päivämäärä:   24.4.17 13:28:49

Ei se ole se aihe, vaan se, miten niitä eläimiä passataan ja hoidetaan kuin lapsia.

^ Entä jos olisi toisinpäin, lapsia hoidettaisiin kuin koiria? Niinpä. Aika äkkiä se lapsi huostaanotettaisiin jos sitä hoidettaisiin siten kuin ht.nettiläisten mielestä koiria pitäisi hoitaa, eli huonosti.
Siksi hoidan omat koirani yhtä hyvin kuin mahdollisen ihmislapsenkin, koska haluan koirien voivan hyvin. En työnnä koiria rattaissa tai pue vaatteisiin, vaan tarjoan niille jotain sellaista mistä ne pitävät.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: vela 
Päivämäärä:   24.4.17 14:22:01

Lapsia ei ole eikä tule ja ikääkin jo reilusti päälle 40, koko elämäni on ollut koiria ja tulee olemaan, lapset eivät koskaan ole kiinnostaneet millään tasolla, en siis vihaa niitä mutta en pidäkään, lähinnä tunnetta voisi kuvata ettei mitään fiiliksiä lapsia kohtaan ole, koirat ovat erittäin rakkaita ja meillä saavat olla sohvilla ja nukkua sängyssä, oma koti ja omat tavat ja jos se jotakuta inhottaa niin ei tarvitse tänne tulla.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.4.17 14:35:47

No siis, on mulla eläimiä monta, mutta annan niiden elää ihan lajinmukaista elämää. Panostan niihin paljon, mutta en inhimillistä niitä enkä kutsu itseäni niiden äidiksi.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.17 14:37:11

Miksi haluan mielummin eläimen kuin lapsen:
-koiranpennun voi jo ekana päivänä jättää muutamaksi tunniksi yksin ja pian vaikka koko työpäivän ajaksi. Vauvassa pitää olla kiinni ensimmäiset vuodet.
-en tykkää koiranpennuistakaan. Pentuaika on välttämätön paha, joka tulee kestää, jotta saa kivan seuralaisen. Lapsella tätä "pentuaikaa" kestää vaikka kuinka kauan.
-koiran kanssa ei tarvitse ikinä riidellä. Nostakoot se äiti kätensä jonka uhmaikäinen tai teini ei ole koskaan kiukutellut, huutanut ja haukkunut ja paiskonut ovia.
-koiran kanssa voi harrastaa yhdessä tavoitteellisesti. Lapsi taas ei välttämättä innostu samoista asioista.
-koira ei vaadi mitään. Lapset sen sijaan kinuavat ties mitä koko ajan.
-koiralle löytää helpommin hoitopaikan esim. viikon lomamatkan ajaksi. Ja lasten kanssa matkustaminen taas ei houkuttele, sillä en halua kykkiä hotellin uima-altaan reunalla vaan esim. kierrellä basaareja, uida meressä, snorklata katsella nähtävyyksiä yms. Pieni lapsi ei sellaista jaksa ja kohta on nälkä ja pissahätä ja liian kylmä tai liian kuuma ja ei jaksa kävellä ja väsyttää. Puhumattakaan siitä että vanhemman pitää kokoajan vahtia ettei lapsi karkaa mihinkään tai kukaan nappaa häntä tai ettei hän eksy ja ettei hän huku tai astu merisiiliin tai riko myyntikojun lasiesineitä. Siitä on loma kaukana.
-koiran voi lopettaa jos sillä on vakavia terveydellisiä tai psyykkisiä ongelmia. Erityislapsen vanhempana taas joutuu vain kestämään ja tukemaan lastaan ehkä koko loppuikänsä. Ei sillä, en todellakaan pitäisi oikeana vammaisten tappamista.
-koiran voi myydä tai antaa uuteen kotiin jos esim. elämäntilanne muuttuu. Lapsenkin toki voi antaa pois, mutta siitä seuraa moninkertaisesti enemmän paheksuntaa.
-koira ei pahemmin sotke
-koira tulee aina halittavaksi ja viereen köllimään kun sitä pyytää.
-koiraa on mielenkiintoista kouluttaa
-suhde koiraan pysyy samanlaisena läpi sen elämän. Lapsen kanssa pitää ensin elää lähes kiinni liimattuina vauva- ajan, sen jälkeen se on kiutteleva uhmaikäinen jonka jälkeen hetken aikaa ihan ok, kunnes taas raivoava ja kapinoiva teini-ikäinen joka häpeää vanhempiaan. Sellaisen 6-12 vuotiaan lapsen voisinkin ottaa, mutta valitettavasti mukana tulee koko paketti.
-koira on aina iloinen (ellei se ole sairas). Se tulee aina moikkaamaan iloisena ja lähtee innoissaan lenkille ja ilahtuu suunnattomasti puruluista ja leluista.
-ei kasvatusongelmia kenenkään kanssa, sillä koira on yksin minun. Lapsen mukana tulee yleensä isä jolla on joko omat ajatukset kasvatusperiaatteista tai joka haluaa nähdä lasta joka toinen vkl tai sitten saa selitellä lapselle miksi isä on lähtenyt.

Minulla olisi mahdollisuus myös lapseen, mutta mm. ylläolevista syistä olen mielummin päätynyt koiraan.

Lasta ja koiraa molempia kyllä hoivataan, mutta siihen ne yhtäläisyydet jotakuinkin jäävät. Ovat täysin erilaisia otuksia, eikä tietenkään ole järkeä ostaa porkkanaa jos tekee mieli kirpeää hedelmää.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   24.4.17 14:37:20

Ei ole lapsia eikä tule. Lemmikkejä en kuitenkaan koskaan ole pitänyt enkä kohdellut lapsen korvikkeena. Jos lemmikit pitää väkisin määritellä jonkin korvikkeeksi, minulle ne ovat sitten varmaan ystävien korvike.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   24.4.17 14:42:32

Aihetta sivuavaa: lapsettomat parit, joilla halu saada lapsia, mutta eivät saa, heistä tulee usein näitä ns lasten vihaajia. Onko syynä se katkeruus ja suru, mikä kääntyy vihaksi. Tälläiset parit on usein niitä, jotka eivät kykene/pysty syömään esim. ravintolassa missä lapsia, tai kuinka kauppareissu meni pieleen kun oli kitiseviä kakaroita kassalka jne.
Somessa näkee näitten päivityksiä kurittomista lapsista jotka pilaa mitä milloinkin. Kuitenkin heillä itsellään on hyvin usein esim. koiria jotka eivät osaa käyttäytyä ja saavat tehdät mitä haluaa. Yhdellä tälläisella parilla iso koira, joka on vaaraksi muille.
Selvästi nähtävissä kuinka eläin korvaa lapsen ja katkeruus kääntyy vihaksi lapsia/lapsiperheitä kohtaan. Sitten tehdään somessa näitä julkisia lapset pilasivat kauppareissuni jne päivityksiä...

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: lapseton 
Päivämäärä:   24.4.17 15:15:56

Ymmärrän hyvin, mitä aloittaja ajaa takaa vaikkakin hyvin kärjistäen.

Minä ainakin tiedän monia aikuisia, lapsettomia naisia, joille se eläin on lähes yli-inhimillinen olento. Eläimestä puhutaan HÄN ja loukkaannutaan, jos joku ei muista hänen nimeään tai jotakin muuta asiaa, eläin menee ihmisen ohi, eläintä pidetään täysin muista poikkeavan erikoisena joka yleensä vaatii erikoiskohtelua, vaikka normaalisti olisi täysin tusinakamaa.

Esimerkiksi ne tädit, joilla on hevonen jota PITÄÄ taluttaa niin ja näin koska täti on sen keksinyt, mutta tulee normalisti narun päässä kun täti ei näe.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   24.4.17 15:20:14

"Vauvassa pitää olla kiinni ensimmäiset vuodet."
- No ei pidä. Lapsi voi olla esim. isovanhemmilla hoidossa ja tykkää olla heidän kanssaan.

"-koiran kanssa ei tarvitse ikinä riidellä. "
- Eikä keskustella, höpötellä ja jutella. Sen kanssa ei ole ihmissuhdetta. Se vain kerjää ruokaa.

"-koira ei vaadi mitään."
- Vaatii ulos, kerjää ruokaa aina kun syöt jotain. Lapset osaa omatoimisesti ottaa välipalaa jo muutaman vuoden iästä lähtien. Koiraa ei voi omatoimisesti päästää minnekään.

"-koiralle löytää helpommin hoitopaikan esim. viikon lomamatkan ajaksi."
- Ei muuten löydä, jos ei ole koiraihmisiä ympärillä. Moni koiraton ihminen ei hirveästi tykkää sitoutua viikoksi koiraan. Se on työlästä. Ja ne, joilla on omia koiria, ei voi ottaa vierasta koiraa, koska aina on joku jolla on juoksut, on liian reviiritietoinen, on vihainen, on sairas.... jne jne.

"-koira ei pahemmin sotke"
- Koira tulee "kengät jalassa" sisälle useita kertoja päivässä. Karva, hilse, kuola ynnä muu sotkee. Kuononjälkiä joka paikassa. Koirat tekee tuhoja jossain vaiheessa elämää. Pentukoirat kusee ja paskoo lattialle.

"-koira tulee aina halittavaksi ja viereen köllimään kun sitä pyytää."
- Niin tulee lapsetkin!

"-koiraa on mielenkiintoista kouluttaa"
- Lapset kehittyy läpi elämänsä. Koira ei juurikaan peruskoulutuksen jälkeen.

"-suhde koiraan pysyy samanlaisena läpi sen elämän."
- Tylsää.

Koiran lopettamisesta tai poisantamisesta en ala edes keskustelemaan, sillä se ei korreloi lasten kanssa milläänlailla.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: Huh. 
Päivämäärä:   24.4.17 15:45:17

Nyt keittiöpsykologeille pähkinä purtavaksi: mikäköhän siinä on etten tykkää myöskään eläinvauvoista? Koiran tai kissan pennut tai varsat on ihan hauskoja, muttei oikeastaan kiinnosta juurikaan.

En tykkää myöskään liian pehmeistä yksilöistä. Kaikki eläimeni olen hankkinut niiden ollessa jo aikuisia ja kaikki ovat melko kovaluonteisia.

Siitä voitte vetää mutkat suoriksi.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: y 
Päivämäärä:   24.4.17 16:01:12

Kun tätäkin ketjua lukee niin sanonta

"Mitä enemmän opin tuntemaan ihmisiä, sitä enemmän pidän koirastani"

suorastaan konkretisoituu.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.4.17 16:02:42

Minä kyllä myönnän, että kissat ovat minulle tietyllä tavalla lasten korvike, mutta en olekaan vapaaehtoisesti lapseton vaan tahtomattani.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.17 16:16:24

Valitsen paljon mieluummin eläimet kuin lapsen, josta huonolla tuurilla saattaa kehittyä aloittajan kaltainen ihminen.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: Mmmhmm 
Päivämäärä:   24.4.17 16:19:20

Y, juuri näin. Ei helkutti mikä aloittaja taasen. En viiti ees kommentoida mitään..

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   24.4.17 16:20:57

"Valitsen paljon mieluummin eläimet kuin lapsen, josta huonolla tuurilla saattaa kehittyä aloittajan kaltainen ihminen."

Valitse vaan. Minä olenkin onnellinen.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.17 16:22:50

Et kuulosta lainkaan onnelliselta. Pelkästään katkeralta ja ahdasmieliseltä.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   24.4.17 16:26:56

.: Aivan sama, mitä luulet.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   24.4.17 16:27:27

Miksi hoivaviettiä ei siis saisi kohdistaa eläimeen? Miksi kaikilla pitää olla oma lapsi? Onko siis huono ihminen jos ei saa lasta?

Kyllä minä hellin koiraamme, se saa nukkua sängyssä kun mies ei ole kotona. Olen jopa ostanut sille takin kun ohutkarvainen jäätyy talvella. Myönnän että joskus oikein lellittelypäällä ollessani saatan sanoa sitä vaikka äitin hölmöksi. Lapsi ei todellakaan ole suunnitelmissa vielä aikoihin tai liekö ikinä. Ehkä sitä ei vaan tajua itse mutta en minä mitään vauvanpuutetta lievitä halimalla koiraa :D

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.17 16:28:23

***, kaikilla ei ole niitä vanhempia joiden luokse sysätä lapsi. Ja lisäksi ihan kiintymyssuhteen kannalta vanhemman pitää todellakin olla ekat vuodet hyvin tiiviisti sen lapsen kanssa. Toki jotkut sysäävät synnäriltä päiväkotiin, mutta kaikkien asiantuntijoiden mukaan se on haitallista lapsen kehitykselle. Kaikki eivät myöskään olla isovanhemmillaan hoidossa.

"- Eikä keskustella, höpötellä ja jutella. Sen kanssa ei ole ihmissuhdetta. Se vain kerjää ruokaa."

En odotakaan tuollaista. Enkä tietenkään odota koiralta ihmissuhdetta! Ihmissuhteita, höpöttelyjä ja muita ihmismäisiä juttuja varten on ystävät ja mies. Ja koira ei kerjää ruokaa jos sitä ei siihen opeta.

"- Vaatii ulos, kerjää ruokaa aina kun syöt jotain. Lapset osaa omatoimisesti ottaa välipalaa jo muutaman vuoden iästä lähtien. Koiraa ei voi omatoimisesti päästää minnekään."

Ei vaadi uloskaan sillä meillä on ihan tapana lenkkeillä kolmesti päivässä ja nautin siitä. Koiran ei siis tarvitse vaatia ulos. Se ei edelleenkään myöskään kerjää. Eikä minua haittaa että sitä voi omatoimisesti lähettää kaupungille. Miksi tarvitsisikaan?

"- Ei muuten löydä, jos ei ole koiraihmisiä ympärillä. Moni koiraton ihminen ei hirveästi tykkää sitoutua viikoksi koiraan. Se on työlästä. Ja ne, joilla on omia koiria, ei voi ottaa vierasta koiraa, koska aina on joku jolla on juoksut, on liian reviiritietoinen, on vihainen, on sairas.... jne jne."

Tällä koiraihmisellä on ainakin koiraihmisiä ympärillä ja moni on ottamassa koiraa mielellään hoitoon. Parilla on esimerkiksi sellainen tilanne, että eivät voi omaa koiraa vielä ottaa, mutta heillä on hirveä koirakuume. Ja sitten on niitä joiden koirat ovat omani kavereita. Vähemmän tuosta koirasta on hoitajalle vaivaa, kuin lapsesta. Esim. jotain taaperoa saa olla kokoajan viihdyttämässä. Koira nukkuu mielellään ison osan päivästä ja hoitojakson selviää helposti pelkillä lenkityksillä. Lapsi haluaa leikkiä koko ajan. Hoitotätinä saa vielä olla erityisen varovainen ettei lapsi telo itseään. Jos lapsia on vain yksi, niin voi olla että lapsi ei tykkää edes yksikseen leikkiä.

Koira ei vaadi muuta kuin ruokaa ja lenkitystä eli kyllä minä pidän hoitolasta ehdottomasti vaativampana. Hoitolasta ei voi jättää yksin vaan sen seurana pitää olla tai sitten sitä pitää hakea ja viedä hoitopaikkaan, sille pitää valmistaa ruokaa (koiran ruokaa ei tarvitse erikseen tehdä ja itse en välttämättä joka päivä syö muuta kuin leipää ja hedelmiä). Lapselle pitää järjestää leikkikaluja ja mahdollisesti leikkiä yhdessä lapsen kanssa, lapsen pyllyä ehkä pitää pyyhkiä tai avustaa suihkussa käynnissä, lapsi pitää laittaa nukkumaan ja auttaa tätä pukemaan oikeat vaatteet, lapsen kanssa pitää seisoskella leikkipuistossa...

"- Koira tulee "kengät jalassa" sisälle useita kertoja päivässä. Karva, hilse, kuola ynnä muu sotkee. Kuononjälkiä joka paikassa. Koirat tekee tuhoja jossain vaiheessa elämää. Pentukoirat kusee ja paskoo lattialle."

Koiran tassut pestään sisään tullessa! Ja jos ei omista jotakin berhandilaista niin ei kuolaakaan tipu. Omasta ei ainakaan lähde karvaakaan. Ja hilsettäkin jo kokonsa puolesta vähemmän kuin ihmisestä. Kuononjälkiä ei tosiaankaan ole joka paikassa sillä ei hinkkaa kuonoaan pintoihin. Monikaan koira ei tee tuhoja missään vaiheessa elämäänsä. Pentuaikana ennakointi on valttia. Eihän lapsenkaan ulottuville jätetä perintövaasia! Pentukoiran kuseminen ja paskominen kestää vain n. 6kk, joista uudessa kodissa 4kk. Vauvalla taas kuivaksi oppiminen kestää _huomattavasti_ kauemmin ja niitä kakkavaippoja saa vaihdella reilusti kauemmin kuin neljä kuukautta.

"- Niin tulee lapsetkin!"
Jos tulee. Ellei ole peli kesken tai leikki kesken tai jos on kiukku päivä tai jos äiti on nolo. Ehkä joku taapero tulee melkein aina halimaan äitiä, mutta harvassa on ne teiniikäiset jotka riemusta hihkuen aina juoksisivat äisin syliin. Ja jo 7v alkaa se oma tahto näkymään selvästi.

"- Lapset kehittyy läpi elämänsä. Koira ei juurikaan peruskoulutuksen jälkeen."
Lapsi kyllä kehittyy, mutta siinä aikuinen on lähinnä sivusta katsoja. Toki lapsi yritetään kasvattaa kunnon kansalaiseksi, mutta aina onnistuminen ei ole vanhemmasta kiinni. Lapsi osaa tehdä myös itsenäisiä päätöksiä eikä siis ole suoraan vanhempien aikaansaannosta. Joku lapsi kasvaa karmeissakin oloissa kunnolliseksi, toinen alkaa sekoilla ja varastella vaikka kotona ei mitään ongelmia olisikaan. Koira kehittyy vaikka mihin, jos ei lopeta koulutusta perusjuttujen jälkeen. Koira oppii kiipeämään vaikka perse edellä puuhun ja kaiken tämän se tekee aivan haltioituneena. Koiraa voi aina kouluttaa lisää ja hio vanhoja asioita.

Ja ehkä sinusta on tylsää, mutta minusta ei.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: Mmmhmm 
Päivämäärä:   24.4.17 16:32:37

Tuntuu,että aloittaja on itse lapsistaan väsynyt ja kateellinen eläimellisille, niin että yrittää purkaa tuskaansa tällä tavoin..

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: Sea 
Päivämäärä:   24.4.17 16:33:30

Mä olen pikkutytöstä asti tykännyt eläimistä ihan hirveästi, enemmän kuin ihmisistä vaikka olenkin sosiaalinen ja pidän ihmisseurasta, niin eläinten kanssa olen ihan kuin kotonani. En kuitenkaan pidä itseäni koirieni tai kissojeni äitinä, ennemminkin ystävänä. Sitä eläimet myös ovat minulle, ystäviä eikä mitään lapsia.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: Jeb 
Päivämäärä:   24.4.17 16:41:05

Mihin kategoriaan äitini, joka kohtelee koiraansa kuin vauvaa, kuuluu?

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: Ehe 
Päivämäärä:   24.4.17 16:53:01

Ei ole koirillani omaa huonetta. Miks hitossa kaikkien pitäs tehä lapsia?

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: animais 
Päivämäärä:   24.4.17 17:40:41

Mulla on koira, mutta ei lapsia. Koira on mamman kultamussukka. Koirana sitä kohtelen, mutta sydämessä aina läikkyy kun katson sen ruskeita silmiä ja silitän pehmeää turkkia. On se vaan niin ihana. Maailman rakkain.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: höhöö 
Päivämäärä:   24.4.17 17:58:59

Mä haluaisin kissoilleni oman huoneen jonka voisin sisustaa kissamaiseksi. Nyt olkkarissa on tasot joita pitkin voi hypellä kattoon asti ja nukkumapaikka siellä, kiipeilyppuu ja kaikenlaista aktivointi härpäkettä. Ois ihana kun kissoilla ois oma huone hyvällä lintujen katselu ikkunalla, kiipeilypuu siellä ja kaikki muut roinat niin olkkari ei ois niin täynnä niitä :D

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: sira 
Päivämäärä:   24.4.17 18:28:35

Mulla on 2 maailman ihaninta poikaa 3v ja 1v ja kolme maailman parasta koiraa iältään 6 ja 7 ja kolmas ihan pieni pentu. Aikuisten koirien kanssa harrastetaan aktiivisesti kilpaillen paria lajia. Pentu saa vielä kasvaa :)

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.17 18:45:52

Tosi loukkaava aloitus.

Mulla on yksi lapsi mutta enemmän oikeastaan touhuan eläinten kanssa ja olen ihan aina touhunnut. Eläimet on mun harrastus, lapsi ei ole mun harrastus.

Sen minkä olen huomannut on se että moni äiti ottaa lapset harrastuksekseen kun niitä tulee. Lastenvaatemerkeistä ja vauvapalstoista ja leluryhmistä ja kasvatuspalstoista ja mammakerhoista jnejnejne tulee se elämän tärkein sisältö. Aloittaja et voi kieltää tätä sillä olen aika varma että olet eräs tällaisista ihmisistä!

Lisäksi olet ihan hakoteillä muutenkin. Hoivavietti on sisäsyntyinen ominaisuus olipa lapsia tai ei. Hoivavietti kohdistuu rakkaudesta ketä tahansa kohtaan jonka hyvinvointia voi edesauttaa. Vaikka vanhuksiin. Moni toteuttaa hoivaviettiä työssään koska hoivavietti on niin voimakas. Hoivavietti ei mitenkään ole olemassa vauvoja kohtaan.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.17 18:47:26

...vain vauvoja kohtaan siis.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   24.4.17 19:18:37

Itsellä yksi koira ja ihan vapaaehtoisesti lapseton olen. En kutsu itseäni äidiksi enkä pidä koiraa mitenkään lapsena. On se perheenjäsen mutta kuitenkin "vain" koira. Harrastuskaveriksi sitä voisi ehkä paremmin kutsua.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: pöö 
Päivämäärä:   24.4.17 19:55:53

No enpä usko että pikkulapsesta saakka minulla ollut eläinrakkaus vähenisi vaikka lapsia olisikin.

Ajattelisin pikemminkin niin että lapsiperheissä ei enää ole varaa eikä aikaa harrastaa, ei lemmikkejä eikä muutakaan.

Olen ihan tyytyväinen lapseton ihminen, en ole väkisin koskaan lapsia halunnut mutta olisin varmasti ollut hyvä äitikin jos elämä olisi niin mennyt.

Ei se aina ole niin selkeä päätös elää lapsettomana. Tottakai olen sitä vapaaehtoisesti kun en ole ryhtynyt yksinhuoltajaksi, sopivaa isäehdokasta ei aikoinaan löytynyt ja sitten kun löytyi, ei iän puolesta ole enää järkevää pyrkiä lisääntymään.

Tottakai puran hoivaviettiä eläimiin, mutta en sen enempää kuin ne äiditkään jotka tyttärineen samalla tallilla käyvät/hevostaan pitävät. Ihan yhtälailla kaikki niille lässyttävät jos huvittaa ja hyysäävät omiaan, se on rentouttavaa.

Pikkulemmikkejäkin minulla on, hoidan ne parhaani mukaan ja on niillä oma huonekin, mutta ihan siisteyssyistä (jyrsijät pöllyttävät puruja). Toki niihin kiintyy, mutta tuskin sentään samalla tavalla kuin omaan lapseen - huvittava ajatus. :D

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: Callisto 
Päivämäärä:   24.4.17 20:28:50

Mitäs se sitte haittaa jos jonkun silmissä näyttää että elukat on lasten korvikkeita?Supermaripaitamammoista ny ei tarvi välittää puupennin vertaa 

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   24.4.17 20:57:00

"Sen minkä olen huomannut on se että moni äiti ottaa lapset harrastuksekseen kun niitä tulee. Lastenvaatemerkeistä ja vauvapalstoista ja leluryhmistä ja kasvatuspalstoista ja mammakerhoista jnejnejne tulee se elämän tärkein sisältö. Aloittaja et voi kieltää tätä sillä olen aika varma että olet eräs tällaisista ihmisistä!"

Voin kieltää, sillä ikänäni en ole käynyt millään tupperikutsuilla enkä vauvanvaatekutsuilla. En edes missään srk:n tai MLL:n kerhossa. En lue palstoja ja vaatteet ostan kaupasta, annan ilmaiseksi kavereille.

Että ei olis voinut sun arvio enempää metsään mennä.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   24.4.17 21:00:05

Mutta siis mukavasti täyttyy tämä topic! Eikö saada vuorokaudessa täyteen?

Toistetaan vielä samoja asioita, niin saadaan 100 täyteen.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: Zzz 
Päivämäärä:   25.4.17 00:42:49

Mulle tulee aina tuollaisista aloittaja tyyppisistä vouhkaajista mieleen vain se, että ollaan katkeria niille, jotka ovat päättäneet jättää lapset tekemättä ja nauttivat elämästään vapaasti rakkaiden harrastusten parissa. Näitä yksilöitä pitää sitten morkata ja leimata, että Itse jaksaa sen lapsi arkensa kanssa.

Minulle on ihan yhden tekevää hankkivatko muut lapsia vai eivät, ja sama pätee eläimiin, kunhan pidetään huoli niistä jotka vastuulleen ottaa. Itse en ole koskaan lapsia halunnut elämääni rajoittamaan. Rakastan eläimiä ja vapaa-ajasta meneekin iso osa niiden parissa. Eivät kyllä todellakaan ole mitään lapsen korvikkeita vaan rakkaita ystäviä ja perheenjäseniä. Hoivavietistä iso osa menee miehen hellimiseen ja "hoivaamiseen" :D Ja kai ystävien tukena ja turvana oleminen on myös tietynlaista hoivaamista. Eläin ei voi korvata ihmistä eikä myöskään päinvastoin. Molemmissa on puolensa. Jokainen tekee elämässään niinkuin parhaaksi näkee. Jos esim 10 kissaa tekee jonkun elämästä onnellista, niin ei kai se ole keneltäkään pois?

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: sivusta 
Päivämäärä:   25.4.17 05:15:49

Zzz: Harrastuksistaan voi nauttia myös lapsista huolimatta. Ja tehdä työuraa. Kirjoitat ihan kuin se olisi mahdotonta.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   25.4.17 06:34:58

Kyllä minä puran hoivaviettiäni eläimiini, mutta ei se silti tarkoita että kaipaisin lapsia viettieni kohteeksi. :D Mulla on juuri sen takia eläimiä eikä lapsia, koska haluan eläimiä enkä lapsia.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: Maria 
Päivämäärä:   25.4.17 06:39:36

Siis WOW tätä ketjua. Olette varmaankin melko nuoria. Paha olo ihan tuli. Nyt kahvin keittoon ja pois täältä..

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: Prefect 
Päivämäärä:   25.4.17 08:26:14

Sellainen kysymys vielä heräsi, että mitä ajatuksia herättää hoivaviettinen lapsi? Jos lapsi on heti eskari-iästä lähtien halunnut hoivata ja huolehtia eläimistä, niin onko se jo 6v iästä asti piilotellut salaista haluaan synnyttää ja pidellä vauvaa sylissä, ennen kuin edes murkkuikä on alkanut?
Vai, voisiko olla, ettei hoivavietin olemassaolo välttämättä korreloi lisääntymistarpeen kanssa?

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: ööööh... 
Päivämäärä:   25.4.17 09:33:45

Voi luojankakkarat ja elämän kevät...kyllä on ihmisillä ongelmat, jos jaksaa ärsyttää se, että jotkut panostavat muunlajisiin eläimiinsä - niin kauan jos niiden lajityypillisistä tarpeista vaan pidetään huoli. Tottakai sillon mennään metsään jos ei ymmärretä, että koiralla/kissalla/hevosella on erilaiset tarpeet kuin sillä ihmislajin lapsella. Jokainen ansaitsee lajinsa mukaista huolenpitoa.

So what, jos hoivaviettiä puretaan muihin kuin ihmislapsiin? Mitä pahaa siinä on? Ei lapsien hankkiminen ole mikään kansalaisvelvollisuus. Kaikki eivät vain halua olla äitejä/isiä. Ja niitä omaa ihmiskersaa puolijumalana pitäviä löytyy satavarmasti paljon enemmän, kuin muunlajista elämänkumppaniaan ylivertaisena palvovia. Tänä päivänä kun tuo tuntuu olevan kasvatuksen normi - ihmispenskat oppii, että kaikki pyörii heidän ympärillään.

Minulle esim. se koira, jonka kanssa elän on varmasti ihan yhtä tärkeä kuin oma ihmislapsi ystävälleni. Se on ihan luonnollista. Pelastaisin tietysti myös ennemmin itselleni rakkaan koiran sieltä tulipalosta, kuin vieraan lapsen. Ei se ole lajista kiinni, kuka on kenellekin arvokas vaan suhteista. En kuitenkaan ajattele, että koirani olisi yleisellä tasolla sen jumalallisempi ja ihmeellisempi olento kuin kukaan muukaan - se on minulle erityinen, mutta niin on myös naapurin koira hänelle ja ystävän lapsi hänelle...eli ei siihen mitään eri ihmeellisyyksiä ja oikeuksia tarvita.

Ja koirani on ennen kaikkea koira: huolehdin siitä koirana enkä ihmislapsena, koska siihen sillä on oikeus. Se ei estä satsaamasta huolenpitoon :)

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   25.4.17 09:35:26

Olin kaupassa pääsiäisen edellä. Edessäni jonossa oli äiti kahden alle kymmenvuotiaan kanssa. Asusteista päätellen eivät kuuluneet keskiluokkaan perheen tulojen puolesta. Toinen lapsista pyysi nätisti, että voitaisko ostaa pääsiäismunat? Tähän äiti totesi niitten olevan niin kalliita ettei ole varaa.
Ostoskärryssä oli 12 purkkia kalleinta kissanruokaa!
Voihan per kele. Ostin lapsille keskikokoiset pääsiäismunat. Lapset kiittivät nätisti, äiti tuhahteli jotain mennessään heidän asioihinsa sekaantumisesta.
Olisi tehnyt mieli esittää pari kysymystä rouvalle asioitten tärkeysjärjestyksestä. Onneksi sain pidettyä turpani kiinni.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: W 
Päivämäärä:   25.4.17 09:45:49

"Maailma on jo niin ylikansoitettu ihmislajilla, että pidän vain hyvänä asiana etteivät kaikki tee lapsia."

Ihan miten sen haluaa selittää. Suomea ei kylläkään saa ylikansoitetuksi mitenkään. Syntyvyys on laskussa, joten olemme sukupuuttoon kuoleva kansa."

Maapallon kestokyvystä on kyse. Ei pelkästään Suomen asukasmäärästä. Ihmiset liikkuvat tarpeiden perässä, ja kun hätä tulee, mennään yli maiden rajojen. Ei se tee meitä sukupuuttoon kuolevaksi, jos populaatio lukumäärältään vähenee. Miksi juuri me kansana pitäsi olla kasvava kansa, mikä juuri meissä on niin ylivertaista, kun koko maapallon väestömäärän tulisi laskea?
Maailmasta pitäisi saada yleinen talouteen liittyvä jatkuvan kasvun vaatimus pois.

Olen vela ja lähes 50v sinkku tällähetkellä. En vihaa lapsia. Minulla on vain hevosia, joita en pue ihmismäisiin asuihin, ne syövät vain perusrehuja ja käyttävät perusvarusteita. Niillä ratsastetaan perusjuttuja, ja ne tarhaavat laumassa ja laiduntavat kesäisin. Kissan haluaisin, mutta kotikaveriksi vain.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: Tinks 
Päivämäärä:   25.4.17 09:46:50

Oli niin tyhmä aloitus, että siitä on vaikea provosoitua :D

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: vela49 
Päivämäärä:   25.4.17 09:58:26

Lähettäjä: Maria
Päivämäärä: 25.4.17 06:39:36

Siis WOW tätä ketjua. Olette varmaankin melko nuoria. Paha olo ihan tuli. Nyt kahvin keittoon ja pois täältä..

Onhan se tavatonta ja lapsellista, kun kaikki eivät halua lapsia tai edes pidä niistä, että ihan paha mieli tuosta tulee.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: vela35 
Päivämäärä:   25.4.17 10:17:41

zzz: ei, kyllä nuo aloittajan kaltaiset ihmiset ihan oikeasti säälivät meitä vapaaehtoisesti lapsettomia. Syitä voi vain arvailla, mutta tärkeämpää on, ettei anna mielipiteiden vaikuttaa itseensä. Tyhmiä kommentteja tulee ja menee, tärkeintä on olla välittämättä ja elää niin kuin parhaaksi katsoo.

Ja saavathan ne lapsellisetkin kuraa niskaansa joka päivä, milloin ovat huonoja äitejä, koska syöttävät valmisruokia ja milloin "pullauttaneet aivonsa pihalle", jos Facebookissa on jonkun mielestä liikaa vauvakuvia. :)

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: tähti 
Päivämäärä:   25.4.17 10:25:52

Aloittajalla on kuva veloista ihmisinä, jotka on eläinhulluja ja haalii eläimiä.
"Oletteko eläinhulluja? Kaikki velat, joita tunnen, puskevat sitä tavatonta hoitoviettiä elukoihin."

Kun moni kertoo, että heillä on vain yksi kissa tai koira tms. niin kysymys muuttuukin:
"Lähettäjä: ***
Päivämäärä: 24.4.17 11:45:15

Rajataan nyt piiriä, että kyse ei ole heppahulluista.

Lähinnä tulee mieleen nämä "hullut kissanaiset", jotka asuu yksin 10 kissan kanssa. Toki saattaa joillakin mieskin olla."

Eli aloittaja ei oikeasti halua kuullakaan siitä, että osa veloista ei olekaan eläinhulluja :D Haluaa vain tarinoita veloista jotka ON eläinhulluja :D

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: manta 
Päivämäärä:   25.4.17 10:54:01

Veikkaan aloittajan harmiksi että melko harvassa ovat ne hänen kuvittelevansa hullut velat eläinlaumansa kanssa, ei ole kymmentä kissaa tai koiraa vaan eläinrakkailla ihmisillä oli nämä sitten veloja tai ei on yleensä korkeintaan neljä karvaista asukkia kotona ja näillä tarkoitan kissaa tai koiraa, itsellä kaksi koiraa ja kissa ja tämä lauma on sopiva.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: Zzz 
Päivämäärä:   25.4.17 11:22:18

Sivusta. En missään nimessä luule, ettei elämästä ja harrastuksista voi nauttia lapsista huolimatta. Tottakai voi. Ja lapset varmasti tuovat elämään paljon sisältöä. En vain ymmärrä mikä siinä on, kun monet (eivät todellakaan kaikki) lapsia tehneet naiset "tuomitsevat" meidät jotka ovat päättäneet toisin. Elämäni ei ole tyhjää tai merkityksetöntä vaikkei lapsia olekkaan.
Itse satun tietämään muutaman äidin , joilla oli ihanan ruusunpunaiset kuvitelmat äitiydestä, mutta totuus onkin sitten ollut jotain muuta. Sitten ollaan katkeria ja arvostellaan niitä, jotka ovat lapsettomia. Olen niin paljon saanut kuraa niskaani vuosien varrella siitä, että en lapsia halua, että välillä meinannut huumori loppua. En vain voi ymmärtää mikä ongelma siinä on, jos kaikki eivät lapsia halua. Ei niitä pidä tehdä jos ei halua! Lapset vaativat paljon ja rajoittavat elämää, niistä on valtava vastuu. Itse koen että haluan elämältä jotain ihan muuta kuin perhe-elämää. Ehkä sitten olen huono ihminen. Ihan sama mitä mieltä muut ovat.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: uuu 
Päivämäärä:   25.4.17 11:32:46

En tiedä onko asiasta tilastoja, mutta luulenpa, että eläimiä ylipaapovia ja itseään eläimen äidiksi/isäksi kutsuvia on ihan yhtä paljon niin lapsellisissa kuin lapsettomissakin...

Huonoitsetuntoisilla on aina tarve ylentää itsensä ja alentaa muita. Alentamiseen käy vaikka se että toinen on sinkku tai lapseton. Ja vaikka olisi vapaaehtoisesi niin ei voi olla vaan haluaisi kuitenkin mutta ei vaan pysty kuten MINÄ. Ja jos sitten tällä sinkulla/lapsettomalla on vielä eläimiä niin sitten(kin) on jonkin sortin hullu.

Suurin osa elikoista on kuitenkin alun perin jalostettu ihan aikuisten tarpeisiin, ei lasten leluiksi.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   25.4.17 12:45:18

Yhteiskunnallinen näkökulma; lemmikin/eläimen ottavat huolehtivat itse lemmikistä, jonka mieltäminen ns perheenjäseneksi on kyllä aivan tervettä ja normaalia. Sen sijaan lapsia pykäävät hakevat usein omista tarpeista johtuen vsuvelia itselleen ja sitten ollaankin yhteiskunnan varoja kuluttamassa kun kersan ja ah niin kunniakkaan äipän eläminen ja tervhoito tulee muiden maksettavaksi. Eli samoin kuin eläinten kohdalla; tehkää sitten lapsia kun kykenette ne huolehtimaan ja kustantamaan, äökääkä olettako, että kaikki olisivat mitenkään ihastuneita huutaviin ja öukkääviin lapsiinne, joiden ylläpitämiseen vielä omat veroeurot uppoaa. Eläinten omistsjat ovat yleensäkin tervejärkisempiä ja itsenäisempiä yjteiskunnan vastuunkantajia kuin nämä superäipät katraineen. Niin ja kyllä peladtaisin ensin sen koiran.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   25.4.17 13:16:59

Mikä on vela?

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   25.4.17 13:20:23

Kyllä pidän enemmän eläimistä kuin ihmisistä. Eniten lapsiahan tekevät ne joilla on huonoimmat geenit. Ihmiset vaan tyhmistyy.

  Re: Lapsettomat eläinhulluja

Lähettäjä: WELL SAID 
Päivämäärä:   25.4.17 13:47:35

Lähettäjä: y
Päivämäärä: 24.4.17 16:01:12

Kun tätäkin ketjua lukee niin sanonta

"Mitä enemmän opin tuntemaan ihmisiä, sitä enemmän pidän koirastani"

suorastaan konkretisoituu.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.