Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: Kiti 
Päivämäärä:   23.4.17 18:16:21

17-vuotias tyttäreni on jo pari vuotta höpöttänyt tatuoinnin hankkimisesta ja rahatkin hänellä itsellään on kasassa, enää tarvitsisi minun suostumuksen tatuointiliikkeeseen, mutten ole varma kannattaako minun antaa lupaa. Minä en tykkää tatuoinneista, enkä halua tyttäreni katuvan sen ottamista tulevaisuudessa. Kuva, jonka hän aikoo ottaa on pieni ja yksinkertainen ja hän ottaisi sen kylkeen. Mieheni, hänen isänsä lupasi hänelle tatuoinnin kun hän täyttää 16 vuotta, mutta hän ei voinut lupausta täyttää, koska kuolema korjasi hänet. Tatuointi olisi muisto isästä ja toisaalta olisi kiva, jos isän lupaus pitäisi, vaikkei hän täällä enää ole. Pelkään kuitenkin, että jos tatuointi ei miellyttäisi tai se ei onnistuisi. Mitä terveyshaittoja se voi aiheuttaa? Pitäisikö minun käskeä hänen odottaa vielä vuoden verran, että on täysi-ikäinen vai antaa nyt vain se lupa?

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: Up 
Päivämäärä:   23.4.17 18:18:52

Mä antaisin luvan. Pari vuotta on pitkä aika harkita asiaa, tuskin mieli muutamassa kuukaudessa tai vuodessa muuttuu.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.4.17 18:19:41

Ei tule kyllä mitään syytä mieleen mikset voisi antaa ottaa. Eipä siinä ole mitään eroa ottaako sen 17 vai 18 vuotiaana.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: Aadet 
Päivämäärä:   23.4.17 18:20:45

Ottaa sen jokatapauksessa vuoden päästä, lapulla annat vain luvan tekoon - et kanna vastuuta siitä, jos se meneekin pieleen tai alkaa kaduttaa.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   23.4.17 18:23:05

"Mä antaisin luvan. Pari vuotta on pitkä aika harkita asiaa, tuskin mieli muutamassa kuukaudessa tai vuodessa muuttuu."

Niin, tuskin muuttuu, joten ottakoot kun on 18.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: Hhh 
Päivämäärä:   23.4.17 18:24:19

Voi hyvin odottaa siihen että on 18. En missään tapauksessa antaisi lupaa.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   23.4.17 18:24:29

Periaatteessa olen sitä mieltä, että 18-vuotiaana ehtii kyllä. Kertomassasi tilanteessa antaisin kuitenkin luvan pieneen kuvaan.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.4.17 18:32:06

Pieni, kyljessä, ja muisto isästä. Antaisin ottaa kun on tuollainen.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.4.17 18:36:36

Muuten sanoisin, että anna oottaa kaheksaantoista, mutta jos kuollut isä on sen jo aiemmin luvannut ja tatuointi pieni eikä näkyvillä, niin anna mennä. Voithan sä mennä alkuun mukaankin, varmistamaam että varmasti ottaa semmosen kun on sovittu ja siihen kohtaa.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: pullaposki 
Päivämäärä:   23.4.17 18:44:44

Kylki on sitten melko kipee paikka ottaa tatuointi, että ehkä se eka kannattas ottaa johonkin muuhun kohtaan.

Ja ei siinä mun mielestä ole mitään silleen ongelmaa kun ja jos ottaa tatskan paikkaan missä sen pystyy helposti vaatetuksella peittään tulevaisuudessa.
Joissain ammateissa kun se ei ole kovin suotavaa niitä esillä olla.
Et anna lapselle lupa vaan :)

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: kelt. 
Päivämäärä:   23.4.17 18:57:05

Antaisin luvan.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: Ööps 
Päivämäärä:   23.4.17 19:09:34

Muuten en, mutta koska isä tapaus niin antaisin. Miehen sisko 17 ja sillä toinen käsi täynnä tatskoja vanhempien luvalla otettuna. Tatuoinnit voi korjata jos ei pidä. Mäkään en pitänyt 18vuotiaana ottamasta, kävin korjauttamassa ja nyt pidän taas ei vanha näy yhtään osaavalla tehdessä alta. Terveysriskejä muuta kun mahdollinen tulehdus, jos ei hoida ohjeiden mukaan(pääsee likaa, jos näpelöi kokoaika)

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   23.4.17 19:10:48

Odottakoon vielä, mieli voi muuttua. Olen itese tyytyväinen etten ottanut ensimmäisiä ideoita

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   23.4.17 19:23:08

Itsekin tatuoitu, mutta en antaisi alaikäisen kuvaan suostumusta. Aivan sama vaikka kyseessä olisi muistotatuointi, isän muistaa kyllä ilman sitäkin joten ottakoon kun asia on täysin omalla vastuulla.

Mielestäni vastuuntuntoinen tatuoija ei edes tee kuvia alaikäiselle vaikka olisi koko suvun suostumus.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: häh??? 
Päivämäärä:   23.4.17 19:25:24

Miksi hän enää tarvitsee sinun lupaa, kun on jo isän lupa? Vai eikö isän lupaa ole kirjallisena :( Otan osaa.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   23.4.17 20:00:28

Antaisin luvan. Omat tytöt ottivat siskostatuoinnit pari vuotta sitten, nuorin silloin 16v.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.4.17 20:02:35

En antaisi lupaa, kerkiäähän tuon täysi-ikäisenäkin. Vuosi on lyhyt aika.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: Jj 
Päivämäärä:   23.4.17 20:27:49

Itse otin ensimmäisen tatuoinnin 17 vuotiaana enkä ole katunut. Nyt olen 26v ja iloinen kyllä olen että sain luvan siihen aikoinaan. Ainoa miinus on että se olisi voinut olla isompikin :D kannattaa valita oikeasti hyvä tatuoija eikä pihistää hinnasta.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: Äiti 
Päivämäärä:   23.4.17 20:30:42

Jännää kun mun lapsilla tai kertakaikkiaan kellään niiden kavereilla ei ole yhtään tatuointia. Ovat kaikki ylemmän keskiluokan tai yläluokan perheistä, ja opiskelevat akateemisilla aloilla.
Tuli vaan mieleen.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.4.17 20:34:29

Äiti, jännää, kun isäni oli erikoislääkäri ja äitini samaten, ja silti kolmella meistä neljästä lapsesta on tatuointeja. Ehkä ollaan sitten sitä alempaa luokkatasoa.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: Stu 
Päivämäärä:   23.4.17 20:35:45

Luuletko todellakin, että se vuosi muuttaa tyttäresi mielen, jos hän on suunnitellut tatskaa jo pari vuotta? Lopeta nipotus, kuva ei peitä koko selkää, on vain pieni kuva.

Äiti: Kumma kun minä tunnen duunareista todella varakkaisiin, ja kaikista yhteiskunnan luokista löytyy tatuoituja.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   23.4.17 20:39:21

Äiti, mistä voit muka tietää ettei heidän kavereillaan muka tatuointia ole? Itselläkin on pari hyvin pientä ja kai minut voisi "yläluokkaan" tai sellaiseen perheeseen kutsua. Harva tietää tatuoinneistani

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: Just 
Päivämäärä:   23.4.17 20:46:20

Anna ottaa. Varmistatte yhdessä että kuva on mieluinen ja taitavan tekemä. Ettei tarvitse katua suttuista kuvaa.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   23.4.17 20:50:48

Äiti,, ehkä typerintä mitä olen hetkeen kuullut :D ja aloittaja, anna vain lupa :)

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.4.17 20:58:21

Lähettäjä: Äiti
Päivämäärä: 23.4.17 20:30:42

Jännää kun mun lapsilla tai kertakaikkiaan kellään niiden kavereilla ei ole yhtään tatuointia. Ovat kaikki ylemmän keskiluokan tai yläluokan perheistä, ja opiskelevat akateemisilla aloilla.
Tuli vaan mieleen.

Jännää. Mun isä on dippainssi ja äiti psykologi. Korkeasti kouluttautuneita, selvästi ylempää keskiluokkaa. Mä opiskelen energiainsinööriksi ja tavoitteena on jatkaa diplomi-insinööriksi asti. Mulla on oikea käsivarsi tatuoitu kokonaan, jatkuu siitä vielä vähän lapaan ja kämmenselkään. Mun sisko opiskelee yliopistossa saksaa. Kolme pientä tatuointia. No on meillä sit toi velipoika, opiskelee metsätieteitä Helsingissä, sillä ei oo tatuoinnin tatuointia. Sillä on sit vaan korvarengas.

Tuli vaan mieleen..

Tatuoinnit oli joskus kauan sitten luokkakysymys. Kauan. Sitten. Herätys tähän päivään.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.17 21:03:06

Voi hyvin odottaa vielä sen (vajaan?) vuoden.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   23.4.17 21:14:40

Varaudu siihen että jos et anna nyt lupaa niin tyttö menee ja ottaa sen leiman joltain kotitatuoijalta. Siinäpähän sitten mietitte tulehtuneen kyljen kanssa oliko sulla oikeasti mitään syytä kieltää..

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   23.4.17 21:25:40

Jännää. Kävin lääkärissä pari päivää sitten, ja hänellä oli käsivarsissa ja kaulassa useampi tatuointi. Että se siitä luokkakysymyksestä.

Toinen asia on taasen aloittajan kysymys. Saattaisin antaa luvan, mutta varmistaisin että on asiansa osaava tatuoija ja kuva on sellainen ja siihen kohtaan kuin on sovittu. Ja lisäksi kysyisin teiniltä, että onko asiastaan varma. Se tatuointi kuitenkin seuraa mukana loppuelämän.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: Lilli 
Päivämäärä:   23.4.17 21:38:05

Antaisin luvan. Ja oma tyttäreni ainakin on sellainen, että jos en antaisi lupaa, hän ottaisi silti, mikö tarkottaisi jonkun kaverin tms. tekemää, joka on vielä huonompi juttu luultavasti. Anna vain se lupa :)

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: Kiti 
Päivämäärä:   23.4.17 21:43:42

Kiitos paljon vastauksista.
3 kuukauden päästä olisi "sopivasti" isän kuolemasta kulunut 2 vuotta ja jos tatuointiliikkeeseen saisi ajan, voitaisiin käydä sitten otattamassa tytölle se tatuointi, jos siis vielä silloin sen haluaa, mutta tapahtuisi ihme jos mieli muuttuisi. Toki minä en vielä ajatukselle ole täysin lämmennyt, mutta tyttären kehohan se on, ei minun.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: 53 
Päivämäärä:   23.4.17 21:45:14

En antaisi lupaa.
Edelleen, vuosia tatuointimuodin huippuaikojen jälkeenkin olen sitä mieltä että tatuoinnit ovat yksinkertaisesti rumia.
Jos haluaa ehdoin tahdoin pilata ihonsa tehköön sen täysi-ikäisenä.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: Ggg 
Päivämäärä:   23.4.17 22:11:12

Tatuoinnit nyt vaan on wt juttu. Siitä huolimatt että joku duunariperheen yliopistoon erehtynyt pentu on niitä ottanut. Ihan sama mitä selitätte.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   23.4.17 22:15:41

Japanissa tatuoitujen on vaikea löytää hotellihuonetta. Siellä tatuointi on merkki kuulumisesta alaluokan rikollisjengeihin.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   23.4.17 22:16:37

Tatuoinnit ovat wt- meininkiä pahimmasta päästä. Yritä puhua tytöllesi järkeä, tatuoinnit ovat rumia ja värit terveydelle haitallisia. En antaisi lupaa.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: Peepa 
Päivämäärä:   23.4.17 22:29:13

Moni tatuoija ei tee alaikäiselle ja jos tekee on vanhemman oltava mukana, lupalappu ei riitä. Aloittaisin sillä, että sanot tytölle, että hän saa tatuoinnin, joko nyt kohta tai sitten kun täyttää 18v. Sitten tutustuisin tytön kanssa eri tatuointiliikkeisiin ja varmistaisin, että liike on vastuullinen ja tatuoija osaava ammattilainen. Korostaisin myös tytölle, että tatuointi ei ole se juttu, mikä otetaan halvimmalla hinnalla. Se kulkee mukana koko iän ja kun tatuointi otetaan vielän isän muistoksi, niin on tärkeää ettei lopputuloksena ole tulehtunut sotku.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   23.4.17 22:29:46

Kunnon niuhoja täällä, ehdottomasti antaisin tuossa tilanteessa luvan.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.4.17 01:09:56

Kaunis ajatus, mutta yksikään arvostettu ja itseään arvostava tatuoija EI tee tarraa alaikäiselle, vaikka mukana olisi sata lupalappua. Ikärajat ovat ehdottomia, eikä niistä lipsuta. Toki varmaan löytyy sellaisiakin, jotka eivät papereiden perään kysele, mutta työn jälki voipi olla myös sen mukaista.

Itse en menisi näin lähempänä neljääkymppiäkään tatuoijalle, joka lapsen (lue: ei-täysivaltaisen henkilön) ihoon suostuu kuvaa tuhertamaan, vaikka tämä olisi sitä ikänsä tahtonut. Vuosi tuntuu teinistä ikuisuudelta, mutta on kuitenkin varsin lyhyt aika odotella toteutettavaksi jotain, mikä tulee pysymään iholla ikuisesti.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   24.4.17 01:14:47

123, Japanissa siis riisutaan asiakkaat alasti ennen hotellihuoneen antamista?

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.4.17 01:27:34

Aika harva kunnollinen tatuoija tekee enää nykypäivänä edes luvan kanssa alaikäiselle (kymmenisen vuotta sitten oli yleisempää) joten jo sen puolesta kannattaa miettiä onko etukäteen katsottu(?) tatuoija välttämättä kovin tasokas.
Itse otin ensimmäisen tatuoinnin 16 vuotiaana ja vaikka kuva ei kaduta, tai mikään mennyt pieleen, niin silti tyttö voisi mielestäni ihan hyvin odottaa sen vuoden.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   24.4.17 05:32:51

Jos haluat että lapsestasi tulee narkkari, niin annat luvan.
Lähes kaikki tatuoidut on nimittäin huumeidenkäyttäjiä.
Ja kaikki ovat idiootteja.
Miksi isän muistoa ei voi piirtää paperille, laminoida ja kantaa taskussa ?
Miksi se pitää töherryttää kylkeen ?

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: w 
Päivämäärä:   24.4.17 05:53:56

Ettekö voisi sopia esimerkiksi, että jos tyttö odottaa 18-vuotiaaksi asti niin hän saisi tatuoinnin synttärilahjaksi? Antaisin kyllä tuollaisessa tapauksessa luvan tatuointiin.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.4.17 06:22:10

Lähettäjä: Heh
Päivämäärä: 24.4.17 05:32:51

Jos haluat että lapsestasi tulee narkkari, niin annat luvan.
Lähes kaikki tatuoidut on nimittäin huumeidenkäyttäjiä.
Ja kaikki ovat idiootteja.

---

No "heh", tosiaan. Tervetuloa pois 1960-luvulta.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: Escapist 
Päivämäärä:   24.4.17 07:40:29

Jopas on vanhanaikasta porukkaa :D Muistotatuoinnit on melko yleisiä. Tatuoinnit on parhaimmillaan todelle upeita kädentaidon näytöksiä. Kannattaa pyytää tatuoijilta portfolio, kun käy tutustumassa. Näistä näkee aika hyvin laatua. Voi myös netistä kaivaa suosittuja liikkeitä. Pienikin kuva maksaa helposti satasen tai yli. Liikkeistä saa aina hyvät hoito-ohjeet ja mä voin monen muun kanssa suositella Helosania hoitoon. Se on antiseptista ja paljon paremmin imeytyvää kuin Bebanthen. Se kannattaa muistuttaa tytölle, että kylki voi sitten "hiukka kutitella" :D Mutta kyllä mä suostuisin tuossa kohtaa, jopa kannustaisin. Tytölle tuo kuva tuntuisi olevan henkilökohtasesti erittäin merkityksellinen ja sellaisen nimenomaan tatuoinnin kuuluukin olla. Se ei ole pelkkä musteläntti iholla koristeena.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.4.17 08:12:40

Siis milloin lapsen isä kuoli? Tässä menee nyt vähän ristiin että lapsi on monta vuotta haaveillut tietystä mallista, isä on antanut luvan, mutta isä on kuitenkin kuollut.

Kuolleen perheenjäsenen muistotatuointiin antaisin luvan kunhan kyseessä on asiallinen kuva.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   24.4.17 08:25:04

"Tässä menee nyt vähän ristiin että lapsi on monta vuotta haaveillut tietystä mallista, isä on antanut luvan, mutta isä on kuitenkin kuollut."

Jep, eiköhän se tatuointi muuttunut "muistoksi" että heltiäisi helpommin lupa.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.4.17 08:35:23

Kannattaisi myös edes huvin vuoksi googlata kuinka moni häpeää ja katuu myöhemmin 18-vuotiaana otettuja teinitatskoja. Esimerkiksi Jenkeissä tatuointeja katui 14% vuonna 2012, kolme vuotta myöhemmin luku olikin jo 23% tämän tatuointivimman ja -muodin vuoksi.

Melkein itkettää kun edes kuvittelen että olisin ottanut 18-vuotiaana tatuoinnin jota niin palavasti halusin 15-vuotiaasta asti. Löytyisi niin bändilogoja kuin eläimiäkin, yhtäkään niistä en haluaisi iholleni nyt 23-vuotiaana. Ihminen muuttuu, ja tuo ikä on sitä pahinta muutosta. Itse en uskaltaisi oikeastaan missään iässä ottaa yhtään mitään, kun tiedän miten paljon mielenkiinnon kohteet ja intohimot voivat muuttua vuodessakin.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: Peepa 
Päivämäärä:   24.4.17 08:41:52

Lapsi on halunnut monta vuotta (tekstissä pari, joten ainakin kaksi). Isä oli luvannut, että lapsi saa tatuoinnin, kun täyttää 16 vuotta. Isä kuitenkin kuoli melkein kaksi vuotta sitten lapsen ollessa 15-vuotias. Lapsi on nyt 17-vuotias.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: Prefect 
Päivämäärä:   24.4.17 08:44:23

- / Joku bändilogo taitaa olla _vähän_ eri asia kuin muisto isästä. Tuolla tyttö tuskin muuttuu vuodessa niin paljon, että se muisto edesmenneestä isästä onkin yhdentekevä :D

Mutta edelleen, tatuointeja voi korjata. Niitä voi peittää tai ne voi poistaa. Se ei ihan maailmaa kaada jos nelikymppisenä katuu kolikonkokoista leimaa kyljessä.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.17 08:50:26

Hyville tatuoijille on hyvinkin parin vuoden jonot.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: n 
Päivämäärä:   24.4.17 09:13:34

Ihan kiva idea, mutta kannattaa odottaa se vuosi vielä. Aika usein (nuorilla) ensimmäisen tatuoinnin ottajilla ei ole oikein käsitystä miten upeita tatuointeja on nykyään mahdollista tehdä ja miten paljon ala on kehittynyt, ja he ottavat vähän tylsemmän ja yksiulotteisemman kuvan, ja se saattaa vähän harmittaa muutaman vuoden ja silmän kehittymisen jälkeen, vaikka tatuointi ei itsessään olisikaan huono. Ja mitä nyt pikaisesti vilkuilin useiden hyvien paikkojen sivut läpi, niin enää ei tosiaan kukaan tee vaikka vanhemmat olisivat mukana, saati lupalapulla.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: Äiti 
Päivämäärä:   24.4.17 09:20:31

White trash mikä white trash. Ihan sama mitä selitätte.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.4.17 09:21:08

Minun mies on 45 vuotias ja edelleen naputtaa ihoon kuvia. Molemmille lapsille on tatuoinnit, minunkin etukirjain on piilotettu yhteen, mutta sitä ei tajua jos ei tiedä, eikä kukaan muu tiedä.
Antaisin luvan, koska kyseessä on merkityksellinen asia ja selvästi tärkeä. Ja luultavasti tytölle olisi todella tärkeää että äiti antaisi luvan, tulisi mukaan ja vaikka maksaisi osan, isän kunniaksi. Kyljestä se ei mihnkää näy.

Niin ja mieheni on opettaja, maisteri.. mutta kummasti saa ihan eri lailla "respectiaä" nuorilta kun ei ole ihan tavallinen hikipinko opettaja, vana hiukan elämääkin nähnyt.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   24.4.17 09:31:26

Kuten aikaisemmin sanottu, hyville on pitkät jonot. Ja laatu ei näy pelkästään siinä minkä näköisiä kuvia tekee, vaan kuinka hyvin ne kestää ja arpeutuuko. Huonot tekevät myös kivuliaammin. Jonot on pitkiä, vuoden jonotus on normaalia. Arvaisin että tyttö on "kaikki mulle heti nyt"- tyyppiä kuten kaikki tuossa iässä, ja heti luvan saatuaan menee sille kenelle nopeiten pääsee. Tekisin ehkä niin, että antaisin ottaa, mutta kunnollisella niin joutuu jonottamaan. Jos vuoden päästä on edelleen sitä mieltä että idea on hyvä niin saa laadukkaan kuvan. Jos ei niin voi perua.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.4.17 09:43:55

P: Nuo puolen vuoden tai vuoden mittaiset pitkät jonot koskevat yleensä isoja projekteja, pienempiä muutaman tunnin kuvia tekevät usein noin kuukauden varoitusajalla ja myös walk in -päiviä saattaa olla. Ja useilla artisteilla on nykyään tyylinä varata aikoja esimerkiksi alle puoleksi vuodeksi jolloin älyttömiä jonoja ei synny. Silloin kuitenkin pitää olla hereillä sinä ilmoitettuna päivänä kun kalenteri aukeaa, ettei aika mene sivu suun.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   24.4.17 09:47:07

Todellakin antaisin luvan.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: just 
Päivämäärä:   24.4.17 09:49:38

Lähettäjä: 123
Päivämäärä: 23.4.17 22:15:41

Japanissa tatuoitujen on vaikea löytää hotellihuonetta. Siellä tatuointi on merkki kuulumisesta alaluokan rikollisjengeihin.

^^juu ja edelleen typistävät naisten jalkaterät, puhuvat murahtelemalla, asuvat paperitaloissa ja kulkevat katanat päällä?
Herää pahvi....

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: 53 
Päivämäärä:   24.4.17 09:56:34

Eipä muuten ole montaa viikkoa, kun katsoin telkkarista matkailuohjelmaa Japanista.
Vierailivat jossain hienommassa kylpylässä. Juontaja mainitsi, että tatuoiduilla ei ole mitään asiaa ko. kylpylään, juurikin japanilaisten mielikuvien vuoksi.

Ja heille, jotka sanovat että voihan tatuoinnin poistaa... Juu voi kyllä, mutta operaatio on pitkä ja kallis, vaatii useita kertoja ja tulos ei siltikään ole puhdas iho. Ihan tavallisella pulliaisella ei välttämättä siihen ole varaa.

Mutta tatuoikaa vaan itsenne, minusta puhdas iho on kaunein, länsimaissa alkaa piakkoin olla vähemmistönäkin > tulee väistämättä muodikkaaksi.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: Pena Pattayalta 
Päivämäärä:   24.4.17 10:03:14

Mä en kelpuuta tatuointeja edes huorilla. Baariin jää.
Kuvottavan näköistä kun jollain on joku töherrys ihossaan.
Kertoo järjenjuoksusta aika paljon.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: Prefect 
Päivämäärä:   24.4.17 10:08:44

53 - Tuskin enää menee kauaa, kun tuollaiset rajoitukset katoaa. Japanissa nuorempi sukupolvi suhtautuu tatuointeihin hyvinkin myönteisesti eikä siellä todellakaan yhdistetä Eurooppalaista turistia Yakuzaan.
On jotain kylpylöitä ja kuumia lähteitä, minne tatuoituja ei päästetä, mutta jos suurin unelma on päästä sinne Japanilaiseen kylpylään istumaan, niin sitten ei varmaan kannata tatuointia hankkia vielä muutamaan vuoteen.

Lähettäjä: 123
Päivämäärä: 23.4.17 22:15:41

Japanissa tatuoitujen on vaikea löytää hotellihuonetta. Siellä tatuointi on merkki kuulumisesta alaluokan rikollisjengeihin.

^ Haluaisin kuulla edes yhden tapauksen, missä vaikka jenkkiläinen nuori tyttö ei ole löytänyt hotellia Japanista siksi, että sen ranteessa on vilkkunut perhostatuointi ja ihmiset ovat huudelleet Yakuzaa :D

Toki jos nyt joku päästä varpaisiin tatuoitu henkilö haluaisi vaikka Japaniin muuttaa vuosiksi, niin sitten ehkä kannattaisi miettiä uudestaan sillä ihmiset saattavat runsaasti tatuoituja ihmisiä karsastaa. Muuten Japaniargumentti on tässä ehkä vähän huono. Tai, ehkä se joillekkin voi olla niin suuri asia päästä sinne Japanilaiseen kylpylään, mutta se nyt taas on yksilön oma päätös.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.4.17 10:11:53

Kummasti tatuoimattomien mielestä kylpyläreissu Japaniin on maailman tärkein juttu :D
Tatuoinnin poisto ei nykypäivänä ole todellakaan mikään rikkaiden etuoikeus, ihan jokainen normaalituloinen pystyy helposti kustantamaan yksittäisen kuvan poiston, eikä se mitään älyttömän monta kertaa vaadi.
Ja se tatuoitu iho on ihan yhtä puhdas/likainen kuin tatuoimatonkin. Ihmisessä on sen verran paljon sitä porsaan väristä pinta-alaa, että eipä muutama väriläiskä tee likaiseksi.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   24.4.17 10:14:26

Onneksi Penaa ei sentään ihmiskauppa kuvota.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   24.4.17 10:21:09

Eiran Sairaalan hinnaston mukaan tatuoinnin poisto neljällä hoitokerralla maksaa 600e (tämä paikka lienee kalleimmasta päästä). Tatuoinnin poistoon menee käytetyistä väreistä ja koosta riippuen ilmeisesti noin 4-12 hoitokertaa, joten eipä tuo summa mikään jättimäinen ole tatuointien hintoihin verrattuna. Peittokuva tulee toki useimmissa tapauksissa edullisemmaksi.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: Jjjj 
Päivämäärä:   24.4.17 10:52:11

Multa on poistettu kaksi tyhmänä ja nuorena ottamaani aika pientä kuvaa. Oli aika vaivalloista ja ruma jälkihän siitä jäi, vähän niinkuin ois ollu joku paha palovamma ja siitä arpi.
En kyllä yhdenkään alaikäisen antaisi tatskaa ottaa. Itse olin 19 ja ihan pentu vielä silloin, nyt 28v. Ja kyllä se vaan on niin että pääsääntöisesti tatuoinnit viestii alemmasta sosiaaliryhmästä, tai ainakin että taustaltaan wt perheestä vaikka itse olis tohtoriksi lukenut.
Poikkeuksia on niinku joka asiassa mutta suurimmalla osalla on näin.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.17 10:58:39

Äiti, isäni on eräässä isossa firmassa hyvintienaava insinööri, tekee vastuullista johtajatyötä. Hänellä on tatuointi... eli taitaakin olla alempaa luokkaa. :/

Itse sain juurikin isältäni luvan 16-vuotiaana tatuointiin. Se olin mun synttärilahja :D toki nyt myöhemmin kun miettii, niin olisi ainakin vuosi pitänyt odottaa. Mutta pidän tatuoinnista edelleen enkä ole koskaan katunut sitä hetkeäkään. Olen nyt 22 ja tatuointeja on 6.

Ja hei, ihan kaikille vinkki, älkää valitko tatuoinnin sijaintia vaan sen perusteella, mikä ei satu niin paljon. Se tulee olemaan mahdollisesti teillä koko loppuelämän, niin ottakaa se siihen hiton kylkeen jos haluatte!

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.17 11:09:42

Alkaa huvittaa jo tuo yhteiskuntaluokista/sosiaaliryhmistä jauhaminen. Ne liittyvät vain koulutukseen ja tulotasoon, eli eivät mitenkään tatuointeihin tai tyylitajuun. Nuo wt-jankkaajat taitavat olla eniten peloissaan, että heidän todellinen taustansa paljastuu. Ja eikös se tatuoinnin ottaminen ainakin tarkoita, että on varaa laittaa rahaa ylimääräiseen ja pinnalliseen menoerään, siinä missä vaikka kampaajalla tai kosmetologilla kävijälläkin?

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: Kyyninen 
Päivämäärä:   24.4.17 11:22:52

Lapsesi kohdalla tilanne on jo menetetty.
Tatuointi on osoitus pitkäaikaisesta rakkauden ja huomion puutteesta, ei niinkään yhteiskunnallisesta asemasta.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   24.4.17 11:26:15

Ennen oli ennen nyt on nyt. Vaikka joskus hyvätkin tatuoijat tekivät alaikäisille tatuointeja niin kuten moni on jo tässä ketjussa sanonut niin vastuulliset ja hyvät tatuoijat eivät niitä alaikäisille tee, vaikka olisi lappu ja vanhemmat mukana. Kannattaa siis kertoa tyttärelle, että vaikka sinulla ei ole mitään asiaa vastaan niin on parempi odottaa siihen asti, että on 18. Et halua nuoren tekevän tatuointia kenelläkään vastuuttomalla tekijällä vaan kunnon ammattilaisella ja ammattilaiset eivät tee tatuointeja alaikäisille.

  Re: Tytär haluaa tatuoinnin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.17 12:13:28

"Tatuointi on osoitus pitkäaikaisesta rakkauden ja huomion puutteesta"

Toisen vanhemman kuolema voi tosiaan aiheuttaa tuollaisia tunteita ja ne ovat usein pitkäaikaisia.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.