Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko muita tälläisiä vai onko minussa vikaa?

Lähettäjä: Outo 
Päivämäärä:   26.3.17 13:45:08

Kaikki suuremmat illanistujaiset tai juhlat aiheuttaa vaivaannusta ja ahdistusta? En ole ujo, pystyn kyllä keskustelemaan vieraiden ihmiset kanssa, mutta hyvin usein ei vaan kiinnosta ellei ihmiset puhu jostain kiinnostavasta asiasta. Ja kaikki se muka hauskuus... En jaksaisi esittää että on hauskaa ja naureskella muiden mukana "hauskoille" jutuille. En todellakaan haluaisi olla tälläinen. Pari tuntia tälläisissä tapahtumissa on minulle maksimi ja sen jälkeen kotona olen hyvin väsynyt ja uupunut. En ole tyly enkä epäkohtelias, yritän aina kaikintavoin peittää tämän. Kärsiikö joku muu samasta? Mikä siihen auttaa? Siedätys?

  Re: Onko muita tälläisiä vai onko minussa vikaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.17 13:50:18

Se on suhteellisen tavallista, että ei jaksa isoja porukoita kovin pitkään tai ei viihdy juhlissa, mutta tuo että omien kavereiden jutut on sinusta huonoja eikä kukaan puhu mistään kiinnostavasta kuulostaa kyllä siltä, että sinun kannattaisi etsiä kavereita, joista oikeasti pidät ja joiden kanssa on yhtiestä puhuttavaa.

  Re: Onko muita tälläisiä vai onko minussa vikaa?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   26.3.17 13:50:30

Täysin sama. Lähen joko kotiin tai vedän kännit. Humalassa jaksaa paremmin.

  Re: Onko muita tälläisiä vai onko minussa vikaa?

Lähettäjä: myös outo 
Päivämäärä:   26.3.17 13:52:00

Suunnilleen samalta tuntuu minustakin. Ihmettelen, että nauttiiko joku oikeasti juhlista. Ei taida siedätys auttaa. Osaan kyllä käyttäytyä juhlissa, mutta aitoa viihtymistä se ei ole.

  Re: Onko muita tälläisiä vai onko minussa vikaa?

Lähettäjä: Nm 
Päivämäärä:   26.3.17 13:52:07

Olet introvertti, itse olen samanlainen ja pyrin minimoimaan ihmisten kanssa olon. Ei siihen siedätykset auta, toiset vain ovat sosiaalisempia ja avoimempia kuin toiset. Hyväksy itsesi sellaisena kuin olet ja ole ihmisten kanssa se mikä tuntuu hyvältä ja muuten sitten yksinäsi, jos se tuntuu paremmalta.

  Re: Onko muita tälläisiä vai onko minussa vikaa?

Lähettäjä: Outo 
Päivämäärä:   26.3.17 13:53:16

Siis tarkoitin, että vieraidenpien ihmisten jutut eivät jaksa kiinnostaa. Kavereiden asioita jaksan kyllä kuunnella mutta sellaista vieraiden ihmisten diipadaapa small talkkia en jaksaisi.

Kännissä mullakaa ei mitään ongelmaa :D

  Re: Onko muita tälläisiä vai onko minussa vikaa?

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   26.3.17 13:53:22

Olet introventti, joten kyseiset tapahtumat eivät vain ole sinulle luontevia. Joillakin auttaa, jos mukana on se yksi kaveri, jonka kanssa voi pääasiassa hölistä omia juttujaan. Toisilla taas auttaa, jos on muutakin tekemistä kun sosialisoituminen. Esim. Voi tarjoutua vastaamaan musiikista tai auttamaan ruuan kanssa.

  Re: Onko muita tälläisiä vai onko minussa vikaa?

Lähettäjä: Wtf 
Päivämäärä:   26.3.17 13:55:44

Googlaa @ sana sosialisoituminen/sosialisointi.
Sillä ei ole mitään tekemistä sosiaalisuuden kanssa.

  Re: Onko muita tälläisiä vai onko minussa vikaa?

Lähettäjä: Ää 
Päivämäärä:   26.3.17 15:22:54

sosialisoida

ottaa yksityinen omaisuus, varsinkin tuotantovälineet, yhteiskunnan haltuun, yhteiskunnallistaa, valtiollistaa, kansallistaa. esim. Pankkien sosialisoiminen. Leik. ottaa luvatta, kähveltää, pihistää. esim. Kuka on sosialisoinut sateenvarjoni?

  Re: Onko muita tälläisiä vai onko minussa vikaa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.3.17 15:24:59

No pakkoko sinne on mennä? Itse en mene mihinkään sukujuhliin tai illanistujaisiin kun ei vaan kiinnosta.

  Re: Onko muita tälläisiä vai onko minussa vikaa?

Lähettäjä: immati 
Päivämäärä:   26.3.17 15:34:08

^ Kylläpäs nyt osui joillekin herkkään kohtaan. Puhekielessä sosialisointi on nimenomaan sosiaalisessa kanssakäymisessä olemista. Onko joku taho joka kieltää, ettei keskustelupalstalla saa käyttää puhekieltä?

Aloittaja on introvertti, joka on suomalaisilla suhteellisen yleistä.

  Re: Onko muita tälläisiä vai onko minussa vikaa?

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   26.3.17 15:45:45

Olet introvertti eli lataat akkusi yksin tai läheisten kavereiden kanssa. Siitä ei pysty oppimaan pois eikä siedättymään, mutta et ole myöskään yksin maailmassa.

  Re: Onko muita tälläisiä vai onko minussa vikaa?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   26.3.17 15:49:28

Mikä sana on vieraidenpien....??

  Re: Onko muita tälläisiä vai onko minussa vikaa?

Lähettäjä: bb 
Päivämäärä:   26.3.17 15:50:24

Täysin sama.
Paitsi, jos saan itse valita vieraat =)
Mulla on myös introvertti kavereita, jotka juhliin kutsuttaessa kiemurtelevat kiusaantuneena. Näille sanon suoraan, ettei ole pakko tulla, jos yhtään tuntuu siltä, enkä pane pahakseni jos lähtevät ajoissa tai kun siltä tuntuu. Kun tietää itse, miten ahdistavaa se voi olla. Kamalinta on ne, kun joutuu seuraan missä kaiken pitää olla vain kevyttä, helppoa ja ihanaa. Eli elämä ole sellaista höttöä.

  Re: Onko muita tälläisiä vai onko minussa vikaa?

Lähettäjä: MonaLisaSmile 
Päivämäärä:   26.3.17 16:12:14

Kuuluu vikalistaani ;)
Humalassa ei niin väliä, ei erota onko ompeluseurassa vai kalaporukassa..vieraskielinen keskustelukin sujuu vaikkei selvänä aina suomeakaan suustaan ulos saa.

  Re: Onko muita tälläisiä vai onko minussa vikaa?

Lähettäjä: höh 
Päivämäärä:   26.3.17 16:53:25

No ei kyllä kukaan käytä edes puheessa sosiaalistamisesta sanaa sosialisointi kun tarkoittavat ihan eri asiaa.

Aloittaja on introvertti ja siitä ei "parannuta" vaan opitaan itse annostelemaan sosiaalisten kontaktien määrää ja laatua voidakseen hyvin.

  Re: Onko muita tälläisiä vai onko minussa vikaa?

Lähettäjä: myös outo 
Päivämäärä:   26.3.17 16:58:59

"Lähettäjä: höh
Päivämäärä: 26.3.17 16:53:25

No ei kyllä kukaan käytä edes puheessa sosiaalistamisesta sanaa sosialisointi kun tarkoittavat ihan eri asiaa."

Juuri näin, kyllä on joillakin käsitteet sekaisin. Keskustele sitten näiden kanssa juhlissa ;)

  Re: Onko muita tälläisiä vai onko minussa vikaa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.3.17 17:40:18

Ihan sama täällä. Välttelen juhlia, eikä mulla edes ole kavereita, ystävistä puhumattakaan.

  Re: Onko muita tälläisiä vai onko minussa vikaa?

Lähettäjä: nimi 
Päivämäärä:   26.3.17 18:26:24

no ei tietenkään käytä sosiaalistamisesta sanaa sosialisointi, kun ne on puhekielessä(kin) kaksi eri asiaa!!!

ei puhekielen sosialisoinnilla tarkoitetaa sosiaalistamista.
sosiaalistaminen on altistamista sosiaaliselle vuorovaikutukselle, totuttamista, jne.

sosialisointi ON sitä sosiaalista vuorovaikutuksta, yleensä pinnallisemmalla small talk- tasolla, juuri juhlissa jne.
se on aivan tavallinen puhekielen ilmaisu, alunperin anglismi (to socialize eli "ottaa osaa aktiivisesti sosiaalisessa ryhmässä")

  Re: Onko muita tälläisiä vai onko minussa vikaa?

Lähettäjä: nimi 
Päivämäärä:   26.3.17 18:26:45

tollot

opetelkaa pätemään ennen kuin nillitätte

  Re: Onko muita tälläisiä vai onko minussa vikaa?

Lähettäjä: Stu 
Päivämäärä:   26.3.17 18:29:56

Kun sä pääset yli "olen parikymppinen, ja pidän itseäni outona, kun ajatus poikkeaa edes hitusen normista"-vaiheesta, tajuat ettet ole yhtään outo.

  Re: Onko muita tälläisiä vai onko minussa vikaa?

Lähettäjä: tsemiiii 
Päivämäärä:   26.3.17 18:57:20

Facessa hyvä ryhmä: tietoisesti introvertti

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.