Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: pohdin 
Päivämäärä:   20.12.16 18:41:37

Mies valitteli virtsatietulehduksen oireita, kävi lääkärissä ja ilmoitti että oli tosiaan tulehdus ja toi samalta reissulta minullekin kaksi tablettia, saan kuulemma ottaa ennaltaehkäisevästi (minulla ei ole ollut mitään oireita).

Niin että mitähän v*ttua tästä pitäisi ajatella?! Mies väittää ettei hänellä ole sukupuolitautia, eikä noi lääkkeet tosiaankaan ole kuulemma sitä varten. Epäilee että sai peppuseksistä jonkun tulehduksen...

Voiko tälle olla ihan normaali selitys, vai pitääkö tosissaan alkaa epäillä, että mies on käynyt vieraissa...? Voiko miehellä tosiaan olla joku muu tulehdus, kuin sukupuolitauti, ja annetaanko lääkäristä (yksityinen) kumppanillekin lääkitys?

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: pohdin 
Päivämäärä:   20.12.16 18:43:22

Lisään vielä, että en siis tiedä mitä nuo lääkkeet on! Kaksi valkoista pitkulaista tablettia. Pakkausta ei oo enää missään. Oletin että ovat antibiootteja, mutta en voi olla varma.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.12.16 18:44:19

:D

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   20.12.16 18:44:47

Et ota niitä vaan menet ottamaan klamydiatestit.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   20.12.16 18:45:11

Ei niissä tulehduksissa kumppanille mitään lääkkeitä anneta :D Meidän mies pyöräilee paljon ja pyöräileville miehille voi tulla ongelmia ja oli tulehduskierre kaksi vuotta sitten eikä puhettakaan mistään lääkkeistä minulle :D

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: sh 
Päivämäärä:   20.12.16 18:46:07

En ottaisi lääkkeitä joista puuttuu tieto mitä ovat ja mikä on annostus. Sinuna menisin sukupuolitautitesteihin.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   20.12.16 18:47:45

Testeihin mars. Kenellekään ei määrätä ab-kuuria ilman testejä, vaikka toisella tauti olisikin.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.12.16 18:47:55

Vaikka mies puhuisi tottakin (mikä ei ole mahdollista), mitään tabletteja EI KOSKAAN oteta tietämättä varmasti, mitä ne ovat.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   20.12.16 18:48:03

Toisekseen virtsatietulehdus mieheille tosi harvinainen, meilläkin ongelman syy oli eturauhasessa vaikka se sai asian tuntumaan virtsatietulehdukselta.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: pohdin 
Päivämäärä:   20.12.16 18:49:10

Kiitoksia vastauksista.
Onpas helve*in kiva joululahja, jos toi ukko nyt tosiaan on käynyt jotain muuta muijaa panemassa...

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: sh 
Päivämäärä:   20.12.16 18:50:37

Kyllä sen kuurin voi sukupuolitautitapauksessa puolisollekin saada, mutta ei ne pakkauksesta pois pullautettuja tabletteja ole vaan omassa pakkauksessaan. Mies varmaan ottanut vaan puolet omasta kuuristaan ja ajatellut hoitaa sut sillä samalla kuurilla :D

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: tiuku 
Päivämäärä:   20.12.16 18:51:42

Miksi ihmeessä mies olisi poistanut kääreet, jos kyse olisi oikeasti antibiooteista?

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: sh 
Päivämäärä:   20.12.16 18:52:53

tiuku: Ettei aloittaja voi googlettaa mihin sairauksiin ko. lääke auttaa.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: tiuku 
Päivämäärä:   20.12.16 18:55:03

sh: Niin sitä juuri yritin rivien välistä sanoa.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: pohdin 
Päivämäärä:   20.12.16 18:55:11

Olisin googlettanut, jos pillereissä olisi ollut jotain koodeja. Mut ovat valkoisia noin buranan kokoluokkaa, jakouurre, ei kirjaimia eikä numeroita. Mitähän noi sit oikein on??

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   20.12.16 18:56:52

Klamydialääkkert joululahjaksi. Jes. :D

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: pohdin 
Päivämäärä:   20.12.16 18:57:24

Äläpä muuta sano...

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: vm 
Päivämäärä:   20.12.16 18:58:26

No klamydiaa hoidetaan antibiootilla, joten sinällään se on ihan totta, että ko. lääkkeet saattavat olla antibioottia. Vain taustatarina ontuu ;)

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: vilja 
Päivämäärä:   20.12.16 19:00:28

Jos miehellä on joku sp-tauti (luultavasti klamydia) niin on mahdollista että lääkkeet annetaan mukaan myös puolisolle. Tällöinkin ne tulevat pakkauksessa eivätkä ole mitään irtopillereitä. Mulla oli yhdessä vaiheessa virsatietulehduksia ja kertaakaan ei kukaan edes vihjannut että oireeton puoliso pitäisi lääkitä.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   20.12.16 19:00:58

Kuulostaa kyllä siltä että ukko on tuonut jotain tartuntaa sinullekin ja yrittää vaivihkaa hoitaa tilanteen. Pillerit toi sinulle irrallaan koska eivät taida olla mitä sanoo niiden olevan. Ontuva tarina, enkä vetäisi mitään tuntemattomia irtolääkkeitä.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.12.16 19:01:30

Juu älä ota lääkkeitä. Voit vaikka mennä lääkäriin pillerit mukanasi ja kysäistä, mitä mahtavat olla.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: vm 
Päivämäärä:   20.12.16 19:01:52

Mutta siis asiaahan voi tietysti lähestyä niin päin, että miltä klamydia-antibiootit näyttävät. No löytyy mm. tällaine kuvaus:
"tabletit ovat valkoisia tai melkein valkoisia, pitkänomaisia ja kalvopäällysteisiä. Niiden toisella puolella on syvä jakouurre ja toisella puolella ns. tavallinen jakouurre. Tabletti voidaan puolittaa."

Näitähän löytyy useaa eri valmistetta samasta lääkeaineesta, että siitä vaan googlettelemaan lisää jos kiinnostaa.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   20.12.16 19:03:05

:D On sulla varsinainen helmi kotona :D

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: vm 
Päivämäärä:   20.12.16 19:03:19

"Voit vaikka mennä lääkäriin pillerit mukanasi ja kysäistä, mitä mahtavat olla."

Ja lääkäri äärimmäisen todennäköisesti ei pysty tunnistamaan jotain yksittäistä lääkettä ulkonäön perusteella! Eivät todellakaan niitä työkseen ihmiselle jaa, vaikka reseptejä kirjoittelevatkin.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   20.12.16 19:24:37

Käske miehen kirjautua kanta.fi sivustolle ja sieltä vilkasette mihin vaivaan antibiootit o saatu... ;)

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: Juju 
Päivämäärä:   20.12.16 19:25:56

En ottas lääkkeitä, kävisin sp-testissä.
Ukko joutais puhua totta, oisko mitään lääkepakettia? Epikriisiä tms?

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: kaipa 
Päivämäärä:   20.12.16 19:27:31

Apua kun naurattaa :D mikä mies! Aloittaja, käy testeissä ja älä syö niitä nappuloita. Kellekään ei mitään irtopillereitä jaeta.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   20.12.16 19:28:20

Otahan kuva jos tunnistettaisiin mitä pilsuja ovat? Kenellekään ei määrätä testeittä skp-tautilääkkeitä, saati muutakaan jos itse ei ole yhteydessä.

Tulipa vaan mieleen, jos on määrätty esim. Zithromax klamydiaan, annos on 4 tbl (kerta-annoksena), ja mies on saanut neronleimauksen puolittaa satsi molemmille "riittäväksi".

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: jos 
Päivämäärä:   20.12.16 19:30:26

Jos syöt e-pillereitä, niin käske tosiaan miehen näyttää Kanta.fi:stä, mikä lääke on kyseessä. Ihan vaan jos ne ei (muka) sovi yhteen sun e-pillereiden kanssa... ;)

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: FM 
Päivämäärä:   20.12.16 19:34:33

Kysy siltä ukolta mitä antibioottia ovat? "Olet PAHASTI allerginen useimmille merkeille"

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   20.12.16 19:35:56

Aikamoista. Käy itse testeissä ja älä syö lääkkeitä. Kanta.fistä näkee tosiaan reseptit ja muut tiedot. Jos miehellä on tosiaan vti, niin eiköhän voisi sieltä näyttää. Muuten voi olla jotain muuta kyseessä. Hyh ajatellakaan tuollaista tilannetta. Kiva, jos onkin paljaalla vedellyt muita ja sinulle tartuttanut vaikka sen klamydian.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: ₩ 
Päivämäärä:   20.12.16 19:37:12

https://www.euroclinix.net/fi/images/product/zithromax-blister-pack-m.jpg

Tosiaan, on tainnut miehekkeesi tuoda melkosen joululahjan..

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: immati 
Päivämäärä:   20.12.16 19:47:26

Käsittääkseni vti:hin saa "ennakkolääkitystä" (estolääkitystä) vain, jos on erityisen herkkä vti-kierteelle – ja sen kyllä huomaisit jos sairastaisit. Eli komppaan muita, ukko yrittää salaa hoitaa sultakin jonkun sp-taudin pois. Varsinainen helmi.

Ikävä juttu on siinä(kin), että tauti ei todnäk lähde, jos ukko syö vaan puolet sille määrätyistä lääkkeistä...

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.12.16 19:51:04

Ei todellakaan mitään vti-lääkkeitä muuten ole :'D

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: Minea 
Päivämäärä:   20.12.16 19:51:14

Sukupuolitautitesteihin mars! Ja ukolle lapikasta. Miten oletkaan moisen helmen itsellesi löytänyt. Sehän pitää sinua ihan idioottina.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.12.16 19:55:09

Klamydiaa varten taitaa saada ne napit "kaverille kans", mutta ei todellakaan mihinkään virtsikseen. Virtsasta tosin otetaan se klamydianäyte, että sikäli tuo "virtsatulehdus" ei ole ihan hirvittävän väärästi sanottu, vaikka ei taudin luonnetta kerrokaan oikein..

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: -. 
Päivämäärä:   20.12.16 20:03:14

mun virtsis tabletit on aina ollu pyöreitä ja littanoita, ei kuulosta aloittajan kuvailu samanlaiselta.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: slurp 
Päivämäärä:   20.12.16 20:22:26

Nyt sitten kanta.fi auki ja katsotte että mitä nappeja ne on. Kyllähän toi klamydialääkitykseltä kuulostaa mutta ikinä ei kannata syödä mitään pillereitä missä ei lue mitään. Eikö foliokääreessä / vastaavassa mitään mainintaa mikä viittais mitä nappeja ne on?

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   20.12.16 20:31:01

Klamydiahan sillä taitaa olla, yrittää raukkis hoidattaa sut jonkun kusitulehduksen varjolla. Ukolle lapikasta ja käy itse sukupuolitautitesteissä.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   20.12.16 20:44:58

Ei olisi ensimmäinen mies joka tuollaista yrittää. Minulta on klamydialääkitystä antaessani eräs suoraan kysynyt, että voisiko syöttää tabletit vaimolle aamupuurossa.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: pohdin 
Päivämäärä:   20.12.16 20:58:27

Mies nyt kovin valuuttelee, ettei ole pelkoa sp-taudista. Saan kuulemma ihan vapaasti käydä testeissäkin. Kovin itsevarmalta vaikuttaa...

Hmm... Yhdeksän vuotta yhdessä, lapsiakin on... Aika pommi jos tosiaan sp-tauti olis... :(

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: pohdin 
Päivämäärä:   20.12.16 20:59:26

* vakuuttelee
:D

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: Sinkki 
Päivämäärä:   20.12.16 20:59:48

Pyydät näyttämään sen kanta.fi niin asia selkenee sillä.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: pohdin 
Päivämäärä:   20.12.16 21:03:26

Ei se näytä! Ei näyttänyt ees syöpäleikkauksen tietojaan joskus muinoin. Ja siis siinä leikkauksessa ei ollut mitään salattavaa, lääkäri silloin selitti mun kuullen kaikki asiat. Että kun edes sellaista ei antanut mun katsoa, niin ei nyt ainakaan tätä salamyhkäistä tietoa sieltä näytä...

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   20.12.16 21:03:49

No kerran ei ole salattavaa niin Kanta.fi auki ja kato resepti. Sanot vaan ettet tohi syödä jos et tiedä nimeä.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: Loppis 
Päivämäärä:   20.12.16 21:04:21

Jos ei provo niin pyydä tosiaan nähdä kanta.fi. Itse kerran pyysin kun epäilin miehen juttuja, kuuliaasti näytti ja kaikki oli niin kuin piti.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   20.12.16 21:05:52

Kai nyt tuon kerroit ettei ennaltehkäisevästi syötetä virtsikseen mitään jos se kumppanilla on! Varmista lääkäriltä jos ei kantaa näytä.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: Jeppe 
Päivämäärä:   20.12.16 21:08:13

No mutta se nyt on ainakin satavarma ettei ab:ta kumppanille määrätä mihinkään virtsatietulehdukseen. Eli jostain muusta kyse. Kyllä mä pistäisin miehen koville enkä hyväksyis muuta kuin et tiedot on näytettävä kun selitys noin ontuva on. Ja testeihin ite heti.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   20.12.16 22:09:58

Saako aloittajan mies edelleen syöpähoitoja??

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   20.12.16 22:16:30

Klamydian kerran sairastaneena niitä kuvailemiasi nappeja oli kaksi. Ja olisi saanut kumppanille lääkkeet mutta minun tapauksessani hän oli töissä Ruotsissa ja sen maan kansalainen. Oli vain tapailusuhde...

Että aloittajalle esitän pahoitteluni, et ansaitse tuota. Vti-lääkkeet eivät tule edes kapseleissa. Niistäkin on kroonikkona kokemusta vuosien ajalta. :(

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: nekku 
Päivämäärä:   20.12.16 22:21:46

Ainut minkä tiedän niin emättimen hiivatulehdukseen olen joskus saanut kombon lääkkeitä eli pillerin&rasvan ja silloin lääkäri sanoi, että kumppani voi käyttää samaa rasvaa (siis mies) ettei se tule sitä kautta takaisin kun köytimme ehkäisynä vain e-pillereitä. Minun se hiivatulehdus oli, eikä hänellä ollut mitään oireita, mutta kun minulta se hoidettiin pois niin piti kumppanikin "hoitaa" kun muuten ei oltaisi saatu hiivakierrettä katki.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: Kettu 
Päivämäärä:   20.12.16 22:27:55

Mä en kyllä edes saanu lääkkeitä kun miehellä oli klamydia. Onneksi, koska mullahan ei ollut.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: Ž 
Päivämäärä:   20.12.16 22:30:05

Milloin edelliset testit tehty? Onko voinut olla piilevänä koko suhteen ajan?

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.12.16 22:32:32

Vti:n takia kumppani ei saa lääkitystä automaattisesti, ainoastaan jos on ollut oireita ja labratuloksissa näkyy infektio (eli vaatii kumppanikta lääkärikäynnin).
Mikään virtsatieinfektiota hoitava ab-kuuri ei ole alle kaksi päivää kestävä.
Lääkkeitä ei jaeta lääkäristäkään yksittäisinä irtokappaleina kuin poikkeustapauksissa, eikä tuo olisi sellainen tilanne.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: Nom 
Päivämäärä:   20.12.16 22:33:35

Kuulostaa klamydialääkkeiltä! Joskus aikoinaan eksän veljellä ja sen silloisella tuoreella tyttöystävällä oli klamydia, ja muistelisin että hoito oli tyyliin kertalääkitys parilla tabletilla, ja niistä tuli paha olo. :D Ja taisi olla jopa niin että toinen sai lääkkeet ja toi toisellekkin annoksen lääkärireissulta. Sun tilanne kuulostaa ihan samalta, sillä erotuksella että sulle ei ole taidettu kertoa koko tarinaa... Nimittäin mihinkään virtsiksessä tms. ei tosiaankaan hoideta toista koska se ei tartu. ;)

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: Nom 
Päivämäärä:   20.12.16 22:37:44

Jatkan vielä että sitä en tiedä saiko se toinen reseptiäkin toisen puolesta, vai oliko kummatkin saaneet omat reseptit mutta toinen sitten apteekissa käydessään osti toisenkin puolesta lääkkeet. Enkä tiedä sitäkään montako tablettia siihen kerta-annoksena tapahtuvaan hoitoon kuuluu, mutta kuten joku näköjään ylempänä kirjoitti niin saattaa olla että jos jossain valmisteessa se on 4 tablettia niin miehes nerona ajatteli yrittää hoitaa salaa sutkin omilla lääkkeillään. Lapikasta ja kovaa! Ja lääkäriin tietty.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   20.12.16 22:42:02

Mene niiden lääkkeitten kanssa apteekkiin ja kysy mitä ne ovat. Siellä todennäköisesti tunnistetaan.
Taustatarinasi on se, että sinulla oli hajonnut lääkedosetti ja nämä olivat tunnistamattomia etkä tiedä, miten sinun ne pitäisi ottaa.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   20.12.16 22:46:42

Täällä on nyt aika monta varmistusta tullut siihen että mies tuputtaa pillereitä klamydiaan. Eiköhän aloittaja tiedä mistä on kyse, valitettavasti.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: btw 
Päivämäärä:   20.12.16 22:50:20

Joojoo provo blaablaablaa no saa sitä silti miettiä!

Taustatarina dosetista on aika typerä, kun ei ne lääkkeet sinne dosettiin tyhjästä ilmaannu ja kai aloittajalla nyt joku havainto olisi, mitä lääkkeitä hällä mene vaikka ne dosetin kautta söisikin :D

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: kirsikka 
Päivämäärä:   20.12.16 22:51:11

Kannattaa käydä testeissä ihan oma mielenrauhan takia, muuten tulet aina miettimään pettikö mies vai ei ja et tule koskaan saamaan rauhaa

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: btw 
Päivämäärä:   20.12.16 22:54:17

"muuten tulet aina miettimään pettikö mies vai ei"

No ei se testitulos (vaikka olisikin negatiivinen) tähän mietteesen vastaa!

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.12.16 23:01:47

Lähettäjä: Minä vaan
Päivämäärä: 20.12.16 19:03:05

:D On sulla varsinainen helmi kotona :D

Lähettäjä: sh
Päivämäärä: 20.12.16 18:46:07

En ottaisi lääkkeitä joista puuttuu tieto mitä ovat ja mikä on annostus. Sinuna menisin sukupuolitautitesteihin.

Lähettäjä: !
Päivämäärä: 20.12.16 18:47:45

Testeihin mars. Kenellekään ei määrätä ab-kuuria ilman testejä, vaikka toisella tauti olisikin.

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 20.12.16 18:47:55

Vaikka mies puhuisi tottakin (mikä ei ole mahdollista), mitään tabletteja EI KOSKAAN oteta tietämättä varmasti, mitä ne ovat.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: kirsikka 
Päivämäärä:   20.12.16 23:05:53

"muuten tulet aina miettimään pettikö mies vai ei"

No ei se testitulos (vaikka olisikin negatiivinen) tähän mietteesen vastaa!

Miten niin ei vastaa? Jos testi on positiivinen niin mies on pettänyt ellei aloittaja itse. Voisihan jompikumpi voinut saada tartunnan ennen kun olivat yhdessä mutta uskoisin että 9 vuoden aikana olisi jotain oireita ollut.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   20.12.16 23:07:09

Kuulostaa kyllä vanhalta klassikolta eli zithromaxilta ;)

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: Hp 
Päivämäärä:   20.12.16 23:10:08

Ota selville lääkärin nimi ja soita tai mene käymään. Pakkohan sen on kertoa mistä lääkkeestä on kyse, jos se on sulle määrännyt ne. Vai kyseleekö ne lääkärit mitään tietoja siitä, kenelle ne toiset napit on menossa?!

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: Hyppyri 
Päivämäärä:   20.12.16 23:18:55

Kyllä se taitaa klamydia nyt olla kyseessä. Perskeles.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.12.16 00:05:08

Ei voi olla mikään ehkäisylääkitys virtsatietulehdukseen, se ei tartu vaan johtuu siitä että esim. juuri ne suolistobakteerit päätyy virtsateihin. Eli on mahdollista että mies saa anaaliseksistä vti:n, mutta mahdotonta että lääkäri antaisi siksi mukaan kaksi antibioottia "kumppanille kans." Aika harva antibioottikuuri edes on niin lyhyt, eli valitettavasti myös minä kallistun tälle klamydia-kannalle.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: Bull @!#$ 
Päivämäärä:   21.12.16 00:15:43

Olipa aloittajalla klamydia tai ei, niin kumpikaan ei kerro siitä onko mies pettänyt tai ei.

Aloittajallahan on voinut olla vaikka 20 vuotta klamydia oireettomana tietämättään. Miehellä myös.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   21.12.16 00:47:59

"Kumppanille kans" antibiootteja ei voisi edes antaa tuntematta saajaa, esim itse olen allerginen amoxicilliinille....

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: kilohinta 
Päivämäärä:   21.12.16 01:01:22

Menet itse miehesi kanta.fi sivuille, jos tiedät missä hänen verkkopankkitunnukset ovat. Tai sitten laitat miehen selkä seinää vasten, että näyttää tiedot sulle.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: • 
Päivämäärä:   21.12.16 01:16:34

Kyllä se Klamydia olisi löydetty raskauksien yhteydessä, tarkistetaan ihan rutiinilla muiden tautien lisäksi. Joten tuskin on nyt mistään piilevästä taudista vuosien takaa kysymys.

Ja lääkäri ei mitään antibiootteja määrää huvikseen, kun niille voi olla allerginen. Ja sairaalalta mukaan saatavat pillerit annetaan mukaan nimellisessä pakkauksessa. Eipä ole ikinä tungettu mukaan mysteeripillereitä ilman mitään tunnisteita, eihän se olisi turvallista.
Lisäksi vti:n kuuri on pidempi, sitä ei millään kahdella pillerillä syödä eikä kaiken varuiksi lääkitä jos ei ole erityistä alttiutta.

Ja muutenkaan ei _ikinä_ pidä mennä syömään mitään pillereitä, joiden alkuperää tai sisältöä ei satavarmasti tiedä. Ei edes niitä puolison mysteeri irtopillereitä.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.12.16 01:25:08

Voi kristus. :D Kuinka tyhmänä sun mies sua oikein pitää... Pakkauksettomia irtopillereitä... Just joo.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: kirsikka 
Päivämäärä:   21.12.16 01:36:20

"Olipa aloittajalla klamydia tai ei, niin kumpikaan ei kerro siitä onko mies pettänyt tai ei.

Aloittajallahan on voinut olla vaikka 20 vuotta klamydia oireettomana tietämättään. Miehellä myös."

oookei sanotaan nyt vaikka niin. xD

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: hohhoijaa 
Päivämäärä:   21.12.16 03:03:37

9 vuotta on jo aika mahdoton aika piileskellä sukupuolitaudille.

Ja se että aloittaja on ollut raskaana tänä aikana sulkee sen mahdollisuuden kokonaan pois koska klamydiakin katsotaan oletuksena ilman sen kummempaa numeroa virtsasta raskaana olevalta.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.12.16 06:12:44

Vti estolääke on pieni, litteä ja pyöreä. Sitä syödään pitkään. Helposti asian selvität kun otat lääkäriin yhteyttä ja kysyt mitä on sinulle määrännyt. Tuskin mitään.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   21.12.16 06:53:43

Kukaan lääkäri ei anna tabletteja irrallisena. Eli mies on aivan varmasti ottanut ne pois pakkauksesta. Ja miksi? No varmasti salailee jotakin, kuten sitä mihin lääke on määrätty.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.12.16 07:15:18

Älä nyt hyvä ihminen syö mitään lääkkeitä mistä et tiedä mitä ne ovat! Kuten edellä sanottiin, lääkäri ei anna irrallisia tabletteja. Miehesi on hävittänyt pakkauksen.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.12.16 07:17:37

99,9% varmuudella kyseessä on klamydialääkkeet. Se kun hoidetaan kerta-annoksella ja voivat antaa mukaan kumppanille myös. Mies vaan on pakkauksen hävittänyt salatakseen taudin. Vti ei tartu.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.12.16 07:45:22

Ihan ot mutta minun vti estolääkkeet on keltaisia ja pitkuloita.
Kyllä tässä on selkeä juttu. Mies on ajatellu syöttää puolet klamydialääkkeestään sulle. Yksi mutta vain on, testituloksessa menee viikko, eli on osannu epäillä sitä jo aiemmin.
Ja raskausaikana ei ainakaan minulta ole klamydiaa testattu, vain kuppa ja hiv.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   21.12.16 09:08:59

Joskus sain sitkeään poskiontelotulehdukseen Zithromaxia kun ei muilla loppunu. Amoksisilliiniä en kestä, kefeksinistä saan hiivan kaupan päälle. Useita vkoja olin kipeä kunnes antoivat tuon Z. Silleen hassua että ku hain lääkkeen niin sain kumman katseen apteekissa. Kaveri ku näki lääkkeet niin kertoi mihin ne on :) ainut vaan ettei ollu eikä ole ollu klamydiaa ja olihan mulla reseptikin po-tulehdukseen.. Tehokasta kuitenki :)

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.12.16 09:16:49

"Miten niin ei vastaa? Jos testi on positiivinen niin mies on pettänyt ellei aloittaja itse. Voisihan jompikumpi voinut saada tartunnan ennen kun olivat yhdessä mutta uskoisin että 9 vuoden aikana olisi jotain oireita ollut."

Jos ajattelisin tätä omalle kohdalleni. Selviäisi että minulla on klamydia, mutta en olisi pettänyt puolisoani. Pystyisin kyllä helposti keskustelemaan asiasta, sillä eihän minulla olisi mitään salattavaa. Ensimmäinen ajatus olisi tietysti että puoliso on pettänyt.

Miehen salailu ja valehtelu kertoo kaiken oleellisen. Vaikka olisikin ollut piilevänä 10 vuotta, on se silti pettänyt.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   21.12.16 09:18:10

bwt : tiedätkö mitään doseteista? On olemassa potilaita, joille joku muu täyttää dosetit ja toisekseen näin naisihmisillä sitä on laukun pohjalla paljon muutakin irtopillereitä, joko dosetista tai ilman.

Ihan sama onko mitään "tarinaa", mutta fakta on se, että apteekissa lääkkeet tunnistetaan, ei lääkärissä.

Kanta.fi:sta ei muuten näy yhtään mitään, jos ei ole antanut lupaa laittaa sinne. Tai sitten näkyy,

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   21.12.16 09:21:17

Siis mikä oletusarvo on, että naisella on irtopillereitä laukun pohjalla eikä edes tiedä mitä lääkkeitä hän syö tai on syönyt? Enpä tunne yhtään tuollaista ihmistä. :D

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.12.16 09:34:54

Aloittaja menee itse lääkäriin ja pyytää klampparitestit.
Tai aloittaja pistää äijän sohvalle, kunnes omakanta.fi aukeaa hänelle.
turha täällä notkua ja ihmetellä mitä nappeja ukko kotiin kantoi.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.12.16 09:50:36

Jotain päivitystä tilanteeseen, aloittaja!

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: mies 
Päivämäärä:   21.12.16 09:52:39

Kyllä mulle hoitaja antoi klamydia-tabletit ihan irrallisena ja vahti vieressä, että syön ne. Ei minulla ollut aavistustakaan mitä se mulle syötti.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: Raksu 
Päivämäärä:   21.12.16 10:20:42

Jatkoa?

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: NeRo 
Päivämäärä:   21.12.16 10:54:37

Eikös nykyään saa apteekista itse tehtäviä pikatestejä klamydian testaamiseen, jos aloittaja vaikka ensin sellaisen tekisi mikäli ei heti labraan pääse

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: kenellekään? 
Päivämäärä:   21.12.16 11:02:24

Mulla on omakohtaisia kokemuksia tästä klamydiasta.

Kun taudin sain, lääkäri kysyi "ja partnerin nimi oli?" ja kirjoitti reseptin myös ex-ukolle.

Yksi miesystävä liotti salaa eukollensa lääkityksen kuumaan mehuun ja täydestä meni...

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   21.12.16 11:08:47

Tässä nyt ei ole varsinaisesti kyse mistään naisen käsilaukun tai dosettien oletusarvoista vaan siitä, että APTEEKISSA tunnetaan lääkkeet. Siksi sieltä saa selville, mitä ne pillerit ovat.

Eikä tarvitse edes selitystä.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.12.16 12:20:57

Ihan ohiksena, antibiootit käyvät moniin bakteeritauteihin, ja sitä zithromaxia on esim määrätty molemmille meidän lapsille korvatulehdukseen ja itselleni joskus keuhkoputkentulehdukseen vai oliko poskiontelontulehdus, en muista. Joku flunssan jälkitauti kumminkin. Eli ei se lääke itsessään tautia kerro.

Kyllä minä aloittajana testeihin menisin. Ihan toinen juttu sitten, että jos pettäminen käy ilmi, se ei mielestäni lapsiperheessä ja pitkässä suhteessa ole mitenkään automaattinen syy eroon. Vakavan keskustelun paikka toki, ja ihan erityisesti, jos on huoletta saatu ja tartutettu tautejakin.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   21.12.16 12:23:36

Mulla todettiin bakteerivaginoosi ja kyllä gyne kirjoitti Ab reseptin myös miehelleni. Hain sitten samalla molemmat apteekista.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: • 
Päivämäärä:   21.12.16 13:14:02

*, en minäkään pettämistä tässä näe pahimpana, vaan sen että vielä taudin saatuaankin mies yrittää pimittää ja salailla. Lisäksi vielä noin tökeröllä tavalla, pitäen puolisoaan lähes pilkkanaan.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.12.16 13:43:20

Jännä miten vaihtelee paikkakunnittain tuo kumppanin hoitaminen. Ei täällä saa kuin itselleen. Hoitaja tivaa vain kumppani(e)n nimet ja nuhtelee.
Neljä tablettia saa ja ne pitää nielaista hoitajan katsellessa. En tiedä saisiko ne ottaa mukaansa pyytämällä, itsellä meni ainakin vatsa ihan kuralle niistä.
Onko sun mies sitten niin pöljä, että on antanut sulle puolet omista lääkkeistään? :D

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: pohdin 
Päivämäärä:   21.12.16 14:01:28

Huomenna käyn testeissä ennen töihin menoa. Selviäähän sitten sekin asia, eikä tarvitse pohtia turhia!

Mies sanoi itse ottaneensa tabletit pois paketista ja taloa lämmittäessään sitten polttanut samalla pahvipakkauksen. Kuinka sopivaa...

En ole niitä syönyt, enkä aio syödäkään! Jos joku tauti on, niin enköhän sitten saa ihan omat lääkkeet kuitenkin. Mies on kylmän viileästi todennut, että mun ei oo pakko niitä ottaa, että ne on kuulemma vaan varmuuden vuoksi, mutta ei ole pakko syödä. Ja että hän kuulemma edelleen voisi harrastaa kanssani seksiä, vaikka en noita lääkkeitä ottaisikaan. Että mitähän tästä nyt sit pitäisi ajatella...

Niin ja kyseessä, että miksi hän sitten sai lääkkeet, vastaa vain että hänellä oli joku tulehdus. Ei virtsatietulehdus, mutta "joku tulehdus vaan". Kovin on epämääräistä... Onneksi olen menossa niihin testeihin itsekin.

Klamydia on testattu jokunen vuosi sitten kohdun ulkoisen raskauden yhteydessä ja ne testit olivat täysin puhtaat, joten kyllä tää ihan selkeä juttu pitäisi olla, jos nyt testeissä multa yhtäkkiä löytyykin klamydia!

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.12.16 14:15:04

En muuten usko, että klamydiaa voi sairastaa noin montaa vuotta. Se paranee itsekseen muutamassa vuodessa, koska on bakteeritulehdus

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: puhuit pussiin 
Päivämäärä:   21.12.16 14:23:15

Vai että kohdunulkoisen raskauden yhteydessä testattu? Testataan kyllä JOKA raskauden yhteydessä. Joten jos teillä on useampi lapsi sulta olis testattu jo monen monta kertaa.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: pohdin 
Päivämäärä:   21.12.16 14:27:35

Voi ollakin testattu useampaankin kertaan, toi jäänyt vaan mieleen, kun siitä silloin sairaalassa puhuttiin (siis että klamydia voi aiheuttaa sen kohdunulkoisen raskauden). Siksi jännitin silloin sen testausta. Normi raskauksissa testaaminen ei oo niin iso juttu, kun ei oo mitään ongelmia, eikä hoitajatkaan oo heti epäilemässä sukupuolitauteja.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   21.12.16 14:28:08

Klamydiahan on tulehdus ;).

Ja todellakin klamydia testataan raskauden aikana, on nimittäin yleisin syy sokeana syntymiseen.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.12.16 14:39:00

Se tuossa tosiaan on, että jos tabletteja olisi miehen pitänyt syödä neljä ja antoi niistä puolet sinulle, niin miehellä on edelleen se tauti, mutta nyt luultavasti antibiootille vastustuskykyinen muoto siitä. Se jos mikä on vastuutonta käytöstä.

  Re: Mies käski ottaa antibiootteja

Lähettäjä: pohdin 
Päivämäärä:   21.12.16 14:45:17

Jännä vaan, että mies on niin kylmän viileän vakuuttava. Sanoo että voin ihan hyvin mennä testeihin, jos en häntä muuten usko. Ja että vaikka en noita lääkkeitä ottaisikaan, niin hän voisi silti harrastaa seksiä kanssani, koska mistään sukupuolitaudista ei nyt ole kyse.

Noh, niitä omia testituloksia odotellessa...

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.