Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.3.17 17:16:18

Mulla on yks kaveri jolla on viimeksi ollut vatsatauti 11-vuotiaana. On nyt 38-vuotias. Pari kertaa ollut ripulia ja kuumetta, olisko 3-5 kertaa vuosien varrella. Mistä johtuu että joillekin se iskee ja joillekin ei? Kaveri on tosi tarkka käsienpesusta ja ruokien käsittelystä. Kuitenkin antaa koiran nuolla omaa ja lastensa naamaa ja tonkia pihalla vapaasti. Ei sillä tavalla ole ylihygieeninen. Lapsensa ovat samanlaisia. Koulussa jo ja toisella vissiin yksi vatsatauti sairastettuna. Miten tuollaiseen tilanteeseen voisi päästä. Nimim.2-3 vatsatautia vuosittain.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   25.3.17 17:22:09

Joskus ihan lapsena on ollut oksennustauti tai mahatauti, ei sen jälkeen. Jos liikkeellä on kunnon kulkutautia joka aiheuttaa useiden päivien vessapäivystyksen, saattaa itsellä kiertää mahassa muutaman tunnin. En voi sanoa olevani tarkka yhtään mistään, toki siis perussiisti kaikessa, mutta esimerkiksi käsiä en pese jatkuvasti vaikka olisi tautia liikkeellä.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   25.3.17 17:22:20

Ei mullakaan kyllä oo ollut. Ainoot oksentelut on ollu krapulasta tai migreenistä johtuen, oksentelen ehkä noin kerran kahdessa vuodessa.

Käsiä kyllä pesen yleensä, kun tuun kotiin ja ennen ruokailua, mutta en aina. Pilaantuneen ruuan kanssa oon tarkka.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.3.17 17:27:01

Mulla myös tosi harvoin ja ne kerrat on ollu selviä ruokamyrkytyksiä, ohi alle vuorokaudessa kun kroppa on hankkiutunu huonosta materiaalista eroon. Noroa tmv. vatsatautia ollu viimeksi joskus peruskouluaikoina ja olen lähemmäs 40.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: tiijä 
Päivämäärä:   25.3.17 17:29:26

Mulla ei ole koskaan ollut ruokamyrkytystä ja vatsatauti viimeksi joskus päiväkoti-ikäisenä. Esimerkiksi noroa ei koskaan, ellei sitten tuolloin ihan pikkulapsena. En tiedä mistä johtuu. Pesen kädet vessakäynnin jälkeen vedellä ja jos ne näkyvästi likaantuu. En käytä käsidesiä yms. Saippualla pesen jos ei vedellä lähde, plus tietty suihkussa.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.3.17 17:41:03

Vatsatauti minulla on ollut viimeksi ala-asteikäisenä, kaikki yrjöäminen sen jälkeen on ollut ihan alkoholilla aiheutettua ja ikää on nyt 23v. Tosin peräpäästä raikaa senkin edestä..

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: jaa 
Päivämäärä:   25.3.17 17:48:44

Vatsatauti ollut mulla viimeksi pikkulapsena, siis tyyliin 3-vuotiaana. Ylipäätään oksentanut olen viimeksi ehkä joskus 8-vuotiaana. Olen nyt 30v. Pesen käsiä usein, saippualla. Ja olen aika tarkka ruoasta, etten vaan söisi pilaantunutta. Mutta en mielestäni ole mikään hysteerinen sen suhteen kuitenkaan.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: Pölö 
Päivämäärä:   25.3.17 17:49:28

Mullakin viimeks ollu vatsatauti joskus ala-asteella, nyt 25 vuotta ikää. Enkä tosiaankaan oo mitenkään erityisen tarkka hygieniasta, mutta semmonen perussiisti kuitenkin.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: Khfyoln 
Päivämäärä:   25.3.17 18:26:24

Oksennus/vatsataudissa olen ollut viimeksi ala-asteella tai jopa ennen sitä. Enkä muista, että äiti tai isä minun kotona asuessa niitä sairasti.

Ruokamyrkytystäkään ei ole ollut koskaan. Tosin en niistä herkimmin ruokamyrkytystä aiheuttavista ruuasta tykkää.

Miehellä ollut pari kertaa ilmeisesti noro tai muu kuumeinen vatsatauti, jonka on saanut töistä, mutta ei ole minuun tarttunut.

Meillä ei todellakaan ole todella siistiä ja puhdasta. Käsiä ehkä pesen nykyään useammin, kun on töissä tullut tavaksi. Toisaalta epäilen, että jätevesien käsittely töissä on saattanut lisätä vastustuskykyä.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: tassu 
Päivämäärä:   25.3.17 18:49:43

Edellistä kunnon vatsatautia en edes muista, aikuisiällä olen oksentanut kokonaista kaksi kertaa (olen 28 v.). Näistä toinen johtui alkoholista, toinen varmaankin liiallisesta makean syönnistä, en ole varma...

Olen kaikkea muuta kuin hygieeninen, vessakäynnin ja raa'an lihan tms. käsittelyn jälkeen pesen kädet mutta siinä se suunnilleen onkin. :D

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   25.3.17 19:05:49

Ei itsellänikään ole koskaan ollut vatsatautia ellei ihan vauvana ollut. Ripulia joskus ja mahakipua mutta ei mitään noroviruksen tyylistä pöpöä. En ole mikään hysteerikko käsien pesussa. Kai se liikkuu geeneissä?

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   25.3.17 19:20:09

Olen oksentanut kerran lapsena (niin että tiedän niin käyneen, toki ehkä ihan taaperoikäisenä myös) ja kerran aikuisena, olen kohta 40v. Jos muulla perheellä on yrjötauti saattaa itsellä olla puoli päivää ripulia. En tiedä miksi, hygieniasta ei ainakaan johdu :P Asutaan maatilalla eikä sisälläkään koskaan ole kovin puhdasta. Lapset ei myöskään kovin tiuhaan ole mahataudissa mutta silloin tällöin kyllä, samoin mies.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   25.3.17 19:20:19

Ei ole minullakaan ollut kunnollista vatsatautia ikinä, muuten kuin alkoholin takia en ole oksentanut alakoulun jälkeen. Kaikilla perheenjäsenillä/kavereilla saattaa olla herkästi tarttuva vatsatauti menossa mutta itsellä korkeintaan vähän kiertää mahassa.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: sivusta 
Päivämäärä:   25.3.17 19:31:44

Mulla oli vatsatauti viimeksi vuonna 2008. Sitä ennen joskus 90-luvun alussa kun olin yläasteella.

Meidän perheessä ei mahataudit ole koskaan kiertäneet. Omat lapset ei ole sairastaneet 5,5 vuodessa yhtään mahatautia.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.3.17 19:37:50

"Mistä johtuu että joillekin se iskee ja joillekin ei? Kaveri on tosi tarkka käsienpesusta ja ruokien käsittelystä. Kuitenkin antaa koiran nuolla omaa ja lastensa naamaa ja tonkia pihalla vapaasti. Ei sillä tavalla ole ylihygieeninen."

Käsien pesu ja ihmisten välinen hygienisyys on juuri se juttu. Ihminen saa vatsataudin toiselta ihmiseltä, ei koiralta. Käsiä ei laiteta suuhun ja kädet pestään kun tullaan kotiin.
Koiran pussailu vaan nostaa vastustuskykyä!:)

"Miten tuollaiseen tilanteeseen voisi päästä. Nimim.2-3 vatsatautia vuosittain."
Pitämällä yllä hyvää hygieniaa kun olet tekimisissä ihmisten kanssa tai liikut paikoissa missä liikkuu muita ihmisiä. Lapsikontakteja kannattaa välttää eikä lasten kanssa varsinkaan syödä mitään samaa ruokaa.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   25.3.17 19:47:35

Minulla on viimeksi ollut vatsatauti 4-vuotiaana, nyt ikää 28. Olin vielä yhdessä vaiheessa puoli vuotta päiväkodissa töissä. Enkä kyllä tosiaan tajua mistä tämä johtuu, elän aika epähygieenisesti. Kädet pesen vain jos olen käynyt vessassa tai jos kokkaan ruokaa mitä joku muukin syö (asun yksin eli aika harvoin). Kaivan nenääni, hampaidenvälejäni, kynnenalusia ja vaikka mitä enkä todennäköisesti pese käsiäni ennen kuin otan seuraavan palan suklaata näiden toimien jälkeen. Ruokiakin käsittelen vähän huolimattomasti, jos teen vain itselleni voileivän niin aika harvoin jaksan vaikka pestä salaattia tai tomaattia...

Sori, että kerron kaikista ällöistä tavoistani. :D Mutta itse en siis allekirjoita sitä, että hyvä hygienia olisi se tie vatsataudittomuuteen. Tai siis ei ainakaan niin päin, että voisi taputtaa itseään selkään, että olisi muka jotenkin omaa ansiota elää ilman vatsatauteja. Jos mun kaltainen ällö sika ei koskaan saa vatsatauteja, niin ei se hygieenisyys kyllä voi olla ainoa tekijä.

Krapulassa kyllä olen oksentanut monta kertaa ja mahakin on silloin kuralla, mutta ei kai sitä nyt vatsataudiksi voi laskea. Siinä kohtaa ei kyllä voi syyttää kuin itseään. :D

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: immati 
Päivämäärä:   25.3.17 19:52:03

Yhden kerran on ollut sellainen krapula, että on pitänyt oksentaa. Silloinkin oksentelin lähes kolme päivää, mikään ei pysynyt sisuksissa, vesikin tuli ylös samantien. Kyllä, opin läksyni.

Yhden oksennustaudin muistan koko elämäni varrelta, samoin yhden ruokamyrkytyksen (huonoa kebabia). Nuhaa mulla on silloin tällöin, mutta kunnon flunssa ehkä kerran vuodessa. Silloinkaan ei nouse kuumetta, vaikka olisi kuinka surkea olo. Oikeasti _kuumeessa_ muistan olleeni kerran, pikkulapsena oon toki saattanut sairastella enemmänkin.

En ole mitenkään tarkka... tai no siis, kyllä mä pesen kädet aina kun tulen kaupungilta tai töistä kotiin, mutta en käytä käsidesiä tai ole muuten skarppi hygienian suhteen.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: sivusta 
Päivämäärä:   25.3.17 19:57:01

Minun tapauksessa kyse on paremminkin hyvästä hygieniasta kuin sen puutteesta.

Lemmikkejä ei ole koskaan ollut, joten niiden "ihmeellisesti vastustuskykyä tuova vaikutus" puuttuu myös.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.3.17 19:57:31

Mulla ei ollut lapsena koskaan. Kun omat lapset meni isoon päiväkotiin niin sairastin 1-2 /per vuosi niiden tuomia mahatautia. Kun lapset meni kouluun ei tauteja ole enää ollut.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: sontaläjä 
Päivämäärä:   25.3.17 20:50:38

"Sori, että kerron kaikista ällöistä tavoistani. :D Mutta itse en siis allekirjoita sitä, että hyvä hygienia olisi se tie vatsataudittomuuteen. Tai siis ei ainakaan niin päin, että voisi taputtaa itseään selkään, että olisi muka jotenkin omaa ansiota elää ilman vatsatauteja. Jos mun kaltainen ällö sika ei koskaan saa vatsatauteja, niin ei se hygieenisyys kyllä voi olla ainoa tekijä."

Samaa mieltä. Pesen kädet ainoastaan kylässä vessan jälkeen. Ruoka jos on vaan vähän pilaantunutta voin hyvinkin syödä. Eilinen lautanen jos on suhtkoht puhdas eikä kissa ole sitä nuollut, niin voin hyvin käyttää. Jos joku levite on homeessa niin homeen kuorin pois, lievästi tuoksahtava liha saa lisämaustekuorrutuksen. Edellinen mahatauti noin 15v sitten. Kaveri (käyttää käsidesiä joka välissä) sai ruokamyrkytyksen ja oksenteli pitkin iltaa, yötä ja aamua, samaa ruokaa syöneenä en saanut mitään oireita.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.3.17 21:03:26

No kuukausi takaperin osui oksutauti kohdalle, kesti neljä päivää. Nyt oon ollut pari päivää taas mahataudissa, tällä kertaa tulee toisesta päästä.

Joskus ala-asteikäisenä olen ollut ennen näitä kertoja mahataudissa.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.3.17 21:22:15

Mulla on ollut mahatauti viimeksi ala-asteikäisenä eli pitkälti yli 20 vuotta sitten, ja silloin on myös edellinen kerta kun olen oksentanut. Joskus saattaa päivän tai pari mahassa kiertää, jos on noroa tms. liikkeellä. Kerran olen saanut ruokamyrkytyksen, silloin nousi kuume ja oli ripulia mutta en oksentanut.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: moe 
Päivämäärä:   25.3.17 21:28:34

Noin 20v sitten oli tosi paha ruokamyrkytys ulkomailla. Sitä ennen oli ollut vatsatauti 8v aikaisemmin. Sen koommin ei ole näkynyt. Töissäkin noro kävi ja söi molemmat vieruskaverit vuoronperään, ite en saanut silloinkaan sitä. En todellakaan ole järin hysteerinen käsienpesijä ja elukoita on, nuolevat naamaa jne. En kyllä saa kausiflunssiakaan, yleensä saan jonkun erikseen kauden ulkopuolella kerran viidessä vuodessa lievänä. En hae influenssarokotuksia enkä sikaa, en punkkia enkä muitakaan kausittaisia, isot pahat rokotukset otan mutten noita ylimääräisiä.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: Heppu 
Päivämäärä:   25.3.17 21:36:53

Minulla on ollut viimeksi myös joskus ala-asteella oksennustauti. Siskollakaan ei ole ollut aikuisiällä kertaakaan, mutta jostain syystä äitiimme tarttuu aika usein. Kun asuttiin vielä kotona ihmeteltiin aina että miten voi olla ettei tarttunut koskaan meihin. Ja ollaan kaukana super hygieenisistä ihmisistä.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: Kop kop 
Päivämäärä:   25.3.17 21:40:04

Pidän lähes neuroottisesti huolta hyvästä hygieniasta kaikkialla muualla paitsi tallilla hevosen sekä hevosen jätösten kanssa touhutessa. Vieraita hevosia en lääpi turhaan, etteivät mahdolliset taudit leviäisi hevosten kesken, mutta omia eväitäni saatan syödä pesemättömilläkin käsillä tai hanskoilla. Tallillakin olen kuitenkin aina tarkkana ihmisten tiloissa, etenkin vessassa.

Käytän käsidesiä usein matkustaessa sekä joskus muutenkin, esim. jos läheinen on kipeänä. Käytän kotona eri vaatteita kuin kodin ulkopuolella (pestyjä vaatteita siis). Pesen kädet aina, kun tulen kotiin. Juon todella paljon vettä, jos juon alkoholia yhtään enemmän kuin oli tarkoitus.

Pesen kädet aina erityisen huolella. Tuntuu siltä, että useimmat muut naiset pesevät kätensä aivan liian nopeasti ja käyttävät aivan liian vähän saippuaa. Myös kynsienaluset ja sormien välit tulee pestä joka kerta, muutoin kosteus vain tarjoaa pöpöille hyvän alustan.

Viimeisimmästä oksentamiskerrasta aikaa noin 16 vuotta. Silloinkin vain kerran, kun olin syönyt pilaantunutta ruokaa (tieto tuli jälkikäteen).

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: Piukku 
Päivämäärä:   26.3.17 13:14:20

En ole ikinä ollut vatsataudissa.
Pesen kädet vessassa käynnin jäljeen ja kun aloitan ruuan laiton. Matkustan paljon ja syön ulkomailla hyvin erilaisissa paikoissa, siis missä paikalliset duunaritkin syö.
Kaikki perheessäni ovat samanlaisia, ei vatsatautia.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: suklaasydän 
Päivämäärä:   26.3.17 13:30:24

Viimeisin vatsatautini oli n.18-vuotiaana, sen jälkeen olen oksentanut vain alkoholin takia. Ikää on nyt 29v (kohta 30). Flunssiakaan en kovin usein sairasta, kohta tulee vuosi edellisestä kerrasta. :) Kuumetta on vielä harvemmin, ehkä muutaman vuoden välein.

En koe elämäntapojani erityisen terveellisiksi. Kädet pesen lähinnä vessareissuilla.:D Ulkomaiset vadelmat syön kuumentamattomina.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.3.17 14:13:19

Oiskohan edellinen oksennus/mahatauti ollu oikeesti joskus ala-asteella. En mie muutenkaan sairastele pahemmin, nuhan kerran kaksi vuodessa.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.3.17 14:45:29

Ei mullekaan kyllä vatsataudit iske kuin ihan poikkeustapauksissa. Vissiin kahdesti kymmenen vuoden aikana, toinen kun olin sijaistamassa päiväkodissa jossa kaikki sairasti vatsatautia.

Kaiken maailman flunssat saan sen sijaan aina.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: Talliharja 
Päivämäärä:   26.3.17 14:51:28

Samaa ihmetellyt joskus kun ei minuun tartu vatsatauti kovinkaan herkästi. Joskus nuorempana mietin kun kaikki muut perheestä oli vatsataudissa mutta minä en ikinä.
Viimeeksi 7 vuotta sitten norovirus joka tuli ruotsin laivalta. Hygieniasta huolehdin normisti eli pesen kädet vessareissun jälkeen yms mutta muutoin olen aika "huoleton".
Lapseni täyttää nyt kuusi ja hänellä ei ole vielä koskaan ollut mahatautia vaikka on päiväkodissa.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.17 15:02:39

Olen 34 ja viimeksi mulla oli vatsatauti tyyliin noro tms joskus.... 20 vuotta sitten.

Ruokamyrkytyksen sain toki 2v sitten mutta sitä en laske mukaan koska minulle tarjottiin ruokaa joka oli kirjaimellisesti pahasti mädäntynyt jonka huomasin ekan suupalan jälkeen mutta se oli liian myöhäistä.

Pesen aina käsiä kun tulen kaupungilta enkä laita "kaupunkikäsillä" mitään suuhun. Muuten kyllä syön jatkuvasti esim vanhaa ruokaa, joku laatikkoruoka saattaa seistä huoneenlämmössä hyvin pari päivää, en välitä parasta ennen päivämääristä jne. En edes pese kotona käsiä vessan jälkeen... eläimet nuolevat naamaani jatkuvasti.

Sellainen vinkki että jos on vatsatautiolo niin pitää juoda sitruunamehua. Suoraan sitruunasta tai tiivistettä. Auttaa heti. Sille oli jokin tieteellinen selitys mitä en tarkkaan muista mutta jotenkin liittyi siihen että vatsatautivirus/bakteeri neutraloi mahahapot jotka sitruuna keinotekoisesti palauttaa.

Mutta se käsienpesu...

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: raita 
Päivämäärä:   26.3.17 16:29:20

Mulla ei ole myöskään ikinä ollut vatsatautia, eikä ripulia eikä oksennustautia. Ehkä ihan pikkulapsena, mutta ei sinä aikana jonka muistan. Kaksi kertaa olen oksentanut , ala-asteikäisenä kun olin kipeä ja join hunajavettä, joka tuli ylös samantien ja kerran kun join itselleni sopimatonta alkoholia tai sitten ruuassa oli jotain, koska oksensin syömäni ruuat.

Yleensä pystyn syömään mitä vaan ilman, että maha menee sekaisin. Olen aina sanonutkin, että minulla on teräsvatsa, joka kestää melkein mitä vaan. Tuo yksi kerta oli yksi poikkeus ja muutaman kerran on ollut maha normaalia löysemmällä.

Kovinkaan siisti tai hygieeninen en ole ja kaiken lisäksi reilusti ylipainoinen. Ikää yli 40 v.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   26.3.17 16:37:18

"vatsatautivirus/bakteeri neutraloi mahahapot jotka sitruuna keinotekoisesti palauttaa."

Se liittyy ihan puhtaasti mahan happamuuteen. Hyvin happamassa tilassa bakteerit heikkenee/kuolee. Pippurit kokonaisena nieltynä aiheuttaa myös mahalaukun suojamekanismien tehostumisen. Onhan näitä mehuja ja muita aina käytetty... auttaa tai ei.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: retikka 
Päivämäärä:   26.3.17 16:40:15

"En edes pese kotona käsiä vessan jälkeen... "

Meinaatko saavasi omasta virtsasta tai ulosteesta itselleni mahataudin? Omista bakteereistasi?

Minusta käsien pesu wc-käynnin jälkeen vaan kuuluu sellaiseen perussiisteyteen.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   26.3.17 16:44:01

Ihmiset täällä ei tiedä näköjään virustautien ja ruokamyrkytyksen eroa. Puhutaan siitä, miten voidaan syödä vanhaa ruokaa sairastumatta. Miten se liittyy esim. norovirukseen tai muuhun vastaavaan?

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: Elma 
Päivämäärä:   26.3.17 17:35:01

Ikää 35 enkä kahta ruokamyrkytystä lukuunottamatta muista vatsatautia aikuisiältä. Nekin ovat olleet ohi muutamassa tunnissa. Kerran Egyptissä maha oli puoli vuorokautta löysällä ja oli vähän kuumeinen olo. Nyt kun noro riehui tänä talvena pahimmillaan, mulla oli maha kipeä pari päivää mutta ei muita oireita.

  Re: Muita jotka ei koskaan sairastu vatsatautiin?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.3.17 19:41:02

Lapsettomat harvoin sairastuu mahatautiin .

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.