Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: no just 
Päivämäärä:   8.1.17 23:12:26

http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/201701082200050569_lz.shtml

Onkohan se nyt ihan näin?

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: Jaffa 
Päivämäärä:   8.1.17 23:32:01

No emmä tiiä, en sanois että se tekee musta nirson jos en ole yksinkertaisesti kiinnostunut jostakin miehestä. Rupeaa vaan ahdistaa jos väkisin yrittää roikkua jossain miehessä väkisin.

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   8.1.17 23:32:43

Jossain määrin kyllä.
Tehdään kilometrin pituinen lista eri ominaisuuksista eikä jousteta mistään.

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: mh 
Päivämäärä:   8.1.17 23:38:08

Miksi naiset eivät saisi olla nirsoja? Miksei saisi etsiä itselleen juuri sellaista kumppania kuin tahtoo? Miksi pitäisi tyytyä juuri siihen ensimmäiseen vastaan tulevaan mieheen?

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: Pera 
Päivämäärä:   8.1.17 23:42:32

Kylä näin on! Ei me miehet olla nirsoja, naiset on. Mulle kelpaisi kuka vaan hameväen edustaja kunhan näyttää Pamela Andersonilta.

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   8.1.17 23:43:33

Miksi se on jotenkin väärin, jos olen mieluummin yksin, kuin sellaisen miehen kanssa, joka ei täytä kumppanitoiveitani?

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: Raipe 
Päivämäärä:   8.1.17 23:45:30

Se on minua kohtaan väärin!!!!!

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: Jerejukkapekka 
Päivämäärä:   8.1.17 23:46:16

Mä haluun naisen!

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: Raipe 
Päivämäärä:   8.1.17 23:47:22

Jere mee muualle vonkaamaan nää hötöladyt on varattu mulle.

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: Pepe 
Päivämäärä:   8.1.17 23:48:11

Jotkut ihmiset vaan kolahtaa ja toiset ei, ei se ole nirsoutta. Mutta se on, jos pidetään yllä ihan ihmeellisiä kriteerejä esim varallisuuden, lihasmassan tai miehekkyyden suhteen. Näin vaan esimerkkinä. Se jos ei koskaan anna mahdollisuutta vaikka tavalliselle duunarille juuri sen takia mitä tekee työkseen, on järjetöntä. Moni hyvä mies menee ohi sen takia, että katsotaan pintaa ja kulissia, eikä sitä aivotoimintaa, arvomaailmaa ja ajatuksia. Tietty musta ihmisen on hyvä olla omaan silmäänkin hyvä, mutta että antaisin pakit vaikka siksi, että toinen ei ole mallinmitoissa niin saisin katsoa idioottia kyllä peilistä.

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.1.17 23:50:49

Paskapuhetta, että johtuisi prinsessasaduista. Jokaisessa lajissa se sukupuoli, joka keskimäärin sijoittaa enemmän resursseja jälkeläisiin, on myös keskimäärin valikoivampi kumppaninsa suhteen. Huomaa sen miehistäkin silloin kun ovat tosissaan etsimässä kumppania jonka kanssa perustaa perhettä (eli oikeasti sijoittaa resurssejaan), että siinä ovat huomattavasti valikoivampia siinä missä pelkkiä siittiöitä on "halpa" jakaa.

Kulttuurimme taitaa päinvastoin tehdä siitä pelkästä siittiöiden jakamisesta vaikeampaa - on elatusvelvollisuudet sun muut.

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: Pepe 
Päivämäärä:   8.1.17 23:51:16

Ja pitää vielä lisätä se, että ihan naurettavaa, että naista täytyy verrata käytettyyn autoon artikkelissakin. Ihan tarpeeksi on näitä seksistisiä nainen-auto kuvauksia olemassa. Vaikka totta tuo monesti on, että miehet usein tavallaan tyytyy siihen parisuhteeseensa hakematta suurta rakkautta. Samaa tekee tosin moni tuntemani nainenkin. Minusta se on vain surullista, ei mitenkään ihailtavaa.

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.1.17 23:55:58

Miksi ei saisi olla nirso? Miksi pitäisi elää ahdistavassa, onnettomassa parisuhteessa mieluummin kuin olla sinkkuna? Miksi parisuhteen tulisi ylipäätänsä olla joku ihanne, johon jokaisen tulee päätyä jossain välissä, aivan sama kenen kanssa?

Mieluummin itse olen sinkkuna ja elän niin kuin haluan kuin olisin miehen kanssa, joka ei sovi minulle ollenkaan. En halua parisuhdetta niin paljoa, että haluaisin elää ahdistuneena ja kuluttaa aikaa vaikka en edes haluaisi olla suhteessa. Se mies kuitenkin tulisi elämään kanssani koko loppuelämäni, niin enkö saisi valita sen henkilön huolella?

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.1.17 23:57:47

"Sormaalan mielestä yhteiskunta kasvattaa nuoret naiset nirsoiksi. Tytöille luetaan prinsessasatuja, joissa naisen rooli on odottaa täydellistä prinssiä ja romanttista rakkautta ihannoidaan"

Prinsessasadut oikeastaan kuvastavat aivan vastakkaista, vanhanaikaista naisen roolia. Niissä missään ei puhuta täydellisestä prinssistä. Ja prinssi on normaali sulhanen prinsessalle. Sen sijaan prinssi tulee ja ottaa vaimokseen. Naiselta ei siis kysytä mitään. Monet prinsessa sadut siis päinvastoin opettavat että otetaan se mies joka sut poimii. Naisen rakkautta ei kuvailla tai hänen kiintymystään mieheen. Hän vain menee naimisiin koska mies huolii hänet ja niin täytyy tehdä. Monet tarinat onkin kirjoitettu siihen aikaan kuin tämä oli toimintamalli. Toki tarinoihin on pehmennykseksi lisätty tieto siitä että prinssi ja prinsessa rakastavat toisiaan ja elävät onnellisena elämänsä loppuun asti. Sen näen enemmänkin lohdutuksen sanana ajan naitetuille tytöille. Luoda heihin uskoa, että se rakkaus voi löytyä ja samalla on suloista haaveilua.

"Avoliitoista kaksi kolmasosaa päättyy naisten aloitteesta, koska odotukset täydellisestä parisuhteesta eivät heillä täytykään."

Se kumpi sanoo, että nyt loppu, ei välttämättä ole syypää eroon. Monesti miehet eivät ole niin hyviä puhumaan asioista ja siten myöskään lopettamaan suhdetta. Niinpä miehet useammin voivat erota mielessään vaikkeivat uskalla lopullista niittiä jutulle sanoakaan. Naisen sitten pitää lopulta juttu lopettaa. Moni ajattelee että kyllä se toinen kohta musta haluaa eroon. Minusta tämä ei kerro niinkään naisten nirsoudesta vaan miesten munattomuudesta.

"Vähän kuin käytetyn auton hankkimiseen: Otetaan se mikä on tarjolla. Kunhan toimii kohtuullisesti, kalliimpaankaan ole varaa."

Mutta mitä jos sitä autoa ei tarvitse? Bussit kulkee ja pyöräkin on kätevä. Autoon menee tuhottomasti rahaa, verot ja vakuutukset ja sitten vielä huollotkin. Jos se auto aina jättää tielle eikä starttaa niin mitä hyötyä siitä on?

Jännä että tämänkin on kirjoittanut mies. Vähän katkera ja syyllistävä sävy. Ja jännä että tämäkin on olevinaan naisten vika. Miksi ei puhuta että miehet ovat munattomia, keskustelutaidottomia porsaita jotka haukkuvat naisia nirsoiksi. Useammin kun nämä nirsot naiset eivät koe asiaa ongelmana. He katsovat että millaisia miehiä on saatavilla ja päättävät mieluummin olla yksin. Kenen ongelma? No, kaikesta päätellen niiden miesten ongelma. Tämä ei siis ratkea silla että syyllistää naisia.

Nyky-yhteiskunta on muuttunut entistä tasa-arvoisemmaksi ja enää ei miehelle riitäkään parisuhdemarkkinoilla että tuo leivän pöytään. Se kelpasi silloin joskus. Nykyään nainenkin käy töissä. Historiassa naisen on parisuhteeseen päästäkseen pitänyt olla viehättävä, kaunis, osata kokata ja hoitaa kotia, siivota ja sisustaa, tehdä käsitöitä jne. Ne elävät vieläkin. Mutta nykyään nainen myös tuo leivän omaan pöytäänsä. Ei siis tarvitse pariutua.

Kriteerejä on varaa pitää ylhäällä, jos ei ole ongelmaa olla yksin. Niillä joilla on ongelma olla yksin, on kriteerit yleensä niin alhaalla että väkivaltainen juoppokin käy. Sen sijaan ihminen, joka nauttii omasta rauhastaan etsii tarkoituksellaan lähes satuolennon kaltaista olentoa, sillä ei oikeastaan halukaan ketään.

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   9.1.17 00:07:41

Pepe, joo, todella tiukka ennakkoluuloisuus on vähän huono juttu ja rajaa mahdollisesti luonteen puolesta sopivia pois. Pitää kuitenkin muistaa, että varsinkin vähänkään paremman näköisellä sinkulla on aika paljon treffejä luvassa. Ja voin kokemuksesta sano, että deittailu on todella henkisesti rankkaa puuhaa. Ei jokaisen kanssa vain VOI ja JAKSA käydä treffeillä saati sitten useammalla vaikka ensimmäisellä tapaamisella ei ollut kipinää.

Toisaaltaan netti ja tinder yms. ovat hyviä sillä antavat mahdollisuuden tutustua uusiin ihmisiin, mutta toisaaltaan tekevät tarjonnasta hyvin runsasta ja silloin on ihan järkevää karsia että kenen kanssa jaksaa edes treffeille mennä kun kaikkien kanssa ei jaksa. Ja jos on liikaa treffejä esim. viikon aikana, niin pystyykö jokaiseen tutustumaan kunnolla? Vai pitäisikö sittenkin valita yksi (kahdestakymmenestä seitsemästä) jota sitten tapaa muutaman kerran ilman muiden tapailua ja päättää jatkaako vai ei. Millä perusteella sen yhden valitsee?

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.1.17 00:09:48

Hölynpölyä. Miehet ne on jotka nirsoilee.

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.1.17 00:18:29

Auto vertaus on harvinaisen hyvä! Haluan nimittäin kivan, siistin perusauton. Tyyliin jonkin tälläisen: http://www.nettiauto.com/extra/images/volvo-v40-1.jpg Jos en sellaista saa, niin olen mielummin kokonaan ilman. En halua tyytyä mihinkään tälläiseen: http://www.kotihiiri.com/polku/kuvat/Romuauto.jpg Jälkimmäiselle minulla ei ole mitään käyttöä. Se ei vastaa toiveitani enkä näe mitään järkeä siinä että pitäisin sellaista luonani. Jotkut toki tykkäävät kunnostaa romuautoja, mutta minä en kuulu niihin. Toki romuauton saa halvalla ja siitä saattaa saada siedettävän pitkän ja kalliin ajan jälkeen.

Terveisin autoton sinkku, joka vielä odottaa sitä oikeaa niin auton kuin miehenkin suhteen.

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: Pepe 
Päivämäärä:   9.1.17 00:20:01

Mä oon ikävä kyllä usein nettisaiteissa tehnyt päätöksen sen mukaan miten tulen ihmisen kanssa chattaamalla toimeen. Jos ei kirjoittamalla ole mitään sanottavaa toiselle niin on hankala kuvitella, että livenäkään on. Testaan siis lähinnä vuorovaikutustaitoja, vaikka tiedän, että moni on oikeasti parempi livenä.. Jonkin on parasta kuitenkin klikata jo keskustellessa. Suurin osa mm. tinder-tyypeistä on juuri sellaisia, joiden kanssa ei saa mitään kunnollista keskustelua aikaiseksi, vain haastattelutyylisen dialogin siitä missä on syntynyt ja mitä tekee työkseen. Itselleni iskee ne ihmiset, jotka osaavat heittää vitsiäkin väliin, kertoa syvällisemmin itsestään tai maailmankuvastaan.
Niiden vähänkin hyvännäkösten voi olla myös vaikeaa erottaa jyvät akanoista. Tai ylipäätänsä kenen tahansa, johon ollaan kiinnostuttu. Itse deittasin kerran naista, joka oli mielettömän mukava mulle ja kiltti, mutta hetken päästä aloin ihmettelemään muiden mielipiteitä hänestä. Ihan eriä, mitä olin itse kokenut. Annoin mahdollisuuden, mutta selvisihän se, että se nainen oli oikeasti aika piru toisille naisille ilman, että he olivat tehneet mitään väärin. Selvisi naiskaverini kautta, johon luotan kuin kallioon.
Mutta siis pointtini oli, että en voisi kuvitella valitsevani treffiseuraa vain nätin pinnan tai akateemisen loppututkinnon perusteella.

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: niinpä 
Päivämäärä:   9.1.17 00:22:46

Miehet ne vasta nirsoja onkin. Koska olette nähneet komean miehen ruman naisen kanssa? Ette koskaan. Toisinpäin aivan yleistä. Ihan taviksissakin. Ei ole kyse edes rahasta.

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: sinkkunainen 
Päivämäärä:   9.1.17 00:31:48

No jos onnellisen parisuhteen haluaminen tekee minusta nirson, niin olkoon sitten niin. Jos mies haluaa "tyytyä" huonoon suhteeseen, niin ei se minulta ole mitään pois. Mutta ikinä enää en katselisi sellaista miestä, joka vain tyytyy minuun. Ensimmäinen vaatimus on se, että hän haluaa juuri minut, omana itsenäni. Jos ei, menköön etsimään muualta.

Yhden suhteen olen elänyt, jossa tosiaan mies tyytyi minuun. Sellaiseen helvettiin en suostu enää koskaan. Minä olen paremman arvoinen, ja todellakin olen mieluummin yksin.

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: Htn 
Päivämäärä:   9.1.17 00:40:57

Netti on luonut pariutumisesta pinnallisen ilmiön hieman kuin karjamarkkinat konsanaan. Nyt laaditaan etukäteiskriteerit ja niiden ulkopuolelle jäävät todellakin jäävät yhteydenoton ulkopuolelle, koska netissä on paljon tarjontaa. Toista oli ennen kun nämä tutustumiset tapahtui aina naamakkain heti alusta saakka.

Minusta on myös surullista, jos joillakin on koulutus vaatimukset siellä listalla ns. ehdottomien kohdalla. Tunnen sakkia laidasta laitaan ja kaikissa koulutusasteissa on mukavia ja pissipäitä, pärjääviä ja ei pärjääviä yms.

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: Polkka 
Päivämäärä:   9.1.17 01:29:12

Kirjoittaja itse myöntää kirjoittaneensa tuon trollatakseen.

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: mies 
Päivämäärä:   9.1.17 01:37:47

Oi miten hieno romuauto. Tuosta romuautosta saisi rakennettua itselleen aivan täydellisen auton, jota voisi vaalia ja hoitaa rakkaudella. Paljon hienompi kuin yksikään Volvo.

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   9.1.17 01:40:37

Mulla ei kyllä oo koskaan mitään listaa ollut millaisen miehen haluan. Tosin en liikukaan esimerkiksi elämäntapaluusereiden seurassa niin ei ole sellaisia tarvinnut hätyytelläkään pois. Kaikki riippuu vaan siitä olenko kiinnostunut miehestä. Sitä paitsi olen tehnyt yhden ainoan kerran elämässäni ensimmäisen siiron, kaikilla muilla kerroilla miehet on lähestyneet ja olen pikku hiljaa itsekin alkanut kiinnostumaan.

Mutta mieluummin olen yksin kuin suhteessa joka ei ole onnellinen. Toivon vaan että joku päivä sellaisen löytäisin. Tai saisin miehen jonka eteen tahtoisinkin nähdä vaivaa.

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: juku 
Päivämäärä:   9.1.17 02:07:50

Kaikkien pitäisikin olla nirsoja eikä vain tyytyä johonkin, johon ei kuitenkaan ole täysin tyytyväinen. Kyseessä pitäisi kuitenkin olla elämänkumppani eikä sellaisen valintaa pidä ottaa liian kevyesti. Minulla on muutamia kriteerejä, joista en jousta pätkääkään, koskaan. Mieluummin olen sitten vaikka yksin. Ja vain todella harva mies sopii näihin kriteereihin. Mutta eihän se ole yhdenkään miehen ongelma, vaan ainoastaan minun, jos jään yksin. Mies tosin minulla on, ei siinä mitään, mutta se onkin jo pieni ihme.

Miksi olla väkisin ihmisen kanssa, joka ei vain ole sopiva?

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: Htn 
Päivämäärä:   9.1.17 02:27:34

Varmaan tuossa jutussa ajettiin sitä takaa, että monelta jää tutustumatta hyviin ja loppujen lopuksi sopiviinkin ihmisiin, jos on listannut monia "ehtoja" ja niiden perusteella menee vain uppiniskaisesti eteenpäin. Ei kukaan käske huonossa suhteessa olemaan tai siihen ryhtymään. Moni tyrmää ihmiset etukäteen mielikuvien perusteella eikä malta tutustua ns. puhtaalta pöydältä.

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   9.1.17 03:05:39

Kirjoittaja itse myöntää provoilleensa jajaksatte vatvoa? Ok.

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.1.17 03:55:16

Proivoillut tai ei niin näitä kommentteja kuulee tosi usein. Ja minusta on vähän huvittavaa ja samalla ärsyttävää miten jotkut katsovat olevansa päteviä neuvomaan.

En tajua miten se jollekin on ongelma että joku on nirso? Ulkopuolisen on myös outo mennä sanomaan mikä on uppiniskaisuutta ja mikä ei. Joku voi näyttää ulospäin typerältä kriteeriltä, mutta jokaisen oma elämä ja omat valinnat! Ja ei kaikki jaksa satoihin kumpoaniehdokkaisiin tutustua varmuuden vuoksi ja antaakseen mahdollisuuden.

Minkä takia se on niin iso asia muille?!

Ja ainiin, ei aina kannata jokaista sanaa ottaa niin tosissaan. Itse ainakin vitsailen miehistä. Voin keskustelun lomassa naurahtaa että hyllytin uuden deittini kamalien kenkien vuoksi (sillä se oli mieleen jäänyt iso turn off) vaikka oikeasti meillä ei ollut mitään yhteistä ja koko treffit olivat hyvin vaivaannuttavat. Toki jollekin voi jäädä mielikuva että minulla on fiksaatio kengistä ja lemppasin täydellisen miehen kenkien takia. Mutta en aina jaksa asetella sanojani niin tarkkaan vaan oletan ihmisten tajuavan etten ole täysin tosissaan.

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: Hatikka 
Päivämäärä:   9.1.17 04:51:10

"Avoliitoista kaksi kolmasosaa päättyy naisten aloitteesta, koska odotukset täydellisestä parisuhteesta eivät heillä täytykään."

Jaa-a. Johtuisikohan tämä seuraavasta...

"Vähän kuin käytetyn auton hankkimiseen: Otetaan se mikä on tarjolla. Kunhan toimii kohtuullisesti, kalliimpaankaan ole varaa."

Kumppaniin tyytyminen kun ei voi olla näkymättä suhteessa. Mitä tyytyjät hakevat parisuhteelta? Äitiä? Taloudenhoitajaa?

Tyytyminen kertoo siitä, että toinen ei ole ihmisenä kovin tärkeä.

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: Vi 
Päivämäärä:   9.1.17 10:02:07

Ennen otin puolisoksi sen, joka minut ensimmäiseksi halusi. Jostain kumman syystä tuli tehtyä monta mokaa.

Sitten laitoin todella kovat kriteerit (tulot, älykkyys, käytöstavat, alkoholin käyttö, itsetunto, kunto, ikä yms.). Olen ollut jo pitkään elämäni parhaassa parisuhteessa. Onnellinen. Kannatti.

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: mmm 
Päivämäärä:   9.1.17 10:11:34

Tunnen kyseisen lääkärin. Hän on niin eriskummallinen tyyppi, että pakkeja on kyllä odotettavissakin.

Jouduin opiskeluaikana antamaan pakit ja hänen oli tosi vaikea sitä ymmärtää. Ja olimme jo tuttuja tässä vaiheessa....

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: Usva 
Päivämäärä:   9.1.17 10:36:02

"Minkä takia se on niin iso asia muille?! "

Lähinnä se taitaa kaihertaa niitä miehiä, jotka saavat pakkeja naisilta jatkuvasti. Uskoisin myös, että sekin on tämän jutun aloittajan mielessä, vaikka hän väittää, että kirjoitti provon...

Tietysti se on naisissa vika, kun hän ei kelpaa kenellekään.

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   9.1.17 10:53:51

Oliskohan tuo mies vähän autisti (asperger tms.)?

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: ruma 
Päivämäärä:   16.1.17 13:41:54

Miehet ne nirsoja on. Ei kelpaa ruma nainen kellekään.

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.1.17 14:12:49

"Lähettäjä: Htn
Päivämäärä: 9.1.17 00:40:57

Netti on luonut pariutumisesta pinnallisen ilmiön hieman kuin karjamarkkinat konsanaan. Nyt laaditaan etukäteiskriteerit ja niiden ulkopuolelle jäävät todellakin jäävät yhteydenoton ulkopuolelle, koska netissä on paljon tarjontaa. Toista oli ennen kun nämä tutustumiset tapahtui aina naamakkain heti alusta saakka. "

Siis harmittaa että nykyihminen saa valita kumppanikseen sellaisen jonka haluaa, eikä sitä joka sattuu kylänraitilla tulemaan vastaan? Apua, on kyllä ihan kamalaa...

"Minusta on myös surullista, jos joillakin on koulutus vaatimukset siellä listalla ns. ehdottomien kohdalla. Tunnen sakkia laidasta laitaan ja kaikissa koulutusasteissa on mukavia ja pissipäitä, pärjääviä ja ei pärjääviä yms."

Surullista että halutaan todennäköisemmin pärjäävä, edes jokseenkin fiksu, itsenäinen ja normaali kumppani? Juu.

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   16.1.17 14:43:11

Nirsoudessa ei ole mitään vikaa, kunhan ymmärtää sen, että mitä korkeammat kriteerit, sitä vaikeampaa parin löytäminen on. Niin nainen kuin mieskin saa aivan vapaasti odottaa kumppanilta mitä hyvänsä, mutta jos vaatimukset ovat todella kovat (etenkin jos itse ei puolestaan ole kovien vaatimusten mukainen), on aika turha itkeä tai ihmetellä, ellei tärppää. Silti yksinkin saa jokainen olla joko kovien kriteerien tai jonkin muun syyn vuoksi, enkä sen pitäisi olla muille mikään ongelma.

Ainoastaan silloin nirsous on nähdäkseni ongelma, jos ja kun ihminen ylläpitää kummallisia kriteerejä, jotka eivät todellisuudessa edes vaikuttaisi mitenkään siihen, tuleeko parisuhteesta onnistunut vaiko ei. Sen suhteen minusta kannattaakin olla äärimmäisen nirso, löytyykö toisen kanssa kunnollista kemiaa vaiko ei. Sen sijaan takertuminen johonkin ulkonaisiin epäolennaisuuksiin synnyttää joskus myötäharmituksen siitä, että ihminen päästää niin hienoja tilaisuuksia läpi sormiensa, kun hän takertuu niihin juttuihin, joilla ei parisuhteen kannalta olisi loppupeleissä mitään väliä. MUTTA siihenkin on toki jokaisella oikeus.

Sellainen nirsoudesta sättiminen on mielestäni naurettavaa ja säälittävää, joka tuntuu vihjaavan, että jommankumman sukupuolen edustajilla olisi ikään kuin velvollisuus pariutua toisen sukupuolten edustajien kanssa sen kummemmin valikoimatta, ettei näille tule paha mieli. Kukaan ei tallaa tätä palloa vain voidakseen täyttää jonkun toisen tyhjää elämää. Parisuhteen tulee sopia sen molemmille osapuolelle, ja jos se peilistä vastaan katsova tyyppi ei tunnu kenenkään mielestä sopivan heille, se tilanne ei korjaannu ainakaan vastakkaisen sukupuolen nirsoutta itkemällä.

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: Syltty 
Päivämäärä:   16.1.17 15:00:35

Biologisessa mielessä on täysin loogista että naiset ovat niitä jotka valitsevat (ts. myös torjuvat useita) potentiaalisen kumppanin, ja miehet niitä jotka yrittävät tehdä vaikutusta ja tulevat torjutuksi. Kaipa tätä tarkkaan valikoimista voi myös nirsoutena pitää.

Nainen pyrkii valitsemaan sellaisen kumppanin jonka jälkeläisiä kannattaa se 9kk kehossaan kantaa ja altistaa itsensä myös suurelle riskille kuolla synnytyksessä. Toki nykyään ei ole niin suurta riskiä kuolla lapsen saamiseen, mutta biologiamme ei ole pysynyt tässä kehityksessä perässä.

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: miete 
Päivämäärä:   16.1.17 15:05:23

Ihan turhaa väittelyä. Maailma on muuttunut siihen suuntaan, että sinkkuus hyväksytään ja ei ole outolintu, jos ei ole parisuhteessa. Ainakin isommissa kaupungeissa ollaan jo niin pitkällä.

Kun ei tarvitse "pakolla" vain tyytyä johonkin niin tietenkin sitä nyt katsotaan ja arvioidaan kumppania eri lailla kuin muinoin. Yhteiskunta on myös nykyään koulutuspainotteinen, jota se vielä muutamia kymmeniä vuosia sitten ollut. Nyt pärjää koulutetut ja varsinkin koulutetut naiset tämän käsittävät ja vaativat siten mieheltäkin koulutusta.

Annetaan kaikkien kukkien kukkia eikä vängätä turhista. Joku löytää puolison ja toinen ei. Jokainen kuitenkin pärjää tässä maassa olkoon puoliso tai ei.

  Re: Naiset ovat nirsoja (OM)

Lähettäjä: Ikävä kyllä 
Päivämäärä:   16.1.17 15:56:01

Ei millään ole väliä kunhan naisen kaverit on kateellisia.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.