Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.4.17 16:15:28

Olen nykysen mieheni kanssa ollut 7.v ja viime aikoina ollut hankalaa. Me emme valutettavasti saa lapsia. Olemme vuosien varrella tutustuneet ystäväpariskuntaan. Pariskunnan mies läksi uuden naisen matkaan. Mies on tämän pariskunnan lapsen kummi. Pariskunnanmies ei halua olla tekemisissä vaimoon tai lapsen.
Vaimo ollut hyvin allapäin ja kodin/lapsen hoito hankalaa. Mies käyny auttamassa ajoittain. Mutta nyt alkaa mennä liian isoksi tämä. Ja mies perustelee" tarviihan lapsi mieshahmon ja olen kummi"
Mitä teen? Pelkään jos kiellän käynnit niin jään kakoseksi lapselle.....

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.17 16:17:06

No mene mukaan

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.4.17 16:21:51

Et sinä sitä lasta uhaksi koe, vaan sen vaimon.

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.4.17 16:25:20

Siis kyllä vaimo on uhka! Mutta lapsen takia en voi kieltää menemästä sinne.
Töiden/harratuksien takia en pääse aina mukaan...

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: Stu 
Päivämäärä:   23.4.17 16:25:25

Et sä pysty estämään aikuista miestä lähtemään, jos hän päättääkin lähteä.

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.17 16:27:14

Jos kerta sen ystävänne niin kauheaksi uhaksi koet niin

A) menet miehen mukaan käymään siellä
B) mies menee kummipoikansa kanssa vaikka pelaamaan futista tms, sinä tämän ystävänne kanssa
C) kummipoika (ja ystävänne) tulee teille

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.4.17 16:35:54

Unohdin mainita että lapsi+vaimo asuu miehen työmatkan varrella 20km meiltä maallepäin..
Että sinne ei niin vaan mennä. Kun mies käy töiden jälkeen moikaamassa lasta ja auttamassa vaimoa

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   23.4.17 17:05:14

Kohta on siellä naisella uusi mies, miehesi..

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.4.17 17:08:32

Sitä minä tässä pelkään että menetän mieheni. Sen takia haluisinkin neuvoja

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: Escapist 
Päivämäärä:   23.4.17 17:14:41

Luota mieheesi tai sitten erottava. Kieltää et voi ja tässähän ei missään kohtaa ilmeisesti ole mitään pettämistä edes tapahtunut. Miksi koet naisen uhaksi? Jos mies tästä kiinnostuu ni se on sitten melkolailla voivoi. Sulle pitäs nyt saada, että asia on toistaiseksi ihan okei ja kerää se itsevarmuutes kasaan.

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: Pörri 
Päivämäärä:   23.4.17 17:15:03

Vähän nyt sitten itsetuntoa kehiin. Jos pelkäät, että mies lähtee naisen matkaan, niin todennäköisesti lähtee. Mitä nihkeämmin suhtaudut miehen siellä ramppaamiseen, niin sitä hanakammin se todennäköisesti siellä juoksee. Koitapa sanoa miehellesi vaikka että "On todella ihanaa sinulta, että autat X:ää. Olet todella hyvä ystävä ja luotan sinuun"

Miehet tarvii ton tyyppistä kommunikointia. Jos vain kiukuttelet niin millaista arvostusta osoitat miestäsi kohtaan? Silloin todennäköisesti juuri siellä muualla hän saa paremmin kaipaamaansa arvostusta.

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: Up 
Päivämäärä:   23.4.17 17:17:05

Kuinka usein mies siellä käy?

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.4.17 17:17:39

Tää muistuttaa vähä omaa tilannetta aikoinaan.

Tapailin miestä jonka eksä oli justiin synnyttäny, oli epävarmaa onko tämän miehen lapsi. Paljastui että oli tämän miehen.
Miehellä oli myös läheinen naimisissa oleva pariskunta, jolla kaksi lasta, joista toiselle mies oli kummi.

Meidän tapailu loppu koska oli "liian hankalaa", meni kuukausi niin pariskunta oli eronnut ja pariskunnan nainen oli tämän miehen ketä tapailin, kanssa. Pyörittivät sitte omaa perhettä johon kuului tapailemani mies, pariskunnan nainen, miehen ja miehen eksän lapsi, pariskunnan kaksi lasta; ja tapailemani mies oli siis toisen lapsen isäpuoli sekä kummi.

Onneksi itse pääsin niistä porukoista eroon... huhhuh :D

Tervetuloa tuppukylään :D

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.4.17 17:28:16

^en tajunnu hölkäsen pöläystä tosta, muuta että sukukimpassa :D

Mies käy töissä ollessaan lähes päivittäin-kolmenpäivän välein. Mutta lomalla ei sinne juurikaan eksy. Tai eksynyt

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   23.4.17 17:52:51

Lähettäjä: Escapist 
Päivämäärä:   23.4.17 17:14:41

Luota mieheesi tai sitten erottava. Kieltää et voi ja tässähän ei missään kohtaa ilmeisesti ole mitään pettämistä edes tapahtunut. Miksi koet naisen uhaksi? Jos mies tästä kiinnostuu ni se on sitten melkolailla voivoi. Sulle pitäs nyt saada, että asia on toistaiseksi ihan okei ja kerää se itsevarmuutes kasaan.

---

Kuka täysitolkkuinen nyt näin käyttäytyy ja luottaa, jos oma mies ramppaa VIERAAN naisen luona kotileikeissä. Joo ei .. Mies vaihtoon.

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.4.17 17:54:44

Up

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.17 17:55:41

Mun exä kävi kaverinsa vaimoa auttelemassa vähän turhan usein "miesten hommissa" kun kaveri istui tuomiotaan. Enemmän se ajankäytön perusteella teki niitä miesten hommia siellä kaverin kotona kuin meidän omassa kodissa. Lapseton nainen vielä, tuskin kovin kauheesti on taloudessa hommia joita ei itse kykene tekemään.

Selvisi sitten että ex oli avautunut meidän parisuhteesta, haukkunut minut ja tää kaverin vaimo oli sujuvasti keksinyt keinoja joilla ex voisi minua kiusata. Tää selvisi mulle kun ex oli jättänyt kirjautumatta ulos omasta sähköpostistaan ja hänen postinsa tulivat ruudulle kun menin omaa postiani katsomaan.

Ex oli myös lapsemme kanssa tavannut tätä naista.

Mä en luottanut exään oikeastaan missään asiassa muutenkaan, eikä sinänsä yllättänyt tuo kuvio.
Nykyisen mieheni kohdalla luottaisin varmaan liiankin sokeasti siihen ettei kyse olisi aloittajan kuvaamassa tilanteessa mistään muusta kuin henkisestä tuesta ja arkiasioitten hoitamisesta.

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   23.4.17 18:08:29

Kyllä huomaa miten epäluuloisia ja vainoharhaisia monet ovat. Kyllähän tuohon tilanteeseen joutunutta ystävää kuuluukin auttaa!

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.4.17 19:00:09

Up...

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.4.17 19:16:39

Joo ehkä olen sitten vainoharhainen tai sitten en

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: 0oi 
Päivämäärä:   23.4.17 20:09:29

En menisi kieltämään mutta yrittäisin kyllä jutella miehen kanssa aiheesta.

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: • 
Päivämäärä:   23.4.17 20:34:44

Itse olen sivullisena tuollaista asemaa seurannut. Mies kävi ihan lapsen takia kylässä ja muutenkin autteli, täysin viattomin aikein oli liikkeellä. Ja kyllä se miehen puolisokin tuki vain kummilapsen kanssa olemista.

Sen sijaan lapsen äiti alkoi jossain vaiheessa puhua miehestä erityiseen sävyyn. Puhui tästä melkein kuin kumppanista ja moni asiasta tarkemmin tietämätön eli siinä luulossa että kyseessä onkin pariskunta. Siinä vaiheessa kun kyseinen äiti alkoi puhua, ettei enää mene kauaa kun "Matti" tajuaa kenen kanssa sen oikeasti pitäisi olla, päätin itse ottaa vähän välimatkaa tilanteeseen.
Kuulemma lopulta meni siihen että kummilapsen varjolla keksittiin ties mistä tikusta asiaa, aina yritettiin saada tilanne niin ettei miehen puoliso voinut olla mukana, päässyt mukaan tai ollut mitenkään tekemisissä.

Tuo ratkesi lopulta niin, että mies itse pisti hommalle lopun kun tajusi mikä oli homman nimi.
Eipä tuota kukaan muu olisikaan voinut ratkaista. Puolison on huono mennä sanomaan mitään, varsinkin jos mies on ihan puhtaat jauhot pussissa. On pakko luottaa siihen puolisoon, ja jos ei luota niin miettiä miksei luota. Jos mies on mennäkseen, niin ei sitä oikein millään estetä.

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.17 20:40:37

"Kuka täysitolkkuinen nyt näin käyttäytyy ja luottaa, jos oma mies ramppaa VIERAAN naisen luona kotileikeissä. Joo ei .. Mies vaihtoon."

Jos mies on lapsen kummi niin tuskin lapsen äiti mikään VIERAS nainen on, vaan miehen ystävä?

  Re: Mies li väleissä.

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   23.4.17 20:53:35

Kyllä ihmettelisin itsekin. On ok jos auttaa mutta epäilys heräisi mullakin, ero lapsen isästä ja suru, voisin kuvitella että haluaa sun miehestä uuden isän lapselleen ja mikä sen sovivampi kun tuttu kiva mies. Puhu miehesi kanssa!

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   23.4.17 21:01:15

Mites jos ihan keskustelisit vaikka sen miehesi kanssa asiasta, että susta tuntuu häiritsevältä kun hän käy siellä liikaa ja viettää aikaa vapaan naisen kanssa. Ei muutkaan käy kummilasta tervehtimässä kun ehkä kerran kuussa, jopa harvemmin.

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   23.4.17 21:14:49

Itse puhuisin huolistani reilusti miehen kanssa. Kysyisin suoraan onko hänellä tunteita naista kohtaan ja että vastasi mitä vain niin olisi ainakin itselleen rehellinen. Kertoisin myös että en voi miestä omistaa, mutta että minusta tuntuisi erittäin pahalta jos petaisi uuden suhteen meidän suhteen aikana. Kysyisin onko hän tyytyväinen suhteeseemme ja että haluaisin vain rehellisyyttä.

Minulle olisi ihan sama vaikka mies olisi ihastunut naiseen. Mutta se mitä hän sen jälkeen tekisi olisi tärkeää. Haluaisiko hän tehdä töitä meidän suhteen eteen vai haluaisiko hän ajelehtia tai satuttaa minua. Kannattaa myös nostaa esiin mahdollisuus että nainen ihastunut mieheen ja onko mies ottanut sitä vaihtoehtoa huomioon. Vaikka mies ei olisi ihastunut niin onko häneltä oikein antaa turhia odotuksia naiselle.

Älä syytä, älä kiellä. Kerro vain että olet huolissasi ja haluat miehen tiedostavan omat tunteensa ja miettivän omaa käytöstään. Jos on puhtaat jauhot pussissa niin mikäs siinä että käy.

Ei minusta ihan hiljaakaan tarvitse olle. Ja kyllä miehen tulisi ymmärtää että kuvio on hieman kyseenalainen.

Jos rauhallisesta keskustelusta suuttuu niin on ehkä syytä huoleen. Samoin jos kovin varmaksi tietää ettei nainen ole ihastunut.

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.4.17 22:42:57

Minustakin tuosta kannattaa puhua, mutta ei mitenkään syyttävästi. Jos kaikki on kunnossa, niin miehesi varmasti ymmärtää huolesi ja huomioi sen. Kieltäähän tuota et voi ja väärin se olisi. On ymmärrettävää, että mies haluaa olla tekemisissä kummilapsen kanssa ja auttaa ystävää, mutta aloittajan huoli on kuitenkin täysin ymmärrettävä eikä sen pitäisi olla miehelle mitenkään loukkaavaa, kun asian ilmaisee oikein.

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.17 23:11:32

Musta tuntuu, että miestä kaivaa ettette voi saada lapsia. Haluaa sitten tavallaan "leikkiä kotia" siellä toisessa paikassa. Ei voi sanoa onko jotain säpinää myös naisen kanssa näin tuntematta, mutta ei sen välttämättä niin tarvitse olla.

Keskustelua?

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: bb 
Päivämäärä:   23.4.17 23:16:35

"Kyllä huomaa miten epäluuloisia ja vainoharhaisia monet ovat. Kyllähän tuohon tilanteeseen joutunutta ystävää kuuluukin auttaa!"

Juuri näin. Todella typerää yliajattelua ja sekoilua. Auttakaa yhdessä.

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: Pörri 
Päivämäärä:   24.4.17 00:02:05

Okei. Mulla on ollut hemmetin hankala parisuhde taustalla, ja olen joutunut oikeasti opiskelemaan ja tutkimaan miesten toimintaa ja kokeilemaan ja keräilemään eri juttuja. Jos alat keskustella "vakavasti" huolistasi, niin sanoisin, että 80% miehistä hermostuu/sulkeutuu/mitä ikinä ja lopputulos ei ole hyvä!

Ota oikeasti nyt tämä neuvo vastaan. Tämä voi hyvin pelastaa teidän suhteen - siis jos se nyt ei kaikesta yrittämisestä huolimatta ole kaatumassa siihen perustavanlaatuiseen asiaan, että mies haluaa isäksi.

Tee sinäkin omia juttuja. Älä vain odota miestä närkästyneenä kotona. Anna sille tilaa! Tilaa kaivata suakin kotiin. Kaipaus on todella positiivinen tunne.

Paras ongelmanratkaisutapa miesten kanssa on saada asia näyttämään siltä, että se on miehen idea. Ehkä vähän manipuloivaa ja kontrolloivaa, mutta todellakin toimii. Jos sä haluat jotain, niin mieti miten saisit miehen haluamaan samaa. Siis oikeasti ajattele vaikka, että se miehesi on koira. Kehut oikeasta toiminnasta, jätät huonomman toiminnan huomiotta. Jos miehesi vaikkapa muistaa sinua jotenkin, tekee puolestasi jonkun kotityön josta et pidä, tai osoittaa hellyyttä tavalla jota kaipaat, niin kerro miten paljon arvostat sitä ja miten hyvältä se sinusta tuntuu. Se kaikki nostattaa miehen itsetuntoa, ja se voi olla juuri sitä mitä hän kaipaa.

Koita käyttää kommunikoinnissa positiivisia "minä"-ilmaisuja.

Vrt. Et enää ikinä ole kotona
Musta oli ihanaa, kun ehdittiin tänään tekemään x yhdessä

Jos pitää puhua negatiivisista asioista, niin käytä niissäkin mieluiten minä-muotoa.

Et enää ikinä ole kotona!
Vs. Musta on kurjaa, kun olet niin paljon poissa kotoa nykyään

Kehumalla miestä siitä käytöksestä mitä toivot häneltä, rohkaiset häntä toimimaan niin vaikkei hän juuri nyt ihan niin toimisikaan!
Sano esimerkiksi, että iloitset siitä, että häneen voi luottaa. Hän tuntee siteenne heti vahvemmaksi. Ja niin edelleen. Ei ole vaikeaa.

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: Usva 
Päivämäärä:   24.4.17 09:07:01

"Jos alat keskustella "vakavasti" huolistasi, niin sanoisin, että 80% miehistä hermostuu/sulkeutuu/mitä ikinä ja lopputulos ei ole hyvä! "

Montakos miestä olet kouluttanut kuin koiraa?? Voi hyvä luoja! :0

Minä taas sanon, että kohdelkaa miestä kuin älykästä ihmistä. Puhut hänelle, että
sinusta tuntuu epämukavalta, että mies osoittaa noin paljon huomiota toiselle naiselle. Sano myös, että JOS miehellä on tunteita tätä kohtaan, on reilumpi tässä kohtaa viheltää peli poikki ja miehen on päätettävä kenen kanssa hän aikoo olla.

Eikä ole todellakaan ensimmäinen kerta, että "yksinäinen " nainen keksii kaikki kepulikonstit saadakseen kivan ja avuliaan miehen itselleen....

Aikoinaan mieheni ystäväpariskunta erosi ja naispuolisko alkoi kovasti pitää miestäni olkapäänään. Minä lopetin sen homman ihan sanomalla, että minä tai hän. Se loppui kuin seinään, kun mies tajusi mihin homma oli ajautumassa.

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.4.17 09:28:04

Pörri, pakko sanoa tätä tuossa on kyllä totuuden siemen..

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: Prefect 
Päivämäärä:   24.4.17 09:34:13

En minä tuota Pörrin kirjoitusta mitenkään manipuloivana näe, vaikka se olikin kirjoitettu hieman sillä fiiliksellä.
On ihan hyvä jokaisen parisuhteessa olevan oppia, että syyllistäminen ei auta mitään eikä se tee pidemmän päälle hyvää jos joka asiasta sanoo "Taas et auttanut kotitöissä"- sävyllä. Ja kaikilla on paljon mukavampaa, jos asiat osaisi ilmasta siitä näkökulmasta että miltä itsestä tuntuu, eikä niin, että miten toinen tekee väärin.
Ihan yhtä normaalia vastavuoroisuutta osoittaa kiitollisuus ja toisen tekojen arvostaminen ja sen sanominen ääneen.
Ja oma elämä pitää molemmilla olla, vähästäkin sitä kuka vaan tukahtuisi jos puoliso odottaisi kotona 24/7 närkästyneenä.

Ei se ole mitään koirankoulutusta, vaan normaalia vastavuoroisuutta, arvostusta ja omista tunteista puhumista ilman syyllistämistä.

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: Saman huomannut 
Päivämäärä:   24.4.17 09:37:36

Pörri on oikeassa, sanokaa mitä sanotte. :D

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   24.4.17 10:09:02

kummilapsi voi tulla teille kylään, mies kuljettaa siinä työmatkoillaan. saa äityli omaa aikaa. jos miehesi haluaa suhteen lapseen, elämäänsä juuri niitä kokemuksia, niin tällä kuviollahan se toteutuu ilman niitä kaikkein rasittavimpia vastuunottoja. kaikki voittaa.

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: Usva 
Päivämäärä:   24.4.17 10:22:36

Ei tietenkään syyllistäminen auta, jos tuntee että mies on ottanut etäisyyttä. Mutta tuota en mitenkään allekirjoita, että alkaa pönkittää miehen itsetuntoa kehumalla ja lässyttämällä ja jättää varsinaisen ongelman käsittelemättä.

Minä en ymmärrä sitä, että te pidätte miehiä ihan aivottomina olentoina, että he jajautuvat jotenkin vaan suhteesta suhteeseen tahdottomana ja pysyvät siellä missä heitä kehutaan eniten.

Tiedän pareja, joissa toinen osapuoli on ollut ihana ja kiva ja luottavainen, ei ole syyyllistänyt, on kehunut miestään/vaimoaan...silti toinen on eksynyt vieraaseen petiin. Joskus on vaan puhuttava asia suoraan niinkuin se on.

  Re: Mies liian läheisissä väleissä.

Lähettäjä: Pörri 
Päivämäärä:   24.4.17 11:17:41

Usva: ainakin mulla oli tollanen mies, joka todellakin ajautuu vaan suhteesta toiseen, sen mukaan, miten hyvin mikäkin ihminen häneen milloinkin vaikuttaa. Surullista mutta totta.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.