Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: kake 
Päivämäärä:   18.4.17 18:20:59

Mietin vain, että itse olen villissä nuorudessani viihdekäyttänyt monia aineita ja kokeillut oikeastaan kaikkea mitä kuvitella saattaa, myös niitä pimeimpiä aineita. En ikinä ole jäänyt mihinkään koukkuun, joutunut ongelmiin, pilannut terveyttäni, minusta ei päälle päin varmasti näy merkkiäkään noista.. Nykyään ei enää kiinnosta, olen normaali veronmaksaja, opiskeleva ja työssäkäyvä ihminen (mitä tosin olin myös noina kokeiluaikoinani), jolla on terveitä harrastuksia ja kunnianhimoa. Tiedostan että huumeisiin liittyy paljon riskejä ja monet jää sille tielle. Siksi en kenellekään suosittele edes kertakokeilua. Mutta omalla kohdallani en kyllä kadu tippaakaan että olen kokeillut kaikkea. On ollut pirun hauskaa enkä menettänyt mitään. Alkoholistakin tulee pahemmat jälkiseuraukset kuin suurimmasta osasta laittomia aineita.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   18.4.17 18:22:23

Niinhän se on, mutta tähänkin saat vaan kommentteja siitä miten et itse sitä huomaa miten narkkari oikeasti olet ja kaikki muut näkee sen jne.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   19.4.17 08:38:20

Näitten keskustelujen aloittaminen on kun hakkais päätä seinään.
Sivistynyt ja rakentava keskustelu aiheesta ei tule tapahtumaan, pelko on voimakasta.

Okei, voin kertoa miten tää menee. Kirjoitat viestin joka on fiksu, perusteltu eikä sisällä hehkuttamista.
Seuraava tulee ja kommentoi lukematta että "v*tun nisti toivottavasti kuolet myrkkyihis1!1!!111!

Sitten periaatteessa tunnet olevasi muita parempi kun keskustelukumppanisi eivät parempaan itseilmaisuun pysty ja mietit että kumman osapuolen pää tässä on kamalla pehmitetty.

Itsellä tulee hirvein olo alkoholista, ei mua sais seuraavana päivänä ylös ollenkaan sohvalta kitumasta.
Mutta harvaa myrkkyä hirveesti huvittaa nautiskella kun niistäkin tulee ihan kaamee olo.

Miten ihmiset kestää niitä oloja? Mä en kestä. Mut en ookkaan enää parikymppinen. Sitä o iha huonona jos vaikka valvoo yön. Joutuu nukkumaan seuraavan vuorokauden ja kun eläimet on hoidettava!
Rai rai- elämäntyyli is very time(all)consuming.

Absolutistista ja streittarista oon valovuosien päässä mut on sitä sen verran tullu rymyttyy niin.. en v*tussa sano mitään elämä on parasta huumetta-paskaa, mutta paras olo on silloin kun on hyvä ilman mitään. Ilman lääkkeitä yms. Ehkä.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: löps 
Päivämäärä:   19.4.17 08:53:42

Muistakaa nistit tehdä paljon lapsia, että ne voidaan huostaanottaa perseilynne takia.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   19.4.17 08:56:22

Piristä tulee hirvee olo.
Essoista tulee hirvee olo kolmeks päivää. Oh hell no!
Pilvee polttaessa ei saa oikein mitään aikaan. Vaik se o mukavaa nii mul o liikaa asiallisia hommii hoidettavana.
Jään polttelu on hirveän epäterveellista, se o keskushermostomyrkky. Pelottavaa tavaraa.
Sienet... maistuu pahalta ja ovat aina yllätys. Ja sitoumus.
Opioidit subu, oxycontin, polle, what ever, hirvee olo. Never. Näkyy naamassa eikä se mitään hauskanpitoo oo ku vissiin noi subunistit(näihin jarruihin siis nistahtaa oikeasti, ei kannata ees ylimielisenä kokeilla mitä se o)haluu lähinnä vaan möyriä peittonsa kanssa pimeessä. Good times!

Mutta satunnaisesti mielestäni parempi kun se aivoton alkoholilla läträys. En asettele vastakkain, minä en vaan henk. Koht pidä alkoholista enkä humalatilasta. Jos alkoholi yllättää hiipimällä huppuun niin haluan lähinnä että se humala irrottaa otteensa musta.
Koska tiedän että olen holtiton, niin mukahauska että ei naura muut kun minä, ja sormetkin on kun nippu nakkeja joilla ei onnistu muu kun visa electronin ojentaminen kassalta kun oon löytäny jostain putiikista jussipaitakuvioiset lappuhaalarit jotka on musta sillä hetkellä vallan mahtava juttu mut eipä oo aamulla.

Kaikki mäkin dumaan. Onpa suppeeta. Jotkut täällä jotka on mun jutuista muodostanu negis mielipiteen luulee saleen että vedän piriä.
Noup!

Olen hirveän kiinnostunut pcp:stä mutten ole ikinä edes nähnyt ko. Substanssia.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   19.4.17 09:42:52

Kyllä se on nykyään niin päin että jos et ole vetänyt mitään niin olet juntti, etkä ymmärrä valaistumisesta mitään.

Alko riittää. Eikä senkään kanssa tarvii örveltää tai juoda niin että on krapula aamulla.

En silti tuomitse muita, uskon puhtaan viihdekäytön olevan monelle mahdollista.
Ei tosin kaikille.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Heeh 
Päivämäärä:   19.4.17 10:04:17

Joo täälläkin yksi ihan kamala ja koukuttunut nisti.
Käytin melkein pari vuotta lähes jokainen viikonloppu. Kävin töissä, hoidin eläimeni, elämä 100% hallinnassa.
Sitten lopetin käytön kun aloitin korkeakoulussa opiskelut ja koin, että käyttö nyt vain riitti eikä se enää kiinnostanut. Ja ihan yksinkertaisesti lopetin enkä ole enää ikinä käyttänyt sen jälkeen. Ei mitään huumevelkoja ole ikinä ollut, edelleen elämä täysin hallinnassa, ei vieroitusoireita kun en ikinä ole koukussa ollut. Se elämä jäi sellaiseen nuoruuden hurjasteluun ja kun kaiken halusin kokea. Kokeilin sellaista elämää ja en kadu mitään. Nyt voi keskittyä enemmän aikuismaiseen elämään.

mutta tätä puolta toki ei ihmiset halua myöntää tai tietää, että se elämä ei mene heti pilalle. Toki hyväksi se ei ole koskaan ja perheellisillä ihmisillä tuomittavaa. Mutta oikeasti se ei aina tarkoita perseilyä.
Siinäpä oma tarinani.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.4.17 10:04:30

Minusta tällä hetkellä vallitsevan mediakeskustelun ja "virallisen linjan" ja ihmisten henkilökohtaisten asenteiden välillä on aikamoinen kuilu. Julkinen keskustelu on edelleen sitä, että huumeista ei voi puhua kuin äärimmäisen pelottelevasti samalla kun keskivertotallaajaa ei kiinnosta onko Erkki-Petteri joskus kokeillut aineita kunhan on asiallinen naapuri/työkaveri/mikä ikinä.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.4.17 11:16:48

en ymmärrä koukkuun jääviä ollenkaan, mutta yksi trippi voi viedä loppuelämäksi hourulaan.. keverille ujutettiin LSD:tä ja lopulta kuoli suljetulla.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.4.17 11:17:26

mutta kannatan silti vapaata alkopolitiikkaa ja mietoja huumeita.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.4.17 11:22:00

.. / Noita trippitarinoita riittää. Kun olin manian ja siitä aiheutuneen unettomuuden vuoksi osastolla, tuli juteltua ihan hirveästi yhden nuoren miehen kanssa. En nyt kuollakseni muista miksi hän siellä oli.
Hän myös kertoi että eräs ystävänsä veti kerralla 10 lappua, ja meni niin syvään psykoosiin ettei siitä ikinä normalisoitunut, suljetulla edelleen. Surullisia tarinoita.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   19.4.17 16:17:27

Huoh: ehkä se johtuu siitä että asian ääreen jyrkkine mielipiteineen kerääntyy ihmisiä joilla ei ole mutuilua kummempaa annettavaa asialle.
Tottakai se on silloin typerä juntti!
Mutta ei siksi että se ei ole kokeillut mitään, vaan siksi ettei sillä ole mitään käryä asiasta ja on päättänyt silti tulla haukkumaan kaikki kerrankin kokeilleen nisteiksi elämänkoululaisiksi.

Villiä suorastaan kun ollaan niin paljon parempia kun muut, ehkä tiedetään kertoa että joku kaverin tuttu on kuollut kannabispiikkiin koska se oli idiootti että ees veti.

Sit sellainen ihminen tulee arvostelemaan muita. Topicciin jossa sen rooli olis ainoastaan kysellä tai pitää se pää kii. Tai kertoa oma mielipide esittämättä sitä totuutena.

Ps. Kaikki "lsd" ei sitten oo mitään lsd tä vaan huumeiden laittomuus on tuonut meille nämä tutkimuskemikaalit(esim Bromo dragonfly- laput, varmasti myydään happona), uudet yhdisteet tai hieman muunneltu niin että se ei ole kieltolistalla vielä.
Ei nää aidot huumeet oo niin arvaamattomia että jos jotain vetää niin ihan sitä itteensä sit eikä mitään sinnepäin tai "luomua".

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   19.4.17 16:31:59

Mitä tähän nyt pitäisi sanoa? Tiedän kyllä, että ihan menestyvät, normaalin oloiset ihmiset viihdekäyttävät huumeita, mitä sitten? Se on kumminkin laitonta eikä sosiaalisesti kovinkaan hyväksyttyä, joten siitä on todella typerää huudella. Katukuvassa näkyvät narkit ovat sitten se näkyvä osa huumeiden käytyöä.

Joo en tajunnut aloituksen pointtia. Pitäisikö lapsille alkaa opettaa huumeiden viihde- ja kohtuukäyttöä vai mitähäh?

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: uuuu 
Päivämäärä:   19.4.17 16:35:56

- : Niinpä... Näitä on. Kohtuudella kun porukka osais ottaa, nii säästyttäis näiltä :(

On eri asia vetää essoja lähes joka vkl kun mämmiä 2 kertaa vuodes. Itse tykkään nollata lähinnä syksyllä ja alkukesästä kerran pienellä määrällä kivaa. Koskaan mun pää ei kestäis esim. 6 essoa tai 3 g sieniä. Ei ei. Paljon vähemmälläkin pääsee hyviin, eikä pienet määrät harvoin niin vaarallisia ole.

Alkoa juon vaan sen 1 tai 2 ns. seurassa. En muista koska olisin alkoholia tai tupakkaa viimeksi ostanut...vaikka pilveä menee, paljon.

Kaiken maailman tutkarit, pirit, subut ja muut kovat ei kuulu mun valikoimaan, ei ees kaveripiiriin. MDMA on se juttu, eikä tuu krapulaa.

Silti en suosittele kenellekkään!!!! Elämä on ihanaa selvin päin ja sillee ;)

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: uuuu 
Päivämäärä:   19.4.17 16:37:32

Niin joo ja se tärkein; Teen töitä, harrastan aktiivisesti ja elämä mallillaan, vaikka kamaa käytänki.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.4.17 16:48:08

Onpas tietyllä ihmisryhmälle ihan käsittämätön tarve todistella jotain. Ei yllätä.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   19.4.17 16:51:19

...: oliks sul jotain asiaa ja oletko edes niin varma että tämä on otos jostain tietystä ihmisryhmästä?

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: :< 
Päivämäärä:   19.4.17 17:34:02

Miksi nykyään on kauhea nipojuntti jos ei ole kokeillut mitään? En mä ole tynnyrissä nuoruuttani viettänyt, mutta en nyt vaan ole koskaan osunut sellasiin piireihin että niissä huumeita liikkuisi. Nykyään sitten alkaa olla ikää jo lähes 30 niin ei paljon kiinnosta enää kokeilla :D

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   19.4.17 17:58:32

:< : vähän ylempänä kommentoin juurikin tätä.
Kukaan EI ole nipojuntti siksi ettei ole kokeillut mitään kamaa.
Silloin on typerä nipojuntti jos ei ole kokeillut mitään eikä ole minkäännäköistä kokemusta(ei lasketa jos on kuullut että joku on kuollut kannabikseen) ja katsoo olevansa pätevä arvostelemaan, tuomitsemaan ja nimittelemään niitä jotka jakavat kokemuksensa asiallisella tavalla, ihan tavallista tän tyylisissä ketjuissa.

Kai sitä nyt pitää vähän yksinkertaisena sellaista ihmistä joka hädin tuskin osaa lausetta muodostaa mutta sieltä se kuitenkin vaan tulee kertomaan vaikka mulle että minä olen nisti, elämänkoululainen, luuseri, säälittävä jne vaikkei tiedä minusta tai elämästäni mitään. MITÄÄN. Ei edes ikää tai yhtään että miltä näytän, eli olen vain nimimerkki ruudulla.
Itse en kerro että mitä olen ottanut, koska missä vai olenko ollenkaan koska se on minun asiani ja siinähän pähkäilette, mutta ne jotka ovat kertoneet oman juttunsa ovat saaneet aika kylmää kyytiä näiltä varajeesuksilta.

Se on hyvin ok ettei ole kokeillut. En minäkään kaikkia asioita kokeilis kun ei ole halua, kiinnostusta tai sit se on mun mielestä typerää, mut sit en mee kyl sellasen aihepiirin keskusteluun huutelemaan että te ootte ihan idiootteja.

Did I answer your question?

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: jesh 
Päivämäärä:   19.4.17 18:41:54

Mun mielestä Suomessa on kyllä todella paha kaksinaismoralismi päihdeaineiden käytössä. Viikottaiset kännit ja saunakaljat on ihan ok, mutta esim. kannabis on vain portti hulluuteen ja täysnistin elämään.

Mun isä oli pitkään lääkärinä sisätautien osastolla, ja siellä oli välillä kolmikymppisiä ihmisiä, jotka oli juoneet sisuskalunsa mössöksi ja jalkansa alta. Pilven polttelustakin voi tulla omat seuraamuksensa, mutta ei se alkon läträäminen ole yhtään sen vaarattomampaa.

Itse uskon, että tietyt ihmiset tulee aina sekoittamaan päänsä, oli aine mikä tahansa. Kannabiksesta vahvempiin aineisiin päätyvät olisivat niihin päätyneet varmasti, vaikkei kannabista olisi edes olemassa. Lapsena mulla oli kaveri nk. huonommalta asuinalueelta, jossa päivisin koulusta tullessa bongasi niinkin nuoria kuin 8-vuotiaita haistelemassa liimaa rappukäytävässä. Yllättäen nämä tyypit päätyi sitten jo ennen aikuisikää vahvempien substanssien käyttäjiksi, osa jo kuolikin nuorina. Sitten esim. kaverini tapauksessa vanhempien runsas päihteiden käyttö johti täysin vastakkaiseen käytökseen kuin näillä teininarkeilla. Hän korkeintaan maistoi alkoholijuomia, mutta ei ollut kiinnostunut kokeilemaan mitään vahvempaa tai edes juomaan kännejä. Ja tämä on nyt jatkunut jo keski-ikäiseksi asti. Mikään absolutisti hän ei siis ole, mutta sanoo vain että ikinä ei ole kokenut mitään halua sekoittaa päätään kunnon humalaan asti.

Me joskus vähän alle parikymppisinä polteltiin itsenäisen elämän ensihuumassa, kun porukalla käytiin viikoittain baarireissuilla. Kaikki tuon porukan ihmiset on päätyneet ihan täyspäisiksi verojamaksaviksi kansalaisiksi, suurimmalla osalla yliopistotutkinnot ja perheet, enää yhden tiedän satunnaisesti polttelevan. Itse sain nuoruusvuosinani enemmän pään sekaisin alkoholilla kuin ikinä pilven polttelulla. Mutta sekä biletys että päihteet jäi parissa vuodessa unholaan kun piti tosissaan alkaa keskittymään opintoihin ja töihin. Ja lähipiirissä kaikilla tapahtui ihan sama kehitys. Aina kuullaan näistä onnettomista, jotka kerran polteltuaan päätyivät heti seuraavaksi suonensisäisiin, mutta ei sen perusteella voida vetää mitään porttiteorioita, kun vastaavia tarnoita löytyy myös toiseen suuntaan.

Mun mielestä siis eri aineiden syyttelyn sijaan pitäisi keskittyä siihen, miksi toiset ihmiset keskittyy itsetuhoisuuteen ja toiset kykenee irrottautumaan päihteistä ongelmitta. Huumaavia aineita on käytetty kautta aikain, eli joku ihmisen ajaa siihen päänsä sekoittamiseen, ja jotkut ei sitä pysty itse lopettamaan vaikka tietäisivät että henki menee.

Mutta joko siis täysi nollalinja alkoholista lähtien, tai sitten mietojen huumeiden myynti lailliseksi tietyn säännöin. Se veisi Suomestakin heti paljon pohjaa rikollisliigoilta jos pilveä voisi ostaa valvotuilta tahoilta ja sen tuotanto olisi kotimaista. Tosin mulla ei itselläni ole enää intressejä kumpaankaan vaihtoehtoon. Alkoholia ei ole tehnyt mieli enää vuosiin edes saunakaljan muodossa, joten täyskielto senkään suhteen ei olisi mulle mikään kauhistus. Ainoa mihin tunnen kiinnostusta on nuorten päihteidenkäytön hillintä. Aikuiset saa mun puolesta ottaa vastuun itsestään ja omasta päihteiden käytöstään.

Niin kauan kuin kahvia ei vain kielletä :D Sitten mun maailma varmaan kaatuu...

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Pilla 
Päivämäärä:   19.4.17 18:46:59

Harvinaisen asiallinen ketju! Pisteet siitä kaikille.

Mikähän onkaan se ensimäinen porttihuume? Olisko alkoholi? Ai mut eihän se ole huume kun se on laillista. D

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   19.4.17 19:19:23

Hesarissa oli muistaakseni aikanaan tästä hyvä juttu. Ihmisillä jotka koukuttuu huumeisiin on joku alttius sille, yleensä mielenterveyteen liittyvä juttu. Huumeilla siis täytetään tyhjiötä. Tämä selittää miksi ne samat huumeet ei kaikille ensinnäkään tuota sitä hyvää oloa tai miksi niihin ei jää koukkuun. Huumeet siis toisilla ihmisillä toimii lääkkeenä jolla tililtään tyhjiötä tai paetaan sitä omaa todellisuutta, mutta kaikilla näin ei ole. Mun mielestä vieroitushoitoihib ja huumepolitiikkaan saisi ottaa enemmän huomioon tutkimustuloksia. Nykymalli ei toimi, sitä on nyt yritetty laihoilla tuloksilla pitkään

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Eh 
Päivämäärä:   19.4.17 19:35:06

Onhan viina myrkkyä ja miten paljon kustannuksia aiheuttaa. Kaksinaismoraali kukoistaa

  Re: Huumeista jakäyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: ooooo 
Päivämäärä:   19.4.17 19:49:54

Joskus on käynyt mielessä, että kun jonkun elämä nuoruudessa on höystetty oikeasti hieman vauhdikkaimmilla käänteillä ja toiset eivät oikein ole nuoruuttaan edes huomanneet, että voisiko se olla hieman kateuttakin, kun paheksutaan näitä hurjempia nuoruustarinoita?

Kaikkihan aina puheissaan puhuvat niin mielellään hurjista nuoruusvuosista, vaikka eivät oikeasti sellaisia ole edes kokeneet.

Tunnen kaverin, joka istui nenä kiinni kirjassa koko nuoruutensa (joo oli fiksu tyyppi kyllä), mutta nyt kymmeniä vuosia myöhemmin kirjoittelee faseen kovista nuoruusvuosistaan ja antaa ymmärtää kaikenlaista muuta.
Miksi hän ei leuhki sillä mitä todellisuudessa teki eli opiskeli?

Niinpä.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   19.4.17 20:09:21

"Kaikkihan aina puheissaan puhuvat niin mielellään hurjista nuoruusvuosista, vaikka eivät oikeasti sellaisia ole edes kokeneet."

Kaikki? Yleistystä.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   21.4.17 00:15:03

Jep: kyllä! Senkin takia on säälittävää hyökätä nistejä vastaan, kun ei kukaan jonka olen siihen jamaan itsensä ajanut, ole ollut ookoo alkujaankaan. Silloin kun ne on kosketuksissa ihmisyytensä kanssa, niillä voi olla aika paha olo. Ja se on tietysti vaan pahentunut tämän itselääkitsemisen takia.
Asiasta oli youtubessa hyvin simppelisti havainnollistava pätkä. Se oli addiktiosta mutta kuvasi mielestäni hyvin syitä addiktion syntyyn.
Mutta ei se ole välttämättä mikään mielenterveysongelma mikä siihen ajaa, vaan monet voivat tuntea itsensä todella yksinäisiksi ja se on syy joka ajaa pakoon todellisuudesta, ja auttaa teeskentelemään että kaikki on ihan ookoo.

Aika moni siisti ja kiltti ihminenkin douppaa salaa, se voi olla äitisi, veljesi, tyttäresi, ystäväsi...
Päihteiden käyttöön liittyy kuitenkin roppakaupalla häpeää(noidankehä), ja aika kovankin päihdeongelman pystyy kätkemään.
Monella on tietty stereotyyppinen kuva huumeiden käyttäjästä, että se on epäsiisti, huonokäytöksinen ja uhkaava, mutta tosiasiassa se voi olla vaikka luottokampaajasi, huoliteltu ja aina ystävällinen, mutta et huomaa sitä kun et tiedä. Moni siis ei edes tiedä että mitä vastaan he edes protestoivat.
Tässä tullaankin siihen että lyttäämisellä sitä ihmistä ei nosteta ja mitä kukaan edes siitä saa? Hyvä kysymys tällä palstalla. Oikein tähdätään siihen että kanssakeskustelija pahoittaisi mielensä. Silloin olet osa ongelmaa.
Ihmisten ilkeys ja ajattelemattomuus on jotain todella sairasta.
Tokihan mäkin vihaan kaikkia mutta en mä ketään sentään raiteiltaan halua suistaa ihan turhaan kun et ikinä voi tietää mikä kellekin on se viimeinen niitti. "Vedä överit." No saattaapa vetääkin jos se oli jo valmiiksi todella syvällä pimeydessä, onko sitten kiva, häh?

Kuten huomaatte, asia sinänsä on lähellä sydäntäni. Monta surullista ihmistä puolineen tullut nähtyä ja varsinkin kuultua koska minä en tuomitse tai ole asian yläpuolella. En kehota ketään hyysäämään ja katsomaan addiktia nurkissaan tai elämässään, muistutan vaan että addiktio ja ihminen ovat kaksi eri asiaa ja yhdistämällä ne saat kolmannen. Ihminen valitsee itse sitten saatavilla olevista apukeinoista omansa, ja jos joku kokee että hänellä ei ole saatavilla muuta apua oloonsa kun se riippuvuus niin sitten näin on, ei se kiva juttu ole.

Haluutteko lisää rautalankaa vai laitetaanko ratakiskoa? Minä menen nyt kyllä viemään dogin ulos.

Kevennyksenä sanottakoot että painoin vahingossa "liitä" jolloin keskellä tekstiäni luki
"Kaksikiloinen hauki putosi taivaalta ratsastustallin pihaan Sipoossa."

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Lauraxd 
Päivämäärä:   21.4.17 00:46:31

Mä oon kuivilla oleva narkkari. Heinäkuussa tulee 5 vuotta selvänä ü Piriä ja heroiinia käytin pääasiassa mutta pakko tilanteessa vedin mitä vaan oli saatavilla.

Mä eksyin teininä vääriin porukoihin, tapasin mun "elämän rakkauden" joka narkkas ja möi piriä. Siitähän se sit lähti pikkuhiljaa, eka viihdekäytöllä mutta lopulta se vei kokonaan. Pääsin kuiville linnassa johon mä lopulta päädyin. Ylpeä en todellakaan oo menneisyydestäni enkä rikoksesta minkä tein mutta elämä jatkuu enkä enää ikinä halua palata siihen samaan mitä elin aiemmin.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Lauraxd 
Päivämäärä:   21.4.17 00:49:18

Niin ja mä narkkasin teinistä 26 vuotiaaks asti jolloin siis jouduin linnaan ja sieltä vapauduin 28 vuotiaana. istuin Ruotsissa tuomioni ja sit muutin takas Suomeen :)

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Dore 
Päivämäärä:   21.4.17 04:14:42

Mä olin opiskeluajan ja vähän yli töissä rock-klubilla, aikana jona huumeiden käyttö alkoi yleistyä.

Humalaisten kanssa oli välillä pirullista, mutta käyttäjät olivat ne pahimmat. Kännisen kanssa pystyt kommunikoimaan, mutta kamapäistä et voi koskaan tietää mitä ne on vetäneet ja missä maailmassa ne on ja kokeeko sinut päällekäyvänä asteroidina mikä pitää räjäyttää. Kuten se joka yritti mut töissä tappaa.

Ja ihan riittävästi tuli nähtyä niitä omasta mielestään fiksu veronmaksaja-kohtuukäyttäjiä joilla veronmaksu oli lähinnä tupakkaveron muodossa maksettua kun muu elämä oli kohtuukäytetty paskaksi.

Yhden tutun kanssa joskus mietittiin miksi hänelle tullaan joka ikinen kerta kauppaamaan mömmöjä kun hän lähtee viihteelle, kun taas mulle ei oo tyrkytetty ikinä. Mä en ihmettele, kaveri on vähän epävarman oloinen ja siten selkeä asiakas.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Suide 
Päivämäärä:   21.4.17 05:49:51

Kuka niitä oikeasti niin kovin jaksaa pohtia. Vetäköön kukin mitä lystää ja niin paljon kuin lystää, yksi jää koukkuun ja toinen ei. Tapansa ja elämänsä kullakin. Ei se tosielämässä kovinkaan montaa heilauta.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Huh. 
Päivämäärä:   21.4.17 06:43:05

Ei viinaa ja huumeita kannata laittaa vastakkain vaan päihteet ja päihteettömyys.

Ei viinan juoja ole mitenkään fiksumpi tässä, fiksu on päihteetön ihminen.

On kovin kulttuurisidonnaista mikä päihde on sosiaalisesti hyväksytty ja mikä ei. Suomessa se sattuu olemaan viina, jenkeissä marihuana jne.

Kolmekymppiset ei pidä enää huumeita mitenkään ihme juttuna (mutu), joten asenteet muuttuu.

Itse en koe että enää aikuisena olisi järkevää lähteä kokeilemaan mitään huumeita, kun on ilman pärjännyt. Päin vastoin, koitan vähentää sitä punaviiniäkin :-D

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Suide 
Päivämäärä:   21.4.17 07:14:55

Fiksu myös ymmärtää sen ettei tuhlaa aikaansa sellaisen ohjeistamiseen jota ei kiinnosta. Meillä jokaisella on elämämme ja haittavaikutuksemme, tehköön kukin tavallaan. Ja jos joku tuntematon jossain käyttää tai ei käytä, jää tai ei jää koukkuun...hänen elämänsä ja hänen valintansa. Sitä on helppo kunnioittaa koska se ei minuun vaikuta eikä lässyttämällä muutu.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Suide 
Päivämäärä:   21.4.17 07:24:45

Sitäpaitsi, minulla ei ole asiasta mitään sellaista sanottavaa mikä olisi käyttäjälle uutta. Jos sinulla on niin annahan palaa.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   21.4.17 09:07:09

Yleisempää kun monet luulee on myös vetää kahvia vahvempaa kuin piristeitä melko lailla pelkästään siksi että jaksaisivat tehdä duunia tai opiskella

Mulla on yks esimerkki tutuissa, about 50-vuotias mies, perheenisä, ei käy enää hirveesti ulkona ulkona vaan ne juoksut on ihan kyllä jo juostu, mutta tekee työtä freelancerina aika tuulisella alalla, mikä tarkoittaa että sitä duunia tehdään vaikka vuorokausia putkeen jos sitä on.
Tämä ei ole nyt ravintola-ala. Baarityöntekijät on oma juttunsa...

Jos ei tartu tilaisuuksiin niin työnantajat unohtavat ja ottavat listasta seuraavan ja soitot loppuvat, ja kun sitä työtä ei ole tasaisesti vaan on etukäteen tiedossa että jonakin kuukausina sitä ei juuri ole, ja rahaa pitää laittaa syrjään aina kun pystyy että pystyy hoitamaan laskut ja perheen silloinkin kun töitä ei ole.

Sen verran ikää jo kuitenkin että alalla vakipaikat menevät nuoremmille tai suhteilla.

Säälittävää? En mä nyt tiedä. En todellakaan itsekään pystyisi tekemään mitään töitä 72h putkeen luomuna et enpä rupee arvostelemaan sitä, eläähän se sen lisäks pikkulapsiperheen arkea.

Hommanhan on pysyttävä suitsissa. Itsensä piristäminen on pidettävä sellaisella tasolla ettei se näy eikä kuulu puheessa, on varmasti sen verran valveutunutta porukkaa sillä alalla että joku kyllä huomaa jos merkkejä käytöstä näkyy.
Että otapa vähäsen liikaa tai vahvempa kun luulis niin se lävähtää pitkät päälle ja alkaa höpöttäminen...

Tämä ei ole siis viihdekäyttöä vaan kyse on hyötykäytöstä.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   21.4.17 10:18:27

Tai kyl mä tunnen vähän useemman kun tän yhen esimerkin duunidouppaajia. Töissä pirteenä ja tehokkaana, sit kotiin nukkumaan ja seuraavana päivänä sama homma.
Se työnteon tärkeyden korostaminen ihmisarvon mittarina ajaa ihmisiä etsimään eri keinoja jaksaakseen.
Minäkin vielä 5 vuotta sitten tein sellasia työrupeamia että nykyään ei olis toivoakaan jaksaa sitä ilman mitään.
Se on elämänsä työlle omistamisen varjopuolia, tai sitähän se on kun romuttaa itseään pitämällä väsyneen kropan keinotekoisesti toiminnassa jotta pystyy tekemään. Kaikki ei jaksa sitä tahtia mutta kelkassa on pysyttävä, mietitään niitä terveysvaikutuksia sitten kun urakka helpottaa.

Ja ne määrät.. hirvittää itteekin että mihin se vaikka 5grammaa katoaa viikossa/kahdessa? Kyl se musta on paljon, kunnon nistille se taas on vähän.
Silti en ole näitä ihmisiä nähnyt vapaa-ajalla päihtyneenä millään lailla, ja uskon tunnistavani yleisimpien aineiden käytön naamasta/käytöksestä/puhetyylistä, mutta ei merkkiäkään. Jos mul olis syytä epäillä niin varmasti kuittaisin leikillä että taidat olla selvinpäin, omasta mielestä..

En mä tiedä onko mulla erikoinen tuttavapiiri(no on ehkä) mutta sitä ei voi tietää että onko se nyt sen erikoisempi kun monella muullakaan jos vähän pintaa raapaistaan. Mulle on vissiin helppo kertoo ku saan kuulla aina kaikki hirveydet, tottahan kaikilla pitää olla joku jolle puhua, monesti sellasia asioita että niitä on varmaan aika ahdistavaa hautoa yksin mielessään.

Tuomitsevan sorttiselle ihmiselle ei kukaan kerro mitään herkkiä asioita kun pahan mielen saa kyl ilman että sitä tarkoituksella hankkii, joten käyttäjä voi olla lähempänä kun luuletkaan, sinuun ei vaan luoteta ja sokealta on helppo kätkeä asioita.

No, mä nyt oon aina ollut kiinnostunut psykologiasta, ihmisen käyttäytymisestä, syistä ja seurauksista sekä inhimillisyydestä. Ja ei, sekalainen tuttavapiirini ei ole mulle mikään ihmiskoe.
Kunhan vaan mietin että miksi joku on päätynyt johonkin ratkaisuun, mitä se kätkee käytöksellään, miksi se toiminta on jatkuvaa siitä huolimatta ettei se ole palkitsevaa.
Tämä ei liity pelkästään päihteisiin vaan yleisestikin, kiinnostaa että mitä on sen suojamuurin takana mitä kukakin nyt suojamuurina käyttää.
Uskon että minusta on ollut myös apua ihmisille. En pelastele mitään nistejä koska niitä ei voi pelastaa.
Puhun nyt aikuisista joilla siis nuoruuden kokeilunhalu on jo koettu ja haetaan epäterveitä selviytymismekanismeja.

Ette varmaan ymmärrä tai välitä siitä miltä musta vaikuttaa joidenkin täällä kommentoivien jutut. Todella yksipuolinen kuva huumeidenkäyttäjistä mutta joillain on yksipuolinen ja mustavalkoinen näkökanta ja sosiopaatin empatiakyky.
Mistä voimme tietää että ettei sillä räyhääjällä ole omia ongelmia asian kanssa? Oletko juuri sinä huumausainevastainen periaatteessa, mutta elämä on ottanut enemmän kun antanut ja olet ajautunut itseinhon kourissa lääkitsemään itseäsi, ja nyt haukut muita koska häpeät itseäsi ja haluat tuntea olevasi edes jotakuta parempi?
No aivan turha kuvitella olevasi ketään parempi, eikä siitä illuusiosta ole sinulle mitään apua.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   21.4.17 10:20:32

Ja nyt tähän tulee seuraavaksi joku kirjoitustaidoton haukkumaan mut valkoroskaksi perustelematta asiaa millään tavalla.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Suide 
Päivämäärä:   21.4.17 11:17:03

Miksi on niin hitosti väliä sillä, millainen "kuva" on joillakin tuntemattomalla jos viihdekäyttö on kuitenkin ihan ok. Nisti douppaa koska nisti haluaa doupata ja jos ei halua niin peli poikki ja katkolle nyt, ei huomenna tai ensi kuussa tai ehkä niiden yksien isojen bileiden jälkeen. Ketään ei auta se että kuunnellaan loputtomasti samaa plätiplätipläätä siitä miten jeppe juo ja nippe nappaa koska ankea lapsuus ja puiset lelut. Jos halutaan lopettaa, sitten lopetetaan eikä lätistä. Kova tauti vaatii kovat lääkkeet. Se joka haluaa jatkaa on hyvä ja jatkaa ihan rauhassa, ei siihen kenenkään lupia ja hyväksyntää tarvita.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.4.17 11:24:35

Haukkuhan sut mysteeri pitää ei puhtaasta piristä tule mitää karmeita laskuja

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   23.4.17 18:37:38

.. : niinhä

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   23.4.17 18:40:38

.. : niinhän ne väittää mutta p*skaahan ne puhuu.

Not for me, toiset tykkää.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Zay 
Päivämäärä:   23.4.17 20:31:30

Mikä on tämä "narkkarin" raja? Kelpaako sellainen joka käyttää pilveä puoli jointtia päivässä, vai pitääkö olla kovakin ranteen napsuttelija?

En käytä pisaraakaan alkoholia, elän terveellisesti enkä todellakaan katso kovia huumeita hyvällä (kaksinaamaista? Just a little.). Mutta en katso alkoholismiakaan hymy huulillani.
Silti sitä pilveä menee pieniä määriä viikoittain. En halua krapulaa, enkä jaksaisi öristä joutavia kun on mahdollista vaan jutella rauhassa. Enkä kyllä tahtoisi riehuakaan. Ei ole ollut ikinä tarvetta kokeilla mitään sen vahvempaa, eikä kyllä tulekaan.

Suomessa olisi aika muuttaa suhtautumista huumausaineisiin, ollaan jumiuduttu melko vanhanaikaiseen muottiin.
Pitäisikö muuttaa Amsterdamiin.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: wilma 
Päivämäärä:   23.4.17 21:03:52

"Lähettäjä: jesh
Päivämäärä: 19.4.17 18:41:54

Mun mielestä Suomessa on kyllä todella paha kaksinaismoralismi päihdeaineiden käytössä. Viikottaiset kännit ja saunakaljat on ihan ok, mutta esim. kannabis on vain portti hulluuteen ja täysnistin elämään."

Mä en ymmärrä mistä tämä käsitys tulee että "kaikkien" mielestä viikottainen kännääminen on normaalia ja kaikin puolin ok. Mä tulen itse sellaisista piireistä joissa alkoholia käytetään kyllä mutta esimerkiksi selvästi humaltuminen ei ole ok tai tavoiteltavaa. Vaikka meillä olisi mikä tyttöjen ilta tahansa niin kukaan ei örvellä kännissä tai tee mitään typeryyksiä. Oman kokemuspohjan perusteella mun on todella vaikea allekirjoittaa tätä väitettä että viikottainen itsensä pöydän alle juominen on ihan ok mutta kerran elämässä poltettu kannabis tekee ihmisestä lopullisesti menetetyn tapauksen. Väitän että en suinkaan ole ainoa jonka elämään railakas päihteiden käyttö ei kuulu, oli kyse sitten alkoholista tai laittomista aineista. Tietysti tähän voi joku tulla kiljumaan että oikeasti vanhempasi, puolisosi ja ystäväsi käyttää huumeita etkä vain tiedä sitä. Aivan kuin aktiivikäyttäjiä oikeasti olisi joka toinen vastaantulija.

Mun omat huumekokemukset ovat toisen käden kokemuksia ihmisiltä jotka ovat kirjaimellisesti pilanneet elämänsä. Työskentelin vankilassa ja useiden ihmisten kanssa tuli puhuttua paljonkin siitä mikä on heidän päihdehistoriansa. Ymmärrän toki että nämä ovat ongelmakäyttäjiä joilla on elämänhallinta muutenkin kuralla mutta on hyvä pitää mielessä että on olemassa myös suuri joukko ihmisiä joiden elämän huumeet ovat pilanneet. Joko niin että huumeet ovat syy alamäkeen tai sen seuraus.

Kannattaa myös muistaa se, että suurinta osaa ihmisistä ei kiinnosta muiden elämät. Mulle on aivan yhdentekevää harrastavatko työkaverit viihdekäyttöä vai ei. En ole myöskään kiinnostunut naapureiden tai kylänmiesten päihteidenkäytöstä niin kauan kun se ei aiheuta haittaa mun elämälleni. Väitän että iso osa ihmisistä suhtautuu yhtä välinpitämättömästi.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.17 21:23:11

Itse en käytä huumeita enkä tykkää olla kamapäisten seurassa, se vaan jotenkin ahdistaa koska yleensä jos jengi on vetäny nappeja/jauhoa niin niistä tulee arvaamattomampia, ne jotenkin sulkeutuu siihen omaan maailmaansa. On toki semmoisiakin joista mä en edes huomaa että ne on käyttäny jotain, eli tosi tapauskohtaista. Mutta ihmiset joilla on ongelmia huumeiden kanssa niin on niitä ongelmia myös alkoholin kanssa. Mulla on kaveri jolla on alkoholiongelma (ei voi olla esim. baarissa selvinpäin koska siellä on muut kännissä, vetää ittensä aina tiedottomaks, tulee väkivaltaiseks tarpeeks juotuaan) ja sillä on myös huumeiden kaa ollu ongelmaa (vetäny budia joskus vuoden putkeen, jos sille tarjotaan jotain nappeja niin se ei pysty sanomaan ei). Tää ei vaan tiedä omia rajojaan ja on muitakin mielenterveydellisiä ongelmia. Sitten on mun toinen kaveri joka vetää huumeita ja vetää viinaa, mutta se on myös monesti täysin selvinpäin viihteellä esim. kuskina, ja tää tietää kyl sitä suomen ehkä huonointa porukkaa että tilaisuuksia vetää olisi mutta pystyy sanomaan että ei tänään. Mun mielestä se kertoo aika paljon siitä onko ongelma vai ei, jos pystyy sanomaan ei ja olemaan selvinpäin viihteellä niin sulla on vielä kaikki hyvin. Ite oon aikalailla pysynyt näistä diilereistä ja elämänkoululaisista erossa koska itse ällöttää ne. Vaikka käyttäis huumeita niin pitää pystyä pitämään työpaikka ja muutenkin oma elämä kasassa.

  Re: Huumeista ja niiden käy

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   23.4.17 22:12:28

onhan se totta että jotkut pitää päihteiden käytön hallinnassa. Mä olen tehnyt töitä pahimpien huumenuoten kanssa, @!#$ haastavaa on kun lapset 10.v on saaneet äidiltä huumeita että voi maksaa seksistä- tai jos 15.v rakastaa ja uskoo että 50.v ä rakastaa niitä. Puolustelkaa vaan mutta kysykää hesan nourten psykalta miten asiat on>

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: jesh 
Päivämäärä:   24.4.17 03:22:56

wilma: Kommenttini toki oli kärjistetysti kirjoitettu, koska luonollisesti tämä "yleisesti" ei käytännössä ikinä tarkoita 100% ihmisistä. Mutta fakta on, että Suomessa saa ihan laillisesti kaupasta ja Alkosta myydä ihan reilusti humalluttavan määrän alkoholia, mutta pienikin määrä hallussa olevaa kannabista on laitonta. Etkä voi varmasti kieltää tätä suomalaista känni-ilmiötä, jossa viikonloppuisin otetaan etkot ja lähdetään baariin juomaan kunnon kännit? Vaikka sinä tai lähipiirisi sellaista ei harrastaisi, olet varmaan joskus ollut kaupungilla ilta-aikaan niin että olet päässyt ilmiön yleisyyttä toteamaan? Sinäkin omalta osaltasi vahvistat tuota otsikon väittämää, koska pohjaat mielipiteesi omaan mutuusi, ja jätät tässäkin ketjussa kerrotut toisenlaiset kokemukset kokonaan huomioimatta.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.4.17 03:47:05

Sitä voi elää maan lakien mukaan tai lähteä muualle. Huumeenkäyttäjissä on se ongelma, että ne ei älyä pysyä viemäreissä kamapäissään, vaan tulevat häiritsemään ja pahimmassa tapauksessa päättämään sivullisten elämiä. Ja näytäppä mulle eettinen huume. Niimpä.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   24.4.17 04:00:09

Olen kyllä Mysteerin kanssa harvinaisen samoilla linjoilla.

Mutta kannabiksen suosiota en kerta kaikkiaan ymmärrä. Hirvein aine mitä maa päällään kantaa. Siis mikään muu ei pistä päätä niin sekaisin tai aiheuta sellaista ahdistusta ja kalvavaa oloa. Kuvottava tunne, kun ajantaju katoaa tyystin ja oikeastaan todellisuudentajukin ja kun se olo vielä kestää, kestää ja kestää...
Lopputulos on aina ollut sama riippumatta siitä missä muodossa sen on nauttinut ja siitä, onko vetänyt överit vai vajarit.
Olen varmaan jotenkin poikkeava.

Ja mitä tulee minkä tahansa huumaavan aineen viihdekäyttöön, niin kyse ei ole yhtään sen kummemmasta asiasta kuin alkoholin viihdekäytössäkään. Satunnaisesti huumausaineita nauttivan kutsuminen nistiksi on sama kuin väittäisi sqtunnaisesti alkoholia nauttivaa alkoholistiksi. Ja alkoholi se vasta sen maallinen hermomyrkky on, että mikäli se keksittäisiin nyt, niin laillista siitä ei tulisi ikinä. Moralisointikin on täysin turhaa ottaen huomioon, että ihmiskunnalla on ollut tarve saada silloin tällöin päänsä sekaisin koko historiansa ajan.

  Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: mm 
Päivämäärä:   24.4.17 07:09:14

Mutta ihminen ei voi valita jääkö huumeisiin koukkuun, vai pystyykö pitämään sen viihdekäyttönä. Siksi parempi ettei edes kokeile, kuinka käy.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Liu 
Päivämäärä:   24.4.17 07:29:12

Ihmisillä on kyllä todella yksipuolinen mielikuva huuneidenkäyttäjistä. Omassa lähipiirissä pyörii kannabista, itse en sitä käytä, mutta mieheni ja hänen ystävänsä käyttävät. Oma mies polttaa usein viikollakin töiden jälkeen, pääasiassa kuitenkin viikonloppuisin. Kaikilla näistä miehistä on vakituinen työpaikka ja osalla omia lapsia (eivät koskaan käytä lasten läsnäollessa)

Jonkin verran olen nähnyt myös amfetamiinin käyttöä. Se tuntuisi olevan melko ihmiskohtaista, että miten se vaikuttaa. Viihdekäyttäjiä tiedän muutamia, näistäkin suurimmalla osalla on perhe ja työpaikka. Itse en halua olla tekemisissä kenenkään kanssa, joka on tämän aineen vaikutuksen alaisena. Usein tekee ihmisistä hyökkääviä, suulaita ja kaikkitietäviä.

Mielummin minä tätä pilven polttoa katselen, kun alkoholin kanssa läträämistä.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   24.4.17 08:29:56

"Lähettäjä: mm
Päivämäärä: 24.4.17 07:09:14

Mutta ihminen ei voi valita jääkö huumeisiin koukkuun, vai pystyykö pitämään sen viihdekäyttönä. Siksi parempi ettei edes kokeile, kuinka käy."

No eihän ihminen voi valita mahdollista alkoholisoitumistakaan ja siitä huolimatta valtaosa sen viinan kanssa läträä. Ja sen takia maa on täynnä alkoholisteja.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   24.4.17 08:49:51

Se, että alkoholikin aiheuttaa ongelmia, ei tarkoita, että huumeet ovat ihan jees.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Usva 
Päivämäärä:   24.4.17 08:57:41

Mnua taas alkaa ihmetyttää millä pontevuudella pitää huumeiden käyttäjien puolustella itseään. Aina säännöllisin väliajoin tulee näitä aloituksia.

Pakko sanoa aloittajalle ja muille pössykansalle, että te olette tehneet ratkaisunne ja eläkää sen kanssa. Jos on valinnut huumeet, niin sitten elää sen ratkaisun kanssa, eikä kerjää hyväksymistä joka puolelta: "eihän tämä haittaa yhtään ?" "minähän elän ihan normaalia elämää..." "kaikki muutkin käyttää..."

Teillä on oikeus elää kuten elätte, mutta älkää kuvitelko olevanne arvostelun ja paheksunnan yläpuolella.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Peepa 
Päivämäärä:   24.4.17 09:45:42

Mä en oikein tiedä ymmärrä, mitä te oikeastaan haluatte. Nostaa huumeiden käytön profiilia? Kertoa, että viihdekäyttö on kivaa? Että kerrasta ei jää koukkuun ja että hyvin voi olla kunnollinen veronmaksaja ja perheenäiti, mutta pössytellä kun siltä tuntuu ja tarvittaessa ottaa napin tai kaksi. Että jos alkoholin nauttiminen on ok, niin huumeet on myös ok? Juttuja Iltasanomiin ja Ylen uutisiin? Valistusta kouluihin?

On munkin tuttavapiirissä satunnaisesti käyttäviä, jotka ovat todella ihan kunnon ihmisiä, mutta en ymmärrä miksi sitä pitäisi ihannoida. Tosin ehkä siitä voisi kertoa kouluissa, että huumeita voivat tarjota ihan tavalliset ihmiset, kaverit yms, jotka eivät näytä narkomaaneilta. Silti huumeiden käyttö ei ole terveellistä eikö kannattavaa.

  Re: Huumeista ja niiden käyttäjistä yksipuolinen kuv

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   25.4.17 03:31:41

--- : perustele väitteesi siitä ettei fiksulla ihmisellä ole nistejä edes kaverina. Tollanen mihinkään perustumattoman oman mielipiteen esittäminen ikään kuin totuutena ei ole myöskään fiksua nähnytkään.

Mulla ei sit oo nistikavereita. Tunnen joitakin, mut ei ne oo mitään ystäviä. Eihän niiden varaan voi laskea(kuten eräs vähän tutumpi, mukava tyyppi ja on kyllä ihan tässä maailmassa mutta sit se voi yhtäkkii kadota määrittelemättömäksi ajaksi ja mikään sovittu juttu ei pidä), enkä ole ikinä ollut hirveän läheisissä väleissä niiden tietämieni ihmisten kanssa jotka ovat täysiä narkkareita. Vähän vaikea heidän kanssaan on keskustella ja se vähäkin on monesti tosi negatiivista... ei hitto jos joku tuttu soittaa ja vastaa siihen pahaa aavistamattomana tietämättä että se on retkahtanut totaalisesti. Siinä kuuntelee sitä aikansa ja alkaa miettiä että itsessäkö se vika on kun nyt ei iiiihan ymmärrä.

Viihdekäyttäjiä tunnen ja on hyviä ystäviä, ja se on ihan eri juttu se, ja siitähän tässä topicissa oli kyse, mustavalkoisuudesta. Nisti on koko ajan kamoissa ja sen mukasia on jututkin.
Addiktio on sitä että pitää vetää koko ajan. Ei se ole riippuvainen joka pystyy ilman olemaan, eli näin ollen ei siis narkki.

Enpä ees oikeestaan pidä ihmisistä muutenkaan, monista selvistä sen enempää kuin sekaisin olevista.

Peepa: en mäkään silleen ymmärrä et miks joku haluu ottaa tämän asian puheeksi täällä. Sama ku menis julistamaan evoluutioteoriaa jeesusfoorumille. Mut ei mua kyllä mistään haisevista pimpeistäkään halua täältä lukea, fiksumpaa olis vaikka vetää pullo resilaria ja olla 6 tuntia tutkalla vessanpöntöllä.

En välitä oikeastaan pätkän vertaa siitä että mitä kukakin kiskoo, kunhan hoitaa hommansa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.